hmm hoofddoek. Moslima? echte nederlandse jongeren zullen denk ik niet snel met zo iemand gezien worden, en gezien de situatie zullen het wel fijne Marokkanen ofzo geweest zijn.quote:Volgens de politie moeten er mensen zijn geweest die de drie jongens met petje en een meisje met lichtblauwe hoofddoek hebben gezien.
Je bent geen echte Nederlander als je met moslima's omgaat met een hoofddoek?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:14 schreef MrDrako het volgende:
[..]
hmm hoofddoek. Moslima? echte nederlandse jongeren zullen denk ik niet snel met zo iemand gezien worden, en gezien de situatie zullen het wel fijne Marokkanen ofzo geweest zijn.
Echte Nederlandse jongeren doen zulke dingen ook niet, veel te Arisch daarvoor.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:14 schreef MrDrako het volgende:
hmm hoofddoek. Moslima? echte nederlandse jongeren zullen denk ik niet snel met zo iemand gezien worden, en gezien de situatie zullen het wel fijne Marokkanen ofzo geweest zijn.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je bent geen echte Nederlander als je met moslima's omgaat met een hoofddoek?
Als iemand het alleen doet is het nog steeds zielig.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:23 schreef Smoofie het volgende:
Een 17-jarig meisje met z'n 4'en, zielig ben je dan.
Toch wel benieuwd of het Nederlanders waren of marokkanen/turken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als iemand het alleen doet is het nog steeds zielig.
meh , dat hoeven we ons tegenwoordig niet meer af te vragen eigenlijk en dat er blijkbaar een meisje met een hoofddoek bij was maakt het wel duidelijk, soort zoekt soort.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd of het Nederlanders waren of marokkanen/turken.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:32 schreef Speciman. het volgende:
Poll: doodstraf ja of nee
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Wat is hier politiek correct aan ?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:42 schreef bubalus het volgende:
[..]
meh , dat hoeven we ons tegenwoordig niet meer af te vragen eigenlijk en dat er blijkbaar een meisje met een hoofddoek bij was maakt het wel duidelijk, soort zoekt soort.
edit
Het signalement van de daders: alle jongens droegen een zwarte jas met bont langs de rand van de muts; zij droegen alle drie een zwart petje met een zilverkleurig Nike logo; waarschijnlijk hebben ze alle drie kort haar; de jongens zijn ongeveer 1,75 meter lang. Ze hebben een licht getinte huidskleur. De leeftijd van het viertal is tussen de 16 en 18 jaar. Een van de jongens droeg kruiselings een klein tasje. Een van de jongens had een spijkerbroek aan en de andere een trainingsbroek. Het meisje dat er bij was, droeg een lichtblauwe hoofddoek met wit erin. Haar gezicht was goed zichtbaar.
http://uden.kliknieuws.nl(...)bewusteloos-geschopt
duidelijk dus, brabands dagblad probeert alleen maar politiek correct te doen ...
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je bent geen echte Nederlander als je met moslima's omgaat met een hoofddoek?
Er wordt een topic op fok voor geopend, én er zijn meer dan 7 posts in dat topic. Dan hoef je je inderdaad niet meer af te vragen of het om allochtonen gaat, want die aandacht krijgt autochtoon geweld niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:42 schreef bubalus het volgende:
[..]
meh , dat hoeven we ons tegenwoordig niet meer af te vragen eigenlijk en dat er blijkbaar een meisje met een hoofddoek bij was maakt het wel duidelijk, soort zoekt soort.
Onzin. Zie alle volgespamde topics over Uruzgan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er wordt een topic op fok voor geopend, én er zijn meer dan 7 posts in dat topic. Dan hoef je je inderdaad niet meer af te vragen of het om allochtonen gaat, want die aandacht krijgt autochtoon geweld niet.
Schietpartij winkelcentrum Almelo #3quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er wordt een topic op fok voor geopend, én er zijn meer dan 7 posts in dat topic. Dan hoef je je inderdaad niet meer af te vragen of het om allochtonen gaat, want die aandacht krijgt autochtoon geweld niet.
Autochtoon straatgeweld bedoel ik, dit soort geweld tegen willekeurige voorbijgangers uit een rijke Nederlandse traditie wat dat betreft. Even uit verveling iemand in elkaar schoppen. Of potenrammen als het specifieker moet. Of homo's wegpesten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Schietpartij winkelcentrum Almelo #3
Wat is dit nou weer.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:57 schreef Marlan het volgende:
Hier moet wat meer achter zitten..
Wat ik denk dat er gebeurd.. Het slachtoffer had lopen ketsen met het vriendje van de hoofddoek. Hoofddoek kwam er achter en gebruikte 3 zwakbegaafde neven om haar een lesje te leren.
ik denk dat de politie dan een wat duidelijkere omschrijving had van op zijn minst 1 van de dadersquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:57 schreef Marlan het volgende:
Hier moet wat meer achter zitten..
Wat ik denk dat er gebeurd.. Het slachtoffer had lopen ketsen met het vriendje van de hoofddoek. Hoofddoek kwam er achter en gebruikte 3 zwakbegaafde neven om haar een lesje te leren.
Openings post = brabands dagblad en vermeld niks over de bondkraagjes en lichtgetint wat dus duidelijk om marokanen gaat, deze info die idd van de politie komt vermeld dat wel.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is hier politiek correct aan ?
Ken jij hun nationaliteit ?
Deze informatie zal van de politie komen. Dus die zijn ook politiek correct ?
Waaronder uw persoon.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Autochtoon straatgeweld bedoel ik, dit soort geweld tegen willekeurige voorbijgangers uit een rijke Nederlandse traditie wat dat betreft. Even uit verveling iemand in elkaar schoppen. Of potenrammen als het specifieker moet. Of homo's wegpesten.
Maar zodra er een indicatie is dat de daders allochtoon zijn dan haalt het de voorpagina's van zekere kranten, ipv een achterafberichtje, wordt er een topic over aangemaakt, en komt een bepaald slag fokker als vliegen op de stront er op af.
Ja maar dat is anders (zal hij zeggenquote:
Vind ik niet raar ,dat kan toch makkelijk ?quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:16 schreef Wokkel het volgende:
Vreemd verhaal, tijdens de ochtendspits wordt iemand bewusteloos geslagen door 4 personen maar niemand heeft het verder gezien?
Dit vind ik nu echt onzin en via slinkse weg de dader- en slachtofferrol verwisselen. Zijn die jongeren soms zielig omdat ze nu in de media komen? Die jongeren zijn gewoon fout, en wat mij betreft kan de afkomst best vermeldt worden omdat je met het steeds maar onder het politiek-correcte tapijt schuiven van deze gegevens het probleem niet verhelpt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een vriend (zelf ook moslim) met een meid met hoofddoek en nog twee meiden waar ik af en toe mee omga met een hoofddoek. Doet dat er verder toe? Zeggen dat je geen echte Nederlander bent omdat je omgaat met moslims is gewoon te debiel voor woorden en gewoon simpel racisme.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar hoeveel vriendinnen met hoofddoekje heb jij zelf dan?
Dat ben ik met je eens. Ze zullen waarschijnlijk bedoeld hebben: als er een meisje met een hoofddoek bijstond waren die drie jongens waarschijnlijk Marokkanen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een vriend (zelf ook moslim) met een meid met hoofddoek en nog twee meiden waar ik af en toe mee omga met een hoofddoek. Doet dat er verder toe? Zeggen dat je geen echte Nederlander bent omdat je omgaat met moslims is gewoon te debiel voor woorden en gewoon simpel racisme.
In het keldertje op Fok! slaan ze elkaar ook.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:55 schreef Notizie- het volgende:
Bah. Ik snap niet wat zulke mensen bezield, wat voor voldoening haal je daar nou uit.
Dat zegt meer over jouw nieuwsbronnen dan de realiteit.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Autochtoon straatgeweld bedoel ik, dit soort geweld tegen willekeurige voorbijgangers uit een rijke Nederlandse traditie wat dat betreft. Even uit verveling iemand in elkaar schoppen. Of potenrammen als het specifieker moet. Of homo's wegpesten.
Maar zodra er een indicatie is dat de daders allochtoon zijn dan haalt het de voorpagina's van zekere kranten, ipv een achterafberichtje, wordt er een topic over aangemaakt, en komt een bepaald slag fokker als vliegen op de stront er op af.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:32 schreef Speciman. het volgende:
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Wat denken jullie slimbo's ervan om bij de telefoonmaatschappij de gegevens van de zendmast op te vragen van welke groep van 4 telefoonnummers tegelijkertijd het gebied hebben verlaten in de 30~60 minuten na het voorval? Of iets in die richting.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:11 schreef tong80 het volgende:
Volgens de politie moeten er mensen zijn geweest die de drie jongens met petje en een meisje met lichtblauwe hoofddoek hebben gezien.
Is het weer Godwin time ?quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:49 schreef vincerusso het volgende:
vroeger had je jodensterren die ze moesten opspelden, nu een bandje met de marokkaanse vlag erop?
Nederland kan veel maar je hebt het hier over een mast in uden. daar zullen er niet veel zijn vrees ik...quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat denken jullie slimbo's ervan om bij de telefoonmaatschappij de gegevens van de zendmast op te vragen van welke groep van 4 telefoonnummers tegelijkertijd het gebied hebben verlaten in de 30~60 minuten na het voorval? Of iets in die richting.
Van de andere kant moet het in Uden ook weer niet zo moeilijk zijn om zo'n groepje op te sporen. Waarschijnlijk kende het slachtoffer de daders wel.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:42 schreef Ryker het volgende:
[..]
Nederland kan veel maar je hebt het hier over een mast in uden. daar zullen er niet veel zijn vrees ik...![]()
Maar is niet erg, blijf genieten van je avondjes CSI...
Het was waarschijnlijk een hoeeeeeeeeeerrrrrrrrrrr!!!!!!!quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:12 schreef HostiMeister het volgende:
Wat te neuk bezielt zulke mongooltjes eigenlijk?
Ze keken allemaal toevallig de andere kant op.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:16 schreef Wokkel het volgende:
Vreemd verhaal, tijdens de ochtendspits wordt iemand bewusteloos geslagen door 4 personen maar niemand heeft het verder gezien?
Ik heb de TT genomen zoals ie bij het BB werd geplaatst.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:02 schreef Fruitdrink het volgende:
Hoe zijn dit hangjongeren? En wie hangt om 09:00?
Opsporen en opknopen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:11 schreef tong80 het volgende:
UDEN - Een 17-jarig meisje uit Uden is door vier andere jongeren van haar fiets getrokken en bewusteloos geschopt toen zij door een fietstunnel op de Boekelsedijk in Uden wilde rijden.
Het incident deed zich al op donderdag 1 december voor, maar de politie treedt er nu pas mee naar buiten, op zoek naar getuigen. Toen het meisje rond 09.00 uur richting de tunnel fietste werd haar de weg versperd door drie jongens en een meisje.
Het slachtoffer vroeg of ze er langs kon, maar werd direct van haar fiets getrokken. Ze viel hard op straat en kreeg direct klappen en schoppen. Het slachtoffer is kort buiten bewustzijn geweest. De daders vertrokken in de richting van de Morgenweg, zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Ze hield gekneusde ribben en verwondingen in haar gezicht over aan de mishandeling. Volgens de politie moeten er mensen zijn geweest die de drie jongens met petje en een meisje met lichtblauwe hoofddoek hebben gezien.
http://www.brabantsdagbla(...)Uden-bewusteloos.ece
Welke nationaliteit die daders hebben maakt niet uit, de daad is des te erger.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Lekker nuancerendquote:Op woensdag 14 december 2011 21:36 schreef jcdragon het volgende:
Zinloze actie. Het zijn altijd weer die k*tmarokkanen.
En inderdaad, we hadden het kunnen weten..quote:Het signalement van de daders: alle jongens droegen een zwarte jas met bont langs de rand van de muts; zij droegen alle drie een zwart petje met een zilverkleurig Nike logo; waarschijnlijk hebben ze alle drie kort haar; de jongens zijn ongeveer 1,75 meter lang. Ze hebben een licht getinte huidskleur. De leeftijd van het viertal is tussen de 16 en 18 jaar. Een van de jongens droeg kruiselings een klein tasje. Een van de jongens had een spijkerbroek aan en de andere een trainingsbroek. Het meisje dat er bij was, droeg een lichtblauwe hoofddoek met wit erin. Haar gezicht was goed zichtbaar.
dat is niet belangrijkquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
wel degelijk.quote:
QFT...quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:11 schreef tong80 het volgende:
UDEN - Een 17-jarig meisje uit Uden is door vier andere jongeren van haar fiets getrokken en bewusteloos geschopt toen zij door een fietstunnel op de Boekelsedijk in Uden wilde rijden.
Het incident deed zich al op donderdag 1 december voor, maar de politie treedt er nu pas mee naar buiten, op zoek naar getuigen. Toen het meisje rond 09.00 uur richting de tunnel fietste werd haar de weg versperd door drie jongens en een meisje.
Het slachtoffer vroeg of ze er langs kon, maar werd direct van haar fiets getrokken. Ze viel hard op straat en kreeg direct klappen en schoppen. Het slachtoffer is kort buiten bewustzijn geweest. De daders vertrokken in de richting van de Morgenweg, zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Ze hield gekneusde ribben en verwondingen in haar gezicht over aan de mishandeling. Volgens de politie moeten er mensen zijn geweest die de drie jongens met petje en een meisje met lichtblauwe hoofddoek hebben gezien.
http://www.brabantsdagbla(...)Uden-bewusteloos.ece
dat dusquote:
Dan generaliseer je toch?quote:Op woensdag 14 december 2011 23:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat dusgezien dat er een meisje bij was met hoofdoek kan ik raden naar de jongens met hun petje
maar dat mag ik zo niet zeggen want dan discrimineer ik
De nuance ontbreekt inderdaad. Maar met name bij de daders en de cultuur van dit soort marokkaans tuig die in stand blijft. Want hoe je het ook wendt of keert. Er is iets helemaal mis in de bevolkingsgroep als meer dan de helft van de mannen met de politie in aanraking komt. Dan gaan mensen inderdaad generaliseren, misschien omdat het gewoon het dichtst bij de realiteit komt.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:52 schreef hydroven het volgende:
[..]
Welke nationaliteit die daders hebben maakt niet uit, de daad is des te erger.
[..]
Lekker nuancerend![]()
Zowel voor de daders als wel voor hun ouders, om recidive te voorkomenquote:
Heel vaak wordt er helemaal geen schade gerekend. Zoals die keer dat een oudere man een klap kreeg en daardoor met z'n hoofd op een stoeprand belandde, waaraan hij overleed.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:33 schreef draaijer het volgende:
Kansloos. Mega hard aanpakken en verantwoordelijk maken voor de directe en indirecte (gevolg)schade. Niks verzekering, gewoon dokken en hard ook. Pakken waar het hen pijn doet.
Strafblad geven en vastzetten.. Stink tuig
ja dat ook maar ja als het dagelijks voorkomt is het dan nog generaliserendquote:
Bron? Dat is namelijk zware mishandeling tot doodslag.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel vaak wordt er helemaal geen schade gerekend. Zoals die keer dat een oudere man een klap kreeg en daardoor met z'n hoofd op een stoeprand belandde, waaraan hij overleed.
Volgens de rechter trof de geweldpleger geen enkele blaam, want de stoeprand 'had het gedaan'.
Dan wordt ik pas echt woedend, als ik zoiets lees.
Precies. Het punt is dat dit een algemeen (dus generaal) probleem begint te worden. Dan is generalisatie misschien wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja dat ook maar ja als het dagelijks voorkomt is het dan nog generaliserend
Ben het niet met je eens. De intentie dat de Marokkaanse bevolking meer misdaden pleegt dan de Nederlandse wordt gevoed door de media en wat het publiek wil lezen. Als redacteur is het nieuwswaardiger om een Marokkaanse diefstal te laten plaatsen in een krant dan een Nederlandse diefstal.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De nuance ontbreekt inderdaad. Maar met name bij de daders en de cultuur van dit soort marokkaans tuig die in stand blijft. Want hoe je het ook wendt of keert. Er is iets helemaal mis in de bevolkingsgroep als meer dan de helft van de mannen met de politie in aanraking komt. Dan gaan mensen inderdaad generaliseren, misschien omdat het gewoon het dichtst bij de realiteit komt.
Je hebt meer kans een criminele marokkaan tegen te komen in Nederland dan een 'gewone', dan kun je wel iets roepen over racisme, maar wellicht komt het dichter bij de waarheid dan men zou willen.
Ja, dan ook nog. Dan is het woord stigmatiserend een beter woord dan generaliserend.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja dat ook maar ja als het dagelijks voorkomt is het dan nog generaliserend
quote:Op donderdag 15 december 2011 20:43 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens. De intentie dat de Marokkaanse bevolking meer misdaden pleegt dan de Nederlandse wordt gevoed door de media en wat het publiek wil lezen. Als redacteur is het nieuwswaardiger om een Marokkaanse diefstal te laten plaatsen in een krant dan een Nederlandse diefstal.
Waarom? Omdat misdaad en criminaliteit versus allochtonen hot items zijn.
Zijn er problemen bij de Marokkaanse jeugd, jazeker. Maar dat is nog steeds geen reden om te generaliseren/discrimineren. Een Marokkaan die geen strafblad/crimineel feit heeft gepleegd moet niet gestraft worden vanwege ''rotte appels''.
Ik woon in het Centrum van Zaltbommel.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:50 schreef Leevancleef het volgende:
Al die volkse types hier die dit aangrijpen om hun domme racisme maar weer eens te uiten... Bah.
Neo nazi's dragen hoofddoeken natuurlijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:50 schreef Leevancleef het volgende:
Al die volkse types hier die dit aangrijpen om hun domme racisme maar weer eens te uiten... Bah.
OT: het is Uden, waar ook al eens de Bedir-school in brand is gestoken. Je hebt veel nazi's in Brabantse dorpen, ik zou het dus eerder in die hoek zoeken.
Ik begreep eruit dat dat het slachtoffer was... Hmm.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neo nazi's dragen hoofddoeken natuurlijk.
1) Wat vind je van mijn mening over de media versus allochtonen en verkoopcijfers?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
Dat zou in een ideale wereld ook neit gebeuren. Feit is dat de criminaliteiitscijfers keihard zijn, en wellicht nog vertekend in negatieve zin, aangezien dit soort gastjes vaak niet eens gepakgt wordt.
En aangezien justitie hierin faalt, gaan mensen zelf hun gedrag wijzigen en marokkanen mijden.
Wat zou jij doen als je al 5x bent beroofd als winkelier, waarvan steeds door pikkies van dezelfde afkomst en leeftijd. Laat jij die nog binnen? Precies. Hier gaat het mis. Als justitie en het om falen, gaan mensen zelf iets doen. Wees blij dat er nog geen knokploegen zijn. Als het dalijk economisch slechter gaat kun je daar op wachten.
[..]
Vanwaar weet je dat?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:55 schreef tong80 het volgende:
De misdaaadcijfers an Marokkanen van de derde generatie worden in de statistieken behandeld als bij autochtonen.
quote:Op donderdag 15 december 2011 21:04 schreef hydroven het volgende:
[..]
1) Wat vind je van mijn mening over de media versus allochtonen en verkoopcijfers?
2) Ben het met je eens over het voorbeeld van je winkelier. Dan ga/kun je niet meer rationeel meer handelen.
3) Als het economisch slechter gaat, worden de zwaksten als eerste gestraft / in het vizier gebracht.
Het hangt toch juist af welke politieke inslag een mediagroepering heeft en hoe ze het nieuws interpreteren en wat de aandeelhouders belangrijk vinden.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:15 schreef Spanky78 het volgende:
De media zoeken wel naa rsensatie en pikken er de meest bizarre zaken komen naar voren. Dus wellicht vertekenen de media eea. Alsnog zijn juist de NL media te lief en zeggen amper iets over afkomst.
Iedere gemeenschap is dynamisch. Een goed of fout gedrag bestaat niet an sich in de wereld. Elke gemeenschap heeft wel iets wat verkeerds kan geinterpreteerd worden door een andere gemeenschap.quote:Eén deel van de oplossig is dat de marokkaanse gemeenschap accepteert dat er iets mis is in HUN gemeenschap en dat ze medeverantwoordelijk zijn voor de opvoeding, opleiding en op het goed pad blijven van hun zoons, neefjes, kleinkinderen. '
[/quote]quote:Op donderdag 15 december 2011 21:35 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het hangt toch juist af welke politieke inslag een mediagroepering heeft en hoe ze het nieuws interpreteren en wat de aandeelhouders belangrijk vinden.
[..]
Iedere gemeenschap is dynamisch. Een goed of fout gedrag bestaat niet an sich in de wereld. Elke gemeenschap heeft wel iets wat verkeerds kan geinterpreteerd worden door een andere gemeenschap.
Om op jouw mening terug te komen. Waarom heeft de Marokkaanse jeugd een reputatie van geweld en criminaliteit? En wat zijn de andere factoren? Geen gemakkelijke vraag, laat staan antwoorden.
Tuurlijk en wat is heftiger. Een Marokkaan die een diefstal pleegt bij een oud vrouwtje of een Nederlander die dat doet? En daardoor ontstaat er meer angst t.o.v. deze groep.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
[quote]
1. Media zoeken naar aandacht, dus ze kiezen voor de high-profile.Omdat ze soms vast publiek hebben praten ze soms wel in het straatje van de consumenten. Ze zoeken daarbij naar zaken die op de emotie van de consument van die media inspelen. Iets heftigs dus.
A) Zie bovenstaand argument.quote:2. De marokkaanse jeugd (jongens) hebben een reputatie van geweld en criminaliteit omdat ze dit ook vaker plegen. Zo vaak dat ze echt een bovenproportioneel deel uitmaken van criminelen. Bovendien plegen ze bepaade typen misdrijven die heel storend zijn, disruptief voor mensen. Iemand in elkaar schoppen, iemand beroven met geweld, dat zijn voor mensen soms de ergste ervaringen in hun leven. Vandaar dat dit ook in de media komt.
Als je kijkt naar de cijfers zijn marokkanen oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit. Het is dus niet gelogen van al die media.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:48 schreef hydroven het volgende:
[..]
Tuurlijk en wat is heftiger. Een Marokkaan die een diefstal pleegt bij een oud vrouwtje of een Nederlander die dat doet? En daardoor ontstaat er meer angst t.o.v. deze groep.
[..]
A) Zie bovenstaand argument.
B) Ja, maar in mijn vorige reactie vroeg ik me toch af welke factoren ermee inspelen dat ze dit doen. En ik denk dat je dit beter aan sociologen kan vragen om een wetenschappelijk antwoord te krijgen.
Ja, en als je een probleem hebt moet je het bij de wortel aanpakken en dan is verdiepen in de materie noodzakelijk om tot de oplossing te geraken.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben geen 18 meer en ik ben wat realistischer geworden sinds toen. Ik heb geen medelijden met het tuig meer. Het boeit me niet hoe het komt dat ze zo doen, de oplossing is mij belangrijker. Ik ben overigens niet echt conservatief, maar wel harder en rechtlijniger geworden.
Quote van Churchill: “If you're not a liberal at twenty you have no heart, if you're not a conservative at forty you have no brain.”
Ik zeg niet dat de media hierover liegt.quote:Als je kijkt naar de cijfers zijn marokkanen oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit. Het is dus niet gelogen van al die media.
Een maatschappelijk probleem kan je enkel oplossen als het onderzoek van kwalitatief niveau is en dat is (hoe spijtig genoeg dan ook) op de lange termijn. Als je overhaastig te werk gaat als socioloog dan maak je (zeer waarschijnlijk) fouten en dat is tegen de principes van de wetenschap.quote:Dus prima als sociologen willen zoeken naar oorzaken en aan een alnge termijnoplossing willen werken. Op korte termijn moet ook iets gedaan worden. Want het is er niet gezelliger op geworden.
Of achter het Centraal Station?quote:Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef Karina het volgende:
Het lijkt bijna alsof de criminaliteit in de kleinere steden hoger is dan in de grote steden. Als ik de berichten zo volg.
Ik woon in Amsterdam, maar ik voel me nooit bedreigd of bang als ik 's avonds op straat loop. Zelfs niet op het Centraal Station of op stille straten.
In wereldstad Den Bosch valt het ook wel meequote:Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef Karina het volgende:
Het lijkt bijna alsof de criminaliteit in de kleinere steden hoger is dan in de grote steden. Als ik de berichten zo volg.
Ik woon in Amsterdam, maar ik voel me nooit bedreigd of bang als ik 's avonds op straat loop. Zelfs niet op het Centraal Station of op stille straten.
Alle Marokkanen terug naar Turkije!quote:Op donderdag 15 december 2011 21:59 schreef G.R.S. het volgende:
Na het lezen van de titel wist ik al gelijk dat het om Marokkanen zou gaan.
Geen buurthuis hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:05 schreef rumiii het volgende:
Wat zouden een paar geldige redenen kunnen zijn om zoiets wél te doen?
syndroom van down hebben .quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:05 schreef rumiii het volgende:
Wat zouden een paar geldige redenen kunnen zijn om zoiets wél te doen?
Ik praat dit overigens niet goed.
Die hadden ze hier in Zaltbommel.quote:
Heb ik gelezen.quote:
Had je het karwei gewoon afgemaakt ?quote:
Ik stem voor doodstraf.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:32 schreef Speciman. het volgende:
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |