Precies.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:33 schreef terrastegel het volgende:
Ja
Wie koopt zijn vrouw nu een iPhone?
ja dat dusquote:Op woensdag 14 december 2011 20:33 schreef terrastegel het volgende:
Ja
quote:Op woensdag 14 december 2011 20:34 schreef xminator het volgende:
Telefoon aan je eigen vrouw verkopen
Troll zeker
Dit.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:33 schreef terrastegel het volgende:
Ja
Precies!!! Ik koop die 4 enkel omdat zij een 3gs wil hebben. Ik heb die 3gs en kan die 3gs (die een half jaar oud is, nieuw gekocht) dus voor een prikkie aan haar verkopen. Zo weet ze wat ze krijgt.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:53 schreef Gekkenwerk het volgende:
Het gaat erom dat hij geen nieuwe iphone "krijgt" maar dat hij een nieuwe iphone moet kopen als hij zijn oude aan zijn vrouw doorgeeft. Als zijn vrouw geen iphone nodig zou hebben zou hij zijn huidige iphone houden. Dus ik vind wel dat de TS een punt heeft.
Ja dude, je kunt ook lezen want dit is dus niet de insteek.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:52 schreef Mirjam het volgende:
ik heb mijn oude smartphone gewoon aan mijn vriend gegeven, toen ik een nieuwe kreeg.
dus ik vind dit
Zij zit -net als ik- over het algemeen binnen in een wifi omgeving. Of van ons huis danwel van haar werk.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:58 schreef Verbodsbord het volgende:
Sowieso je hebt het over whatsappen, hoe de neuk was je van plan dat te gaan doen dan zonder internet met een simonly abonnement?
En TS is volgens info links ook een vrouw. Dan nóg kan het, maar ik denk troll.quote:Okay, ik ben getrouwd en heb een iPhone. Mn vrouw wil
Ze vindt het achteraf prima hoor. Het is de telefoon (alsin het type) wat ze wilde.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:02 schreef Marie30 het volgende:
Ik vind het best triest. En je dringt haar dat ding van jouw ook nog eens op... Je regelt heel de boel al zonder haar eerst te vragen of ze de jouwe überhaupt wel wil kopen...
50% 'betaal' jij, 50% zij. Ergo: 50% 'korting'. In jouw geval zonder de aanhalingstekens, vrees ik.quote:
Voor de duidelijkheid, ik heb die 3gs een half jaar geleden voor 300 euro gekocht. Nu heb ik die 4 voor 350 euro gekocht en verkoop ik de 3gs aan haar voor 150 euro...quote:Op woensdag 14 december 2011 22:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
50% 'betaal' jij, 50% zij. Ergo: 50% 'korting'. In jouw geval zonder de aanhalingstekens, vrees ik.
Excuus, verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:17 schreef vanhal het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb die 3gs een half jaar geleden voor 300 euro gekocht. Nu heb ik die 4 voor 350 euro gekocht en verkoop ik de 3gs aan haar voor 150 euro...
Das toch juist beter dan 50/50, in haar voordeel? Of begrijp ik je hier niet goed?
Eens, en ik als vrouw zou dat ook doen voor mijn man... Zou het echt ontzettend vreemd vinden om hem iets verkopen, maar zou het ontzettend fijn vinden om hem iets te schenken...quote:Op woensdag 14 december 2011 22:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar wat is 150 euro nou man. Ben je ook pietje precies met de andere zaken als het aankomt bij je vrouw? Geef het dan gewoon als een geschenk. Goed, dat is dus wat ik zou doen.
Ja, en volgens mij interpreteerd of leest het gros hier niet goed.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:19 schreef zarGon het volgende:
Excuus, verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.
Duidelijke insteek.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:13 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, en volgens mij interpreteerd of leest het gros hier niet goed.
Nogmaals, de insteek is niet dat ìk een andere telefoon wilde en dus dan maar mn oude telefoon aan mn vrouw verkoop. De insteek is dat mijn vrouw een andere telefoon zocht, die telefoon 2dehands niet makkelijk te krijgen was en ik dus een passende oplossing heb bedacht waarbij EN zij een 'nieuwe' telefoon kon krijgen waarbij ze wist wat ze kreeg (bij marktplaats is dat niet altijd zo) EN ik een 4 kon kopen. Win win situatie voor beide partijen.
Waarom? Ze wilde toch een andere telefoon kopen? Nu koopt ze een bijna nieuwe voor veel minder dan in een marktplaats situatie. Wat is daar nou mis mee?quote:Op donderdag 15 december 2011 08:34 schreef Karina het volgende:
Je gaat een telefoon aan je eigen vrouw verkopenals ik een man had en hij kwam met zo een voorstel zou ik echt keihard lachen.
Het is je vrouw.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom? Ze wilde toch een andere telefoon kopen? Nu koopt ze een bijna nieuwe voor veel minder dan in een marktplaats situatie. Wat is daar nou mis mee?
quote:Op donderdag 15 december 2011 08:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom? Ze wilde toch een andere telefoon kopen? Nu koopt ze een bijna nieuwe voor veel minder dan in een marktplaats situatie. Wat is daar nou mis mee?
Gewoon dat ja, heel simpel.quote:
Ja dat is het probleem dan ook. Een veel gemaakte reactie op mijn verhaal is een vergelijking waarbij men ingeval men iets nieuws koopt het oude weggeeft, en ik dat dan ook zou moeten doen.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:38 schreef stbabylon het volgende:
Als je had gezegd: Ik heb mijn 3 aan mijn vrouw gegeven en mijn vrouw heeft meebetaald aan mijn 4, had je precies dezelfde situatie en had niemand er moeilijk over gedaan.
De problemen die mensen er mee hebben, liggen aan de manier waarop je het uitlegd. Niet de situatie an sich.
Iets verkopen aan de persoon waar je je leven mee deelt: enorm fout
De persoon waar je je leven mee deelt laten delen in de kosten: niks aan de hand
Het is je vrouw.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja precies, dat zal het wel zijn dan...quote:Op donderdag 15 december 2011 08:44 schreef stbabylon het volgende:
Zeg dat dan ook niet. Leg het in vervolg uit zoals ik het zei en er is niemand die er moeilijk over doet.
quote:Op donderdag 15 december 2011 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben jullie geen gezamelijke rekening ofzo?
quote:Is het nou zo gek dat ze de telefoon van me overkoopt? Ik snap dat haar geld mijn geld is (gemeenschap van goederen), maar we hebben na 6 jaar getrouwd nog steeds onze eigen lopende rekeningen en spaarrekeningen (maar ook een e/o rekening).
Dit dus.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:34 schreef Karina het volgende:
Je gaat een telefoon aan je eigen vrouw verkopenals ik een man had en hij kwam met zo een voorstel zou ik echt keihard lachen en vervolgens zelf de allernieuwste, vetste telefoon kopen ik maar kon vinden
![]()
En dan met een LG aankomen waar je een leuke glitterhanger bij krijgt?quote:Op donderdag 15 december 2011 08:34 schreef Karina het volgende:
Je gaat een telefoon aan je eigen vrouw verkopenals ik een man had en hij kwam met zo een voorstel zou ik echt keihard lachen en vervolgens zelf de allernieuwste, vetste telefoon kopen ik maar kon vinden
![]()
Mwa nee. Ik geef toe dat ik met de gedachte zat te spelen een iPhone 4 te kopen in de tijd dat ik die 3gs een paar maanden had, maar ik vond ze te duur. Op de dag dat ik bij mezelf besloot een iPhone 4 te kopen en de 3gs aan mn vrouw te doen sprak ik met mezelf af onder de 400 euro te blijven. Ik keek op dat moment op marktplaats en zag net-geplaatst een advertentie met een iPhone 4 voor 350 euro bij mij in de buurt. Op zo'n moment moet je snel handelen, want ik heb (ook toen ik die 3gs kocht) dagen op marktplaats en iphone forum rond gekeken naar een mooie betaalbare iPhone. Dus met andere woorden, niet snel handelen betekent dat de iPhone aan je neus voorbij gaat. Ik heb dus meteen gebeld en met de verkoper afgesproken.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:34 schreef itastar het volgende:
[..]
En dan met een LG aankomen waar je een leuke glitterhanger bij krijgt?![]()
OT: TS ik begrijp je idee, maar jij hoeft geen nieuwe telefoon te kopen zodat je vrouw aan een 3gs komt. Dit is gebeurt: Je zit op marktplaats te neuzen en komt ineens allemaal iphones 4 tegen de prijs waar jij een paar maanden eerder de 3gs hebt gekocht.
Je bent dus gewoon hebberig geworden en probeert een excuus te vinden om je vrouw je 3gs aan te smeren en zelf met een 4 rond te lopen..![]()
![]()
Koop je vrouw gewoon het beste wat er voor haar budget te krijgen is.. En ga zelf niet zo lopen![]()
als je voor haar iets nieuws op uitzoeken..
je kan draaien en argumenten verzinnen tot je een ons weegt. het was gewoon een sneue actie van je, beter maak je het goed! bloemen, iphone 4s en ontbijt op bed voor je vrouwquote:Op donderdag 15 december 2011 12:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mwa nee. Ik geef toe dat ik met de gedachte zat te spelen een iPhone 4 te kopen in de tijd dat ik die 3gs een paar maanden had, maar ik vond ze te duur. Op de dag dat ik bij mezelf besloot een iPhone 4 te kopen en de 3gs aan mn vrouw te doen sprak ik met mezelf af onder de 400 euro te blijven. Ik keek op dat moment op marktplaats en zag net-geplaatst een advertentie met een iPhone 4 voor 350 euro bij mij in de buurt. Op zo'n moment moet je snel handelen, want ik heb (ook toen ik die 3gs kocht) dagen op marktplaats en iphone forum rond gekeken naar een mooie betaalbare iPhone. Dus met andere woorden, niet snel handelen betekent dat de iPhone aan je neus voorbij gaat. Ik heb dus meteen gebeld en met de verkoper afgesproken.
Dus het is niet zo zoals je zegt dat ik lekker ben geworden, ook daar ligt de insteek anders, zoals ik hierboven uitleg.
vrouwen zeggen wel eens het 1 terwijl ze het tegenovergestelde bedoelen. dit is zo'n situatie. creeer er nog een paar en je bent d'r kwijt of ze gaat in de rondte neuken met jan-en-alleman. man wat ben jij erg dat jij dat voor een stomme 150 euro overhebtquote:Op donderdag 15 december 2011 13:12 schreef vanhal het volgende:
lol right, zowel ik als de vrouw heb er geen problemen mee, dus met wie zou ik het goed moeten maken?
Sjonge wat een overdreven reactie zeg.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:16 schreef Isabeau het volgende:
Als ik in zo'n relatie zat was ik al heel lang geleden lachend weggerend.
Wacht...ik zou geloof ik niet eens zo'n relatie aangaan
Neequote:Op donderdag 15 december 2011 13:21 schreef vanhal het volgende:
Sjonge wat een overdreven reactie zeg.
jij bent gewoon een geldbeluste jankbalquote:Op donderdag 15 december 2011 13:21 schreef vanhal het volgende:
[..]
Sjonge wat een overdreven reactie zeg.
Ja, precies, het is mijn vrouw waar ik meer dan een halve decennia mee getrouwd ben. En jij zegt dat jij in zo'n situatie was weggerend. Dus jij zou jouw man na 6 jaar voor zoiets verlaten?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
NeeHet is niet je vriendinnetje waar je net 3 maanden mee gaat, het is je vrouw. Mijn geld is mijn vriends geld.
Ik vind dit hele 'verkopen aan je vrouw voor 150 euro's' dusdanig idioot dat ik zelfs denk dat je een trol bent.
Ik had al een half decennium eerder ontdekt dat het een achterlijke vrek was tov zijn verloofde en was dus al voor het huwelijk weggerendquote:Op donderdag 15 december 2011 13:25 schreef vanhal het volgende:
Ja, precies, het is mijn vrouw waar ik meer dan een halve decennia mee getrouwd ben. En jij zegt dat jij in zo'n situatie was weggerend. Dus jij zou jouw man na 6 jaar voor zoiets verlaten?
Dudes, met users als cool, baukel, los, ruk etc etc trolde ik veel, maar dit is gewoon een redelijk serieuze casus hoor.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ja wat isa zegt, trollgehalte = hoog
*proest* right. Ik heb je bij een meeting een aantal jaar terug wel eens ontmoet, je mag je handjes dichtknijpen dat je uberhaubt een partner hebt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik had al een half decennium eerder ontdekt dat het een achterlijke vrek was tov zijn verloofde en was dus al voor het huwelijk weggerend
sneu huwelijk als je dingen aan elkaar doorberekend.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dudes, met users als cool, baukel, los, ruk etc etc trolde ik veel, maar dit is gewoon een redelijk serieuze casus hoor.
Wat ben jij een naar wijf, zeg.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:27 schreef vanhal het volgende:
[..]
*proest* right. Ik heb je bij een meeting een aantal jaar terug wel eens ontmoet, je mag je handjes dichtknijpen dat je uberhaubt een partner hebt.
Dus wacht, ik leg een casus voor, een casus waarin ik niemand voor verrotte vis uitmaak, vervolgens word ik door bv isabeau uitgemaakt voor vrek en zou ze in mijn situatie als mijn vrouw zijnde allang zijn weggerend, en dan ben ik een 'naar wijf' als ik roep dat ze blij mag zijn dat ze uberhaubt een partner heeft?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ben jij een naar wijf, zeg.
Ik moet er alleen maar erg om lachen en denk serieus dat dit topic gemaakt is om te trollenquote:
Herstel, je bent een viswijf.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:32 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus wacht, ik leg een casus voor, een casus waarin ik niemand voor verrotte vis uitmaak, vervolgens word ik door bv isabeau uitgemaakt voor vrek en zou ze in mijn situatie als mijn vrouw zijnde allang zijn weggerend, en dan ben ik een 'naar wijf' als ik roep dat ze blij mag zijn dat ze uberhaubt een partner heeft?
Vreemd dit
quote:Op donderdag 15 december 2011 12:34 schreef itastar het volgende:
[..]
En dan met een LG aankomen waar je een leuke glitterhanger bij krijgt?![]()
Ach meid, moet je d'r alleen maar om lachen?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet er alleen maar erg om lachen en denk serieus dat dit topic gemaakt is om te trollen
Waarom zou je geen iPhone willen?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef Karina het volgende:
Je kent me niet, dat is wel het laatste dat ik zou kopen (alhoewel een iPhone ook dicht in de buurt komt van het laatste dat ik zou kopen).
Je vráágt notabene in de OP wat mensen hier van vinden. Misschien moet je dat niet doen, als je niet tegen kritiek kunt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ach meid, moet je d'r alleen maar om lachen?
Maar toch maar even melden, want o jee als je medeusertjes zouden denken dat je in een stil hoekje zit te grienen.
Begrijp me goed hoor, ik kan veel mensen volgen in hun 'kritiek' op mijn manier van handelen, maar me een vrek noemen en impliceren dat mn vrouw bij me weg zou moeten lopen zoals isabeau doet gaat me te ver. Je moet best onzeker zijn als je zoiets de wereld in brengt, isabeua...
Nee hoor, ik ben helemaal niet onzeker. Maar wat jij doet heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt, iets wat van jou is aan je vrouw gaan verkopen. Ja, dat noem ik vrekkengedrag en nee, zo'n relatie zou ik nooit aangaan. En dat jij je dan vervolgens geroepen voelt om maar te zeggen dat ik in mijn handjes zou moeten knijpen dat er überhaupt een vent bij mij is zegt nog veel meer naars over jouw persoontje.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef vanhal het volgende:
Ach meid, moet je d'r alleen maar om lachen?
Maar toch maar even melden, want o jee als je medeusertjes zouden denken dat je in een stil hoekje zit te grienen.
Begrijp me goed hoor, ik kan veel mensen volgen in hun 'kritiek' op mijn manier van handelen, maar me een vrek noemen en impliceren dat mn vrouw bij me weg zou moeten lopen zoals isabeau doet gaat me te ver. Je moet best onzeker zijn als je zoiets de wereld in brengt, isabeua...
Ja, maar iemand een vrek noemen en impliceren dat de vrouw weg moet lopen gaat wel iets verder dan alleen je mening geven, niet? We zijn allemaal volwassen, voor zover ik kan zien, laten we ons dan ook zo gedragen.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vráágt notabene in de OP wat mensen hier van vinden. Misschien moet je dat niet doen, als je niet tegen kritiek kunt.
Dat jij me in eerste instantie voor vrek uitmaakt voor zoiets onbenulligs zegt eerder iets over jou dan over mij. Ook dat je van mening bent dat zoiets iets over mij als persoon zou zeggen geeft aan dat je een matig inlevingsvermogen hebt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben helemaal niet onzeker. Maar wat jij doet heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt, iets wat van jou is aan je vrouw gaan verkopen. Ja, dat noem ik vrekkengedrag en nee, zo'n relatie zou ik nooit aangaan. En dat jij je dan vervolgens geroepen voelt om maar te zeggen dat ik in mijn handjes zou moeten knijpen dat er überhaupt een vent bij mij is zegt nog veel meer naars over jouw persoontje.
Ze mag je toch een vrek vinden of niet?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:45 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, maar iemand een vrek noemen en impliceren dat de vrouw weg moet lopen gaat wel iets verder dan alleen je mening geven, niet? We zijn allemaal volwassen, voor zover ik kan zien, laten we ons dan ook zo gedragen.
Een achterlijke vrek?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:45 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ze mag je toch een vrek vinden of niet?
Is ook gewoon een belachelijke gang van zaken bij jou......
Gedraag je dan zelf ook netjes. Wat Isa zegt, is misschien niet leuk. Maar zoals jij vervolgens reageert is nog wel even erger. Ja maar zij begon, is ook niet echt volwassen.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:45 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, maar iemand een vrek noemen en impliceren dat de vrouw weg moet lopen gaat wel iets verder dan alleen je mening geven, niet? We zijn allemaal volwassen, voor zover ik kan zien, laten we ons dan ook zo gedragen.
Nee, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf vrijgeving vind. Ten eerste ben ik me bewust dat ik dit beter eerst had kunnen overleggen met mn vrouw. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat ze dat kon krijgen wat ze wilde hebben.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Nog even toevoegend: ik zei dat *ik* zou weglopen. Dat jij denkt dat ik impliceer dat jou wvrouw (die het allemaal prima vindt) ook moet weglopen is jouw verkeerde interpretatie. Dat ik je een vrek vind, dat klopt. je vindt jezelf heel vrijgevig omdat je spullen doorverkoopt aan je vrouw?
Nee, maar zij begon er wel mee. Bij iemand een achterlijke vrek noemen kun je verwachten dat de ander daar gekant op reageerd.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gedraag je dan zelf ook netjes. Wat Isa zegt, is misschien niet leuk. Maar zoals jij vervolgens reageert is nog wel even erger. Ja maar zij begon, is ook niet echt volwassen.
Mijn vriend... althans, die schuift zijn iPhone door naar mij als hij zijn nieuwe koopt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:50 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf vrijgeving vind. Ten eerste ben ik me bewust dat ik dit beter eerst had kunnen overleggen met mn vrouw. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat ze dat kon krijgen wat ze wilde hebben.
Laat me dit vragen, wie zou in deze situatie EN een iPhone 4 voor zichzelf EN een 3gs voor zijn/haar partner hebben gekocht?
Ja dude, en dat is dus een hele andere situatie dan de mijne..............quote:Op donderdag 15 december 2011 13:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mijn vriend... althans, die schuift zijn iPhone door naar mij als hij zijn nieuwe koopt.
Hoezo doos?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:54 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja dude, en dat is dus een hele andere situatie dan de mijne..............
Zoals ik heb uitgelegd, de insteek is niet dat IK een nieuwe telefoon heb gekocht (en dus mn ouwe naar mn partner door pass), maar dat ZIJ een iPhone wilde hebben.quote:
Stel jij wil een andere telefoon, koop jij die dan zelf of verwacht je dat jouw partner die dan voor je koopt?quote:
Ergo, jij wil een andere telefoon...quote:Dus op een gegeven moment (vlak na het uitkomen van de 4s) (ik had toen een 3gs) bedacht ik me dat ik op marktplaats wel een 4 kon kopen
Nee nou precies, en dat maakt mij toch ook geen vrek en dan zou mijn vrouw toch ook niet bij mij weg moeten rennen en dus kun jeje voorstellen dat opmerkingen als die best niet-relaxed zijn?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:15 schreef Lienekien het volgende:
Het is heel zakelijk gerekend, allemaal, terwijl het is in de context van een relatie/huwelijk. Dat botst een beetje. Maar hoe je dit ene geval aanpakt, hoeft niet alles te zeggen over hoe je andere geldzaken regelt.
Als ik een vriend (die niet getrouwd heeft en een vriendin heeft) vraag of hij voor zijn vriendin (die een telefoon van 300 euro wil) een telefoon voor 300 euro zou kopen zegt ie me dat ze dat ding maar van haar eigen geld moet kopen maar tegelijkertijd vind hij wat ik doe raar.quote:Bij ons zit ook niet alles in één grote pot, maar als het erop aankomt, is er geen verschil tussen mijn en zijn.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik best gevoelig ben voor de 'kritieken' die ik op dit verhaal krijg en eerlijk gezegd zou ik het echt geen ramp vinden als ik die 150 euro (overigens heb ik bij mn vrouw direct na het kopen van die iPhone 4 gezegd dat ze zelf moest bepalen wat ze me ging betalen, 150 euro is iets waar ze zelf mee kwam) niet krijg. Het doel is gehaald, zij heeft een goeie telefoon waarmee ze voor haar vriendinnen en ook voor mij beter bereikbaar is.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef CamelNLD het volgende:
Andere vraag: ga je het de volgende keer anders doen; of ga je deze transactie nog wijzigen?
Nee, je werd getriggerd in je zoektocht en besloot toen dat jij liever de 4 wilde hebben. Je had ook gewoon een 3G kunnen zoeken.quote:
Och, in die situatie zou ik er ook geen problemen mee hebben het bedrag 50/50 te doen hoor.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:10 schreef CamelNLD het volgende:
Nou mijn vrouw en ik zouden een koop doen van 1100 (625 van mij en 475 van haar) Daarbij had ik nog een inruil van 320 euro wordt dan 305 voor mij en 475 voor haar. Wij hebben gewoon 50 - 50 gedaan terwijl wij ook nog onze eigen rekeningen hebben en zijn al 12 jaar bij elkaar. Dus ja ik vind je een vrek en had dat ding gewoon aan haar moeten geven
Desniettemin blijft het je eigen geld en moet je zelf weten wat je ermee doet, maar ik denk dat je een betere beurt had gemaakt als je hem had gegeven.
Bij ons is het zo: als ik geld nodig ben krijg ik het van mijn vrouw en andersom. Hoeveel maakt me geen reet uit als ze het echt nodig heeft krijgt ze het wel.
Nee, het lag wel degelijk genuanceerd anders. De reden dat ik een iPhone 4 heb gekocht (terwijl ik 350-400 euro eigenlijk gewoon teveel geld vind voor een telefoon) is dat als ik dan 100-150 euro voor de 3gs terug zou krijgen van mn vrouw die iPhone 4 onder de streep goedkoper zou zijn (dus 350-100 of 350-150). Dan zou die iPhone 4 voor mijn gevoel wat betaalbaarder zijn.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Sjeen het volgende:
Nee, je werd getriggerd in je zoektocht en besloot toen dat jij liever de 4 wilde hebben. Je had ook gewoon een 3G kunnen zoeken.
En heb je dan aan hem gevraagd waarom hij wat jij doet raar vindt?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:22 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee nou precies, en dat maakt mij toch ook geen vrek en dan zou mijn vrouw toch ook niet bij mij weg moeten rennen en dus kun jeje voorstellen dat opmerkingen als die best niet-relaxed zijn?
[..]
Als ik een vriend (die niet getrouwd heeft en een vriendin heeft) vraag of hij voor zijn vriendin (die een telefoon van 300 euro wil) een telefoon voor 300 euro zou kopen zegt ie me dat ze dat ding maar van haar eigen geld moet kopen maar tegelijkertijd vind hij wat ik doe raar.
Het is precies dezelfde situatie.
Ja klopt, alleen hebben we -zoals ik heb uitgelegd- nog steeds onze eigen rekening en daarnaast een e/o rekening.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:29 schreef dralion13 het volgende:
Maar jullie zijn toch getrouwd in gemeenschap van goederen, dus eigenlijk vraag je of je vrouw jou iPhone over koopt van geld dat in wezen al van jou is
Ja, maar blijkbaar kunnen mensen zich niet over het feit heen zetten dat ik die iPhone 3gs niet werkeloos in een la heb liggen omdat ik een iPhone 4 heb gekocht en-ik-dus-daarom-die-telefoon-niet-aan-haar-mag-verkopen maar dat de insteek dus anders zit.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:31 schreef Lienekien het volgende:
En heb je dan aan hem gevraagd waarom hij wat jij doet raar vindt?
Maar de vrouw van vanhal was toch al van plan om er een tweedehands te kopen. Als ze die telefoon had gekregen, dan had zij toch geprofiteerd?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef tuxepux het volgende:
De vraag is: waarom moet jij de nieuwste telefoon hebben? Zij gaat toch haar telefoon vervangen, waarom krijgt zij dan niet de 'nieuwe'?
Ik denk dat ik het antwoord al weet: jij wilde toch al die nieuwe telefoon kopen, maar vond het zonde omdat je oude nog niet zo oud was. Nu kun je de oude mooi aan je vrouw verkopen (geen gedoe met marktplaats) en heb je een glimmende nieuwe. Dus eigenlijk profiteer je hier nu van. Daarom is het raar om geld te vragen.
Je probeert dus gewoon voor jezelf de aankoop van de iPhone 4 te rechtvaardigenquote:Op donderdag 15 december 2011 14:30 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee, het lag wel degelijk genuanceerd anders. De reden dat ik een iPhone 4 heb gekocht (terwijl ik 350-400 euro eigenlijk gewoon teveel geld vind voor een telefoon) is dat als ik dan 100-150 euro voor de 3gs terug zou krijgen van mn vrouw die iPhone 4 onder de streep goedkoper zou zijn (dus 350-100 of 350-150). Dan zou die iPhone 4 voor mijn gevoel wat betaalbaarder zijn.
Als ik degenen die hier kritiek op mijn hebben goed begrijp moet ik zowel de 3gs (die ik voor 300 euro heb gekocht) alsmede de iPhone 4 (350 euro) uit mijn eigen zak betalen.
Opzich zou ik de wereld wel voor haar willen kopen en ben ik echt niet knieperig op mijn geld, maar als ik aan anderen vraag of zij ingeval zijn/haar partner iets wil hebben datgene betalen dan is het antwoord 'nee, waarom? ze heeft haar eigen geld'.
Omdat zij de iPhone niet dermate gebruikt zoals ik hem wel gebruik en zij geen iPhone 4 wil (heeft ze zelf aangegeven). Ze vind het toestel minder mooi en de prijs te hoog. Zij kan prima uit de voeten met een 3gs. (haar eigen woorden).quote:Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef tuxepux het volgende:
De vraag is: waarom moet jij de nieuwste telefoon hebben? Zij gaat toch haar telefoon vervangen, waarom krijgt zij dan niet de 'nieuwe'?
Tuurlijk profiteer ik hier van, dat ontken ik ook nergens. Ik heb een nieuwere telefoon.quote:Ik denk dat ik het antwoord al weet: jij wilde toch al die nieuwe telefoon kopen, maar vond het zonde omdat je oude nog niet zo oud was. Nu kun je de oude mooi aan je vrouw verkopen (geen gedoe met marktplaats) en heb je een glimmende nieuwe. Dus eigenlijk profiteer je hier nu van. Daarom is het raar om geld te vragen.
Hoe bedoel je? Ben je even kwijt hier.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar de vrouw van vanhal was toch al van plan om er een tweedehands te kopen. Als ze die telefoon had gekregen, dan had zij toch geprofiteerd?
Dus wie mag er wel en wie mag er niet profiteren?
Jij profiteert, zei een user. Maar als je de telefoon aan haar had gegeven, had je vrouw geprofiteerd. Eigenlijk profiteren jullie nu beiden, leg je net uit.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ben je even kwijt hier.
Misschien wordt dat zo gezien en tuurlijk, maar er lijdt toch niemand onder deze actie? Mn vrouw had sowiezo een andere telefoon gekocht, dus ze was hoedanook geld kwijt geweest. In dit geval is ze slechts maximaal 150 euro kwijt. In het andere geval was ze meer geld kwijt geweest.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je probeert dus gewoon voor jezelf de aankoop van de iPhone 4 te rechtvaardigen
Ik snap niet dat anderen dit zo vreemd vinden. Dat ze zelfs zo ver gaan om me een achterlijke vrek te noemen.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:
Jij profiteert, zei een user. Maar als je de telefoon aan haar had gegeven, had je vrouw geprofiteerd. Eigenlijk profiteren jullie nu beiden, leg je net uit.
Dus ja, waar zit dan nog het probleem? Waarom voelt het toch vreemd?
En toch voelt het vreemd. Ik zou zo'n transactie zelf dan ook liever vermijden. Gelukkig houden wij de telefoons strikt gescheiden.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik snap niet dat anderen dit zo vreemd vinden. Dat ze zelfs zo ver gaan om me een achterlijke vrek te noemen.
Deze situatie is toch voor beide partijen een win/win?
Per saldo zijn jullie 650 euro kwijt, die 150 is plussen links en minnen rechts. Als je vrouw een iPhone 3Gs op marktplaats had gekocht, waren jullie minder kwijt geweest.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:38 schreef vanhal het volgende:
[..]
Misschien wordt dat zo gezien en tuurlijk, maar er lijdt toch niemand onder deze actie? Mn vrouw had sowiezo een andere telefoon gekocht, dus ze was hoedanook geld kwijt geweest. In dit geval is ze slechts maximaal 150 euro kwijt. In het andere geval was ze meer geld kwijt geweest.
Bovendien ben ik degene die er 'bij in schiet' (niet dat ik daar een punt van maak of dat dit de onderliggende reden is), want in een half jaar tijd ben ik 300+350-150 euro kwijt aan telefoons
Als het gaat om mij en mijn vriendin is er helemaal geen sprake van beide partijen. Wij zijn 1 partij.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik snap niet dat anderen dit zo vreemd vinden. Dat ze zelfs zo ver gaan om me een achterlijke vrek te noemen.
Deze situatie is toch voor beide partijen een win/win?
Omdat ik nog een inruil had van 320 euroquote:Op donderdag 15 december 2011 14:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Och, in die situatie zou ik er ook geen problemen mee hebben het bedrag 50/50 te doen hoor.
Maar ik ben wel benieuwd, waarom was die 1100 euro in eerste instantie niet 50/50?
Nee voor die inruil. Voor die inruil was het 625 van jou en 475 van haar. Waarom zat daar verschil?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:43 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Omdat ik nog een inruil had van 320 euro
Omdat ik een luxere versie wil dan haar.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:45 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee voor die inruil. Voor die inruil was het 625 van jou en 475 van haar. Waarom zat daar verschil?
Dus stel zij had een luxere versie gewild, dan lag de verhouding anders?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:46 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Omdat ik een luxere versie wil dan haar.
Klopt, daar heb je gelijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Per saldo zijn jullie 650 euro kwijt, die 150 is plussen links en minnen rechts. Als je vrouw een iPhone 3Gs op marktplaats had gekocht, waren jullie minder kwijt geweest.
nee hoor, wordt gewoon op 1 hoop gegooidquote:Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus stel zij had een luxere versie gewild, dan lag de verhouding anders?
Maar initieel was het toch ook geen '1 hoop' maar was het toch 625/475? En dat was toch ook zo gebleven als jij geen inruil had?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:51 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
nee hoor, wordt gewoon op 1 hoop gegooid
Klopt maar het wordt betaald van de gezamenlijke rekening.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar initieel was het toch ook geen '1 hoop' maar was het toch 625/475? En dat was toch ook zo gebleven als jij geen inruil had?
Ja, maar dan doe je toch precies hetzelfde als wat ik doe?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:53 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Klopt maar het wordt betaald van de gezamenlijke rekening.
Ja, van jullie gezamelijke rekening.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:56 schreef CamelNLD het volgende:
Nee hoor. Ik betaal zo'n 200 euro meer uiteindelijk.
En half jaar geleden waren dat nog de going prijzen, sterker nog, 300 euro voor een nieuwe was scherp.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:56 schreef Premium_Quality het volgende:
Damn, waarom zou je 300 gaan uitgeven voor een oud lor als de 3GS?
Hoe bedoel je strikt gescheiden?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En toch voelt het vreemd. Ik zou zo'n transactie zelf dan ook liever vermijden. Gelukkig houden wij de telefoons strikt gescheiden.
Ja maar initieel had je al verschil aangebracht in het bedrag wat jij of je vriendin ging betalen terwijl dat ook geen hol zou uitmaken aangezien het geld uit 1 pot komt. Toch?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:58 schreef CamelNLD het volgende:
Ik denk dat je het nu fout gaat zien; jij vraagt geld van je vrouw voor de telefoon. Terwijl het mij niks uitmaakt of ik meer betaal als het voor ons beiden is.
Ik betaal mijn eigen telefoon, hij de zijne en we hebben nog geen situatie gehad van exemplaren die al dan niet betaald werden uitgewisseld.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:59 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je strikt gescheiden?
Jullie hebben gescheiden rekeningen? Niet getrouwd oid?quote:Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik betaal mijn eigen telefoon, hij de zijne en we hebben nog geen situatie gehad van exemplaren die al dan niet betaald werden uitgewisseld.
Samenlevingscontract. En een gezamenlijke rekening waar we dit niet van betalen.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:02 schreef vanhal het volgende:
[..]
Jullie hebben gescheiden rekeningen? Niet getrouwd oid?
Dus stel jij wil een nieuwe telefoon dan betaal je die zelf en zou je die niet door je vriend willen laten betalen (ja tuurlijk welquote:Op donderdag 15 december 2011 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Samenlevingscontract. En een gezamenlijke rekening waar we dit niet van betalen.
Ja, die zou ik zelf betalen.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:04 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus stel jij wil een nieuwe telefoon dan betaal je die zelf en zou je die niet door je vriend willen laten betalen (ja tuurlijk wel, maar realistisch gesproken)?
Nou ja, een paginaatje terug zeg je dit:quote:Op donderdag 15 december 2011 15:05 schreef Lienekien het volgende:
Ja, die zou ik zelf betalen.
Is dit een strikvraag?
Dus daarmee wil je volgens mij zeggen dat dat bij mij anders is aangezien ik mijn vrouw laat betalen voor de 3gs die ik heb(had). Maar nu zeg je dat je zelf voor een telefoon zou betalen en je niet wil dat je vriend dat doet. Wat is dan volgens jou het verschil in mijn situatie?quote:Bij ons zit ook niet alles in één grote pot, maar als het erop aankomt, is er geen verschil tussen mijn en zijn.
Dus jij hebt jouw rekening, je vriendin heeft haar rekening.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:09 schreef CamelNLD het volgende:
Dat hebben wij ook. De dingen voor prive gebruik; mobiel, internet abonnementen en de rest waar ze niks mee doet betaal ik zelf van mijn eigen rekening, maar de huur ziektekosten en bijvoorbeeld de Donald Duck gaan wel van de gezamenlijke.
Dat ik dus niet zo'n handeltje zou willen als jij nu hebt gedaan.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:08 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nou ja, een paginaatje terug zeg je dit:
[..]
Dus daarmee wil je volgens mij zeggen dat dat bij mij anders is aangezien ik mijn vrouw laat betalen voor de 3gs die ik heb(had). Maar nu zeg je dat je zelf voor een telefoon zou betalen en je niet wil dat je vriend dat doet. Wat is dan volgens jou het verschil in mijn situatie?
Ok, maar het maakt me toch geen vrek?quote:Op donderdag 15 december 2011 15:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ik dus niet zo'n handeltje zou willen als jij nu hebt gedaan.
Met die eigen rekeningen hebben we ook eigen zeggenschap over uitgaven als kleding. Toevallig vallen de telefoons er ook onder. Ipad ook.
Ik vind van wel.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:17 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ok, maar het maakt me toch geen vrek?
Omdat ik op het moment dat ik dat besloot op m'n werk was en het moment daarna dat ik op marktplaats keek en de advertentie vond ook op mn werk was.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:37 schreef dralion13 het volgende:
Ik snap de situatie nu, hoe vreemd ik hem ook vind, maar de vraag is natuurlijk, waarom heb je het niet met haar overlegd?
ow lekker op je werk marktplaatsen. zoiets wil ik ook. welk bedrijf werk je?quote:Op donderdag 15 december 2011 15:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Omdat ik op het moment dat ik dat besloot op m'n werk was en het moment daarna dat ik op marktplaats keek en de advertentie vond ook op mn werk was.
En ik was niet in de veronderstelling dat zij dit geen goed idee zou vinden. Maar ik realiseer me wel dat het beter was geweest als ik dit vooraf met haar had overlegd.
Kan je toch ook die verkopen mailen dat je interesse hebt met en voorlopig bod en dan wanneer je thuis bent overleggen en een bevestiging mailen naar de verkoper.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Omdat ik op het moment dat ik dat besloot op m'n werk was en het moment daarna dat ik op marktplaats keek en de advertentie vond ook op mn werk was.
En ik was niet in de veronderstelling dat zij dit geen goed idee zou vinden. Maar ik realiseer me wel dat het beter was geweest als ik dit vooraf met haar had overlegd.
Ja nee in dit geval was bij deze verkoper wachten geen optie.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:56 schreef dralion13 het volgende:
Kan je toch ook die verkopen mailen dat je interesse hebt met en voorlopig bod en dan wanneer je thuis bent overleggen en een bevestiging mailen naar de verkoper.
Hier zou het antwoord dus zijn: ja hoor, als dat geld er is. We zijn namelijk in gemeenschap van goederen getrouwd en het maakt geen ruk uit wie er nu wat betaalt.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:30 schreef vanhal het volgende:
Opzich zou ik de wereld wel voor haar willen kopen en ben ik echt niet knieperig op mijn geld, maar als ik aan anderen vraag of zij ingeval zijn/haar partner iets wil hebben datgene betalen dan is het antwoord 'nee, waarom? ze heeft haar eigen geld'.
Ach ja, ik heb al eerder uitgelegd dat ze geen 4 wil. En waarom zou ik de telefoon moeten geven?quote:Op donderdag 15 december 2011 22:56 schreef Moeraskat het volgende:
Ik had het haar gewoon gegeven![]()
Typisch voor een Hollander dit.
Maar goed als jullie dat beiden zo willen waarom niet.
Tevens had ik er een iPhone 4 gegeven ipv een 3Gs
Wat een kut voorbeeld.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:27 schreef stijn_ het volgende:
Als jij een croissant hebt gekocht van 1 dag oud en je vrouw wil graag jouw croissant want die ziet er mooi/lekker uit, maar jij hebt wel honger dus koop je een nieuwe croissant voor jezelf, dan bereken je die toch ook niet aan je vrouw, of wel?
TS, het punt is helemaal niet de insteek. Sterker nog, het hele verhaal is niet het punt. Het punt is dat je jullie financiën als gescheiden ziet. Het feit dat je uberhaupt iets verkoopt aan je vrouw. Een relatie is een investering, zowel emotioneel als financieel.
is dit nou een echt issue of is dit stiekem een trolltopicquote:Op zaterdag 17 december 2011 10:40 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb al eerder uitgelegd dat ze geen 4 wil. En waarom zou ik de telefoon moeten geven?
Dat komt toch op hetzelfde neer, dan?quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:11 schreef RavioliPunch het volgende:
Hier even op terugkomen.
Je vraagt dus 150 euro aan een persoon waar je je leven mee deelt, zodat jij voordeliger uitkomt met de iPhone 4? Geef je 3GS gewoon en vraag haar of ze een beetje mee wilt investeren voor de 4.
Maar als ik dit zo hoor, gaat er geloof ik iets niet goed. 6 jaar getrouwd al..
Ik dacht ook al 'dat verhaal ken ik!'quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:39 schreef dwerg het volgende:
Je vraag heeft het Volkskrant Magazine gehaald:
"volgende week: moet ik zijn mobiel kópen?"
Het is in ieder geval een vraag die me direct aan dit topic deed denken.
Ik ben nogal lui en heb dus geen zin om te zoeken. Is er een linkje?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:39 schreef dwerg het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:59 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik ben nogal lui en heb dus geen zin om te zoeken. Is er een linkje?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:39 schreef dwerg het volgende:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:28 schreef Nivo het volgende:
Wat een gezeik hier zeg
Als de TS en zijn vrouw iig voor dit soort zaken de financiën gescheiden willen houden dan is dat hun goed recht. Als de TS een 3G van MP had gehaald voor zn vrouw en zij die dan netjes had betaald dan was er niets aan de hand geweest.
Nu is de 3G in kwestie van hem en vraagt hij een bedrag van haar is het ineens het einde van de wereld.
Ja de TS had die telefoon gewoon kunnen geven en daar had hij een mooie beurt mee gemaakt. Maar als zij dit soort dingen gescheiden houdt dan lijkt mij dat de TS netjes gehandeld heeft. Hij heeft zelf een nieuwe telefoon en zn vrouw heeft de telefoon die ze wilde voor een nette prijs.
Tsja, een keuze.quote:(overigens snap ik ook niet helemaal dat je het überhaubt gescheiden wilt houden als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd, maar ok)
Interessante antwoorden!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:39 schreef dwerg het volgende:
Printscrenen op een iPad doe je door de homeknop en de aan/uit knop tegelijkertijd in te drukken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Geen idee hoe dat moet op een iPad.
Ja, en dat JIJ dat vindt moet MIJ boeien?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:48 schreef KoekiMonster het volgende:
ik vind dat AL het geld AL jullie GELD is , en dat je dus ook niet van elkaar kunt overkopen omdat het JULLIE geld is
Slechte Zaak![]()
maarja , als jullie het allebij goed vinden en er geen probleem bij zien, zie ik het ook niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |