Daar komt de aap uit de mouw. Als je nu eens niet zo'n lul bent en de mensen in hun waarde laat. Je moet maar zo denken, ze vinden jou nu een wijsneus. Uit het niets komt er een knul van X aantal jaren jonger hun even vertellen wat ze wel of niet goed doen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:45 schreef stephano_mc het volgende:
Goed, ik zeik ze hier ook wel een beetje te erg af, maar besef ook dat dit topic ook een beetje is als uitlaat klep voor mijn opgebouwde frustraties.:P
En ja, mijn spelling is kut, ik heb overigens wel degelijk flinke dyslexie (komt zo ongeveer standaard bij een wiskunde knobbel), let it rest!
niet overdreven, maar ik zou het uit fatsoen en respect ook niet hard op, onder m'n echte naam uitsprekenquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:47 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik zie niets denigrerends. Hooguit een overdreven weergave van de werkelijkheid.
''Ik kan niet opdrukken omdat ik in een rolstoel zit''quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:48 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw. Als je nu eens niet zo'n lul bent en de mensen in hun waarde laat. Je moet maar zo denken, ze vinden jou nu een wijsneus. Uit het niets komt er een knul van X aantal jaren jonger hun even vertellen wat ze wel of niet goed doen.
En ik heb nooit beweerd dat je geen dyslexie hebt, ik vindt het alleen een slecht excuus.
Ik maak uit de posts van TS niet uit dat hij denigrerend doet richting zijn schoonfamilie.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:41 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ahum. Ik heb de OP goed gelezen en ook de reacties van TS. Ik vind toch eerder dat TS diegene is met een denigrerende houding t.ov.v. de schoonfamilie. Verder weegt hij intelligentie af aan beroepen en diploma's (dewelke hijzelf ook nog eerst moet behalen), komt zeer bekrompen en ook niet erg intelligent over.
Mensen afkraken om hun zogenaamde lage niveau, maar slechter schrijven als mijn zoon van twaalf die werkelijk dyslexie heeft en er nooit mee zal schermen. Eén woord: zwak!
quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:48 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw. Als je nu eens niet zo'n lul bent en de mensen in hun waarde laat. Je moet maar zo denken, ze vinden jou nu een wijsneus. Uit het niets komt er een knul van X aantal jaren jonger hun even vertellen wat ze wel of niet goed doen.
En ik heb nooit beweerd dat je geen dyslexie hebt, ik vindt het alleen een slecht excuus.
Neen, maar jij denkt en voelt dat wel. Als je eerlijk bent, toch? En ik denk, dat zich dat vertaalt in jouw gedrag (waarschijnlijk ook zonder dat je dat zelf wil...). En die mensen zijn waarschijnlijk 'streetwise' genoeg om dat te voelen/merken waardoor zij ook weer negatief op jou reageren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:49 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
niet overdreven, maar ik zou het uit fatsoen en respect ook niet hard op, onder m'n echte naam uitspreken
Ironisch, want men kan weldegelijk dergelijke oefeningen doen met een handicap die hun benen onbruikbaar acht.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
''Ik kan niet opdrukken omdat ik in een rolstoel zit''
''Ja ehh, slecht excuus''
Al behandeldtdtdt in laatste alinea van een eerder geplaadtste posdtquote:
Kijk, mensen zoals Marie30 en je schoonfamilie kunnen niet alleen geen econometrie, ze hebben zelfs nog te weinig algemene ontwikkeling om te weten wat econometrie is. Ze weten zelfs niet dat dit de studie is met het hoogste startsalaris van alle studies en ook niet dat het onmogelijk is deze studie te doen zonder intelligent te zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:41 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ahum. Ik heb de OP goed gelezen en ook de reacties van TS. Ik vind toch eerder dat TS diegene is met een denigrerende houding t.ov.v. de schoonfamilie. Verder weegt hij intelligentie af aan beroepen en diploma's (dewelke hijzelf ook nog eerst moet behalen), komt zeer bekrompen en ook niet erg intelligent over.
Mensen afkraken om hun zogenaamde lage niveau, maar slechter schrijven als mijn zoon van twaalf die werkelijk dyslexie heeft en er nooit mee zal schermen. Eén woord: zwak!
Dan valt er niks over de OP op te merken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:49 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
niet overdreven, maar ik zou het uit fatsoen en respect ook niet hard op, onder m'n echte naam uitspreken
Dan/als heb ik problemen mee. Maar ik heb geen dyslexie, kan het gewoon niet onthouden. Ik doe mij ook niet beter voor dan (als?) ik ben... dus je mag mijn fout gerust opmerken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:50 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Ik maak uit de posts van TS niet uit dat hij denigrerend doet richting zijn schoonfamilie.
Overigens is het 'slechter dan', als we dan toch moeilijk doen over taalfouten.
Ok, Goed punt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:51 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Ironisch, want men kan weldegelijk dergelijke oefeningen doen met een handicap die hun benen onbruikbaar acht.
Even serieus, ik ken genoeg mensen met dyslexie, en allemaal kunnen ze, mits ze daarvoor de tijd krijgen, erg leuk schrijven. Aangezien FOK! nergens een countdown timer heeft staan naast het post formulier... voel je 'm?
Je hebt ook mensen die nu eenmaal slim, knap én sociaal capabel zijn, en die poepen op figuren zoals jij.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:55 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Kijk, mensen zoals Marie30 en je schoonfamilie kunnen niet alleen geen econometrie, ze hebben zelfs nog te weinig algemene ontwikkeling om te weten wat econometrie is. Ze weten zelfs niet dat dit de studie is met het hoogste startsalaris van alle studies en ook niet dat het onmogelijk is deze studie te doen zonder intelligent te zijn.
En omdat ze dit niet weten, en ook niet bereid zijn het op te zoeken (of zelfs daar te dom voor zijn), vullen ze dat voor zichzelf in op een manier die hun eigenwaarde en die van hun dyslectische zoontje zoveel mogelijk in tact laat. Het is voor hun blijkbaar onacceptabel om toe te moeten geven dat sommige andere mensen daadwerkelijk slimmer, mooier, socialer, beter zijn dan hen. Dus moeten ze die positieve eigenschappen wegredeneren. Er staan automatisch negatieve eigenschappen tegenover of "iedereen meet intelligentie op een andere manier en al die manieren zijn precies even goed".
Maar dat is natuurlijk onzin. Niet alle mensen hebben evenveel goede en slechte eigenschappen. Sommige mensen zijn nu eenmaal dom, lelijk én sociaal incapabel, en dat is moeilijk te accepteren als jij daar een van bent.
Ik geef tenminste toe dat het mij to-taal niet uit maakt of ik hier of daar een foutje maak, zeker niet op dit tijdstip. Heeft niks met dyslexie te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:56 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Ok, Goed punt.
Misschien hebben die mensen wel een lichtere vorm van dyslexie. Iemand die flinke dyslexie heb kan je niet verwijten dat ze her en der een foutje maken.
Persoonlijk worden dat getuigt van intelligentie ja...quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:55 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Kijk, mensen zoals Marie30 en je schoonfamilie kunnen niet alleen geen econometrie, ze hebben zelfs nog te weinig algemene ontwikkeling om te weten wat econometrie is. Ze weten zelfs niet dat dit de studie is met het hoogste startsalaris van alle studies en ook niet dat het onmogelijk is deze studie te doen zonder intelligent te zijn.
En omdat ze dit niet weten, en ook niet bereid zijn het op te zoeken (of zelfs daar te dom voor zijn), vullen ze dat voor zichzelf in op een manier die hun eigenwaarde en die van hun dyslectische zoontje zoveel mogelijk in tact laat. Het is voor hun blijkbaar onacceptabel om toe te moeten geven dat sommige andere mensen daadwerkelijk slimmer, mooier, socialer, beter zijn dan hen. Dus moeten ze die positieve eigenschappen wegredeneren. Er staan automatisch negatieve eigenschappen tegenover of "iedereen meet intelligentie op een andere manier en al die manieren zijn precies even goed".
Maar dat is natuurlijk onzin. Niet alle mensen hebben evenveel goede en slechte eigenschappen. Sommige mensen zijn nu eenmaal dom, lelijk én sociaal incapabel, en dat is moeilijk te accepteren als jij daar een van bent.
? Ik volg je even niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:58 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Ik geef tenminste toe dat het mij to-taal niet uit maakt of ik hier of daar een foutje maak, zeker niet op dit tijdstip. Heeft niks met dyslexie te maken.
Nee? Wat maakt het uit hoe laag of niet bestaand hun opleiding is.quote:Ik kan je zeggen dat wanneer je dergelijke verwijten krijgt van je vriendin wiens opleiding in een cursus van drie weken te doen is, haar broer van 26 jaar die 90 procent van de tijd stoned is, en haar vader die (net als haar broer overigens) geen opleiding heeft en in een magazijn werkt, dan raakt dat je gewoon in je eergevoel!
hmm, opzich geen last van, als er echt zaken zijn waar ik trots op ben dan begrijpt zij dat ook wel. En intellectuele zaken bespreek ik wel met m'n vrienden voor zover ik behoefte heb om het daar over te hebbenquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:55 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dan valt er niks over de OP op te merken.
Maar leidt het ook niet tot veel frustraties aan jouw zijde omdat je je intellectuele bezigheden niet met je vriendin kan overleggen? Ik denk dat het wederzijdse onbegrip ten grondslag ligt aan het gebrek aan respect.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |