quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Ik moet ook maar 'ns wat te snacken/snaaien halen...
quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
de Curryking? nooit van gehoord. zit die in NL?
soort de Mona sate of balletjes in saus maar dan curryworst in sausquote:
Dit gewordenquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Wat eten en/of drinken we vandaag?
Post hier je ontbijt, lunch, diner of tussendoortje!
[..]
Knarst dat niet heel erg tussen je tanden?quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij eten vanavond taco's met schelpen
quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:39 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Knarst dat niet heel erg tussen je tanden?
quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Net gegeten: voorgerecht zalm, daarna wat garnalensnacks in de frituur. Hoofdgerecht haasbiefstuk met champignonsaus en pomme duchesse. Hmmmik zit vol.
Helaas, pannenkoeken moeten wachten tot een andere keer!quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:01 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
(internetplaatje natuurlijk)
Een hele dikke pannenkoek met spek en kaas. Al zag die van mij er beter uit dan die op het plaatje...
Ja dat kan niet vroeg genoeg beginnen héquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
alvast aan het voorproeven voor kerst?
groot gelijk, lekker hoorquote:Op zaterdag 26 november 2011 20:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat kan niet vroeg genoeg beginnen hé
Klinkt allemaal heel lekker, maar sushi kan je het niet echt noemen. Ik zie in ieder geval dat alles gegrild of gerookt isquote:Op zaterdag 26 november 2011 20:51 schreef Spanky78 het volgende:
Homemade sushi. Maki van gegrilde grote garnalen en avocado, maki van gerookte zalm met komkommer en sesam. Aburi met halfrauwe gegrilde zalm suikerstroop/soja en sesam, aburi met gegrilde kabeljauw, avocado en wasabimayonacreme die ik ook bij de gunkanmaki heb gedaan.
Klapper was de gunkanmaki: rijstbal omwikkeld met avocado zodat er een soort kommetje ontstaat. Dit kommetje gevuld met gehakte gegrilde grote garnalen en een creme van zelfgeklopte mayo, wasabi en avocado. De creme was geweldig.
Was er zelf erg tevreden over, vooral omdat ik moeite had om goede ingredienten te vinden. Rijstazijn gaat nog wel, maar echt superlekker was hij ook niet, zelfde geldt voor de ingelegde gember (slechte kwaliteit, bitter).
Lekker, kan nog beter met versere en betrer ingredienten en echte wasabi ipv mierikswortel.
De gegrilde vis was halfrauw. Dus dat is zeker echte sushi. En goede tonijn was er helaas niet. Sowieso ben ik wat voorzichtig met vis rauw eten ivm parasieten. Dus dit is een prima oplossing. Overigens ben ik vooral gek op die dingen met krab en garnalen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel lekker, maar sushi kan je het niet echt noemen. Ik zie in ieder geval dat alles gegrild of gerookt isen het lekkerste vind ik toch altijd de rauwe vis.
Een chinees gepakt?quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:24 schreef rubje het volgende:
Laat overwerken en de vrouw was niet thuis dus maar een chinees op weg naar huis gepakt en lekker genoten van het maal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Jeeeezus, wat was dat lekker!quote:Op zondag 27 november 2011 17:46 schreef minilot het volgende:
Vanavond, uit het Ottolenghi-kookboek:
Buttered prawns with tomato, olives and Arak
Ben er speciaal een fles Yeni Raki voor gaan halen en ik heb heel goed uitziende verse tijgergarnalen van de visboer.
"Niks in huis" is relatief. Een lege koelkast/vriezer?? Of niks wat je snel kunt klaarmaken.quote:
dacht ik ook. helemaal niets? ik heb ook onwijs trek en ben een paar boterhammen aan het ontdooien, straks met pindakaas/hagelslag opeten.quote:Op maandag 28 november 2011 00:03 schreef edcetera het volgende:
[..]
"Niks in huis" is relatief. Een lege koelkast/vriezer?? Of niks wat je snel kunt klaarmaken.
Nou heb wel aardappels en rijst en sla enzoquote:Op maandag 28 november 2011 00:03 schreef edcetera het volgende:
[..]
"Niks in huis" is relatief. Een lege koelkast/vriezer?? Of niks wat je snel kunt klaarmaken.
Dus je hebt wel wat. Gooi je brood in een toaster (indien aanwezig, standje 2) en je boterham is 2x zo lekker.quote:Op maandag 28 november 2011 00:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dacht ik ook. helemaal niets? ik heb ook onwijs trek en ben een paar boterhammen aan het ontdooien, straks met pindakaas/hagelslag opeten.
Rijst en een blikje tonijn zijn geweldig:quote:Op maandag 28 november 2011 00:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nou heb wel aardappels en rijst en sla enzo
Hagelslag,pindakaas enzovoorts
Nog een blikje tonijn, en nog een aantal dingen
Maar daar kan ik niet zoveel mee, heb zin in brood en dat heb ik niet
huh? kwadeafdronk had dit probleem, ik nietquote:Op maandag 28 november 2011 00:09 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dus je hebt wel wat. Gooi je brood in een toaster (indien aanwezig, standje 2) en je boterham is 2x zo lekker.
(stap 1)
Daar was de reactie ook op gericht..quote:Op maandag 28 november 2011 01:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
huh? kwadeafdronk had dit probleem, ik niet
kijk eens wie je hebt gequote om 0.09u....quote:Op maandag 28 november 2011 01:49 schreef edcetera het volgende:
[..]
Daar was de reactie ook op gericht..
Sweet dreams verder
Friet en sla.quote:Op maandag 28 november 2011 00:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nou heb wel aardappels en rijst en sla enzo
Hagelslag,pindakaas enzovoorts
Nog een blikje tonijn, en nog een aantal dingen
Maar daar kan ik niet zoveel mee, heb zin in brood en dat heb ik niet
nog steeds aan het oefenen?quote:
Details graag!quote:Op maandag 28 november 2011 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga zo 'mediterraan' ontbijten... ben zeer benieuwd!
Bruine bonen was je zat?quote:Op maandag 28 november 2011 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
Als dat Spaans is, mag je cake/gebak/anderssoortige zoetigheid met koffie!quote:Op maandag 28 november 2011 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
dat is knapquote:Op maandag 28 november 2011 11:20 schreef hugsy33 het volgende:
Net een restje tomatensoep ingekookt tot spaghetti
Was lekker!quote:Op maandag 28 november 2011 13:57 schreef foodlover het volgende:
Zojuist 2 boterhammen met omelet.
Straks rijst met kip in gon-bao saus naar recept van RobinOok!
quote:Op dinsdag 29 november 2011 01:00 schreef cinnamon_M het volgende:
Poeh FF, een half bord pasta, een loempia, een punt appeltaart, een pistoletje en pringles in de avond, ik zou het niet wegkrijgen!![]()
Nope het was een recept met een soort tomatensaus met rozemarijn alleen die rozemarijn overheerste nogal en dat vond ik niet lekkerquote:Waarom was de pasta niet lekker?
(was t deze? Moet zeggen dat dat recept me niet echt aanspreekt nee)
Ik had een of andere vage restjesmaatlijd gefabriceerd die t vermelden niet echt waard is.
Probeer eens iets met vitamientjes, FF!quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Gewoon wakker gelegen met een knorrende maag, hoe verzin je het
quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Gewoon wakker gelegen met een knorrende maag, hoe verzin je het
Poeeh. Lamme pols van vijf eetlepels (!) heel grove peperkorrels produceren (pepermolen +zeef)...quote:Vanavond de black pepper tofu van Ottolenghi.
Dat at ik een tijdje terug. Vond het nogal tegenvallen, waarschijnlijk omdat ik op aanraden van iemand gerookte tofu had gebruikt. En ik hou niet van gerookte tofu, bleek maar weer eens. :-)quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Hierrr vanavond de black pepper tofu van Ottolenghi. Ben benieuwd, want ik heb eigenlijk nog nooit iets gegeten met een substantiële hoeveelheid tofu erin..
quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Braadworst met krootjesbietjes en gebakkenpiepers
Ik kan me voorstellen dat het qua smaak met gerookte tofu minder is, ja. Ik had een blok heel neutrale tofu, en dat was juist wel fijn bij de nogal heftige smaak van de rest. Ik vond het recept in elk geval een enorm succes, en mijn lief ook!quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat at ik een tijdje terug. Vond het nogal tegenvallen, waarschijnlijk omdat ik op aanraden van iemand gerookte tofu had gebruikt. En ik hou niet van gerookte tofu, bleek maar weer eens. :-)
Misschien recept nog eens proberen met betere tofu.
Vreemd dat mensen nog nooit van krootjes hebben gehoordquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:43 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Was lekker
*edit*
Nog nooit gehoort van krootjes, maar een google laat zien dat het bieten zijn?![]()
![]()
Rode bietjes, jep.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:43 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Was lekker
*edit*
Nog nooit gehoort van krootjes, maar een google laat zien dat het bieten zijn?![]()
![]()
Krootjes is de Rotterdamse benaming voor rode bietjes als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:43 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Was lekker
*edit*
![]()
Zal mij dus een biet zijn...quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:59 schreef hugsy33 het volgende:
Jup hier (net onder r'dam) heten dat krootjes.
Niet alleen in Rotterdamquote:Op dinsdag 29 november 2011 21:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Krootjes is de Rotterdamse benaming voor rode bietjes als ik me niet vergis.
OT, Paling op toast en een groene salade met pasta.
Nog steeds trek, lol! Nouja, ik weet niet hoe oud je bent maar toen ik 18-21 was kon ik trouwens ook aardig wat verstouwen. Al bewoog ik toen ook meer (veel fietsen). At bij de bedrijfslunch meer dan 90% van alle mannenquote:Op dinsdag 29 november 2011 01:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Het gekke is; ik heb nog steeds een lege maag, zo voelt dat althans. Maar ik eet niks meer nu, ga zo naar bed.
[..]
Nope het was een recept met een soort tomatensaus met rozemarijn alleen die rozemarijn overheerste nogal en dat vond ik niet lekker![]()
Was je vage restjesmaaltijd wel te eten?
Ik vind rode bietjes heerlijk, maar een stamppot van bietjes daar heb ik nog nooit van gehoord. Lekker dus? Bietjes lijken mij ergens niet echt 'stampotmateriaal' eigenlijk...quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:13 schreef FutureFairytale het volgende:
krootjesstamppot met veel gebakken uiringen en jus.... heeerlijk! en ik woon meer bij A'dam in de buurt dan R'dam en ik ken ook alleen krootjes en geen bietjes.
Ik ben 26 en kan veel mensen eruit eten maar probeer in gezelschap me een beetje in te houden hihi. Soms heb ik ook totaal geen trek hoor.. gelukkigquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:03 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Nog steeds trek, lol! Nouja, ik weet niet hoe oud je bent maar toen ik 18-21 was kon ik trouwens ook aardig wat verstouwen. Al bewoog ik toen ook meer (veel fietsen). At bij de bedrijfslunch meer dan 90% van alle mannenIs ook wel een soort gewenning (aan grotere porties en een vollere maag) volgens mij.
Mijn vage restjesmaaltijd was te eten, niet veel meer dan dat ook maargoed.Vanavond friet. Druk druk druk. Morgen maar eens iets fatsoenlijks fabriceren!
Zoiets?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:10 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik vind rode bietjes heerlijk, maar een stamppot van bietjes daar heb ik nog nooit van gehoord. Lekker dus? Bietjes lijken mij ergens niet echt 'stampotmateriaal' eigenlijk...
Krootjes, zo hoor je bietjes te noemen. Rotterdam/Leiden piet?quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Braadworst met krootjes en piepers
Als krootjes hier iets anders betekend HOOR je bieten helemaal niet zo te noemen. Iig niet hierquote:Op woensdag 30 november 2011 11:39 schreef rece het volgende:
[..]
Krootjes, zo hoor je bietjes te noemen. Rotterdam/Leiden piet?
Vanavond herenbonen met piepers en slavinken.
Dat klinkt echt heel goed.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:58 schreef Molleman het volgende:
Hmm, vanavond maar denk ik eens dit recept maken.
Wat betekent krootjes daar dan?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:47 schreef theKiD het volgende:
[..]
Als krootjes hier iets anders betekend HOOR je bieten helemaal niet zo te noemen. Iig niet hier
Misschien handig om de volgende keer geld mee te nemen om dit te kopen haha.....quote:Op woensdag 30 november 2011 11:46 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
Zo als lunch een bordje tortillas met tomaten-paprika salsa en wat cheddar uit de oven
Dit recept ziet er zo lekker uit, deze ga ik van het weekend uitproberenquote:Op woensdag 30 november 2011 10:58 schreef Molleman het volgende:
Hmm, vanavond maar denk ik eens dit recept maken.
Was hartstikke lekker, maar niet wereldschokkend. Leek verdraaid veel op mijn eigen Mexicaanse tortilla's - avocado's, jalapeno's, kaas, zure room, limoenen, bonen..quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:03 schreef minilot het volgende:
Morgen Ottolenghi's vegetarische quesadilla's, met zwarte bonenpuree en salsa![]()
Nee, juist niet.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:39 schreef rece het volgende:
[..]
Krootjes, zo hoor je bietjes te noemen.
Dit dusquote:Op donderdag 1 december 2011 03:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Er staat niet voor niks "rode bieten" op zo'n pot. Anders zou er wel "rode krootjes" op staan.
En van dat woord had ik tot een paar weken geleden nog nooit gehoord.
Bieten it is.
QFTquote:Op donderdag 1 december 2011 03:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Er staat niet voor niks "rode bieten" op zo'n pot. Anders zou er wel "rode krootjes" op staan.
En van dat woord had ik tot een paar weken geleden nog nooit gehoord.
Bieten it is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |