abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105041112
Meike, wat stoer bij de Sint!!

En fijn dat Kyllian met groep 2 meekan.
pi_105041408
Meike, wat ben je een stoere dame *O*

@Meimeltje, ik ben fan van Kyllian O+ '

@Chacama, ik vind ook dat een juf dat niet zo hoort te zeggen, onnodig confronterend :N
Moonah zegt t altijd zo goed!
Succes met de aanpak voor je meisje, ik ben benieuwd naar t vervolg, kom je dat hier ook vertellen, is interessant :Y O+

Surprise: hoeft hier maandag pas te worden meegebracht... ik had n goed idee, maar dat werd afgeschoten.. prima *O* grote vriend, dan doe je jouw idee :P (ik hoop verwacht dat ik nog "mag helpen" :'))
  donderdag 1 december 2011 @ 15:10:26 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105054176
Kyllian lekker mee in groepTwee!

En Meike zo stoer bij Sint op schoot!

In een klas vol met meiden (12 en 3 jongens) speelt meer dan alleen gezellig leren en doen. Daar zit ook nog wat kippenkracht in. En Fleur was blijkbaar niet de enige die wat nodig had. Er speelt meer in die klas en dat wordt nu breder aangepakt. Gisteren is daarmee oa. naar aanleiding van de oudergesprekken mee begonnen door de indeling aan de tafels te veranderen. Dat is de eerste stap in het veranderen van het groepsproces dat nu helaas al pestgedrag vertoonde. Iets wat Fleur ook van slag had gemaakt.....kwam ik eergisteravond achter met het naar bed brengen.

En nog een vraagje voor de kleutermama's....Maud is nog steeds erg rechts-links georienteerd, wanneer is dat bij jullie voorbij gegaan? We letten er wel op met lezen en plaatjes kijken dat ze links begint, maar met werkjes is links achteraan en rechts het beginpunt. Ik zal het niet kunnen veranderen, maar ik ben wel benieuwd hoelang het kan/mag duren.
  donderdag 1 december 2011 @ 18:50:54 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105062702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef ik80lll het volgende:
http://kind-baby.marktpla(...)98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Voor degene die nog een kinderfeestje moeten geven in de categorie prinsessen, en niet weten wat ze moeten doen; deze verhuur ik ;)
Ik wil ook nog andere kisten gaan verhuren, maar ik zoek een slachtoffer waarvoor ik het kan maken ;) Dus als je een kist wilt huren voor over een paar maanden, laat me weten, misschien wil ik het wel maken!
Wat leuk dat je dat doet!!! Succes ermee!

Oi Chaca, ik weet eigenlijk niet hoe lang dat zou mogen duren bij Maud... Het enige dat je zou kunnen doen om het mogelijk te beinvloeden doe je al, zelf het goede voorbeeld geven. Momenten/situaties waarin je het zou kunnen gebruiken zo veel mogelijk benutten. Maud weet wel wat links en rechts is?

En zo'n meidenklas kan best lastig zijn. Meidenvenijn. Toevallig vanmiddag met een collega over gehad. Bij meiden zijn dat vaak veel meer onderhuidse processen die zich langzaam uitbreiden zonder dat je er echt een vinger achter krijgt. Jongens zijn wat dat betreft veel eenduidiger en ook openlijker.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 1 december 2011 @ 20:12:41 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105067107
@moonah precies dat onderhuidse dat speelt meer en meer. Sinds de herfstvakantie is er een nieuw meisje bij en dat heeft de synergy ook verandert.

Maud weet redelijk goed het verschil. Tuurlijk maakt ze soms foutjes, maar met fietsen en de auto weet ze het meestal wel. Maar ik zal daar ook alerter op zijn.

Ingrid, is het gelukt met het vriendenboek?
  donderdag 1 december 2011 @ 20:37:31 #131
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105068445
Voor de mama's onder ons.

Mijn zusje heeft 8 vrijkaarten voor het grote sinterklaasfeest in Slagharen voor vier december. Aangezien wij op bijna drie uur rijden afstand wonen is het gewoon veels te ver rijden op een dag en een hele dag daar en dan maandag weer sinterklaas op school binnenhalen om 8 uur 's morgens.

Ze zijn verpakt in twee setjes van vier kaarten. Wie ze wil kan pm-en

Hier ook het tienminutengesprekje gehad en K. blijft nog lekker in groep 1 dat was ook onze gedachte al mede omdat K. best nogal vlinderig is soms en lekker kan dromen. Dus vanaf volgend jaar augustus heb ik een kleutertje in groep 1 en een kleuter in groep 2 O+
  donderdag 1 december 2011 @ 20:45:54 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105068959
Heerlijk books. Straks twee kleuters. Komen ze dan bij elkaar?
Kaartjes zijn voor mij ook te ver weg...maar wel heel leuk om te doen, ben benieuwd wie er van gaat genieten.
pi_105069280
Tis hier om de hoek...kwartiertje met de auto....even inlezen wat het inhoudt
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105069559
Voor als er nog meer naartoe willen, via onderstaande link zijn gratis kaartjes te bestellen :)

http://slagharen.com/sinterklaasfeest
  donderdag 1 december 2011 @ 21:00:28 #135
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105069884
Karin pm je mail dan kan ik ze altijd even doormailen. Zij had ze via Sbs althasns daar komt de mail met kaartjes vandaan.

Chaca er zijn twee 1/2 klassen en op school en wij eigenlijk ook willen ze liever niet dat broertjes/zusjes bij elkaar in de klas komen. K. is een superlate leerling en E. een vroege. K. blijft bij haar juf die ze heeft en E. komt in bij een nieuwe juf die na de zomervakantie gaat beginnen.
pi_105070779
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:12 schreef chacama het volgende:
Ingrid, is het gelukt met het vriendenboek?
Nee, maar ik heb gisteren gebeld met de ouders van een meisje uit de klas en die heeft hem gewoon al een hele tijd thuis kwamen we achter. :D
Ze neemt het of mee naar school, of volgende week met het feestje.
En meisjes onder elkaar kunnen idd heel gemeen zijn. Sterkte ermee.

Trouwens, vinden jullie voor de traktatie een koekbakje (waar je ijs in kan doen), met 2 ronde spekken en een parapluutje te karig?
  donderdag 1 december 2011 @ 21:16:29 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_105070862
Nee hoor, dat is een prima traktatie! Lekker zonnig, dat kunnen we wel gebruiken! Me dunkt dat er in deze tijd van het jaar al meer dan genoeg gesnoept wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105071048
Spek is ook snoep he ;)
Het is ook wel leuk genoeg zo! Ik doe er nog een (kerst) labeltje eraan. Met Kim is 6! ofzo.

Crap! Bedenk me net dat Tyler ook nog gaat trakteren volgende week. Niet vergeten!
pi_105071112
Ingrid, wat fijn dat hij weer terecht is!

Ik heb ze ook nog van vroeger, altijd leuk om terug te lezen!!

Kyllian heeft ook voor de eerste keer in het vriendschapsboekje van een klasgenootje 'geschreven' O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Meimeltje op 01-12-2011 21:28:07 ]
pi_105071345
Leuk he! Zou ook zonde zijn als het 1e vriendenboekje spoorloos verdwenen was!

En ik bedenk me net dat Kim nog een vriendenboekje heeft liggen die nog ingevuld moet worden.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:30:51 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105071827
Ik ben weer uit de vriendenboekjes. Katja is er te oud voor en Job doet er niet echt aan. Ik vind het niet zo erg, hoewel het een handig naslagboek is voor telefoonnummers.

En de surprise is af *O* *O*
Morgen moet hij ingeleverd worden (maar Katja weet nog steeds niet hoe laat :( )
En we mochten hem niet inpakken want in haar gedicht had ze geschreven dat de inpakpiet geen zin had om in te pakken :?
Tja, als het maar rijmt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:37:25 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105072341
slim van katja!

Mooi books. Hier kan dat niet dus veel broertjes en zusjes im de combi klassen.
Mooi dat ie terug is ingrid
  donderdag 1 december 2011 @ 21:39:25 #143
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105072492
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef ik80lll het volgende:
http://kind-baby.marktpla(...)98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Voor degene die nog een kinderfeestje moeten geven in de categorie prinsessen, en niet weten wat ze moeten doen; deze verhuur ik ;)
Ik wil ook nog andere kisten gaan verhuren, maar ik zoek een slachtoffer waarvoor ik het kan maken ;) Dus als je een kist wilt huren voor over een paar maanden, laat me weten, misschien wil ik het wel maken!
Super leuk!
  donderdag 1 december 2011 @ 21:48:05 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105073101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:30 schreef livelink het volgende:
Ik ben weer uit de vriendenboekjes. Katja is er te oud voor en Job doet er niet echt aan. Ik vind het niet zo erg, hoewel het een handig naslagboek is voor telefoonnummers.

_O-

Ik vind die vriendenboekjes echt geen zak aan. :@
Waar zijn de good old poezie-albums gebleven?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 1 december 2011 @ 23:15:27 #145
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105078811
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

_O-

Ik vind die vriendenboekjes echt geen zak aan. :@
Waar zijn de good old poezie-albums gebleven?
'k Had laatst mijn poezie-albums aan Judith laten zien en nu wil ze er ook een. Heel leuk, maar ik zou niet weten waar je zoiets nog kunt kopen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105082946
Ik heb er ook een gehad van mijn ouders en heb deze nog sdteeds. ik gebruitke ze ook erg veel op school ben toch pas 18 dus nog niet zo lang geleden. ik denk dat je toch echt bij bruna of dekkers zou moeten kijken daarvoor.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 06:27:51 #147
240917 Mula
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:11:57 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105089459
Hier ook in de boekwinkel. Fleur vind mijn poezie-album ook super! En ze heeft al eens eentje gehad om in te schrijven. Ik heb in de kast zelfs nog een poezie-album gedichten boekje staan.

@Moonah, vriendenboekjes zijn hier ook mijn adressenboek....

Vandaag Sinterklaas op school en de directrice werd bij de sint geroepen, omdat ze het niet op zijn verjaardag vierde....en hij riep de kinderen dus op om maandag verkleed naar school te gaan (en dat moest natuurlijk eigenlijk dinsdag zijn....waar komt die verplaatsing vandaan?)

Ouders mochten erbij zijn in de hal en Maud heeft beduusd bij me op schoot gezeten....zoveel drukte op de vroege morgen is niet haar ding. Maar het was wel super leuk gedaan. De Sint was al in de school en in zijn 'pyjama' zat ie koffie te drinken in het kamertje. De kinderen stonden voor de ramen te kijken wat er allemaal gebeurde. Zo leuk al die koppies.

Fleur had er ook zin in en is vol enthousiasme naar school gegaan met de surprise in de vuilniszak. Iedereen moest hem zo meenemen zodat het niet te zien was wie wat bij zich had.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:19:59 #149
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_105089676
Sinterklaas. Wat een toestand. -O- Vanmorgen stuurde ik Tristan om iets voor acht op pad, want om acht uur moest ie op school zijn, voor de sinderklaasintocht. Komt ie terugfietsen met 'Mama, wat moet ik nou? Er is helemaal niemand!' Blijkt het pas maandag te zijn! 8)7 Dus hij moest vandaag gewoon om half negen op school zijn. :|W
Tja, op de school van mijn oudste twee was het vandaag, en in de nieuwsbrief van Tristan stond maandag 2 december. Dus ik had 2 december onthouden, maar dat moest dus niet vrijdag 2 december zijn, maar maandag 5 december! o|O
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:25:52 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105089836
Oh, hahaha, ik ben dus niet de enige die daarmee loopt te stressen }:| Wat een gedoe Spuug! lekker duidelijk briefje ook. :|W

Oudste vierde het gister, die heb ik maar naar school gebracht vanwege harde woei en slagregen. toen nog "motivatiegesprekken" gehouden om de laatste puntjes op de i te krijgen bij de surprises van de anderen. En de gedichten niet te vergeten.
Die moesten vandaag mee, maar ze vieren het maandag. ook zoiets. En dan vanmiddag met de hele zwik in de auto om naar het sinterklaassprookje te gaan. En ik moet nog alle gedichten, en nog wat kadootjes en ik heb gister wél een spel gekocht en betaald, maar het niet meegekregen. Gelukkig hadden ze het wel gevonden bij Intertoys want voor hetzelfde hadden ze het bij een ander in de tas gestopt ofzo. Kan je zwaaien naar je 50 euro. :X
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')