abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105948096
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:12 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Dan valt het misschien nog mee met het niveau van de schoonfamilie, want ik heb gedoctoreerd aan de K.U. Leuven.
Maar nog steeds zo dom als een deur je kop meters diep in het zand.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 01:16:42 #122
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_105948105
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:14 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

De KUL, hm.
Vandaag in de krant, kleine wijziging: voortaan is het KU Leuven
Are you fokking to me?
pi_105948160
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar ff serieus, ik kan me er wel een voorstelling van maken als het andere vaardigheden betreft dan dingen die je uit de boeken op de uni leert. Ik heb een vriend die extreem hoogbegaafd is. Maar laat je die jongen iets simpels uitvoeren zoals een klusje in de tuin gaat het helemaal mis. Kan totaal niet logisch nadenken. Zal als hij verschillende dingen uit bijv. De schuur moet hebben niet denken van ik moet dit, dit en dat hebben. Maar pakt alleen hetgeen wat hij dan nodig heeft en loopt vervolgens nóg 6x heen en weer. Het staat er misschien een beetje raar uitgelegd maar weet het anders ook niet meer.
speelt ook mee denk ik, er zit een verschil tussen praktische en theoretische kennis (zelfde reden waarom al die mbo'ers zo snel een rijbewijs hebben, terwijl universitair professoren onmogelijk een auto vaardig kunnen zijn).

Punten waar ik op afgekraakt word zijn ook vaak van die kleine praktische vaardigheden.
Maar dat doet niet af aan het feit dat dat geen rede geeft om mijn algemene kennis in twijfel te trekken.
pi_105948168
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:16 schreef BrigitteFontaine het volgende:

[..]

Nee. Ik zal alleen nooit minderwaardig over iemand praten enkel om opleidingsniveau/werk.
TS doet dat overduidelijk wel, anders had hij het beroep/opleiding van zijn schoonvader en diens zoon niet vermeld.
Dit is pas denigrerend!

Je vindt het noemen van de baan "magazijnmedewerker" automatisch denigrerend.
pi_105948185
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar ff serieus, ik kan me er wel een voorstelling van maken als het andere vaardigheden betreft dan dingen die je uit de boeken op de uni leert. Ik heb een vriend die extreem hoogbegaafd is. Maar laat je die jongen iets simpels uitvoeren zoals een klusje in de tuin gaat het helemaal mis. Kan totaal niet logisch nadenken. Zal als hij verschillende dingen uit bijv. De schuur moet hebben niet denken van ik moet dit, dit en dat hebben. Maar pakt alleen hetgeen wat hij dan nodig heeft en loopt vervolgens nóg 6x heen en weer. Het staat er misschien een beetje raar uitgelegd maar weet het anders ook niet meer.
Waar komt die bullshit toch vandaan!??

Als je intelligent bent ben je niet sociaal vaardig.
Als je intelligent bent ben je niet handig.

Allemaal van het kaliber 'dikke mensen zijn gezellig'.
pi_105948205
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:19 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waar komt die bullshit toch vandaan!??

Als je intelligent bent ben je niet sociaal vaardig.
Als je intelligent bent ben je niet handig.

Allemaal van het kaliber 'dikke mensen zijn gezellig'.
Ik gaf een voorbeeld.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 23 december 2011 @ 01:19:57 #127
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105948206
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:16 schreef BrigitteFontaine het volgende:

[..]

Nee. Ik zal alleen nooit minderwaardig over iemand praten enkel om opleidingsniveau.
TS doet dat overduidelijk wel, anders had hij het beroep/opleiding van zijn schoonvader en diens zoon niet vermeld.
Alsjeblieft zeg.... Ik heb in dezelfde situatie als TS gezeten. TS doet niet denigrerend, maar een vmbo-gezin dat vervolgens tegen hem zegt dat hij dom is, is toch belachelijk.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_105948231
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:18 schreef thenxero het volgende:

[..]

Dit is pas denigrerend!

Je vindt het noemen van de baan "magazijnmedewerker" automatisch denigrerend.
Wel in de context die er in de OP gebruikt wordt, ja.
The friendship that can cease has never been real.
pi_105948310
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:18 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

speelt ook mee denk ik, er zit een verschil tussen praktische en theoretische kennis (zelfde reden waarom al die mbo'ers zo snel een rijbewijs hebben, terwijl universitair professoren onmogelijk een auto vaardig kunnen zijn).

Punten waar ik op afgekraakt word zijn ook vaak van die kleine praktische vaardigheden.
Maar dat doet niet af aan het feit dat dat geen rede geeft om mijn algemene kennis in twijfel te trekken.
Nja iedereen heeft zo zijn sterke punten. Maar ik denk dat je het er eens rustig met ze over moet hebben. En dan niet beginnen van ja maar ik ben hoog opgeleid. Maar meer van, ik voel me hier en hier niet zo fijn over.
pi_105948313
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:20 schreef BrigitteFontaine het volgende:

[..]

Wel in de context die er in de OP gebruikt wordt, ja.
Hij schetst gewoon de situatie op een begrijpelijke manier. Zo kun je het ook zien.
  vrijdag 23 december 2011 @ 01:24:08 #131
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_105948343
Regardless of opleidingsniveau, als iemand op wat voor manier dan ook minachtend en laatdunkend tegen mij doet, heb je bij mij de poppen aan het dansen. ;)
pi_105948361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:19 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg.... Ik heb in dezelfde situatie als TS gezeten. TS doet niet denigrerend, maar een vmbo-gezien vervolgens tegen hem zegt dat hij dom is dan is dat toch belachelijk.
Als je dom enkel en alleen baseert op intelligentie, maar dat is nooit zo. Er zijn genoeg intelligente mensen die tegelijkertijd zo achterlijk als een .. zijn. En er zijn ook genoeg VMBO'ers die over heel wat hersenen beschikken.
Elke architect heeft een bouwvakker nodig. Want de een kan, kan de ander niet. En zo is het met alles.
pi_105948399
Het fenomeen dat mensen die wat presteren helemaal afgebrand worden is wel echt iets typisch Nederlands he. Als je in Duitsland gepromoveerd bent dan spreekt iedereen je aan met Herr Doktor in alle sociale situaties. Maar als je in Nederland iets presteert dan mag je het niet zeggen, want dan ben je denigrerend, narcistisch en arrogant. Nee vooral niet met je kop boven het maaiveld uitkomen. Je moet je bijna schamen als je hier wat bereikt.
pi_105948405
quote:

[..]

En hier maak je zelf ook een fout. Jij wordt 'dom' genoemd vanwege praktische vaardigheden en rekent dit aan op je algemene kennis/intelligentie. Terwijl je op dat gebied gewoon nog een hoop te leren hebt. Praktische vaardigheden staan echter helemaal los van je algemene kennis/intelligentie. Wees verstandig en zeg gewoon dat je inderdaad op bepaalde gebieden nog wat te leren hebt. Wie weet staan zij dan ook wel open om op andere gebieden, die jou meer liggen, nog wat te leren.
pi_105948604
Alleen die TT al: Laag opgeleide vriendin en haar familie noemen mij dom?!
En dan de samenvatting:

Laag opgeleide vriendin en haar nog lager opgeleide familie noemen !MIJ! :o dom, terwijl ik een universitaire studie doe en zij te dom zijn om te :%

(in hardere woorden komt het hier voor mij op neer. )
pi_105948606
Nah TS moet gewoon zijn plekje in de schoonfamilie veroveren, hij moet hun respect verdienen, zoals iedereen dat moet bij zijn schoonfamilie, en de standaardmanier waarop TS normaal respect verdient werkt niet, want de schoonfamilie heeft geen respect voor zijn studie (want begrijpt die niet), en vindt de onderwerpen waar hij graag over spreekt en veel van weet niet interessant (niet alleen economische onderwerpen maar ze kijken zelfs het nieuws niet). Dus moet hij iets anders verzinnen, een onderwerp vinden waar ze wel van houden en zich daar op profileren (zoals ik al zei: bijvoorbeeld een sterke mening over voetbal), of een skill vinden waar ze wel respect voor hebben, en hij goed in is (bijvoorbeeld tot meer in staat zijn dan anderen na het consumeren van een evengrote hoeveelheid drank)

Natuurlijk zullen ze je wel af en toe blijven plagen met je 'slimheid' of je 'onhandigheid' maar als je weet dat ze je wel mogen en respecteren is dat een stuk beter te verdragen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 01:35:22 #137
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105948695
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:24 schreef BrigitteFontaine het volgende:

[..]

Als je dom enkel en alleen baseert op intelligentie, maar dat is nooit zo. Er zijn genoeg intelligente mensen die tegelijkertijd zo achterlijk als een .. zijn. En er zijn ook genoeg VMBO'ers die over heel wat hersenen beschikken.
Elke architect heeft een bouwvakker nodig. Want de een kan, kan de ander niet. En zo is het met alles.
Intelligentie en algemene kennis/weten hoe je dingen aan moet pakken zijn ook twee verschillende dingen. Volgens mij wordt dat eerste als dom/slim gezien, en het tweede als ontwikkeld/niet ontwikkeld. Als zijn schoonouders iets in de trend van 'dat mag je toch onderhand wel eens kunnen' tegen hem zeggen, is dat misschien ook wel terecht(alhoewel TS hen ook nooit dom zal noemen). Maar om hem 'dom' te noemen vind ik gewoon ronduit belachelijk.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 01:35:48 #138
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_105948711
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:26 schreef thenxero het volgende:
Het fenomeen dat mensen die wat presteren helemaal afgebrand worden is wel echt iets typisch Nederlands he. Als je in Duitsland gepromoveerd bent dan spreekt iedereen je aan met Herr Doktor in alle sociale situaties. Maar als je in Nederland iets presteert dan mag je het niet zeggen, want dan ben je denigrerend, narcistisch en arrogant. Nee vooral niet met je kop boven het maaiveld uitkomen. Je moet je bijna schamen als je hier wat bereikt.
Ik weet niet hoe dat in NL gaat. Hier worden de titels nog mooi gebruikt (dokter, meester...etc.) en terecht. Dat behoort in mijn boek gewoon tot goed fatsoen. Maar ik vind wel dat er een kleine nuance ontbreekt in je post. Men mag (moet) diegene lauweren om zijn (al dan niet academische) prestaties, maar men mag (moet) ook niet neerkijken op diegene die deze niet hebben. Mensen die op een andere manier ten dienste staan van de maatschappij verdienen ook respect. We hebben ze toch ook nodig hoor...
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 01:37:16 #139
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_105948765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:32 schreef Fokpop het volgende:
Nah TS moet gewoon zijn plekje in de schoonfamilie veroveren, hij moet hun respect verdienen, zoals iedereen dat moet bij zijn schoonfamilie, en de standaardmanier waarop TS normaal respect verdient werkt niet, want de schoonfamilie heeft geen respect voor zijn studie (want begrijpt die niet), en vindt de onderwerpen waar hij graag over spreekt en veel van weet niet interessant (niet alleen economische onderwerpen maar ze kijken zelfs het nieuws niet). Dus moet hij iets anders verzinnen, een onderwerp vinden waar ze wel van houden en zich daar op profileren (zoals ik al zei: bijvoorbeeld een sterke mening over voetbal), of een skill vinden waar ze wel respect voor hebben, en hij goed in is (bijvoorbeeld tot meer in staat zijn dan anderen na het consumeren van een evengrote hoeveelheid drank)

Natuurlijk zullen ze je wel af en toe blijven plagen met je 'slimheid' of je 'onhandigheid' maar als je weet dat ze je wel mogen en respecteren is dat een stuk beter te verdragen.
Nu ben ik het met je eens. Met uitzondering van dat stukje over die hoeveelheid drank. :') Spreekt iets te veel vooroordeel uit. :W
Are you fokking to me?
pi_105948922
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:35 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat in NL gaat. Hier worden de titels nog mooi gebruikt (dokter, meester...etc.) en terecht. Dat behoort in mijn boek gewoon tot goed fatsoen. Maar ik vind wel dat er een kleine nuance ontbreekt in je post. Men mag (moet) diegene lauweren om zijn (al dan niet academische) prestaties, maar men mag (moet) ook niet neerkijken op diegene die deze niet hebben. Mensen die op een andere manier ten dienste staan van de maatschappij verdienen ook respect. We hebben ze toch ook nodig hoor...
Tuurlijk maar dat je iemand laagopgeleid noemt betekent nog niet dat je erop neerkijkt.
pi_105948945
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:24 schreef BrigitteFontaine het volgende:

[..]

Als je dom enkel en alleen baseert op intelligentie, maar dat is nooit zo.
in·tel·li·gen·tie de; v 2 verstandelijk vermogen:
dom bn, bw 1 met weinig verstand
pi_105948977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:43 schreef Fokpop het volgende:

[..]

in·tel·li·gen·tie de; v 2 verstandelijk vermogen:
dom bn, bw 1 met weinig verstand
Je kan best een groot verstandelijk vermogen hebben zonder verstand te hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 01:47:06 #143
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_105949083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:42 schreef thenxero het volgende:

[..]

Tuurlijk maar dat je iemand laagopgeleid noemt betekent nog niet dat je erop neerkijkt.
Klopt, maar het was voor mij de gehele context (OP en reacties van TS) waardoor het voor mij toch wel overkomt dat hij op hen neerkijkt. Maar goed, ieder zijn perceptie is anders, en ieder zijn perceptie is zijn realiteit.
Are you fokking to me?
  vrijdag 23 december 2011 @ 01:52:45 #144
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_105949241
quote:
Lijkt mij persoonlijk geen fijne situatie. Je moet de hele tijd opletten op welke manier je iemand aanspreekt, wat mij erg onhandig lijkt. In Nieuw-Zeeland spreken ze je gewoon aan bij je voornaam, of je nou meubelmaker bent of hoogleraar :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  vrijdag 23 december 2011 @ 01:59:01 #145
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_105949381
quote:
Zo typisch dit. Had dat 'vroeger' ook veel met bepaalde familieleden. Die hadden dan ook altijd een compleet andere mening over mijn afstudeergebied maar no way dat ze zich lieten overtuigen door mijn argumenten. Of nog erger: zelf statistiekjes verzinnen en de mijne (gebaseerd op degelijk onderzoek) wegwuiven :') Nee, zij snapten natuurlijk beter hoe de Amerikaanse beleidsvorming werkt dan iemand die er onderzoek naar doet. Waarschijnlijk lag het aan het feit dat ze na 2 zinnen niet meer luisterden.

Ik denk dat dat het probleem bij TS ook is. Voor die mensen is het allemaal maar gelul wat je doet. Ik heb in beginsel tegen lageropgeleiden zoiets als 'schoenmaker, blijf bij je leest, dan doe ik dat ook'. Probeer mij niet af te troeven op mijn wetenschapsgebied met populistisch gelul, dan ga ik ook niet doen alsof ik beter weet hoe een auto werkt. En ja, je hebt het allebei nodig. Wellicht de automonteur nog veel meer.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_105951470
Sjonge jonge. Je begint het bericht al in de eerste zin dat je een universitaire opleiding doet, en gelijk even erbij vermelden dat je vriendin MBO doet, waar je natuurlijk helemaal 'geen probleem' mee hebt. :D

Het ruikt hier naar frustratie. Vind je het zelf niet een beetje vreemd dat je je vriendin in een topic op FOK! zo naar beneden haalt?
  vrijdag 23 december 2011 @ 06:40:15 #147
30252 Soempie
Procreating
pi_105951475
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:08 schreef stephano_mc het volgende:

Het raakt je gewoon in het hart wanneer je over iets waar je toch wel trots op bent, zo neer gehaald word door een paar mensen met het verstand van een pinda (bij gebrek aan een betere uitdrukking).
:X

Ik denk dat jullie elkaar gevonden hebben. *;

Je noemt in de OP praktische zaken die je niet beheerst. Dat maakt je toch ook niet zo snugger? :+ Als ze dan menen er iets over te moeten zeggen zou ik het gewoon lacherig afdoen. Gaan ze te ver, dan kun je dat toch ook netjes aangeven?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105951576
Wat een haat tegen mensen met een "hoge opleiding" voel ik hier zeg.

Natuurlijk zegt opleiding iets over intelligentie. Het zegt alleen niet alles.
pi_105951606
Ik kan me echt niet voorstellen dat je hier echt mee zit, simpele mensen die zulke dingen zeggen tegen intelligente mensen zijn toch juist aandoenlijk?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_105951626
Geen zin om alle reacties te lezen, maar ik herken het wel. Zonder mbo-ers en laagopgeleiden te willen stigmatiseren, valt het mij op dat ze altijd alles zo zeker weten. Als hoog opgeleide weet je steeds beter dat je eigenlijk niets weet en benader je zaken voorzichtiger en meer multi-disciplinair. Dit wordt vaak afgedaan als niet-wereldwijs, kortzichtig en een beetje dom door deze groep mensen. 'Want dat weet toch iedereen, dat politici graaiers zijn' of soortgelijke niet onderbouwde opmerkingen :')

Ik heb hier al jaren mee te maken aangezien ik zowat de enige hoogopgeleide uit mijn hele familie ben. De oplossing is er wat van zeggen en verder gewoon discussies vermijden. Met andere woorden op zoek naar een nieuwe vriendin ;)
pi_105951698
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 07:15 schreef AhmadineJihad het volgende:
Wat een haat tegen mensen met een "hoge opleiding" voel ik hier zeg.

Natuurlijk zegt opleiding iets over intelligentie. Het zegt alleen niet alles.
Niet tegen mensen die hoger opgeleid zijn. Maar wel tegen mensen die zo'n OP schrijven. Ik heb een vrij gemengde vriendengroep. Een paar zitten op de uni, ik en mijn beste vriend zijn HBOer en ook zijn er die op het MBO zitten of gedaan hebben. En dat is gewoon helemaal prima. Als TS zich net zo opstelt bij zijn 'schoonfamilie' als hier sta ik er niet gek van te kijken dat hun zich zo opstellen.
pi_105951706
quote:

[..]

pi_105951766
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:23 schreef Marie30 het volgende:

[..

Je vriendin en respectievelijk familie meten intelligentie gewoon op een andere manier. Is dat beter, is dat slechter? Wie zal het zeggen... Je komt me alvast over als iemand die zeer trots is op iets wat hij nog niet bereikt heeft en zich daardoor ook al verheven voelt boven anderen. Sorry...
o, op mij komt het heel anders over, nl alsof degenen die roepen dat mensen die studeren ook best dom kunnen zijn zelf geen opleiding hebben gedaan en nu het compensatiegedrag vertonen waarover ts het heeft.

Dat je niet weet hoe een campingstel werkt, zegt niets over je intelligentie, van de broer en vader van je vriendin kan ik me voorstellen dat het compensatie is, zie je wel, hij doet uni en hij weet t ook allemaal niet, heel die school zegt niets.

Wat je vriendin betreft. Kan het niet zo zijn dat ze weet dat ze je ermee kwetst en het juist daarom zegt?

Overigens denk ik niet dat je je erdoor gekwetst hoeft te voelen. Eerder geïrriteerd.
compact en kleverig.
pi_105951830
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:32 schreef Fokpop het volgende:

Hehe, mijn stiefvader laat standaard zijn wietplantjes zien aan mijn vriend... die daar geen bal om geeft, maar toch maar mee kijkt en zegt dat ze er zo mooi uitzien. :')
compact en kleverig.
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:28:18 #155
347320 Velma
nerdy vamp
pi_105952060
Ik denk dat ze bedoelen dat je 'lack of know-how' hebt TS (ook wel 'wereldvreemd' genoemd). Er zijn heel veel intelligente (en niet intelligente) mensen die de simpelse dingen nog nooit hebben uitgevoerd en worden daarom wereldvreemd gevonden. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, behalve dan dat ze je wel een beetje tactloos brengen en ze inderdaad ook wel eens naar zichzelf mogen kijken voor ze een ander de grond in trappen.

Misschien is het een goed idee zelf ook wat meer waardering te uiten richting anderen waar jij niet zoveel raakvlakken mee hebt. Misschien is het voor die vader van je vriendin een gigantische prestatie om in een magazijn te kunnen werken. Da's toch mooi voor hem? Waarom moet alles worden afgemeten aan elkaar?

Laat ze in hun waarde en vraag hetzelfde van hen als ze zich kritisch uiten over jou. Ja, je snapt (nog) niks van een wasmachine en het interesseert je niet zo hoe een camping gasstel werkt, jij bent goed in andere dingen waar zij wat van kunnen leren en jij kan weer wat van hen leren. Met die insteek kom je heel wat verder dan 'ja maar zij' en 'ja maar ik' en 'zij doen MAAR dit' en 'ik doe AL dit' ;)
I lost my glasses again
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:31:57 #156
363783 Xorn
Money is life.
pi_105952097
TS

Vergeet niet dat je misschien hartstikke slim kan zijn in leren.
Maar dat zegt niets over jou mensen kennis.
Eventueel je Sociale omgang, kan ook stom overkomen bij haar, omdat ze anders is opgevoed dan jou.

Praat gewoon met haar erover, en als ze er niet over kan praten of het loopt uit op een ruzie, dan weet je waar je aan toe bent toch?
pi_105952399
quote:
18s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:57 schreef stephano_mc het volgende:
Ik kan je zeggen dat wanneer je dergelijke verwijten krijgt van je vriendin wiens opleiding in een cursus van drie weken te doen is, haar broer van 26 jaar die 90 procent van de tijd stoned is, en haar vader die (net als haar broer overigens) geen opleiding heeft en in een magazijn werkt, dan raakt dat je gewoon in je eergevoel!

Ergens denk ik dat het gewoon psychologisch is, dat ze zich minderwaardig voelen en dat ze dat gevoel op deze manier willen compenseren. Zo hadden ze laatst eens kritiek op mijn niveau van engels terwijl ik van kinds af aan vloeiend engels kan terwijl zij moeite hebben met een film zonder ondertiteling (dan is het gewoon overduidelijk dat zij geen recht van spreken hebben). Maar dat doet niet af aan het feit dat zo'n opmerking gewoon pijn doet!
Hoe kan jij geraakt worden in je eergevoel en hoe kan zo'n opmerking pijn 'gewoon' doen als jij tevreden zou zijn met wie jij bent? Het gaat erom wat jij van jezelf vind. Ook met je posts lijk je je te willen verdedigen met wat zij van jou vinden, klinkt dat als iets wat constructief is?

Je kunt alleen geraakt worden op negatieve oordelen die jij over jezelf hebt, dus je kan dit als een kans zijn om met die dingen aan de slag te gaan, zij zijn niet verantwoordelijk voor hoe jij tegen jezelf aan kijkt. Daarnaast; voel je je niet op je gemak bij hen, misschien een andere situatie opzoeken?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:58:27 #158
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105952417
Het lijkt mij onzekerheid van die mensen. De dingen waar jij je mee bezig houdt, vallen buiten hun beleveniswereld. Daar kun je je aan ergeren maar dat heeft vrij weinig zin.

Het beste kun je reageren door ze met een superieure lach aan te kijken, en de opmerking van je af laten glijden. Als het gaat over wassen o.i.d. eventueel met de woorden "daar heb ik bedienden voor".

Je bent student, dus het volgende werkt helaas nog niet, maar als je wil happen kun je ook gewoon de piemels naast elkaar leggen. Ofwel: "en hoeveel heb jij deze maand op de rekening gehad van je werkgever? Goh, dan doe ik toch ergens iets beter dan jij." Dat laatste ligt soms wel heel gevoelig dus ze zullen je niet aardiger gaan vinden maar het kan voor jou wel opluchten om ze op hun plek te zetten.
pi_105952486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:56 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe kan jij geraakt worden in je eergevoel en hoe kan zo'n opmerking pijn 'gewoon' doen als jij tevreden zou zijn met wie jij bent? Het gaat erom wat jij van jezelf vind. Ook met je posts lijk je je te willen verdedigen met wat zij van jou vinden, klinkt dat als iets wat constructief is?

Dat dus.
pi_105952507
Kweek een ruggengraat man :|W
I are Baboon
pi_105952603
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:58 schreef Heremeteit het volgende:
Het lijkt mij onzekerheid van die mensen. De dingen waar jij je mee bezig houdt, vallen buiten hun beleveniswereld. Daar kun je je aan ergeren maar dat heeft vrij weinig zin.

Het beste kun je reageren door ze met een superieure lach aan te kijken, en de opmerking van je af laten glijden. Als het gaat over wassen o.i.d. eventueel met de woorden "daar heb ik bedienden voor".

Je bent student, dus het volgende werkt helaas nog niet, maar als je wil happen kun je ook gewoon de piemels naast elkaar leggen. Ofwel: "en hoeveel heb jij deze maand op de rekening gehad van je werkgever? Goh, dan doe ik toch ergens iets beter dan jij." Dat laatste ligt soms wel heel gevoelig dus ze zullen je niet aardiger gaan vinden maar het kan voor jou wel opluchten om ze op hun plek te zetten.
Als je meteen de vriendschap wil verbreken moet je dit vooral zeggen ja! _O-
pi_105952616
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:28 schreef Velma het volgende:
Ik denk dat ze bedoelen dat je 'lack of know-how' hebt TS (ook wel 'wereldvreemd' genoemd). Er zijn heel veel intelligente (en niet intelligente) mensen die de simpelse dingen nog nooit hebben uitgevoerd en worden daarom wereldvreemd gevonden. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, behalve dan dat ze je wel een beetje tactloos brengen en ze inderdaad ook wel eens naar zichzelf mogen kijken voor ze een ander de grond in trappen.

Misschien is het een goed idee zelf ook wat meer waardering te uiten richting anderen waar jij niet zoveel raakvlakken mee hebt. Misschien is het voor die vader van je vriendin een gigantische prestatie om in een magazijn te kunnen werken. Da's toch mooi voor hem? Waarom moet alles worden afgemeten aan elkaar?

Laat ze in hun waarde en vraag hetzelfde van hen als ze zich kritisch uiten over jou. Ja, je snapt (nog) niks van een wasmachine en het interesseert je niet zo hoe een camping gasstel werkt, jij bent goed in andere dingen waar zij wat van kunnen leren en jij kan weer wat van hen leren. Met die insteek kom je heel wat verder dan 'ja maar zij' en 'ja maar ik' en 'zij doen MAAR dit' en 'ik doe AL dit' ;)
Dit dikgedrukte is de oplossing.
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:16:24 #163
297051 schaal_9
Caissière B
pi_105952712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 07:27 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Geen zin om alle reacties te lezen, maar ik herken het wel. Zonder mbo-ers en laagopgeleiden te willen stigmatiseren, valt het mij op dat ze altijd alles zo zeker weten. Als hoog opgeleide weet je steeds beter dat je eigenlijk niets weet en benader je zaken voorzichtiger en meer multi-disciplinair. Dit wordt vaak afgedaan als niet-wereldwijs, kortzichtig en een beetje dom door deze groep mensen. 'Want dat weet toch iedereen, dat politici graaiers zijn' of soortgelijke niet onderbouwde opmerkingen :')

Ik heb hier al jaren mee te maken aangezien ik zowat de enige hoogopgeleide uit mijn hele familie ben. De oplossing is er wat van zeggen en verder gewoon discussies vermijden. Met andere woorden op zoek naar een nieuwe vriendin ;)
Daar zit wel een kern van waarheid in. Steeds dat gedoe over graaiers, de banken of overheid de schuld geven. Beetje jammer dat in dit topic er zoveel sympathie is naar die vriendin en de schoonfamilie. Wat boeit het nou als je weet hoe je een campingkookstel moet gebruiken. Ik denk dat TS beter op zoek kan gaan naar een andere vriendin.

Zelf heb ik een keer een baantje ver onder mijn niveau gehad, en daar kreeg ik ook geen kans om mijn inbreng te leveren.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:51:54 #164
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105953505
Je kunt ook wat zinnen van Markies de Canteklaer (Bommel) uit je hoofd leren en die zo nu en dan eens laten vallen :D
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:51:34 #165
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_105955088
Wat een interessant topic. Werkelijk fascinerend dat niet alleen de familie van dat meisje, maar ook zoveel half-geletterde fokkertjes zich zo gekwetst voelen als een student Econometrie claimt wel enig verstand in zijn bol te hebben. De een na de ander probeert de betwiste intelligentie van TS onderuit te halen, maar het klinkt echt als een koor van jaloerse kassamiepen en hangjongeren die het niet kunnen uitstaan dat iemand goed presteert in het leven, en uit frustratie blind terugmeppen.

Kom op zeg, als ik vmbo-nederland hier hoor praten lijkt het alsof studeren een uiting van domheid is, en dat je daar niet trots op mag zijn. Wat is dat voor vermakelijk geleuter?

On topic, reactie op de OP:
Van die familie zou ik het me wijselijk maar laten aanleunen, kennelijk weten ze niet beter.
Van mijn vriendinnetje zelf zou ik zulk gedrag niet pikken, die zou ik erop aanspreken als ik TS was.

Ik weet overigens 100% zeker dat zo'n typje bij afwezigheid van TS geen moment zal laten lopen waarin ze terloops -trots alsof het haar eigen prestatie is- kan laten vallen dat haar vriendje Econometrie studeert. En dikke kans dat dat precies de oorzaak is dat de rest van de familie vervolgens TS probeert onderuit te halen, met die iiritante betweterige rotstudie van hem. In the end is het van al die lui domme compensatiedrift. Nogmaals, dat moeten die lui weten als ze daar gelukkig van worden, maar van je vriendinnetje mag je meer respect voor je prestaties verwachten, geen afbrekend gedrag uit onzekerheid en jaloezie.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:20:50 #166
30252 Soempie
Procreating
pi_105958003
Drijfhout, uit het topic blijkt juist dat dat verstand op bepaalde gebieden ver te zoeken is. Juist die opstelling van TS doet het hem. Hij is degene die hier post en dus direct aangesproken wordt, maar dat betekent niet dat het gedrag van de schoonfamilie goedgekeurd wordt.

In de ogen van de schoonfamilie is hij niet zo slim, omdat hij bepaalde zaken niet beheerst. Ze lijken dan te zeggen: ach, met die boekenwijsheid wil het nog niet zeggen dat je snugger bent. En daar hebben ze toch ook gelijk in? Het is verder totaal niet boeiend om elkaar zo te vergelijken, maar als het dan gebeurt dan kun je het volgens mij maar beter gewoon van je af laten glijden. Eventueel kan TS duidelijk maken dat het hem niet 'dom' maakt, maar dat ze gewoon verschillen in de dingen waar ze goed in zijn. Zo is het toch ook? Maar TS doet ook gewoon lekker neerbuigend over de schoonfamilie. *;
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105959355
Misschien ben je gewoon dom in praktische dingen.
pi_105959563
Mensen die een studie zien als een soort statussymbool en kwaad worden wanneer hun omgeving dat niet zo ziet: :')
pi_105959681
Ik ben bang dat de meerderheid van hoogopgeleiden hun studie helaas zo ziet overigens .... dat ze niet hebben gestudeerd uit interesse voor de wereld om hun heen, maar dat ze dachten een mooie veilige rol in de maatschappij te kunnen spelen .... Als een soort van zelfbescherming zeg maar. Ik merk het ook stiekem bij mezelf namelijk.
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:11:21 #170
297051 schaal_9
Caissière B
pi_105959687
Ik vind het allemaal een beetje schijnheilig, als je bedenkt dat verreweg de meesten hier op FOK! gewoon een studie volgen of hebben gevolgd.
pi_105959793
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:56 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je kunt alleen geraakt worden op negatieve oordelen die jij over jezelf hebt, dus je kan dit als een kans zijn om met die dingen aan de slag te gaan, zij zijn niet verantwoordelijk voor hoe jij tegen jezelf aan kijkt. Daarnaast; voel je je niet op je gemak bij hen, misschien een andere situatie opzoeken?
ware woorden ...
pi_105959848
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:16 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Daar zit wel een kern van waarheid in. Steeds dat gedoe over graaiers, de banken of overheid de schuld geven. Beetje jammer dat in dit topic er zoveel sympathie is naar die vriendin en de schoonfamilie. Wat boeit het nou als je weet hoe je een campingkookstel moet gebruiken. Ik denk dat TS beter op zoek kan gaan naar een andere vriendin.

Zelf heb ik een keer een baantje ver onder mijn niveau gehad, en daar kreeg ik ook geen kans om mijn inbreng te leveren.
Ik lach er altijd maar een beetje mee. Ik werk erg veer onder mijn niveau (onvolwaardig mbo niveau en nu bezig aan laatste jaar masterfase uni) en merk precies wat je zegt. Inbreng op mijn directe werkvloer wordt niet echt op prijs gesteld. Niet omdat ik het niet zou weten, maar omdat je toch "anders" bent. In een project dat ik deed voor een andere afdeling werd me gevraagd hoe ik het toch vol kon houden op mijn werkplek, omdat ik duidelijk over een veel te groot intelligentie- en kennisdomein beschik (overigens een bewuste keuze. Doordat ik me niet echt hoef in te spannen op mijn werkplek is het studeren beter te combineren met werken).

Tijdens een beoordelingsgesprek is me trouwens eens gezegd dat ze tevreden waren. "En dat is maar goed ook, want mensen met diploma's kunnen vaak niet zoveel en goed opgeleid zijn zegt mij dan ook helemaal niks" volgens mijn leidinggevende. Enige goede antwoord van mij (wat me niet in dank werd afgenomen): "Dat is nou echt een opmerking voor mensen die zelf niet gestudeerd hebben" :).

Kern van het verhaal is voor mij eigenlijk maar één vraag. Waarom kunnen laagopgeleiden (zowel thuis als op de werkvloer) als ze in een groep samen zijn hoogopgeleiden niet gewoon in hun waarde laten en wordt dat normaal gevonden? Als ik met hoogopgeleiden een grapje maak over de domheid van een laagopgeleide ben ik meteen arrogant, andersom moet het allemaal maar kunnen.
pi_105959962
quote:

Het raakt je gewoon in het hart wanneer je over iets waar je toch wel trots op bent, zo neer gehaald word door een paar mensen met het verstand van een pinda (bij gebrek aan een betere uitdrukking).
Zulk soort opmerkingen zegt mij genoeg over jou als mens.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:19:45 #174
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105960005
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:15 schreef Dieter_Dengler het volgende:

Kern van het verhaal is voor mij eigenlijk maar één vraag. Waarom kunnen laagopgeleiden (zowel thuis als op de werkvloer) als ze in een groep samen zijn hoogopgeleiden niet gewoon in hun waarde laten en wordt dat normaal gevonden? Als ik met hoogopgeleiden een grapje maak over de domheid van een laagopgeleide ben ik meteen arrogant, andersom moet het allemaal maar kunnen.
Daar zit het verschil in intelligentie.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105967684
quote:

[..]

Wat een onzin, ik heb VMBO afgerond, verder niets, en toch bestaat mijn hele vriendenkring uit HBO-plussers. Zij zijn niet vooringenomen vanwege mijn opleidingsniveau, en ik heb hun ook niet uitgezocht op hun opleidingsniveau. Opleiding zegt lang niet alles over een persoon, iedereen die mij kent zal dat beamen. Iemand die hoogopgeleid is is heus niet per definitie intelligenter dan iemand die dat niet is. Ik voel absoluut niet de behoefte om hoogopgeleiden daarover te kleineren, en andersom is dat ook niet het geval.

Daarbij, iemand dom noemen is gewoon nooit prettig voor een ander om te horen. Dat heeft niets met opleiding te maken, maar met goed fatsoen.
pi_105968366
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:46 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik ..
Een zeer juiste constatering bestempelen als 'onzin' omdat het toevallig bij jou niet het geval is.. :|W
pi_105968843
quote:

[..]

Wat een onzin, ik heb VMBO afgerond, verder niets, en toch bestaat mijn hele vriendenkring uit HBO-plussers. Zij zijn niet vooringenomen vanwege mijn opleidingsniveau, en ik heb hun ook niet uitgezocht op hun opleidingsniveau. Opleiding zegt lang niet alles over een persoon, iedereen die mij kent zal dat beamen. Iemand die hoogopgeleid is is heus niet per definitie intelligenter dan iemand die dat niet is. Ik voel absoluut niet de behoefte om hoogopgeleiden daarover te kleineren, en andersom is dat ook niet het geval.

Daarbij, iemand dom noemen is gewoon nooit prettig voor een ander om te horen. Dat heeft niets met opleiding te maken, maar met goed fatsoen.
Eens
pi_105968967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een zeer juiste constatering bestempelen als 'onzin' omdat het toevallig bij jou niet het geval is.. :|W
Misschien is het woord ''onzin'' wat ongenuanceerd, maar ik heb gelukkig nooit iemand die dat doet mogen ontmoeten, zowel aan de laagopgeleide, als hoogopgeleide kant.

Vertel me eens waar jij dit regelmatig meemaakt?
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:30:04 #179
42366 Staal
pi_105969325
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Eens
Ik ook. Fatsoen is ook een vorm van intelligentie.
Ik denk ook dat een intelligent iemand vrijwel met iedereen om kan gaan en niet die miskende issues heeft zoals TS. Omdat je het verschil kunt beredeneren, je begrijpt hoe het zit.
Un certain jeune homme
pi_105969430
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:30 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik denk ook dat een intelligent iemand vrijwel met iedereen om kan gaan en niet die miskende issues heeft zoals TS. Omdat je het verschil kunt beredeneren, je begrijpt hoe het zit.
Inderdaad, daar doelde ik op. Zeggen dat iemand dom is zal altijd een averechts effect hebben (even terzijde of het terecht is of niet); want wie het ook is zal zich in de kuif gepikt voelen. Dat je goed bent in leren, zegt nog niets over je vaardigheden in de dagelijkse interactie met mensen. En daarin komt meestal pas werkelijk naar voren wie er slim is.
pi_105969532
tuurlijk noemen ze je dom. De term slim staat alleen voor de meerderheid van denken dat zich zelf daarop prijst.

Zoals de filosoof Descartes al zei cognito ergo sum(ik denk "het"dus ik ben "het")

[ Bericht 14% gewijzigd door picardmike op 23-12-2011 17:44:30 ]
UITGESCHREVEN
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:45:29 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105969814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:30 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat je iets kunt begrijpen betekent nog niet dat je het je maar moet laten overkomen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:50:42 #183
42366 Staal
pi_105969961
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat je iets kunt begrijpen betekent nog niet dat je het je maar moet laten overkomen.
Nee, er vol tegen in gaan en je ego er door laten afbreken is slim. :').

Het zijn de woorden van TS hoor, het doet hem pijn. Hij wil graag erkenning van mensen die hij een paar keer per jaar hoeft te zien. Hij kan zich er ook overheen zetten.
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:53:04 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105970038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Het zijn de woorden van TS hoor, het doet hem pijn. Hij wil graag erkenning van mensen die hij een paar keer per jaar hoeft te zien. Hij kan zich er ook overheen zetten.
Dat klopt, maar dat is geen reden het gedrag van die mensen te rechtvaardigen.
pi_105970086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Misschien wil 'ie niet per se applaus, maar óók geen lullige opmerkingen. Daar kan ik best inkomen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:00:07 #186
42366 Staal
pi_105970269
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is geen reden het gedrag van die mensen te rechtvaardigen.
Dat schrijf ik niet.
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:00:29 #187
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_105970283
TS, ik begrijp het probleem, ik begrijp alleen niet waarom het je zo raakt. Hoezo kun je daar niet boven staan? Je hoeft die mensen toch niets te bewijzen? Zoals meerderen al zeiden: het komt voor een groot deel ongetwijfeld voort uit onbegrip, desinteresse en wellicht intimidatie en jaloezie. Ik denk eerder dat die mensen het gevoel hebben jou wat te moeten bewijzen.

Beperk je tot de verplichte bezoekjes en lul dan lekker mee over voetbal, of waar het dan ook maar over gaat.

NB: Ik sluit me aan bij zij die het al eerder zeiden: te treurig hoe half FOK! ageert tegen iemand die tegen de maaiveld doctrine der Nederlanden durft in te gaan. "Die jongen moet niet denken dat hij slim alleen omdat hij studeert! Kijk maar spelfouten!" Kom op zeg...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:06:46 #188
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105970450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:00 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat schrijf ik niet.
Excuus, dat was niet persoonlijk tegen jou bedoeld. Ik heb het wel gezien in dit topic.
pi_105972257
quote:

[..]

Wat een onzin, omdat het in jouw kringetje niet voorkomt? Ik zeg ook niet dat het generaal is, ik spreek over mijn ervaringen in zowel mijn beroepspraktijk als over hoe het er in mijn familie aan toe gaat. Waarbij ik aan heb gegeven dat mijn familie vooral simpele "Wilders" discussies voert, waarin alles zeker is, maar dat ik in mijn beroepspraktijk het meerdere malen en ten opzichte van meerdere personen heb meegemaakt.

Je laatste zin is overigens helemaal correct. Lees ook niet in mijn tekst dat ik laagopgeleiden kleineer, omdat ik wel eens een grapje maak. Mij maakt het namelijk ook niet uit wat voor niveau opleiding iemand heeft genoten. Gewoon een leuk persoon zijn maakt voor mij veel meer. Daarbij had ik op het hbo ook veel kalsgenoten die zo simplistisch als wat waren (en vermoedelijk nog steeds wel zullen zijn ;) ).
pi_105978212
Jezus, wat een drama over een terechte klacht. Als mensen die minder slim zijn dan jij je constant wijzen op je fouten is dat toch ergerlijk? Ook als mensen die even slim zijn als jij je steeds wijzen op je falen is dat ergerlijk.

Ik had de reacties wel eens willen zien als het omgedraaid was, dat TS als mbo'er bij een hoogopgeleide familie binnenkwam en die hem vervolgens allemaal zouden affikken op zijn gebrek aan kennis.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:30:46 #191
297051 schaal_9
Caissière B
pi_105979736
quote:

[..]

Tijdens een beoordelingsgesprek is me trouwens eens gezegd dat ze tevreden waren. "En dat is maar goed ook, want mensen met diploma's kunnen vaak niet zoveel en goed opgeleid zijn zegt mij dan ook helemaal niks" volgens mijn leidinggevende. Enige goede antwoord van mij (wat me niet in dank werd afgenomen): "Dat is nou echt een opmerking voor mensen die zelf niet gestudeerd hebben" :).

Uiteindelijk geldt: wie het laatst lacht, lacht het best. Jij zal straks, als alles goed gaat, een stuk meer gaan verdienen. Ik heb onder mijn niveau gewerkt vanwege een afstand tot de arbeidsmarkt (ik heb een modediagnose). Met loondispensatie, waar ik wel zelf mee ingestemd heb (salaris was 50% van het minimumloon). De baas was na 6 maanden tevreden over mijn werk, maar ook van mening dat ik niet zo veel kon.

Op mijn huidige werk verdien ik een stuk méér dan de reguliere mensen op mijn vorige werk en ook meer inbreng, een eigen verantwoordelijkheid. Slim dat je een goede tegenopmerking had, en dat die je niet in dank werd afgenomen zal je vast worst wezen :)
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:58:33 #192
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105987276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:58 schreef Onnoman het volgende:
alsof een opleiding garant staat voor "niet" dom zijn..
Over het algemeen doen mensen met een hoger intelligentieniveau ook hogere opleidingen. En feit is gewoon dat je met een IQ van 85 geen opleiding econometrie kan doen.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:01:42 #193
pi_105987439
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:41 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ahum. Ik heb de OP goed gelezen en ook de reacties van TS. Ik vind toch eerder dat TS diegene is met een denigrerende houding t.ov.v. de schoonfamilie. Verder weegt hij intelligentie af aan beroepen en diploma's (dewelke hijzelf ook nog eerst moet behalen), komt zeer bekrompen en ook niet erg intelligent over.

Mensen afkraken om hun zogenaamde lage niveau, maar slechter schrijven als mijn zoon van twaalf die werkelijk dyslexie heeft en er nooit mee zal schermen. Eén woord: zwak!
Ohjee, hier hebben we iemand die VMBO heeft gedaan en gekwetst is.
pi_105987504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Over het algemeen doen mensen met een hoger intelligentieniveau ook hogere opleidingen. En feit is gewoon dat je met een IQ van 85 geen opleiding econometrie kan doen.
Nou ik heb een neef met een IQ van 85 dankje en die gast die werd al dom gevonden vanaf het moment dat ie geboren werd. terwijl die eigenlijk redelijk slim is. Waarom worden dit soort redeneringen altijd gebruikt om toch op IQ te distanceren?

Die gast heeft nog nooit een kans gekregen en ik begon dat te zeggen in de famillie en nu denken meer mensen dat, zelf mijn oma.
UITGESCHREVEN
pi_105987506
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:02 schreef Ludachrist het volgende:
Jezus, wat een drama over een terechte klacht. Als mensen die minder slim zijn dan jij je constant wijzen op je fouten is dat toch ergerlijk? Ook als mensen die even slim zijn als jij je steeds wijzen op je falen is dat ergerlijk.

Ik had de reacties wel eens willen zien als het omgedraaid was, dat TS als mbo'er bij een hoogopgeleide familie binnenkwam en die hem vervolgens allemaal zouden affikken op zijn gebrek aan kennis.
Plus 1.
BlaBlaBla
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:10:41 #196
pi_105987809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:03 schreef picardmike het volgende:

[..]

Nou ik heb een neef met een IQ van 85 dankje en die gast die werd al dom gevonden vanaf het moment dat ie geboren werd. terwijl die eigenlijk redelijk slim is. Waarom worden dit soort redeneringen altijd gebruikt om toch op IQ te distanceren?

Die gast heeft nog nooit een kans gekregen en ik begon dat te zeggen in de famillie en nu denken meer mensen dat, zelf mijn oma.
En nu dan graag in abn nederlands.
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:12:22 #197
pi_105987887
Lager opgeleide mensen zijn over het algemeen minder intelligent dan hoogopgeleide mensen. Feit.
pi_105988069
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

En nu dan graag in abn nederlands.
Nou dat begrijp je echt wel hoor. Taal boeit me geen reet, interpetatie wel.
UITGESCHREVEN
pi_105988097
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Lager opgeleide mensen zijn over het algemeen minder intelligent dan hoogopgeleide mensen. Feit.
ben jij dan een beter mens ofzo?
UITGESCHREVEN
pi_105988227
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:16 schreef picardmike het volgende:

[..]

!
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_105988926
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:48 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Daar komt de aap uit de mouw. Als je nu eens niet zo'n lul bent en de mensen in hun waarde laat. Je moet maar zo denken, ze vinden jou nu een wijsneus. Uit het niets komt er een knul van X aantal jaren jonger hun even vertellen wat ze wel of niet goed doen.

En ik heb nooit beweerd dat je geen dyslexie hebt, ik vindt het alleen een slecht excuus.
Nu we toch aan het zeiken en klagen zijn over spelling in dit topic :')

Hele werkwoord = vinden
Ik = stam
dus
Ik vind

Wat is hier zo moeilijk aan?
pi_105989176
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Nou, volgens het politiek correcte deel van de fokkertjes hier niet hoor. Volgens hen is intelligentie niet zo van belang ("op het LBO zitten ook zat intelligente mensen hoor" en meer van dat soort prietpraat)
Die (minder intelligente) mensen kunnen weer andere dingen beter. Ze zijn gewoon 'anders begaafd'.

Ik stop maar, anders moet ik weer kotsen :(
pi_105991809
Sommige users hebben wel een punt, dat TS zich wellicht onbewust wat neerbuigend opstelt naar zijn schoonfamilie en daardoor neergesabeld wordt als hij eens iets niet weet.
Maar dan heb je ook nog de users die denken dat intelligentie iets vies is, iets waar je niet trots op mag zijn. Vreemd genoeg is dat wel de mentaliteit die zich in Nederland steeds verder ontwikkelt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 24 december 2011 @ 06:04:23 #204
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_105993215
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 02:43 schreef Ludachrist het volgende:
Sommige users hebben wel een punt, dat TS zich wellicht onbewust wat neerbuigend opstelt naar zijn schoonfamilie en daardoor neergesabeld wordt als hij eens iets niet weet.
Maar dan heb je ook nog de users die denken dat intelligentie iets vies is, iets waar je niet trots op mag zijn. Vreemd genoeg is dat wel de mentaliteit die zich in Nederland steeds verder ontwikkelt.
Hou toch op man, die ontwikkeling is er al sinds jij belachelijk werd gemaakt omdat jij een voldoende had voor je onverwachte overhoring in de brugklas. Echter zijn de hedendaagse 'rolmodellen' het levende bewijs dat dieptriest zijn de enige criteria is voor media-aandacht, waardoor de vertokkiesering van de samenleving in de hand gewerkt wordt..
;(
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_105993233
quote:
18s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:57 schreef stephano_mc het volgende:
Ik ben een universitaire student econometrie en ik heb een relatie met een meid die MBO administratie doet. Ik heb daar geen problemen mee.

quote:
Toch erger ik me de laatste tijd aan opmerkingen over ons intelligentie verschil.
Je hebt er geen probleem mee maar je ergert je er wel aan...
Tevens, dat je beter kunt leren dan anderen wil niet zeggen dat je op andere gebieden ook beter bent. Dus misschien is de opmerking van haar ouders wel zeer terecht. Daarnaast hebben haar ouders veel meer levenservaring, en jij leeft in de illusie dat je slimmer bent dan hun.

k bye
<hr>
pi_105993256
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 06:09 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

[..]

Je hebt er geen probleem mee maar je ergert je er wel aan...

Hij ergert zich aan de opmerkingen, niet aan het verschil op zich.
pi_105993266
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 06:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hij ergert zich aan de opmerkingen, niet aan het verschil op zich.
dat komt dan vast en zeker omdat ik geen universitaire student econometrie ben.
<hr>
pi_105993950
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:16 schreef picardmike het volgende:

[..]

Dat staat er ook echt totaal niet. Het verschil wordt op empirische gronden gemaakt en jij oordeelt er normatief over :? . Zo kan deze discussie wel aan de gang blijven :{
pi_105994136
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:55 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Kijk, mensen zoals Marie30 en je schoonfamilie kunnen niet alleen geen econometrie, ze hebben zelfs nog te weinig algemene ontwikkeling om te weten wat econometrie is. Ze weten zelfs niet dat dit de studie is met het hoogste startsalaris van alle studies en ook niet dat het onmogelijk is deze studie te doen zonder intelligent te zijn.

En omdat ze dit niet weten, en ook niet bereid zijn het op te zoeken (of zelfs daar te dom voor zijn), vullen ze dat voor zichzelf in op een manier die hun eigenwaarde en die van hun dyslectische zoontje zoveel mogelijk in tact laat. Het is voor hun blijkbaar onacceptabel om toe te moeten geven dat sommige andere mensen daadwerkelijk slimmer, mooier, socialer, beter zijn dan hen. Dus moeten ze die positieve eigenschappen wegredeneren. Er staan automatisch negatieve eigenschappen tegenover of "iedereen meet intelligentie op een andere manier en al die manieren zijn precies even goed".

Maar dat is natuurlijk onzin. Niet alle mensen hebben evenveel goede en slechte eigenschappen. Sommige mensen zijn nu eenmaal dom, lelijk én sociaal incapabel, en dat is moeilijk te accepteren als jij daar een van bent.
Pareltje.....dit antwoord(t) ^O^

@ Ts

Wat het belangrijkste is, is dat je hier samen met je vriendin over in gesprek gaat. Zij zal jou hierin moeten steunen wil het werken op termijn, maar kiest ze voor de stelling van haar ouders
dan zou ik vermoedelijk eieren voor mijn geld kiezen en via de achterdeur het hazenpad kiezen.

Verder vind ik de OP juist een goed beeld schetsten van de situatie waarin jij zit, plus ik moest hier en daar lachen op de manier hoe je het neergeschreven hebt _O-
En ondanks de wederzijdse ouders heb jij de boel goed op een rijtje iig, imo.

Vervelend als het je overkomt, maar probeer er boven te gaan staan, mits je vriendin tenminste jou kant kiest natuurlijk.
pi_105995925
Interessant topic.

Mijn visie: je hebt intelligente mensen en je hebt mensen die streetwise zijn... Die laatste groep heeft inderdaad soms de neiging om intelligente mensen als "dom" weg te zetten. Heeft meer te maken op onbegrip.

Mensen die streetwise zijn hebben geen hoge opleiding genoten, maar hebben leren overleven in de praktijk. Daar komen ze een eind mee, en dat verklaard misschien het grotere zelfvertrouwen. Het kan ook een soort van compensatiemechanisme zijn en trekken een soort schild op met een verbale brutaliteit en weinig nuance vaak een grotere bek en zichzelf overeind te houden. Ik heb genoeg voorbeelden gezien. Ze zijn moeilijk grijpbaar, omdat ze vaak ook nog een woordje direct klaar hebben.
  zondag 25 december 2011 @ 01:33:53 #211
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106023802
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:11 schreef Gattaca het volgende:
Ik ben bang dat de meerderheid van hoogopgeleiden hun studie helaas zo ziet overigens .... dat ze niet hebben gestudeerd uit interesse voor de wereld om hun heen, maar dat ze dachten een mooie veilige rol in de maatschappij te kunnen spelen .... Als een soort van zelfbescherming zeg maar. Ik merk het ook stiekem bij mezelf namelijk.
It's all in the game :)
Zo werkt het grosso modo overal, en dan valt het in ons land nog mee: relatief veel nivellering, niet te gauw je hoofd boven het maaiveld steken. Nu ik eindelijk 2 jaar werkervaring heb, ben ik er weer trots op dat ik een mooie opleiding heb afgerond.

MBO is trouwens niet laagopgeleid, maar gewoon middelbaar opgeleid :)
  zondag 25 december 2011 @ 01:46:36 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106024051
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 06:19 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dat komt dan vast en zeker omdat ik geen universitaire student econometrie ben.
Nee, dat komt omdat je blijkbaar niet kunt lezen.

De afgunst in dit topic, heerlijk.
  zondag 25 december 2011 @ 01:55:57 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106024255
quote:

[..]

Nee. Ik zal alleen nooit minderwaardig over iemand praten om opleidingsniveau/werk.

Maar je zegt in een andere post wel dat je meer respect hebt voor een bouwvakker dan een bankmedewerker. Wat is het nou?
  † In Memoriam † zondag 25 december 2011 @ 02:00:59 #214
230491 Zith
pls tip
pi_106024332
Hoi TS ik ben een semi-parametrische duratiemodel aan het hervormen voor een analyze en heb hulp nodig van een medeeconomitrist nou ik hoor het wel gr gr
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_106024902
Alleen de OP gelezen: ik zou de opmerkingen niet pikken en zeker van me afbijten. Al zou dat zo vallen dat ze me per direct zouden haten. Mij maakt het niet uit wat voor opleiding iemand heeft gedaan, maar hoe iemand als persoon is. En als mensen zo kinderachtig gaan doen houd ik het snel voor gezien.
pi_106025766
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:44 schreef thenxero het volgende:

[..]

Je kan best een groot verstandelijk vermogen hebben zonder verstand te hebben.
Zoals m'n lerares Nederlands ooit zei: 'Sommigen van jullie hebben een goed stel hersens, alleen moet het cellofaan er nog vanaf.'
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106029334
quote:
2s.gif Op zondag 25 december 2011 02:42 schreef Friek_ het volgende:
Alleen de OP gelezen: ik zou de opmerkingen niet pikken en zeker van me afbijten. Al zou dat zo vallen dat ze me per direct zouden haten. Mij maakt het niet uit wat voor opleiding iemand heeft gedaan, maar hoe iemand als persoon is. En als mensen zo kinderachtig gaan doen houd ik het snel voor gezien.
Dit.
  zondag 25 december 2011 @ 13:09:40 #218
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106029492
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:36 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Nu we toch aan het zeiken en klagen zijn over spelling in dit topic :')

Hele werkwoord = vinden
Ik = stam
dus
Ik vind

Wat is hier zo moeilijk aan?
Er is iets wat nog makkelijker is dan schrijven: lezen.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_106038354
Deze hele discussie opzij geschoven, die opmerkingen over TS zijn gewoon lullig.

Ook al is hij dom, die opmerkingen getuigen van nog meer dommigheid bij schoonfamilie van TS. Op sociaal vlak althans.
Power to the apes
pi_106048777
quote:
Het raakt je gewoon in het hart wanneer je over iets waar je toch wel trots op bent,
stel je niet zo aan joh.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106048797
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 09:48 schreef zusterclivia het volgende:
En ondanks de wederzijdse ouders heb jij de boel goed op een rijtje iig, imo.
wauw, jij legt de lat wel erg laag.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106050577
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 02:29 schreef Argento het volgende:

[..]

wauw, jij legt de lat wel erg laag.
Yep, niet teveel energie in stoppen.
pi_106051472
In mijn familie is iedereen ook zo. En daar ben ik natuurlijk wel aan gewend. Er is een grote kloof tussen mijn wereld en hun wereld. Dat wordt met de tijd niet minder, eerder meer. Ze maken altijd grappen over 'hoogopgeleide mensen' die hun ogen arrogant en onhandig zijn zonder er bij stil te staan dat hun eigen zusje ook hoopopgeleid is. :D . Soms is het wel eens moeilijk: als er meer aandacht tijdens een familiebijeenkomst is voor mijn neefje en het feit dat hij met zijn rijbewijs bezig is, dan voor het feit dat ik heb meegeschreven aan een boek. Het grappige is wel dat mijn vriend zich daar drukker over maakt dan ik. Ik lach er gewoon maar om, dat is namelijk het beste. Ze bedoelen het niet lullig. Maar dan kun je ook wel weer stellen dat mijn houding (o,o verwachting van mijn familie op dit gebied) ook iets neerbuigends heeft. Dat ik niet eens moeite doe hen te betrekken bij mijn leven is natuurlijk ook pijnlijk en dat voelen mijn familieleden wel. Maar precies zoals staal zegt: zij kunnen niet beredeneren waarom dat zo is, ik wel.

Het is ook al snel een vicieuze cirkel: als zij steeds de dingen belachelijk maken die jij wel als belangrijk ziet (zo maakten mijn zussen mij vroeger altijd belachelijk omdat ik graag las en omdat ik hun ogen zo 'serieus' was), dan trek je jezelf ook een beetje terug en denkt: laat maar. Maar hoe meer jij je terugtrekt, hoe groter die kloof wordt, en hoe minder zij door hebben wat jou bezighoudt. Dan groei je dus echt uit elkaar. Ik heb echt al heel vaak nagedacht hoe ik dat kan veranderen/verbeteren. Het enige wat enigszins lijkt te werken, tot beperkte hoogte, is als ik moeite doe om in hun wereld mee te gaan. Dus dan sta ik in de zomer op een braderie bier te drinken en te luisteren naar Franz Bauer. En dat vind ik echt niet leuk, nee, ook niet als ik mijn best doe. Maar zij zijn dan wel erg verbaasd om mij te zien en vinden dat dan wel leuk, dus daar doe ik het voor. Naderhand twijfel ik dan weer: als ik mezelf zo moet forceren om hen tegemoet te komen, is dat dan wel oke? Ik weet het niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door mane op 26-12-2011 10:41:01 ]
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_106052106
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:24 schreef Tante-Leen het volgende:
Ik denk dat je het maar moet negeren.. Ik krijg ook wel eens zulke opmerkingen van ouders van mijn beste vriendin. Zij is 17 en gestopt met school, nu fulltime caissiere, ik doe hbo en krijg daar vaak lullige opmerkingen over.
Dat ik mijn theorie examen niet in een kee haalde & zij wel etc.
Ik maak me er niet druk om, ik vind het niet echt relevant en ik denk dat het toch een soort jaloezie is. :P

Probeer je er niet druk om te maken.. :7
dat dus.
En om vrienden te blijven met je schoonfam, vraag ze af en toe eens hulp bij praktische dingen die zij wel kunnen en jij niet. Dan stel je je leergierig op en laat je zien dat je hun praktische kennis ook op waarde schat. " oh wat ben je dom, kun je geen campinggaststel aankrijgen?" "legt u het mij eens uit, dan kan ik het de volgende keer zelf" :) en dan kun je dat met een ander probleem waar je tegenaan loopt en wat op jouw vakgebied ligt andersom doen. wederzijds respect moet je soms een beetje sturen :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 december 2011 @ 15:29:12 #225
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_106058580
Het spijt me wel hoor TS, maar als je de was niet kunt doen en niet weet hoe een campingstel werkt, dan ontbreekt er ook echt wat aan je algemene kennis/ontwikkeling. Dat de familie van je vriendin daar iets anders mee om mag gaan lijkt me evident, maar je mag ook wel eens in de spiegel kijken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:39:01 #226
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106082617
Als we het dan toch over praktische vaardigheden hebben: het valt me op dat vrouwen met een middelbare opleiding meer moeite hebben met mensen die geen vlotte babbel hebben dan vrouwen die hoogopgeleid zijn.
pi_106082784
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:29 schreef Tanin het volgende:
Het spijt me wel hoor TS, maar als je de was niet kunt doen en niet weet hoe een campingstel werkt, dan ontbreekt er ook echt wat aan je algemene kennis/ontwikkeling. Dat de familie van je vriendin daar iets anders mee om mag gaan lijkt me evident, maar je mag ook wel eens in de spiegel kijken.
Wassen is iets wat je in het dagelijkse leven doet, maar niet iedereen gaat camperen.
signatuurloos
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:46:28 #228
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_106082838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:44 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Wassen is iets wat je in het dagelijkse leven doet, maar niet iedereen gaat camperen.
A is het gewoon een gasstel, met een losse gasfles, dus zo ingewikkeld is het niet.
B het feit dat niet iedereen het doet betekent niet dat het geen gebrek in algemene ontwikkeling is
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 12:49:03 #229
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_106082905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:01 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ohjee, hier hebben we iemand die VMBO heeft gedaan en gekwetst is.
Hokjes denken, vooroordelen en veronderstellingen. Het zegt wel wat over jou hoor...

Lees maar eens terug als je dan toch mijn opleidingsniveau wil weten.
Are you fokking to me?
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:36:43 #230
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106084147
Dit is dus waarom je uiteindelijk binnen je eigen 'niveau' neukt. Je krijgt je schoonfamilie er ook bij per slot van rekening. En hoe lekker zo'n MBO administratiemokkel ook is, je moet als het serieus is wel de rest van je leven met haar en haar familie door een deur kunnen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106085486
Hebben jullie eigenlijk verder wel iets van raakvlakken? Als die ontbreken wordt het vrees ik wel erg lastig om op een normale manier sociale situaties door te komen. Dat heeft niets met een opleidingsniveau te maken maar meer met het wel of niet hebben van een klik. Die steken onder water zijn verder niet nodig maar daar is dan alles ook wel mee gezegd.
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:42:33 #232
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_106086133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:46 schreef Tanin het volgende:

[..]

A is het gewoon een gasstel, met een losse gasfles, dus zo ingewikkeld is het niet.
B het feit dat niet iedereen het doet betekent niet dat het geen gebrek in algemene ontwikkeling is
Nou wat een ramp als het een paar minuten duurt voordat je fatsoenlijk leert omgaan met een relatief gevaarlijk apparaatje waar je nog nooit aan gefriemeld hebt :') erg schadelijk voor je 'algemene ontwikkeling' dat je dat nog nooit eerder gedaan hebt inderdaad. Elke vader zou zijn kind dat moeten leren in zijn vierde levensjaar.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:01:43 #233
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_106089146
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:46 schreef Tanin het volgende:

[..]

:')

Jaja, tesamen met andere edele kunsten, zoals het kunnen aanmaken van een barbecue met een scheet en een aansteker, het kunnen openen van een biertje met aansteker of tanden, het maken van een wheelie op je opgevoerde bromscooter, het altijd juiste moment zien om de opmerking "dat zijn mijn vriendin ook vannacht" te kunnen plaatsen, en dat alles met je boksershort fier zichtbaar boven je van je reet afhangende spijkerbroek omdat enige kennis van de juiste mode er natuurlijk ook bijhoort.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_106090149
Je weet toch wie het zegt. Waar maak je je dan in godsnaam druk om. :')
pi_106090622
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:01 schreef drijfhout het volgende:

[..]

:')

Jaja, tesamen met andere edele kunsten, zoals het kunnen aanmaken van een barbecue met een scheet en een aansteker, het kunnen openen van een biertje met aansteker of tanden, het maken van een wheelie op je opgevoerde bromscooter, het altijd juiste moment zien om de opmerking "dat zijn mijn vriendin ook vannacht" te kunnen plaatsen, en dat alles met je boksershort fier zichtbaar boven je van je reet afhangende spijkerbroek omdat enige kennis van de juiste mode er natuurlijk ook bijhoort.
Kijk deze streetwize straatboi dan
  Moderator dinsdag 27 december 2011 @ 16:42:25 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106090997
TS: hou je eens met serieuzere zaken bezig!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_106091012
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:23 schreef Arriviste het volgende:
Je weet toch wie het zegt. Waar maak je je dan in godsnaam druk om. :')
nou, omdat het gourmetten er niet gezelliger op zal worden denk ik :')
pi_106095318
TS. Gewoon naar je eigen banksaldo kijken, en voor de rest is niet zo relevant. Maar met een IQ kloof te leven en te communiceren met de meeste mensen die niet kunnen begrijpen is wel moeilijk communiceren. En alleen maar op grammatica fouten zitten te zeuren zijn meestal de mensen die niet aan een advies voldoen en niet eens weten wat IQ nu precies inhoud en gewoon die ouders gelijk geven. Beste is, in materie gaan discuteren waar zij totaal geen ene ruk van weten. Met bijvoorbeeld de Albert Einstein theorieën of over de illuminati of annunaki of over div onderwerpen die deze mensen en de wetenschap nog niet bewezen hebben over diverse geheime genootschappen dan haken ze vanzelf wel af ! En gaan verder met hun gepraat over het weer en GTST gaat nergens over ellende?
allesbeterweter
pi_106109304
definitie van dom: flabbergasted, onwetend, verstandsverbijstering, niet in de weet. dus in die zin hebben ze wel gelijk. maar eigenlijk zou je er niks van moeten aantrekken (als dat lukt)
.. was in use.
pi_106111347
tuurlijk is de TS dom, verwacht je nu echt dat ik jouw wasjes ga draaien? seriously, met jouw intellect kan het bedienen van iets simpels als een wasmachine toch niet zo moeilijk zijn :{
Op 26-07-2011 00:33 schreef HappyGirl91
Heldin! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')