Vanwaar weet je dat?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:55 schreef tong80 het volgende:
De misdaaadcijfers an Marokkanen van de derde generatie worden in de statistieken behandeld als bij autochtonen.
quote:Op donderdag 15 december 2011 21:04 schreef hydroven het volgende:
[..]
1) Wat vind je van mijn mening over de media versus allochtonen en verkoopcijfers?
2) Ben het met je eens over het voorbeeld van je winkelier. Dan ga/kun je niet meer rationeel meer handelen.
3) Als het economisch slechter gaat, worden de zwaksten als eerste gestraft / in het vizier gebracht.
Het hangt toch juist af welke politieke inslag een mediagroepering heeft en hoe ze het nieuws interpreteren en wat de aandeelhouders belangrijk vinden.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:15 schreef Spanky78 het volgende:
De media zoeken wel naa rsensatie en pikken er de meest bizarre zaken komen naar voren. Dus wellicht vertekenen de media eea. Alsnog zijn juist de NL media te lief en zeggen amper iets over afkomst.
Iedere gemeenschap is dynamisch. Een goed of fout gedrag bestaat niet an sich in de wereld. Elke gemeenschap heeft wel iets wat verkeerds kan geinterpreteerd worden door een andere gemeenschap.quote:Eén deel van de oplossig is dat de marokkaanse gemeenschap accepteert dat er iets mis is in HUN gemeenschap en dat ze medeverantwoordelijk zijn voor de opvoeding, opleiding en op het goed pad blijven van hun zoons, neefjes, kleinkinderen. '
[/quote]quote:Op donderdag 15 december 2011 21:35 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het hangt toch juist af welke politieke inslag een mediagroepering heeft en hoe ze het nieuws interpreteren en wat de aandeelhouders belangrijk vinden.
[..]
Iedere gemeenschap is dynamisch. Een goed of fout gedrag bestaat niet an sich in de wereld. Elke gemeenschap heeft wel iets wat verkeerds kan geinterpreteerd worden door een andere gemeenschap.
Om op jouw mening terug te komen. Waarom heeft de Marokkaanse jeugd een reputatie van geweld en criminaliteit? En wat zijn de andere factoren? Geen gemakkelijke vraag, laat staan antwoorden.
Tuurlijk en wat is heftiger. Een Marokkaan die een diefstal pleegt bij een oud vrouwtje of een Nederlander die dat doet? En daardoor ontstaat er meer angst t.o.v. deze groep.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
[quote]
1. Media zoeken naar aandacht, dus ze kiezen voor de high-profile.Omdat ze soms vast publiek hebben praten ze soms wel in het straatje van de consumenten. Ze zoeken daarbij naar zaken die op de emotie van de consument van die media inspelen. Iets heftigs dus.
A) Zie bovenstaand argument.quote:2. De marokkaanse jeugd (jongens) hebben een reputatie van geweld en criminaliteit omdat ze dit ook vaker plegen. Zo vaak dat ze echt een bovenproportioneel deel uitmaken van criminelen. Bovendien plegen ze bepaade typen misdrijven die heel storend zijn, disruptief voor mensen. Iemand in elkaar schoppen, iemand beroven met geweld, dat zijn voor mensen soms de ergste ervaringen in hun leven. Vandaar dat dit ook in de media komt.
Als je kijkt naar de cijfers zijn marokkanen oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit. Het is dus niet gelogen van al die media.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:48 schreef hydroven het volgende:
[..]
Tuurlijk en wat is heftiger. Een Marokkaan die een diefstal pleegt bij een oud vrouwtje of een Nederlander die dat doet? En daardoor ontstaat er meer angst t.o.v. deze groep.
[..]
A) Zie bovenstaand argument.
B) Ja, maar in mijn vorige reactie vroeg ik me toch af welke factoren ermee inspelen dat ze dit doen. En ik denk dat je dit beter aan sociologen kan vragen om een wetenschappelijk antwoord te krijgen.
Ja, en als je een probleem hebt moet je het bij de wortel aanpakken en dan is verdiepen in de materie noodzakelijk om tot de oplossing te geraken.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben geen 18 meer en ik ben wat realistischer geworden sinds toen. Ik heb geen medelijden met het tuig meer. Het boeit me niet hoe het komt dat ze zo doen, de oplossing is mij belangrijker. Ik ben overigens niet echt conservatief, maar wel harder en rechtlijniger geworden.
Quote van Churchill: “If you're not a liberal at twenty you have no heart, if you're not a conservative at forty you have no brain.”
Ik zeg niet dat de media hierover liegt.quote:Als je kijkt naar de cijfers zijn marokkanen oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit. Het is dus niet gelogen van al die media.
Een maatschappelijk probleem kan je enkel oplossen als het onderzoek van kwalitatief niveau is en dat is (hoe spijtig genoeg dan ook) op de lange termijn. Als je overhaastig te werk gaat als socioloog dan maak je (zeer waarschijnlijk) fouten en dat is tegen de principes van de wetenschap.quote:Dus prima als sociologen willen zoeken naar oorzaken en aan een alnge termijnoplossing willen werken. Op korte termijn moet ook iets gedaan worden. Want het is er niet gezelliger op geworden.
Of achter het Centraal Station?quote:Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef Karina het volgende:
Het lijkt bijna alsof de criminaliteit in de kleinere steden hoger is dan in de grote steden. Als ik de berichten zo volg.
Ik woon in Amsterdam, maar ik voel me nooit bedreigd of bang als ik 's avonds op straat loop. Zelfs niet op het Centraal Station of op stille straten.
In wereldstad Den Bosch valt het ook wel meequote:Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef Karina het volgende:
Het lijkt bijna alsof de criminaliteit in de kleinere steden hoger is dan in de grote steden. Als ik de berichten zo volg.
Ik woon in Amsterdam, maar ik voel me nooit bedreigd of bang als ik 's avonds op straat loop. Zelfs niet op het Centraal Station of op stille straten.
Alle Marokkanen terug naar Turkije!quote:Op donderdag 15 december 2011 21:59 schreef G.R.S. het volgende:
Na het lezen van de titel wist ik al gelijk dat het om Marokkanen zou gaan.
Geen buurthuis hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:05 schreef rumiii het volgende:
Wat zouden een paar geldige redenen kunnen zijn om zoiets wél te doen?
syndroom van down hebben .quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:05 schreef rumiii het volgende:
Wat zouden een paar geldige redenen kunnen zijn om zoiets wél te doen?
Ik praat dit overigens niet goed.
Die hadden ze hier in Zaltbommel.quote:
Heb ik gelezen.quote:
Had je het karwei gewoon afgemaakt ?quote:
Ik stem voor doodstraf.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:32 schreef Speciman. het volgende:
Poll: doodstraf ja of nee
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |