abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105968366
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:46 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik ..
Een zeer juiste constatering bestempelen als 'onzin' omdat het toevallig bij jou niet het geval is.. :|W
pi_105968843
quote:

[..]

Wat een onzin, ik heb VMBO afgerond, verder niets, en toch bestaat mijn hele vriendenkring uit HBO-plussers. Zij zijn niet vooringenomen vanwege mijn opleidingsniveau, en ik heb hun ook niet uitgezocht op hun opleidingsniveau. Opleiding zegt lang niet alles over een persoon, iedereen die mij kent zal dat beamen. Iemand die hoogopgeleid is is heus niet per definitie intelligenter dan iemand die dat niet is. Ik voel absoluut niet de behoefte om hoogopgeleiden daarover te kleineren, en andersom is dat ook niet het geval.

Daarbij, iemand dom noemen is gewoon nooit prettig voor een ander om te horen. Dat heeft niets met opleiding te maken, maar met goed fatsoen.
Eens
I solemnly swear i'm up to no good
pi_105968967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een zeer juiste constatering bestempelen als 'onzin' omdat het toevallig bij jou niet het geval is.. :|W
Misschien is het woord ''onzin'' wat ongenuanceerd, maar ik heb gelukkig nooit iemand die dat doet mogen ontmoeten, zowel aan de laagopgeleide, als hoogopgeleide kant.

Vertel me eens waar jij dit regelmatig meemaakt?
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:30:04 #179
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105969325
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Eens
Ik ook. Fatsoen is ook een vorm van intelligentie.
Ik denk ook dat een intelligent iemand vrijwel met iedereen om kan gaan en niet die miskende issues heeft zoals TS. Omdat je het verschil kunt beredeneren, je begrijpt hoe het zit.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105969430
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:30 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik denk ook dat een intelligent iemand vrijwel met iedereen om kan gaan en niet die miskende issues heeft zoals TS. Omdat je het verschil kunt beredeneren, je begrijpt hoe het zit.
Inderdaad, daar doelde ik op. Zeggen dat iemand dom is zal altijd een averechts effect hebben (even terzijde of het terecht is of niet); want wie het ook is zal zich in de kuif gepikt voelen. Dat je goed bent in leren, zegt nog niets over je vaardigheden in de dagelijkse interactie met mensen. En daarin komt meestal pas werkelijk naar voren wie er slim is.
pi_105969532
tuurlijk noemen ze je dom. De term slim staat alleen voor de meerderheid van denken dat zich zelf daarop prijst.

Zoals de filosoof Descartes al zei cognito ergo sum(ik denk "het"dus ik ben "het")

[ Bericht 14% gewijzigd door picardmike op 23-12-2011 17:44:30 ]
UITGESCHREVEN
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:45:29 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105969814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:30 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat je iets kunt begrijpen betekent nog niet dat je het je maar moet laten overkomen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:50:42 #183
42366 Staal
pi_105969961
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat je iets kunt begrijpen betekent nog niet dat je het je maar moet laten overkomen.
Nee, er vol tegen in gaan en je ego er door laten afbreken is slim. :').

Het zijn de woorden van TS hoor, het doet hem pijn. Hij wil graag erkenning van mensen die hij een paar keer per jaar hoeft te zien. Hij kan zich er ook overheen zetten.
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:53:04 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105970038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Het zijn de woorden van TS hoor, het doet hem pijn. Hij wil graag erkenning van mensen die hij een paar keer per jaar hoeft te zien. Hij kan zich er ook overheen zetten.
Dat klopt, maar dat is geen reden het gedrag van die mensen te rechtvaardigen.
pi_105970086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Misschien wil 'ie niet per se applaus, maar óók geen lullige opmerkingen. Daar kan ik best inkomen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:00:07 #186
42366 Staal
pi_105970269
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is geen reden het gedrag van die mensen te rechtvaardigen.
Dat schrijf ik niet.
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:00:29 #187
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_105970283
TS, ik begrijp het probleem, ik begrijp alleen niet waarom het je zo raakt. Hoezo kun je daar niet boven staan? Je hoeft die mensen toch niets te bewijzen? Zoals meerderen al zeiden: het komt voor een groot deel ongetwijfeld voort uit onbegrip, desinteresse en wellicht intimidatie en jaloezie. Ik denk eerder dat die mensen het gevoel hebben jou wat te moeten bewijzen.

Beperk je tot de verplichte bezoekjes en lul dan lekker mee over voetbal, of waar het dan ook maar over gaat.

NB: Ik sluit me aan bij zij die het al eerder zeiden: te treurig hoe half FOK! ageert tegen iemand die tegen de maaiveld doctrine der Nederlanden durft in te gaan. "Die jongen moet niet denken dat hij slim alleen omdat hij studeert! Kijk maar spelfouten!" Kom op zeg...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:06:46 #188
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_105970450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:00 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat schrijf ik niet.
Excuus, dat was niet persoonlijk tegen jou bedoeld. Ik heb het wel gezien in dit topic.
pi_105972257
quote:

[..]

Wat een onzin, ik heb VMBO afgerond, verder niets, en toch bestaat mijn hele vriendenkring uit HBO-plussers. Zij zijn niet vooringenomen vanwege mijn opleidingsniveau, en ik heb hun ook niet uitgezocht op hun opleidingsniveau. Opleiding zegt lang niet alles over een persoon, iedereen die mij kent zal dat beamen. Iemand die hoogopgeleid is is heus niet per definitie intelligenter dan iemand die dat niet is. Ik voel absoluut niet de behoefte om hoogopgeleiden daarover te kleineren, en andersom is dat ook niet het geval.

Daarbij, iemand dom noemen is gewoon nooit prettig voor een ander om te horen. Dat heeft niets met opleiding te maken, maar met goed fatsoen.
Wat een onzin, omdat het in jouw kringetje niet voorkomt? Ik zeg ook niet dat het generaal is, ik spreek over mijn ervaringen in zowel mijn beroepspraktijk als over hoe het er in mijn familie aan toe gaat. Waarbij ik aan heb gegeven dat mijn familie vooral simpele "Wilders" discussies voert, waarin alles zeker is, maar dat ik in mijn beroepspraktijk het meerdere malen en ten opzichte van meerdere personen heb meegemaakt.

Je laatste zin is overigens helemaal correct. Lees ook niet in mijn tekst dat ik laagopgeleiden kleineer, omdat ik wel eens een grapje maak. Mij maakt het namelijk ook niet uit wat voor niveau opleiding iemand heeft genoten. Gewoon een leuk persoon zijn maakt voor mij veel meer. Daarbij had ik op het hbo ook veel kalsgenoten die zo simplistisch als wat waren (en vermoedelijk nog steeds wel zullen zijn ;) ).
pi_105978212
Jezus, wat een drama over een terechte klacht. Als mensen die minder slim zijn dan jij je constant wijzen op je fouten is dat toch ergerlijk? Ook als mensen die even slim zijn als jij je steeds wijzen op je falen is dat ergerlijk.

Ik had de reacties wel eens willen zien als het omgedraaid was, dat TS als mbo'er bij een hoogopgeleide familie binnenkwam en die hem vervolgens allemaal zouden affikken op zijn gebrek aan kennis.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:30:46 #191
297051 schaal_9
Caissière B
pi_105979736
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:15 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Tijdens een beoordelingsgesprek is me trouwens eens gezegd dat ze tevreden waren. "En dat is maar goed ook, want mensen met diploma's kunnen vaak niet zoveel en goed opgeleid zijn zegt mij dan ook helemaal niks" volgens mijn leidinggevende. Enige goede antwoord van mij (wat me niet in dank werd afgenomen): "Dat is nou echt een opmerking voor mensen die zelf niet gestudeerd hebben" :).

Kern van het verhaal is voor mij eigenlijk maar één vraag. Waarom kunnen laagopgeleiden (zowel thuis als op de werkvloer) als ze in een groep samen zijn hoogopgeleiden niet gewoon in hun waarde laten en wordt dat normaal gevonden? Als ik met hoogopgeleiden een grapje maak over de domheid van een laagopgeleide ben ik meteen arrogant, andersom moet het allemaal maar kunnen.
Uiteindelijk geldt: wie het laatst lacht, lacht het best. Jij zal straks, als alles goed gaat, een stuk meer gaan verdienen. Ik heb onder mijn niveau gewerkt vanwege een afstand tot de arbeidsmarkt (ik heb een modediagnose). Met loondispensatie, waar ik wel zelf mee ingestemd heb (salaris was 50% van het minimumloon). De baas was na 6 maanden tevreden over mijn werk, maar ook van mening dat ik niet zo veel kon.

Op mijn huidige werk verdien ik een stuk méér dan de reguliere mensen op mijn vorige werk en ook meer inbreng, een eigen verantwoordelijkheid. Slim dat je een goede tegenopmerking had, en dat die je niet in dank werd afgenomen zal je vast worst wezen :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:58:33 #192
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105987276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:58 schreef Onnoman het volgende:
alsof een opleiding garant staat voor "niet" dom zijn..
Over het algemeen doen mensen met een hoger intelligentieniveau ook hogere opleidingen. En feit is gewoon dat je met een IQ van 85 geen opleiding econometrie kan doen.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:01:42 #193
pi_105987439
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:41 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ahum. Ik heb de OP goed gelezen en ook de reacties van TS. Ik vind toch eerder dat TS diegene is met een denigrerende houding t.ov.v. de schoonfamilie. Verder weegt hij intelligentie af aan beroepen en diploma's (dewelke hijzelf ook nog eerst moet behalen), komt zeer bekrompen en ook niet erg intelligent over.

Mensen afkraken om hun zogenaamde lage niveau, maar slechter schrijven als mijn zoon van twaalf die werkelijk dyslexie heeft en er nooit mee zal schermen. Eén woord: zwak!
Ohjee, hier hebben we iemand die VMBO heeft gedaan en gekwetst is.
pi_105987504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Over het algemeen doen mensen met een hoger intelligentieniveau ook hogere opleidingen. En feit is gewoon dat je met een IQ van 85 geen opleiding econometrie kan doen.
Nou ik heb een neef met een IQ van 85 dankje en die gast die werd al dom gevonden vanaf het moment dat ie geboren werd. terwijl die eigenlijk redelijk slim is. Waarom worden dit soort redeneringen altijd gebruikt om toch op IQ te distanceren?

Die gast heeft nog nooit een kans gekregen en ik begon dat te zeggen in de famillie en nu denken meer mensen dat, zelf mijn oma.
UITGESCHREVEN
pi_105987506
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:02 schreef Ludachrist het volgende:
Jezus, wat een drama over een terechte klacht. Als mensen die minder slim zijn dan jij je constant wijzen op je fouten is dat toch ergerlijk? Ook als mensen die even slim zijn als jij je steeds wijzen op je falen is dat ergerlijk.

Ik had de reacties wel eens willen zien als het omgedraaid was, dat TS als mbo'er bij een hoogopgeleide familie binnenkwam en die hem vervolgens allemaal zouden affikken op zijn gebrek aan kennis.
Plus 1.
BlaBlaBla
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:10:41 #196
pi_105987809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:03 schreef picardmike het volgende:

[..]

Nou ik heb een neef met een IQ van 85 dankje en die gast die werd al dom gevonden vanaf het moment dat ie geboren werd. terwijl die eigenlijk redelijk slim is. Waarom worden dit soort redeneringen altijd gebruikt om toch op IQ te distanceren?

Die gast heeft nog nooit een kans gekregen en ik begon dat te zeggen in de famillie en nu denken meer mensen dat, zelf mijn oma.
En nu dan graag in abn nederlands.
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:12:22 #197
pi_105987887
Lager opgeleide mensen zijn over het algemeen minder intelligent dan hoogopgeleide mensen. Feit.
pi_105988069
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

En nu dan graag in abn nederlands.
Nou dat begrijp je echt wel hoor. Taal boeit me geen reet, interpetatie wel.
UITGESCHREVEN
pi_105988097
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Lager opgeleide mensen zijn over het algemeen minder intelligent dan hoogopgeleide mensen. Feit.
ben jij dan een beter mens ofzo?
UITGESCHREVEN
pi_105988227
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:16 schreef picardmike het volgende:

[..]

ben jij dan een beter mens ofzo?
!
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')