Precies.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:33 schreef terrastegel het volgende:
Ja
Wie koopt zijn vrouw nu een iPhone?
ja dat dusquote:Op woensdag 14 december 2011 20:33 schreef terrastegel het volgende:
Ja
quote:Op woensdag 14 december 2011 20:34 schreef xminator het volgende:
Telefoon aan je eigen vrouw verkopen
Troll zeker
Dit.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:33 schreef terrastegel het volgende:
Ja
Precies!!! Ik koop die 4 enkel omdat zij een 3gs wil hebben. Ik heb die 3gs en kan die 3gs (die een half jaar oud is, nieuw gekocht) dus voor een prikkie aan haar verkopen. Zo weet ze wat ze krijgt.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:53 schreef Gekkenwerk het volgende:
Het gaat erom dat hij geen nieuwe iphone "krijgt" maar dat hij een nieuwe iphone moet kopen als hij zijn oude aan zijn vrouw doorgeeft. Als zijn vrouw geen iphone nodig zou hebben zou hij zijn huidige iphone houden. Dus ik vind wel dat de TS een punt heeft.
Ja dude, je kunt ook lezen want dit is dus niet de insteek.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:52 schreef Mirjam het volgende:
ik heb mijn oude smartphone gewoon aan mijn vriend gegeven, toen ik een nieuwe kreeg.
dus ik vind dit
Zij zit -net als ik- over het algemeen binnen in een wifi omgeving. Of van ons huis danwel van haar werk.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:58 schreef Verbodsbord het volgende:
Sowieso je hebt het over whatsappen, hoe de neuk was je van plan dat te gaan doen dan zonder internet met een simonly abonnement?
En TS is volgens info links ook een vrouw. Dan nóg kan het, maar ik denk troll.quote:Okay, ik ben getrouwd en heb een iPhone. Mn vrouw wil
Ze vindt het achteraf prima hoor. Het is de telefoon (alsin het type) wat ze wilde.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:02 schreef Marie30 het volgende:
Ik vind het best triest. En je dringt haar dat ding van jouw ook nog eens op... Je regelt heel de boel al zonder haar eerst te vragen of ze de jouwe überhaupt wel wil kopen...
50% 'betaal' jij, 50% zij. Ergo: 50% 'korting'. In jouw geval zonder de aanhalingstekens, vrees ik.quote:
Voor de duidelijkheid, ik heb die 3gs een half jaar geleden voor 300 euro gekocht. Nu heb ik die 4 voor 350 euro gekocht en verkoop ik de 3gs aan haar voor 150 euro...quote:Op woensdag 14 december 2011 22:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
50% 'betaal' jij, 50% zij. Ergo: 50% 'korting'. In jouw geval zonder de aanhalingstekens, vrees ik.
Excuus, verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:17 schreef vanhal het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb die 3gs een half jaar geleden voor 300 euro gekocht. Nu heb ik die 4 voor 350 euro gekocht en verkoop ik de 3gs aan haar voor 150 euro...
Das toch juist beter dan 50/50, in haar voordeel? Of begrijp ik je hier niet goed?
Eens, en ik als vrouw zou dat ook doen voor mijn man... Zou het echt ontzettend vreemd vinden om hem iets verkopen, maar zou het ontzettend fijn vinden om hem iets te schenken...quote:Op woensdag 14 december 2011 22:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar wat is 150 euro nou man. Ben je ook pietje precies met de andere zaken als het aankomt bij je vrouw? Geef het dan gewoon als een geschenk. Goed, dat is dus wat ik zou doen.
Ja, en volgens mij interpreteerd of leest het gros hier niet goed.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:19 schreef zarGon het volgende:
Excuus, verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.
Duidelijke insteek.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:13 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, en volgens mij interpreteerd of leest het gros hier niet goed.
Nogmaals, de insteek is niet dat ìk een andere telefoon wilde en dus dan maar mn oude telefoon aan mn vrouw verkoop. De insteek is dat mijn vrouw een andere telefoon zocht, die telefoon 2dehands niet makkelijk te krijgen was en ik dus een passende oplossing heb bedacht waarbij EN zij een 'nieuwe' telefoon kon krijgen waarbij ze wist wat ze kreeg (bij marktplaats is dat niet altijd zo) EN ik een 4 kon kopen. Win win situatie voor beide partijen.
