abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105631743
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:55 schreef tong80 het volgende:
De misdaaadcijfers an Marokkanen van de derde generatie worden in de statistieken behandeld als bij autochtonen.

:P
Vanwaar weet je dat?
pi_105631831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:57 schreef tong80 het volgende:
Ik stem SP voor de duidelijkheid.

Ik vind jou meer een M. Thieme man eigenlijk...
Rustig aan.
pi_105632253
De media zoeken wel naa rsensatie en pikken er de meest bizarre zaken komen naar voren. Dus wellicht vertekenen de media eea. Alsnog zijn juist de NL media te lief en zeggen amper iets over afkomst. Het onderliggende probleem is het feit dat er een heel grote groep criminele (zwaar crimineel zelfs, berovers en mishandelaars) marokkanen is. Je kunt het niet wegmoffelen, of goedpraten. Accepteer de feiten en begin dan met een oplossing.

Eén deel van de oplossig is dat de marokkaanse gemeenschap accepteert dat er iets mis is in HUN gemeenschap en dat ze medeverantwoordelijk zijn voor de opvoeding, opleiding en op het goed pad blijven van hun zoons, neefjes, kleinkinderen.

De andere kant is dat er ook echt eens iets wordt gedaan aan het straattuig. Iedereen moet weten dat dergelijk gedrag niet getolereerd wordt en gestraft.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:04 schreef hydroven het volgende:

[..]

1) Wat vind je van mijn mening over de media versus allochtonen en verkoopcijfers?
2) Ben het met je eens over het voorbeeld van je winkelier. Dan ga/kun je niet meer rationeel meer handelen.
3) Als het economisch slechter gaat, worden de zwaksten als eerste gestraft / in het vizier gebracht.
Whatever...
pi_105633238
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:15 schreef Spanky78 het volgende:
De media zoeken wel naa rsensatie en pikken er de meest bizarre zaken komen naar voren. Dus wellicht vertekenen de media eea. Alsnog zijn juist de NL media te lief en zeggen amper iets over afkomst.
Het hangt toch juist af welke politieke inslag een mediagroepering heeft en hoe ze het nieuws interpreteren en wat de aandeelhouders belangrijk vinden.

quote:
Eén deel van de oplossig is dat de marokkaanse gemeenschap accepteert dat er iets mis is in HUN gemeenschap en dat ze medeverantwoordelijk zijn voor de opvoeding, opleiding en op het goed pad blijven van hun zoons, neefjes, kleinkinderen. '
Iedere gemeenschap is dynamisch. Een goed of fout gedrag bestaat niet an sich in de wereld. Elke gemeenschap heeft wel iets wat verkeerds kan geinterpreteerd worden door een andere gemeenschap.

Om op jouw mening terug te komen. Waarom heeft de Marokkaanse jeugd een reputatie van geweld en criminaliteit? En wat zijn de andere factoren? Geen gemakkelijke vraag, laat staan antwoorden.
[/quote]
pi_105633483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:35 schreef hydroven het volgende:

[..]

Het hangt toch juist af welke politieke inslag een mediagroepering heeft en hoe ze het nieuws interpreteren en wat de aandeelhouders belangrijk vinden.

[..]

Iedere gemeenschap is dynamisch. Een goed of fout gedrag bestaat niet an sich in de wereld. Elke gemeenschap heeft wel iets wat verkeerds kan geinterpreteerd worden door een andere gemeenschap.

Om op jouw mening terug te komen. Waarom heeft de Marokkaanse jeugd een reputatie van geweld en criminaliteit? En wat zijn de andere factoren? Geen gemakkelijke vraag, laat staan antwoorden.
[/quote]

1. Media zoeken naar aandacht, dus ze kiezen voor de high-profile.Omdat ze soms vast publiek hebben praten ze soms wel in het straatje van de consumenten. Ze zoeken daarbij naar zaken die op de emotie van de consument van die media inspelen. Iets heftigs dus.
2. De marokkaanse jeugd (jongens) hebben een reputatie van geweld en criminaliteit omdat ze dit ook vaker plegen. Zo vaak dat ze echt een bovenproportioneel deel uitmaken van criminelen. Bovendien plegen ze bepaade typen misdrijven die heel storend zijn, disruptief voor mensen. Iemand in elkaar schoppen, iemand beroven met geweld, dat zijn voor mensen soms de ergste ervaringen in hun leven. Vandaar dat dit ook in de media komt.

