dat dusquote:
Dan generaliseer je toch?quote:Op woensdag 14 december 2011 23:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat dusgezien dat er een meisje bij was met hoofdoek kan ik raden naar de jongens met hun petje
maar dat mag ik zo niet zeggen want dan discrimineer ik
De nuance ontbreekt inderdaad. Maar met name bij de daders en de cultuur van dit soort marokkaans tuig die in stand blijft. Want hoe je het ook wendt of keert. Er is iets helemaal mis in de bevolkingsgroep als meer dan de helft van de mannen met de politie in aanraking komt. Dan gaan mensen inderdaad generaliseren, misschien omdat het gewoon het dichtst bij de realiteit komt.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:52 schreef hydroven het volgende:
[..]
Welke nationaliteit die daders hebben maakt niet uit, de daad is des te erger.
[..]
Lekker nuancerend![]()
Zowel voor de daders als wel voor hun ouders, om recidive te voorkomenquote:
Heel vaak wordt er helemaal geen schade gerekend. Zoals die keer dat een oudere man een klap kreeg en daardoor met z'n hoofd op een stoeprand belandde, waaraan hij overleed.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:33 schreef draaijer het volgende:
Kansloos. Mega hard aanpakken en verantwoordelijk maken voor de directe en indirecte (gevolg)schade. Niks verzekering, gewoon dokken en hard ook. Pakken waar het hen pijn doet.
Strafblad geven en vastzetten.. Stink tuig
ja dat ook maar ja als het dagelijks voorkomt is het dan nog generaliserendquote:
Bron? Dat is namelijk zware mishandeling tot doodslag.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel vaak wordt er helemaal geen schade gerekend. Zoals die keer dat een oudere man een klap kreeg en daardoor met z'n hoofd op een stoeprand belandde, waaraan hij overleed.
Volgens de rechter trof de geweldpleger geen enkele blaam, want de stoeprand 'had het gedaan'.
Dan wordt ik pas echt woedend, als ik zoiets lees.
Precies. Het punt is dat dit een algemeen (dus generaal) probleem begint te worden. Dan is generalisatie misschien wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja dat ook maar ja als het dagelijks voorkomt is het dan nog generaliserend
Ben het niet met je eens. De intentie dat de Marokkaanse bevolking meer misdaden pleegt dan de Nederlandse wordt gevoed door de media en wat het publiek wil lezen. Als redacteur is het nieuwswaardiger om een Marokkaanse diefstal te laten plaatsen in een krant dan een Nederlandse diefstal.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De nuance ontbreekt inderdaad. Maar met name bij de daders en de cultuur van dit soort marokkaans tuig die in stand blijft. Want hoe je het ook wendt of keert. Er is iets helemaal mis in de bevolkingsgroep als meer dan de helft van de mannen met de politie in aanraking komt. Dan gaan mensen inderdaad generaliseren, misschien omdat het gewoon het dichtst bij de realiteit komt.
Je hebt meer kans een criminele marokkaan tegen te komen in Nederland dan een 'gewone', dan kun je wel iets roepen over racisme, maar wellicht komt het dichter bij de waarheid dan men zou willen.
Ja, dan ook nog. Dan is het woord stigmatiserend een beter woord dan generaliserend.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja dat ook maar ja als het dagelijks voorkomt is het dan nog generaliserend
quote:Op donderdag 15 december 2011 20:43 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens. De intentie dat de Marokkaanse bevolking meer misdaden pleegt dan de Nederlandse wordt gevoed door de media en wat het publiek wil lezen. Als redacteur is het nieuwswaardiger om een Marokkaanse diefstal te laten plaatsen in een krant dan een Nederlandse diefstal.
Waarom? Omdat misdaad en criminaliteit versus allochtonen hot items zijn.
Zijn er problemen bij de Marokkaanse jeugd, jazeker. Maar dat is nog steeds geen reden om te generaliseren/discrimineren. Een Marokkaan die geen strafblad/crimineel feit heeft gepleegd moet niet gestraft worden vanwege ''rotte appels''.
Ik woon in het Centrum van Zaltbommel.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:50 schreef Leevancleef het volgende:
Al die volkse types hier die dit aangrijpen om hun domme racisme maar weer eens te uiten... Bah.
Neo nazi's dragen hoofddoeken natuurlijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:50 schreef Leevancleef het volgende:
Al die volkse types hier die dit aangrijpen om hun domme racisme maar weer eens te uiten... Bah.
OT: het is Uden, waar ook al eens de Bedir-school in brand is gestoken. Je hebt veel nazi's in Brabantse dorpen, ik zou het dus eerder in die hoek zoeken.
Ik begreep eruit dat dat het slachtoffer was... Hmm.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neo nazi's dragen hoofddoeken natuurlijk.
1) Wat vind je van mijn mening over de media versus allochtonen en verkoopcijfers?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
Dat zou in een ideale wereld ook neit gebeuren. Feit is dat de criminaliteiitscijfers keihard zijn, en wellicht nog vertekend in negatieve zin, aangezien dit soort gastjes vaak niet eens gepakgt wordt.
En aangezien justitie hierin faalt, gaan mensen zelf hun gedrag wijzigen en marokkanen mijden.
Wat zou jij doen als je al 5x bent beroofd als winkelier, waarvan steeds door pikkies van dezelfde afkomst en leeftijd. Laat jij die nog binnen? Precies. Hier gaat het mis. Als justitie en het om falen, gaan mensen zelf iets doen. Wees blij dat er nog geen knokploegen zijn. Als het dalijk economisch slechter gaat kun je daar op wachten.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |