abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104768278
Onze kleuters en pubers O+ oO<

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
08 Augustus 1999: Sannelotte, dochter van MarMar
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
20 maart 2002: Twan Pieter Willem, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
09 juli 2004 Sander zoon van LovelyLady en Cryothic
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: M., dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van _Ingrid_ en Djeez
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
17 juni 2006: Mila, dochter van MarMar
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
16 november 2006: Maud, dochter van chacama
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006: Isa, dochter van SacreCoeur
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en _FlasH_
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 06-12-2011 08:19:58 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 24 november 2011 @ 21:25:22 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104778735
Even wat teruggelezen in het vorige deel. Ik was niet meer helemaal bij.

Spuuglokje wat een geweldige kans voor je oudste! Ik ben zelf indertijd met school naar Rome en Florence geweest en ik vond dat zo fantastisch. Dat was indertijd ook een reis die de ouders zelf moesten betalen en we gingen in de paasvakantie. Ik heb dus daadwerkelijk met Pasen op het Sint Pieterplein gestaan en de vorige Paus ons horen bedanken voor de bloemen. Het is al zo lang geleden maar het was echt zo'n geweldige ervaring. Fijn dat jullie dit konden doen voor hem.

Moonah, wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat. Hoe zit dat als hij steeds beter gaat praten? Moet hij dan ook weer de overstap maken naar het reguliere onderwijs of is daarvan nog helemaal geen sprake?

Meike met de vlag O+
Zo leuk om te lezen dat ze zo helemaal in het Sinterklaasfeest zit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 25 november 2011 @ 01:04:56 #3
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104790452
quote:
Nou Gao, als ze nog behoorlijke klachten heeft lijkt me een handbaltoernooitje nou niet de aangewezen bezigheid.. Hoe jammer ook, ik zou toch het zekere voor het onzekere kiezen.
Bah, naar hoor, zo'n ongeluk
:Y Ze is thuis gebleven. Zieltje. Vervelend ook, want ik heb vandaag weinig tijd voor 'r, omdat ik in een onbewaakt moment heb beloofd te gaan shoppen voor de overstromings-hulp-pakketjes die school samenstelt voor mensen in het noorden van Bangkok, die nog steeds onder water staan. 287 flesjes bethadine en 360 strips paracetamol, geloof ik (het totale pakket: een paar kilo rijst, wat vis uit blik, een soort instant noodles, drinkwater, iets voor de kinderen, toiletpapier, maandverband, zeep en een eerste hulp pakketje en een pakje versgemaakte rijst en kip; daarvan zijn er vorig weekend al 600 verspreid). Voor wie 't leuk vindt:
pi_104792693
Goa, goed dat ze nog even rustig aan doet!

Moonah, fijn dat het zo goed gaat met Thies.

Hier gisteren 10-minuten gesprek. En alles gaat goed. Hij is nieuwsgierig, neemt initiatief, komt in de kring meer los, speelt steeds meer met andere kindjes. Hij is alleen soms iets verlegen, en zijn spraak is niet altijd helemaal goed Maar juf komt er wel achter wat hij bedoelt met wat context. En het hindert Chris verder niet met leer-werkjes..
Die dingen als woordjes hakken en achteruit tellen doen ze in de kring. Dat pakt Chris dus ook lekker op.. Zo kunnen we wel weer even vooruit..
  vrijdag 25 november 2011 @ 07:34:57 #5
37150 livelink
pi_104792922
Klinkt allemaal goed Deepfreeze. Fijn dat het zo lekker gaat met Chris.
Het is toch altijd wel spannend hoe die eerste maanden op school gaan verlopen.
pi_104793577
Moonah, dat klinkt goed over Thies. Een heerlijk ventje dus! O+ En goed bezig met praten. Dat zal jouw vast ook veel plezier geven. :@ heb je post moeten terugzoeken, want had hem gemist in het topic.

Beterschap Gao en jij succes met verzamelen.

DF fijn dat Chris het lekker doet op school.
pi_104794098
goeiemorgen.. ik loop ernstig achter, maar ik hou van jullie *; en de kiendjes O+
pi_104794136
Wat fijn die heerlijke verhalen over Thies en Chris *O*

Gao, beterschap voor je meisje. Hopelijk voelt ze zich snel beter :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:31:05 #9
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_104794195
Beterschap voor je dochter Gaoxing!

[ Bericht 2% gewijzigd door Spuuglokje op 25-11-2011 09:38:57 ]
pi_104794244
Gao dat klinkt als een behoorlijke klus die pakketten! En beterschap voor je zieke meisje.

En goed nieuws van Thies en Chris :)

Hier ook vorige week 10-minuten gesprekken gehad. Ons meisje doet het heel goed op school. De juf vindt haar een slim meisje zei ze. Sociaal gezien en op taalgebied loopt ze wel flink voor. Ze ziet ook snel verbanden tussen dingen. We kijken nu tot het volgende oudergesprek aan of het zo blijft of dat het alleen enthousiasme van het beginnen op school is. Anders wil ik wel eens met school gaan overleggen wat ze ermee doen. Ze heeft bv al veel interesse in rijmen, lezen, schrijven etc maar ze beginnen pas echt met de letters als ze 6 is.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:43:43 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_104794414
@Stiemie. Als je dochter letters leuk vind, kan je haar thuis ook een letter stempel doos geven? (gelijk leuk kadootje voor sint/kerst ;) )

Want bij mijn zoon werd daar toen in groep 1/2 wel mee geoefend iig. en zo kon hij toch al een aantal woorden stempelen.
pi_104794875
Lis zit een een groep die samengesteld is uit 1 en 2. Op vrijdagmiddag is groep 1 vrij en gaan met de groep 2 kindjes aan de slag met letters en cijfers op een speelse manier. Doen ze dat op jullie school niet Stiemie?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:05:58 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104794906
@Stiemie dat vind ik toch raar. Als je kindje er aan toe is, dan zou het toch fijner zijn als ze er mee bezig kan zijn. Hier in groep twee stempelen en letters zoeken in woorden. Fleur was in groep 1/2 ook bezig met schrijven, daar ben ik mee naar de juf gegaan. Die heeft d'r het schrijfletterboekje van groep 3 gegeven. Beter goed aan leren meteen, dan in groep 3 het weer afleren.

Bij de Action hebben ze leuke cijfer en schrijf dingen. Oa. kaartjes met woordjes op die ze kunnen schrijven (en weer uitwissen).
pi_104795564
heuj.. ik probeer de puberdames hierheen te lokken: nav award-chat *;
ik noem nog f geen namen totdat ik mn lijstje compleet heb ... anders heb ik een puberrel aan mn rokje hangen O+

spuuglokje had n leuke post in chattopic over column sylvia witteman / navelstreng / sms etc
en ik mocht m quoten
dan ga ik deze post linken in chattopic en dan stromen de dames vast binnen :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:17 schreef Cooki het volgende:
ja heuj :W .. mag ik de puberdames vragen om nog vaker in kleuter/puber-topic te posten? prettyplease? *;
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Zoals dat ik me pijnlijk herken in die Syvia Witteman-column over die smsdienst als verlengde navelstreng? :@ Vanmorgen ook weer, dochter had een bouwtekening van de zolder voor O&O vergeten, en omdat ze al in de trein zat heb ik dus hokjes zitten tellen en doorgegeven via sms. Nog verdomd lastig trouwens, een schaaltekening in woorden omschrijven. }:|
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:24 schreef Cooki het volgende:

[..]

*;
O&O, das toch technasium vak he? O+ daar "stuur" ik oudste heen >:)
mag ik je ff quoten voor in pubertopic ? ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Quoten mag hoor. :Y En idd, technasium. :)
pi_104795776
Stiemie, ik zou het ook raar vinden als ze nog bijna 2 jaar geremd moet worden met de letters. Een beetje ontdekken kan toch geen kwaad? Liever ook op school met de goede methode, dan thuis/zelf en dan in groep 3 opnieuw moeten beginnen.
Maar Chris zit in een combi-klas op montessori, dus daar zijn een paar groep 2-ers al echt bezig met het lezen/stempelen/schrijven van basis woorden.. En Chris krijgt ook dingen mee, zoals nu lettergrepen/letters hakken+plakken, of de letter van de week..
pi_104796328
Wat raar dat ze daar echt pas met 6 mee aan de slag gaan... Ik dacht dat op de meeste scholen bij de kleuters toch al wel aandacht daarvoor was.

In de 1/2 groep is een letter/cijfer hoek, die voor groep 2 verplicht is en voor groep 1 vrijblijvend.
Pepijn roept dus dat is voor groep 2 en dat wil ik niet. Terwijl hij het makkelijk zou kunnen en thuis roept dat hij op school niets leert.

Vanochtend was er open les, en kon ik dus een half uurtje in de klas meekijken. Nu juf 2 even kort gesproken (laatst 10 minuten gesprek gehad met juf 1) en ze gaan per volgende week toch Pepijn maar eens het week boekje van de letter/cijfer hoek geven wat de groep 2 leerlingen krijgen. Eens kijken of ik dan een meer tevreden kleuter thuis krijg.

Thuis zijn de samenleesboeken een groot succes. Om en om moeilijke en makkelijke zinnen. Zodat je samen een heel verhaal kunt lezen.
De standaard eerste leesboekjes vind Pepijn echt niet leuk, dan gebeurd er te weinig.
pi_104796414
http://www.samenleesboeken.nl/ deze boeken dus.
Vooral het prutspiet boek vond Pepijn erg leuk, ook erg toepasselijk nu.
Er zijn ook sesamstraat boeken van.

pi_104796461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:26 schreef Moonah het volgende:
Het gaat erg goed met hem Chaca, tnx. :) Zit lekker in zijn vel, is lief, leuk, gezellig, grappig, behulpzaam, beleefd, slim, praat steeds beter, eigenlijk nooit vervelend, knuffelig... ehm... need I say more? *) O+
heerlijk! O+
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Toen ze bij oma kwam en die vlag zag was ze natuurlijk heel verbaasd!! En als soort van held naar school terug.... Op de vraag hoe de andere kinderen reageerden zei ze: ze gingen er allemaal van springen haha!
Meike, wat cool en schattig!
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:25 schreef chacama het volgende:
Fleur is vandaag op controle geweest in het ziekenhuis en in d'r dossier staat nu 100% functioneel! Dus helemaal genezen verklaard *O*
Chacama, tof voor Fleur, super!
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 01:04 schreef Gaoxing het volgende:
:Y Ze is thuis gebleven. Zieltje.
shoppen voor de overstromings-hulp-pakketjes
Gao,.. das een boodschappen-behangrol :X
en wat sneu voor je dochter, maar dat komt vast goed O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 06:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gisteren 10-minuten gesprek. En alles gaat goed.
lekker Chris! :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:34 schreef Stiemie het volgende:
Hier ook vorige week 10-minuten gesprekken gehad. Ons meisje doet het heel goed op school. . Ze heeft bv al veel interesse in rijmen, lezen, schrijven etc maar ze beginnen pas echt met de letters als ze 6 is.
Stiemie :? vlg mij wordt er in groep 2 echt al met letters en cijfers gewerkt :Y . ff navragen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:05 schreef chacama het volgende:
@Stiemie dat vind ik toch raar. Als je kindje er aan toe is, dan zou het toch fijner zijn als ze er mee bezig kan zijn. Hier in groep twee stempelen en letters zoeken in woorden. Fleur was in groep 1/2 ook bezig met schrijven, daar ben ik mee naar de juf gegaan. Die heeft d'r het schrijfletterboekje van groep 3 gegeven. Beter goed aan leren meteen, dan in groep 3 het weer afleren.
Bij de Action hebben ze leuke cijfer en schrijf dingen. Oa. kaartjes met woordjes op die ze kunnen schrijven (en weer uitwissen).
Chaca, dat schrijven in een boekje van groep 3 lijkt me idd handig..
schrijven is idd tricky ivm fout aanleren, daarom lijkt me die action vooral handig voor cijfer en letterdingen, niet voor schrijven :@

t fijnste is natuurlijks als juf wat tips geeft, maar als die wacht tot gr 3 tja :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, ik zou het ook raar vinden als ze nog bijna 2 jaar geremd moet worden met de letters. Een beetje ontdekken kan toch geen kwaad? Liever ook op school met de goede methode, dan thuis/zelf en dan in groep 3 opnieuw moeten beginnen.
Maar Chris zit in een combi-klas op montessori, dus daar zijn een paar groep 2-ers al echt bezig met het lezen/stempelen/schrijven van basis woorden.. En Chris krijgt ook dingen mee, zoals nu lettergrepen/letters hakken+plakken, of de letter van de week..
stempelen jah :Y
thuis kan wel hoor, alleen ik zou schrijven niet doen (zie boven)

