SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SuperHarregarre voor plaatje
Maanvis Plaatje 2
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153208quote:
Mijn bron is ook niet zo betrouwbaar denk ik. Ajaxcafe.nlquote:Op zondag 11 december 2011 00:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar waarom meldt telesport, vi en ajax het zelf dan niet? AD is sowieso...als het om Ajax nieuws gaat.
http://ajax1.nl/archief/sigthorsson-langer-geblesseerd/quote:Op zondag 11 december 2011 00:43 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Mijn bron is ook niet zo betrouwbaar denk ik. Ajaxcafe.nl
Dus misschien klopt er niks van.
True, maar het is aan hem zelf om een basisplaats te veroveren. Wordt lastig als nummer 10, maar denk dat hij minder kans heeft door te breken bij Boca.quote:Op zondag 11 december 2011 00:42 schreef Olep het volgende:
@GGMM Eens, maar hij weet ook dat hij weer op de bank plaats zal moeten nemen.
Mwa Janssen geblesseerd dus Bulykin in spits en Lodeiro op zijn plekkie? of Aissati?quote:Op zondag 11 december 2011 00:42 schreef Olep het volgende:
@GGMM Eens, maar hij weet ook dat hij weer op de bank plaats zal moeten nemen.
Aissati speelt op links.quote:Op zondag 11 december 2011 00:46 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mwa Janssen geblesseerd dus Bulykin in spits en Lodeiro op zijn plekkie? of Aissati?
Het is een leuke speler, maar onder de indruk was ik ook niet van hem.quote:Op zondag 11 december 2011 00:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
True, maar het is aan hem zelf om een basisplaats te veroveren. Wordt lastig als nummer 10, maar denk dat hij minder kans heeft door te breken bij Boca.
Aissati - Eriksen - Enoh denk ik eerder.quote:Op zondag 11 december 2011 00:46 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mwa Janssen geblesseerd dus Bulykin in spits en Lodeiro op zijn plekkie? of Aissati?
quote:Op zondag 11 december 2011 00:49 schreef Olep het volgende:
Ebecilio waarschijnlijk in de basis jongens, het komt goed!
Gief betta defense. Heitinga mag wel weer terugkomenquote:
Dan liever Chivu.quote:Op zondag 11 december 2011 01:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gief betta defense. Heitinga mag wel weer terugkomenEverton zal toch nooit CL spelen
.
quote:Liverpool and Manchester City on alert with Chivu ready to leave Inter
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)u.html#ixzz1gBFxtNe6
Geld?quote:Op zondag 11 december 2011 01:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat heeft die gast daar nou te zoeken.
En z'n zaakwaarnemer wil nog 1x dik vangen over de rug van Chivu 1+1=2 :p (kan ook een andere Europese topclub zijn)quote:
Ja, dat hij het wil snap ik wel. Maar dat City het wil...als backup zou het idd nog te begrijpen zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 01:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Geld?
City wilt wel een 3e backup.
En hij is bijna gratis.
Ja, als no.1,2 en 3 uitvallen..quote:Op zondag 11 december 2011 01:20 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, dat hij het wil snap ik wel. Maar dat City het wil...
Ik hoop voor jou dat ze in de winterstop Vertonghen verkopen en Bouma als vervanger aantrekken.quote:Op zondag 11 december 2011 01:57 schreef Geo3kant het volgende:
Tegen RKC? Ik denk dat Ajax een keer de nul houdt (wacht, de 2e keer dit seizoen toch?) ik zeg..
0-3 of 0-4.
Wat zwam jij nou weerquote:Op zondag 11 december 2011 02:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat ze in de winterstop Vertonghen verkopen en Bouma als vervanger aantrekken.
Fixed.quote:Op zondag 11 december 2011 05:51 schreef Geo3kant het volgende:
Jullie spelen vaak slecht na de CL, maar RKC gaat wel lukken he
Tegen Ado.quote:Op zondag 11 december 2011 11:46 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Wat hebben wij een geluk dat we vandaag tegen RKC mogen aantreden. Mijn verwachting is dat de top3 volgende week wel punten laten liggen.. tegen wie spelen wij dan?
Anyways: Vandaag is puntverlies GEEN optie
ADO uit of thuis.atm allebei lastig voor Ajax...daarom mag je nu niet verliezen!quote:
Zo goed is ado niet bezig dit seizoen.quote:Op zondag 11 december 2011 12:35 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
ADO uit of thuis.atm allebei lastig voor Ajax...daarom mag je nu niet verliezen!
ADOquote:Op zondag 11 december 2011 12:38 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Zo goed is ado niet bezig dit seizoen.
Mooi voor Klaassenquote:Op zondag 11 december 2011 13:33 schreef Saekerhett het volgende:
Janssen ziek...
Middenveld met Enoh, Aissati en Klaassen.
je luisterd niet goedquote:Op zondag 11 december 2011 13:33 schreef Saekerhett het volgende:
Janssen ziek...
Middenveld met Enoh, Aissati en Klaassen.
luisterd?quote:Op zondag 11 december 2011 13:34 schreef mash_ het volgende:
[..]
je luisterd niet goedAissati komt van links. midden veld klaassen - enoh - erkisen
genoegquote:Op zondag 11 december 2011 13:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
luisterd?
midden veld?
erkisen?
Wat heb jij gezopen gisteren?
?quote:Op zondag 11 december 2011 12:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ADO
Nooit iemand gehoord over ADO.
Nu opeens mensen die fußball niet interesseren helemaal slijmen bij ADO
Wie?quote:Op zondag 11 december 2011 13:36 schreef mash_ het volgende:
[..]
genoegmaar asatti komt van linksvoor.
Mooi, Aissati staat boven Ebecilio, en terecht. Frank begint het te leren.quote:Op zondag 11 december 2011 13:37 schreef mash_ het volgende:
Ajax - RKC, opstelling; Vermeer; Van der Wiel, Vertonghen, Blind, Anita; Eriksen, Enoh, Klaassen; Sulejmani, Lodeiro, Aissati.
Zal wel veel gaan gebeuren tijdens de wedstrijd. Hopelijk is dit het einde van Theo in de basis. Er zal veel meer voetbal in de ploeg zitten nou.quote:
Ik vond hem vorig seizoen nog wel leuk spelen, maar hij is gewoon slechter gewordenquote:Op zondag 11 december 2011 13:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Gelukkig niet, die hoef ik nooit meer terug te zien in Ajax 1.
Lodeiro is een valse spits .. hij laat zich terugzakken. En deze ruimte wordt ingevuld door Klaassenquote:Op zondag 11 december 2011 13:46 schreef Dr.Horrible het volgende:
Nette opstelling Ajax. Alleen liever Lodeiro en Klaassen van positie wisselen inderdaad.
Laten ze eerst maar eens gewoon winnen.quote:Op zondag 11 december 2011 13:52 schreef Dr.Horrible het volgende:
Ajax mag zich tijdens dit soort wedstrijden overigens ook om het doelsaldo bekommeren. Zolang dat minder is dan de concurrenten sta je de facto 'n punt meer achter.
Wanneer is dat gebeurt dan dit jaar ? Tegen Zagreb misschien.quote:Op zondag 11 december 2011 14:28 schreef Dr.Horrible het volgende:
Geen zin om op het einde van de rit weer op doelsaldo de titel mis te lopen. Je zult zien dat als ze 'r drie gemaakt hebben ze weer gas terug gaan nemen, Ben dat wel zat.
En we weten hoe dat is afgelopen. Maar afgelopen thuiswedstrijd tegen 10 man van Excelsior hadden er ook wel wat meer dan 4 in gemogen. Maar nee, Real Madrid speelde al in het hoofd riepen ze in koor.quote:Wanneer is dat gebeurt dan dit jaar ? Tegen Zagreb misschien.
Zeker met Ado/AZ in het verschietquote:Op zondag 11 december 2011 15:21 schreef Schanulleke het volgende:
Als het slecht moet, dan moet het slecht. Zolang de punten maar in de zak blijven.
Enohquote:Op zondag 11 december 2011 15:30 schreef Smoofie het volgende:
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Enohquote:
Ik vind hem vandaag en ook afgelopen weken echt niet slecht spelen hoor. Aan de bal is het niet altijd best, maar al die andere sukkels lopen ook niet vrij, dat is pasquote:Op zondag 11 december 2011 15:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Enoh______________!
______________!
______________!
______________!
______________!
______________!
______________!
PSV scorequote:Op zondag 11 december 2011 16:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Zaadpot weer. Maar wel 3 punten
Volgende week dan maar scherper tegen ADO![]()
Ajaxquote:Op zondag 11 december 2011 15:30 schreef Smoofie het volgende:
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Enoh
ANita
Blind
Volgende week kunnen we goede zaken doen:quote:
Eerst moet je zelf maar eens zien te winnen van ADO.quote:Op zondag 11 december 2011 16:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Volgende week kunnen we goede zaken doen:
Heerenveen - PSV![]()
Feyenoord - Twente
nac - az (altijd lastig)
Als PSV heerenveen helemaal inmaakt dan komen mensen toch weer zeiken dat ze alleen bij ajax hun best doenquote:Op zondag 11 december 2011 16:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Volgende week kunnen we goede zaken doen:
Heerenveen - PSV![]()
Feyenoord - Twente
nac - az (altijd lastig)
Dat lachen? Ok... Ik vond het triest.quote:Op zondag 11 december 2011 15:20 schreef Sickert het volgende:
De actie van Lodeiro na de goal is dan wel weer lachen
De blijheid van hem en de boosheid van Ramos
PSV heeft de meeste doelpunten in de eredivisie en je noemt een 1-0 stand een psv score?quote:
Ach ja, met dit spelersmateriaal kun je niet elke week fantastisch spelen. Ajax heeft gewoon een vrij beperkt elftal, dus dit zal echt niet de laatste slechte wedstrijd van het seizoen zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 16:20 schreef Saekerhett het volgende:
Verschrikkelijk slechte wedstrijd. Het is dat je 'maar' tegen RKC speelt, maar goddomme wat was het slecht.
Enoh, die man heeft zo vaak de bal in de voeten van de tegenstander gespeeld, niet normaalquote:Op zondag 11 december 2011 16:26 schreef TheArt het volgende:
(Dikke) voldoende:
- Enoh (speelde echt heel goed)
- Vertonghen (prima)
- Van der Wiel (heel steady)
- Blind (op die fout na 2 minuten na gewoon goed gespeeld)
Gemiddeld:
- Klaassen (niet veel aan de bal geweest, ook niet echt veel dingen kunnen doen)
- Aissati (passend matig, deed wel goed mee)
- Anita (niet veel fout gedaan, maar ook niet echt goed gespeeld)
Slecht:
- Lodeiro (je bent Messi niet!!!!!!!!!!!!!!!!)
- Sulejmani (gadverdamme wat nonchalant)
- Eriksen (slechtste man aan Ajax-zijde, wat een drama)
- Vermeer (helaas weer negatief, wat een onrust veroorzaakt die man)
Ik vond Enoh prima. Heeft 1 of 2 slechte passes gegeven, maar die geeft hij altijd. Daar kan ik me niet meer over opwinden. Maar hij heeft zoveel ballen heroverd en durft ook wat meer vooruit te voetballen.quote:Op zondag 11 december 2011 16:27 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Enoh, die man heeft zo vaak de bal in de voeten van de tegenstander gespeeld, niet normaal. Lodeiro speelde gewoon gemiddelde, voor de rest wel mee eens.
quote:Nooit te nimmer zal de bal van ons worden afgepakt! Het voetbal behoort aan hen die elke zondag op de tribune staat. Door weer en wind, in binnen- en buitenland. Die daar zijn kleuren verdedigt en vol trots zijn liederen zingt. Seizoen in, seizoen uit. Week in, week uit.
Constant worden wij als supporters in de maling genomen, als crimineel behandeld en uitgemolken. Het is hoog tijd dat de bal weer in ons bezit komt.
Vandaag hebben wij het balletje opgegooid. Om tot bezinnen te komen. Half 1 wedstrijden, combiregelingen, clubcards, stadionverboden, lege uitvakken, pyroverbod, betaaltelevisie, alcoholvrijbier, de UEFA, dure tickets, camera’s. Vanwaar al die serieusheid? Commerciële belangen? Fuck dat. Het enige wat moet blijven rollen in het voetbal is de lederen knikker.
Doordeweeks werken wij de ballen uit onze broek om te dure tickets te betalen. Om 90 minuten op de tribune te staan, om onze trots te zien winnen. Wij blijven strijden. Voor de club, de kleuren en onze idealen. Onze clubliefde is niet af te nemen, niet zonder consequenties. Laat het balletje maar rollen…
ULTRAS VAK410
Helemaal mee eens, die gast is dramatisch aan de bal.quote:Op zondag 11 december 2011 16:29 schreef Smoofie het volgende:
Het lijkt alsof mensen blind zijn als het om Enoh gaat? Hij pakt de bal af, maar hij is zó slecht met zijn gedraai en kut passes.
Dit dus, normaal gesproken is dit gewoon 0-3.quote:Op zondag 11 december 2011 16:30 schreef ajacied4lf het volgende:
3 punten, na zo'n week. PrimaOp naar de volgende.
Zonder Enoh hadden wij 3 x meer gescoordquote:Op zondag 11 december 2011 16:32 schreef msnk het volgende:
Zonder Enoh had RKC vandaag een, zo niet twee, keer gescoord. Kan mij 't wat schelen als hij daarna een slechte pass afgeeft.
ik tel ook het afgekeurde doelpunt maar mee.quote:
Eriksen een 6? Dat was de slechtste veldspeler bij Ajax...quote:Op zondag 11 december 2011 16:36 schreef The_Groove het volgende:
Vermeer: 3
Van der Wiel: 7
Vertonghen: 7
Blind: 5
Anita: 6
Enoh: 4
Klaassen: 6
Eriksen: 6
Sulejmani: 5
Lodeiro: 5
Aissati: 5
Eriksen was zo slecht man, eerder een 2.quote:Op zondag 11 december 2011 16:36 schreef The_Groove het volgende:
Vermeer: 3
Van der Wiel: 7
Vertonghen: 7
Blind: 5
Anita: 6
Enoh: 4
Klaassen: 6
Eriksen: 6
Sulejmani: 5
Lodeiro: 5
Aissati: 5
Ebecilio -10
ik houd me tegenwoordig afwezig in deze discussie. Enoh zijn kwaliteiten en nuttigheid benoemen wordt toch niet gelezen. Met een willekeurige one liner op hem afgeven geeft blijkbaar meer voldoening.quote:Op zondag 11 december 2011 16:28 schreef msnk het volgende:
Enoh heeft ons verdedigend tig keer gered man.
Enoh is een van de beste balafpakkers in Nederland, zoniet de beste. Echter heeft die daarna nog wel eens moeite om iemand met hetzelfde shirtje te vinden in de passing, dat is jammer.quote:Op zondag 11 december 2011 16:52 schreef honkeytonk het volgende:
Enoh wordt zwaar onderschat en heeft deze wedstrijd weer prachtige onderschepping en acties gemaakt.
PSV had een paar jaar geleden Edison Mendes en Timmy Simons, allebei nog effe een paar klassen beter dan Enoh in het balafpakken. Toch konden die allebei amper opbouwen. PSV was zo slim om die gasten de laan uit te sturen maar ajax blijft mongolen als enoh gewoon opstellen...quote:Op zondag 11 december 2011 17:05 schreef drGoeroe het volgende:
[..]
Enoh is een van de beste balafpakkers in Nederland, zoniet de beste. Echter heeft die daarna nog wel eens moeite om iemand met hetzelfde shirtje te vinden in de passing, dat is jammer.
Enoh moet zich bezighouden met puur balafbakken en daarna zo snel en simpel mogelijk de bal weer bij een medespeler inleveren.
Deze post bestaat bijna uit feiten, jammer dat het allemaal onzin is.quote:Op zondag 11 december 2011 17:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
PSV had een paar jaar geleden Edison Mendes en Timmy Simons, allebei nog effe een paar klassen beter dan Enoh in het balafpakken. Toch konden die allebei amper opbouwen. PSV was zo slim om die gasten de laan uit te sturen maar ajax blijft mongolen als enoh gewoon opstellen...
Aan de bal is hij niet op zijn sterkst inderdaad. Toch verdient hij op basis van zijn sterke punten een pluim!quote:Op zondag 11 december 2011 16:29 schreef Smoofie het volgende:
Het lijkt alsof mensen blind zijn als het om Enoh gaat? Hij pakt de bal af, maar hij is zó slecht met zijn gedraai en kut passes.
Arme Cruijff, hij probeert Ajax naar de de europese top te krijgen maar de supporters vinden het wel best met brandhout als Enoh. Met zo'n instelling verdien je gewoon een plaats in de middenmoot.quote:Op zondag 11 december 2011 17:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Aan de bal is hij niet op zijn sterkst inderdaad. Toch verdiend hij op basis van zijn sterke punten een pluim!
Gast, we hebben ook brekers nodig op het middenveld. Wil je kabouter Anita er neer zetten? Hij speelt misschien af en toe een bal naar een medespeler, maar brengt verdedigend niks.quote:Op zondag 11 december 2011 17:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
PSV had een paar jaar geleden Edison Mendes en Timmy Simons, allebei nog effe een paar klassen beter dan Enoh in het balafpakken. Toch konden die allebei amper opbouwen. PSV was zo slim om die gasten de laan uit te sturen maar ajax blijft mongolen als enoh gewoon opstellen...
Volgens mij floot hij voor Vermeer. Stond namelijk áchter de laatste verdediger hoorquote:Op zondag 11 december 2011 17:56 schreef MaxC het volgende:
Ik denk dat die grens vlagde voor Blind, die stond geen buitenspel maar was nog op het randje. Het kan gewoon niet dat hij voor Lodeiro vlagde
Dat scheelde ook nog twee meter of zo volgens mij.quote:Op zondag 11 december 2011 17:56 schreef MaxC het volgende:
Ik denk dat die grens vlagde voor Blind, die stond geen buitenspel maar was nog op het randje. Het kan gewoon niet dat hij voor Lodeiro vlagde
Er zijn ook brekers die wel een bal kunnen spelen over 10 meterquote:Op zondag 11 december 2011 17:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Gast, we hebben ook brekers nodig op het middenveld. Wil je kabouter Anita er neer zetten? Hij speelt misschien af en toe een bal naar een medespeler, maar brengt verdedigend niks.
Dat dit erachter moet zegt voldoende. Wel grappig hoe verschillend mensen een wedstrijden en een speler kunnen bekijken en waarderen. Hij ging vandaag mee in de algehele malaise - wat betekent dat hij zijn gebruikelijke niveau haalde. En dan lijkt Enoh blijkbaar al snel "heel goed"...quote:Op zondag 11 december 2011 16:26 schreef TheArt het volgende:
(Dikke) voldoende:
- Enoh (speelde echt heel goed)
quote:Op zondag 11 december 2011 16:29 schreef Smoofie het volgende:
Is hij geblesseerd of gepasseerd?quote:
Ja eindelijkquote:Op zondag 11 december 2011 16:52 schreef Littlerabbit het volgende:
Van der Wiel begint de laatste weken wel een beetje terug te komen trouwens
mag Drankie erbij omdat hij hem erin zet?quote:Op zondag 11 december 2011 19:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Ebecilio heeft ook weer een ticket naar Syberie verdiend. Gaat lekker met die gozer
Ziek.quote:Op zondag 11 december 2011 19:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Is hij geblesseerd of gepasseerd?
Feit is dat ik hem pas halverwege de tweede helft "miste"...
quote:Op zondag 11 december 2011 19:15 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Het niveau was echt bedroevend vandaag. En dan heb je nog een Frankie die zegt dat het hem niet wint dat we slechts winnen door een eigen doelpunt. Bah
Het niveau was toch ook bedroevend. Heb geen enkele combinatie gezien.quote:
Niemand vond het goed, maar het is kansloos om te zeiken over dit soort non-wedstrijden.quote:
Laat hem , hij wilt niet horen dat het gewoon slecht was .quote:Op zondag 11 december 2011 19:22 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het niveau was toch ook bedroevend. Heb geen enkele combinatie gezien.
Blij met de punten, zorgen om het spel. Kan toch beiden?quote:Op zondag 11 december 2011 19:22 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Niemand vond het goed, maar het is kansloos om te zeiken over dit soort non-wedstrijden.
Gewoon blij zijn dat we 3 punten hebben. Niets meer niets minder.
We spelen al tijden slecht man. Het is toch triest dat je geen eens een kans kan creëren tegen 10 man van RKC? Er zit geen felheid in dit team, niemand die de beuk er in gooit. Een speler als met het temperament als Guidetti zou Ajax wel kunnen gebruiken. Theo houdt zich ook te vaak stil.quote:Op zondag 11 december 2011 19:22 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Niemand vond het goed, maar het is kansloos om te zeiken over dit soort non-wedstrijden.
Gewoon blij zijn dat we 3 punten hebben. Niets meer niets minder.
Misschien is het ook kwaliteitquote:Op zondag 11 december 2011 19:24 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
We spelen al tijden slecht man. Het is toch triest dat je geen eens een kans kan creëren tegen 10 man van RKC? Er zit geen felheid in dit team, niemand die de beuk er in gooit. Een speler als met het temperament als Guidetti zou Ajax wel kunnen gebruiken. Theo houdt zich ook te vaak stil.
Ik moest glimlachen.quote:Op zondag 11 december 2011 17:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Arme Cruijff, hij probeert Ajax naar de de europese top te krijgen maar de supporters vinden het wel best met brandhout als Enoh. Met zo'n instelling verdien je gewoon een plaats in de middenmoot.
O, Theo vindt het allemaal wel best. Dat hele Johan-gedoe kan hem ook niet interesseren. Hij heeft zijn geld binnen. Twee bier!quote:Op zondag 11 december 2011 19:13 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ziek.
Maar hij laat ook niet zien waarvoor hij gehaald is, al ligt dat niet alleen aan hem.
quote:Op zondag 11 december 2011 19:22 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het niveau was toch ook bedroevend. Heb geen enkele combinatie gezien.
Alsof iemand zich daar druk om maakt. Wees blij dat je deze week met 3 punten bent doorgekomen. Ook al is het tegen RKC.quote:
Ik maak me wel druk om het constante slechte spel ja.quote:Op zondag 11 december 2011 19:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Alsof iemand zich daar druk om maakt. Wees blij dat je deze week met 3 punten bent doorgekomen. Ook al is het tegen RKC.
Tuurlijk maken mensen zich daar druk over. Goed spel is namelijk de basis voor het afdwingen van een overwinning buiten het gelukselement om.quote:Op zondag 11 december 2011 19:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Alsof iemand zich daar druk om maakt. Wees blij dat je deze week met 3 punten bent doorgekomen. Ook al is het tegen RKC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede coaching van Frank. Het was een enorme tegenvallende week voor de selectie, daar moet om gerouwd worden, dat moet verwerkt worden. Het beërft een averechts effect als je dan als coach enorm kritisch gaat lopen doen. Ajax heeft de punten, volgende week weer beter en dan zal FdB ook wel weer kritischer en harder zijn in zijn oordeel.quote:Op zondag 11 december 2011 19:15 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Het niveau was echt bedroevend vandaag. En dan heb je nog een Frankie die zegt dat het hem niet wint dat we slechts winnen door een eigen doelpunt. Bah
quote:Op zondag 11 december 2011 19:31 schreef honkeytonk het volgende:
We hebben nog geen één topper verloren dit jaar.Niet geheel terecht, tegen Twente werd die zuivere goal afgekeurd. Daarbij lijken de toppers zich voor Ajax meer rond de Europese verplichtingente concentreren dan voor de concurrenten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.
quote:Op zondag 11 december 2011 19:31 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik maak me wel druk om het constante slechte spel ja.
Vergeet dat dan maar. Want je zult geen goed spel gaan zien van Ajax met 11 blessures.quote:Op zondag 11 december 2011 19:31 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Tuurlijk maken mensen zich daar druk over. Goed spel is namelijk de basis voor het afdwingen van een overwinning buiten het gelukselement om.
Frank heeft vaak een heel andere wedstrijd gezien. Meestal door een roze bril..quote:Op zondag 11 december 2011 19:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Goede coaching van Frank. Het was een enorme tegenvallende week voor de selectie, daar moet om gerouwd worden, dat moet verwerkt worden. Het beërft een averechts effect als je dan als coach enorm kritisch gaat lopen doen. Ajax heeft de punten, volgende week weer beter en dan zal FdB ook wel weer kritischer en harder zijn in zijn oordeel.
Tot nu toe ook niet met een fitte selectie.quote:Op zondag 11 december 2011 19:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Vergeet dat dan maar. Want je zult geen goed spel gaan zien van Ajax met 11 blessures.
Fitte selectie hebben we maar 2 a 3 wedstrijden gezien, en toen was Theo nog CVM.quote:Op zondag 11 december 2011 19:37 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Tot nu toe ook niet met een fitte selectie.
Volgende week.quote:Op zondag 11 december 2011 19:38 schreef Jojoortje het volgende:
Weet iemand even snel wanneer de laatste wedstrijd is voor de winterstop?
Tja, blijf maar hopen op basis van niets.quote:Op zondag 11 december 2011 19:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Fitte selectie hebben we maar 2 a 3 wedstrijden gezien, en toen was Theo nog CVM.
Dankjewel.quote:Op zondag 11 december 2011 19:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Volgende week.
Voetbal leek.
Dat rijmt.
quote:Op zondag 11 december 2011 19:40 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dankjewel.
Jouw reactie was snel.
quote:Op zondag 11 december 2011 19:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Fitte selectie hebben we maar 2 a 3 wedstrijden gezien, en toen was Theo nog CVM.
Maar waarom ga je dan ook naar Waalwijkquote:Op zondag 11 december 2011 20:12 schreef stevenmac26 het volgende:
Was vandaag in Waalwijk, dodelijk saai en allejezus koud
Wel toffe actie
Je kunt wel meteen doorrijden naar Baarle als je vuurwerk wilt kopen.quote:Op zondag 11 december 2011 20:14 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan ook naar WaalwijkAls er een club is waar je niet heen wil is dat RKC
daarom uitvakquote:Op zondag 11 december 2011 20:14 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan ook naar WaalwijkAls er een club is waar je niet heen wil is dat RKC
Ah daar is de Anita hater weer.quote:Op zondag 11 december 2011 17:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Gast, we hebben ook brekers nodig op het middenveld. Wil je kabouter Anita er neer zetten? Hij speelt misschien af en toe een bal naar een medespeler, maar brengt verdedigend niks.
We hebben idd 3 Enoh's nodig.quote:Op zondag 11 december 2011 17:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
United en Barcelona zaten weer te kijken.quote:Op zondag 11 december 2011 23:08 schreef HeatWave het volgende:
Ook enoh was kut, iedereen was kut.
Wel genoten van klasbak Eriksen natuurlijk, zo nochalant die no-look passes naar iemand van RKC, zo geweldig elk duel verloren.
Het valt me wel tegen van je dat je een Barca fapper bent HWquote:Op zondag 11 december 2011 23:08 schreef HeatWave het volgende:
Ook enoh was kut, iedereen was kut.
Wel genoten van klasbak Eriksen natuurlijk, zo nochalant die no-look passes naar iemand van RKC, zo geweldig elk duel verloren.
Fijn voor ze, vraagprijs weer gedaaldquote:Op zondag 11 december 2011 23:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
United en Barcelona zaten weer te kijken.
quote:Op zondag 11 december 2011 23:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het valt me wel tegen van je dat je een Barca fapper bent HW.
Ik fap niet, ik haat real (en city, en vitesse etc) gewoon intens, en barca is gewoon de beste ploeg ter wereld op dit moment. Dit is gewoon zoals het hoort, elkaar vinden met elke pass en niet dat gekut met balverlies bij passes op 3 meter zoals bij Ajax vandaag.quote:Op zondag 11 december 2011 23:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het valt me wel tegen van je dat je een Barca fapper bent HW.
quote:Op zondag 11 december 2011 23:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik fap niet, ik haat real (en city, en vitesse etc) gewoon intens, en barca is gewoon de beste ploeg ter wereld op dit moment. Dit is gewoon zoals het hoort, elkaar vinden met elke pass en niet dat gekut met balverlies bij passes op 3 meter zoals bij Ajax vandaag.
Ik kon blind en ook sulejmani wel kelen vandaag. En ook Vermeer moet gewoon eens oprotten.
Ook kut idd, en eriksen ook, weet je waarom vooral, omdat die nog de hele tijd hakjes, passjes buitenkant voet etc geeft, alsof ie Messi is, en alles mislukt.quote:Op zondag 11 december 2011 23:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]. Je vergeet ebe, Anita en Enoh btw.
Nee maar hij heeft wel potentie, de rest die we net noemde niet.quote:Op zondag 11 december 2011 23:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook kut idd, en eriksen ook, weet je waarom vooral, omdat die nog de hele tijd hakjes, passjes buitenkant voet etc geeft, alsof ie Messi is, en alles mislukt.
Maar laat me raden, omdat ie een bal naar een RKCspeler speelt die er per ongeluk ingaat was ie weer weergaloos?./
Wellicht, maar op dit moment is ie niets beter en soms zelfs slechter. Enoh heeft 10% van zijn talent, maar heeft meer goed gedaan. Natuurlijk kan ie niet voetballen, maar hij werkt, pakt ballen af en doet zijn best, wat stelt Eriksen er als collegamiddenvelder er tegenover? Niets....quote:Op zondag 11 december 2011 23:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee maar hij heeft wel potentie, de rest die we net noemde niet.
Ben ik het grotendeels wel mee eensquote:Op zondag 11 december 2011 23:29 schreef HeatWave het volgende:
Ach, de Boer met zijn Blind en uiteindelijk Ebicilio weer, tief toch op. Ozbiliz krijgt gewoon de kans niet en Ego faalt week op week op week.
Hebben Bergkamp en Spijkerman uberhaupt nog iets in te brengen of zitten ze er voor de lol? Ik kan me niet voorstellen dat 3 man met zoveel ervaring de komst van Ego goedkeuren....
En idd, Vermeer, het is wel mooi geweest, 3-4 keer de bal kansloos over de zijlijn trappen, bij de (gelukkig afgekeurde) goal van Sno weer doorleuk 7 meter voor je goal staan etc, het houdt een keer op lijkt me. 1 goeie redding vandaag, maar dat is zijn werk... voor de rest een bron van onrust.
En sulejmani had je na de gemist penalty moeten wisselen, meteen! Dan meteen bulykin erin, maar nee hoor, die moet het in 7 min weer doen....
100% mee eens!quote:Op zondag 11 december 2011 23:29 schreef HeatWave het volgende:
Ach, de Boer met zijn Blind en uiteindelijk Ebicilio weer, tief toch op. Ozbiliz krijgt gewoon de kans niet en Ego faalt week op week op week.
Hebben Bergkamp en Spijkerman uberhaupt nog iets in te brengen of zitten ze er voor de lol? Ik kan me niet voorstellen dat 3 man met zoveel ervaring de komst van Ego goedkeuren....
En idd, Vermeer, het is wel mooi geweest, 3-4 keer de bal kansloos over de zijlijn trappen, bij de (gelukkig afgekeurde) goal van Sno weer doorleuk 7 meter voor je goal staan etc, het houdt een keer op lijkt me. 1 goeie redding vandaag, maar dat is zijn werk... voor de rest een bron van onrust.
En sulejmani had je na de gemiste penalty moeten wisselen, meteen! Dan meteen bulykin erin, maar nee hoor, die moet het in 7 min weer doen....
Dit dus, het gebeurt best vaak dat een speler die een penalty mist daarna nog wel scoort. Missen is menselijk.quote:Op zondag 11 december 2011 23:39 schreef Maanvis het volgende:
Waarom moet je een speler meteen wisselen als ie een penalty mist?
Kijk ... ik was het eens tot aan: ego goedkeuren..quote:Op zondag 11 december 2011 23:29 schreef HeatWave het volgende:
En sulejmani had je na de gemiste penalty moeten wisselen, meteen! Dan meteen bulykin erin, maar nee hoor, die moet het in 7 min weer doen....
En elke keer als hij sprint het lijkt alsof hij bijna struikelt.quote:Op maandag 12 december 2011 00:21 schreef BobW het volgende:
Hebben jullie trouwens ook het idee dat Sulejmani vrijwel altijd de bal verkeerd raakt?
Messi ook.quote:Op maandag 12 december 2011 00:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En elke keer als hij sprint het lijkt alsof hij bijna struikelt.
Ik heb dat ook...shit, ik had echt op voetbal moeten blijven, en via m'n oom dan naar Ajax , verkeerde keuzesquote:
Daar proberen ze de spelers van Ajax na te doen, maar het lukt ze meestal niet. Zie Manolev.quote:Op maandag 12 december 2011 00:31 schreef Geo3kant het volgende:
Lens ook.. oh wacht, die struikelt echt, het lijkt niet alleen.
Ach jonge toch ..quote:Op maandag 12 december 2011 00:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb dat ook...shit, ik had echt op voetbal moeten blijven, en via m'n oom dan naar Ajax , verkeerde keuzes
Ben nog jong...ik kan me nog ff snel opgeven. Techniek verleer je nooit.quote:
En even je oom vragen of je mee mag trainen met Ajax 1. Dan komen al je skills weer terug.quote:Op maandag 12 december 2011 00:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ben nog jong...ik kan me nog ff snel opgeven. Techniek verleer je nooit.
Kan je daar je geld mee verdienen?quote:Op maandag 12 december 2011 00:40 schreef Geo3kant het volgende:
Anders kun je altijd nog ballen jongen worden.
Zal ik doen, over een jaar of 2 zullen jullie me zien schitteren voor ons aller Ajax.quote:Op maandag 12 december 2011 00:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En even je oom vragen of je mee mag trainen met Ajax 1. Dan komen al je skills weer terug.
quote:Op zondag 11 december 2011 23:32 schreef Maanvis het volgende:
Smoofie, wanneer is de ALV van Ajax? Denk dat ie inmiddels wel is aangekondigd? Heb je dat al van je oom gehoord?
Bel 'm dan eens op, als het niet voor de 23ste is aangekondigd dan kan het dit jaar niet meer en dan overtreden ze de statuten.quote:
Zoals het er nu naar uitziet hoeft het ook niet omdat de bestuursraad sowieso nog niet komt. Dus wordt er ook nog niet voor gestemd.quote:Op maandag 12 december 2011 00:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bel 'm dan eens op, als het niet voor de 23ste is aangekondigd dan kan het dit jaar niet meer en dan overtreden ze de statuten.
Er moet voor 31 december een ALV geweest zijn, dat staat in de statuten van ajax. Die moet 14 dagen vantevoren aangekondigd worden. Dus als er voor 16 december geen ALV is aangekondigd dan worden de statuten overtreden. Geen idee wat dan de consequenties zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 00:52 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet hoeft het ook niet omdat de bestuursraad sowieso nog niet komt. Dus wordt er ook nog niet voor gestemd.
Omdat hij de hele wedstijd al als een krant speelde, niets goed geraakt had en nu dus ook nog faalde. het is niet voor niets dat frank hem eigenlijk niet aankeek toe ie gewisseld werdquote:Op zondag 11 december 2011 23:39 schreef Maanvis het volgende:
Waarom moet je een speler meteen wisselen als ie een penalty mist?
Ook jij moet eens je hoofd uit de reet van de trainer halenquote:Op maandag 12 december 2011 00:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Kijk ... ik was het eens tot aan: ego goedkeuren..
Daarna begin je over Vermeer, waar je een beetje gelijk hebt, maar Cillissen is niet veel beter, maar daar kunnen meningen over verschillen.
En daarna maak je jezelf belachelijk over het wisselen van een speler als hij een penal mist.
Helaas.
Ja, dat had ik ook, nog 1 week volhouden, dan maar hopen op wat meer basisspelers erbij.quote:Op maandag 12 december 2011 09:40 schreef mash_ het volgende:
Ach ben al blij dat ze een slechte wedstrijd winnen. Inplaats van punten verspelen. Op dit moment maakt het me vrij weinig uit hoe ze aan 3 punten komen. Als ze maar 3 punten halen.Nog 1 weekje, dan winterstop. Na de winterstop hopelijk weer veel spelers terug van blessures.
Ben ik wel met je eens, de punten zijn het belangrijkst maar het oog wil toch ook wel wat?quote:Op maandag 12 december 2011 09:40 schreef mash_ het volgende:
Ach ben al blij dat ze een slechte wedstrijd winnen. Inplaats van punten verspelen. Op dit moment maakt het me vrij weinig uit hoe ze aan 3 punten komen. Als ze maar 3 punten halen.Nog 1 weekje, dan winterstop. Na de winterstop hopelijk weer veel spelers terug van blessures.
Dit is een wedstrijd waar je achteraf je handjes mag dichtknijpen dat je 3 punten hebt, en (quote:Op maandag 12 december 2011 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, de punten zijn het belangrijkst maar het oog wil toch ook wel wat?
Klopt. Maar je speelt met een verkapt b elftal. Na de winterstop is bijna iedereen weer terug. Dan kunnen we eindelijk weer eens een sterk ajax zien. En dan niet met janssen op cvm maar op links.quote:Op maandag 12 december 2011 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, de punten zijn het belangrijkst maar het oog wil toch ook wel wat?
Dat bedoel ik dusquote:Op maandag 12 december 2011 09:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als jij hier als Ajacied naar kan kijken en je niet 90 kapot ergert aan het spel, de inzet en de kwaliteit dan heb je geen idee waar de club Ajax voor staat.
Natuurlijk snap ik best dat dit niet "het" elftal is, maar komop, dit zijn stuk voor stuk spelers die ook gewoon moeten kunnen voetballen. Een pass op 5-10 meter is teveel gevraagd, dat kan toch niet? Ook niet met de 2de garde. Dat het niet sprankelt, prima, dat niet alles lukt, ook begrijpelijk.quote:Op maandag 12 december 2011 10:02 schreef Scorpie het volgende:
Onze club en eerste elftal is doodziek.
quote:Op maandag 12 december 2011 00:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er moet voor 31 december een ALV geweest zijn, dat staat in de statuten van ajax. Die moet 14 dagen vantevoren aangekondigd worden. Dus als er voor 16 december geen ALV is aangekondigd dan worden de statuten overtreden. Geen idee wat dan de consequenties zijn.
quote:Voorstel voor bestuursraad Ajax
De speciale voordrachtscommissie is er niet in geslaagd om voor 22 december een nieuwe bestuursraad aan de algemene ledenvergadering (alv) van Ajax te presenteren.
Het college, dat de deadline al had overschreden, vroeg het interimbestuur van de club opnieuw om uitstel. De voorgestelde datum van 29 december stuitte op een praktisch probleem, omdat met één van de drie leden van het interimbestuur (Rogier van Boxtel) is afgesproken dat hij tot 25 december in functie hoeft te zijn. Omdat daarom aan 22 december werd vastgehouden, besloot de voordrachtscommissie de opdracht terug te geven. Het interimbestuur presenteert nu zelf voor donderdag een bestuursraad, die op 22 december de goedkeuring van de alv moet krijgen. <
Heikel punt was de toezegging die de voordrachtscommissie aan de supporters heeft gedaan om één kandidaat voor de bestuursraad te leveren. Dit leverde zoveel spanning op, dat er een patstelling ontstond bij de samenstelling van het college. Na oud-speler Ruud Suurendonk heeft ook Cees van Oevelen bedankt als kandidaat voor de bestuursraad, die uit minimaal vijf personen moet bestaan. Inmiddels zijn vier personen akkoord met hun kandidatuur: Hennie Henrichs, Hein Blocks, Cees Vervoorn en Jan Buskermolen. Voor donderdag, de voordracht moet uiterlijk een week voor de alv worden gedaan, moet er tenminste nog één kandidaat aan deze groep worden toegevoegd.
quote:Ten Have blijft kritiek houden
De gerenommeerde econoom prof. dr. Arnold Heertje blijft in zijn column bij RTL Z uiterst kritisch op Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax. Heertje trekt daarbij parallellen tussen de werkwijze die Ten Have bij Ajax hanteert en bij de fusie van drie hogescholen.
Heertje in zijn column: „Medewerkers van de hogeschool, die om welke reden dan ook weigeren mee te doen met het onderzoek van het bureau Ten Have, worden één voor één bedreigd met de volgende tekst: ’U begrijpt, dat ik nu uw kritiek met onze opdrachtgever zal delen omdat deze consequenties voor het project kan hebben’.
Cruijff
Dezelfde houding die Ten Have zo populair maakt bij Ajax komen we hier ook tegen. Allemaal de mond houden en op kritiek staat ontslag op staande voet (’wanneer u nog één keer in de fout gaat, door zonder toestemming van de leiding kritiek te uiten en daardoor de directie in verlegenheid brengt, worden onmiddellijk maatregelen genomen om de arbeidsovereenkomst met u te beëindigen’). Daarom moet Johan Cruijff gewoon volhouden.”
Tijdens het door de voetballers aangespannen kort geding tegen de rvc van Ajax NV werd bekend, dat één van de drie technische leiders (Wim Jonk) in enkele dagen tijd twee officiële waarschuwingen had ontvangen van de door de rvc aangestelde interim-directeur Martin Sturkenboom. Ook werd zonder overleg de door de technische staf aangestelde mentalcoach door Sturkenboom op non-actief gesteld.
quote:Sturkenboom op rozen bij Ajax
Besluit voorzieningenrechter Arjen van der Meer deze morgen dat de aanstelling van Martin Sturkenboom als algemeen directeur ad-interim bij Ajax onrechtmatig is dan zal hij met minimaal 100.000 euro naar huis gaan. Voor een maand rondlopen in de Amsterdam ArenA.
De directeur heeft bij zijn komst - achter de rug om van Johan Cruijff - met de overige vier Ajax-commissarissen een salaris van 300.000 euro per jaar (25.000 euro per maand) afgesproken. Met Sturkenboom is afgesproken dat hij bij een onvrijwillig vertrek een vergoeding krijgt van minimaal drie maandsalarissen oplopend tot 300.000 euro. Het bedrag is afhankelijk van de omstandigheden, waarover verder niet wordt gerept in de toelichting op een agendapunt bij de aandeelhoudersvergadering van Ajax vanmiddag.
Sturkenboom heeft een contract voor twee jaar bij Ajax tot 18 maart 2013, maar zal per 1 juli 2012 plaatsmaken als voorzitter van het directieteam voor Louis van Gaal. Hoe het contract van Louis van Gaal eruit ziet en hoeveel hij ontvangt bij Ajax staat niet in de toelichting. De commissarissen, die de (voorgenomen) benoemingen voor hun rekening hebben genomen, genieten niet meer het vertrouwen van de vereniging Ajax, met 73% grootaandeelhouder van de NV. Ajax.
quote:Boerrigter snel terug bij Ajax
Trainer Frank de Boer hoopt dat hij tijdens de laatste wedstrijden van het kalenderjaar tegen ADO Den Haag en AZ (beker) over Derk Boerrigter kan beschikken. De aanvaller lijkt bijna hersteld van een rugblessure. „Hij maakt een goede fase door”, zei De Boer. „Het ziet er goed uit.”
Theo Janssen miste het duel met RKC Waalwijk omdat hij ziek was. „Die heb ik er dus ook zo weer bij”, wist De Boer, die Siem de Jong, Toby Alderweireld, Nicolai Boilesen, Kolbeinn Sigthorsson en Andre Ooijer pas weer na de winterstop terug verwacht.
quote:teleVisie: Barça B en het gelijk van Cruijff
Wat zeurde die Johan Cruijff nou over de jeugdopleiding van Ajax. Werden de Amsterdammers afgelopen zomer niet voor het eerst sinds 2004 kampioen met zeven zelf opgeleide spelers čn stond Oranje niet in de finale van het WK in Zuid-Afrika met vijf Ajacieden?
De voormalig directeur in de Amsterdam ArenA, Rik van den Boog, zei het te pas en te onpas en iedereen papegaaide hem maar na. Cruijff leefde met zijn stokpaardje in het verleden. Met de jeugdopleiding was, zeker bij Ajax, niets mis. Ze kregen er nog een moderne ballonhal bij met allerlei meetapparatuur. Zo kon je spelers wetenschappelijk begeleiden en zelfs de hoeveelheid verloren zweetdruppels meten.
De laatste week in de Champions League vertelt een heel ander, waarheidsgetrouwer verhaal. Al die zogenaamde grote Ajax-talenten werden door een veredeld Real Madrid B naar een kansloze nederlaag gespeeld. En die afgekeurde goals: als de Madrilenen iets meer gas hadden gegeven, zou het leed niet te overzien zijn geweest. En wat betreft dat WK-elftal: de door Ajax opgeleide Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart faalden bij de Koninklijke, Maarten Stekelenburg en Nigel de Jong hebben het moeilijk bij respectievelijk AS Roma en Manchester City, John Heitinga speelt bij de Engelse middenmoter Everton terwijl Gregory van der Wiel een stap naar de Europese subtopper Valencia als het hoogst haalbare alternatief voor Ajax ziet.
Ajax leidt op voor de subtop. En dat stoort Cruijff, omdat hij ervan is overtuigd dat een club als Ajax Nederlands voetbaltalent op een jongere leeftijd op Europees topniveau kan brengen. Tegenwoordig wordt iemand in de eredivisie als talent gezien op zijn 21e, terwijl dat vroeger gold voor 17- of 18-jarige spelers. In dat geval kan je als club ook drie tot vier jaar langer genieten van je eigen talent. Cruijff heeft sterk omlijnde ideeën om die oude situatie te laten herleven. Dat het geen utopie is, ziet hij wekelijks in Barcelona. Niet zozeer bij Barcelona A, maar bij Barcelona B dat in de tweede Spaanse divisie uitkomt. Dinsdag kregen de grote jongens rust van Pep Guardiola en lieten de jonkies van Barça B in de Champions League geen spaan heel van BATE Borisov. Met twee dertigers (doelman Pinto en Maxwell), Pedro van 24 jaar, één 22-jarige, één 21-jarige, vier 20-jarigen en een 18- en 19-jarige werd het 4-0 in een voetbalshow, die deed denken aan Barça A.
Een kwestie van op de juiste manier opleiden. Van jongens van dichtbij huis, want behoudens Maxwell (Brazilië) en Jonathan dos Santos (Mexico) stonden er negen Spanjaarden in de basisformatie. Goed is niet goed genoeg bij Barca en dat zou ook de ambitie moeten zijn bij Ajax. Maar dan dien je het wel te zien. Cruijff hoopt het met Wim Jonk en Dennis Bergkamp als uitvoerders duidelijk te maken bij Ajax. Het valt te hopen dat de rechter, bestuursraad, leden van Ajax, directie en Cruijffs vier voetbalvreemde collega-commissarissen dit proces niet verder frustreren dan al wordt gedaan.
Want de jeugd van Barça B had nooit kansloos met 3-0 verloren van een veredeld Real Madrid B.
quote:Cruijff: Leerzame week
Johan Cruijff wijst er in zijn exclusieve column voor De Telegraaf/Telesport nogmaals op dat het vreemd is dat een voetbalclub als Ajax geregeerd wordt door niet één voetballer. "Daardoor praten de mensen in functie over van alles en nog wat, maar niet over voetbal. Een heel gekke tegenstrijdigheid."
"Kijk je de afgelopen week naar eerst Ajax – Real Madrid en daarna Real – Barcelona, dan wordt het hele verhaal meteen duidelijk.", vervolgt Cruijff.
"Hoewel Real tegen Ajax niet in zijn sterkste opstelling speelde, bleken de jonge Madrilenen verder te zijn dan veel Ajacieden van dezelfde leeftijd. Weer een paar dagen later werd hetzelfde Real, maar dan wel op volle sterkte, weer overklast door Barcelona. Puur op voetbalkwaliteit."
quote:Cruijff niet bij uitspraak
Johan Cruijff is vanochtend niet aanwezig wanneer de rechtbank van Haarlem uitspraak doet in het kort geding dat de legendarische nummer 14 en tien jeugdtrainers aanspanden tegen de Ajax NV en vier rvc-leden (Steven ten Have, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers).
Update: Toch wel aanwezig.
quote:'Ajax fysiek niet sterk genoeg'
"We missen niet alleen veel jongens, maar hebben nu ook veel spelers die het fysiek en mentaal niet gewend zijn om drie wedstrijden in de week te spelen." Dat is de mening van Ajacied Jan Vertonghen.
"Aan de andere kant horen we ook met dit elftal in Nederland beter te zijn dan onze tegenstander. Technisch lukt dat vaak wel, maar tactisch niet altijd. We speelden niet goed, klaar”, vervolgde Vertonghen.
De lappenmand van Ajax zit overvol. Theo Janssen is ziek en verder zijn Toby Alderweireld, Derk Boerrigter, Siem de Jong, André Ooijer en Nicolai Boilesen geblesseerd. Na de winterstop lijkt iedereen weer terug te keren. Dmitri Bulykin is dan ook weer volledig wedstrijdfit en niet veel later sluit ook Kolbeinn Sigthorsson opnieuw aan.
twitter:AT5 twitterde op maandag 12-12-2011 om 10:32:29Cruijff toch aanwezig bij kort geding in Haarlem http://t.co/qJyUecur reageer retweet
Ik zie johan!quote:Op maandag 12 december 2011 10:44 schreef j0rdiiii het volgende:
http://www.at5.nl/live
Live uitzending.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |