abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2011 @ 19:24:25 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104933896
Wat is kpz, ferrari?

Bij ons wordt niks gecontroleerd, volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat er kinderen zijn die geen surprise hebben gemaakt. En ja, sommige surprises zullen leuker zijn en anderen minder leuk. Op zo'n korte termijn kan je daar toch niks meer aan veranderen, lijkt me.

Want wat deden jullie dan als bij controle bleek dat er voor een kind geen surprise was?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104933990
livelink, ik denk kpz = kinderpostzegels

hier is t surprise+gedicht, maar geen kadoos, dus daar is iig geen concurrentie oid...
wel grote verschillen in aandacht die er aan het maken vd surprise is besteed...
pi_104934018
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:24 schreef livelink het volgende:
Wat is kpz, ferrari?

Bij ons wordt niks gecontroleerd, volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat er kinderen zijn die geen surprise hebben gemaakt. En ja, sommige surprises zullen leuker zijn en anderen minder leuk. Op zo'n korte termijn kan je daar toch niks meer aan veranderen, lijkt me.

Want wat deden jullie dan als bij controle bleek dat er voor een kind geen surprise was?
kpz=kinder postzegels
Dan kreeg het kind een cadeau van de school. Maar een surprise was dan niet meer mogelijk.
Volgens mij zegt het ook wel iets over de leerling populatie.
Ik vond het vroeger juist ontzettend leuk om een surprise te maken.
pi_104955886
Stiemie, je kan het je moeder laten doen. Wij hebben afgesproken dat als mijn ouders die dag in de week die ze nu oppassen, niet meer zien zitten, ze het echt aangeven.
En daar ga ik dan maar van uit...
Is er niet een gastouder in de buur misschien die BSO kan verzorgen? Dat scheelt een hoop kindjes... Je kan allicht eens rondkijken.
Succes :*

Surprises hoeven hier nog niet, we vieren uberhaupt geen sinterklaas, schoen zetten vinden we wel weer genoeg spanning voor dit moment ;)
Fake it till you make it...
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:31:23 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104957440
Gisteren 10 minuten gesprek gehad van Fleur en de juf was erg tevreden over d'r. Ze is een heerlijke leerling om de klas te hebben en een sociaal vriendinnetje. Wel gaan we werken aan de weerbaarheid van Fleur. En daar ben ik erg blij mee. Onder de spoiler uitleg van het waarom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maud is weer naar school en heeft vannacht heerlijk geslapen onder haar nieuwe donse dekbed. Toen ze om drie uur vannacht naast me kwam liggen zei ze: mama, ik ben zo lekker warm en na een kus en een kroel kroop ze in me en viel heerlijk in slaap om na zevenen weer wakker te worden. Ze klaagt wel nog over oorpijn, maar vanochtend was ze nog koortsvrij. We wachten het af!

als dat zo hoor over die surprises dan ben ik toch blij met deze school. Hier in elk geval geen controle.
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:52:07 #106
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_104957933
Nou ja, maar de juf had het ook wel wat positiever kunnen brengen bij Fleur, denk ik. Iets in de trant van: "Ik denk dat jij het beter kan, Fleur!"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:55:12 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104958009
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:52 schreef Grijs het volgende:
Nou ja, maar de juf had het ook wel wat positiever kunnen brengen bij Fleur, denk ik. Iets in de trant van: "Ik denk dat jij het beter kan, Fleur!"
Dat dus. :{
Ik snap wel dat Fleur schrok van een dergelijke boute reactie...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:17:58 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104958507
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat dus. :{
Ik snap wel dat Fleur schrok van een dergelijke boute reactie...
Dat was mijn gevoel gisteren ook. Het eerste wat ik dacht (want zeggen durfde ik het niet): als je Fleur zo goed denkt te kennen, dan weet je ook dat je dit niet tegen mijn kind kunt zeggen. Maar goed de uiteindelijke uitkomst ben ik dan wel weer blij mee, want ik roep al vanaf groep 2 (en de juf daar ook) dat weerbaarheid voor Fleur echt een issue is. Dus ookal ben ik niet blij met hoe het gegaan is, ben ik wel blij dat er nu wat mee gedaan gaat worden. En ik was eigenlijk ook wel blij dat Fleur dus zichzelf durfde te laten zien en de manier waarop haar vriendinnen in de klas daarop reageerde. Die stonden meteen bij d'r en keken de juf boos aan met een blik in hun ogen van: hoe kun je Fleur nu aan het huilen maken....
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 november 2011 @ 10:23:52 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104958621
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:17 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat was mijn gevoel gisteren ook. Het eerste wat ik dacht (want zeggen durfde ik het niet): als je Fleur zo goed denkt te kennen, dan weet je ook dat je dit niet tegen mijn kind kunt zeggen. Maar goed de uiteindelijke uitkomst ben ik dan wel weer blij mee, want ik roep al vanaf groep 2 (en de juf daar ook) dat weerbaarheid voor Fleur echt een issue is. Dus ookal ben ik niet blij met hoe het gegaan is, ben ik wel blij dat er nu wat mee gedaan gaat worden. En ik was eigenlijk ook wel blij dat Fleur dus zichzelf durfde te laten zien en de manier waarop haar vriendinnen in de klas daarop reageerde. Die stonden meteen bij d'r en keken de juf boos aan met een blik in hun ogen van: hoe kun je Fleur nu aan het huilen maken....
Je weet in elk geval waar het vandaan komt ;)

