abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104768278
Onze kleuters en pubers O+ oO<

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
08 Augustus 1999: Sannelotte, dochter van MarMar
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
20 maart 2002: Twan Pieter Willem, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
09 juli 2004 Sander zoon van LovelyLady en Cryothic
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: M., dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van _Ingrid_ en Djeez
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
17 juni 2006: Mila, dochter van MarMar
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
16 november 2006: Maud, dochter van chacama
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006: Isa, dochter van SacreCoeur
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en _FlasH_
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 06-12-2011 08:19:58 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 24 november 2011 @ 21:25:22 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104778735
Even wat teruggelezen in het vorige deel. Ik was niet meer helemaal bij.

Spuuglokje wat een geweldige kans voor je oudste! Ik ben zelf indertijd met school naar Rome en Florence geweest en ik vond dat zo fantastisch. Dat was indertijd ook een reis die de ouders zelf moesten betalen en we gingen in de paasvakantie. Ik heb dus daadwerkelijk met Pasen op het Sint Pieterplein gestaan en de vorige Paus ons horen bedanken voor de bloemen. Het is al zo lang geleden maar het was echt zo'n geweldige ervaring. Fijn dat jullie dit konden doen voor hem.

Moonah, wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat. Hoe zit dat als hij steeds beter gaat praten? Moet hij dan ook weer de overstap maken naar het reguliere onderwijs of is daarvan nog helemaal geen sprake?

Meike met de vlag O+
Zo leuk om te lezen dat ze zo helemaal in het Sinterklaasfeest zit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 25 november 2011 @ 01:04:56 #3
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104790452
quote:
Nou Gao, als ze nog behoorlijke klachten heeft lijkt me een handbaltoernooitje nou niet de aangewezen bezigheid.. Hoe jammer ook, ik zou toch het zekere voor het onzekere kiezen.
Bah, naar hoor, zo'n ongeluk
:Y Ze is thuis gebleven. Zieltje. Vervelend ook, want ik heb vandaag weinig tijd voor 'r, omdat ik in een onbewaakt moment heb beloofd te gaan shoppen voor de overstromings-hulp-pakketjes die school samenstelt voor mensen in het noorden van Bangkok, die nog steeds onder water staan. 287 flesjes bethadine en 360 strips paracetamol, geloof ik (het totale pakket: een paar kilo rijst, wat vis uit blik, een soort instant noodles, drinkwater, iets voor de kinderen, toiletpapier, maandverband, zeep en een eerste hulp pakketje en een pakje versgemaakte rijst en kip; daarvan zijn er vorig weekend al 600 verspreid). Voor wie 't leuk vindt:
pi_104792693
Goa, goed dat ze nog even rustig aan doet!

Moonah, fijn dat het zo goed gaat met Thies.

Hier gisteren 10-minuten gesprek. En alles gaat goed. Hij is nieuwsgierig, neemt initiatief, komt in de kring meer los, speelt steeds meer met andere kindjes. Hij is alleen soms iets verlegen, en zijn spraak is niet altijd helemaal goed Maar juf komt er wel achter wat hij bedoelt met wat context. En het hindert Chris verder niet met leer-werkjes..
Die dingen als woordjes hakken en achteruit tellen doen ze in de kring. Dat pakt Chris dus ook lekker op.. Zo kunnen we wel weer even vooruit..
  vrijdag 25 november 2011 @ 07:34:57 #5
37150 livelink
pi_104792922
Klinkt allemaal goed Deepfreeze. Fijn dat het zo lekker gaat met Chris.
Het is toch altijd wel spannend hoe die eerste maanden op school gaan verlopen.
pi_104793577
Moonah, dat klinkt goed over Thies. Een heerlijk ventje dus! O+ En goed bezig met praten. Dat zal jouw vast ook veel plezier geven. :@ heb je post moeten terugzoeken, want had hem gemist in het topic.

Beterschap Gao en jij succes met verzamelen.

DF fijn dat Chris het lekker doet op school.
pi_104794098
goeiemorgen.. ik loop ernstig achter, maar ik hou van jullie *; en de kiendjes O+
pi_104794136
Wat fijn die heerlijke verhalen over Thies en Chris *O*

Gao, beterschap voor je meisje. Hopelijk voelt ze zich snel beter :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:31:05 #9
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_104794195
Beterschap voor je dochter Gaoxing!

[ Bericht 2% gewijzigd door Spuuglokje op 25-11-2011 09:38:57 ]
pi_104794244
Gao dat klinkt als een behoorlijke klus die pakketten! En beterschap voor je zieke meisje.

En goed nieuws van Thies en Chris :)

Hier ook vorige week 10-minuten gesprekken gehad. Ons meisje doet het heel goed op school. De juf vindt haar een slim meisje zei ze. Sociaal gezien en op taalgebied loopt ze wel flink voor. Ze ziet ook snel verbanden tussen dingen. We kijken nu tot het volgende oudergesprek aan of het zo blijft of dat het alleen enthousiasme van het beginnen op school is. Anders wil ik wel eens met school gaan overleggen wat ze ermee doen. Ze heeft bv al veel interesse in rijmen, lezen, schrijven etc maar ze beginnen pas echt met de letters als ze 6 is.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:43:43 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_104794414
@Stiemie. Als je dochter letters leuk vind, kan je haar thuis ook een letter stempel doos geven? (gelijk leuk kadootje voor sint/kerst ;) )

Want bij mijn zoon werd daar toen in groep 1/2 wel mee geoefend iig. en zo kon hij toch al een aantal woorden stempelen.
pi_104794875
Lis zit een een groep die samengesteld is uit 1 en 2. Op vrijdagmiddag is groep 1 vrij en gaan met de groep 2 kindjes aan de slag met letters en cijfers op een speelse manier. Doen ze dat op jullie school niet Stiemie?
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:05:58 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104794906
@Stiemie dat vind ik toch raar. Als je kindje er aan toe is, dan zou het toch fijner zijn als ze er mee bezig kan zijn. Hier in groep twee stempelen en letters zoeken in woorden. Fleur was in groep 1/2 ook bezig met schrijven, daar ben ik mee naar de juf gegaan. Die heeft d'r het schrijfletterboekje van groep 3 gegeven. Beter goed aan leren meteen, dan in groep 3 het weer afleren.

Bij de Action hebben ze leuke cijfer en schrijf dingen. Oa. kaartjes met woordjes op die ze kunnen schrijven (en weer uitwissen).
pi_104795564
heuj.. ik probeer de puberdames hierheen te lokken: nav award-chat *;
ik noem nog f geen namen totdat ik mn lijstje compleet heb ... anders heb ik een puberrel aan mn rokje hangen O+

spuuglokje had n leuke post in chattopic over column sylvia witteman / navelstreng / sms etc
en ik mocht m quoten
dan ga ik deze post linken in chattopic en dan stromen de dames vast binnen :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:17 schreef Cooki het volgende:
ja heuj :W .. mag ik de puberdames vragen om nog vaker in kleuter/puber-topic te posten? prettyplease? *;
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Zoals dat ik me pijnlijk herken in die Syvia Witteman-column over die smsdienst als verlengde navelstreng? :@ Vanmorgen ook weer, dochter had een bouwtekening van de zolder voor O&O vergeten, en omdat ze al in de trein zat heb ik dus hokjes zitten tellen en doorgegeven via sms. Nog verdomd lastig trouwens, een schaaltekening in woorden omschrijven. }:|
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:24 schreef Cooki het volgende:

[..]

*;
O&O, das toch technasium vak he? O+ daar "stuur" ik oudste heen >:)
mag ik je ff quoten voor in pubertopic ? ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Quoten mag hoor. :Y En idd, technasium. :)
pi_104795776
Stiemie, ik zou het ook raar vinden als ze nog bijna 2 jaar geremd moet worden met de letters. Een beetje ontdekken kan toch geen kwaad? Liever ook op school met de goede methode, dan thuis/zelf en dan in groep 3 opnieuw moeten beginnen.
Maar Chris zit in een combi-klas op montessori, dus daar zijn een paar groep 2-ers al echt bezig met het lezen/stempelen/schrijven van basis woorden.. En Chris krijgt ook dingen mee, zoals nu lettergrepen/letters hakken+plakken, of de letter van de week..
pi_104796328
Wat raar dat ze daar echt pas met 6 mee aan de slag gaan... Ik dacht dat op de meeste scholen bij de kleuters toch al wel aandacht daarvoor was.

In de 1/2 groep is een letter/cijfer hoek, die voor groep 2 verplicht is en voor groep 1 vrijblijvend.
Pepijn roept dus dat is voor groep 2 en dat wil ik niet. Terwijl hij het makkelijk zou kunnen en thuis roept dat hij op school niets leert.

Vanochtend was er open les, en kon ik dus een half uurtje in de klas meekijken. Nu juf 2 even kort gesproken (laatst 10 minuten gesprek gehad met juf 1) en ze gaan per volgende week toch Pepijn maar eens het week boekje van de letter/cijfer hoek geven wat de groep 2 leerlingen krijgen. Eens kijken of ik dan een meer tevreden kleuter thuis krijg.

Thuis zijn de samenleesboeken een groot succes. Om en om moeilijke en makkelijke zinnen. Zodat je samen een heel verhaal kunt lezen.
De standaard eerste leesboekjes vind Pepijn echt niet leuk, dan gebeurd er te weinig.
pi_104796414
http://www.samenleesboeken.nl/ deze boeken dus.
Vooral het prutspiet boek vond Pepijn erg leuk, ook erg toepasselijk nu.
Er zijn ook sesamstraat boeken van.

pi_104796461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:26 schreef Moonah het volgende:
Het gaat erg goed met hem Chaca, tnx. :) Zit lekker in zijn vel, is lief, leuk, gezellig, grappig, behulpzaam, beleefd, slim, praat steeds beter, eigenlijk nooit vervelend, knuffelig... ehm... need I say more? *) O+
heerlijk! O+
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Toen ze bij oma kwam en die vlag zag was ze natuurlijk heel verbaasd!! En als soort van held naar school terug.... Op de vraag hoe de andere kinderen reageerden zei ze: ze gingen er allemaal van springen haha!
Meike, wat cool en schattig!
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:25 schreef chacama het volgende:
Fleur is vandaag op controle geweest in het ziekenhuis en in d'r dossier staat nu 100% functioneel! Dus helemaal genezen verklaard *O*
Chacama, tof voor Fleur, super!
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 01:04 schreef Gaoxing het volgende:
:Y Ze is thuis gebleven. Zieltje.
shoppen voor de overstromings-hulp-pakketjes
Gao,.. das een boodschappen-behangrol :X
en wat sneu voor je dochter, maar dat komt vast goed O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 06:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gisteren 10-minuten gesprek. En alles gaat goed.
lekker Chris! :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:34 schreef Stiemie het volgende:
Hier ook vorige week 10-minuten gesprekken gehad. Ons meisje doet het heel goed op school. . Ze heeft bv al veel interesse in rijmen, lezen, schrijven etc maar ze beginnen pas echt met de letters als ze 6 is.
Stiemie :? vlg mij wordt er in groep 2 echt al met letters en cijfers gewerkt :Y . ff navragen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:05 schreef chacama het volgende:
@Stiemie dat vind ik toch raar. Als je kindje er aan toe is, dan zou het toch fijner zijn als ze er mee bezig kan zijn. Hier in groep twee stempelen en letters zoeken in woorden. Fleur was in groep 1/2 ook bezig met schrijven, daar ben ik mee naar de juf gegaan. Die heeft d'r het schrijfletterboekje van groep 3 gegeven. Beter goed aan leren meteen, dan in groep 3 het weer afleren.
Bij de Action hebben ze leuke cijfer en schrijf dingen. Oa. kaartjes met woordjes op die ze kunnen schrijven (en weer uitwissen).
Chaca, dat schrijven in een boekje van groep 3 lijkt me idd handig..
schrijven is idd tricky ivm fout aanleren, daarom lijkt me die action vooral handig voor cijfer en letterdingen, niet voor schrijven :@

t fijnste is natuurlijks als juf wat tips geeft, maar als die wacht tot gr 3 tja :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, ik zou het ook raar vinden als ze nog bijna 2 jaar geremd moet worden met de letters. Een beetje ontdekken kan toch geen kwaad? Liever ook op school met de goede methode, dan thuis/zelf en dan in groep 3 opnieuw moeten beginnen.
Maar Chris zit in een combi-klas op montessori, dus daar zijn een paar groep 2-ers al echt bezig met het lezen/stempelen/schrijven van basis woorden.. En Chris krijgt ook dingen mee, zoals nu lettergrepen/letters hakken+plakken, of de letter van de week..
stempelen jah :Y
thuis kan wel hoor, alleen ik zou schrijven niet doen (zie boven)

Stiemie, maanroosvis (tijdschrift bij methode zwijsen) heeft ook ouderkaternen... waarin tips staan, als je wilt
dat je vb
de a zo aanleert "ah" aanleert/uitspreekt ipv "aaa"
als je wilt, hier wat linkjes
http://www.veiliglerenlezen.nl/web/Voor-ouders/Dit-leert-uw-kind.htm
http://www.zwijsenouders.nl/Artikel/Leren-lezen-met-maan-roos-vis.htm
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:33:33 #19
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104797355
Dank voor de link p_glet, maud is gek op samenleesboekjes....

@Cookie, schrijfplaatjes van de action hebben de aanelkaarletters zoals we ze op schoolgebruiken dus een dichte a enz. Zou dus wel kunnen het is alleen wel erg klein om te schrijven. Dus om het te leren is het iets minder praktisch.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 11:41:10 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104797589
Blij ei hier :P Isa heeft sinds kort ook het rode werkboek met rekenen, vertelde ze me gisteren. Dat is het plusboek, zodat ze ook met rekenen zelfstandiger en uitgebreider aan de slag kan.
Ze doet groep 3 de 2e keer dit jaar :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:45:42 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104797735
Woh, wat heerlijk Sjeen. Eindelijk een blij ei dat van school komt. En als dit nou zo blijft tot het einde van d'r basisschooltijd (en nog heel lang erna), dan is die :@ niet nodig en ben jij blij dat jullie deze keuze gemaakt hebben. Ik word er plaatsvervangend blij van!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 11:47:33 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104797797
Ik heb al van het begin van het jaar een zonnetje in huis ;) Weet je dat ze serieus AVI M4 leest nu... terwijl het vorig jaar gewoon niet wilde lukken allemaal.
pi_104798110
Fijn dat dat zo goed uit pakt nu allemaal Sjeen, is vast een lastige beslissing geweest.
pi_104798344
Fijn sjeen!

Gao, beterschap voor je meisje...

Stiemie, meike is ook al volop aan het schrijven, ze zit in groep 1, maar komt ook wel thuis met boekjes waarin ze woordjes moet naschrijven, tellen hoeveel woordstukjes een woord heeft en het cijfer opschrijven, worrden met een bepaalde beginletter zoeken... Dat soort dingen. Ik merk op meikes school heel erg verschil in leerkracht. Vorig jaar mocht ze nog niks met letters, nu ineens wel. Vorig jaar had ze een juf die net van school kwam, en nu een ervaren kleuterjuf.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104798599
Hoe gaat dat trouwens bij andere kleuters met bij vriendjes/klasgenootjes spelen.
Hoe vaak? Hoe lang? Ook op woensdag/vrijdag middag en tot hoe laat dan?
Ouders wel/niet mee de eerste keer?

De school waar Pepijn in Den Haag naar toe ging had kinderen uit de wijde omgeving. Dus daar was afspreken bij de kleuters nog niet zo gebruikelijk. Terwijl hij nu naar de openbare basisschool in de wijk gaat. En daar word wat afgespeeld bij elkaar. kinderen worden na schooltijd over en weer meegegeven en er is een klassenadreslijst zodat je van iedereen het adres/telefoonnummer hebt.

Vandaag is Pepijn ook weer bij een klasgenootje spelen. Rond half 3 haal ik hem daar weer op.
Even wennen dit. Weer een heel nieuw aspect van het ouderschap.
pi_104798789
Hier spelen ze ook vaak over en weer. Al is het momenteel wel steeds nog met een vast vriendinnetje dat ze al van de opvang kende. Maar ook veel verjaardagsfeestjes waar ze voor uitgenodigd wordt. Dat is vooral voor ons wennen om ineens je kind bij vreemden af te geven :o

Ja ze gaan pas in groep drie echt lezen. Nu stempelen ze wel in groep 2 af en toe. En er hangt een alfabet in de klas enzo. Maar echt iets ermee doen gaat pas gebeuren in groep 3. Of het kind moet het echt zelf aangeven. Nu wachten we dus het volgende schoolgesprek af en tot die tijd gaan we zelf wat dingen doen. Heb een kleutertijdschrift en wat dingen van internet geprint om letters na te trekken enzo. En we hebben playdoh met cijfer- en lettervormpjes (met dank aan Davinia!) dus dat is ook leuk.

Verder probeer ik er gewoon maar niet teveel nadruk op te leggen. Dat ze het niet voor ons gaat doen. Dus vooral laten merken dat we een mooie tekening of duplo-bouwwerk ook heel mooi vinden en niet alleen iets met letters ;)

O ja toen ze afgelopen week haar schoen zette, had ze er een bakje water voor Amerigo bij gezet. De volgende morgen kwam ze helemaal geschrokken onze kamer in rennen. Er waren namelijk 2 vreemde dingen :o Sinterklaas had het bakje meegenomen (dat had mijn vriend dus 's avonds doodleuk in de vaatwasser gezet ipv alleen leeg te gooien :') ) maar het ergste was nog wel dat het cadeau van zusterlief groter was dan dat van haar :D
pi_104798828
Oh en bedankt voor alle tips! Ik ga ze eens op mijn gemak nalezen en kijken of we er hier iets mee kunnen :Y

Sjeen wat fijn dat het nu zo goed gaat!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 12:53:14 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104799564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:59 schreef p_iglet het volgende:
Fijn dat dat zo goed uit pakt nu allemaal Sjeen, is vast een lastige beslissing geweest.
Dat was het en dat is het af en toe nog steeds... Ik weet dat het de goede geweest is :) Maar toch, hier hoor en lees ik alleen maar over versnellen, verdiepen, klassen overslaan etc... Achterneefje die anderhalf jaar jonger is, is na de herfstvakantie door gegaan naar groep 3.

Het voelt als persoonlijk falen soms :@ Ik ben met twee vingers in mijn neus door basisschool, atheneum en HBO gerold...

En weet je, ze was in groep 1 en groep 2 ook heel enthousiast met letters bezig, met schrijven en proberen dingen te lezen. De docent van groep 3 van vorig jaar gaf aan dat het er allemaal absoluut in zat, maar dat het er gewoon nog niet uitkwam. Het kwartje was nog niet gevallen en dat is het nu overduidelijk wel. Haar favoriete vak op school is rekenen, dat was vorig jaar wel anders...

Ach ja, ouderschap is niet altijd even leuk en gemakkelijk, maar dat staat om de een of andere reden niet in de bijsluiter van foliumzuur en Clear Blue :+
pi_104799687
Dan is het zeker de juiste beslissing geweest! Zo is het voor haar toch ook veel fijner om te leren dan wanneer ze steeds heel hard haar best moet doen? :) Nu is leren leuk en dat is heel fijn als je bedenkt dat ze nog zo lang naar school moeten :Y
pi_104800643
Nee joh dat is toch geen persoonlijk falen. Als Isa zich zo veel meer op haar plek voelt dan is dat toch super. Kan ze nu mooi een stevige basis hebben en alles goed onder de knie krijgen. Lijkt me heerlijk voor haar.
En als school er dan ook voor open staat dan ze verder werkt op de dingen die ze wel kan dan is dat toch heerlijk. Hopen dat ze nu het plezier in lezen en rekenen kan krijgen en dat de komende jaren vast kan houden.

Ze zouden gewoon veel vaker naar het kind ipv de geboortedatum of het formaat moeten kijken.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:40:13 #31
37150 livelink
pi_104801186
Ik herken het wel hoor, Sjeen. Het lijkt soms wel alsof alle kinderen zo ontzettend goed en hard gaan en dan voel je je wel eens rot met een kind waar het allemaal niet zo makkelijk gaat.

Ik heb wel eens in wanhoop naar mijn zus (lerares) uitgeroepen waar al die kinderen dan zijn die naar het VMBO gaan. Ik kom ze nooit tegen namelijk en het is wel de meerderheid.

Maar ik vind het wel fijn om te lezen hoe goed het hier met alle kinderen gaat en ik ben heel blij dat het ook zo lekker gaat met Isa!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 13:47:02 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104801420
Dat vat het wel ongeveer samen livelink :Y

En ik lees heel graag hier dat het goed gaat en ik vind het ook heel fijn om te zien dat scholen in elk geval goed letten op kinderen en hun kunnen en daar ook daadwerkelijk naar handelen.
pi_104803474
Bij Kim zijn ze nu ook meer met letters bezig. Ze heeft nu een werkblad mee. Waar ze de "e" moet zoeken. En naschrijven enzo.
Op haar uitnodigingskaartjes voor haar feestje heeft ze ook zelf haar naam geschreven. Is ze heel trots op! O+
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:55:05 #34
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104810466
Nou Sjeen, vorig jaar was het ook niet alles voor Jolie hoor. Het verliep moeizaam. Eigenlijk met alles, taal, lezen, rekenen, schrijven en zelfs gym. Begin dit schooljaar begonnen we (ik en haar pleegouders) ons echt af te vragen of het wel juist was dat ze naar groep 4 was gegaan. Ze zit op een Jenaplan school, groep 3/4/5 is gemixt. Maar nu komt het er ineens uit.

Het gaat op zich best goed met Jolie. Ze heeft een tijdje moeite gehad met het spelen met andere kindjes. Wilde het liefst alleen spelen, in het pleeggezin. Misschien een beetje verlatingsangst. We weten het niet. Het begint nu weer te komen en de 'problemen' die er waren lijken opgelost te worden. Voor de rest is ze best flexibel en gaat redelijk goed met alles om dat er gaande is. Kan het goed vinden met haar pleegzus van 9 jaar. Een paar weken geleden is mijn oma overleden, dat heeft weer een flinke knauw gegeven maar ook daar komt ze nu weer uit. Ze is dapper en strijdlustig. Maar ook heel gevoelig, elke zaterdag bij het afscheid vallen er tranen. Ze houdt van tekenen en lezen, van ballet, toneelstukjes maken op de WII spelen en heel hard fietsen. En dat was het wel zo'n beetje. We zien elkaar wekelijks van 12.00 uur tot 17.00 uur. Dan lunchen we bij de Hema en daarna doen we wat samen, afhankelijk van hoe het gaat bepalen we wat we doen.
Ik plaats hieronder een aantal foto's van haar.

Zonder tanden

Met haar pleegzus

Zo lang is Jolie al

Verkleedpartij

Jolie

[ Bericht 3% gewijzigd door Luchtbel op 25-11-2011 18:25:57 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:57:40 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104810577
Ik lees overigens nog maar heel soms hier. Maar wil nog even laten weten dat ik de onderwaterfoto van Fleur echt geweldig vind. En dat Wouter een mooi en spannend reisje tegemoet gaat. Spuuglokje wil je mij pm-en als hij daar geweest is en je er wat over hebt geschreven? Ik ben zeer benieuwd hoe het zal zijn.
En ook hoe het met Job gaat, Livelink? Ik heb vast niet goed gekeken maar ik kan er niks over vinden?
pi_104811332
Belletje! :*
Je foto's doen het niet. :{
Fijn dat je een update geeft over Jolie. Goed dat 'het er nu uitkomt', in groep 4. Wellicht was alles bij elkaar even te veel voor haar? En lunchen bij de Hema... O+ Ik wens jullie nog veel mooie zaterdagmiddagen toe.
Over Job kun je wel eea vinden in het autismetopic, (ouders van) jonge kinderen met autisme deel 22

Livelink, het spreken van Thies gaat in die zin goed vooruit, dat hij nu voor vreemden grotendeels verstaanbaar is. Heel fijn. Maar wij gaan er vanuit dat hij nog wel een poos op het speciaal onderwijs zal zitten hoor. De stoornis is erg hardnekkig, en steekt op vele fronten de kop op. Maar wij zijn erg tevreden over school en Thies gaat graag, dus no problem.

Sjeen, ik snap jouw gevoel wel. Maar het is niet nodig, toch? :*
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:26:41 #37
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104811569
Nu wel Moonah? Bedankt voor de link, ik ga het binnenkort bekijken.
  Jubileum moderator vrijdag 25 november 2011 @ 18:27:47 #38
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_104811604
Op de foto waar Jolie tegen de muur aanstaat is ze sprekend haar moeder O+ Mooi meisje LB :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:29:29 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104811665
En ze schrijft leuke geidchtjes en ik kan mijn kamer behangen met al haar tekeningen en kaarten.
Ze gaat ook graag logeren bij jan en alleman en nog het liefst bij mijn zus die tegenwoordig in het buitenland woont.
pi_104811769
Fijn om Jolie zo lachend en geitend te zien! O+
pi_104812952
SJeen e.a. : wat mij vooral is bijgebleven van mn SBO-tijd is dat t zo van wezenlijk belang is dat kinderen op hun plek zijn op school... hun welbevinden is cruciaal en dan pas kom je tot leren...
en of dat nou vmbo of vwo is.. ieder kind heeft recht op zijn eigen niveau :Y O+
pi_104813019
Luchtbel, wat een prachtig kind heb je! O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 19:12:55 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104813510
Jolie, mooie meid O+ Wat heerlijk, dat stralende koppie. LB, ik heb het al vaker gezegd, maar onze dochters lijken in heel veel op elkaar. Ik kijk nu ook naar twee vlechtjes en een fietsenrekje ;) en Isa is ook dorp ballet, lezen, tekenen, wii-en enzo :P Jammer dat het nog steeds niet lekker loopt voor jou, hoe ziet de toekomst eruit?

Moonah, wat fijn dat het met Thies zo goed gaat!

Ow en Ingrid, Kim mag trots zijn hoor :Y Je eigen naam schrijven is super!

Dank je Cooki :*
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:12:58 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104813512
LB, wat een heerlijk meisje is Jolie toch! Fijn dat ze nu wat meer haar draai lijkt te vinden. :Y :*
pi_104813990
Stiemie: ik googlede kleuters leren lezen en hier is nog een leuke/interessante:
http://leeswerk.101tips.nl/index.php?go=lerenlezen.html
pi_104823494
LB wat heb je toch een prachtige meid! :*
pi_104823855
Jolief! Wat een mooie,lieve uitstraling heeft ze LB!

Gelijk maar even een update over Emma. De keuze om haar nog een jaar te laten kleuteren is een goede geweest. Ze is het oudste meisje van de klas en dat werkt. Ze maakt haar werkjes beter af en heeft meer interesse in de dingen die 'moeten'. Om in te haken op het lettersen lezen verhaal, In 'onze' 1-2 groep worden de letters aan alle kleuters aangeboden, op ieders niveau doen ze daar dan weer wat mee. Emma heeft de lol van het lezen helemaal te pakken en wil alleen maar meer en meer.
Haar gezondheid blijft kwakkelen,steeds weer moe en verkouden, hoesten, af en toe wat verhoging maar nooit echt koorts. Ze zit nu aan de anibiotica in de hoop dat ze daarna wat beter zelf kan vechten tegen de 'ziekmakertjes'.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 02:30:17 #48
240917 Mula
pi_104833880
Wat leuk om te zien dat Jolie gewoon nog steeds sprekend het babytje met het creme-kleurige-jasje-met-oortjes-op-de-capuchon is. Mooi dat het goed met haar gaat!
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:17:26 #49
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_104837558
Luchtbel, wat een prachtige meid heb je! Op de foto's straalt ze echt. Zo mooi, en zo groot al! :o O+
Ik moet vaak aan jullie denken. Aan hoe het met je gaat. Heel fijn om weer even wat van jou te lezen. Ik krijg er serieus tranen van in mijn ogen. Wil zo graag dat er uitzicht op verbetering is. :* En over Wouter: ik zal je via PM op de hoogte stellen van wat hij meegemaakt heeft! :Y
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:27:35 #50
37150 livelink
pi_104837808
Jolie wordt groot, maar is verder inderdaad nog precies dezelfde mooie meid O+

Luchtbel, mijn emoties gaan er met me vandoor als ik probeer te reageren. De ongelooflijke bewondering voor je moed om vol te houden en door te gaan voert de boventoon.
Kusje voor jou en je mooie meisje :*

Met Job gaat het redelijk. Hij komt voor de Kerst thuis en ik ben heel erg bang voor de toekomst. Voor zijn toekomst en voor onze toekomst. Het voelt niet veilig om hem los te laten in de maatschappij. Niet veilig voor hem en ook niet veilig voor de maatschappij. Mijn zorgen worden gedeeld, maar men kan er niet zoveel mee. En dus ploeteren we voort op hoop van zegen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 12:46:53 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104839884
spuuglokje, dat lyceum in schiedam, is dat schravenlant?
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:55:25 #52
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_104840099
Ja dat klopt lady-wrb!
pi_104840641
LB, heel fijn om wat van je te lezen. Wat wordt Jolie groot O+.
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:27:48 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104841026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja dat klopt lady-wrb!
mijn oude school O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 november 2011 @ 13:31:07 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_104841118
Jolie, wat een mooi meisje ben je toch! O+ En wat slaan jij en je mama jullie er toch dapper doorheen *;

Spuug, wat een geweldig avontuur voor Wouter! Super _O_

Christan moest vandaag naar school, hij had open dag. Hij ging in een klaslokaal uitleg geven over een boekverslag dat ze gemaakt hebben. En apekooien in de gymzaal. En hij had zich bij de EHBO-les een prachtige wond-plus-verband laten aanmeten :D Er liepen dus allemaal kinderen met handen en armen in het verband rond. Ik zou mijn kind nooit naar deze school sturen als ik dat zag. Veel te onveilig ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_104844670
LB en Jolie O+ wat een heerlijke update LB. Fijn om wat van je te horen. Je bent regelmatig bij me in gedachten. De foto's van Jolie zijn super! Een meid om trots op te zijn..en jouw 'behang van tekeningen en gedichten' is absoluut uniek.

Kim, je eigen naam schrijven! *O*

Emma ook je draai gevonden in groep 2. Lijkt me ook een opluchting Jelief.

Livelink, moeilijke situatie weer waar jullie inkomen...al die onzekerheid en spanning. Heel veel sterkte met de kerst en de periode erna.

Moonah, ik blijf het fijn vinden om te lezen hoe goed Thies op zijn plek is en hoe tevreden jullie nu zijn, na alle overwegingen die jullie gemaakt hebben.

Fleur is druk in de weer met surprises..maken (nou,ja mama is aan het knutselen)
pi_104868600
Kim, knapperd O+ Ingrid, dat zijn leuke dingen om te bewaren voor later he? :Y

Jelief met Emma: wat fijn dat t goed gaat in groep 2!

Oja, surprises, waarschijnlijk mag ik deze week ook weer: een surprise voor een jongen van 10 :7 .... (k zal oudste ns opjagen.. anders moet ik straks echt aan t werk:X )

Christan, wat een leuke school! Rewimo, lijkt me echt iets voor hem, zo 'n taak als "uitlegger" O+

Livelink, pittig hoor -O- zorgen voor de toekomst, die je maar zo beperkt kunt beïnvloeden...
je doet t beste voor Job en ondertussen is t hopen op verbetering denk ik? sterkte gewenst voor decembermaand enzo en natuurlijk respect voor de manier waarop jullie t handlen O+
  zondag 27 november 2011 @ 11:18:22 #58
37150 livelink
pi_104870294
Ik ben vandaag ook aan de surprise. Katja moet dat voor haar klas. En dan loop ik ook meteen weer tegen mijn aloude frustraties aan.
Ik ben best creatief in het verzinnen van een leuke surprise en het vervolgens verzamelen van alle materialen. Maar als het dan in elkaar geknutseld moet worden dan blokkeer ik volledig.

En ik heb dus bijna in een convenant vast laten leggen dat J. al dit soort zaken op zich zou nemen al voordat we kinderen kregen, maar in de praktijk komt het toch altijd op mij neer.

Ik vertrek daarom zometeen met Katja en surprisespulletjes naar mijn ouders en dan mag mijn moeder weer ouderwets inspringen cq redden wat er te redden valt.
Zo verval je toch weer in je oude patronen :D

En een snobistisch dilemma. Katja heeft zelf haar gedicht helemaal geschreven zonder enige hulp. Het is echt een leuk gedicht en ze heeft het mooi opgeschreven en versierd, maar er zitten een paar taalfoutjes in. En ze heeft de juf getrokken. En nou heb ik zo de neiging om het te gaan verbeteren en dat ze het weer opnieuw moet gaan schrijven. Maar tegelijkertijd vind ik dat ook weer zo flauw van mezelf. Als het een klasgenootje was geweest had ik me er niet druk over gemaakt. Ai, ai, ai, de prestatiedrang heeft toch bezit van me genomen.
pi_104870354
O+ Livelink, prestatiedrang? dan is t nu een mega-prestatie van jou als je Katja háár gedicht laat inleveren en haar prijst voor haar inspanningen :+ :*

even kort door de bocht: tegenwoordig richt ik mn drang op binnenshuis, de buitenwereld is wezenlijk ondergeschikt :Y

gheghe, dat convenant ^O^
  zondag 27 november 2011 @ 11:26:02 #60
37150 livelink
pi_104870427
Ja, ja, ik heb me ook ingehouden en ik laat het ook zo. De juf zal vast al wel op de hoogte zijn van de soort foutjes die ze maakt :X
En ik vind het ook echt heel goed dat ze dat gedicht helemaal zelf gemaakt heeft.

Mijn drang richt zich juist altijd buitenshuis. Daar ben ik toch gevoeliger voor dan ik zelf dacht.

En je moet dus niet op dit soort convenanten vertrouwen he :(
Ik doe af en toe nog wel een laffe poging om hem er op te wijzen.
pi_104870760
staat er geen tegenprestatie in t convenant? die je alsgevolg van wanprestatie op knutselgebied van je man, wel moet laten vallen (zn gestreken overhemden ofzo >:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 november 2011 @ 11:42:53 #62
13151 crew  Rewimo
pi_104870797
livelink, probeer het eens zo te bekijken: je hebt nu in elk geval een oplossing gevonden voor het probleem. Ook al is dat op een andere manier dan je misschien zou willen.

En wat het gedicht betreft: ik denk dat juf het meer waardeert als ze een gedicht met foutjes krijgt, dat overduidelijk door Katja helemaal zelf is geschreven, dan eentje dat door een ouder is gemaakt :) Hartstikke knap toch van haar? ^O^ Ik vind het juist heel goed als je er niet aan gaat sleutelen, dat getuigt van moed van jou en vertrouwen in je dochter O+

En het is geen schoolwerk, dus is het sowieso niet zo punt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 27 november 2011 @ 12:14:03 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104871466
lijkt me ook een heel gedoe zo'n surprise hoor, livelink! wat hebben jullie bedacht dit keer?

LB, ik PM je nog. prachtige foto's van je lieve Jolie! O+
in de haak.
  zondag 27 november 2011 @ 14:20:54 #64
37150 livelink
pi_104876352
Ik wil niet teveel verklappen, stel je voor dat er iemand meeleest van haar klas. Maar mijn moeder heeft er inmiddels iets heel moois van gemaakt O+
Het is nog lang niet af, maar de rest kunnen we wel zelf.
  zondag 27 november 2011 @ 14:35:00 #65
37150 livelink
pi_104876977
Hoeft Willem nog niet aan de surprise op school, Trui?
Bij ons op school is het vanaf groep 5, maar vorig jaar heb ik er helemaal niks aan hoeven te doen. Ze kwam thuis uit de BSO en ze vertelde ons dat ze die middag lootjes hadden getrokken en diezelfde middag had ze op de BSO de surprise al gemaakt met de hulp van een leidster. Ik hoefde alleen de cadeautjes nog maar te kopen en erin te frutten.
Degene die ze had getrokken hield van turnen en ze had een zwarte piet gemaakt die aan een rekstok hing. De bovenkant van de rekstok bestond uit de rol van een keukenrol en ik heb er vervolgens voor gezorgd dat de cadeautjes precies in die rol pasten en klaar was Klaas *O*
En het was nog leuk ook. Dat was wel echt relaxed. Dit jaar heeft ze op de BSO wel het gedicht gemaakt.
  zondag 27 november 2011 @ 20:20:02 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104892645
Hier moten vandeweek nog 3 surprises uit den mouw geschud. Ik geloof dat de oudste twee zich wel redden sort of, maar kleinste moet nu ook en dat is voor het eerst. Op de middelbare school gaat het dus gewoon nog door }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104892826
hier alleen oudste :') gelukkig doen ze er op t kdv nog niet aan.. t begint steeds jonger., alles.. toch?
naja.. hij heeft zeker ideeen, maar vindt t gewoon gezellig om t samen te doen en dan "mag" ik bv strookjes aluminiumfolie knippen enzo.. *;

en de meester heeft iets gezegd over dat ze zich er niet makkelijk vanaf mogen maken :') .. en dat heeft ie blijkbaar onthouden *O* that's a first :Y ...
toch ns vragen welke skills de meester heeft ^O^
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 20:50:56 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104894699
ik ben zo blij dat ik van die schoolterreur afben :Y
de laatste keer presteerden ze het om luca's surprise uit te pakken en met een dikke viltstift de naam van de ontvanger op de surprise te kalken :(
  zondag 27 november 2011 @ 21:21:25 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104896908
Iedereen bedankt voor de lieve woorden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:27 schreef livelink het volgende:
Met Job gaat het redelijk. Hij komt voor de Kerst thuis en ik ben heel erg bang voor de toekomst. Voor zijn toekomst en voor onze toekomst. Het voelt niet veilig om hem los te laten in de maatschappij. Niet veilig voor hem en ook niet veilig voor de maatschappij. Mijn zorgen worden gedeeld, maar men kan er niet zoveel mee. En dus ploeteren we voort op hoop van zegen.
Lieve Livelink, ik ben een beetje bij gelezen. Als ik eruit ben wat ik je 'zeggen' wil dan PM ik je. ik weet niet precies wanneer dat zal zijn. Weet dat ik aan jullie denk. Niet dat je er wat aan hebt maar ik wens jullie zo veel goede hulp en alle goeds. Voor het hele gezin.
  zondag 27 november 2011 @ 21:25:08 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104897179
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:35 schreef livelink het volgende:
Hoeft Willem nog niet aan de surprise op school, Trui?
nee, hier pas vanaf groep 6 dit jaar. omdat er ook een combinatiegroep 4-5 is, en het voor groep 4 nog wat te vroeg is voor surprises, heeft men besloten dat de 'gewone' groep 5 ook nog een jaartje wacht. vind ik niet zo'n punt hoor, ze zouden er denk ik echt nog wel erg veel hulp bij nodig gehad hebben.
in de haak.
  zondag 27 november 2011 @ 21:26:05 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104897242
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:50 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben zo blij dat ik van die schoolterreur afben :Y
de laatste keer presteerden ze het om luca's surprise uit te pakken en met een dikke viltstift de naam van de ontvanger op de surprise te kalken :(
heu, wat bedoel je precies? en wie zijn 'ze'?
in de haak.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 21:29:48 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104897499
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:26 schreef trui het volgende:

[..]

heu, wat bedoel je precies? en wie zijn 'ze'?
de dames van de ouderraad. die hadden in al hun wijsheid besloten dat gecontroleerd moest worden of iedereen wel een deugdelijke surprise gemaakt had.
dus het papier werd verwijderd en het gedicht gecontroleerd en de naam van de ontvanger werd met een marker op de surprise gekalkt.
en dan niet op de achterkant, nee, pontificaal dwars over de voorkant :r

daar baal ik gewoon van.
  zondag 27 november 2011 @ 21:34:09 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104897780
ohzo. ja, da's wel wat weinig subtiel. hadden ze geen etiketjes kunnen plakken ofzo.
in de haak.
  zondag 27 november 2011 @ 21:34:45 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104897828
Huh? Waar bemoeien ze zich mee?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 21:42:16 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104898369
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Huh? Waar bemoeien ze zich mee?
o de censuur werd elk jaar groter. (en mijn ergernis ook)
ze bemoeiden zich overal mee.
  zondag 27 november 2011 @ 22:42:57 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104902455
Saskia moet ook aan de surprise.. We hebben samen een kadootje gekocht (wat een hel, op zaterdagmiddag in het winkelcentrum :') ) en ik heb het idee voor de surprise geopperd, doosje tevoorschijn getoverd.. Mag zij van de week plakken en knutselen en oma moet maar even helpen :P
Heb ook voorschotje gegeven voor gedicht, zodat ze in die trant verder kan.. (ben heel standaard begonnen met 'sint zat te denken wat hij Stef zou schenken..' :') )

Ben benieuwd; zal morgen nog wel ff goed vertellen dat we volgend weekend weinig tijd hebben (sinterklaas op Jeroen z'n werk en zondag thuis) en dat ik vrijdagmiddag pas terug ben en dat ze dus wel even goed moet plannen en moet zorgen dat het op tijd af is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_104910873
Wat idioot, lady-wrb :?

Voor oudste is het nu het tweede jaar (surprise). Vanaf groep 6 dus.
Hij heeft heeel veel hulp nodig. Zoiets kan hij echt niet :N
Het gedicht maakt hij wel zelf trouwens.

Hun school is gefuseerd in september en een van de nieuwe meisjes in zijn klas meldde een tijdje terug dat ze hem haat.
Trekt hij natuurlijk juist haar lootje :+
pi_104910896
Lily :W hi!
das ook stom toeval dat ie dat meisje heeft.
hier heeft oudste een jongen die graag opschept >:) zei ik al: maak n taartschep :D
maar t wordt toch maar iets met voetbal...
  maandag 28 november 2011 @ 08:37:51 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104911763
Wat een pech dat D. nou precies voor zo'n stom kind wat moet gaan maken zeg. Veel succes!
in de haak.
pi_104911811
Misschien vindt ze hem juist heel leuk Lily :D

Hier gaan ze ook vanaf groep 5 aan de surprises zag ik. En ik las een heel lijstje met regels maar gelukkig geen ballotagecommissie die van te voren nog even je creatie keurt :o
  Licht Ontvlambaar maandag 28 november 2011 @ 08:44:11 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104911859
Ben blij dat we hier nog even niet aan de suprises hoeven... Hoop trouwens dat we geen ballotagecommissie hebben hier, want dan vrees ik dat ik zelf het gedicht ga schrijven >:)

Ik vond surprise op de middelbare school trouwens een stuk leuker. Dat deden we 's avond bij iemand thuis met de hele klas en de gedichten werden elk jaar beter/interessanter :P
pi_104912994
Wat een sint-surprise-perikelen allemaal :D Blijft ons gelukkig nog eventjes bespaard. Hier alleen nog schoen-zet-spanning ;)

Ik zit met een twijfelgeval. Op zich gaan mijn dametje 2 dagen per week naar de buitenschoolse opvang. Helaas is ze nog steeds erg moe van school en ziet ze er regelmatig tegenop omdat het daar zo druk is. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet heel erg weg van ben omdat het er altijd zo chaotisch is. Als ik haar op kom halen, staan alle kinderen te dringen om de pc met youtube-sint liedjes op vol volume en zitten de juffen lekker te beppen. Tsja kan best een keer, maar het is wel vaker zo. Druk, chaotisch, juffen die dingen niet aan elkaar doorgeven, niet weten over welk kind iets gaat etc. Vaak kom je in een overprikkelde berg kinderen terecht. Ik zou er zelf eerder voor kiezen om aan het eind van de dag iets rustigers te doen: kleuren, spelletje, verhaal voorlezen etc.

Nu wil mijn moeder haar ook best op 1 dag uit school halen, maar ja die past al een hele dag in de week op de jongste en haalt de oudste die dag ook op van school. Aan de ene kant heel fijn, maar ik twijfel toch over die 2e dag. Het voelt een beetje alsof ik mijn moeder dan met mijn kinderen opzadel. Of moet ik er juist van genieten en doen nu het allemaal nog kan qua gezondheid en leeftijd van mijn moeder? Moet zeggen dat zowel de meiden als mijn moeder het helemaal fantastisch vinden dus dat is zeker het probleem niet.
  maandag 28 november 2011 @ 09:54:02 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104913172
Stiemie, ik denk dat jou moeder ziet dat die kleine van jou het fijner heeft bij haar. Daar wel de rust vind en neemt die ze nodig heeft in haar drukke schooleventje. Ik zou het rustig met je moeder bepraten en haar ook duidelijk de mogelijkheid bieden om aan te geven als het teveel wordt. Daarnaast zou ik op zoek gaan naar een andere BSO. Ik zie het hier... de groepen worden gescheiden in groot en klein en de kleintjes gaan naar een apart lokaal. Daar spelen ze, daar eten en drinken ze en daar zitten ze aan tafel te kleuren/strijkkralen als ik ze kom halen.

Surprise 1 is op weg naar de ontvanger (vanmiddag) en ik geloof dat Fleur het wel heel erg spannend vind of haar vriendin het leuk vind.

Ik vind het knap van Katja dat ze zelf een gedicht geschreven heeft! Super!

En lady, wat een censuur...verschrikkelijk. Daar is geen goed woord over te zeggen.
pi_104913293
Hier gelukkig ook geen suprises. Maar ze doen op school wel hun best. Donderdag schoen zetten, vrijdag rommelpieten+cadeautje uitpakken. En dan maandagochtend sinterklaas op bezoek. Die maandagmiddag vrij is dan geen overbodige luxe denk ik..

Stiemie, lastig. Zeker als de BSO er niks mee doet. Misschien daar nog eens proberen of het anders kan? Dat de leidsters toch echt iets met de kinderen gaan doen. Ze kunnen ook wel beppen als ze met de kinderen aan tafel zitten te knutselen...
Je moeder klinkt als een mooie oplossing, misschien alleen voor dit jaar? Volgend jaar is school misschien wat gewoner, en is je meisje iets groter..
pi_104913746
Hier splitsen ze de groepen 1 tm 3 ook af van de rest, maar echt rustiger wordt het dan helaas niet. Overigens kun je hier niet kiezen voor een bso. Je krijgt de bso die bij jouw school hoort en tot zover de keuze -O- Nadeel van aangeven tot mijn moeder het niet meer ziet zitten is dat er wel een mega-wachtlijst is. We hebben voor deze 2 dagen langer dan een jaar op de wachtlijst gestaan en dan hebben we nog geeneens de dagen die we als voorkeur hebben opgegeven :')

Ik heb niet het idee dat de leidsters in zijn voor verandering. Al verschilt het ook erg per dag. De ene dag maken ze bijvoorbeeld soep of pizza en de andere dag gebeurt er helemaal niks en is het heel druk. Ze gaan ook dingen buiten de bso doen. Naar een plein met speeltuin in de buurt bijvoorbeeld. Al kwam mijn vriend haar daar eens ophalen en toen was er een meisje uit haar klas heel hard aan het huilen. En de leidsters hadden het nog niet eens gezien want die zaten lekker met zijn vieren aan een tafeltje in de zon :{ Kan net verkeerde timing zijn geweest, maar het voelt toch niet fijn.
  maandag 28 november 2011 @ 10:21:41 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_104913786
Stiemie, heeft die BSO geen oudercommissie ofzo waar je dit aan kan kaarten? (Kan me voorstellen dat je misschien eerst wilt weten of er meer ouders zijn die dit zo beleven voordat je er mensen op aan gaat spreken? )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104914043
Ik heb al wat verkapte navraag gedaan bij andere ouders :@ Maar ja sommigen vinden dat kinderen nou eenmaal druk zijn en dat ze zich moeten kunnen uitleven etc en anderen vinden dat het wel wat rustiger mag.

Ik heb ook gewoon een heel rustig meisje en dat scheelt misschien ook wel in hoe ik het beleef. Mensen die een drukker kind hebben, vinden de drukte daar misschien wel meevallen of zou dat geen logisch iets zijn? :@

Voor ons is het trouwens een aflopende zaak want ons huis gaat begin januari in de verkoop en dan gaan we hopelijk snel verhuizen naar een andere woonplaats. Ligt een beetje aan de duur dat het appartement te koop staat.
pi_104919868
Ik zou het eerst met de leiding bespreken stiemie, geef aan wat je ervaart, en wat linde ervaart.
Mochten ze niets kunnen veranderen aan de situatie kun je alsnog ervoor kiezen om je moeder te laten oppassen. Helemaal als je moeder het zelf aanbiedt.
Meike en lars zijn ook bij opa en oma als ik aan het werk ben, 2 dagen.
pi_104921938
Luchtbel, fijn om wat van je te lezen. Wat een mooie meid heb je. O+
Fijn dat het weer best goed met haar gaat

Stiemie, ik denk dat de opties die je hebt hier al wel besproken zijn.
Ik wil alleen nog even aangeven dat ik het wel vreemd vind dat het zo druk is. Hier op de BSO gaat het er echt niet zo aan toe. Kinderen mogen best druk zijn en ontladen, maar hier wordt dat voornamelijk buiten gedaan. Vrijwel alle kinderen gaan na het eetmoment een uur buiten spelen. Bij het ophalen heerst er bij ons vaak juist rust. Muziek op een normaal niveau, kindjes rustig aan het spelen. Ik heb het er nog nooit chaotisch gezien terwijl ik toch op heel verschillende tijden Damian ophaal. Er wordt ook veel met de kinderen gespeeld en vaak zijn de leidsters verdeeld over de kinderen. Dus aan elke tafel (hier is het vaak: 1 knutseltafel, 1 spelletjestafel) zit een leidster. Zo ook bij het buitenspelen.
Ik krijg uit jouw berichten de indruk dat het meer aan de leidsters ligt dan aan de kinderen. En dat ze kleppen met elkaar belangrijker/gezelliger vinden.. Zoals je zelf al zegt is het maar de vraag of er dan iets verandert.
En of je er nou wel of niet de juiste indruk van hebt gekregen.. blijkbaar zit er gevoelsmatig iets niet helemaal goed dus ik zou er zeker wat mee doen.
Verder sluit ik me aan bij Karin.
  maandag 28 november 2011 @ 16:08:33 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104925368
Geloof dat mijn kleine druppie zich toch echt iets minder goed voelde dan ze zelf dacht.... Ze had een beetje rot nacht achter de rug (veel hoesten, weinig slapen) en toen tussendemiddag een van de oppaskindjes naar bed moest, vroeg ze of ze ook mocht. Ja, hoor dat kon wel - er vanuit gaande dat ze binnen vijf minuten weer benenden zou staan - maar wat doet ze.....ze valt gewoon echt in slaap. Had ze het blijkbaar toch nodig en was de opmerking van de HA vanochtend om ze in de gaten te houden zo gek nog niet. We zullen vanavond zien waar het schip strand....
  maandag 28 november 2011 @ 16:36:19 #91
37150 livelink
pi_104926599
Chacama, ik probeer terug te vinden wat er met je druppie aan de hand is, maar ik kan het niet vinden.

Beterschap in ieder geval!
  maandag 28 november 2011 @ 16:40:57 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104926817
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:36 schreef livelink het volgende:
Chacama, ik probeer terug te vinden wat er met je druppie aan de hand is, maar ik kan het niet vinden.

Beterschap in ieder geval!
Niet echt wat aan de hand. Ze is herstellende van een blaasontsteking, maar daar heeft ze vorige week woensdag de laatste medicijnen van gehad en is verder erg aan het hoesten en heeft last van d'r oren, maar geen oorontsteking. Door het hoesten slaapt ze wel slecht en denk dat de goede sint ook wel een steentje bijdraagt qua lichamelijke spanning. Vanochtend voor de zekerheid nog een keer urine gebracht en oren laten controleren bij de HA, maar urine is schoon en oren zijn geiriteerd. Moet d'r wel even dagelijks tempen om de evt. ontsteking op tijd te zien. Maar d'r lichaam vraagt dus duidelijk voor rust en neemt dat gelukkig ook.
  maandag 28 november 2011 @ 16:47:25 #93
37150 livelink
pi_104927118
Ik hoop dat die extra slaap zijn werk heeft gedaan, Chacama!
Als de kinderen overdag willen slapen is voor mij altijd een teken dat ze echt ziek zijn.

Stiemie, ik herken dit ook niet bij onze BSO. De leidsters zijn bij ons vaak druk bezig met helpen met knutselen en zo.
Bovendien hebben ze bij ons veel kamers en voor kinderen zoals Job voor wie het snel te druk kan zijn is dat wel lekker. Hij kan zich altijd terugtrekken naar een rustiger plek. In de praktijk zag je dat ook gebeuren. Job zit meestal met de wat rustiger kindjes lekker te spelen met de kapla, de autootjes en zo.
Katja is juist meer van het knutselen. Voor allebei is gelukkig ruimte.
pi_104928493
Hier is de manier om rust te krijgen een kind aan tafel zetten om te kleuren/knutselen en dan volgt de rest vanzelf. Mar ja dan zit het kind dat rust wil dus weer met die hele drukke kliek om zich heen omdat die niet altijd zin hebben om te kleuren, maar wel wat afleiding zoeken :')

Ach ik verbaas me bij onze bso en school wel over meer dingen, zoals ouders die bijna smeken of de kinderen alsje-alsje-alsjeblieft hun jas willen aandoen en meewillen na schooltijd en een moeder die zei dat ik het wel kon vergeten toen ik tegen mijn dochter zei dat ze na nog een keertje glijden mee naar huis moest omdat we gingen eten... Heb maar even uitgelegd dat er ook kinderen zijn die wel luisteren O-) en natuurlijk ging mijn schatje zonder problemen mee na 1 keer glijden (had vast ook iets te maken kunnen hebben met de croissantjes die we thuis zouden gaan maken :P )

Ik ga het vanavond maar eens met mijn vriend bespreken en dan binnenkort met mijn ouders. :) Moet zeggen dat ik er na een dagje over nadenken al steeds positiever over denk!
pi_104932444
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:41 schreef snoopy het volgende:
Misschien vindt ze hem juist heel leuk Lily :D
haha, nee, helaas. Meisjes en D zijn nog niet zo'n goede combi. Wie weet komt dat nog ooit ;)
alleen zijn zusje natuurlijk *;
pi_104932464
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:45 schreef Stiemie het volgende:
Nu wil mijn moeder haar ook best op 1 dag uit school halen, maar ja die past al een hele dag in de week op de jongste en haalt de oudste die dag ook op van school. Aan de ene kant heel fijn, maar ik twijfel toch over die 2e dag. Het voelt een beetje alsof ik mijn moeder dan met mijn kinderen opzadel. Of moet ik er juist van genieten en doen nu het allemaal nog kan qua gezondheid en leeftijd van mijn moeder? Moet zeggen dat zowel de meiden als mijn moeder het helemaal fantastisch vinden dus dat is zeker het probleem niet.
Dat is dan toch een geweldige oplossing?
Je meiden bij de mensen die het meest van ze houden (naast jullie natuurlijk).

[ Bericht 2% gewijzigd door lily op 28-11-2011 19:05:37 ]
pi_104932522
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:47 schreef livelink het volgende:
Stiemie, ik herken dit ook niet bij onze BSO. De leidsters zijn bij ons vaak druk bezig met helpen met knutselen en zo.
Bovendien hebben ze bij ons veel kamers en voor kinderen zoals Job voor wie het snel te druk kan zijn is dat wel lekker. Hij kan zich altijd terugtrekken naar een rustiger plek. In de praktijk zag je dat ook gebeuren. Job zit meestal met de wat rustiger kindjes lekker te spelen met de kapla, de autootjes en zo.
Katja is juist meer van het knutselen. Voor allebei is gelukkig ruimte.
hier precies hetzelfde!

Ik ben erg tevreden met de leidsters en ruimte die de BSO hen biedt. De 4 tot 6 jarige zitten in een ander gebouw. De tuin scheidt de baby's, dreumessen en kleuters met de grotere (7 toot 12 jarige).
Veel kamers, veel ruimte, voor ieder wat wils.
pi_104932940
beterschap, chaca. Altijd naar als ze ziek zijn..
pi_104933311
Chaca wat naar dat de blaasontsteking dus toch nog wat na-ebt. Beterschap voor je druppie en laat haar maar lekker uitrusten.

De bso is hier voor elke groep 1 grote ruimte helaas. Lily als ik het zo lees denk ikd at we het maar gewoon moeten doen. :Y
pi_104933678
Vorig jaar moest ik op mijn werk ook de surprises van de ll controleren en het gedicht werd in de klas gemaakt. Ik had echt zo iets van :? ik kreeg als reactie dat het te vaak voor gekomen was dat er voor een ll geen surprise was. Er waren ook ll die de helft van de kpz niet hadden bezorgd.
Dit jaar op een andere school gaan we het surprisespel spelen en hier kregen we veel commentaar van ouders of hun kind wel echt een cadeau kreeg en of wij de cadeautjes gingen controleren. Hier controleren we niet maar de ll krijgen van de Sint ook nog een cadeau.
  maandag 28 november 2011 @ 19:24:25 #101
37150 livelink
pi_104933896
Wat is kpz, ferrari?

Bij ons wordt niks gecontroleerd, volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat er kinderen zijn die geen surprise hebben gemaakt. En ja, sommige surprises zullen leuker zijn en anderen minder leuk. Op zo'n korte termijn kan je daar toch niks meer aan veranderen, lijkt me.

Want wat deden jullie dan als bij controle bleek dat er voor een kind geen surprise was?
pi_104933990
livelink, ik denk kpz = kinderpostzegels

hier is t surprise+gedicht, maar geen kadoos, dus daar is iig geen concurrentie oid...
wel grote verschillen in aandacht die er aan het maken vd surprise is besteed...
pi_104934018
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:24 schreef livelink het volgende:
Wat is kpz, ferrari?

Bij ons wordt niks gecontroleerd, volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat er kinderen zijn die geen surprise hebben gemaakt. En ja, sommige surprises zullen leuker zijn en anderen minder leuk. Op zo'n korte termijn kan je daar toch niks meer aan veranderen, lijkt me.

Want wat deden jullie dan als bij controle bleek dat er voor een kind geen surprise was?
kpz=kinder postzegels
Dan kreeg het kind een cadeau van de school. Maar een surprise was dan niet meer mogelijk.
Volgens mij zegt het ook wel iets over de leerling populatie.
Ik vond het vroeger juist ontzettend leuk om een surprise te maken.
pi_104955886
Stiemie, je kan het je moeder laten doen. Wij hebben afgesproken dat als mijn ouders die dag in de week die ze nu oppassen, niet meer zien zitten, ze het echt aangeven.
En daar ga ik dan maar van uit...
Is er niet een gastouder in de buur misschien die BSO kan verzorgen? Dat scheelt een hoop kindjes... Je kan allicht eens rondkijken.
Succes :*

Surprises hoeven hier nog niet, we vieren uberhaupt geen sinterklaas, schoen zetten vinden we wel weer genoeg spanning voor dit moment ;)
Fake it till you make it...
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:31:23 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104957440
Gisteren 10 minuten gesprek gehad van Fleur en de juf was erg tevreden over d'r. Ze is een heerlijke leerling om de klas te hebben en een sociaal vriendinnetje. Wel gaan we werken aan de weerbaarheid van Fleur. En daar ben ik erg blij mee. Onder de spoiler uitleg van het waarom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maud is weer naar school en heeft vannacht heerlijk geslapen onder haar nieuwe donse dekbed. Toen ze om drie uur vannacht naast me kwam liggen zei ze: mama, ik ben zo lekker warm en na een kus en een kroel kroop ze in me en viel heerlijk in slaap om na zevenen weer wakker te worden. Ze klaagt wel nog over oorpijn, maar vanochtend was ze nog koortsvrij. We wachten het af!

als dat zo hoor over die surprises dan ben ik toch blij met deze school. Hier in elk geval geen controle.
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:52:07 #106
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_104957933
Nou ja, maar de juf had het ook wel wat positiever kunnen brengen bij Fleur, denk ik. Iets in de trant van: "Ik denk dat jij het beter kan, Fleur!"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:55:12 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104958009
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:52 schreef Grijs het volgende:
Nou ja, maar de juf had het ook wel wat positiever kunnen brengen bij Fleur, denk ik. Iets in de trant van: "Ik denk dat jij het beter kan, Fleur!"
Dat dus. :{
Ik snap wel dat Fleur schrok van een dergelijke boute reactie...
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:17:58 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104958507
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat dus. :{
Ik snap wel dat Fleur schrok van een dergelijke boute reactie...
Dat was mijn gevoel gisteren ook. Het eerste wat ik dacht (want zeggen durfde ik het niet): als je Fleur zo goed denkt te kennen, dan weet je ook dat je dit niet tegen mijn kind kunt zeggen. Maar goed de uiteindelijke uitkomst ben ik dan wel weer blij mee, want ik roep al vanaf groep 2 (en de juf daar ook) dat weerbaarheid voor Fleur echt een issue is. Dus ookal ben ik niet blij met hoe het gegaan is, ben ik wel blij dat er nu wat mee gedaan gaat worden. En ik was eigenlijk ook wel blij dat Fleur dus zichzelf durfde te laten zien en de manier waarop haar vriendinnen in de klas daarop reageerde. Die stonden meteen bij d'r en keken de juf boos aan met een blik in hun ogen van: hoe kun je Fleur nu aan het huilen maken....
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 november 2011 @ 10:23:52 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104958621
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:17 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat was mijn gevoel gisteren ook. Het eerste wat ik dacht (want zeggen durfde ik het niet): als je Fleur zo goed denkt te kennen, dan weet je ook dat je dit niet tegen mijn kind kunt zeggen. Maar goed de uiteindelijke uitkomst ben ik dan wel weer blij mee, want ik roep al vanaf groep 2 (en de juf daar ook) dat weerbaarheid voor Fleur echt een issue is. Dus ookal ben ik niet blij met hoe het gegaan is, ben ik wel blij dat er nu wat mee gedaan gaat worden. En ik was eigenlijk ook wel blij dat Fleur dus zichzelf durfde te laten zien en de manier waarop haar vriendinnen in de klas daarop reageerde. Die stonden meteen bij d'r en keken de juf boos aan met een blik in hun ogen van: hoe kun je Fleur nu aan het huilen maken....
Je weet in elk geval waar het vandaan komt ;)

En ik vind het aardig lomp van de juf, die van mij had het gedicht waarschijnlijk op het bureau van juf gegooid met de mededeling dat ze het dan maar zelf moest doen of gaan janken van boosheid... Tssk, als je van een kind verwacht dat het beter kan, dan kun je dat letterlijk zo aangeven. Niks mis met direct zijn, maar je kunt het ook overdrijven...
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:26:01 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104958669
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:17 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat was mijn gevoel gisteren ook. Het eerste wat ik dacht (want zeggen durfde ik het niet): als je Fleur zo goed denkt te kennen, dan weet je ook dat je dit niet tegen mijn kind kunt zeggen.
Opvoeden is voorleven... ;)
Jíj bent degene die haar het beste weerbaar kan maken door haar rolmodel te zijn. School en/of cursus kan daar wel bij helpen, maar de basis wordt thuis gelegd.
Maar fijn dat er nu actie wordt ondernomen. Hoe eigenlijk? Weet je dat al?
pi_104958716
Ik vind het ook geen 'handige' actie van de juf. Het arme kind denkt nu helemaal dat ze altijd maar moet presteren. Je zou er faalangst van krijgen :{
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:33:05 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104958849
Ohhhhh...jullie slaan ook wel de spijker op zijn kop!

En ik weet het wel, maar het daadwerkelijk voorleven is nog niet het makelijkste voor me. Ik geef haar wel de kans om zelf de keuze te hebben. Simpel voorbeeld: Fleur wil je voor mama dit even pakken boven....En terwijl ik aan d'r gezicht zie dat ze het eigenlijk niet wil, staat ze toch op...dan geef ik dus aan: "Fleur het is een vraag, je mag Nee zeggen..." Als ze dan nee, zegt dan reageer ik daar dus ook positief op.

Hoe ze het precies gaan doen op school, ga ik nog navragen want ik wil er wel in betrokken worden.

@Snoopy, daar ben ik altijd bang voor geweest, maar tot op heden is dat door alle juffen en meester ontkent. Dat is één van de dingen waar ze geen last van heeft. Ze wil graag 'goed' doen, maar bang om te falen dat is er niet. Ze heeft zo af toe wel het gevoel dat ze iets niet kan, maar dat wordt dan op school heel snel verandert in: niet snappen....en iets niet snappen dat kun je veranderen door het uit te leggen op meerdere manieren waardoor je het uiteindelijk wel begrijpt.

Ik ben trouwens wel blij met jullie reacties, want het zorgt wel bij mij dat ik mezelf ook even weer een spiegel voorhoud.
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:36:06 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104958938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:33 schreef chacama het volgende:
dat ik mezelf ook even weer een spiegel voorhoud.
:* En het is knap dat je hem niet wegduwt, maar erin durft te kijken!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 november 2011 @ 10:40:38 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104959072
ow, damn... voorleven, nu begrijp ik ook weer wat meer reacties van Isa :o :@

Chaca :*
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:41:41 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104959100
zo hoeft ze het tegen geen enkel kind te zeggen lijkt me. ze had ook kunnen benoemen wát er precies niet helemaal aan klopte, of waar ze op moest letten, in plaats van zo'n algemeen negatieve opmerking.
in de haak.
pi_104959389
Ik vind het ook wel een heel negatieve opmerking zo.

Wij hebben een probleem, Kim kan nergens haar vriendenboekje vinden. Ze heeft de 1e uit de klas nu meegekregen en wil haar eigen ook uitdelen.
Hele huis op de kop gezet, nergens te vinden. Balen!
Denk dat ik zo maar al verrassing een nieuwe koop van K3 ofzo. Bruna heeft dat vast wel, die zit in het winkelcentrum hier.
Vandaag is ze pepernootjes bakken op school. Ze had er zin in, maar zie wel dat ze geen pepernootjes uit de oven lust. :D
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:07:38 #117
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104959874
@Trui, ook wat ik dacht, maar niet durfde te zeggen. Soms zou ik echt willen dat ik vaker durfde te zeggen wat ik denk.

Ingrid, wellicht dat de Sint het heeft gehoord en een briefje met een boekje in d'r schoen kan doen. Zou misschien ook wel erg tof zijn als de Sint als eerste in haar boekje zou schrijven.....als ze dat emotioneel aan zou kunnen.

Pepernoten uit de oven lusten ze hier ook niet, maar het maken ervan is er niet minder leuk om. Ze maken ze met plezier om ze vervolgens aan iedereen uit te delen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:47:15 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104961277
ik vind zo'n verzoekje om boven iets te halen trouwens wel een ander genre. daar zal niemand spontaan ontzettend veel zin in hebben, toch?
in de haak.
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:52:30 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104967440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:47 schreef trui het volgende:
ik vind zo'n verzoekje om boven iets te halen trouwens wel een ander genre. daar zal niemand spontaan ontzettend veel zin in hebben, toch?
Op zich is het iets anders, maar juist omdat ze leert op zulke dingen ook nee te zeggen - zonder dat ze het gevoel heeft dat ze me teleursteld - hoop ik dat ze met grote dingen ook die stap durft te zetten en zich minder 'gedwongen' voelt om iets te doen wat ze niet leuk vind of om te reageren op iemand op het moment dat ze zich in een moelijke situatie bevind.

Ik hoop dat ik het nu een beetje fatsoenlijk uitleg. Zo niet dan hoor ik het wel en probeer ik het nog een keer......
  woensdag 30 november 2011 @ 19:16:03 #120
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_105017376
http://kind-baby.marktpla(...)98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Voor degene die nog een kinderfeestje moeten geven in de categorie prinsessen, en niet weten wat ze moeten doen; deze verhuur ik ;)
Ik wil ook nog andere kisten gaan verhuren, maar ik zoek een slachtoffer waarvoor ik het kan maken ;) Dus als je een kist wilt huren voor over een paar maanden, laat me weten, misschien wil ik het wel maken!
pi_105025987
Chaca, ik sluit me bij de anderen aan, het is wel heel erg bot gezegd door de juf. Je gaat toch altijd uit van wat iemand wel goed heeft gedaan.
Wel fijn dat het op zich heel goed gaat op school! Je mag ook zeker trots zijn op je sociale meid!

Hier vandaag ook een 10-minutengesprekje gehad. Ze vonden Kyllian meer bij groep 2 passen dan groep 1. Ze vinden hm er vooral cognitief klaar voor om na dit schooljaar naar groep 3 te gaan. Vanaf nu doet hij dan ook helemaal met groep 2 mee.
Het is alleen wel onder voorbehoud van de Citotoets van januari die ook goed moet zijn, maar denk niet dat daar iets vreemds uit zou komen (en de juffen ook niet).
Ben wel blij dat er eindelijk wat meer duidelijkheid is.
pi_105026378
Welke grens houden ze dan aan op school meimel? Hier is het 31 december dus zou Kyllian sowieso in groep 2 zitten.
pi_105026933
Fijn dat jullie weten waar je aan toe bent meimeltje.
Kyllian vindt het ook wel prima?

Wij hadden vandaag sinterklaasfeest bij mijn vriend op het werk, meike begon heel dapper zelf op een stoel, maar toen de beste man zijn kop om de deur stak zat ze heel snel op mijn schoot.
Ze is wel zelf naar sinterklaas gegaan, samen met lars, wel heel verlegen en zachtjes praten, maar ze had het toch maar gedaan, ondertussen stond broerlief er mooi naast te grijnzen en te highfiven met de pieten. Wat een verschil haha!!
Ze was heel blij met haar kado, een barbie. Maar ze heeft zich wel de hele avond verder afgevraagd hoe sinterklaas dat nou toch kon weten dat ze barbies zo mooi vindt.....hihi
pi_105027000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:54 schreef Meimeltje het volgende:
Ben wel blij dat er eindelijk wat meer duidelijkheid is.
Meimeltje, dat lijkt me idd fijn! ^O^
pi_105027745
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:00 schreef snoopy het volgende:
Welke grens houden ze dan aan op school meimel? Hier is het 31 december dus zou Kyllian sowieso in groep 2 zitten.
Hier hadden ze net voor de zomervakantie besloten dat ze de kinderen van oktober t/m januari (4 kinderen) in groep 1 laten zitten (1-2) en zouden gaan observeren of ze klaar waren voor groep 3 in schooljaar 2012/2013.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn dat jullie weten waar je aan toe bent meimeltje.
Kyllian vindt het ook wel prima?
Kyllian was helemaal blij dit te horen! Hij heeft altijd ontkend dat hij nog in groep 1 zat, hij was het er nooit mee eens :P (Tja z'n eigenwijsheid kwam ook wel even aan bod tijdens het 10-minutengesprekje ;)).
Ik heb uitgelegd dat hij dan wel zijn weektaken moet doen (in groep 1 mocht je kiezen of je het wel of niet doet en groep 2 is het verplicht). Nou dat vond hij helemaal leuk :D Hij is ook erg leergierig, dus dat zal het probleem niet worden.

Karin, stoere Meike bij de Sint!

[ Bericht 22% gewijzigd door Meimeltje op 30-11-2011 22:28:50 ]
pi_105041112
Meike, wat stoer bij de Sint!!

En fijn dat Kyllian met groep 2 meekan.
pi_105041408
Meike, wat ben je een stoere dame *O*

@Meimeltje, ik ben fan van Kyllian O+ '

@Chacama, ik vind ook dat een juf dat niet zo hoort te zeggen, onnodig confronterend :N
Moonah zegt t altijd zo goed!
Succes met de aanpak voor je meisje, ik ben benieuwd naar t vervolg, kom je dat hier ook vertellen, is interessant :Y O+

Surprise: hoeft hier maandag pas te worden meegebracht... ik had n goed idee, maar dat werd afgeschoten.. prima *O* grote vriend, dan doe je jouw idee :P (ik hoop verwacht dat ik nog "mag helpen" :'))
  donderdag 1 december 2011 @ 15:10:26 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105054176
Kyllian lekker mee in groepTwee!

En Meike zo stoer bij Sint op schoot!

In een klas vol met meiden (12 en 3 jongens) speelt meer dan alleen gezellig leren en doen. Daar zit ook nog wat kippenkracht in. En Fleur was blijkbaar niet de enige die wat nodig had. Er speelt meer in die klas en dat wordt nu breder aangepakt. Gisteren is daarmee oa. naar aanleiding van de oudergesprekken mee begonnen door de indeling aan de tafels te veranderen. Dat is de eerste stap in het veranderen van het groepsproces dat nu helaas al pestgedrag vertoonde. Iets wat Fleur ook van slag had gemaakt.....kwam ik eergisteravond achter met het naar bed brengen.

En nog een vraagje voor de kleutermama's....Maud is nog steeds erg rechts-links georienteerd, wanneer is dat bij jullie voorbij gegaan? We letten er wel op met lezen en plaatjes kijken dat ze links begint, maar met werkjes is links achteraan en rechts het beginpunt. Ik zal het niet kunnen veranderen, maar ik ben wel benieuwd hoelang het kan/mag duren.
  donderdag 1 december 2011 @ 18:50:54 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105062702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef ik80lll het volgende:

Voor degene die nog een kinderfeestje moeten geven in de categorie prinsessen, en niet weten wat ze moeten doen; deze verhuur ik ;)
Ik wil ook nog andere kisten gaan verhuren, maar ik zoek een slachtoffer waarvoor ik het kan maken ;) Dus als je een kist wilt huren voor over een paar maanden, laat me weten, misschien wil ik het wel maken!
Wat leuk dat je dat doet!!! Succes ermee!

Oi Chaca, ik weet eigenlijk niet hoe lang dat zou mogen duren bij Maud... Het enige dat je zou kunnen doen om het mogelijk te beinvloeden doe je al, zelf het goede voorbeeld geven. Momenten/situaties waarin je het zou kunnen gebruiken zo veel mogelijk benutten. Maud weet wel wat links en rechts is?

En zo'n meidenklas kan best lastig zijn. Meidenvenijn. Toevallig vanmiddag met een collega over gehad. Bij meiden zijn dat vaak veel meer onderhuidse processen die zich langzaam uitbreiden zonder dat je er echt een vinger achter krijgt. Jongens zijn wat dat betreft veel eenduidiger en ook openlijker.
  donderdag 1 december 2011 @ 20:12:41 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105067107
@moonah precies dat onderhuidse dat speelt meer en meer. Sinds de herfstvakantie is er een nieuw meisje bij en dat heeft de synergy ook verandert.

Maud weet redelijk goed het verschil. Tuurlijk maakt ze soms foutjes, maar met fietsen en de auto weet ze het meestal wel. Maar ik zal daar ook alerter op zijn.

Ingrid, is het gelukt met het vriendenboek?
  donderdag 1 december 2011 @ 20:37:31 #131
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105068445
Voor de mama's onder ons.

Mijn zusje heeft 8 vrijkaarten voor het grote sinterklaasfeest in Slagharen voor vier december. Aangezien wij op bijna drie uur rijden afstand wonen is het gewoon veels te ver rijden op een dag en een hele dag daar en dan maandag weer sinterklaas op school binnenhalen om 8 uur 's morgens.

Ze zijn verpakt in twee setjes van vier kaarten. Wie ze wil kan pm-en

Hier ook het tienminutengesprekje gehad en K. blijft nog lekker in groep 1 dat was ook onze gedachte al mede omdat K. best nogal vlinderig is soms en lekker kan dromen. Dus vanaf volgend jaar augustus heb ik een kleutertje in groep 1 en een kleuter in groep 2 O+
  donderdag 1 december 2011 @ 20:45:54 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105068959
Heerlijk books. Straks twee kleuters. Komen ze dan bij elkaar?
Kaartjes zijn voor mij ook te ver weg...maar wel heel leuk om te doen, ben benieuwd wie er van gaat genieten.
pi_105069280
Tis hier om de hoek...kwartiertje met de auto....even inlezen wat het inhoudt
pi_105069559
Voor als er nog meer naartoe willen, via onderstaande link zijn gratis kaartjes te bestellen :)

http://slagharen.com/sinterklaasfeest
  donderdag 1 december 2011 @ 21:00:28 #135
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105069884
Karin pm je mail dan kan ik ze altijd even doormailen. Zij had ze via Sbs althasns daar komt de mail met kaartjes vandaan.

Chaca er zijn twee 1/2 klassen en op school en wij eigenlijk ook willen ze liever niet dat broertjes/zusjes bij elkaar in de klas komen. K. is een superlate leerling en E. een vroege. K. blijft bij haar juf die ze heeft en E. komt in bij een nieuwe juf die na de zomervakantie gaat beginnen.
pi_105070779
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:12 schreef chacama het volgende:
Ingrid, is het gelukt met het vriendenboek?
Nee, maar ik heb gisteren gebeld met de ouders van een meisje uit de klas en die heeft hem gewoon al een hele tijd thuis kwamen we achter. :D
Ze neemt het of mee naar school, of volgende week met het feestje.
En meisjes onder elkaar kunnen idd heel gemeen zijn. Sterkte ermee.

Trouwens, vinden jullie voor de traktatie een koekbakje (waar je ijs in kan doen), met 2 ronde spekken en een parapluutje te karig?
  donderdag 1 december 2011 @ 21:16:29 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_105070862
Nee hoor, dat is een prima traktatie! Lekker zonnig, dat kunnen we wel gebruiken! Me dunkt dat er in deze tijd van het jaar al meer dan genoeg gesnoept wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105071048
Spek is ook snoep he ;)
Het is ook wel leuk genoeg zo! Ik doe er nog een (kerst) labeltje eraan. Met Kim is 6! ofzo.

Crap! Bedenk me net dat Tyler ook nog gaat trakteren volgende week. Niet vergeten!
pi_105071112
Ingrid, wat fijn dat hij weer terecht is!

Ik heb ze ook nog van vroeger, altijd leuk om terug te lezen!!

Kyllian heeft ook voor de eerste keer in het vriendschapsboekje van een klasgenootje 'geschreven' O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Meimeltje op 01-12-2011 21:28:07 ]
pi_105071345
Leuk he! Zou ook zonde zijn als het 1e vriendenboekje spoorloos verdwenen was!

En ik bedenk me net dat Kim nog een vriendenboekje heeft liggen die nog ingevuld moet worden.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:30:51 #141
37150 livelink
pi_105071827
Ik ben weer uit de vriendenboekjes. Katja is er te oud voor en Job doet er niet echt aan. Ik vind het niet zo erg, hoewel het een handig naslagboek is voor telefoonnummers.

En de surprise is af *O* *O*
Morgen moet hij ingeleverd worden (maar Katja weet nog steeds niet hoe laat :( )
En we mochten hem niet inpakken want in haar gedicht had ze geschreven dat de inpakpiet geen zin had om in te pakken :?
Tja, als het maar rijmt.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:37:25 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105072341
slim van katja!

Mooi books. Hier kan dat niet dus veel broertjes en zusjes im de combi klassen.
Mooi dat ie terug is ingrid
  donderdag 1 december 2011 @ 21:39:25 #143
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105072492
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef ik80lll het volgende:

Super leuk!
  donderdag 1 december 2011 @ 21:48:05 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105073101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:30 schreef livelink het volgende:
Ik ben weer uit de vriendenboekjes. Katja is er te oud voor en Job doet er niet echt aan. Ik vind het niet zo erg, hoewel het een handig naslagboek is voor telefoonnummers.

_O-

Ik vind die vriendenboekjes echt geen zak aan. :@
Waar zijn de good old poezie-albums gebleven?
  donderdag 1 december 2011 @ 23:15:27 #145
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105078811
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

_O-

Ik vind die vriendenboekjes echt geen zak aan. :@
Waar zijn de good old poezie-albums gebleven?
'k Had laatst mijn poezie-albums aan Judith laten zien en nu wil ze er ook een. Heel leuk, maar ik zou niet weten waar je zoiets nog kunt kopen...
pi_105082946
Ik heb er ook een gehad van mijn ouders en heb deze nog sdteeds. ik gebruitke ze ook erg veel op school ben toch pas 18 dus nog niet zo lang geleden. ik denk dat je toch echt bij bruna of dekkers zou moeten kijken daarvoor.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 06:27:51 #147
240917 Mula
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:11:57 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105089459
Hier ook in de boekwinkel. Fleur vind mijn poezie-album ook super! En ze heeft al eens eentje gehad om in te schrijven. Ik heb in de kast zelfs nog een poezie-album gedichten boekje staan.

@Moonah, vriendenboekjes zijn hier ook mijn adressenboek....

Vandaag Sinterklaas op school en de directrice werd bij de sint geroepen, omdat ze het niet op zijn verjaardag vierde....en hij riep de kinderen dus op om maandag verkleed naar school te gaan (en dat moest natuurlijk eigenlijk dinsdag zijn....waar komt die verplaatsing vandaan?)

Ouders mochten erbij zijn in de hal en Maud heeft beduusd bij me op schoot gezeten....zoveel drukte op de vroege morgen is niet haar ding. Maar het was wel super leuk gedaan. De Sint was al in de school en in zijn 'pyjama' zat ie koffie te drinken in het kamertje. De kinderen stonden voor de ramen te kijken wat er allemaal gebeurde. Zo leuk al die koppies.

Fleur had er ook zin in en is vol enthousiasme naar school gegaan met de surprise in de vuilniszak. Iedereen moest hem zo meenemen zodat het niet te zien was wie wat bij zich had.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:19:59 #149
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_105089676
Sinterklaas. Wat een toestand. -O- Vanmorgen stuurde ik Tristan om iets voor acht op pad, want om acht uur moest ie op school zijn, voor de sinderklaasintocht. Komt ie terugfietsen met 'Mama, wat moet ik nou? Er is helemaal niemand!' Blijkt het pas maandag te zijn! 8)7 Dus hij moest vandaag gewoon om half negen op school zijn. :|W
Tja, op de school van mijn oudste twee was het vandaag, en in de nieuwsbrief van Tristan stond maandag 2 december. Dus ik had 2 december onthouden, maar dat moest dus niet vrijdag 2 december zijn, maar maandag 5 december! o|O
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:25:52 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105089836
Oh, hahaha, ik ben dus niet de enige die daarmee loopt te stressen }:| Wat een gedoe Spuug! lekker duidelijk briefje ook. :|W

Oudste vierde het gister, die heb ik maar naar school gebracht vanwege harde woei en slagregen. toen nog "motivatiegesprekken" gehouden om de laatste puntjes op de i te krijgen bij de surprises van de anderen. En de gedichten niet te vergeten.
Die moesten vandaag mee, maar ze vieren het maandag. ook zoiets. En dan vanmiddag met de hele zwik in de auto om naar het sinterklaassprookje te gaan. En ik moet nog alle gedichten, en nog wat kadootjes en ik heb gister wél een spel gekocht en betaald, maar het niet meegekregen. Gelukkig hadden ze het wel gevonden bij Intertoys want voor hetzelfde hadden ze het bij een ander in de tas gestopt ofzo. Kan je zwaaien naar je 50 euro. :X
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:32:12 #151
37150 livelink
pi_105090044
Ik moet nog alle cadeautjes kopen voor Sinterklaas. En in verband met beperkt budget zal het geen volle zak worden, helaas.

Katja wil een cadeau waarmee ze al aan het totale budget zit. Dus ik moet even kijken hoe ik dat verder ga aanpakken, want 1 cadeautje is wel heel weinig.

En Job moet het echt zelf uitkiezen. Voor J en voor mij zijn er dit jaar geen cadeautjes :{

We moeten het zondag maar vooral gezellig maken met lekkere hapjes en zo.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:34:11 #152
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_105090101
Dat gaat ook allemaal soepeltjes zo te horen buuf! :D Hier was ook weer een fijne toestand vanmorgen. Ik zou de oudste twee met hun surprises vanmorgen afzetten bij de bus (waarvan ik die van Wouter dus geknutseld heb maar dat had je al gehoord ;) ). Met de bus stappen ze namelijk vlakbij school uit, handig met die surprises, niet hoeven fietsen. :) Normaal gaan ze met de trein, maar dan moeten ze daarna in de stad nog een stuk fietsen van station naar school. Net de straat uit rijdend ontdekt meneer een scheur in zijn broek op een plek waar je geen scheur wilt, dus die moest uitstappen en naar huis rennen om zich om te kleden, terwijl ik Sterre naar de bushalte bracht (die mocht natuurlijk niet te laat komen door de actie van haar broer). Sterre afgezet bij de bushalte, weer terug naar huis, inmiddels omgeklede Wouter opgepikt en naar de trein gebracht want de bus rijdt maar 1x per uur en de trein kon ie nog net halen. Dus... taxibedrijf X. was weer volop in actie vanmorgen! }:|
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:38:38 #153
37150 livelink
pi_105090235
Een enerverende ochtend dus, Spuuglokje :D
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:38:52 #154
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105090248
Pfffffff! ja, je hebt je Sinterklaaspunten wel weer binnen! :o
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:44:23 #155
37150 livelink
pi_105090469
Doen jullie met die grote kinderen thuis ook al aan surprises?
Ik weet nog van vroeger hoe leuk ik dat op een gegeven moment vond. Die spanning in huis waar iedereen probeerde een afgesloten eigen plekje te vinden. Overal briefjes op deuren met: "Niet binnenkomen!" en mijn moeder die van iedereen wist wie wie getrokken had en overal moest inspringen en meehelpen en dan zelf ook nog iets moest maken.

Ik heb heel lang ook alle gedichten bewaard van die tijd. Misschien heb ik ze nog wel ergens in een doos liggen. Dat vond ik eigenlijk ook wel het leukste van een groot gezin.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:44:23 #156
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_105090470
Ik roep het over mezelf af, ik zweer het je. ;( Want juist omdat atmosferisch bekend is dat ik ze altijd maar weer uit de shit haal gebeuren dit soort toestanden. Met grote regelmaat. :|W
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:45:18 #157
37150 livelink
pi_105090503
Tja, je bent gewoon een te goede moeder, Spuuglokje.
Het heeft ook zijn nadelen ;)
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:46:16 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105090536
Ik vond het leuk toen mijn moeder de moeder was zeg maar, ik weet niet hoe leuk ik het vind dat ík dan iedereen uit de shit moet halen Livelink. :P
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:57:37 #159
37150 livelink
pi_105090932
Ja, dat is ook wel weer de andere kant van de medaille, inderdaad.

Die rol zou mij ook minder passen, maar toch...
Eigenlijk wil ik mijn kinderen niet die lol onthouden die ik daar vroeger bij had.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:02:23 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105091134
Ben ik met je eens. Doordat mijn jongste uit de (sinterklaas)droom is geholpen door een klasgenoot ( :( ) gaan wij volgend jaar ook met lootjes trekken werken, en dan surprises en gedichten verplicht. :D en dan voor iedereen een budget van 25 euro. Leuk, ook wel weer zin in!
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:40:25 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105094703
wij zijn nog niet zo ver, ik kan ook nog niet inschatten of dat hier een succes gaat zijn. ik ben volgens mij de enige die 't leuk vindt. we zullen zien.

hier klaar met de inkopen, gisteravond tot heeeel laat bezig geweest met inpakken, en vanavond moet er ook nog wat ingepakt en gedicht worden. 't is weer een wat overdreven verwen-toestand aan 't worden (en ook wat budgetoverschrijdend eerlijk gezegd) maar ik kan het zo slecht laten. :@
in de haak.
pi_105094852
Herkenbaar trui :o En ze hebben al zoveel...

Hier wordt het maandag op school gevierd. 's ochtends iets eerder op school zijn om de Sint buiten welkom te heten. Hopelijk is het dan droog. Vervolgens doen de groepen 1 t/m 4 spelletjes en komen Sint en Piet in elke groep langs. Om 12 uur zijn ze dan vrij. Dat vind ik wel leuk want wij vieren het zelf zondag en dan kunnen ze lekker met hun kadootjes spelen :)
pi_105094996
Mikael had een lijstje gemaakt en hij krijgt alleen wat op het lijstje stond. Iets van ons, van opa en oma's en van R zijn werk. Al met al nog genoeg!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:50:42 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105095050
Ik ga mijn best doen om het plezier aan mijn kinderen over te dragen....probleem is dat ik het vroeger niet echt geweldig vond...vrees dat ik toch meer een kerstkind ben....geen stress van gedichten en surprises maken.

Budget...hmmm dat had ik hier ook. Maar ben er toch overheen gegaan met voor mezelf verantwoorde argumenten (die uiteraard niet logisch zijn), maar zelf krijg ik een familiespel en f. krijgt een broodtrommel die ie hard nodig had. Verder alleen spullen voor de kinderen en dat varieerd van speelgoed/knutselspul tot pyjama en sloffen. Ze krijgen in elk geval dit jaar geen 'rommel'-spul. Tenminste ik heb mijn best gedaan om cadeautjes te kopen die niet in de kast verdwijnen.
pi_105095422
Wij hadden ook geen budget. Maar gewoon afgesproken niet meer dan zoveel kado's per kind. Vorig jaar kregen ze van opa en oma en oom en tante zoveel dat ze van gekkigheid niet wisten wat ze ermee moesten. Ze hadden niet eens tijd om er rustig mee te spelen want volgende moest alweer uitgepakt worden. En het meeste hebben ze nooit mee gespeeld en is met de verhuizing allemaal weg gegaan. Daarom nu alleen dingen die ze zelf echt gevraagt hadden. Weten we zeker dat ze er mee spelen!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 14:01:21 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105095431
met mijn oudste doe ik niet meer aan sinterklaas. ze gelooft er (toch) niet meer in, en ze is twee dagen voor de sint jarig, dus ik ben allang blij dat ze sint niet zo nodig meer hoeft ;) Morgen is m'n kleine meisje gewoon al weer 13 jaar ....

Ze heeft overigens keurig twee lijstjes met elk drie dingen gemaakt voor mij en haar vader, van mij krijgt ze één ding van haar lijstje, + nog een kleinigheidje uit de dierentuin wat ik al in huis had gehaald voor haar een paar weken terug. Met kerst krijgt ze ook nog iets, weet alleen nog niet wat. Ik ben nu bezig met zelf een tasje te maken van een oude spijkerbroek (voor mezelf) als dat lukt en ze vind hem leuk, wil ik ook wel zoiets voor haar maken denk ik.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105095754
Mijn oudste had 3 dingen op zijn lijstje gezet waarvan 1 dingetje van 23 cent O+
Dat heeft hij in zijn schoen gekregen.
pi_105095964
Och Snoopy....
Tof dat ze zulke kleine dingen ook kunnen waarderen
Dat ken ik in mijn omgeving wel anders.

Morgen Sinterklaas bij opa en oma, ben heel benieuwd.
Ik heb aangegeven dat ik dat gehaaste gescheur en getel hoeveel kado's iedereen heeft heel storend vindt. ben benieuwd of er wat mee gedaan wordt.
Ik weet al wel dat als Meike of Lars dat gedrag overneemt we er meteen wat van zeggen.
Maar om mijn nichtje en neefje te corrigeren waar hun ouders bij zitten gaat me te ver.

Spuug! Wat een toestand op de vroege morgen! Maar je hebt ze weer gered....megamindymama
pi_105096099
Ook herkenbaar Karin. Daarom vind ik het heerlijk dat we het nu en afgelopen jaar lekker met elkaar vieren met alleen mijn moeder en tante erbij. Veel rustiger en ze kunnen dan gelijk lekker spelen.
pi_105096619
Hier de ergste sinterklaasstress wel achter de rug. Met de schoonfamilie 2 weekenden terug, en vorig weekend bij mijn ouders. Dit weekend alleen nog de schoen zetten. Maar weet eigenlijk niet wat ik er nog in moet stoppen. Hij heeft al zoveel gehad. Maar vind wel iets..

Vanochtend waren de rommelpieten op school geweest. Chris was op het schoolplein best beduusd, omdat iedereen daar stond te hypere, voordat we naar binnen mochten (ipv direct naar het lokaal).
In de klas waren de tafels tot het plafond gestapeld. De pieten hadden piet-hartje-juf op de vloer geverfd, de plantjes stonden op de grond, dozen met speelgoed over de vloer etc.
En dan maandagochtend nog de sint in de klas, en 's middags vrij. Dat is wel even lekker, een middagje vrij om bij te komen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:42:34 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105096925
wij vieren 't alleen met ons viertjes dit jaar, zaterdagmiddag al, zodat ze de rest van 't weekend nog kunnen spelen met de buit. met kerst bij oma nog een paar kadootjes, en dan lijkt 't me wel weer mooi geweest. :)
in de haak.
pi_105097236
Meike is helemaal in de ban van het Sinterklaasjournaal. Ze vindt het echt erg dat de andere pieten de rolstoelpiet steeds plagen. Afgelopen woensdag hadden we sinterklaasfeest op het werk van D, toen heeft Meike tegen piet gezegd dat ze niet steeds de rolstoelpiet mochten plagen want dat vond ze zo zielig O+ gelukkig had deze piet ook sinterklaasjournaal gekeken, en die zei dat hij het met de andere pieten zou bespreken en dat ze eigenlijk ook wel gelijk had.
pi_105097410
Chris vond het maar gek dat het sinterklaasjournaal vanmiddag op tv was. Sinterklaas en de pieten liggen toch te slapen nu. Elke sint/piet/poster die hij ziet, zegt hij dat het niet echt is, omdat de sint en piet alleen 's nachts komen. Zondag maar uitleggen dat sint op 5 december wel overdag langskomt :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 december 2011 @ 15:04:27 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105097721
Hebben jullie de kleurplaat ook voor het raam hangen?
pi_105097767
Kleurplaat???

En ook niet eens een vlag, want dat hoeft niet volgens Meike. Ze vinden het zonder vlag ook wel, ze vinden haar schoen toch ook??? Waarheid als een koe
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 december 2011 @ 15:10:25 #176
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105097953
Iets met rolstoelpiet, was woensdag in siterklaasjournaal.
pi_105098145
O die ja, lollig is die!!
pi_105114934
:D Slim bedacht Meike !

Oef ik vind dat sintgebeuren altijd al een gedoe, maar dit jaar helemaal. In de eerste week van januari gaat ons appartement in de verkoop en ik zit dus echt niet te wachten op heel veel en groot speelgoed. Ik heb zelf dus voor allebei maar 5 pakjes (waaronder allebei een boek, een klein spelletje en een dvd) maar ik vrees dat er voor beide meiden meer dan 20 pakjes per persoon zijn morgen :X Met dank aan moederklaas en schoonmoederklaas...

Nou ja ik probeer het maar gewoon van me af te laten glijden... en alvast te bedenken waar ik alles ga laten :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 02-12-2011 21:58:35 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 21:53:55 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105115043
is het een idee om schoonmoeder op te zadelen met een deel van de cadeaus? zo van: joh, dan hebben ze bij jou iets (niewus) om mee te spelen?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105115277
Uh ik vrees van niet. Zei tegen mijn moeder al "goh da's ook leuk voor bij jou!" maar dat was niet echt de bedoeling geloof ik :D Nou ja we zullen het wel overleven denk ik en het zijn vast leuke dingen voor de meiden. En voor ons een lekkere goedkope sinterklaas ;)
pi_105118619
succes dan maar morgen stiemie!

hier een heel verdrietig meiske met zwemles...
ze moest in het 2e badje, doen ze eens in de zoveel tijd, dan gaan ze oefenen in het volgende bad... alleen is ze pas vorige week begonnen, dus dat gaat voor meike te snel...(ze gingen met het hele groepje)
toen ik haar tussendoor op het toilet even trooste zei ze ook dat ze het eng vond...
en dan moet je je kind toch weer terugsturen....
het liefst had ik haar eruit gehaald en plat geknuffeld, ik vond het zo zielig....

en nu moet ze volgende week met kleren aan zwemmen. ook eens in de zoveel tijd....
tis wel veel allemaal vind ik. gelukkig hebben we de hele week om haar erop voor te bereiden, en ze hoeft alleen een tshirt aan.
pi_105118668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:52 schreef Stiemie het volgende:
In de eerste week van januari gaat ons appartement in de verkoop en ik zit dus echt niet te wachten op heel veel en groot speelgoed.
knip..
... en alvast te bedenken waar ik alles ga laten :X
Stiemie, wij hebben bij bezichtigingen regelmatig de achterbakken volgeplempt :D met zooi (ja ook speelgoed ja :X )
ms idee?
of als sinterkerstcadeau van je (schoon) ouders een paar maanden een holbox abbo vragen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hier een heel verdrietig meiske met zwemles...
..toen ik haar tussendoor op het toilet even trooste zei ze ook dat ze het eng vond...
...
.tis wel veel allemaal vind ik. gelukkig hebben we de hele week om haar erop voor te bereiden, en ze hoeft alleen een tshirt aan.
edit: Karin, -O- das ook niet leuk... wel fijn dat je Meike tussendoor ff kon troosten.. en vasthouden... *; en achteraf overladen met complimenten, ze doet t toch maar allemaal, je grote meid O+
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:05:55 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105119220
ik vind dat ook wel veel en snel, karin!!

(wij hebben wel De Vlag hangen. :D )

[ Bericht 63% gewijzigd door trui op 02-12-2011 23:30:34 ]
in de haak.
pi_105119559
ik heb nog nagevraagd of het echt moet, met kleren aan. Maar ja, dat was toch wel de bedoeling.... als het echt strijd werd hoefde het niet, maar liever toch wel.
ik heb wel gezegd dat ze net begint en het heel eng vindt, maar zo doen ze het altijd....

Dan vraag ik me af of ik te beschermend ben.....

Ik heb zoiets van: laat dat kind eerst eens watervrij worden. rustig wennen..... maar goed, zij hebben ervoor geleerd, ik niet
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:16:34 #185
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105119665
Kan het zijn dat ze er gewoon nog niet aan toe is?
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:17:08 #186
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105119685
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik heb nog nagevraagd of het echt moet, met kleren aan. Maar ja, dat was toch wel de bedoeling.... als het echt strijd werd hoefde het niet, maar liever toch wel.
ik heb wel gezegd dat ze net begint en het heel eng vindt, maar zo doen ze het altijd....

Dan vraag ik me af of ik te beschermend ben.....

Ik heb zoiets van: laat dat kind eerst eens watervrij worden. rustig wennen..... maar goed, zij hebben ervoor geleerd, ik niet
Ik zou het niet doen, karin. Ze krijgt nog kansen genoeg om met kleren aan te zwemmen, het is echt niet erg als ze een keertje overslaat!
Toen Judith op zwemles zat was er ook maandelijks (ofzo) zwemmen met kleding aan. Als ze net naar een volgend badje ging, sloeg ik meestal ook over.
pi_105120429
Er aan toe....tja weet ik niet.
Zwemmen vind ze wel leuk, hoofd in het water vind ze eng.

ik denk dat de tijd van het jaar ook wel meespeelt.
Ze is zo moe, en vol spanning door Sinterklaas.

Maar toen ik vroeg of ze nog een paar weekjes kon wachten met beginnen zeiden ze dat ze dan opnieuw op de wachtlijst kwam, wat ik ook wel snap....
Nou ja, niet meteen opgeven.
Het komt een beetje klote uit dat ze meteen dit soort dingen hebben.
En er liep ook nog een zwarte piet rondom het zwembad.....dat maakt het ook niet makkelijker
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 00:04:08 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105121856
en wel gewoon de lessen volgen, maar het met kleding aan gewoon nog even skippen Karin? En als ze echt moeilijk doen, zou ik de tijd van het jaar mee laten spelen. Sorry ze heeft griep ... ze kan deze les niet komen hoor. Nood breekt wetten ...

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 00:12:03 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105122132
bah, ik heb ineens even een emo-momentje .. het is tien over twaalf, en ik besef me ineens dat m'n dochter dertien is. Morgen mag ik haar wel twee hele uurtjes zien en that's it. mijn kleine meisje is gewoon een puberende tiener .. en al wat ik er van mee mag maken van Jeugdzorg is haar een cadeautje brengen en voor de rest vooral de planning van het pleeggezin niet in de war schoppen :X

zaterdag 3 december 2011 @ 08:17:51 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_105126237
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:12 schreef DJMO het volgende:
bah, ik heb ineens even een emo-momentje .. het is tien over twaalf, en ik besef me ineens dat m'n dochter dertien is. Morgen mag ik haar wel twee hele uurtjes zien en that's it. mijn kleine meisje is gewoon een puberende tiener .. en al wat ik er van mee mag maken van Jeugdzorg is haar een cadeautje brengen en voor de rest vooral de planning van het pleeggezin niet in de war schoppen :X
:*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 december 2011 @ 08:35:28 #191
37150 livelink
pi_105126314
Moeilijk DJMO. Ik hoop voor je dat het vandaag in ieder geval leuk wordt met het cadeautje brengen :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 08:49:31 #192
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105126393
DJMO, gefeliciteerd met je puber! :*

Karin, ik vind het nogal wat. Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg blij was toen ik Maud afgelopen donderdag ziek kon melden - daar kwamen nl. ook pieten bij het zwembad. Het is allemaal zo veel voor ze.

En met kleren aan al zo vroeg. Het zal we een nieuwe methode zijn....maar ik ga mee in je gevoel van eerst watervrij en de rest komt later.

Op school, op zwem, bij gym, bij de bso enz. enz. ik ben zo blij dat ik het heb kunnen beperken tot bso en school en morgen thuis.
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:03:38 #193
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105126483
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
i
Vertrouw op je intuïtie Karin! je hebt niet voor niets een moedergevoel...
De zwemjuf/-meester heeft vast een module pedagogisch handelen gehad, maar jíj kent Meike door en door. Zij kennen haar (nog) helemaal niet.

Ik was vorige week bij een lezing over prikkelgevoelige kinderen (superinteressant!!). Die werd o.a. gegeven door een dame die PMT'er is (psycho-motorisch therapeut). Zij geeft ook zwemles. En ik moet er tzt een half uur voor reizen, maar zeker weten dat Thies van haar zwemles gaat krijgen. Niks forceren, maar het kind volgen is haar (en mijn) devies.

DJMO, van harte gefeliciteerd, en een fijne middag gewenst samen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:13:04 #194
37150 livelink
pi_105126551
Bij ons beginnen ze de zwemles altijd met een heel groepje tegelijkertijd. Ik begrijp dat Meike dus als nieuweling al in een bestaand groepje dat al langer les heeft terecht is gekomen?
Met zoiets als zwemles lijkt me dat niet zo prettig. Het is toch wel behoorlijk spannend en als je dan meteen op je tenen moet gaan lopen om met de anderen mee te kunnen...
pi_105126581
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:12 schreef DJMO het volgende:
lieve DJMO
gefeliciteerd met je puberdochter!!! *;
:* en wat je schrijft, dat is ook prut...
wat livelink zegt: ik hoop dat t toch een leuke date wordt O+
en veel foto's (laten) maken van je momentjes met je puber *O*
heej... en jij bent dr moeder hoor, dat verandert nooit.. :*
pi_105126641
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:03 schreef Moonah het volgende:
Vertrouw op je intuïtie Karin! je hebt niet voor niets een moedergevoel...
De zwemjuf/-meester heeft vast een module pedagogisch handelen gehad, maar jíj kent Meike door en door. Zij kennen haar (nog) helemaal niet.
Karin, t klinkt een beetje weird ms, maar gisteravond kwamen de woorden "pedagogische-boekenkast-gelezen en "jij bent de mama" bij me op... (nadat ik hier had gepost)

en nu zegt moonah t weer zo mooi (en veel beter dan ik met mn botte teksten kan doen)! dat dus :Y

en jij hebt de keus en beslissende stem hoor! ze kan toch gewoon griep hebben oid :Y ik zou de confrontatie ms wel of niet aan gaan, dat ligt aan de sfeer daar bij de zwemclub... :@ en aan mn eigen gevoel...

o en... is t ms een idee om thuis in bad/douche te oefenen? en er een gek spel van te maken?
want sommige kinderen vinden t zonde van hun kleren enzo he...
sorry als ik me teveel bemoei... maar ik denk graag mee ;)
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 10:26:57 #197
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105127395
gefeliciteerd djmo!
maak er maar mooie quality-time uren van

jeugdzorg :r
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:34:54 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105127506
Aan de andere kant Karin, bij 'onze' zwemles oefenen ze bijna niet met kleren. Dus door vakantie en gedoe moest jongste het nog leren 1(!!!)week voor diplomazwemmen. En toen durfde hij niet :X en toen moest ik dus for the sake of the diploma, aan de kant staan viswijven en dreigen met in het water duwen :@ ik wist dat ie het kon, maar ja, hij nog niet. En een goed gesprek werkt niet bij mijn dwarskopje.

Bij de oudsten was het een keer in de zoveel weken meezwemles, en dan moesten ze een t-shirt aan. En in het laatste groepje elke zwemles kleren aan. Dus vanaf het begin hoorde het er bij. Ik vond dat veel fijner eigenlijk. Waarom vind Meike het vervelend? Misschien thuis eens een T-shirt in bad/onder de douche? Ik snap dat je haar niet wilt forceren, omdat ze dan wellicht de greep op zwemles verliest voor haar gevoel (en ze dan misschien wel juist niet met haar hoofd onder water gaat omdat ze daar wel macht over heeft?) ik zou het dus verkopen als iets dat er bij hoort, maar haar de regie laten houden
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:41:37 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105127594
daar zit ook wel wat in. het is alleen dat ze echt pas NET 1 week geleden begonnen is ofzo, dat vind ik wel heel erg snel op elkaar. maar dat het zo gewoon mogelijk gebracht wordt dat ze dit eens in de zoveel lessen doen lijkt me op zich inderdaad wel heel goed. in dat licht is het weer niet handig als je er als moeder zo'n heel punt van maakt, dan voelt het voor Meike ook weer zwaarder. lastig! heb je al besloten hoe je 't aanpakt, karin?
in de haak.
pi_105127628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:54 schreef Cooki het volgende:

[..]

Stiemie, wij hebben bij bezichtigingen regelmatig de achterbakken volgeplempt :D met zooi (ja ook speelgoed ja :X )
ms idee?
of als sinterkerstcadeau van je (schoon) ouders een paar maanden een holbox abbo vragen?

We hebben geen auto en ik heb kleine fietstassen :D ;)

Karin misschien volgende week gewoon een keertje thuishouden anders? Dit klinkt wel heel zielig voor haar.
pi_105127649
DJMO gefeliciteerd met je grote dochter *O* Probeer van de tijd die je hebt toch iets moois te maken ondanks de beperkte tijd :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:45:50 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105127667
DJMO, inderdaad, gefeliciteerd met je dertienjarige!
in de haak.
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:03:21 #203
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_105127984
DJMO van harte!

Zwemles, ik zou het ook niet forceren, en anders alleen een hempje aandoen? dan heeft ze wel iets aan?
Het is gewoon een gek gevoel zwemmen met kleren aan, als je ze daar vroeg aan laat wennen merken ze het ineens niet meer.
Nu Lotte op zwemles zit ben ik zelf ook weer de pineut, dus ik mag ook weer een uur per week zwemles geven, fijn hoor hahaha ach het is weer wat anders dan een kleuterklas. Alleen funest voor mijn stem maar gelukkig hebben we wat assistenten erbij staan die ook de les kunnen draaien.
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:39:48 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105128677
Oh DJMO gefeliciteerd! En dit klinkt vast meer cru dan ik het bedoel maar wat had je dan verwacht? Hoe had jij het graag gezien? Is er ruimte om dat aan te geven? Ik bedoel het dus meer als: wat zijn jouw rechten? Het feit dat het zo goed gaat met Jan en Geert kan je daar ook iets mee richting jeugdzorg? Natuurlijk heeft het pleeggezin ook rechten in deze, qua tijdsindeling maar is er nergens ruimte voor meer?

Hopelijk heb je een hele fijne tijd met je jarige grote!
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 11:40:34 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105128696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:52 schreef Stiemie het volgende:
:D Slim bedacht Meike !

Oef ik vind dat sintgebeuren altijd al een gedoe, maar dit jaar helemaal. In de eerste week van januari gaat ons appartement in de verkoop en ik zit dus echt niet te wachten op heel veel en groot speelgoed. Ik heb zelf dus voor allebei maar 5 pakjes (waaronder allebei een boek, een klein spelletje en een dvd) maar ik vrees dat er voor beide meiden meer dan 20 pakjes per persoon zijn morgen :X Met dank aan moederklaas en schoonmoederklaas...

Nou ja ik probeer het maar gewoon van me af te laten glijden... en alvast te bedenken waar ik alles ga laten :X
o jakkes :X ik hoop dat het snel verkocht is.
ik herinner me bij iedere bezichting weer een opruimsessie
vreselijk vond ik het, om niet mijn eigen rommelige zelf te kunnen zijn voor een onbepaalde tijd.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 11:45:23 #206
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105128785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh DJMO gefeliciteerd! En dit klinkt vast meer cru dan ik het bedoel maar wat had je dan verwacht? Hoe had jij het graag gezien? Is er ruimte om dat aan te geven? Ik bedoel het dus meer als: wat zijn jouw rechten? Het feit dat het zo goed gaat met Jan en Geert kan je daar ook iets mee richting jeugdzorg? Natuurlijk heeft het pleeggezin ook rechten in deze, qua tijdsindeling maar is er nergens ruimte voor meer?

Hopelijk heb je een hele fijne tijd met je jarige grote!
nou dat eigenlijk. hoe vaak moet je jezelf nog bewijzen? ik begrijp ook wel dat ze niet van het één op het andere moment naadloos in je gezin kan integreren, maar er zit ook geen greintje vooruitgang in, lijkt het.

ik ben zo blij dat ik ze af heb kunnen schudden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 december 2011 @ 12:28:53 #207
13151 crew  Rewimo
pi_105129589
DJMO, wat een rotsituatie is het toch, zeker met zulke dagen -O-

Geniet in elk geval van de tijd die je met haar hebt, en van harte gefeliciteerd! :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:37:58 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105129780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:45 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou dat eigenlijk. hoe vaak moet je jezelf nog bewijzen? ik begrijp ook wel dat ze niet van het één op het andere moment naadloos in je gezin kan integreren, maar er zit ook geen greintje vooruitgang in, lijkt het.

ik ben zo blij dat ik ze af heb kunnen schudden.
ik weet niet wat er is afgesproken over het doel/perspectief van DJMO's dochter. vaak is 'terug naar huis' het streven, maar niet altijd. Soms is dat gewoon een gepasseerd station. En dan geeft duidelijkheid daarover ook rust voor alle betrokkenen. Dat betekent natuurlijk niet dat je geen rol in haar leven hebt als biologische ouder, maar wel dat die rol duidelijk begrensd is.
in de haak.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 13:25:25 #209
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105130986
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:37 schreef trui het volgende:

[..]

ik weet niet wat er is afgesproken over het doel/perspectief van DJMO's dochter. vaak is 'terug naar huis' het streven, maar niet altijd. Soms is dat gewoon een gepasseerd station. En dan geeft duidelijkheid daarover ook rust voor alle betrokkenen. Dat betekent natuurlijk niet dat je geen rol in haar leven hebt als biologische ouder, maar wel dat die rol duidelijk begrensd is.
nou sorry hoor, maar een paar uurtjes voor een verjaardag vind ik dan wel erg karig.
en heeft het kind er zelf eigenlijk niks in te zeggen?

in mijn geval heeft mijn dwarsharkje er wel zelf een stem in gehad (omdat hij de 12 voorbij was)
en dat is nog gehonoreerd ook tot mijn verbazing
pi_105131655
De dochter van DJMO heeft dacht ik een stoornis in het autistische spectrum. De begeleiding die ze nodig heeft kan DJMO haar niet geven, volgens jeugdzorg.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:30:58 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105132890
dat weet ik niet, wel is ze volgens mij al op zeer jonge leeftijd uit huis geplaatst, toch DJMO?
in de haak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 17:08:21 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105137413
zo. ik ben weer thuis .. dank iedereen voor de felicitaties :* om even snel antwoord te geven voor ik de kids ga douchen:

Trui: ze is uithuisgeplaatst toen ze ca. een jaar was.

Buurvrouw: Voorgaande jaren mochten haar vader en ik haar samen meenemen naar bv zuidplein om bv. bij de mac iets te gaan eten. Ook duurde het extra bezoek dan drie uur. Dit jaar had de gezinsvoogd het onzalige plan opgevat om mij, mijn man, schoonvader, zwager en schoontante, + vader en zijn zus en haar vriend uit te nodigen op één en hetzelfde bezoekmoment bij haar thuis. Onder het mom van : een gezellig verjaardagspartijtje. Dat hebben zowel vader als ik meteen afgeketst, wij wilden gewoon hetzelfde als andere jaren, maar dat kon niet want dit was allemaal al zo geregeld en er waren plannen rondom haar verjaardag enzo. Ik ga zeker nog een schriftelijke klacht indienen, want het gaat er op deze manier alleen maar op achteruit ipv vooruit.

zaterdag 3 december 2011 @ 17:21:40 #213
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_105137797
Alsnog van harte DJMO met je 13 jarige ! :)
Hou je sterk! :*

Wat is Jeugdzorg toch zo corrupt als het maar kan zijn zeg!
Als alles maar op hun manier gaat is het goed..

Dat herinnert mij eraan dat ik ooit een vrij heftige documentaire met Jeugdzorg erin heb gezien..

Lost Mother heet tie ..
En is hier terug te zien
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:12:06 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105139223
Ik vind dat er erg kort door de bocht wordt gereageerd op Jeugdzorg.
Ja, er zullen (inschattings)fouten gemaakt worden. Immers, mensenwerk. En nee, dat zou niet mogen gebeuren. Maar dat houdt niet in dat alles dat zij doen slecht zou zijn. Kom zeg. :{
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:22:37 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105139532
Oh, ik bedoelde het ook niet slecht naar jeugdzorg Moonah, mijn wat had je dan verwacht was ook aan DJMO gericht. Ze heeft niet meer zelf het gezag, dus mja.m

Wat ik een beetje mis in het geheel is wat de dochter zelf wil? Misschien heeft zij wel aangegeven zo'n groot feest te willen. En dan vind ik het wel cru dat de biologische ouders dat afketsen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 18:43:10 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105140159
Ik weet niet wat m´n dochter zelf had gewild Buurvrouw, dat heeft ze ook niet gezegd verder, overigens heb ik nog steeds zelf het gezag over haar. Ik moet ook voor alles tekenen wat bjz wil voor haar (zo heb ik ook moeten tekenen voor de aanvraag cluster4 voor haar). Wat mij stoort is dat bjz uitspraken van de rechter naast zich neerlegt, of anders interpreteert en mijn dochter als een klein kind behandelt. ("ze heeft geen inschattingsvermogen, dus mag ze niet achter hyves" < hallo .. dat kind zal het toch óóit moeten leren, anders is ze op haar 18e straks helemaal een prooi voor loverboys etc). En dan vraag ik me af, waarom kon het nu ineens niet zoals het al jaren gaat?

nog een voorbeeld: wij hebben altijd het laatste weekend van de maand bezoek. Prima, maar als er dan iets bijzonders te doen is zoals koninginnedag, kan het zonder probleem een weekend naar voren gehaald worden, maar heb ik iets bijzonders zoals dat ik een week in dld zit, moet ik hemel en aarde bewegen om het bezoek verplaatst te krijgen "want de hele vakantie zit al volgepland met dagjes uit, vakantie's en weet ik het wat allemaal nog meer". Dat ik uiteindelijk compensatie heb gehad doordat ze oppas zochten voor haar omdat pleegmoeder naar het ziekenhuis moest voor 'n bestraling mag geen naam hebben :') )

Zo ook de belafspraken; altijd op maandagavond .. ineens moest dat naar de dinsdag (zonder overleg!) omdat ze op maandagavond naar catechesatie (of hoe je dat ook schrijft) wil (of moet? ik denk er het mijne van :X )

Ik begrijp heus wel dat ze daar een ander leven heeft dan ik me voor ogen had toen ze geboren werd, maar verdorie, er wordt in ons geval vrijwel nóóit rekening gehouden met biologische ouders, en de wensen van pleegouders staan voorop.

† In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 18:58:58 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105140656
als ik het dus goed begrijp, zal je de voogdij over je oudste nooit meer terugkrijgen?
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:05:35 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105140832
T zal, ben ik bang, vast te maken hebben met de reden waarom ze uit huis geplaatst is? Ik vind het vervelend voor je dat keuzes die je in het verleden hebt gemaakt zo lang voor je doorwerken. Waarschijnlijk wegen de minnen van toen zwaarder dan de plussen van nu. Is het niet ook zo dat je dochter nu ze 13 is ook een zwaardere stem krijgt in alles?

Ik hoop dat jullie er naar ieders zin uitkomen, met als grootste belang wat dochter wil. Misschien kan je haar vragen wat ze wil, qua bezoek en verjaarsinvulling? En dat je haar leert dat ze dit zélf ook kenbaar kan en mag maken bij JZ. Zelfs als dit in jou 'nadeel' zou zijn. Maar da's misschien teveel Salomon ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 19:06:58 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105140864
ik heb de voogdij nog steeds lady-wrb; ze staat alleen onder toezicht en is uithuisgeplaatst. In principe staat de weg naar huis dus gewoon open, alleen bjz wil daar niet aan meewerken, ondanks dat tijdens de laatste rechtszitting is uitgepsroken door de rechtbank dat dat wél bekeken moet worden en is er gezegd dat het nalatig is geweest van jeugdzorg dat ze daar niet eerder naar gekeken hebben. Omdat ik dus de voogdij nog heb, moet er elk jaar opnieuw bekeken worden of de OTS en de uithuisplaatsing nog nodig zijn. Als ik geen voogdij zou hebben zou dat niet (meer) nodig zijn.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 19:10:20 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105140957
straks in 't fototopic nog wat meer foto's:

Ze vond dat Jan mocht mee-uitblazen van de kaarsjes O+

† In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 19:19:12 #221
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105141617
DJMO gefeliciteerd! *O*

Wij zijn officieel van jz af! Alleen voor Kims Zorg in Natura zijn we bij hun.
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:33:41 #223
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105141627
Djmo, niet makkelijk dus. Ik vind het raar dat jz een uitspraak van de rechter zo naast zich neer legt. Hoop voor jullie dat er snel minder onrust is. Mooie foto!
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 19:52:46 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105142181
tja, de wegen van bureau jeugdzorg zijn ondoorgrondelijk :{
breek me de bek niet open
pi_105142988
Dank allemaal, voor het meedenken, ik voel me soms zo'n weekdier.... Ik zou het liefst wat rustiger aan doen, ik weet dat dat voor meike beter werkt. Als meike zin heeft duik ik morgen nog ff met haar het zwembad in, voor de leuk, en dan zie ik hoogstwaarschijnlijk haar zwemjuf en ga ik vragen of meike zonder kleren mag zwemmen, omdat het voor haar te spannend is zo. Ik vond het zo zielig....mijn meisje huilend en overstuur door dat zwembad getrokken te zien worden...en even later stond ze bij me bij het raam, helemaal over de rooie, zo sneu. Getroost, gezegd dat ze nu niet meer moest huilen "maar dat probeer ik ook steeds" ...ze moet vertrouwen op de badjuf, maar meikes vertrouwen moet je echt winnen. Wat ik ook snap....want het is een volslagen vreemde.

Ik zet haar thuis nog wel met shirt en al in bad, kan ze vast voelen hoe dat is.

Livelink, ze is inderdaad in een bestaande groep gekomen, wel samen met een vriendinnetje. Daar heeft ze ook wel steun aan...

Djmo, gefeliciteerd met je dochter, wat erg dat het op deze manier moet gaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 20:21:36 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105143219
de beloofde foto-spam!

Karin, ik denk dat je het op die manier goed aanpakt, gewoon in haar eigen tempo laten wennen!

zaterdag 3 december 2011 @ 20:32:39 #227
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105143603
Karin ik denk dat je het helemaal goed aanpakt en met de juf bespreken lijkt me een goed plan dan kan je meteen uitleggen hoe meike in elkaar steekt.

Hier net cadeaus geteld ze krijgen er elk 13, waarvan er vijf niet van ons komen...dus voor mij ook een verrassing. Gelukkig veel kleintjes en een aantal tactische Zoals sloffen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 21:19:47 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105145424
ik heb van de week toch zo gelachen.
dat kind van mij is gek op sommetjes en raadsels
mijn vriend was van de week aan het zwoegen op een bepaalde manier van behangen om te berekenen hoeveel rollen er nodig waren. hij kwam er maar niet uit.
tot zijn grote frustratie had L. het aantal in een oogwenk uitgerekend (en uit zijn hoofd dus)
hij heeft het zeker nog drie keer nagerekend en het klopte echt!

_O-

om maar niet te zeggen dat ik het best knap vind. ik had er toch echt een rekenmachine bij nodig.
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:16:06 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105147946
Dat is gewoon zo heerlijk lady. Gewoon overtroefd worden. Ik geniet er al van als ik lees van jou.
pi_105148417
Haha lady, wat cool voor je zoon! Wat zal hij zich groot hebben gevoeld! Slimmer dan papa....
  zondag 4 december 2011 @ 00:34:53 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105153483
heel knap inderdaad, ladywrb!
in de haak.
pi_105156926
DJMO wat een naar gedoe met jeugdzorg! Helaas kan ik er tegenwoordig over mee praten hoe rommelig ze zijn en wat een puinhoop ze er van kunnen maken, sterkte ermee :*

Lwrb wat knap!!! Echt super!!!

Hier een zoon (7) die alles,maar dan ook alles wil lezen,zo ook brieven van school over sintviering :o het is het laatste jaar van geloven en gelukkig hadden we het op tijd door dat hij die brief aan het lezen was :@
Puber is inmiddels 6 weken uit huis. Het is stil,leeg en mis haar verschrikkelijk. Maar nu vertoont ze daar het gedrag wat ze de laatste jaren hier deed en weten wij dat we de goede beslissing hebben genomen voor haar toekomst
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 december 2011 @ 08:18:24 #233
13151 crew  Rewimo
pi_105157906
Jee Anitra, het huis uit? Dat zal wel heftig zijn allemaal voor jullie. Sterkte! En geniet van je kleine lezer :)

lady-wrb, wat knap van L en ik kan me voorstellen dat C zich wel even achter zijn oren moest krabben en het drie keer narekenen :D

Hier een elfjarige die gisteren drie liedjes zong bij de kachel en zijn schoen :D Want ja, ook al geloof je niet, als je iets in je schoen wilt hebben, moet je er wel wat voor doen ;)
pi_105157977
Knap Lady!

Heftig Anitra! :*

Christan en wat leuks gekregen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 december 2011 @ 09:02:12 #235
13151 crew  Rewimo
pi_105158090
Chocolademunten (en zijn beren hadden ook hun schoen gezet, die hadden een kikker ;) )
  zondag 4 december 2011 @ 16:49:33 #236
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105171386
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 08:18 schreef Rewimo het volgende:
Hier een elfjarige die gisteren drie liedjes zong bij de kachel en zijn schoen :D Want ja, ook al geloof je niet, als je iets in je schoen wilt hebben, moet je er wel wat voor doen ;)
Haha, dat zou ik dus ook zo aanpakken! Leuk :).
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 december 2011 @ 17:03:50 #237
13151 crew  Rewimo
pi_105171956
We hebben net kruidnootjes gebakken samen, ze staan nu in de oven :Y)
  zondag 4 december 2011 @ 19:17:06 #238
37150 livelink
pi_105177412
Klinkt lekker Rewimo!

Hier gingen de kinderen net richting bad en bed.
"Mam, mogen we samen in bad?" "Ja, als jullie maar geen ruzie gaan maken :( "
"Nee, doen we echt niet. En als we toch ruzie krijgen moet Job gewoon uit bad".
"Neeee, dan moet jij uit bad" "Nee, jij"

En zo hadden we al ruzie voordat ze in bad zaten. }:|
  zondag 4 december 2011 @ 20:16:14 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105180203
Oh livelink, dat klinkt bekend. Hier heb ik de stoptekst van school ingevoerd. Stop hou op i.p.v. Nouhou fleuheur.
Anitra, net op tijd met de brief. Heftig van je dochter..

Sint was geslaagd. Twee blije meiden. Vooral de mini loco bij maud en de leesboeken bij fleur waren een succes.
  zondag 4 december 2011 @ 20:20:49 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_105180445
Ruben heeft het af en toe ook over stop hou op :P Meestal als hij net iets gedaan heeft en iets terug verwacht. Jochem kan het uiteraard nog niet zeggen, dus tja :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 december 2011 @ 20:39:06 #241
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_105181508
Wow knap zeg lady wbr!

Linde zegt: "stop hou op, dikke drop" waarop haar zusje een poging doet het laatste te herhalen met "fikke dop" en dat klinkt helaas meestal als "flikker op" :X Geeft leuke blikken als ze op straat ruzie hebben :@
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 21:20:12 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105184122
haha stiemie ik zie het helemaal voor me _O-
  zondag 4 december 2011 @ 21:44:17 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105185726
dat is een flimpje waard.
  zondag 4 december 2011 @ 22:20:09 #244
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105188146
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:20 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft het af en toe ook over stop hou op :P Meestal als hij net iets gedaan heeft en iets terug verwacht. Jochem kan het uiteraard nog niet zeggen, dus tja :')
Hier roept er 1 tegenwoordig " abc,ik kap ermee" om na 2 tellen " abc,ik doe weer mee" te roepen.

Morgen goddank de laatste Sintdag,ben er helemaal klaar mee.
pi_105198426
Stiemie :D

Stop hou op is hier ook ingeburgerd en idd vaak gebruikt als hij zelf iets uitgehaald heeft.

Laatst bij de action pinkeltje boeken gekocht,kan niet wachten om die met hem te gaan lezen O+
  maandag 5 december 2011 @ 12:22:39 #246
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_105203889
Hahahaha Stiemie wat grappig! :D :D

En van dat stop hou op heb ik nog nooit gehoord.

Hier hadden we ook iets leuks vanmorgen. Alle kinderen stonden op school buiten te zingen. Vanaf 8 uur. De directeur die zoals ieder jaar de boel aan elkaar praat, blaasorkestje erbij, wat Pieten die samen zingen met de kinderen. En af en toe luid roepen "Sinterklaaahaaaas". En maar wachten, en zingen, en dansen en wachten. Waar gaat dit verhaal naartoe? Sint kwam niet opdagen. :o Dus alle kinderen weer naar binnen. Wachtende vaders en moeders dropen af. Echt erg! :o :D :@ Heel sneu voor de kleintjes.

Later hoorde ik van een andere moeder dat Sint na ruim een uur arriveerde, want hij was verdwaald geraakt. Echt! 8)7
  maandag 5 december 2011 @ 12:24:16 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105203937
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:22 schreef Spuuglokje het volgende:

Hier hadden we ook iets leuks vanmorgen. Alle kinderen stonden op school buiten te zingen. Vanaf 8 uur. De directeur die zoals ieder jaar de boel aan elkaar praat, blaasorkestje erbij, wat Pieten die samen zingen met de kinderen. En af en toe luid roepen "Sinterklaaahaaaas". En maar wachten, en zingen, en dansen en wachten. Waar gaat dit verhaal naartoe? Sint kwam niet opdagen. :o Dus alle kinderen weer naar binnen. Wachtende vaders en moeders dropen af. Echt erg! :o :D :@ Heel sneu voor de kleintjes.

Later hoorde ik van een andere moeder dat Sint na ruim een uur arriveerde, want hij was verdwaald geraakt. Echt! 8)7
Dan waren ze vast vergeten om de vlag uit te hangen.....en kon die beste man het echt niet vinden. Hier gelukkig al jaren een Sint die om de hoek van de school woont.
  maandag 5 december 2011 @ 13:10:29 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105205543
hahaha spuuglokje, ik vind het wel een realisme-verhogend verhaal, sluit mooi aan bij het paard dat weg was enzo. of is dat alweer teruggevonden (zal toch wel? maar ik heb na vrijdag geen sinterklaasjournaal meer gezien. :o)

"stop hou op, ik vind het niet meer leuk!"
en "ABC ik kap ermee"

heel bekende leuzen hier. :) Cato werd laatst 'in het zonnetje' gezet, wat inhoudt dat kinderen haar dan complimenten geven die bij wijze van zonnestralen om een zonnetje worden geplakt waar haar naam in staat. hele mooie complimenten zaten erbij. O+ en ook een waarop stond 'Cato kan heel goed 'stop hou op' zeggen. :o klopt, dat kan ze ook. maar helaas past ze het niet altijd efficiënt toe en laat ze anderen op momenten enorm over haar grenzen heenlopen.
in de haak.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 december 2011 @ 13:24:20 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105206073
stop hou op heb ik hier nog nooit gehoord, nouhouuu helaas wel :P
  maandag 5 december 2011 @ 13:26:16 #250
37150 livelink
pi_105206157
Job roept altijd heel graag naar anderen: Stop! hou op en verwacht dan ook dat ze ophouden. Maar als anderen het tegen hem zeggen voelt hij zich totaal niet aangesproken.
Wat dat betreft weet hij zijn eigen grenzen dus goed te bewaken en walst hij over andermans grenzen heen. :{

Dus ik blijf hem proberen aan zijn verstand te krijgen dat het twee kanten op werkt en ben tegelijkertijd al een beetje allergisch voor de hele term.
pi_105206219
Bij Mikael is het thuis eiegnlijk altijd: Mahahaahahama Leander gaat steeds maar door!! En dat zonder dat ie heeft aangegeven heeft dat ie niet meer wil!!
pi_105208598
Oh Spuug, wat een verhaal! Wat sneu zeg, al die kids in verwachting....en dan komt ie niet.
Gelukkig later wel.

Bij Meike op school ook Sinterklaas vanmorgen. Hij kwam aan in de bakfiets met een juf, die was hem onderweg tegengekomen en had hem maar meegenomen. De pieten waren kwijt, die liepen op het dak, en durfden er niet meer af....maar geen nood...daar kwam de brandweer aan met veel lawaai, en die haalden ze er weer af.
Leuk gedaan zo.
Meike heeft een horloge gekregen, helemaal verbaasd. Die wou ik al zo graag! Hoe kan Sinterklaas dat nou weten...???
  maandag 5 december 2011 @ 14:34:40 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105208840
:Y Karin...hier ook die vraag: hoe kan de sint dat nu weten......
pi_105229328
Trui ik kan je geruststellen. Het paard is weer gevonden hoor ;)

En Spuuglokje :o Wat sneu voor die wachtende kinderen! Sint weet in ieder geval dat ie zichzelf volgend jaar een tomtom cadeau moet doen in de schoen...

Ik zal eens proberen een filmpje te maken van mijn mopperende tweetal.

De knoop is trouwens doorgehakt: oma gaat op maandag oppassen! Kinderen blij, oma blij dus goed voor iedereen!

We hebben trouwens ook andere ouders gevonden die ontevreden zijn over de opvang. We gaan op zoek naar meer ouders en dan eens kijken of we iets kunnen veranderen. Laatst haalden we haar onverwachts al om 4 uur op en toen was de situatie net zoals om 6 uur. Alles gilt, schreeuwt en holt door elkaar en moet zichzelf maar wat vermaken. En als we terugdenken, doen ze eigenlijk nooit iets. Niks geen knutselwerkje ofzo wat we ooit zien en dat is iets waar ze wel echt gek op is.

Vandaag ook Sint op school op bezoek gehad. Had niet echt het idee dat ze er heel erg van onder de indruk was, maar ze kan wel vaker dingen voor zichzelf houden ;)
  maandag 5 december 2011 @ 22:03:03 #255
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105229758
Fijn dat jullie de opvang geregeld hebben en de meiden blij zijn....en oma ook.

Goed dat jullie als ouders iets aan de wanorde gaan doen.
pi_105229759
Leuk karin, bij Meike ook al sint per bakfiets...

Hier kwam sint op school aan met onze bakfiets. Piet was die de avond van te voren even komen lenen. Pepijn vond dat echt een prachtig verhaal.

Licht Ontvlambaar maandag 5 december 2011 @ 22:12:32 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105230299
Stoer al die sinten in bakfiets, Isa hoopte dat hij met de brandweerwagen zou komen hier. Maar hee, eliteschool dus dito auto, Sint kwam in een BMW cabrio... Teleurgesteld dat ze was :')
Onze vlag was weggewaaid vandaag, gelukkig had de buurvrouw 'm uit de tuin gehaald. En de pieten hadden een zak met kadootjes in de kamer gezet. De playmobil camper valt goed in de smaak (wat is dat toch ook een geweldig spul, zo tot in detail alles) en 'Onderuit' hebben we ook al gespeeld :D
pi_105231067
Al die pieten en Sint verhalen :D

Hier zat er een nieuwe Piet op het dak van de school die er niet meer af durfde. Alle kinderen hebben nog "Kom van dat dak af.....zwarte Piehiettt" gezongen, maar het hielp niet. Toen kwam Sinterklaas er met de brandweerauto (en een brandweerman en vrouw) aan. Hij had dus hulp gehaald en de brandweervrouw (moeder van een vriendje van Kyllian) heeft Piet van het dak kunnen halen :)

Broertje kon nog even de brandweerauto bezichtigen toen iedereen naar binnen was :P

Zaterdag hadden we de vlag buiten gehangen bij zwager en schoonzus en niet zo lang daarna werden er pakjes gebracht!!

Best wel spannend!

"Dit wilde ik zooooo graag!!!"
pi_105231166
Sjeen: Kyllian heeft ook het spel onderuit gekregen :D
Sint in een BMW :D
  Licht Ontvlambaar maandag 5 december 2011 @ 22:30:32 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105231331
Leuk spel is dat hè :Y dat hadden wij vroeger al thuis, leverde dikke lol ( en ruzies :P ) op! Die glunderende ogen, zo heerlijk O+
pi_105231438
Ik kende het niet, maar de anderen die er zaterdag bij waren zeiden dus ook dat het al heel oud was! Kyllian heeft het met anderen gespeeld, weet zelf dus nog niet precies hoe het gaat.
pi_105236158
Meike heeft wie is het gekregen....vond ik vroeger ook zo leuk!

Meimel, jouw foto's konden de mijne zijn!!
Het verhaal is ook hetzelfde!

Stiemie, good choice!!!!
pi_105237898
Geweldig al die sint verhalen O+
pi_105239436
ivm voorgenomen forumpauze van mij:

Modje mogen wij svp uit de OP? dank!
31 oktober 2001: Thomas zoon van Cooki
  dinsdag 6 december 2011 @ 08:16:52 #265
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_105241113
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:22 schreef Spuuglokje het volgende:

Misschien had hij wat vertraging. Hij was natuurlijk eerst nog bij ons, en het is toch wel een eindje doorgalopperen.
pi_105241442
Leuk de sintverhalen! Het is hier goed gegaan zondag, Kim was wel megadruk. Best veel gehad nog!

Enne vandaag is ze jarig! 6 alweer! Van de spanning sliep ze moeilijk in. Ze vond de slingers en ballonnen heel leuk. En de cadeau's is ze heel blij mee. Playmobil, dat wilde ik al hebben, zei ze.
Ze vind het leuk en spannend dat ze nu op school jarig is. Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag gaat!
pi_105241515
Ingrid, gefeliciteerd met je grote dochter *O*

Stiemie, fijn dat de oppas geregeld is!

Al die sint verhalen O+
Die bij Chris op school kwam met een wit taxi-busje..
Chris was wel trots, dat hij als hulpje van de dag, mee mocht helpen met cadeautjes uitdelen. Maar verder weinig gehoord eigenlijk. Maar dat hele sint gebeuren doet hem ook niet zoveel. Zijn laatste schoencadeautje van zaterdag ligt nog in de kast, omdat hij zijn schoen niet wilde zetten. Hij had het weekend ervoor wel genoeg cadeautjes gehad, zei hij. :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 december 2011 @ 08:56:39 #268
13151 crew  Rewimo
pi_105241560
Chris :D

Ingrid, van harte gefeliciteerd met Kim, 6 jaar alweer *O*
pi_105241636
Ingrid, van harte met je 6-jarige *O*
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:39:46 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_105242330
Gefeliciteerd Ingrid!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:03:00 #271
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105242867
Ingrid en Djeez, gefeliciteerd met jullie grote meid!
pi_105258177
Kim van harte gefeliciteerd! *O*
Papa en mama natuurlijk ook van harte!
pi_105265981
Ingrid en Djeez gefeliciteerd met jullie mooie, jarige meisje! *O*
pi_105270689
Bedankt! Ze heeft een leuke dag gehad op school. Foto's van juf gekregen via de mail.
Thuis rond etenstijd wel erg hyper. Maar uiteindelijk nog lekker gespeeld met Tyler met haar nieuwe speelgoed. Nu vrijdag het feestje en zondag de verjaardagen nog vieren en dan rust!
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:25:44 #275
37150 livelink
pi_105274809
Ingrid, nog gefeliciteerd!!!

Wat hebben we toch een ongelukkige timing van kinderen krijgen ;) , maar je doet het allemaal maar en jullie houden je hardstikke goed.
pi_105276701
Ja echt wel! Ook perfecte timing van Tyler om 8 dec geboren te worden. ;)
Ik weet het nog heel goed, dat we nog net op tijd Kims verjaardag hadden gevierd.
Ik bedacht me ook ineens dat ik al 6 jaar mama ben. Emo toch wel een beetje :')

Wel heel lief, de juf heeft foto's gemaakt en gemaild naar mij. Ze deed het goed vandaag.
pi_105319338
Wat lief van haar juf ingrid! Nog van harte met kim!

Meike had vandaag haar rapport.... Hartstikke goed.
Ben zo trots op haar!
Anders natuurlijk ook, maar ben blij dat ze het zo goed doet.
Maandag ons eerste tienminutengesprek....!
pi_105326903
Ingrid gefeliciteerd!! *O*

Goede rapporten zijn altijd een goede reden om extra trots te zijn karin ;)

Djulian vergeet altijd zijn rapport mee te nemen naar opa en oma,vroeg hem waarom,nou mijn neefje en nichtje krijgen alleen zomerrapport en dan vind hij het rottig dat hij centjes krijgt en hun niet O+ weet hij veel dat opa en oma ook geld geven aan de rest als hij weg is. Maar het is zo'n lief manneke dat rekening houd met iedereen O+
pi_105328521
Mikael is ziek. Tenminste hij was de hele week al ziek maar wilde gewoon naar school. Vanmorgen niet. Hij had zoooooo'nnnn hoofdpijn enzo. Nou prima blijf je lekker thuis. Maar ik moest Leander naar de psz brengen straks weer ophalen en daarna door naar de tandarts. Dus nu komt zijn oma hem zo ophalen. (ze neemt er vrij voor) Maar kom ik net terug van Leander wegbrengen is ie druk aan het spelen, oh hoofdpijn is al over!! Hij wilde vandaag liever een dagje thuis zijn. Vind ik dan zo vervelend. Als ik gewoon thuis was geweest had ik het niet erg gevonden. Maar nu neemt oma vrij en komt hem zo ophalen en is er met hem niks aan de hand }:|
  donderdag 8 december 2011 @ 09:18:54 #280
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105328614
Oma bellen en zeggen dat ze alsnog kan gaan werken en vanmiddag hem weer naar school brengen? Als ze ziek zijn vind ik het wat anders maar anders hebben ze hier toch gewoon een soort van pech en zeker zelf bedachte daagjes vrij daar hou ik persoonlijk niet zo van. Hier werkt het nog wel als ze een keertje geen zin heeft om te zeggen van ja maar vanmiddag is het boeken ruilen of gymen etc. en dan loopt ze heel hard naar school ;-)
pi_105328795
Ja ik zat er ook al aan te denken. Maar ze hebben continurooster en om hem dan straks naar school te brengen in de grote pauze ga ik ten eerste niet redden omdat ik Leander op moet halen en naar de tandarts moet en ten tweede vind ik het de moeite niet meer waard dan voor die 1,5 uur. En zijn oma heeft nu al vrij gevraagt. Hij gaat dus straks gewoon mee met oma en heb zijn vader gebeld dat ie morgen gewoon naar school moet anders mag ie zaterdag niet naar het feestje dat ie heeft!
  donderdag 8 december 2011 @ 09:33:25 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105328906
lastig. kinderen kunnen als ze ziek zijn toch soms ineens heel lekker spelen, en even later weer harstikke moe/beroerd op de bank neerzijgen. als je denkt dat hij 't vanochtend echt bewust verzonnen heeft om niet naar school te hoeven zou ik er inderdaad wel streng op reageren en 'm desnoods alsnog naar school brengen. in elk geval heel duidelijk met hem afspreken dat dit niet de manier is om dat te bereiken. maar als hij zich vanmorgen echt niet lekker voelde vind ik het niet terecht dat je 'm afstraft voor het zich nu weer wat beter voelen. dan is 't misschien gewoon net dat dagje uitzieken wat hij nog nodig had.
in de haak.
pi_105329355
Ik had vanmorgen niet het idee dat ie ziek was. Begin van de week juist wel. Maar toen kwam Sint op school en dinsdag mochten ze kados meenemen. Toen had ie niet de tijd om ziek te zijn. Gisteren was er ook eigenlijk al niks meer aan de hand. Alleen verkouden. Toen ie uit bed kwam was ie ook druk aan het klieren met Leander enzo. Tot ik zijn kleren pakte. Ja ik kan dan op dat moment niet weten of ie echt wat heeft of niet. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere en regel ik iets anders. Maar als ie dan ineens zegt dat ie vandaag liever een dagje thuis was....
Kijk als ik thuis was geweest had ik het niet erg gevonden. Hij was namelijk de hele week al slecht te pas en dan had ik hem lekker thuis gehouden. Maar goed het kwam vandaag gewoon niet uit en oma neemt er vrij voor. En dat is gewoon wat ik vervelend vind.
Maar ja hij is met oma mee en die vond het niet erg. Nu word ie vandaag lekker door oma verwend want zijn vader moet tot vanmiddag werken.
pi_105329585
ms heeft iemand er iets aan, door verhalen van anderen neem ik regelmatig onze situatie/gewoonten onder de loep,
daarom hier ook even ons "protocol" :7

bij twijfel over ziek zijn (kan van alles zijn) zeggen we hier "altijd" iets als:
vervelend dat je je niet lekker voelt, neem ff iets te drinken/eten en ga t op school proberen, meestal als je eenmaal op school bent voel je je al ietsje beter, knuffelkroelkusje *;

en als kind dan toch echt ziek blijkt te zijn, wordt er heus vanaf school gebeld met die mededeling... en worden evt hulptroepen ingeschakeld..
pi_105329645
Ja dat zou ik normaal ook doen. Maar omdat ie de hele week al koorts had dacht ik dat het wel echt zou zijn. En hij durft op school nog niet tegen de juf te zeggen dat ie zich niet lekker voelt. Ik had het van de week ook aangeven bij de juf en die zou bellen als het niet ging. Mikael had niks gezegt enhaar was niks opgevallen maar toen ik hem ophaalde was ie echt slecht. Thuis heeft ie toen ook 2 uur geslapen.
Maar volgende keer pakken we dit dus wel anders aan. Hoe weet ik nog niet!!
pi_105329760
MeNicole, herkenbaar hoor.. ik vind t verschil tussen ziek/niet ziek niet altijd makkelijk te onderscheiden... en wat Trui schrijft (vrij vertaald) het kan zomaar wisselen he... je niet/wel lekker voelen...
alleen als je denkt dat ie een loopje met je neemt, dan zou ik t iig benoemen dat je t niet begrijpt oid...
evt vervelende consequentie voor hem zou kunnen zijn: verplicht in bed liggen.. dat werkte 1 keer briljant bij oudste die 1 keer schoolziek had laten opbellen >:) (maar die was toen al 8 of 9 ofzo)

en voor nu: bij oma geen leuke dingen gaan doen oid... ik weet niet of oma nu een entertainment programma klaar heeft staan? want ik vind in dit soort situaties wel: hoe saaier hoe beter :+

edit: lezen: oma gaat m verwennen.. ok... :@ ja..

oh.. en nog meer teruglezen:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 09:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Mikael is ziek.
Hij had zoooooo'nnnn hoofdpijn enzo. Hij wilde vandaag liever een dagje thuis ziijn
zei hij dat?
want dan zou ik t gesprek wat steviger inzetten...
dat t moeilijk is om te ontdekken wat waar/niet waar is.. als hij verhaaltjes vertelt... enzo

omg warrige post :@

[ Bericht 13% gewijzigd door -Caroline- op 08-12-2011 10:19:30 ]
  donderdag 8 december 2011 @ 10:17:55 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105329838
ach, ik denk dat een dagje lekker oma-aandacht heus geen kwaad kan.
in de haak.
pi_105329878
Haha ja hij zei dat nadat ik alles geregeld had want toen had ie door dat thuis zijn er niet in zat. Maar ik heb oma ook gezegt dat ie niet na buiten mocht en veel fruit moest geven.
  donderdag 8 december 2011 @ 10:21:45 #289
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105329918
Trui ik zeg ook niet dat het kwaad kan. Maar hier hanteren wij de regel van Cooki ook eerlijk gezegd. Proberen en als het echt niet gaat dan bellen ze heus wel en we zeggen het ook wel tegen haar juf als ze niet fit is maar tot nu toe halen we op dan meestal een vrolijk meisje op.

Juist dat regeltje dat hij liever een dagje thuis wilde zijn zou er bij mij voor zorgen dat hij alsnog naar school ging nu ipv tussen de middag met een continurooster. Maar goed noem mij maar ouderwets en ja de mijne mankeert nog al wat dus is wel eens een daagje thuis maar die kan ook doorbikkelen omdat ze niets wil missen dus soms kiezen wij voor haar. Overigens is ze nu thuis met de waterpokken maar af en toe wel een handje vol. Met nog niet gedroogde waterpokken mag ze niet naar school dus we hebben een heel chagrijnig meisje hier want ze wil naar school.
pi_105329959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:17 schreef trui het volgende:
ach, ik denk dat een dagje lekker oma-aandacht heus geen kwaad kan.
Nee dat denk ik ook. En ik snap ook best dat ie gedacht heeft dat ie thuis kon blijven want ik had het van de week al paar keer aangegeven. En vandaag moest Leander naar de psz dus zou ie lekker alleen zijn. Kon ie mooi op de bank tv kijken en lekker niks. Maar ja mama heeft de donderdag juist altijd vanalles te doen omdat hij dan normaal bij zijn vader is! Dus dat had ie niet verwacht!
pi_105330001
Books, ms kun je schooltje met dr gaan spelen O+

en MeNicole, zelfs als ik alles al had geregeld en ik hoorde van mn kind dat ie liever thuis bleef..
dan had ik m denk ik bij school gebracht om t toch maar te gaan proberen :Y
aanvulling: en in jouw situatie: dan ms oma als backup / ophaler van school ivm jouw agenda...

disclaimer: voor mijn kind dan he.. jij kent Mikael t beste en jij maakt de keuzes.. alleen t evt loopje nemen zou ik wel als "leerpuntje" voor Mikael oppakken :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door -Caroline- op 08-12-2011 10:30:44 ]
pi_105330020
Books dit is voor Mikael de eerste keer dat ie ziek thuis blijft vanaf het moment dat ie naar de psz ging. Daarom maak ik er niet zo'n deal van!
  donderdag 8 december 2011 @ 10:26:23 #293
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105330031
Precies dat zou ik dan ook doen MeNicole. Fleur had die dagen vroeger ook en Maud nu ook. Ze moeten zoveel dat ze eigenlijk even niets willen. En ziek zijn zorgt daar meestal wel voor. Aan het 'schoolziek' zijn hier dan inderdaad ook consequenties verbonden. Niet naar buiten, niet naar andere afspraken en ook niet naar de avondbezigheden zoals gym of zwem. Als dat het allemaal waard vinden zijn ze toe aan een dagje rust.

En bij Fleur was het ook alleen in groep 1/2 het meest en ik geloof dat ze in groep 3 één zo'n dag gehad heeft, maar daar vond ze toen echt geen klap meer aan. Niets mogen en jezelf toch goed voelen. Die is dus ook alleen maar echt ziek en dan nog het liefst met d'r schoolwerk thuis, want stel je voor dat ze d'r weektaak niet af heeft.

Als ik twijfel aan de reden....want ik vind doodop zijn en geen energie hebben ook een reden, dan moet Maud het ook proberen. Naar huis of de oppas kan altijd dan nog. Maar dat is meer op de dagen dat het inderdaad klinkt als: ik heb gewoon geen zin!
pi_105330077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:26 schreef chacama het volgende:
En bij Fleur was het ook alleen in groep 1/2 het meest en ik geloof dat ze in groep 3 één zo'n dag gehad heeft, maar daar vond ze toen echt geen klap meer aan. Niets mogen en jezelf toch goed voelen.
^O^ goeie!
eigk is dat briljant he: dat ze op jonge leeftijd al ondervinden dat schoolziek zijn eigk helemaal nix aan is *O*
pi_105330114
Ik zit ook met 2 "zieke"meiden thuis nu.
De ene hoofdpijn de ander buikpijn.
En volgens mij ben ik ook een beetje in de maling genomen.
Ik vind dat altijd zo moeilijk inschatten.
Zou me ook lullig voelen als ik zeg ga maar proberen en ik moet ze dan een uur later ziek van school halen.
Hier speelt ook mee dat ze een broertje hebben gekregen die dus aandacht krijgt als hun op school zijn denk ik.
En misschien ben ik gewoon een watje :')
Maar wij hebben nu allemaal een in pyama chilldagje O+
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_105330263
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:30 schreef jessie het volgende:
Zou me ook lullig voelen als ik zeg ga maar proberen en ik moet ze dan een uur later ziek van school halen.
Maar wij hebben nu allemaal een in pyama chilldagje O+
pyjama chilldagjes: heerlijk O+

ik zou t nog wel ff noemen/bespreken hoor (maja dat ben ik, ik houd graag de regie waar t kan)

en over lullig als je ze over een uur moet ophalen...
das persoonlijk ja.. ik vind t dan tof dat ze t toch geprobeerd hebben O+ en dat meld ik mijn oudste dan ook *;
pi_105330330
Ik ben dan misschien ook te makkelijk hoor. Want als ik hem weer op had moeten halen had ik weer Matthias mee moeten nemen enzo :@ Ik vind dat altijd al zo'n gedoe met die fietskar en dat de kleine dan de hele weg de boel bij elkaar schreeuwt.
  donderdag 8 december 2011 @ 10:39:26 #298
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105330351
Ik zei al noem mij maar ouderwets. Maar eerst proberen als er geen uiterlijk/lichamelijke uitingen zijn van ziekte zeg maar.

Jessie ik heb liever dat ik ze na een uur moet halen want dan hebben ze het tenminste geprobeerd en dan weet je zeker dat ze ziek zijn dan dat ze de hele dag lopen te emmeren thuis.

Cooki wij gaan bordjes schilderen en bakken in de oven. Hebben ze van opa(Sint) en oma(Sint) gekregen dus een middagje zoet.

Ja dat is toch een beetje het risico van drie kindjes trouwens met twee ook al. Als er eentje op school zit zal nr. 2 en nr. 3 nog niet schoolgaand toch meemoeten.
pi_105330522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben dan misschien ook te makkelijk hoor. Want als ik hem weer op had moeten halen had ik weer Matthias mee moeten nemen enzo :@ Ik vind dat altijd al zo'n gedoe met die fietskar en dat de kleine dan de hele weg de boel bij elkaar schreeuwt.
ik begrijp dat wel MeNicole :Y , maar als kind doorheeft dat logistiek een issue is, dan heeft ie je bij de kladden... en nu is ie nog jong, straks wordt er steeds vaker beroep gedaan op je skills, dus zowel jij als Mikael kunnen dit als oefensituatie mooi uitbuiten, volgende keer dan he.. :*
  donderdag 8 december 2011 @ 11:03:16 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105330902
ach kom, 't kind is nooit eerder een dagje ziek thuis geweest schrijft ze net. ik zou er ook weer niet zo'n punt van maken hoor.
in de haak.
  donderdag 8 december 2011 @ 11:08:53 #301
144006 chacama
Ondernemend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')