Waarom? Ze wilde toch een andere telefoon kopen? Nu koopt ze een bijna nieuwe voor veel minder dan in een marktplaats situatie. Wat is daar nou mis mee?quote:Op donderdag 15 december 2011 08:34 schreef Karina het volgende:
Je gaat een telefoon aan je eigen vrouw verkopenals ik een man had en hij kwam met zo een voorstel zou ik echt keihard lachen.
Het is je vrouw.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom? Ze wilde toch een andere telefoon kopen? Nu koopt ze een bijna nieuwe voor veel minder dan in een marktplaats situatie. Wat is daar nou mis mee?
quote:Op donderdag 15 december 2011 08:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom? Ze wilde toch een andere telefoon kopen? Nu koopt ze een bijna nieuwe voor veel minder dan in een marktplaats situatie. Wat is daar nou mis mee?
Gewoon dat ja, heel simpel.quote:
Ja dat is het probleem dan ook. Een veel gemaakte reactie op mijn verhaal is een vergelijking waarbij men ingeval men iets nieuws koopt het oude weggeeft, en ik dat dan ook zou moeten doen.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:38 schreef stbabylon het volgende:
Als je had gezegd: Ik heb mijn 3 aan mijn vrouw gegeven en mijn vrouw heeft meebetaald aan mijn 4, had je precies dezelfde situatie en had niemand er moeilijk over gedaan.
De problemen die mensen er mee hebben, liggen aan de manier waarop je het uitlegd. Niet de situatie an sich.
Iets verkopen aan de persoon waar je je leven mee deelt: enorm fout
De persoon waar je je leven mee deelt laten delen in de kosten: niks aan de hand
Het is je vrouw.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja precies, dat zal het wel zijn dan...quote:Op donderdag 15 december 2011 08:44 schreef stbabylon het volgende:
Zeg dat dan ook niet. Leg het in vervolg uit zoals ik het zei en er is niemand die er moeilijk over doet.
quote:Op donderdag 15 december 2011 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben jullie geen gezamelijke rekening ofzo?
quote:Is het nou zo gek dat ze de telefoon van me overkoopt? Ik snap dat haar geld mijn geld is (gemeenschap van goederen), maar we hebben na 6 jaar getrouwd nog steeds onze eigen lopende rekeningen en spaarrekeningen (maar ook een e/o rekening).
Dit dus.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:34 schreef Karina het volgende:
Je gaat een telefoon aan je eigen vrouw verkopenals ik een man had en hij kwam met zo een voorstel zou ik echt keihard lachen en vervolgens zelf de allernieuwste, vetste telefoon kopen ik maar kon vinden
![]()
En dan met een LG aankomen waar je een leuke glitterhanger bij krijgt?quote:Op donderdag 15 december 2011 08:34 schreef Karina het volgende:
Je gaat een telefoon aan je eigen vrouw verkopenals ik een man had en hij kwam met zo een voorstel zou ik echt keihard lachen en vervolgens zelf de allernieuwste, vetste telefoon kopen ik maar kon vinden
![]()
Mwa nee. Ik geef toe dat ik met de gedachte zat te spelen een iPhone 4 te kopen in de tijd dat ik die 3gs een paar maanden had, maar ik vond ze te duur. Op de dag dat ik bij mezelf besloot een iPhone 4 te kopen en de 3gs aan mn vrouw te doen sprak ik met mezelf af onder de 400 euro te blijven. Ik keek op dat moment op marktplaats en zag net-geplaatst een advertentie met een iPhone 4 voor 350 euro bij mij in de buurt. Op zo'n moment moet je snel handelen, want ik heb (ook toen ik die 3gs kocht) dagen op marktplaats en iphone forum rond gekeken naar een mooie betaalbare iPhone. Dus met andere woorden, niet snel handelen betekent dat de iPhone aan je neus voorbij gaat. Ik heb dus meteen gebeld en met de verkoper afgesproken.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:34 schreef itastar het volgende:
[..]
En dan met een LG aankomen waar je een leuke glitterhanger bij krijgt?![]()
OT: TS ik begrijp je idee, maar jij hoeft geen nieuwe telefoon te kopen zodat je vrouw aan een 3gs komt. Dit is gebeurt: Je zit op marktplaats te neuzen en komt ineens allemaal iphones 4 tegen de prijs waar jij een paar maanden eerder de 3gs hebt gekocht.
Je bent dus gewoon hebberig geworden en probeert een excuus te vinden om je vrouw je 3gs aan te smeren en zelf met een 4 rond te lopen..![]()
![]()
Koop je vrouw gewoon het beste wat er voor haar budget te krijgen is.. En ga zelf niet zo lopen![]()
als je voor haar iets nieuws op uitzoeken..
je kan draaien en argumenten verzinnen tot je een ons weegt. het was gewoon een sneue actie van je, beter maak je het goed! bloemen, iphone 4s en ontbijt op bed voor je vrouwquote:Op donderdag 15 december 2011 12:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mwa nee. Ik geef toe dat ik met de gedachte zat te spelen een iPhone 4 te kopen in de tijd dat ik die 3gs een paar maanden had, maar ik vond ze te duur. Op de dag dat ik bij mezelf besloot een iPhone 4 te kopen en de 3gs aan mn vrouw te doen sprak ik met mezelf af onder de 400 euro te blijven. Ik keek op dat moment op marktplaats en zag net-geplaatst een advertentie met een iPhone 4 voor 350 euro bij mij in de buurt. Op zo'n moment moet je snel handelen, want ik heb (ook toen ik die 3gs kocht) dagen op marktplaats en iphone forum rond gekeken naar een mooie betaalbare iPhone. Dus met andere woorden, niet snel handelen betekent dat de iPhone aan je neus voorbij gaat. Ik heb dus meteen gebeld en met de verkoper afgesproken.
Dus het is niet zo zoals je zegt dat ik lekker ben geworden, ook daar ligt de insteek anders, zoals ik hierboven uitleg.
vrouwen zeggen wel eens het 1 terwijl ze het tegenovergestelde bedoelen. dit is zo'n situatie. creeer er nog een paar en je bent d'r kwijt of ze gaat in de rondte neuken met jan-en-alleman. man wat ben jij erg dat jij dat voor een stomme 150 euro overhebtquote:Op donderdag 15 december 2011 13:12 schreef vanhal het volgende:
lol right, zowel ik als de vrouw heb er geen problemen mee, dus met wie zou ik het goed moeten maken?
Sjonge wat een overdreven reactie zeg.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:16 schreef Isabeau het volgende:
Als ik in zo'n relatie zat was ik al heel lang geleden lachend weggerend.
Wacht...ik zou geloof ik niet eens zo'n relatie aangaan
Neequote:Op donderdag 15 december 2011 13:21 schreef vanhal het volgende:
Sjonge wat een overdreven reactie zeg.
jij bent gewoon een geldbeluste jankbalquote:Op donderdag 15 december 2011 13:21 schreef vanhal het volgende:
[..]
Sjonge wat een overdreven reactie zeg.
Ja, precies, het is mijn vrouw waar ik meer dan een halve decennia mee getrouwd ben. En jij zegt dat jij in zo'n situatie was weggerend. Dus jij zou jouw man na 6 jaar voor zoiets verlaten?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
NeeHet is niet je vriendinnetje waar je net 3 maanden mee gaat, het is je vrouw. Mijn geld is mijn vriends geld.
Ik vind dit hele 'verkopen aan je vrouw voor 150 euro's' dusdanig idioot dat ik zelfs denk dat je een trol bent.
Ik had al een half decennium eerder ontdekt dat het een achterlijke vrek was tov zijn verloofde en was dus al voor het huwelijk weggerendquote:Op donderdag 15 december 2011 13:25 schreef vanhal het volgende:
Ja, precies, het is mijn vrouw waar ik meer dan een halve decennia mee getrouwd ben. En jij zegt dat jij in zo'n situatie was weggerend. Dus jij zou jouw man na 6 jaar voor zoiets verlaten?
Dudes, met users als cool, baukel, los, ruk etc etc trolde ik veel, maar dit is gewoon een redelijk serieuze casus hoor.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ja wat isa zegt, trollgehalte = hoog
*proest* right. Ik heb je bij een meeting een aantal jaar terug wel eens ontmoet, je mag je handjes dichtknijpen dat je uberhaubt een partner hebt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik had al een half decennium eerder ontdekt dat het een achterlijke vrek was tov zijn verloofde en was dus al voor het huwelijk weggerend
sneu huwelijk als je dingen aan elkaar doorberekend.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dudes, met users als cool, baukel, los, ruk etc etc trolde ik veel, maar dit is gewoon een redelijk serieuze casus hoor.
Wat ben jij een naar wijf, zeg.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:27 schreef vanhal het volgende:
[..]
*proest* right. Ik heb je bij een meeting een aantal jaar terug wel eens ontmoet, je mag je handjes dichtknijpen dat je uberhaubt een partner hebt.
Dus wacht, ik leg een casus voor, een casus waarin ik niemand voor verrotte vis uitmaak, vervolgens word ik door bv isabeau uitgemaakt voor vrek en zou ze in mijn situatie als mijn vrouw zijnde allang zijn weggerend, en dan ben ik een 'naar wijf' als ik roep dat ze blij mag zijn dat ze uberhaubt een partner heeft?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ben jij een naar wijf, zeg.
Ik moet er alleen maar erg om lachen en denk serieus dat dit topic gemaakt is om te trollenquote:
Herstel, je bent een viswijf.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:32 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus wacht, ik leg een casus voor, een casus waarin ik niemand voor verrotte vis uitmaak, vervolgens word ik door bv isabeau uitgemaakt voor vrek en zou ze in mijn situatie als mijn vrouw zijnde allang zijn weggerend, en dan ben ik een 'naar wijf' als ik roep dat ze blij mag zijn dat ze uberhaubt een partner heeft?
Vreemd dit
quote:Op donderdag 15 december 2011 12:34 schreef itastar het volgende:
[..]
En dan met een LG aankomen waar je een leuke glitterhanger bij krijgt?![]()
Ach meid, moet je d'r alleen maar om lachen?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet er alleen maar erg om lachen en denk serieus dat dit topic gemaakt is om te trollen
Waarom zou je geen iPhone willen?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef Karina het volgende:
Je kent me niet, dat is wel het laatste dat ik zou kopen (alhoewel een iPhone ook dicht in de buurt komt van het laatste dat ik zou kopen).
Je vráágt notabene in de OP wat mensen hier van vinden. Misschien moet je dat niet doen, als je niet tegen kritiek kunt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ach meid, moet je d'r alleen maar om lachen?
Maar toch maar even melden, want o jee als je medeusertjes zouden denken dat je in een stil hoekje zit te grienen.
Begrijp me goed hoor, ik kan veel mensen volgen in hun 'kritiek' op mijn manier van handelen, maar me een vrek noemen en impliceren dat mn vrouw bij me weg zou moeten lopen zoals isabeau doet gaat me te ver. Je moet best onzeker zijn als je zoiets de wereld in brengt, isabeua...
Nee hoor, ik ben helemaal niet onzeker. Maar wat jij doet heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt, iets wat van jou is aan je vrouw gaan verkopen. Ja, dat noem ik vrekkengedrag en nee, zo'n relatie zou ik nooit aangaan. En dat jij je dan vervolgens geroepen voelt om maar te zeggen dat ik in mijn handjes zou moeten knijpen dat er überhaupt een vent bij mij is zegt nog veel meer naars over jouw persoontje.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:37 schreef vanhal het volgende:
Ach meid, moet je d'r alleen maar om lachen?
Maar toch maar even melden, want o jee als je medeusertjes zouden denken dat je in een stil hoekje zit te grienen.
Begrijp me goed hoor, ik kan veel mensen volgen in hun 'kritiek' op mijn manier van handelen, maar me een vrek noemen en impliceren dat mn vrouw bij me weg zou moeten lopen zoals isabeau doet gaat me te ver. Je moet best onzeker zijn als je zoiets de wereld in brengt, isabeua...
Ja, maar iemand een vrek noemen en impliceren dat de vrouw weg moet lopen gaat wel iets verder dan alleen je mening geven, niet? We zijn allemaal volwassen, voor zover ik kan zien, laten we ons dan ook zo gedragen.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vráágt notabene in de OP wat mensen hier van vinden. Misschien moet je dat niet doen, als je niet tegen kritiek kunt.
Dat jij me in eerste instantie voor vrek uitmaakt voor zoiets onbenulligs zegt eerder iets over jou dan over mij. Ook dat je van mening bent dat zoiets iets over mij als persoon zou zeggen geeft aan dat je een matig inlevingsvermogen hebt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben helemaal niet onzeker. Maar wat jij doet heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt, iets wat van jou is aan je vrouw gaan verkopen. Ja, dat noem ik vrekkengedrag en nee, zo'n relatie zou ik nooit aangaan. En dat jij je dan vervolgens geroepen voelt om maar te zeggen dat ik in mijn handjes zou moeten knijpen dat er überhaupt een vent bij mij is zegt nog veel meer naars over jouw persoontje.
Ze mag je toch een vrek vinden of niet?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:45 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, maar iemand een vrek noemen en impliceren dat de vrouw weg moet lopen gaat wel iets verder dan alleen je mening geven, niet? We zijn allemaal volwassen, voor zover ik kan zien, laten we ons dan ook zo gedragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |