Je gaat weer op de gezonde toer, zie ik.quote:Op maandag 5 december 2011 18:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor mij toch geen spareribs want heb trek in een lekkere hamburger met patat
Zegt iemand die vanavond zijn frituurpan gaat gebruikenquote:Op maandag 5 december 2011 18:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Je gaat weer op de gezonde toer, zie ik.
Nou vind die met kip, sperziebonen en tomatensaus anders behoorlijk saai. Sperziebonen horen gewoon niet bij pasta want dat maakt de smaak veel flauwerquote:Op maandag 5 december 2011 19:43 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
, die hele reeks van Bertolli is trouwens wel aan te raden
Even los van het feit dat ik het sowieso niet op pakjes heb: ik snap dit product niet. Pasta Genovese is toch gewoon pasta met pesto, evt. aangevuld met sperzieboontjes en aardappeltjes? Wat is dan de toegevoegde waarde van dit product boven gewoon pesto halen (of makenquote:Op maandag 5 december 2011 19:43 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
, die hele reeks van Bertolli is trouwens wel aan te raden
Soort van idd. Maar dit is wel gewoon makkelijk en lekker; je hoeft tevens niet eerst uitproberen welk recept je nou echt lekker vind. Koop je dit dan is het; "Vind ik het wel of niet lekker?" Zo ja; nog een keer kopen/maken. Zo nee, niet meer kopen/maken.quote:Op maandag 5 december 2011 19:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Even los van het feit dat ik het sowieso niet op pakjes heb: ik snap dit product niet. Pasta Genovese is toch gewoon pasta met pesto, evt. aangevuld met sperzieboontjes en aardappeltjes? Wat is dan de toegevoegde waarde van dit product boven gewoon pesto halen (of maken) en door de pasta doen?
Leuk toch? Tis toch een feestdag vandaagquote:Op maandag 5 december 2011 20:55 schreef MaLo het volgende:
Wij hadden afhaalchinees, dat krijg je als je tien uur moet werken
lekker! Ik kreeg vanmiddag een punt monchoutaart en vnv weet ik niet, eet waarschijnlijk bij ouders.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:59 schreef golfer het volgende:
Straks hier: gebakken aardappeltjes, gewokte spinazie met ui en knoflook en kogelbiefstukjes met kastanjechampignons.
Eentje maar?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:03 schreef golfer het volgende:
Nog even net als tussendoortje een coquille gebakken.
2.quote:
Klink lekker!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:29 schreef Tezz het volgende:
Vandaag schuif ik een pizza in de oven. Deeg ligt al te rusten, straks nog de topping snijden. Tomatensaus had ik nog in de diepvries, dus makkelijke maaltijd vandaag!
Haha, ik bedoelde met iets lekkers de boodschappen voor het koken. Geen snack ofzo :pquote:
Mijn koelkast was wel wat leger dan ik dacht. Het wordt dus een eenvoudige topping met mozzerella, geraspte belegen kaas, salami, ui en basilicum. Maar het wordt vast lekker! Deegje is eigenlijk zo gemaakt en het is vele male lekkerder dan een diepvriespizza!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:53 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Klink lekker!
Ik neem gewoon een diepvries pizza!
Ouders/broertje eten patat. Had ik geen trek in! En ik ben vandaag te lui om zelf iets te maken. Dus dan maar diepvriespizza!quote:Op woensdag 7 december 2011 16:16 schreef Tezz het volgende:
[..]
Mijn koelkast was wel wat leger dan ik dacht. Het wordt dus een eenvoudige topping met mozzerella, geraspte belegen kaas, salami, ui en basilicum. Maar het wordt vast lekker! Deegje is eigenlijk zo gemaakt en het is vele male lekkerder dan een diepvriespizza!
Is ook prima toch!!!quote:Op woensdag 7 december 2011 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ouders/broertje eten patat. Had ik geen trek in! En ik ben vandaag te lui om zelf iets te maken. Dus dan maar diepvriespizza!![]()
Capuchino nu!
........ klinkt heel erg smerig.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:10 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, ik kan me al helemaal voorstellen hoe dat moet smaken. Met van dat droge gehakt zeker.
Neemt niet weg dat je zuurkool wel degelijk heel erg lekker klaar kan maken!
Bv meer op zn Duits, gestoofd met bv appelsap. Of met honing en ananas. Eet ik vaak op broodjes knakworst. In boter en ananassap gestoofde zuurkool met stukjes ananas, honing en creme fraiche. Beetje zout en peper erbij. Hmmmm.
lekker een dagje stoven met wat groenten of moet je straks nog eten?quote:Op woensdag 7 december 2011 22:48 schreef KwadeAfdronk het volgende:
iemand nog een idee wat ikmet draadjesvlees kan maken? Ik moest het uit de vriezer halen en ik kom niet verder dan sperziebonen met aardappels maar sperziebonen heb ik maandag al op...
Misschien snijbonen en witte bonen
Ik heb er goulash van gemaakt, om je vingers bij af te likken!quote:Op woensdag 7 december 2011 22:48 schreef KwadeAfdronk het volgende:
iemand nog een idee wat ikmet draadjesvlees kan maken? Ik moest het uit de vriezer halen en ik kom niet verder dan sperziebonen met aardappels maar sperziebonen heb ik maandag al op...
Spruitjes!quote:Op woensdag 7 december 2011 22:48 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hmm zal eens een recept opzoekenquote:Op woensdag 7 december 2011 23:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er goulash van gemaakt, om je vingers bij af te likken!
Die plaatjes verkopen ze bij de Blokker.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:06 schreef KwadeAfdronk het volgende:
het wordt toch snijbonen en witte bonen met sucadelappen
Ze staan al 2 uur op maar het kookt steedsheb geen kleiner gas en ook niet zon plaatje voor het gas
Iemand een idee want dit komt de smaakniet ten goede denk,nou zet ik hem af en toe aan en dan weer uit maar dat lijkt me ook niet goed
Kip in room.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:36 schreef TripleS het volgende:
Heeft er iemand inspiratie voor mij??![]()
Ik heb kipfilet in huis dus ik wil iets met kip maken maar wat??? Ik ga over een half uur boodschappen dus als er iemand snel reageert ben ik erg blij!?
Dat wordt het , Bedankt!quote:Op donderdag 8 december 2011 16:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kip in room.
Simpel, goedkoop en erg lekker...
http://www.groeiendkookboek.nl/recepten/kip-in-room.html
Hmmm, het is een ovenschotel, oftewel verwarming rondom.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:43 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat wordt het , Bedankt!
Moet het trouwens perse in de oven? Kan toch gewoon op het vuur bereid worden?
Hmm...Dan ga ik maar snel boodschappen doenquote:Op donderdag 8 december 2011 16:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, het is een ovenschotel, oftewel verwarming rondom.
Vuur/warmte van alleen de onderkant lijkt me niet optimaal...
Bij mij kookt het stoofvlees zelfs op het laagste pitje mèt sudderplaatje nogquote:Op donderdag 8 december 2011 16:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die plaatjes verkopen ze bij de Blokker.
Die heb je toch echt nodig wil je lekker draadjesvlees krijgen. Of je moet zo'n ouderwets primusbrandertje hebben. Daar maakte mijn oma het altijd op klaar.
[ afbeelding ]
Ziet er echt super uit! Was dit een recept of zelf verzonnen?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
Geïmproviseerd omdat we de ingrediënten voor het gerecht op de planning niet hadden, maar jemig, wat was 't lekker
[ afbeelding ]
Risotto met kastanjechampignons en gorgonzola met erbij in port gecarameliseerde rode ui en een zacht gegrilde loch muir filet.
Mazaru gaat zich omkleden voor een avondje uit etenquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Piet trekt een biertje los terwijl we wachten tot het vlees gaar is.
Had dacht ik veel te veel had gemaakt, maar het is allemaal op gegaan, vreselijk lekker geworden, maar was voor een gezin van vier ook genoeg geweest. Burps.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Sucadelappen in rode wijn gesmoord, zag 1 mooi pakje bij de aldi, mooi doorregen. Gekruid en aangebraden, daarna het braadvet met wat bloem tot een roux gemaakt, geblust met rode wijn, halve bol knoflook erbij, laurierblaadje, wat foelie. Dit suddert dan een paar uur en daar hebben we bloemige aardappels bij en rode kool met appels.
Ik vind jouw combinaties altijd zo apartquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Tagliatelle met room, kaas, ei en ham met dop/wortelen en een probeersel van gesmoorde champignons, ui, knoflook, en pepersaus.
Gegrilde kipfilet erbij
Echt Duitsquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:04 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik vind jouw combinaties altijd zo apart![]()
Niet dat dat uitmaakt, als jij het maar lekker vindt, maar hoe kom je op die combi's?
Wat let je om zelf nog boodschappen te gaan doen?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik WAS van plan om morgen die honey/spicey chickenwings te maken, die een paar pagina's terug waren gepost door iemand. Mijn moeder heeft helaas al boodschappen gedaan en hier wederom niet meer bij nagedacht. Dus we eten nu iets heel anders morgen.![]()
Net 2 beschuitjes en een beker melk naar binnen geschoven.
en het heeft inmiddels plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:31 schreef rubje het volgende:
vanavond wordt het gourmetten met de 'gang''.
Oh wow, wat toevallig, gisteren ook gegourmet/gesteengrilled, op precies hetzelfde soort gourmet/steengrilset..quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:23 schreef rubje het volgende:
[..]
en het heeft inmiddels plaatsgevonden.en was geslaagd zo met z'n allen.
Maar Bienelientjee, ik heb die ingrediënten ook maar even vlug na mijn werk op weg naar huis gehaald. Zo'n hoop boodschappen zijn het nou ook weer nietquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik WAS van plan om morgen die honey/spicey chickenwings te maken, die een paar pagina's terug waren gepost door iemand. Mijn moeder heeft helaas al boodschappen gedaan en hier wederom niet meer bij nagedacht. Dus we eten nu iets heel anders morgen.![]()
Speculaasquote:Op zaterdag 10 december 2011 16:11 schreef Bienelientjee het volgende:
Neuh, dat weet ik!Maar mijn moeder dacht gewoon weer eens niet na, terwijl ik gisteravond nog zei dat ik zou gaan koken.
(Wat dus zeer irritant is! HAHA!) Dus nu maak ik het ergens volgende week wel.
Nu drink ik herfststorm thee van Pickwick (kaneel, appel, vanille) en een groot stuk speculaas met lichte kaneelsmaak!
Maak er saffraanaardappels bij, snijbonen uit het vat, en een tomaten basilicum salade.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga een krustenbraten maken, van biologisch varken.
Change of plans, kwam niet op tijd toe aan de ragú dus die ga ik morgen maken en maandag oppeuzelen. Zo salade en stokbrood met geitenkaasje, aioli en pesto.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:43 schreef cinnamon_M het volgende:
Vandaag een enorme bak mexicaanse salade gegeten (1/2 blikje mais, 1/2 blikje zwarte bonen, ijsbergsla, tomaat, paprika, avocado, ui; gok dat het wel 500 gram groenten was). Fijn even, de laatste tijd te weinig groenten gegeten. En een stuk appelkruimelkoek. Vanavond pasta met een ragú van tot draadjes gestoofd sucadelapje in tomatensaus (ragú alla napoletana).
Na een grote salade nog een salade? Daar zou ik echt geen trek in hebbenquote:Op zaterdag 10 december 2011 18:26 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Change of plans, kwam niet op tijd toe aan de ragú dus die ga ik morgen maken en maandag oppeuzelen. Zo salade en stokbrood met geitenkaasje, aioli en pesto.
T was wel een heel ander soort salade (italiaans vs mexicaans vanmiddag). Maar, het was niet de optie waar ik t meest voor warm liep, alleen een maaltijd zonder groente is niet echt een maaltijd vind ik dus moest toch wat groenvoer bij het stokbroodquote:Op zaterdag 10 december 2011 18:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Na een grote salade nog een salade? Daar zou ik echt geen trek in hebben
Die broodjes mét wel
Een maaltijd met groenvoer per dag is wel genoeg hoorquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:40 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
T was wel een heel ander soort salade (italiaans vs mexicaans vanmiddag). Maar, het was niet de optie waar ik t meest voor warm liep, alleen een maaltijd zonder groente is niet echt een maaltijd vind ik dus moest toch wat groenvoer bij het stokbrood
Ja, da's waar. Maar ik vond het wel naar appelmoes smaken. Vandaar. ;-)quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Maar die onderste foto is denk iets anders dan moes...
Het ziet er in ieder geval lekker uit!quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Maar ik vond het wel naar appelmoes smaken. Vandaar. ;-)
Tja, ik vind het fijn (en vanzelfsprekend eigenlijk) om bij het avondeten groente te hebben (sowieso eet ik regelmatig vegetarisch en dan is het zonder groente al helemaal karig). Alleen als ik een keer friet eet of pizza maak ik een uitzondering (al eet ik bij een pizza ook regelmatig een rucolasalade). Oh ja, en bij mosselen met friet eet ik meestal ook geen groente (afgezien van de paar hapjes groen uit het vocht van de mosselen).quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Een maaltijd met groenvoer per dag is wel genoeg hoorIk eet ook dagen helemaal geen groente (te lui om groente te koken) en eet dan alleen aardappels en vis of vlees ofzoiets. Niet het beste maar ik voel me ok dus echt groente iedere dag 'moeten' is wat overdreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
quote:Op zondag 11 december 2011 13:27 schreef cinnamon_M het volgende:
Robinook en Zo-is-dat: lijkt me allebei héérlijk!
Ik eet vanavond duivenborstjes, ws met een banyuls-saus, aardappel-wilde spinazie stamppot met morbier, stoofpeertjes en misschien nog iets met pompoen.
Tenminste, als de borstjes nog goed zijn. Ik had er gisteren 4 gehaald en toen ik ze thuis in de koelkast wilde doen stonk het nogal. Bleek er één bedorven stuk tussen te zitten (echt met zwárte randen en enorm stinkend, flink bedorven dus!)
En de duivenborstjes zijn dus bedorven. Potverd**SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Zonde zeg!quote:Op zondag 11 december 2011 14:25 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
En de duivenborstjes zijn dus bedorven. Potverd**![]()
quote:Op zondag 11 december 2011 15:08 schreef Gixxergirl het volgende:
Er staat hier een grote pan op t vuur te pruttelen.
De inhoud zou over een uurtje of 3 Boeuf Bourguignon moeten zijn
Deze heb ik ook gemaakt vanmiddag. Helaas was de kip nog niet uit de diepvries dus het snijden daarvan was een leuke bezigheidquote:Op donderdag 8 december 2011 16:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kip in room.
Simpel, goedkoop en erg lekker...
http://www.groeiendkookboek.nl/recepten/kip-in-room.html
Owwwwwwwwwwquote:Op zondag 11 december 2011 20:04 schreef Curiosity het volgende:
Halve kip met friet en appelmoes gegeten.
Curryquote:Op zondag 11 december 2011 14:25 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
En de duivenborstjes zijn dus bedorven. Potverd**![]()
Ja, wildzwijnfilet met saus obv witte wijn met oa salie, aardappel-morbier-spinazie stamppot, stoofpeertje met saus van ingekookt kookvocht en sperzieboontjes in olie, azijn en kruiden mengsel uit de oven. Was heerlijk! Althans, op het feit na dat t wild zwijn errug weinig smaak had. Verder jum!quote:Op zondag 11 december 2011 20:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
CurryIets anders gegeten nu?
Ik had net 2 pasteitjes en 1 boterham kalfsragout als avondeten. En nu honger, gek he
Later dan nog maar een flinke kom soep eten.
quote:Op maandag 12 december 2011 09:36 schreef Stokstaart het volgende:
Krentenbollen en een bakje ananas zodat mijn zaad vanavond lekker smaakt
quote:Op maandag 12 december 2011 15:45 schreef Riann het volgende:
Vanavond word het:
Andijvie stampot
en zelfgemaakte gehaktballen voor vandaag en morgen
Daar hou ik vanquote:Op maandag 12 december 2011 18:11 schreef MaximusTG het volgende:
Thuis aan het werk, maar steeds geen zin om boodschappen te doen. Om 17.00 uur maar besloten helemaal niet te gaan, en eens wat te maken met de restjes in de koelkast + vriezer. Twee drumsticks, bevroren, gepocheerd. Vlees eraf. Rijst gekookt. Wok met olie, uitje erin, currypasta, kip in stukjes, tomaten uit blik in stukjes erbij, champignons, water. Restje creme fraiche en als laatste wat bosui erdoor. Nu lekker opeten! Ruimt lekker op zo!
Frikandel!quote:
Offtopic; jouw avatar, Reid Oliverquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:25 schreef Miam het volgende:
warme chocolademelk met een beetje slagroom
Vannacht at je ook al nasi met hamlappen! Vind je dat echt lekker; 2x zo achter elkaar?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Nasi maken met spruitjes en blokjes hamlappen. Zou dat wat zijn?
*Ik ga het iig proberen.
en elke week spruitjesquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vannacht at je ook al nasi met hamlappen! Vind je dat echt lekker; 2x zo achter elkaar?
Frequentie mutsquote:
Bami in je schaamhaar.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:42 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Frequentie muts
En wat is beter: 1 schaamhaar in je bami of bami in je schaamhaar?
Ook al hetzelfde ja!quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:43 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
[..]
Jij eet elke avond hetzelfde?
Hoezo eet elke avondquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:43 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
[..]
Jij eet elke avond hetzelfde?
qft!quote:Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef MaximusTG het volgende:
Bluh, ik ben helemaal geen fan van oliebollen.. Heb aan 1 per jaar wel genoeg.
Hier net zo, 1 per jaar is al veel voor mijquote:Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef MaximusTG het volgende:
Bluh, ik ben helemaal geen fan van oliebollen.. Heb aan 1 per jaar wel genoeg.
quote:Op woensdag 14 december 2011 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier net zo, 1 per jaar is al veel voor mij
dat is hier eerder regel dan uitzonderingquote:Op woensdag 14 december 2011 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Geluncht met 2 Van Dobben kroketten met witbroodVnv pas laat avondeten, rond 21u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |