abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 13:46:05 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105614480
Even puur in antwoord op je OP: Ja, je bent gek.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105614518
quote:
15s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:45 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Ze mag je toch een vrek vinden of niet?

Is ook gewoon een belachelijke gang van zaken bij jou......
Een achterlijke vrek?
Ik vind dat gewoon niet normaal. Je mening geven en iemand een achterlijke vrek noemen zijn 2 verschillende dingen.

Maar goed, verder naar meer meningen. :)
pi_105614525
Nog even toevoegend: ik zei dat *ik* zou weglopen. Dat jij denkt dat ik impliceer dat jou wvrouw (die het allemaal prima vindt) ook moet weglopen is jouw verkeerde interpretatie. Dat ik je een vrek vind, dat klopt. je vindt jezelf heel vrijgevig omdat je spullen doorverkoopt aan je vrouw?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 december 2011 @ 13:48:14 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105614558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja, maar iemand een vrek noemen en impliceren dat de vrouw weg moet lopen gaat wel iets verder dan alleen je mening geven, niet? We zijn allemaal volwassen, voor zover ik kan zien, laten we ons dan ook zo gedragen.
Gedraag je dan zelf ook netjes. Wat Isa zegt, is misschien niet leuk. Maar zoals jij vervolgens reageert is nog wel even erger. Ja maar zij begon, is ook niet echt volwassen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105614613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Nog even toevoegend: ik zei dat *ik* zou weglopen. Dat jij denkt dat ik impliceer dat jou wvrouw (die het allemaal prima vindt) ook moet weglopen is jouw verkeerde interpretatie. Dat ik je een vrek vind, dat klopt. je vindt jezelf heel vrijgevig omdat je spullen doorverkoopt aan je vrouw?
Nee, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf vrijgeving vind. Ten eerste ben ik me bewust dat ik dit beter eerst had kunnen overleggen met mn vrouw. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat ze dat kon krijgen wat ze wilde hebben.

Laat me dit vragen, wie zou in deze situatie EN een iPhone 4 voor zichzelf EN een 3gs voor zijn/haar partner hebben gekocht?
pi_105614642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gedraag je dan zelf ook netjes. Wat Isa zegt, is misschien niet leuk. Maar zoals jij vervolgens reageert is nog wel even erger. Ja maar zij begon, is ook niet echt volwassen.
Nee, maar zij begon er wel mee. Bij iemand een achterlijke vrek noemen kun je verwachten dat de ander daar gekant op reageerd.
De situatie die ik beschrijf mag je stom vinden, maar geeft nog geen reden om iemand uit te gaan schelden.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 13:52:14 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105614671
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:50 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf vrijgeving vind. Ten eerste ben ik me bewust dat ik dit beter eerst had kunnen overleggen met mn vrouw. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat ze dat kon krijgen wat ze wilde hebben.

Laat me dit vragen, wie zou in deze situatie EN een iPhone 4 voor zichzelf EN een 3gs voor zijn/haar partner hebben gekocht?
Mijn vriend... althans, die schuift zijn iPhone door naar mij als hij zijn nieuwe koopt.
pi_105614738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mijn vriend... althans, die schuift zijn iPhone door naar mij als hij zijn nieuwe koopt.
Ja dude, en dat is dus een hele andere situatie dan de mijne..............
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 13:55:55 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105614768
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:54 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja dude, en dat is dus een hele andere situatie dan de mijne..............
Hoezo doos?
pi_105614883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hoezo doos?
Zoals ik heb uitgelegd, de insteek is niet dat IK een nieuwe telefoon heb gekocht (en dus mn ouwe naar mn partner door pass), maar dat ZIJ een iPhone wilde hebben.

Zoals ik aan gaf geef ik spullen die ik niet meer gebruik en zij (of andere familie) wel gewoon door. Zoals je in het openingsbericht kunt lezen over de iPad. Ik koop volgend jaar de iPad 3, zij krijgt dan gewoon mijn iPad 1 die ik nu heb.
pi_105614901
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hoezo doos?
Stel jij wil een andere telefoon, koop jij die dan zelf of verwacht je dat jouw partner die dan voor je koopt?
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 14:03:39 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105614996
quote:
Dus op een gegeven moment (vlak na het uitkomen van de 4s) (ik had toen een 3gs) bedacht ik me dat ik op marktplaats wel een 4 kon kopen
Ergo, jij wil een andere telefoon...