Conclusie: deze jogneren verknallen het voor zichzelf, hun broertjes, vaders en neefjes (als die al niet crimineel zijn, want helaas is momenteel een hele grote groep crimineel).
Whatever...
pi_105633933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

[quote]

1. Media zoeken naar aandacht, dus ze kiezen voor de high-profile.Omdat ze soms vast publiek hebben praten ze soms wel in het straatje van de consumenten. Ze zoeken daarbij naar zaken die op de emotie van de consument van die media inspelen. Iets heftigs dus.
Tuurlijk en wat is heftiger. Een Marokkaan die een diefstal pleegt bij een oud vrouwtje of een Nederlander die dat doet? En daardoor ontstaat er meer angst t.o.v. deze groep.
quote:
2. De marokkaanse jeugd (jongens) hebben een reputatie van geweld en criminaliteit omdat ze dit ook vaker plegen. Zo vaak dat ze echt een bovenproportioneel deel uitmaken van criminelen. Bovendien plegen ze bepaade typen misdrijven die heel storend zijn, disruptief voor mensen. Iemand in elkaar schoppen, iemand beroven met geweld, dat zijn voor mensen soms de ergste ervaringen in hun leven. Vandaar dat dit ook in de media komt.
A) Zie bovenstaand argument.
B) Ja, maar in mijn vorige reactie vroeg ik me toch af welke factoren ermee inspelen dat ze dit doen. En ik denk dat je dit beter aan sociologen kan vragen om een wetenschappelijk antwoord te krijgen.
pi_105634289
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:48 schreef hydroven het volgende:

[..]

Tuurlijk en wat is heftiger. Een Marokkaan die een diefstal pleegt bij een oud vrouwtje of een Nederlander die dat doet? En daardoor ontstaat er meer angst t.o.v. deze groep.

[..]

A) Zie bovenstaand argument.
B) Ja, maar in mijn vorige reactie vroeg ik me toch af welke factoren ermee inspelen dat ze dit doen. En ik denk dat je dit beter aan sociologen kan vragen om een wetenschappelijk antwoord te krijgen.
Als je kijkt naar de cijfers zijn marokkanen oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit. Het is dus niet gelogen van al die media.

Ik ben geen 18 meer en ik ben wat realistischer geworden sinds toen. Ik heb geen medelijden met het tuig meer. Het boeit me niet hoe het komt dat ze zo doen, de oplossing is mij belangrijker. Ik ben overigens niet echt conservatief, maar wel harder en rechtlijniger geworden. Dus prima als sociologen willen zoeken naar oorzaken en aan een alnge termijnoplossing willen werken. Op korte termijn moet ook iets gedaan worden. Want het is er niet gezelliger op geworden.

Quote van Churchill: “If you're not a liberal at twenty you have no heart, if you're not a conservative at forty you have no brain.”
Whatever...
pi_105634479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben geen 18 meer en ik ben wat realistischer geworden sinds toen. Ik heb geen medelijden met het tuig meer. Het boeit me niet hoe het komt dat ze zo doen, de oplossing is mij belangrijker. Ik ben overigens niet echt conservatief, maar wel harder en rechtlijniger geworden.

Quote van Churchill: “If you're not a liberal at twenty you have no heart, if you're not a conservative at forty you have no brain.”
Ja, en als je een probleem hebt moet je het bij de wortel aanpakken en dan is verdiepen in de materie noodzakelijk om tot de oplossing te geraken.

Het is toch logisch dat als je een probleem hebt, je er eerst mee moet verdiepen waar het probleem juist is en hoe je het moet aanpakken en welke factoren er allemaal mee inzitten.

quote:
Als je kijkt naar de cijfers zijn marokkanen oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit. Het is dus niet gelogen van al die media.
Ik zeg niet dat de media hierover liegt.

Maar ik heb het bv. over het voorbeeld dat een krant een bericht over "Marokkaan die een oud vrouwtje in elkaar timmert" sensationeler en prioritair op de eerste bladzijden in een krant zet dan bv. "Nederlander slaat oud vrouwtje in elkeer".

quote:
Dus prima als sociologen willen zoeken naar oorzaken en aan een alnge termijnoplossing willen werken. Op korte termijn moet ook iets gedaan worden. Want het is er niet gezelliger op geworden.
Een maatschappelijk probleem kan je enkel oplossen als het onderzoek van kwalitatief niveau is en dat is (hoe spijtig genoeg dan ook) op de lange termijn. Als je overhaastig te werk gaat als socioloog dan maak je (zeer waarschijnlijk) fouten en dat is tegen de principes van de wetenschap.

[ Bericht 11% gewijzigd door hydroven op 15-12-2011 22:12:08 ]
pi_105634497
Na het lezen van de titel wist ik al gelijk dat het om Marokkanen zou gaan.
pi_105635809
Hydroven: van mij hoeft het probleem niet met wetenschap opgelost te worden. Er zijn simpele en bewezen principes: straf en beloning. Als de pakkans maar hoog genoeg is, de straf vervelend genoeg en de beloning voor wel je best doen hoog genoeg, is er geen reden meer tot wangedrag. Klaar.

Ik heb geen trek in een bataljon nepwetenschappers die dan hun meningen gaat zitten onderbouwen. Juist alphawetenschap is enorm moeilijk. Maar juist daar hangt het onderzoek aan elkaar van slechte aannames. Vreemd genoeg is het veel makkelijker een goed experiemtn met natuurkunde uit te voeren dan bij sociologie of psychologie. laten we het dan ook niet overdrijven en gewoon zorgen dat het tuig wordt gepakt, bij dubbele nationaliteit Nederlnaderschap afnemen igv zeer zware gevallen of onverbeterlijk zijn. En dan in marokko dumpen. GHroet aan de koning: hier heb je je afval terug.
Whatever...
  donderdag 15 december 2011 @ 23:13:43 #111
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_105638308
quote:
99s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef Karina het volgende:
Het lijkt bijna alsof de criminaliteit in de kleinere steden hoger is dan in de grote steden. Als ik de berichten zo volg.

Ik woon in Amsterdam, maar ik voel me nooit bedreigd of bang als ik 's avonds op straat loop. Zelfs niet op het Centraal Station of op stille straten.
Of achter het Centraal Station?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_105639015
quote:
99s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef Karina het volgende:
Het lijkt bijna alsof de criminaliteit in de kleinere steden hoger is dan in de grote steden. Als ik de berichten zo volg.

Ik woon in Amsterdam, maar ik voel me nooit bedreigd of bang als ik 's avonds op straat loop. Zelfs niet op het Centraal Station of op stille straten.
In wereldstad Den Bosch valt het ook wel mee
Behalve op zaterdagavond in de karrenstraat
pi_105639158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:59 schreef G.R.S. het volgende:
Na het lezen van de titel wist ik al gelijk dat het om Marokkanen zou gaan.
Alle Marokkanen terug naar Turkije!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_105640399
Triest volk dat hier rondloopt in nederland. Echt waar, als je hiermee jezelf goed gaat voelen door een meisje van 17 in elkaar te rammen met 3 anderen ben je echt de grootste miskwal en iemand die niet veel slimmer is dan een pantoffeldiertje. Als ze de daders weten te vinden flink straffen. Laat ze maar even brommen.
pi_105640826
Wat zouden een paar geldige redenen kunnen zijn om zoiets wél te doen?

Ik praat dit overigens niet goed.
pi_105642327
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:05 schreef rumiii het volgende:
Geen buurthuis hebben.
  vrijdag 16 december 2011 @ 01:07:00 #117
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_105643172
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:05 schreef rumiii het volgende:

Ik praat dit overigens niet goed.
syndroom van down hebben .
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 december 2011 @ 02:29:54 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_105644784
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Geen buurthuis hebben.
Die hadden ze hier in Zaltbommel.

De werd echter gebruikt voor criminele activiteiten.

Met als druppel het beschermen van een winkeldief die als bescherming op vlucht voor de politie er bescherming zocht en vervolgens de politie die ze kwam halen gingen bedreigen.

Het clubhuis is inmiddels gesloopt. Vonden ze niet leuk en staken het huis van de burgemeester in de fik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 december 2011 @ 02:31:03 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_105644792
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:05 schreef hydroven het volgende:

[..]

Vanwaar weet je dat?
Heb ik gelezen.

Of dacht je dat ik zelf onderzoek heb gedaan ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 16 december 2011 @ 02:39:04 #120
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105644861
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Geen buurthuis hebben.
Had Karim maar een straatcoach :'(
pi_105645111
Chemische castratie FTW, je moet er niet aan denken dat dat soort onkruid zich nog gaat voortplanten ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 16 december 2011 @ 03:28:53 #122
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_105645276
Pics van de 17jarige?

(en niet lopen zeiken, zij zoekt het nieuws +dat de UNOX tieten ook pas 17 waren)
pi_105645340
Waarom krijgen we alleen deze negatieve dingen te horen, er is vast ook heel leuk nieuws te melden over onze getinte medelanders en dat komt nooit in het journaal hè.
  vrijdag 16 december 2011 @ 04:03:35 #124
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_105645462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:07 schreef Jahr00n het volgende:
Als ik daar bij was he.
Had je het karwei gewoon afgemaakt ?
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_105674745
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:32 schreef Speciman. het volgende:
Poll: doodstraf ja of nee
Ja
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik stem voor doodstraf.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo