abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105779680
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:03 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Grappig dat je VVD laag plaatst omdat het een "neoconservatieve schreeuwpartij" is, maar de PVV op 2 zet??!!
Jij hebt nog niet door dat de PVV meer overeenkomsten vertoont met de SP dan met de VVD? :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_105779695
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:10 schreef waht het volgende:

[..]

Dat hij SP en PVV het hoogst waardeert zegt genoeg over Sicstus.
Goedzo, lekker op de man spelen :') :W
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_105783947
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Jij hebt nog niet door dat de PVV meer overeenkomsten vertoont met de SP dan met de VVD? :')
Je vindt de PVV dus minder een conservatieve schreeuwpartij dan de VVD?
  maandag 19 december 2011 @ 19:37:13 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_105784291
quote:
15s.gif Op maandag 19 december 2011 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
SP - Sympathieke partij
Ik moest lachen.
Yankee go home!
  maandag 19 december 2011 @ 19:39:25 #155
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_105784425
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:38 schreef Daniel1976 het volgende:
Grappig dat gewoon bijna iedereen dezelfde mening heeft over D66.

Het zou zo mooi kunnen zijn, maar nu de uitvoering nog want daar gaat het zo vaak mis.
Tsja dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
Ze missen Femke als leidraad he :P
  maandag 19 december 2011 @ 19:46:26 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_105784830
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:44 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Dat willen die lui. Ze denken zo onmisbaar te zijn dat ze er van profiteren.
Niemand is onmisbaar.
Maar niet iedereen is even eenvoudig vervangbaar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 19 december 2011 @ 20:07:03 #157
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_105786009
quote:
12s.gif Op maandag 19 december 2011 02:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

130 op de A2 *O*
Dit is echt de non-issue van het jaar als je het mij vraagt. Wie maalt er nou ene drol om 10 km harder te mogen rijden in de file.
  maandag 19 december 2011 @ 20:10:02 #158
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_105786193
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je hebt kennelijk geen idee van de grote problemen waar de Nederlandse overheid in zit. Met Nederland gaat het prima maar voor de overheid zijn de problemen groot te noemen.

Naast de cijfers die ik eerder opsomde, zijn daar namelijk nog de kosten voor de zorg die exploderen. Als er niks gedaan wordt gaat in 2015 bijna 50 % van de uitgaven van de overheid op aan uitgaven voor de gezondheidszorg. Die situatie is totaal onhoudbaar gezien de andere taken van de overheid. Het duurt nog maar drie jaar voordat het 2015 is en dus is het probleem zeer urgent.
Maar Edith Schippers is niet echt de persoon die hier een oplossing voor gaat vinden.
  maandag 19 december 2011 @ 20:16:29 #159
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_105786518
quote:
6s.gif Op maandag 19 december 2011 03:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welja, Griekenland heeft niet genoeg kansen gehad. :') :') :')

Ze hebben niet geluisterd, zijn op hun 58e op hun gat gaan liggen en verwachten dat wij daarvoor op blijven draaien? :N
Dit gaat niet echt op.

Het was al bekend dat Griekenland qua economie niet in het rijtje zou passen bij de euro, maar is er uiteindelijk toch bijgekomen om andere (politieke?) redenen. En wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Het is mij sowieso de vraag waarom Griekenland in eerste instantie al meedoet. Als ze zelf ook wat minder gierig waren geweest om bij de euro te komen, zaten ze nu met een Drachme die ze konden devalueren, waardoor het land voor buitenlanders aantrekkelijker wordt en het de mogelijkheid heeft om zichzelf te herstellen. Nu zitten ze met een ECB-dictator en wordt het de komende tien jaar afzien voor ze.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hans_van_Baalen op 19-12-2011 20:25:09 ]
  maandag 19 december 2011 @ 20:17:31 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_105786591
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Maar Edith Schippers is niet echt de persoon die hier een oplossing voor gaat vinden.
Edith Schippers is wel weer een van de eerste die de eigen verantwoordelijkheid in de zorg promoot, na al die jaren preventie, hulp bij <xxx> en andere grappen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_105787306
1. SP Betrouwbaar
2.d66 durft tegen wilders in te gaan daarom op 2 ondanks dat ze pro europa zijn.
3Partij v.d dieren hebben niet veel te bieden maar opkomen voor dieren kan nooit kwaad.
4.PVV chaos de hele partij en richten zich te veel op beledigen van bevolkingsgroepen en dat pro Israel gedoe staat me ook helemaal niet aan.
5.PVDA/Groenlinks hun standpunten veranderen per dag je weet niet wat je aan ze hebt.
6CDA onbetrouwbaar en luisteren niet naar hun eigen leden
7 christenunie/SGP geen woorden voor..bah
8.VVD laten de verkeerde mensen de crisis betalen, als ze het in de villa s van Wassenaar maar goed hebben toch Mark?
pi_105788570
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:44 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Dat willen die lui. Ze denken zo onmisbaar te zijn dat ze er van profiteren.
De grens tussen rijk en arm zal op die manier enorm worden. Helaas.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach man, zeik toch niet. Er valt zoveel te snijden.
Jij denkt dat misschien maar jij gaat het pas missen als het weg is. Let maar op gaar.
Haha
pi_105789752
1. D66 - Viel te verwachten als actief lid, maar ook in deze tijden vind ik dat D66 de beste oplossingen biedt voor de bestaande problemen. De emancipatie van de burger zie ik net als hen als het hoogste ideaal: het hebben van plichten is een recht. Mensen mogen verantwoordelijkheid dragen, anders horen ze er niet echt bij (wat ook terugkomt in de meer ethische (bijv. nadenken over vrijwillig levenseinde) en sociale kwesties). Gaat niet mee in de waan van de dag, wat men terugziet in het debat rond de immigratie-/integratie en multiculturalisme (dat ten onrechte gekaapt wordt door de retoriek rondom het zgn. straatterreur of angst voor de islam).

2. VVD - Een wonder dat ze nog op de tweede plaats staan na afgelopen jaar. In sneltreinvaart heeft de VVD een verzameling domme voorstellen gelanceerd (minimumstraffen/harder straffen, wietpas, bezuinigingen op onderwijs in verschillende vormen) al dan wel of niet verpakt in een smerig demagogisch sausje waar de honden geen brood van lusten. Toch staan ze op de tweede plaats doordat het de partij is die het moeilijke werk moet doen, namelijk bezuinigen in barre economische omstandigheden (geen geringe opgave in mijn ogen).

3. SGP - Al vind ik de opvattingen die ze koesteren verwerpelijk en zijn ze net zo intolerant als de PVV en het CDA, je moet nageven dat ze in het debat (in de Tweede Kamer) altijd een staatsrechtelijk correcte positie innemen en de (ongeschreven) gedragsregels ten volle respecteren. In elk debat (zo ook rond het debat rond Mauro) wisten ze een frisse inbreng te leveren die ik niet eerder hoorde, wat als gevolg had dat ik altijd met een zekere interesse naar hun argumentatie luister.

4. GroenLinks - Gezien hun consistente nadruk op duurzaamheid verdienen ze de vierde plaats. Wel merk ik dat ze na Femke Halsema (en het bijbehorende falen van PaarsPlus) nogal worstelen met de identiteit (ouderwets links of links-liberaal). Hoewel Jolande Sap een minder irritante stem heeft dan Halsema, heeft ze qua ideeën mij tot nu toe niet zo sterk weten te imponeren als haar voorganger. Hopelijk komt dat nog.

5. PvdA - Zo'n typische partij waar ik me steeds bij afvraag wat ze nu eigenlijk willen. Onder leiding van Job Cohen is het ook alleen maar slechter geworden en laten ze zich enorm kennen wanneer de PVV weer eens opzichtig aan het trollen is in de Tweede Kamer. Probeert van het knuffelimago af te komen wat hen opgelegd is door de PVV, maar wil tegelijkertijd toch een sociaaldemocratische partij zijn die zijn sociale en zachte roots kent. Een vijfde plek omdat de rest eigenlijk nog slechter is.

6. ChristenUnie - Beetje nietszeggende en enge partij af en toe, maar weet nog enigszins het sociale karakter van de christelijke politiek te laten zien. Het vertrek van Rouvoet vond ik bijzonder jammer.

7. PvdD - Een nogal loze en inhoudsloze partij waar ik niets mee kan. Terecht werd het verbod op ritueel slachten in de Eerste Kamer afgewezen; iets wat toch het kroonjuweel van deze partij moest betekenen. Is over een paar jaar uit de politiek verdwenen en zal nooit terugkomen in de digitale geschiedenisboeken van de 22ste eeuw.

8. SP - Behoorlijk populistische en simplistische partij. Ik heb de waardering voor Roemer en Marijnissen enkel vanuit het perspectief van het debat, niet vanwege de inhoud. Jan Marijnissen blijft voor mij ook een populist, die af en toe dezelfde standpunten naleeft als Wilders:
quote:
En die ‘benoeming voor het leven’ moet natuurlijk worden afgeschaft.
9. PVV - Ach, wat moeten we er nog over zeggen? Dom, dommer, domst. Geert Wilders is een parlementariër pur sang; later zal hij buiten de Kamer helemaal niets betekenen. Het enige wat hij doet is zoveel mogelijk z'n eigen positie als parlementariër verzekeren door steeds achterlijke dingen te roepen met z'n partijtje, welke als een kaartenhuis in elkaar zal donderen zodra hij de politiek verlaat.

10. CDA - Pure machtsbeluste partij zonder enige principes of geweten. Nog lager dan de PVV in mijn ogen, aangezien deze er nog voor uitkomen dat ze een stel hypocriete klootzakken zijn. Men neme de christelijke bekrompenheid, voegt een snufje sentimentele burgermoraal toe en als kers op de slagroomtaart de wispelturigheid van een vrouw: u heeft het CDA.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2012 11:59:35 ]
pi_105790127
Het is "in" om iets positiefs over de SGP te zeggen of zo?
  maandag 19 december 2011 @ 21:13:49 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_105790229
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:12 schreef Gattaca het volgende:
Ik persoonlijk heb de partijen beoordeeld op hun houding, de wijze waarop ze hun standpunten uitdragen en wat ze uiteindelijk weten te bereiken voor hun achterban. Dit alles los van de inhoud. Dat geldt dus ook voor de SGP.
In een vijver van partijen die allemaal zeggen wat de kiezer wil horen vóór de verkiezingen, en dat daarna stug vergeten, kan ik de consequente jongens van de S(G)P wel waarderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_105790479
Heb nog geen lijstje gemaakt, maar persoonlijk neem ik de opvattingen van de partijen ook mee in mijn beoordeling. Een SGP of PVV kan dus vlammen wat zij willen, maar zullen van mij geen topnotering krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 december 2011 @ 21:18:27 #167
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_105790527
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb de partijen beoordeeld op hun houding, de wijze waarop ze hun standpunten uitdragen en wat ze uiteindelijk weten te bereiken voor hun achterban. Dit alles los van de inhoud. Dat geldt dus ook voor de SGP.
In een vijver van partijen die allemaal zeggen wat de kiezer wil horen vóór de verkiezingen, en dat daarna stug vergeten, kan ik de consequente jongens van de S(G)P wel waarderen.
In dat opzicht zou de PVV ook bovenaan kunnen staan? Wilders is altijd duidelijk geweest; hij is tegen moslims, is fan van de Telegraaf, heeft er vrijwel alles voor over om te regeren en vermijd het liefst contact met de buitenwereld.
pi_105790961
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:18 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

In dat opzicht zou de PVV ook bovenaan kunnen staan? Wilders is altijd duidelijk geweest; hij is tegen moslims, is fan van de Telegraaf, heeft er vrijwel alles voor over om te regeren en vermijd het liefst contact met de buitenwereld.
Janneke had de PVV dan ook op 5. Ik heb door deze uitleg al meer begrip voor haar standpunt/lijstje gekregen.

Zelf heb ik de inhoud wel meegewogen en de inhoud van de SGP vind ik zo verwerpelijk dat ze dan alsnog op de laatste plaats komen in mijn lijstje
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_105791128
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
Heb nog geen lijstje gemaakt, maar persoonlijk neem ik de opvattingen van de partijen ook mee in mijn beoordeling. Een SGP of PVV kan dus vlammen wat zij willen, maar zullen van mij geen topnotering krijgen.
Ben benieuwd naar je lijstje dan Koos.

Vraag aan TS of desnoods iemand die die taak op wil pakken: Komt er nog een einduitslag van alle lijstjes bij elkaar opgeteld? Zou leuk zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 december 2011 @ 21:27:10 #170
346939 Janneke141
pi_105791182
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Janneke had de PVV dan ook op 5.
En dat is echt niet omdat ik het met ze eens ben. Op economisch gebied is het een soort SP, en de diverse moslimstandpunten plus alle mogelijke proefballonnetjes (of zijn ze serieus?) zouden bij Koot en Bie niet hebben misstaan.

Uit de diverse topics in POL blijkt al ruim voldoende hoe de bekende users over de diverse partijen inhoudelijk denken. Ik dacht, ik bekijk het eens door een andere bril. Met toelichting.
  maandag 19 december 2011 @ 21:33:39 #171
346939 Janneke141
pi_105791678
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je lijstje dan Koos.

Vraag aan TS of desnoods iemand die die taak op wil pakken: Komt er nog een einduitslag van alle lijstjes bij elkaar opgeteld? Zou leuk zijn.
Oh, als er mensen zijn die dat leuk vinden wil ik best even gaan tellen. Hoe lang laten we dit topic nog lopen, eind van de week ofzo?
pi_105791825
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:12 schreef Gattaca het volgende:
Je kan zeiken wat je wilt, maar de Tweede Kamerfractie is simpelweg sterk.
pi_105791929
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 21:35 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je kan zeiken wat je wilt, maar de Tweede Kamerfractie is simpelweg sterk.
Maar het blijft natuurlijk een partij met twijfelachtige opvattingen.
pi_105792160
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar het blijft natuurlijk een partij met twijfelachtige opvattingen.
De VVD ook, al niet zo zwaar als de SGP moet ik nageven. Ik heb de partijen niet op duidelijke criteria beoordeeld, maar puur hoe zij mij overkomen in het algemeen. Als het puur op ideologie gebaseerd is komt D66 bovenaan met de SGP onderaan (aangezien dat voor mij twee contrasten zijn).
pi_105792391
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 21:40 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De VVD ook, al niet zo zwaar als de SGP moet ik nageven. Ik heb de partijen niet op duidelijke criteria beoordeeld, maar puur hoe zij mij overkomen in het algemeen. Als het puur op ideologie gebaseerd is komt D66 bovenaan met de SGP onderaan (aangezien dat voor mij twee contrasten zijn).
Wanneer je de standpunten achterwege laat, springt de SGP er inderdaad in positieve zin tussenuit. Consequent en integer zijn twee begrippen die bij mij opkomen. Overigens vind ik de SGP wat opvattingen betreft nog steeds te prefereren boven de PVV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')