Overigens komt mijn situatie niet met de jouwe overeen, ik ben immers niet in gemeenschap van goederen getrouwd. En ik zie het probleem bij jou ook niet... Ik zou als jouw vrouw zijnde gewoon die 150 euro aan jou geven en je vervolgens de week erop de boodschappen laten betalen.
pi_105615171
Nou mijn vrouw en ik zouden een koop doen van 1100 (625 van mij en 475 van haar) Daarbij had ik nog een inruil van 320 euro wordt dan 305 voor mij en 475 voor haar. Wij hebben gewoon 50 - 50 gedaan terwijl wij ook nog onze eigen rekeningen hebben en zijn al 12 jaar bij elkaar. Dus ja ik vind je een vrek en had dat ding gewoon aan haar moeten geven

Desniettemin blijft het je eigen geld en moet je zelf weten wat je ermee doet, maar ik denk dat je een betere beurt had gemaakt als je hem had gegeven.

Bij ons is het zo: als ik geld nodig ben krijg ik het van mijn vrouw en andersom. Hoeveel maakt me geen reet uit als ze het echt nodig heeft krijgt ze het wel.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:15:03 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105615300
Het is heel zakelijk gerekend, allemaal, terwijl het is in de context van een relatie/huwelijk. Dat botst een beetje. Maar hoe je dit ene geval aanpakt, hoeft niet alles te zeggen over hoe je andere geldzaken regelt. Of hoe je relatie is.

Bij ons zit ook niet alles in één grote pot, maar als het erop aankomt, is er geen verschil tussen mijn en zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lienekien op 15-12-2011 14:21:32 ]
pi_105615471
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:03 schreef Sjeen het volgende:

Ergo, jij wil een andere telefoon...
Alleen omdat zij een 3gs wilde.
pi_105615524
Andere vraag: ga je het de volgende keer anders doen; of ga je deze transactie nog wijzigen?
pi_105615555
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:15 schreef Lienekien het volgende:
Het is heel zakelijk gerekend, allemaal, terwijl het is in de context van een relatie/huwelijk. Dat botst een beetje. Maar hoe je dit ene geval aanpakt, hoeft niet alles te zeggen over hoe je andere geldzaken regelt.
Nee nou precies, en dat maakt mij toch ook geen vrek en dan zou mijn vrouw toch ook niet bij mij weg moeten rennen en dus kun jeje voorstellen dat opmerkingen als die best niet-relaxed zijn?

quote:
Bij ons zit ook niet alles in één grote pot, maar als het erop aankomt, is er geen verschil tussen mijn en zijn.
Als ik een vriend (die niet getrouwd heeft en een vriendin heeft) vraag of hij voor zijn vriendin (die een telefoon van 300 euro wil) een telefoon voor 300 euro zou kopen zegt ie me dat ze dat ding maar van haar eigen geld moet kopen maar tegelijkertijd vind hij wat ik doe raar.
Het is precies dezelfde situatie.
pi_105615612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef CamelNLD het volgende:
Andere vraag: ga je het de volgende keer anders doen; of ga je deze transactie nog wijzigen?
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik best gevoelig ben voor de 'kritieken' die ik op dit verhaal krijg en eerlijk gezegd zou ik het echt geen ramp vinden als ik die 150 euro (overigens heb ik bij mn vrouw direct na het kopen van die iPhone 4 gezegd dat ze zelf moest bepalen wat ze me ging betalen, 150 euro is iets waar ze zelf mee kwam) niet krijg. Het doel is gehaald, zij heeft een goeie telefoon waarmee ze voor haar vriendinnen en ook voor mij beter bereikbaar is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 14:25:53 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105615651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:19 schreef vanhal het volgende:

[..]

Alleen omdat zij een 3gs wilde.
Nee, je werd getriggerd in je zoektocht en besloot toen dat jij liever de 4 wilde hebben. Je had ook gewoon een 3G kunnen zoeken.
pi_105615677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:10 schreef CamelNLD het volgende:
Nou mijn vrouw en ik zouden een koop doen van 1100 (625 van mij en 475 van haar) Daarbij had ik nog een inruil van 320 euro wordt dan 305 voor mij en 475 voor haar. Wij hebben gewoon 50 - 50 gedaan terwijl wij ook nog onze eigen rekeningen hebben en zijn al 12 jaar bij elkaar. Dus ja ik vind je een vrek en had dat ding gewoon aan haar moeten geven

Desniettemin blijft het je eigen geld en moet je zelf weten wat je ermee doet, maar ik denk dat je een betere beurt had gemaakt als je hem had gegeven.

Bij ons is het zo: als ik geld nodig ben krijg ik het van mijn vrouw en andersom. Hoeveel maakt me geen reet uit als ze het echt nodig heeft krijgt ze het wel.
Och, in die situatie zou ik er ook geen problemen mee hebben het bedrag 50/50 te doen hoor.

Maar ik ben wel benieuwd, waarom was die 1100 euro in eerste instantie niet 50/50?
pi_105615788
Maar jullie zijn toch getrouwd in gemeenschap van goederen, dus eigenlijk vraag je of je vrouw jou iPhone over koopt van geld dat in wezen al van jou is :?
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_105615814
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Sjeen het volgende:
Nee, je werd getriggerd in je zoektocht en besloot toen dat jij liever de 4 wilde hebben. Je had ook gewoon een 3G kunnen zoeken.
Nee, het lag wel degelijk genuanceerd anders. De reden dat ik een iPhone 4 heb gekocht (terwijl ik 350-400 euro eigenlijk gewoon teveel geld vind voor een telefoon) is dat als ik dan 100-150 euro voor de 3gs terug zou krijgen van mn vrouw die iPhone 4 onder de streep goedkoper zou zijn (dus 350-100 of 350-150). Dan zou die iPhone 4 voor mijn gevoel wat betaalbaarder zijn.

Als ik degenen die hier kritiek op mijn hebben goed begrijp moet ik zowel de 3gs (die ik voor 300 euro heb gekocht) alsmede de iPhone 4 (350 euro) uit mijn eigen zak betalen.

Opzich zou ik de wereld wel voor haar willen kopen en ben ik echt niet knieperig op mijn geld, maar als ik aan anderen vraag of zij ingeval zijn/haar partner iets wil hebben datgene betalen dan is het antwoord 'nee, waarom? ze heeft haar eigen geld'.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:31:01 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105615834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:22 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee nou precies, en dat maakt mij toch ook geen vrek en dan zou mijn vrouw toch ook niet bij mij weg moeten rennen en dus kun jeje voorstellen dat opmerkingen als die best niet-relaxed zijn?

[..]

Als ik een vriend (die niet getrouwd heeft en een vriendin heeft) vraag of hij voor zijn vriendin (die een telefoon van 300 euro wil) een telefoon voor 300 euro zou kopen zegt ie me dat ze dat ding maar van haar eigen geld moet kopen maar tegelijkertijd vind hij wat ik doe raar.
Het is precies dezelfde situatie.
En heb je dan aan hem gevraagd waarom hij wat jij doet raar vindt?
pi_105615841
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:29 schreef dralion13 het volgende:
Maar jullie zijn toch getrouwd in gemeenschap van goederen, dus eigenlijk vraag je of je vrouw jou iPhone over koopt van geld dat in wezen al van jou is :?
Ja klopt, alleen hebben we -zoals ik heb uitgelegd- nog steeds onze eigen rekening en daarnaast een e/o rekening.
pi_105615875
De vraag is: waarom moet jij de nieuwste telefoon hebben? Zij gaat toch haar telefoon vervangen, waarom krijgt zij dan niet de 'nieuwe'?

Ik denk dat ik het antwoord al weet: jij wilde toch al die nieuwe telefoon kopen, maar vond het zonde omdat je oude nog niet zo oud was. Nu kun je de oude mooi aan je vrouw verkopen (geen gedoe met marktplaats) en heb je een glimmende nieuwe. Dus eigenlijk profiteer je hier nu van. Daarom is het raar om geld te vragen.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_105615878
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:31 schreef Lienekien het volgende:
En heb je dan aan hem gevraagd waarom hij wat jij doet raar vindt?
Ja, maar blijkbaar kunnen mensen zich niet over het feit heen zetten dat ik die iPhone 3gs niet werkeloos in een la heb liggen omdat ik een iPhone 4 heb gekocht en-ik-dus-daarom-die-telefoon-niet-aan-haar-mag-verkopen maar dat de insteek dus anders zit.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:35:09 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105615941
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef tuxepux het volgende:
De vraag is: waarom moet jij de nieuwste telefoon hebben? Zij gaat toch haar telefoon vervangen, waarom krijgt zij dan niet de 'nieuwe'?

Ik denk dat ik het antwoord al weet: jij wilde toch al die nieuwe telefoon kopen, maar vond het zonde omdat je oude nog niet zo oud was. Nu kun je de oude mooi aan je vrouw verkopen (geen gedoe met marktplaats) en heb je een glimmende nieuwe. Dus eigenlijk profiteer je hier nu van. Daarom is het raar om geld te vragen.
Maar de vrouw van vanhal was toch al van plan om er een tweedehands te kopen. Als ze die telefoon had gekregen, dan had zij toch geprofiteerd?

Dus wie mag er wel en wie mag er niet profiteren?
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 14:35:54 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105615963
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:30 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, het lag wel degelijk genuanceerd anders. De reden dat ik een iPhone 4 heb gekocht (terwijl ik 350-400 euro eigenlijk gewoon teveel geld vind voor een telefoon) is dat als ik dan 100-150 euro voor de 3gs terug zou krijgen van mn vrouw die iPhone 4 onder de streep goedkoper zou zijn (dus 350-100 of 350-150). Dan zou die iPhone 4 voor mijn gevoel wat betaalbaarder zijn.

Als ik degenen die hier kritiek op mijn hebben goed begrijp moet ik zowel de 3gs (die ik voor 300 euro heb gekocht) alsmede de iPhone 4 (350 euro) uit mijn eigen zak betalen.

Opzich zou ik de wereld wel voor haar willen kopen en ben ik echt niet knieperig op mijn geld, maar als ik aan anderen vraag of zij ingeval zijn/haar partner iets wil hebben datgene betalen dan is het antwoord 'nee, waarom? ze heeft haar eigen geld'.
Je probeert dus gewoon voor jezelf de aankoop van de iPhone 4 te rechtvaardigen :P
pi_105615970
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef tuxepux het volgende:
Omdat zij de iPhone niet dermate gebruikt zoals ik hem wel gebruik en zij geen iPhone 4 wil (heeft ze zelf aangegeven). Ze vind het toestel minder mooi en de prijs te hoog. Zij kan prima uit de voeten met een 3gs. (haar eigen woorden).
quote:
Tuurlijk profiteer ik hier van, dat ontken ik ook nergens. Ik heb een nieuwere telefoon.
Maar zij profiteert hier ook wel degelijk van. Want zij heeft een redelijk nieuwe telefoon (half jaar oud) die niet van een vreemde komt (dus ze weet dat ie goed is, bij marktplaats acties kan dat een gok zijn, hoeft niet maar kan wel) EN ze is een klap minder geld kwijt dan ingeval ze de iPhone op markplaats had gekocht.
Dus win-win.

Was ik alleen degene die hiervan had geprofiteerd, dan had ik dit nooit gedaan. Daarom bv wil ik voor de 3gs dan ook geen 'marktplaats prijs', zoals 250 of 300 euro (daar staan ze nog steeds voor op, gebruikt).
pi_105615987
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar de vrouw van vanhal was toch al van plan om er een tweedehands te kopen. Als ze die telefoon had gekregen, dan had zij toch geprofiteerd?

Dus wie mag er wel en wie mag er niet profiteren?
Hoe bedoel je? Ben je even kwijt hier. :)
  donderdag 15 december 2011 @ 14:38:19 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105616037
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:36 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ben je even kwijt hier. :)
Jij profiteert, zei een user. Maar als je de telefoon aan haar had gegeven, had je vrouw geprofiteerd. Eigenlijk profiteren jullie nu beiden, leg je net uit.

Dus ja, waar zit dan nog het probleem? Waarom voelt het toch vreemd?
pi_105616043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je probeert dus gewoon voor jezelf de aankoop van de iPhone 4 te rechtvaardigen :P
Misschien wordt dat zo gezien en tuurlijk, maar er lijdt toch niemand onder deze actie? Mn vrouw had sowiezo een andere telefoon gekocht, dus ze was hoedanook geld kwijt geweest. In dit geval is ze slechts maximaal 150 euro kwijt. In het andere geval was ze meer geld kwijt geweest.

Bovendien ben ik degene die er 'bij in schiet' (niet dat ik daar een punt van maak of dat dit de onderliggende reden is), want in een half jaar tijd ben ik 300+350-150 euro kwijt aan telefoons ;)
pi_105616067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:

Jij profiteert, zei een user. Maar als je de telefoon aan haar had gegeven, had je vrouw geprofiteerd. Eigenlijk profiteren jullie nu beiden, leg je net uit.

Dus ja, waar zit dan nog het probleem? Waarom voelt het toch vreemd?
Ik snap niet dat anderen dit zo vreemd vinden. Dat ze zelfs zo ver gaan om me een achterlijke vrek te noemen.
Deze situatie is toch voor beide partijen een win/win?
  donderdag 15 december 2011 @ 14:41:16 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105616120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik snap niet dat anderen dit zo vreemd vinden. Dat ze zelfs zo ver gaan om me een achterlijke vrek te noemen.
En toch voelt het vreemd. Ik zou zo'n transactie zelf dan ook liever vermijden. Gelukkig houden wij de telefoons strikt gescheiden.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 14:41:43 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105616129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:38 schreef vanhal het volgende:

[..]

Misschien wordt dat zo gezien en tuurlijk, maar er lijdt toch niemand onder deze actie? Mn vrouw had sowiezo een andere telefoon gekocht, dus ze was hoedanook geld kwijt geweest. In dit geval is ze slechts maximaal 150 euro kwijt. In het andere geval was ze meer geld kwijt geweest.

Bovendien ben ik degene die er 'bij in schiet' (niet dat ik daar een punt van maak of dat dit de onderliggende reden is), want in een half jaar tijd ben ik 300+350-150 euro kwijt aan telefoons ;)
Per saldo zijn jullie 650 euro kwijt, die 150 is plussen links en minnen rechts. Als je vrouw een iPhone 3Gs op marktplaats had gekocht, waren jullie minder kwijt geweest.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:41:50 #136
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_105616130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Als het gaat om mij en mijn vriendin is er helemaal geen sprake van beide partijen. Wij zijn 1 partij.
F means you're fucked
pi_105616181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Och, in die situatie zou ik er ook geen problemen mee hebben het bedrag 50/50 te doen hoor.

Maar ik ben wel benieuwd, waarom was die 1100 euro in eerste instantie niet 50/50?
Omdat ik nog een inruil had van 320 euro
pi_105616221
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:43 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Omdat ik nog een inruil had van 320 euro
Nee voor die inruil. Voor die inruil was het 625 van jou en 475 van haar. Waarom zat daar verschil?
pi_105616282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee voor die inruil. Voor die inruil was het 625 van jou en 475 van haar. Waarom zat daar verschil?
Omdat ik een luxere versie wil dan haar.
pi_105616324
Ok, als je vrouw liever het oudere model heeft en jij het nieuwe, prima. Koop jij een andere nieuwere (mooie gelegenheid), en schuif je de oude door naar haar. Allebei een fijne nieuwe telefoon, win-win.

Het probleem zit erin dat je per persoon berekent wat het kost en opbrengt, terwijl een je in een relatie 1 systeem bent. Je kijkt toch gewoon naar wat goed is voor jullie als systeem en dan doe je dat, er is geen noodzaak om het dan nog 'recht te trekken' met geld. Nou ja, zo werkt dat tenminste bij ons.

Maar als jullie hier allebei gelukkig mee zijn, dan is dat toch prachtig. Hoe jullie het geld regelen gaat anderen helemaal niks aan in principe.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_105616396
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:46 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Omdat ik een luxere versie wil dan haar.
Dus stel zij had een luxere versie gewild, dan lag de verhouding anders?
pi_105616423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Per saldo zijn jullie 650 euro kwijt, die 150 is plussen links en minnen rechts. Als je vrouw een iPhone 3Gs op marktplaats had gekocht, waren jullie minder kwijt geweest.
Klopt, daar heb je gelijk. :)
pi_105616453
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus stel zij had een luxere versie gewild, dan lag de verhouding anders?
nee hoor, wordt gewoon op 1 hoop gegooid
pi_105616484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:51 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

nee hoor, wordt gewoon op 1 hoop gegooid
Maar initieel was het toch ook geen '1 hoop' maar was het toch 625/475? En dat was toch ook zo gebleven als jij geen inruil had?
pi_105616517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef vanhal het volgende:

[..]

Maar initieel was het toch ook geen '1 hoop' maar was het toch 625/475? En dat was toch ook zo gebleven als jij geen inruil had?
Klopt maar het wordt betaald van de gezamenlijke rekening.
pi_105616551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:53 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Klopt maar het wordt betaald van de gezamenlijke rekening.
Ja, maar dan doe je toch precies hetzelfde als wat ik doe?
pi_105616614
Nee hoor. Ik betaal zo'n 200 euro meer uiteindelijk en de volgende keer als zij wat duurders koopt stelt ze ook geen vragen.
pi_105616633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:56 schreef CamelNLD het volgende:
Nee hoor. Ik betaal zo'n 200 euro meer uiteindelijk.
Ja, van jullie gezamelijke rekening.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:56:46 #149
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_105616643
Damn, waarom zou je 300 gaan uitgeven voor een oud lor als de 3GS?
pi_105616711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:56 schreef Premium_Quality het volgende:
Damn, waarom zou je 300 gaan uitgeven voor een oud lor als de 3GS?
En half jaar geleden waren dat nog de going prijzen, sterker nog, 300 euro voor een nieuwe was scherp.

En nog steeds zie je nieuwe 3gssen aangeboden door particulieren voor rond de 300 euro op marktplaats. Dus zo heel raar is die 300 euro niet hoor.
pi_105616718
Ik denk dat je het nu fout gaat zien; jij vraagt geld van je vrouw voor de telefoon. Terwijl het mij niks uitmaakt of ik meer betaal als het voor ons beiden is.
pi_105616737
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En toch voelt het vreemd. Ik zou zo'n transactie zelf dan ook liever vermijden. Gelukkig houden wij de telefoons strikt gescheiden.
Hoe bedoel je strikt gescheiden?
pi_105616773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:58 schreef CamelNLD het volgende:
Ik denk dat je het nu fout gaat zien; jij vraagt geld van je vrouw voor de telefoon. Terwijl het mij niks uitmaakt of ik meer betaal als het voor ons beiden is.
Ja maar initieel had je al verschil aangebracht in het bedrag wat jij of je vriendin ging betalen terwijl dat ook geen hol zou uitmaken aangezien het geld uit 1 pot komt. Toch?
  donderdag 15 december 2011 @ 15:01:07 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105616835
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:59 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe bedoel je strikt gescheiden?
Ik betaal mijn eigen telefoon, hij de zijne en we hebben nog geen situatie gehad van exemplaren die al dan niet betaald werden uitgewisseld.
pi_105616902
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:01 schreef Lienekien het volgende:

Ik betaal mijn eigen telefoon, hij de zijne en we hebben nog geen situatie gehad van exemplaren die al dan niet betaald werden uitgewisseld.
Jullie hebben gescheiden rekeningen? Niet getrouwd oid?
  donderdag 15 december 2011 @ 15:03:46 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105616947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:02 schreef vanhal het volgende:

[..]

Jullie hebben gescheiden rekeningen? Niet getrouwd oid?
Samenlevingscontract. En een gezamenlijke rekening waar we dit niet van betalen.
pi_105616972
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Samenlevingscontract. En een gezamenlijke rekening waar we dit niet van betalen.
Dus stel jij wil een nieuwe telefoon dan betaal je die zelf en zou je die niet door je vriend willen laten betalen (ja tuurlijk wel ;) , maar realistisch gesproken)?
  donderdag 15 december 2011 @ 15:05:19 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105617014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:04 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dus stel jij wil een nieuwe telefoon dan betaal je die zelf en zou je die niet door je vriend willen laten betalen (ja tuurlijk wel ;) , maar realistisch gesproken)?
Ja, die zou ik zelf betalen.

Is dit een strikvraag?
pi_105617108
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:05 schreef Lienekien het volgende:
Ja, die zou ik zelf betalen.

Is dit een strikvraag?
Nou ja, een paginaatje terug zeg je dit:

quote:
Dus daarmee wil je volgens mij zeggen dat dat bij mij anders is aangezien ik mijn vrouw laat betalen voor de 3gs die ik heb(had). Maar nu zeg je dat je zelf voor een telefoon zou betalen en je niet wil dat je vriend dat doet. Wat is dan volgens jou het verschil in mijn situatie?
pi_105617157
Dat hebben wij ook. De dingen voor prive gebruik; mobiel, internet abonnementen en de rest waar ze niks mee doet betaal ik zelf van mijn eigen rekening, maar de huur ziektekosten en bijvoorbeeld de Donald Duck gaan wel van de gezamenlijke.
pi_105617209
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:09 schreef CamelNLD het volgende:
Dat hebben wij ook. De dingen voor prive gebruik; mobiel, internet abonnementen en de rest waar ze niks mee doet betaal ik zelf van mijn eigen rekening, maar de huur ziektekosten en bijvoorbeeld de Donald Duck gaan wel van de gezamenlijke.
Dus jij hebt jouw rekening, je vriendin heeft haar rekening.

Dus waarom ben ik dan een vrek en jij niet? Jij legt toch ook verschil aan in het aanleggen van een bedrag? Dat doe ik ook, alleen ik ben dan een vrek...
  donderdag 15 december 2011 @ 15:11:27 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105617213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:08 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nou ja, een paginaatje terug zeg je dit:

[..]

Dus daarmee wil je volgens mij zeggen dat dat bij mij anders is aangezien ik mijn vrouw laat betalen voor de 3gs die ik heb(had). Maar nu zeg je dat je zelf voor een telefoon zou betalen en je niet wil dat je vriend dat doet. Wat is dan volgens jou het verschil in mijn situatie?
Dat ik dus niet zo'n handeltje zou willen als jij nu hebt gedaan.

Met die eigen rekeningen hebben we ook eigen zeggenschap over uitgaven als kleding. Toevallig vallen de telefoons er ook onder. Ipad ook.
pi_105617241
Het gaat de mensen er puur om dat je 150 euro vraagt aan je vrouw voor die telefoon. Wat is nu 150 euro op je relatie?
pi_105617414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ik dus niet zo'n handeltje zou willen als jij nu hebt gedaan.

Met die eigen rekeningen hebben we ook eigen zeggenschap over uitgaven als kleding. Toevallig vallen de telefoons er ook onder. Ipad ook.
Ok, maar het maakt me toch geen vrek?
pi_105617897
ts is een trollende vrek. respect bro. :7
pi_105618016
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:17 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ok, maar het maakt me toch geen vrek?
Ik vind van wel.
pi_105618144
Ik snap de situatie nu, hoe vreemd ik hem ook vind, maar de vraag is natuurlijk, waarom heb je het niet met haar overlegd?
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_105618147
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik vind van wel.
Nou, legt uit, waarom?
pi_105618187
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:37 schreef dralion13 het volgende:
Ik snap de situatie nu, hoe vreemd ik hem ook vind, maar de vraag is natuurlijk, waarom heb je het niet met haar overlegd?
Omdat ik op het moment dat ik dat besloot op m'n werk was en het moment daarna dat ik op marktplaats keek en de advertentie vond ook op mn werk was.
En ik was niet in de veronderstelling dat zij dit geen goed idee zou vinden. Maar ik realiseer me wel dat het beter was geweest als ik dit vooraf met haar had overlegd. :)
pi_105618310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Omdat ik op het moment dat ik dat besloot op m'n werk was en het moment daarna dat ik op marktplaats keek en de advertentie vond ook op mn werk was.
En ik was niet in de veronderstelling dat zij dit geen goed idee zou vinden. Maar ik realiseer me wel dat het beter was geweest als ik dit vooraf met haar had overlegd. :)
ow lekker op je werk marktplaatsen. zoiets wil ik ook. welk bedrijf werk je?
pi_105618734
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Kan je toch ook die verkopen mailen dat je interesse hebt met en voorlopig bod en dan wanneer je thuis bent overleggen en een bevestiging mailen naar de verkoper.
pi_105618771
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:56 schreef dralion13 het volgende:

Kan je toch ook die verkopen mailen dat je interesse hebt met en voorlopig bod en dan wanneer je thuis bent overleggen en een bevestiging mailen naar de verkoper.
Ja nee in dit geval was bij deze verkoper wachten geen optie. :)
  donderdag 15 december 2011 @ 16:03:02 #173
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_105618943
Cool story bro
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_105619140
en wat hebben we hiervan geleerd.... gooi niks op fok want je krijgt veel kritiek :)
pi_105619403
En mensen lezen niet goed :)
pi_105620281
Wat een onzin reacties van al die mensen die niet kunnen lezen of niet willen begrijpen dat TS zelf geen nieuwe telefoon hoefde :')
pi_105622745
Als hij zelf geen nieuwe telefoon hoefde had hij geen 350 euro uitgegeven aan een iPhone 4 maar gewoon zijn eigen mobiel gehouden en zijn vrouw een andere mobiel laten kopen...
pi_105634071
Als je de financiën gescheiden houdt voor zulk soort aankopen, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Zelf zou ik het alleen nooit zo doen. Ik had nog eerder die nieuwste aan de ander gegeven, als ik zelf geen nieuwe telefoon zou willen (is ook al eens voorgekomen trouwens). :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105634250
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:30 schreef vanhal het volgende:

Hier zou het antwoord dus zijn: ja hoor, als dat geld er is. We zijn namelijk in gemeenschap van goederen getrouwd en het maakt geen ruk uit wie er nu wat betaalt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 15 december 2011 @ 22:56:43 #180
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_105637475
Ik had het haar gewoon gegeven :')
Typisch voor een Hollander dit.

:')
Maar goed als jullie dat beiden zo willen waarom niet.
Tevens had ik er een iPhone 4 gegeven ipv een 3Gs
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_105686711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:56 schreef Moeraskat het volgende:
Ik had het haar gewoon gegeven :')
Typisch voor een Hollander dit.

Maar goed als jullie dat beiden zo willen waarom niet.
Tevens had ik er een iPhone 4 gegeven ipv een 3Gs
Ach ja, ik heb al eerder uitgelegd dat ze geen 4 wil. En waarom zou ik de telefoon moeten geven?
pi_106087618
Jeetje ts, wat ben jij een ongelofelijke vrek zeg :')_!

Ik heb mijn iPhone 4 aan mijn zusje gegeven toen ik mijn telefoon upgrade.
pi_106088928
Ik heb mijn Pa een iPhone gegeven. Jaaahaaa mensen, jullie lezen het goed ! In de winkel gekocht en als kado gegeven zonder dat ik zelf in aanmerking kwam voor een nieuwe telefoon. Niet te geleuve he !!!
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:15:55 #184
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106092233
TS is het type dat Nederlanders een slechte naam bezorgt wat betreft gierigheid. :')
This isn't even my final form.
pi_106092700
Als jij een croissant hebt gekocht van 1 dag oud en je vrouw wil graag jouw croissant want die ziet er mooi/lekker uit, maar jij hebt wel honger dus koop je een nieuwe croissant voor jezelf, dan bereken je die toch ook niet aan je vrouw, of wel?

TS, het punt is helemaal niet de insteek. Sterker nog, het hele verhaal is niet het punt. Het punt is dat je jullie financiën als gescheiden ziet. Het feit dat je uberhaupt iets verkoopt aan je vrouw. Een relatie is een investering, zowel emotioneel als financieel.
pi_106099728
Laat haar maar in natura betalen.
pi_106125090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:27 schreef stijn_ het volgende:
Als jij een croissant hebt gekocht van 1 dag oud en je vrouw wil graag jouw croissant want die ziet er mooi/lekker uit, maar jij hebt wel honger dus koop je een nieuwe croissant voor jezelf, dan bereken je die toch ook niet aan je vrouw, of wel?

TS, het punt is helemaal niet de insteek. Sterker nog, het hele verhaal is niet het punt. Het punt is dat je jullie financiën als gescheiden ziet. Het feit dat je uberhaupt iets verkoopt aan je vrouw. Een relatie is een investering, zowel emotioneel als financieel.
Wat een kut voorbeeld.
pi_106126132
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:40 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ach ja, ik heb al eerder uitgelegd dat ze geen 4 wil. En waarom zou ik de telefoon moeten geven?
is dit nou een echt issue of is dit stiekem een trolltopic o|O
pi_106126393
En straks alle Belgen van 'Amai zeg, ik zei toch dat die Hollanders gierig zijn,'

I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_106198959
Hier even op terugkomen.

Je vraagt dus 150 euro aan een persoon waar je je leven mee deelt, zodat jij voordeliger uitkomt met de iPhone 4? Geef je 3GS gewoon en vraag haar of ze een beetje mee wilt investeren voor de 4.

Maar als ik dit zo hoor, gaat er geloof ik iets niet goed. 6 jaar getrouwd al..
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:23:10 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106199302
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:11 schreef RavioliPunch het volgende:
Hier even op terugkomen.

Je vraagt dus 150 euro aan een persoon waar je je leven mee deelt, zodat jij voordeliger uitkomt met de iPhone 4? Geef je 3GS gewoon en vraag haar of ze een beetje mee wilt investeren voor de 4.

Maar als ik dit zo hoor, gaat er geloof ik iets niet goed. 6 jaar getrouwd al..
Dat komt toch op hetzelfde neer, dan?
pi_107589560
Je vraag heeft het Volkskrant Magazine gehaald:

"volgende week: moet ik zijn mobiel kópen?"

Het is in ieder geval een vraag die me direct aan dit topic deed denken.
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 11:47:19 #193
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_107589839
Troll van het jaar _O-
En anders: Dude -O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_107589956
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:39 schreef dwerg het volgende:

Ik dacht ook al 'dat verhaal ken ik!' :')
Ben benieuwd naar de adviezen!
pi_107590073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:30 schreef vanhal het volgende:

Ben ik nou gek?
Nee, vrekkig.
:P
  zaterdag 4 februari 2012 @ 11:59:07 #196
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107590165
quote:

Ik ben nogal lui en heb dus geen zin om te zoeken. Is er een linkje?
Ook hoi !
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:01:21 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107590225
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:59 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik ben nogal lui en heb dus geen zin om te zoeken. Is er een linkje?
Nee.
pi_107592560
kk pauper
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
pi_107741634
quote:

:o Waar kan ik dat lezen?
pi_107743522
TS is gierig
Soms
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')