Stiemie, maanroosvis (tijdschrift bij methode zwijsen) heeft ook ouderkaternen... waarin tips staan, als je wilt
dat je vb
de a zo aanleert "ah" aanleert/uitspreekt ipv "aaa"
als je wilt, hier wat linkjes
http://www.veiliglerenlezen.nl/web/Voor-ouders/Dit-leert-uw-kind.htm
http://www.zwijsenouders.nl/Artikel/Leren-lezen-met-maan-roos-vis.htm
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:33:33 #19
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104797355
Dank voor de link p_glet, maud is gek op samenleesboekjes....

@Cookie, schrijfplaatjes van de action hebben de aanelkaarletters zoals we ze op schoolgebruiken dus een dichte a enz. Zou dus wel kunnen het is alleen wel erg klein om te schrijven. Dus om het te leren is het iets minder praktisch.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 11:41:10 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104797589
Blij ei hier :P Isa heeft sinds kort ook het rode werkboek met rekenen, vertelde ze me gisteren. Dat is het plusboek, zodat ze ook met rekenen zelfstandiger en uitgebreider aan de slag kan.
Ze doet groep 3 de 2e keer dit jaar :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:45:42 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104797735
Woh, wat heerlijk Sjeen. Eindelijk een blij ei dat van school komt. En als dit nou zo blijft tot het einde van d'r basisschooltijd (en nog heel lang erna), dan is die :@ niet nodig en ben jij blij dat jullie deze keuze gemaakt hebben. Ik word er plaatsvervangend blij van!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 11:47:33 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104797797
Ik heb al van het begin van het jaar een zonnetje in huis ;) Weet je dat ze serieus AVI M4 leest nu... terwijl het vorig jaar gewoon niet wilde lukken allemaal.
pi_104798110
Fijn dat dat zo goed uit pakt nu allemaal Sjeen, is vast een lastige beslissing geweest.
pi_104798344
Fijn sjeen!

Gao, beterschap voor je meisje...

Stiemie, meike is ook al volop aan het schrijven, ze zit in groep 1, maar komt ook wel thuis met boekjes waarin ze woordjes moet naschrijven, tellen hoeveel woordstukjes een woord heeft en het cijfer opschrijven, worrden met een bepaalde beginletter zoeken... Dat soort dingen. Ik merk op meikes school heel erg verschil in leerkracht. Vorig jaar mocht ze nog niks met letters, nu ineens wel. Vorig jaar had ze een juf die net van school kwam, en nu een ervaren kleuterjuf.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104798599
Hoe gaat dat trouwens bij andere kleuters met bij vriendjes/klasgenootjes spelen.
Hoe vaak? Hoe lang? Ook op woensdag/vrijdag middag en tot hoe laat dan?
Ouders wel/niet mee de eerste keer?

De school waar Pepijn in Den Haag naar toe ging had kinderen uit de wijde omgeving. Dus daar was afspreken bij de kleuters nog niet zo gebruikelijk. Terwijl hij nu naar de openbare basisschool in de wijk gaat. En daar word wat afgespeeld bij elkaar. kinderen worden na schooltijd over en weer meegegeven en er is een klassenadreslijst zodat je van iedereen het adres/telefoonnummer hebt.

Vandaag is Pepijn ook weer bij een klasgenootje spelen. Rond half 3 haal ik hem daar weer op.
Even wennen dit. Weer een heel nieuw aspect van het ouderschap.
pi_104798789
Hier spelen ze ook vaak over en weer. Al is het momenteel wel steeds nog met een vast vriendinnetje dat ze al van de opvang kende. Maar ook veel verjaardagsfeestjes waar ze voor uitgenodigd wordt. Dat is vooral voor ons wennen om ineens je kind bij vreemden af te geven :o

Ja ze gaan pas in groep drie echt lezen. Nu stempelen ze wel in groep 2 af en toe. En er hangt een alfabet in de klas enzo. Maar echt iets ermee doen gaat pas gebeuren in groep 3. Of het kind moet het echt zelf aangeven. Nu wachten we dus het volgende schoolgesprek af en tot die tijd gaan we zelf wat dingen doen. Heb een kleutertijdschrift en wat dingen van internet geprint om letters na te trekken enzo. En we hebben playdoh met cijfer- en lettervormpjes (met dank aan Davinia!) dus dat is ook leuk.

Verder probeer ik er gewoon maar niet teveel nadruk op te leggen. Dat ze het niet voor ons gaat doen. Dus vooral laten merken dat we een mooie tekening of duplo-bouwwerk ook heel mooi vinden en niet alleen iets met letters ;)

O ja toen ze afgelopen week haar schoen zette, had ze er een bakje water voor Amerigo bij gezet. De volgende morgen kwam ze helemaal geschrokken onze kamer in rennen. Er waren namelijk 2 vreemde dingen :o Sinterklaas had het bakje meegenomen (dat had mijn vriend dus 's avonds doodleuk in de vaatwasser gezet ipv alleen leeg te gooien :') ) maar het ergste was nog wel dat het cadeau van zusterlief groter was dan dat van haar :D
pi_104798828
Oh en bedankt voor alle tips! Ik ga ze eens op mijn gemak nalezen en kijken of we er hier iets mee kunnen :Y

Sjeen wat fijn dat het nu zo goed gaat!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 12:53:14 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104799564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:59 schreef p_iglet het volgende:
Fijn dat dat zo goed uit pakt nu allemaal Sjeen, is vast een lastige beslissing geweest.
Dat was het en dat is het af en toe nog steeds... Ik weet dat het de goede geweest is :) Maar toch, hier hoor en lees ik alleen maar over versnellen, verdiepen, klassen overslaan etc... Achterneefje die anderhalf jaar jonger is, is na de herfstvakantie door gegaan naar groep 3.

Het voelt als persoonlijk falen soms :@ Ik ben met twee vingers in mijn neus door basisschool, atheneum en HBO gerold...

En weet je, ze was in groep 1 en groep 2 ook heel enthousiast met letters bezig, met schrijven en proberen dingen te lezen. De docent van groep 3 van vorig jaar gaf aan dat het er allemaal absoluut in zat, maar dat het er gewoon nog niet uitkwam. Het kwartje was nog niet gevallen en dat is het nu overduidelijk wel. Haar favoriete vak op school is rekenen, dat was vorig jaar wel anders...

Ach ja, ouderschap is niet altijd even leuk en gemakkelijk, maar dat staat om de een of andere reden niet in de bijsluiter van foliumzuur en Clear Blue :+
pi_104799687
Dan is het zeker de juiste beslissing geweest! Zo is het voor haar toch ook veel fijner om te leren dan wanneer ze steeds heel hard haar best moet doen? :) Nu is leren leuk en dat is heel fijn als je bedenkt dat ze nog zo lang naar school moeten :Y
pi_104800643
Nee joh dat is toch geen persoonlijk falen. Als Isa zich zo veel meer op haar plek voelt dan is dat toch super. Kan ze nu mooi een stevige basis hebben en alles goed onder de knie krijgen. Lijkt me heerlijk voor haar.
En als school er dan ook voor open staat dan ze verder werkt op de dingen die ze wel kan dan is dat toch heerlijk. Hopen dat ze nu het plezier in lezen en rekenen kan krijgen en dat de komende jaren vast kan houden.

Ze zouden gewoon veel vaker naar het kind ipv de geboortedatum of het formaat moeten kijken.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:40:13 #31
37150 livelink
pi_104801186
Ik herken het wel hoor, Sjeen. Het lijkt soms wel alsof alle kinderen zo ontzettend goed en hard gaan en dan voel je je wel eens rot met een kind waar het allemaal niet zo makkelijk gaat.

Ik heb wel eens in wanhoop naar mijn zus (lerares) uitgeroepen waar al die kinderen dan zijn die naar het VMBO gaan. Ik kom ze nooit tegen namelijk en het is wel de meerderheid.

Maar ik vind het wel fijn om te lezen hoe goed het hier met alle kinderen gaat en ik ben heel blij dat het ook zo lekker gaat met Isa!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 13:47:02 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104801420
Dat vat het wel ongeveer samen livelink :Y

En ik lees heel graag hier dat het goed gaat en ik vind het ook heel fijn om te zien dat scholen in elk geval goed letten op kinderen en hun kunnen en daar ook daadwerkelijk naar handelen.
pi_104803474
Bij Kim zijn ze nu ook meer met letters bezig. Ze heeft nu een werkblad mee. Waar ze de "e" moet zoeken. En naschrijven enzo.
Op haar uitnodigingskaartjes voor haar feestje heeft ze ook zelf haar naam geschreven. Is ze heel trots op! O+
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:55:05 #34
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104810466
Nou Sjeen, vorig jaar was het ook niet alles voor Jolie hoor. Het verliep moeizaam. Eigenlijk met alles, taal, lezen, rekenen, schrijven en zelfs gym. Begin dit schooljaar begonnen we (ik en haar pleegouders) ons echt af te vragen of het wel juist was dat ze naar groep 4 was gegaan. Ze zit op een Jenaplan school, groep 3/4/5 is gemixt. Maar nu komt het er ineens uit.

Het gaat op zich best goed met Jolie. Ze heeft een tijdje moeite gehad met het spelen met andere kindjes. Wilde het liefst alleen spelen, in het pleeggezin. Misschien een beetje verlatingsangst. We weten het niet. Het begint nu weer te komen en de 'problemen' die er waren lijken opgelost te worden. Voor de rest is ze best flexibel en gaat redelijk goed met alles om dat er gaande is. Kan het goed vinden met haar pleegzus van 9 jaar. Een paar weken geleden is mijn oma overleden, dat heeft weer een flinke knauw gegeven maar ook daar komt ze nu weer uit. Ze is dapper en strijdlustig. Maar ook heel gevoelig, elke zaterdag bij het afscheid vallen er tranen. Ze houdt van tekenen en lezen, van ballet, toneelstukjes maken op de WII spelen en heel hard fietsen. En dat was het wel zo'n beetje. We zien elkaar wekelijks van 12.00 uur tot 17.00 uur. Dan lunchen we bij de Hema en daarna doen we wat samen, afhankelijk van hoe het gaat bepalen we wat we doen.
Ik plaats hieronder een aantal foto's van haar.

Zonder tanden

Met haar pleegzus

Zo lang is Jolie al

Verkleedpartij

Jolie

[ Bericht 3% gewijzigd door Luchtbel op 25-11-2011 18:25:57 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:57:40 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104810577
Ik lees overigens nog maar heel soms hier. Maar wil nog even laten weten dat ik de onderwaterfoto van Fleur echt geweldig vind. En dat Wouter een mooi en spannend reisje tegemoet gaat. Spuuglokje wil je mij pm-en als hij daar geweest is en je er wat over hebt geschreven? Ik ben zeer benieuwd hoe het zal zijn.
En ook hoe het met Job gaat, Livelink? Ik heb vast niet goed gekeken maar ik kan er niks over vinden?
pi_104811332
Belletje! :*
Je foto's doen het niet. :{
Fijn dat je een update geeft over Jolie. Goed dat 'het er nu uitkomt', in groep 4. Wellicht was alles bij elkaar even te veel voor haar? En lunchen bij de Hema... O+ Ik wens jullie nog veel mooie zaterdagmiddagen toe.
Over Job kun je wel eea vinden in het autismetopic, (ouders van) jonge kinderen met autisme deel 22

Livelink, het spreken van Thies gaat in die zin goed vooruit, dat hij nu voor vreemden grotendeels verstaanbaar is. Heel fijn. Maar wij gaan er vanuit dat hij nog wel een poos op het speciaal onderwijs zal zitten hoor. De stoornis is erg hardnekkig, en steekt op vele fronten de kop op. Maar wij zijn erg tevreden over school en Thies gaat graag, dus no problem.

Sjeen, ik snap jouw gevoel wel. Maar het is niet nodig, toch? :*
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:26:41 #37
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104811569
Nu wel Moonah? Bedankt voor de link, ik ga het binnenkort bekijken.
  Jubileum moderator vrijdag 25 november 2011 @ 18:27:47 #38
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_104811604
Op de foto waar Jolie tegen de muur aanstaat is ze sprekend haar moeder O+ Mooi meisje LB :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:29:29 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_104811665
En ze schrijft leuke geidchtjes en ik kan mijn kamer behangen met al haar tekeningen en kaarten.
Ze gaat ook graag logeren bij jan en alleman en nog het liefst bij mijn zus die tegenwoordig in het buitenland woont.
pi_104811769
Fijn om Jolie zo lachend en geitend te zien! O+
pi_104812952
SJeen e.a. : wat mij vooral is bijgebleven van mn SBO-tijd is dat t zo van wezenlijk belang is dat kinderen op hun plek zijn op school... hun welbevinden is cruciaal en dan pas kom je tot leren...
en of dat nou vmbo of vwo is.. ieder kind heeft recht op zijn eigen niveau :Y O+
pi_104813019
Luchtbel, wat een prachtig kind heb je! O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 19:12:55 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104813510
Jolie, mooie meid O+ Wat heerlijk, dat stralende koppie. LB, ik heb het al vaker gezegd, maar onze dochters lijken in heel veel op elkaar. Ik kijk nu ook naar twee vlechtjes en een fietsenrekje ;) en Isa is ook dorp ballet, lezen, tekenen, wii-en enzo :P Jammer dat het nog steeds niet lekker loopt voor jou, hoe ziet de toekomst eruit?

Moonah, wat fijn dat het met Thies zo goed gaat!

Ow en Ingrid, Kim mag trots zijn hoor :Y Je eigen naam schrijven is super!

Dank je Cooki :*
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:12:58 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104813512
LB, wat een heerlijk meisje is Jolie toch! Fijn dat ze nu wat meer haar draai lijkt te vinden. :Y :*
pi_104813990
Stiemie: ik googlede kleuters leren lezen en hier is nog een leuke/interessante:
http://leeswerk.101tips.nl/index.php?go=lerenlezen.html
pi_104823494
LB wat heb je toch een prachtige meid! :*
pi_104823855
Jolief! Wat een mooie,lieve uitstraling heeft ze LB!

Gelijk maar even een update over Emma. De keuze om haar nog een jaar te laten kleuteren is een goede geweest. Ze is het oudste meisje van de klas en dat werkt. Ze maakt haar werkjes beter af en heeft meer interesse in de dingen die 'moeten'. Om in te haken op het lettersen lezen verhaal, In 'onze' 1-2 groep worden de letters aan alle kleuters aangeboden, op ieders niveau doen ze daar dan weer wat mee. Emma heeft de lol van het lezen helemaal te pakken en wil alleen maar meer en meer.
Haar gezondheid blijft kwakkelen,steeds weer moe en verkouden, hoesten, af en toe wat verhoging maar nooit echt koorts. Ze zit nu aan de anibiotica in de hoop dat ze daarna wat beter zelf kan vechten tegen de 'ziekmakertjes'.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 02:30:17 #48
240917 Mula
pi_104833880
Wat leuk om te zien dat Jolie gewoon nog steeds sprekend het babytje met het creme-kleurige-jasje-met-oortjes-op-de-capuchon is. Mooi dat het goed met haar gaat!
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:17:26 #49
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_104837558
Luchtbel, wat een prachtige meid heb je! Op de foto's straalt ze echt. Zo mooi, en zo groot al! :o O+
Ik moet vaak aan jullie denken. Aan hoe het met je gaat. Heel fijn om weer even wat van jou te lezen. Ik krijg er serieus tranen van in mijn ogen. Wil zo graag dat er uitzicht op verbetering is. :* En over Wouter: ik zal je via PM op de hoogte stellen van wat hij meegemaakt heeft! :Y
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:27:35 #50
37150 livelink
pi_104837808
Jolie wordt groot, maar is verder inderdaad nog precies dezelfde mooie meid O+

Luchtbel, mijn emoties gaan er met me vandoor als ik probeer te reageren. De ongelooflijke bewondering voor je moed om vol te houden en door te gaan voert de boventoon.
Kusje voor jou en je mooie meisje :*

Met Job gaat het redelijk. Hij komt voor de Kerst thuis en ik ben heel erg bang voor de toekomst. Voor zijn toekomst en voor onze toekomst. Het voelt niet veilig om hem los te laten in de maatschappij. Niet veilig voor hem en ook niet veilig voor de maatschappij. Mijn zorgen worden gedeeld, maar men kan er niet zoveel mee. En dus ploeteren we voort op hoop van zegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')