Het boeit mij niet wat iemand voor werk doet, ik heb daar ook geen problemen mee, maar dit is de omgekeerde wereld!quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:01 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Nee? Wat maakt het uit hoe laag of niet bestaand hun opleiding is.
Magazijnwerk moet ook gebeuren en er is dus geen reden om daar zo neerbuigend over te doen. Dat vind ik wel dom.. en zo kom je in je OP verder ook over.![]()
Zoals ik eens zei en altijd zal zeggen: Ik heb meer respect voor een bouwvakker dan voor een bankmedewerker. Een opleiding zegt niks over hoe/wie je bent en waar je wel/geen recht op hebt om te zeggen. (Ook niks mis met de hele dag stoned zijn trouwens, is gewoon legaal.)
zoals ook eerder aangegeven, zo ben ik niet, ik heb een breed interesse vlak en beschik over voldoende algemene kennis.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:02 schreef capricia het volgende:
Ik ken ook van die mensen: Studeren goed op de uni, geen studievertraging enzo. Zou je denken dat ze wel 'slim' zijn. Maar geen enkele algemene ontwikkeling. Als ik vraag wie de laatste 3 min.pres. zijn geweest in NL dan weten ze dat niet. Totaal geen benul van het nieuws, of de actualiteiten.
Ja, dat soort mensen vind ik vrij dom inderdaad.
Waarom vernoem je de beroepen/opleidingen van je schoonfamilie dan als bepalende factor om hun persoonlijkheden te omschrijven? Ik denk dat het jou, al dan niet onbewust, wel 'boeit' en dat je je daar ook naar gedraagt (eveneens al dan niet onbewust). Ligt daar de grondslag niet van het probleem?quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:02 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
Het boeit mij niet wat iemand voor werk doet, ik heb daar ook geen problemen mee, maar dit is de omgekeerde wereld!
De hele dag drinken is ook legaal, ook niks mis mee? Goede redenatie in een post waarin je zelf iemand dom noemt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:01 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Magazijnwerk moet ook gebeuren en er is dus geen reden om daar zo neerbuigend over te doen. Dat vind ik wel dom.. en zo kom je in je OP verder ook over.![]()
Zoals ik eens zei en altijd zal zeggen: Ik heb meer respect voor een bouwvakker dan voor een bankmedewerker. Een opleiding zegt niks over hoe/wie je bent en waar je wel/geen recht op hebt om te zeggen. (Ook niks mis met de hele dag stoned zijn trouwens, is gewoon legaal.)
In de OP lees ik dat de TS zich stoort aan denigrerende opmerkingen die zijn schoonfamilie tegen hem maakt. Bovendien vindt de TS deze opmerkingen niet alleen ongepast en kwetsend maar ook misplaatst gezien de opleidingen, of het gebrek daaraan, van zijn schoonfamilie. Nergens lees ik dat de TS 'de bal kaatst' door zich op zijn beurt denigrerend te gedragen richting zijn schoonfamilie, dat is volledig jouw eigen invulling. Dus, wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:56 schreef Marie30 het volgende:
Als je eerder in het topic mee gevolgd had, dan wist je ook dat het mij niet om de taalfouten op zich gaan. Wel over het feit dat hij zich zo verheven voelt boven anderen die maar een cursus administratie volgen...maar misschien wel zonder fouten kunnen schrijven?
Daarom honoreert ons systeem bouwvakkers ed ook met het honderdvoudige salaris. Zoveel waarde hechten we namelijk aan zulke mensen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:01 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Ach, ik heb het woord "discrepantie" een keer bij mijn toenmalige schoonfamilie laten vallen. Toen werd het stil, en begonnen ze allemaal te lachen...mij uit te lachen, wel te verstaan. Omdat ze het zo'n raar woord vonden...quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:04 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
zoals ook eerder aangegeven, zo ben ik niet, ik heb een breed interesse vlak en beschik over voldoende algemene kennis.
Maar mijn schoonfamilie zijn van die mensen die nooit het nieuws kijken en problemen in de wereld buiten hun dorp niet interessant vinden.
Onvoldoende voor begrijpend lezen? Op je eigen manier ben je vast toch net zo intelligent als topicstarter!quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:06 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Waarom vernoem je de beroepen/opleidingen van je schoonfamilie dan als bepalende factor om hun persoonlijkheden te omschrijven? Ik denk dat het jou, al dan niet onbewust, wel 'boeit' en dat je je daar ook naar gedraagt (eveneens al dan niet onbewust). Ligt daar de grondslag niet van het probleem?
Die mensen werken gewoon, dus zo dramatisch zal het niet zijn. En verder maakt het mij niet uit wat iemand in zijn/haar vrije tijd doet. Studenten die 5 dagen per week dronken zijn (maar wel naar college gaan) daar is toch ook niks mis mee? Of vind je dat ook een probleem?quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:06 schreef Fokpop het volgende:
[..]
De hele dag drinken is ook legaal, ook niks mis mee? Goede redenatie in een post waarin je zelf iemand dom noemt.
Het punt is dat iedereen die op het niveau zit van de schoonfamilie van TS tegen hem in de aanval gaat, en iedereen die op het niveau van TS zit hem verdedigt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:07 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
In de OP lees ik dat de TS zich stoort aan denigrerende opmerkingen die zijn schoonfamilie tegen hem maakt. Bovendien vindt de TS deze opmerkingen niet alleen ongepast en kwetsend maar bovendien misplaatst gezien de opleidingen, of het gebrek daaraan, van zijn schoonfamilie. Nergens lees ik dat de TS 'de bal kaatst' door zich op zijn beurt denigrerend te gedragen richting zijn schoonfamilie, dat is volledig jouw eigen invulling. Dus, wat is je punt nou eigenlijk?
Precies dit idd, haha.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:09 schreef Dakato het volgende:
[..]
Het punt is dat iedereen die op het niveau zit van de schoonfamilie van TS tegen hem in de aanval gaat, en iedereen die op het niveau van TS zit hem verdedigt.
Ja dat is een probleem ja als je 5 dagen per week dronken bent. Iets met verslaving, Korsakov, etc.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:09 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Die mensen werken gewoon, dus zo dramatisch zal het niet zijn. En verder maakt het mij niet uit wat iemand in zijn/haar vrije tijd doet. Studenten die 5 dagen per week dronken zijn (maar wel naar college gaan) daar is toch ook niks mis mee? Of vind je dat ook een probleem?
omdat hun opleidingsniveau gewoon representatief is voor hun intelligentie, als zij te slim zouden zijn geweest voor hun opleiding had ik dat er wel bij vermeldquote:Op vrijdag 23 december 2011 01:06 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Waarom vernoem je de beroepen/opleidingen van je schoonfamilie dan als bepalende factor om hun persoonlijkheden te omschrijven? Ik denk dat het jou, al dan niet onbewust, wel 'boeit' en dat je je daar ook naar gedraagt (eveneens al dan niet onbewust). Ligt daar de grondslag niet van het probleem?
Dan valt het misschien nog mee met het niveau van de schoonfamilie, want ik heb gedoctoreerd aan de K.U. Leuven.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:09 schreef Dakato het volgende:
[..]
Het punt is dat iedereen die op het niveau zit van de schoonfamilie van TS tegen hem in de aanval gaat, en iedereen die op het niveau van TS zit hem verdedigt.
Vast een alfa-studiequote:Op vrijdag 23 december 2011 01:12 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dan valt het misschien nog mee met het niveau van de schoonfamilie, want ik heb gedoctoreerd aan de K.U. Leuven.
De KUL, hm.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:12 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dan valt het misschien nog mee met het niveau van de schoonfamilie, want ik heb gedoctoreerd aan de K.U. Leuven.
Dat doet niets af aan het feit dat jouw argument dat er niks mis met blowen is omdat het legaal is, onzin is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:09 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Die mensen werken gewoon, dus zo dramatisch zal het niet zijn. En verder maakt het mij niet uit wat iemand in zijn/haar vrije tijd doet. Studenten die 5 dagen per week dronken zijn (maar wel naar college gaan) daar is toch ook niks mis mee? Of vind je dat ook een probleem?
Ok goed, dat wil ik aannemen. Maar er zijn mensen genoeg die mensen beoordelen op het beroep dat ze uitoefenen. Mijn studiegenoot werkt met haar master gewoon in een bloemenwinkel. Gewoon omdat ze dat leuk vindt...quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:11 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
omdat hun opleidingsniveau gewoon representatief is voor hun intelligentie, als zij te slim zouden zijn geweest voor hun opleiding had ik dat er wel bij vermeld
En het opleidingsniveau/intelligentie is in mijn ogen ook geen probleem, mijn schoonfamilie heeft er een probleem van gemaakt.
Nee. Ik zal alleen nooit minderwaardig over iemand praten om opleidingsniveau/werk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:09 schreef Dakato het volgende:
[..]
Maar nog steeds zo dom als een deur je kop meters diep in het zand.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:12 schreef Marie30 het volgende:
[..]
speelt ook mee denk ik, er zit een verschil tussen praktische en theoretische kennis (zelfde reden waarom al die mbo'ers zo snel een rijbewijs hebben, terwijl universitair professoren onmogelijk een auto vaardig kunnen zijn).quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar ff serieus, ik kan me er wel een voorstelling van maken als het andere vaardigheden betreft dan dingen die je uit de boeken op de uni leert. Ik heb een vriend die extreem hoogbegaafd is. Maar laat je die jongen iets simpels uitvoeren zoals een klusje in de tuin gaat het helemaal mis. Kan totaal niet logisch nadenken. Zal als hij verschillende dingen uit bijv. De schuur moet hebben niet denken van ik moet dit, dit en dat hebben. Maar pakt alleen hetgeen wat hij dan nodig heeft en loopt vervolgens nóg 6x heen en weer. Het staat er misschien een beetje raar uitgelegd maar weet het anders ook niet meer.
Dit is pas denigrerend!quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:16 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Nee. Ik zal alleen nooit minderwaardig over iemand praten enkel om opleidingsniveau/werk.
TS doet dat overduidelijk wel, anders had hij het beroep/opleiding van zijn schoonvader en diens zoon niet vermeld.
Waar komt die bullshit toch vandaan!??quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar ff serieus, ik kan me er wel een voorstelling van maken als het andere vaardigheden betreft dan dingen die je uit de boeken op de uni leert. Ik heb een vriend die extreem hoogbegaafd is. Maar laat je die jongen iets simpels uitvoeren zoals een klusje in de tuin gaat het helemaal mis. Kan totaal niet logisch nadenken. Zal als hij verschillende dingen uit bijv. De schuur moet hebben niet denken van ik moet dit, dit en dat hebben. Maar pakt alleen hetgeen wat hij dan nodig heeft en loopt vervolgens nóg 6x heen en weer. Het staat er misschien een beetje raar uitgelegd maar weet het anders ook niet meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |