abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 12:46:53 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104839884
spuuglokje, dat lyceum in schiedam, is dat schravenlant?
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:55:25 #52
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_104840099
Ja dat klopt lady-wrb!
pi_104840641
LB, heel fijn om wat van je te lezen. Wat wordt Jolie groot O+.
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:27:48 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104841026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja dat klopt lady-wrb!
mijn oude school O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 november 2011 @ 13:31:07 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_104841118
Jolie, wat een mooi meisje ben je toch! O+ En wat slaan jij en je mama jullie er toch dapper doorheen *;

Spuug, wat een geweldig avontuur voor Wouter! Super _O_

Christan moest vandaag naar school, hij had open dag. Hij ging in een klaslokaal uitleg geven over een boekverslag dat ze gemaakt hebben. En apekooien in de gymzaal. En hij had zich bij de EHBO-les een prachtige wond-plus-verband laten aanmeten :D Er liepen dus allemaal kinderen met handen en armen in het verband rond. Ik zou mijn kind nooit naar deze school sturen als ik dat zag. Veel te onveilig ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_104844670
LB en Jolie O+ wat een heerlijke update LB. Fijn om wat van je te horen. Je bent regelmatig bij me in gedachten. De foto's van Jolie zijn super! Een meid om trots op te zijn..en jouw 'behang van tekeningen en gedichten' is absoluut uniek.

Kim, je eigen naam schrijven! *O*

Emma ook je draai gevonden in groep 2. Lijkt me ook een opluchting Jelief.

Livelink, moeilijke situatie weer waar jullie inkomen...al die onzekerheid en spanning. Heel veel sterkte met de kerst en de periode erna.

Moonah, ik blijf het fijn vinden om te lezen hoe goed Thies op zijn plek is en hoe tevreden jullie nu zijn, na alle overwegingen die jullie gemaakt hebben.

Fleur is druk in de weer met surprises..maken (nou,ja mama is aan het knutselen)
pi_104868600
Kim, knapperd O+ Ingrid, dat zijn leuke dingen om te bewaren voor later he? :Y

Jelief met Emma: wat fijn dat t goed gaat in groep 2!

Oja, surprises, waarschijnlijk mag ik deze week ook weer: een surprise voor een jongen van 10 :7 .... (k zal oudste ns opjagen.. anders moet ik straks echt aan t werk:X )

Christan, wat een leuke school! Rewimo, lijkt me echt iets voor hem, zo 'n taak als "uitlegger" O+

Livelink, pittig hoor -O- zorgen voor de toekomst, die je maar zo beperkt kunt beïnvloeden...
je doet t beste voor Job en ondertussen is t hopen op verbetering denk ik? sterkte gewenst voor decembermaand enzo en natuurlijk respect voor de manier waarop jullie t handlen O+
  zondag 27 november 2011 @ 11:18:22 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104870294
Ik ben vandaag ook aan de surprise. Katja moet dat voor haar klas. En dan loop ik ook meteen weer tegen mijn aloude frustraties aan.
Ik ben best creatief in het verzinnen van een leuke surprise en het vervolgens verzamelen van alle materialen. Maar als het dan in elkaar geknutseld moet worden dan blokkeer ik volledig.

En ik heb dus bijna in een convenant vast laten leggen dat J. al dit soort zaken op zich zou nemen al voordat we kinderen kregen, maar in de praktijk komt het toch altijd op mij neer.

Ik vertrek daarom zometeen met Katja en surprisespulletjes naar mijn ouders en dan mag mijn moeder weer ouderwets inspringen cq redden wat er te redden valt.
Zo verval je toch weer in je oude patronen :D

En een snobistisch dilemma. Katja heeft zelf haar gedicht helemaal geschreven zonder enige hulp. Het is echt een leuk gedicht en ze heeft het mooi opgeschreven en versierd, maar er zitten een paar taalfoutjes in. En ze heeft de juf getrokken. En nou heb ik zo de neiging om het te gaan verbeteren en dat ze het weer opnieuw moet gaan schrijven. Maar tegelijkertijd vind ik dat ook weer zo flauw van mezelf. Als het een klasgenootje was geweest had ik me er niet druk over gemaakt. Ai, ai, ai, de prestatiedrang heeft toch bezit van me genomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104870354
O+ Livelink, prestatiedrang? dan is t nu een mega-prestatie van jou als je Katja háár gedicht laat inleveren en haar prijst voor haar inspanningen :+ :*

even kort door de bocht: tegenwoordig richt ik mn drang op binnenshuis, de buitenwereld is wezenlijk ondergeschikt :Y

gheghe, dat convenant ^O^
  zondag 27 november 2011 @ 11:26:02 #60
37150 livelink
pi_104870427
Ja, ja, ik heb me ook ingehouden en ik laat het ook zo. De juf zal vast al wel op de hoogte zijn van de soort foutjes die ze maakt :X
En ik vind het ook echt heel goed dat ze dat gedicht helemaal zelf gemaakt heeft.

Mijn drang richt zich juist altijd buitenshuis. Daar ben ik toch gevoeliger voor dan ik zelf dacht.

En je moet dus niet op dit soort convenanten vertrouwen he :(
Ik doe af en toe nog wel een laffe poging om hem er op te wijzen.
pi_104870760
staat er geen tegenprestatie in t convenant? die je alsgevolg van wanprestatie op knutselgebied van je man, wel moet laten vallen (zn gestreken overhemden ofzo >:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 november 2011 @ 11:42:53 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_104870797
livelink, probeer het eens zo te bekijken: je hebt nu in elk geval een oplossing gevonden voor het probleem. Ook al is dat op een andere manier dan je misschien zou willen.

En wat het gedicht betreft: ik denk dat juf het meer waardeert als ze een gedicht met foutjes krijgt, dat overduidelijk door Katja helemaal zelf is geschreven, dan eentje dat door een ouder is gemaakt :) Hartstikke knap toch van haar? ^O^ Ik vind het juist heel goed als je er niet aan gaat sleutelen, dat getuigt van moed van jou en vertrouwen in je dochter O+

En het is geen schoolwerk, dus is het sowieso niet zo punt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 27 november 2011 @ 12:14:03 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104871466
lijkt me ook een heel gedoe zo'n surprise hoor, livelink! wat hebben jullie bedacht dit keer?

LB, ik PM je nog. prachtige foto's van je lieve Jolie! O+
in de haak.
  zondag 27 november 2011 @ 14:20:54 #64
37150 livelink
pi_104876352
Ik wil niet teveel verklappen, stel je voor dat er iemand meeleest van haar klas. Maar mijn moeder heeft er inmiddels iets heel moois van gemaakt O+
Het is nog lang niet af, maar de rest kunnen we wel zelf.
  zondag 27 november 2011 @ 14:35:00 #65
37150 livelink
pi_104876977
Hoeft Willem nog niet aan de surprise op school, Trui?
Bij ons op school is het vanaf groep 5, maar vorig jaar heb ik er helemaal niks aan hoeven te doen. Ze kwam thuis uit de BSO en ze vertelde ons dat ze die middag lootjes hadden getrokken en diezelfde middag had ze op de BSO de surprise al gemaakt met de hulp van een leidster. Ik hoefde alleen de cadeautjes nog maar te kopen en erin te frutten.
Degene die ze had getrokken hield van turnen en ze had een zwarte piet gemaakt die aan een rekstok hing. De bovenkant van de rekstok bestond uit de rol van een keukenrol en ik heb er vervolgens voor gezorgd dat de cadeautjes precies in die rol pasten en klaar was Klaas *O*
En het was nog leuk ook. Dat was wel echt relaxed. Dit jaar heeft ze op de BSO wel het gedicht gemaakt.
  zondag 27 november 2011 @ 20:20:02 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104892645
Hier moten vandeweek nog 3 surprises uit den mouw geschud. Ik geloof dat de oudste twee zich wel redden sort of, maar kleinste moet nu ook en dat is voor het eerst. Op de middelbare school gaat het dus gewoon nog door }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104892826
hier alleen oudste :') gelukkig doen ze er op t kdv nog niet aan.. t begint steeds jonger., alles.. toch?
naja.. hij heeft zeker ideeen, maar vindt t gewoon gezellig om t samen te doen en dan "mag" ik bv strookjes aluminiumfolie knippen enzo.. *;

en de meester heeft iets gezegd over dat ze zich er niet makkelijk vanaf mogen maken :') .. en dat heeft ie blijkbaar onthouden *O* that's a first :Y ...
toch ns vragen welke skills de meester heeft ^O^
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 20:50:56 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104894699
ik ben zo blij dat ik van die schoolterreur afben :Y
de laatste keer presteerden ze het om luca's surprise uit te pakken en met een dikke viltstift de naam van de ontvanger op de surprise te kalken :(
  zondag 27 november 2011 @ 21:21:25 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104896908
Iedereen bedankt voor de lieve woorden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:27 schreef livelink het volgende:
Met Job gaat het redelijk. Hij komt voor de Kerst thuis en ik ben heel erg bang voor de toekomst. Voor zijn toekomst en voor onze toekomst. Het voelt niet veilig om hem los te laten in de maatschappij. Niet veilig voor hem en ook niet veilig voor de maatschappij. Mijn zorgen worden gedeeld, maar men kan er niet zoveel mee. En dus ploeteren we voort op hoop van zegen.
Lieve Livelink, ik ben een beetje bij gelezen. Als ik eruit ben wat ik je 'zeggen' wil dan PM ik je. ik weet niet precies wanneer dat zal zijn. Weet dat ik aan jullie denk. Niet dat je er wat aan hebt maar ik wens jullie zo veel goede hulp en alle goeds. Voor het hele gezin.
  zondag 27 november 2011 @ 21:25:08 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104897179
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:35 schreef livelink het volgende:
Hoeft Willem nog niet aan de surprise op school, Trui?
nee, hier pas vanaf groep 6 dit jaar. omdat er ook een combinatiegroep 4-5 is, en het voor groep 4 nog wat te vroeg is voor surprises, heeft men besloten dat de 'gewone' groep 5 ook nog een jaartje wacht. vind ik niet zo'n punt hoor, ze zouden er denk ik echt nog wel erg veel hulp bij nodig gehad hebben.
in de haak.
  zondag 27 november 2011 @ 21:26:05 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104897242
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:50 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben zo blij dat ik van die schoolterreur afben :Y
de laatste keer presteerden ze het om luca's surprise uit te pakken en met een dikke viltstift de naam van de ontvanger op de surprise te kalken :(
heu, wat bedoel je precies? en wie zijn 'ze'?
in de haak.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 21:29:48 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104897499
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:26 schreef trui het volgende:

[..]

heu, wat bedoel je precies? en wie zijn 'ze'?
de dames van de ouderraad. die hadden in al hun wijsheid besloten dat gecontroleerd moest worden of iedereen wel een deugdelijke surprise gemaakt had.
dus het papier werd verwijderd en het gedicht gecontroleerd en de naam van de ontvanger werd met een marker op de surprise gekalkt.
en dan niet op de achterkant, nee, pontificaal dwars over de voorkant :r

daar baal ik gewoon van.
  zondag 27 november 2011 @ 21:34:09 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104897780
ohzo. ja, da's wel wat weinig subtiel. hadden ze geen etiketjes kunnen plakken ofzo.
in de haak.
  zondag 27 november 2011 @ 21:34:45 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104897828
Huh? Waar bemoeien ze zich mee?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 21:42:16 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104898369
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Huh? Waar bemoeien ze zich mee?
o de censuur werd elk jaar groter. (en mijn ergernis ook)
ze bemoeiden zich overal mee.
  zondag 27 november 2011 @ 22:42:57 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104902455
Saskia moet ook aan de surprise.. We hebben samen een kadootje gekocht (wat een hel, op zaterdagmiddag in het winkelcentrum :') ) en ik heb het idee voor de surprise geopperd, doosje tevoorschijn getoverd.. Mag zij van de week plakken en knutselen en oma moet maar even helpen :P
Heb ook voorschotje gegeven voor gedicht, zodat ze in die trant verder kan.. (ben heel standaard begonnen met 'sint zat te denken wat hij Stef zou schenken..' :') )

Ben benieuwd; zal morgen nog wel ff goed vertellen dat we volgend weekend weinig tijd hebben (sinterklaas op Jeroen z'n werk en zondag thuis) en dat ik vrijdagmiddag pas terug ben en dat ze dus wel even goed moet plannen en moet zorgen dat het op tijd af is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_104910873
Wat idioot, lady-wrb :?

Voor oudste is het nu het tweede jaar (surprise). Vanaf groep 6 dus.
Hij heeft heeel veel hulp nodig. Zoiets kan hij echt niet :N
Het gedicht maakt hij wel zelf trouwens.

Hun school is gefuseerd in september en een van de nieuwe meisjes in zijn klas meldde een tijdje terug dat ze hem haat.
Trekt hij natuurlijk juist haar lootje :+
pi_104910896
Lily :W hi!
das ook stom toeval dat ie dat meisje heeft.
hier heeft oudste een jongen die graag opschept >:) zei ik al: maak n taartschep :D
maar t wordt toch maar iets met voetbal...
  maandag 28 november 2011 @ 08:37:51 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104911763
Wat een pech dat D. nou precies voor zo'n stom kind wat moet gaan maken zeg. Veel succes!
in de haak.
pi_104911811
Misschien vindt ze hem juist heel leuk Lily :D

Hier gaan ze ook vanaf groep 5 aan de surprises zag ik. En ik las een heel lijstje met regels maar gelukkig geen ballotagecommissie die van te voren nog even je creatie keurt :o
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar maandag 28 november 2011 @ 08:44:11 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104911859
Ben blij dat we hier nog even niet aan de suprises hoeven... Hoop trouwens dat we geen ballotagecommissie hebben hier, want dan vrees ik dat ik zelf het gedicht ga schrijven >:)

Ik vond surprise op de middelbare school trouwens een stuk leuker. Dat deden we 's avond bij iemand thuis met de hele klas en de gedichten werden elk jaar beter/interessanter :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104912994
Wat een sint-surprise-perikelen allemaal :D Blijft ons gelukkig nog eventjes bespaard. Hier alleen nog schoen-zet-spanning ;)

Ik zit met een twijfelgeval. Op zich gaan mijn dametje 2 dagen per week naar de buitenschoolse opvang. Helaas is ze nog steeds erg moe van school en ziet ze er regelmatig tegenop omdat het daar zo druk is. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet heel erg weg van ben omdat het er altijd zo chaotisch is. Als ik haar op kom halen, staan alle kinderen te dringen om de pc met youtube-sint liedjes op vol volume en zitten de juffen lekker te beppen. Tsja kan best een keer, maar het is wel vaker zo. Druk, chaotisch, juffen die dingen niet aan elkaar doorgeven, niet weten over welk kind iets gaat etc. Vaak kom je in een overprikkelde berg kinderen terecht. Ik zou er zelf eerder voor kiezen om aan het eind van de dag iets rustigers te doen: kleuren, spelletje, verhaal voorlezen etc.

Nu wil mijn moeder haar ook best op 1 dag uit school halen, maar ja die past al een hele dag in de week op de jongste en haalt de oudste die dag ook op van school. Aan de ene kant heel fijn, maar ik twijfel toch over die 2e dag. Het voelt een beetje alsof ik mijn moeder dan met mijn kinderen opzadel. Of moet ik er juist van genieten en doen nu het allemaal nog kan qua gezondheid en leeftijd van mijn moeder? Moet zeggen dat zowel de meiden als mijn moeder het helemaal fantastisch vinden dus dat is zeker het probleem niet.
  maandag 28 november 2011 @ 09:54:02 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104913172
Stiemie, ik denk dat jou moeder ziet dat die kleine van jou het fijner heeft bij haar. Daar wel de rust vind en neemt die ze nodig heeft in haar drukke schooleventje. Ik zou het rustig met je moeder bepraten en haar ook duidelijk de mogelijkheid bieden om aan te geven als het teveel wordt. Daarnaast zou ik op zoek gaan naar een andere BSO. Ik zie het hier... de groepen worden gescheiden in groot en klein en de kleintjes gaan naar een apart lokaal. Daar spelen ze, daar eten en drinken ze en daar zitten ze aan tafel te kleuren/strijkkralen als ik ze kom halen.

Surprise 1 is op weg naar de ontvanger (vanmiddag) en ik geloof dat Fleur het wel heel erg spannend vind of haar vriendin het leuk vind.

Ik vind het knap van Katja dat ze zelf een gedicht geschreven heeft! Super!

En lady, wat een censuur...verschrikkelijk. Daar is geen goed woord over te zeggen.
pi_104913293
Hier gelukkig ook geen suprises. Maar ze doen op school wel hun best. Donderdag schoen zetten, vrijdag rommelpieten+cadeautje uitpakken. En dan maandagochtend sinterklaas op bezoek. Die maandagmiddag vrij is dan geen overbodige luxe denk ik..

Stiemie, lastig. Zeker als de BSO er niks mee doet. Misschien daar nog eens proberen of het anders kan? Dat de leidsters toch echt iets met de kinderen gaan doen. Ze kunnen ook wel beppen als ze met de kinderen aan tafel zitten te knutselen...
Je moeder klinkt als een mooie oplossing, misschien alleen voor dit jaar? Volgend jaar is school misschien wat gewoner, en is je meisje iets groter..
pi_104913746
Hier splitsen ze de groepen 1 tm 3 ook af van de rest, maar echt rustiger wordt het dan helaas niet. Overigens kun je hier niet kiezen voor een bso. Je krijgt de bso die bij jouw school hoort en tot zover de keuze -O- Nadeel van aangeven tot mijn moeder het niet meer ziet zitten is dat er wel een mega-wachtlijst is. We hebben voor deze 2 dagen langer dan een jaar op de wachtlijst gestaan en dan hebben we nog geeneens de dagen die we als voorkeur hebben opgegeven :')

Ik heb niet het idee dat de leidsters in zijn voor verandering. Al verschilt het ook erg per dag. De ene dag maken ze bijvoorbeeld soep of pizza en de andere dag gebeurt er helemaal niks en is het heel druk. Ze gaan ook dingen buiten de bso doen. Naar een plein met speeltuin in de buurt bijvoorbeeld. Al kwam mijn vriend haar daar eens ophalen en toen was er een meisje uit haar klas heel hard aan het huilen. En de leidsters hadden het nog niet eens gezien want die zaten lekker met zijn vieren aan een tafeltje in de zon :{ Kan net verkeerde timing zijn geweest, maar het voelt toch niet fijn.
  maandag 28 november 2011 @ 10:21:41 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_104913786
Stiemie, heeft die BSO geen oudercommissie ofzo waar je dit aan kan kaarten? (Kan me voorstellen dat je misschien eerst wilt weten of er meer ouders zijn die dit zo beleven voordat je er mensen op aan gaat spreken? )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104914043
Ik heb al wat verkapte navraag gedaan bij andere ouders :@ Maar ja sommigen vinden dat kinderen nou eenmaal druk zijn en dat ze zich moeten kunnen uitleven etc en anderen vinden dat het wel wat rustiger mag.

Ik heb ook gewoon een heel rustig meisje en dat scheelt misschien ook wel in hoe ik het beleef. Mensen die een drukker kind hebben, vinden de drukte daar misschien wel meevallen of zou dat geen logisch iets zijn? :@

Voor ons is het trouwens een aflopende zaak want ons huis gaat begin januari in de verkoop en dan gaan we hopelijk snel verhuizen naar een andere woonplaats. Ligt een beetje aan de duur dat het appartement te koop staat.
pi_104919868
Ik zou het eerst met de leiding bespreken stiemie, geef aan wat je ervaart, en wat linde ervaart.
Mochten ze niets kunnen veranderen aan de situatie kun je alsnog ervoor kiezen om je moeder te laten oppassen. Helemaal als je moeder het zelf aanbiedt.
Meike en lars zijn ook bij opa en oma als ik aan het werk ben, 2 dagen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104921938
Luchtbel, fijn om wat van je te lezen. Wat een mooie meid heb je. O+
Fijn dat het weer best goed met haar gaat

Stiemie, ik denk dat de opties die je hebt hier al wel besproken zijn.
Ik wil alleen nog even aangeven dat ik het wel vreemd vind dat het zo druk is. Hier op de BSO gaat het er echt niet zo aan toe. Kinderen mogen best druk zijn en ontladen, maar hier wordt dat voornamelijk buiten gedaan. Vrijwel alle kinderen gaan na het eetmoment een uur buiten spelen. Bij het ophalen heerst er bij ons vaak juist rust. Muziek op een normaal niveau, kindjes rustig aan het spelen. Ik heb het er nog nooit chaotisch gezien terwijl ik toch op heel verschillende tijden Damian ophaal. Er wordt ook veel met de kinderen gespeeld en vaak zijn de leidsters verdeeld over de kinderen. Dus aan elke tafel (hier is het vaak: 1 knutseltafel, 1 spelletjestafel) zit een leidster. Zo ook bij het buitenspelen.
Ik krijg uit jouw berichten de indruk dat het meer aan de leidsters ligt dan aan de kinderen. En dat ze kleppen met elkaar belangrijker/gezelliger vinden.. Zoals je zelf al zegt is het maar de vraag of er dan iets verandert.
En of je er nou wel of niet de juiste indruk van hebt gekregen.. blijkbaar zit er gevoelsmatig iets niet helemaal goed dus ik zou er zeker wat mee doen.
Verder sluit ik me aan bij Karin.
  maandag 28 november 2011 @ 16:08:33 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104925368
Geloof dat mijn kleine druppie zich toch echt iets minder goed voelde dan ze zelf dacht.... Ze had een beetje rot nacht achter de rug (veel hoesten, weinig slapen) en toen tussendemiddag een van de oppaskindjes naar bed moest, vroeg ze of ze ook mocht. Ja, hoor dat kon wel - er vanuit gaande dat ze binnen vijf minuten weer benenden zou staan - maar wat doet ze.....ze valt gewoon echt in slaap. Had ze het blijkbaar toch nodig en was de opmerking van de HA vanochtend om ze in de gaten te houden zo gek nog niet. We zullen vanavond zien waar het schip strand....
  maandag 28 november 2011 @ 16:36:19 #91
37150 livelink
pi_104926599
Chacama, ik probeer terug te vinden wat er met je druppie aan de hand is, maar ik kan het niet vinden.

Beterschap in ieder geval!
  maandag 28 november 2011 @ 16:40:57 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104926817
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:36 schreef livelink het volgende:
Chacama, ik probeer terug te vinden wat er met je druppie aan de hand is, maar ik kan het niet vinden.

Beterschap in ieder geval!
Niet echt wat aan de hand. Ze is herstellende van een blaasontsteking, maar daar heeft ze vorige week woensdag de laatste medicijnen van gehad en is verder erg aan het hoesten en heeft last van d'r oren, maar geen oorontsteking. Door het hoesten slaapt ze wel slecht en denk dat de goede sint ook wel een steentje bijdraagt qua lichamelijke spanning. Vanochtend voor de zekerheid nog een keer urine gebracht en oren laten controleren bij de HA, maar urine is schoon en oren zijn geiriteerd. Moet d'r wel even dagelijks tempen om de evt. ontsteking op tijd te zien. Maar d'r lichaam vraagt dus duidelijk voor rust en neemt dat gelukkig ook.
  maandag 28 november 2011 @ 16:47:25 #93
37150 livelink
pi_104927118
Ik hoop dat die extra slaap zijn werk heeft gedaan, Chacama!
Als de kinderen overdag willen slapen is voor mij altijd een teken dat ze echt ziek zijn.

Stiemie, ik herken dit ook niet bij onze BSO. De leidsters zijn bij ons vaak druk bezig met helpen met knutselen en zo.
Bovendien hebben ze bij ons veel kamers en voor kinderen zoals Job voor wie het snel te druk kan zijn is dat wel lekker. Hij kan zich altijd terugtrekken naar een rustiger plek. In de praktijk zag je dat ook gebeuren. Job zit meestal met de wat rustiger kindjes lekker te spelen met de kapla, de autootjes en zo.
Katja is juist meer van het knutselen. Voor allebei is gelukkig ruimte.
pi_104928493
Hier is de manier om rust te krijgen een kind aan tafel zetten om te kleuren/knutselen en dan volgt de rest vanzelf. Mar ja dan zit het kind dat rust wil dus weer met die hele drukke kliek om zich heen omdat die niet altijd zin hebben om te kleuren, maar wel wat afleiding zoeken :')

Ach ik verbaas me bij onze bso en school wel over meer dingen, zoals ouders die bijna smeken of de kinderen alsje-alsje-alsjeblieft hun jas willen aandoen en meewillen na schooltijd en een moeder die zei dat ik het wel kon vergeten toen ik tegen mijn dochter zei dat ze na nog een keertje glijden mee naar huis moest omdat we gingen eten... Heb maar even uitgelegd dat er ook kinderen zijn die wel luisteren O-) en natuurlijk ging mijn schatje zonder problemen mee na 1 keer glijden (had vast ook iets te maken kunnen hebben met de croissantjes die we thuis zouden gaan maken :P )

Ik ga het vanavond maar eens met mijn vriend bespreken en dan binnenkort met mijn ouders. :) Moet zeggen dat ik er na een dagje over nadenken al steeds positiever over denk!
pi_104932444
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:41 schreef snoopy het volgende:
Misschien vindt ze hem juist heel leuk Lily :D
haha, nee, helaas. Meisjes en D zijn nog niet zo'n goede combi. Wie weet komt dat nog ooit ;)
alleen zijn zusje natuurlijk *;
pi_104932464
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:45 schreef Stiemie het volgende:
Nu wil mijn moeder haar ook best op 1 dag uit school halen, maar ja die past al een hele dag in de week op de jongste en haalt de oudste die dag ook op van school. Aan de ene kant heel fijn, maar ik twijfel toch over die 2e dag. Het voelt een beetje alsof ik mijn moeder dan met mijn kinderen opzadel. Of moet ik er juist van genieten en doen nu het allemaal nog kan qua gezondheid en leeftijd van mijn moeder? Moet zeggen dat zowel de meiden als mijn moeder het helemaal fantastisch vinden dus dat is zeker het probleem niet.
Dat is dan toch een geweldige oplossing?
Je meiden bij de mensen die het meest van ze houden (naast jullie natuurlijk).

[ Bericht 2% gewijzigd door lily op 28-11-2011 19:05:37 ]
pi_104932522
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:47 schreef livelink het volgende:
Stiemie, ik herken dit ook niet bij onze BSO. De leidsters zijn bij ons vaak druk bezig met helpen met knutselen en zo.
Bovendien hebben ze bij ons veel kamers en voor kinderen zoals Job voor wie het snel te druk kan zijn is dat wel lekker. Hij kan zich altijd terugtrekken naar een rustiger plek. In de praktijk zag je dat ook gebeuren. Job zit meestal met de wat rustiger kindjes lekker te spelen met de kapla, de autootjes en zo.
Katja is juist meer van het knutselen. Voor allebei is gelukkig ruimte.
hier precies hetzelfde!

Ik ben erg tevreden met de leidsters en ruimte die de BSO hen biedt. De 4 tot 6 jarige zitten in een ander gebouw. De tuin scheidt de baby's, dreumessen en kleuters met de grotere (7 toot 12 jarige).
Veel kamers, veel ruimte, voor ieder wat wils.
pi_104932940
beterschap, chaca. Altijd naar als ze ziek zijn..
pi_104933311
Chaca wat naar dat de blaasontsteking dus toch nog wat na-ebt. Beterschap voor je druppie en laat haar maar lekker uitrusten.

De bso is hier voor elke groep 1 grote ruimte helaas. Lily als ik het zo lees denk ikd at we het maar gewoon moeten doen. :Y
pi_104933678
Vorig jaar moest ik op mijn werk ook de surprises van de ll controleren en het gedicht werd in de klas gemaakt. Ik had echt zo iets van :? ik kreeg als reactie dat het te vaak voor gekomen was dat er voor een ll geen surprise was. Er waren ook ll die de helft van de kpz niet hadden bezorgd.
Dit jaar op een andere school gaan we het surprisespel spelen en hier kregen we veel commentaar van ouders of hun kind wel echt een cadeau kreeg en of wij de cadeautjes gingen controleren. Hier controleren we niet maar de ll krijgen van de Sint ook nog een cadeau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')