abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:23:46 #226
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106338840
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:11 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Ik zou niet meer reageren omdat mijn feitenkennis niet toereikend is. Maar had het Westen er geen hand in het sabboteren van verkiezingen in Iran. Ergens in de vorige eeuw. Ergens in de jaren 50 en iets met Mossadegh als ik zijn naam al goed schirjf?

Stel je eens voor dat zoiets in Amerika zou gebeuren. Of betrek het in de huidige tijd. En wat zou de reactie van Amerika zijn als bijv. Chavez een onbemande drone-vliegtuig op verkenning door Amerika zou sturen. En het stortte neer ?

Het conflict met Iran komt er helaas. De tekenen zijn er en het is de geschiedenis dat zich herhaalt. Ik vind het ronduit verachterlijk dat niet de ongeschoolde soldaat hiervan gaat profiteren. Die worden namelijk de dood ingestuurd. Maar weer de corporaties zoals altijd.
De toenmalige Sjah werd deels aangesteld door de Amerikanen en actief gesteund al wilden het Iraans volk dat zelf niet eens.

En men is altijd bereid om over lijken te gaan als het maar zich uitkomt.

En vooral Amerika heeft al vaker boter op zijn hoofd gehad.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:50:14 #227
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_106339690
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:35 schreef Stokstaart het volgende:
Ik heb de VS anders nog niet horen zeggen dat ze Iran van de kaart willen vegen. En die antiwesterse sentimenten hadden ze al. Omdat er een paar van die paardenlullen met sluiers op aan de macht zijn die niet vanuit ratio regeren maar vanuit een of andere verknipte religie.

Dat de VS en Iran elkaar niet moeten gaat reeds terug naar de jaren 80 (Irak-Iranoorlog)
Jij hebt duidelijk kaas gegeten van de geschiedenis in het Midden-Oosten. De anti-VS sentimenten gaan terug naar het jaar 1953 toen de VS middels een coup de toen democratisch gekozen premier van Iran (Mossadegh) afzetten. De revolutie in 1979 was hier een gevolg van, volkomen rechtvaardig overigens.
pi_106340379
De aanloop lijkt ook veel op de wereldwijde hype rond Irak en de weapons of mass destruction, niet zo heel lang geleden. De media draait op volle toeren met nagatieve berichten over 'de oppositie' en iedereen wordt bang gemaakt. Ook onze volksvertegenwoordigers. En werken deze laatsten nou voor het volk of voor corporatieve belangen. Dat is mij nooit helemaal duidelijk.
.. was in use.
pi_106340706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:50 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk kaas gegeten van de geschiedenis in het Midden-Oosten. De anti-VS sentimenten gaan terug naar het jaar 1953 toen de VS middels een coup de toen democratisch gekozen premier van Iran (Mossadegh) afzetten. De revolutie in 1979 was hier een gevolg van, volkomen rechtvaardig overigens.
Ik had het over antiwesterse sentimenten. Die gaan terug tot de Tweede Wereld Oorlog. Iran dat zich zogenaamd neutraal opstelde maar ondertussen reden de helft van de Duitse tanks wel op Iraanse olie.
Sjah Reza Pahlavi weigerde ook gebruik van de Trans-Iraanse Spoorweg door de geallieerden.
In '41 resulteerde dat in een invasie en bezetting van Brits-Sovjetse troepen.

De separatisten die nu de macht hebben in Iran zijn destijds gesteund door de Sovjets. Vandaar die wederzijdse loyaliteit.

Het blijft hoe dan ook niet meer dan een amusant toneelstuk in de media. Die ons stap voor stap klaarstoomt voor een volgende 'legitieme' oorlog.
Wat dat betreft zal Amerika ook nooit leren.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 01:53:12 #230
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106341284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:50 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Die revolutie was niet geslaagd. Khomeini heeft nl. de revolutionisten bedrogen en zelf de macht overgenomen en een Sharia ingevoerd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106343473
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:52 schreef Brussel het volgende:

[..]

:') Google eens op Mexico en onthoofdingen... je "eyes" zullen geopend worden. :')__!
Eens, de islam is net zo erg als die mexicaanse horrordrugskartels .
[..]

quote:
Dat is geen fabeltje. Lees maar het boek "Schurkenstaat" van William Blum. De Amerikanen hebben niet alleen in islamitische landen huisgehouden, maar ook in Zuid-Amerika, Oost-Azië, Zuid-Europa etc. Lees het boek, want je bent onwetend en zit hoogstens andere onwetenden te misleiden, maar ik weet wel beter.
Jaja het verleden. En wat dacht je van de nederlandse slavernij dan, nederland is de ultieme schurkenstaat toch? Maar nu weer even terug naar het fabeltje dat amerika de meeste doden in irak veroorzaakt heeft.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 09:54:13 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106345067
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:37 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja man, met zo'n enorm leger en honderden miljarden dollars verder is het hun nog niet gelukt om het conflict in Afghanistan te winnen. Of wat te denken van Irak? Ook niet een succes. Vietnam? Verloren. Korea? Patstelling.

Technologische suprematie, my ass :')
Er is dan ook verschil tussen een ingewikkelde oorlog tegen niet officiele legers en waarbij je ook nog de burgerbevolking de vriend moet houden en een gewone oorlog waar de VS bruut. dom en lomp bezig mag. Bij dat laatste hebben ze absoluut de mogelijkheid om een allesvernietigende aanval te doen.
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 10:25:45 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106345677
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De S-300 wapensystemen zijn berucht en maken een betouwbare en accurate indruk. In Westerse militaire kringen algemeen bekend.
mwoch ...

bovendien veranderd dat niet echt iets aan wat ik zei
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106386916
Amerika heeft genoeg middelen om dit conflict op te lossen en ook andere middelen.Als iran toegeeft een atoomprogamma heeft (wat nu het geval is met een kerncentrale) en deze afval gebruiken om kernwapens te maken dan kan de president van Amerika gewoon 200 dagen zijn gang gaan in Iran. En dat zijn er genoeg(200 dagen)en de rest heeft er totaal geen belangen bij dat Iran van deze leiders wordt ontnomen. Er wordt in binnenkamerpolitiek met de andere grootmachten een deal gemaakt net als in 1945 met de Russen en 1972 met China gebeurde na deze oorlogen van Amerika worden de kruimels verdeelt.

Met de huidige satelieten kan plutonium excact getraceerd en gevolgd worden,en als deze massa vernietiging worden afgevuurt met een radio actieve lading door div activatie rakken in het Amerikaanse marine defence progamma worden weg gevaagdt mbv onderschepping van deze rakketen.
Er circuleren zoveel satelieten in de stratosfeer die alles op sporen maar dat hoeven wij niet allemaal te weten maar Amerika weet excact wat er in de wereld gebeurt met plutonium en uranium dus ze weten ook hoeveel dreiging er van Iran serieus genomen moet worden en eventueel vergeld en uitgevoerd moeten worden.
Het zijn geen kleine kinderen die Amerikanen en doen toch waar ze zin in hebben.
allesbeterweter
pi_106387025
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:30 schreef allesbeterweter het volgende:
Amerika heeft genoeg middelen om dit conflict op te lossen en ook andere middelen.Als iran toegeeft een atoomprogamma heeft (wat nu het geval is met een kerncentrale) en deze afval gebruiken om kernwapens te maken dan kan de president van Amerika gewoon 200 dagen zijn gang gaan in Iran. En dat zijn er genoeg(200 dagen)en de rest heeft er totaal geen belangen bij dat Iran van deze leiders wordt ontnomen. Er wordt in binnenkamerpolitiek met de andere grootmachten een deal gemaakt net als in 1945 met de Russen en 1972 met China gebeurde na deze oorlogen van Amerika worden de kruimels verdeelt.

Met de huidige satelieten kan plutonium excact getraceerd en gevolgd worden,en als deze massa vernietiging worden afgevuurt met een radio actieve lading door div activatie rakken in het Amerikaanse marine defence progamma worden weg gevaagdt mbv onderschepping van deze rakketen.
Er circuleren zoveel satelieten in de stratosfeer die alles op sporen maar dat hoeven wij niet allemaal te weten maar Amerika weet excact wat er in de wereld gebeurt met plutonium en uranium dus ze weten ook hoeveel dreiging er van Iran serieus genomen moet worden en eventueel vergeld en uitgevoerd moeten worden.
Het zijn geen kleine kinderen die Amerikanen en doen toch waar ze zin in hebben.
Het zijn geen kinderen nee. Het zijn pubers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')