En ik vind het aardig lomp van de juf, die van mij had het gedicht waarschijnlijk op het bureau van juf gegooid met de mededeling dat ze het dan maar zelf moest doen of gaan janken van boosheid... Tssk, als je van een kind verwacht dat het beter kan, dan kun je dat letterlijk zo aangeven. Niks mis met direct zijn, maar je kunt het ook overdrijven...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:26:01 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104958669
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:17 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat was mijn gevoel gisteren ook. Het eerste wat ik dacht (want zeggen durfde ik het niet): als je Fleur zo goed denkt te kennen, dan weet je ook dat je dit niet tegen mijn kind kunt zeggen.
Opvoeden is voorleven... ;)
Jíj bent degene die haar het beste weerbaar kan maken door haar rolmodel te zijn. School en/of cursus kan daar wel bij helpen, maar de basis wordt thuis gelegd.
Maar fijn dat er nu actie wordt ondernomen. Hoe eigenlijk? Weet je dat al?
pi_104958716
Ik vind het ook geen 'handige' actie van de juf. Het arme kind denkt nu helemaal dat ze altijd maar moet presteren. Je zou er faalangst van krijgen :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:33:05 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104958849
Ohhhhh...jullie slaan ook wel de spijker op zijn kop!

En ik weet het wel, maar het daadwerkelijk voorleven is nog niet het makelijkste voor me. Ik geef haar wel de kans om zelf de keuze te hebben. Simpel voorbeeld: Fleur wil je voor mama dit even pakken boven....En terwijl ik aan d'r gezicht zie dat ze het eigenlijk niet wil, staat ze toch op...dan geef ik dus aan: "Fleur het is een vraag, je mag Nee zeggen..." Als ze dan nee, zegt dan reageer ik daar dus ook positief op.

Hoe ze het precies gaan doen op school, ga ik nog navragen want ik wil er wel in betrokken worden.

@Snoopy, daar ben ik altijd bang voor geweest, maar tot op heden is dat door alle juffen en meester ontkent. Dat is één van de dingen waar ze geen last van heeft. Ze wil graag 'goed' doen, maar bang om te falen dat is er niet. Ze heeft zo af toe wel het gevoel dat ze iets niet kan, maar dat wordt dan op school heel snel verandert in: niet snappen....en iets niet snappen dat kun je veranderen door het uit te leggen op meerdere manieren waardoor je het uiteindelijk wel begrijpt.

Ik ben trouwens wel blij met jullie reacties, want het zorgt wel bij mij dat ik mezelf ook even weer een spiegel voorhoud.
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:36:06 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104958938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:33 schreef chacama het volgende:
dat ik mezelf ook even weer een spiegel voorhoud.
:* En het is knap dat je hem niet wegduwt, maar erin durft te kijken!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 november 2011 @ 10:40:38 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104959072
ow, damn... voorleven, nu begrijp ik ook weer wat meer reacties van Isa :o :@

Chaca :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:41:41 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104959100
zo hoeft ze het tegen geen enkel kind te zeggen lijkt me. ze had ook kunnen benoemen wát er precies niet helemaal aan klopte, of waar ze op moest letten, in plaats van zo'n algemeen negatieve opmerking.
in de haak.
pi_104959389
Ik vind het ook wel een heel negatieve opmerking zo.

Wij hebben een probleem, Kim kan nergens haar vriendenboekje vinden. Ze heeft de 1e uit de klas nu meegekregen en wil haar eigen ook uitdelen.
Hele huis op de kop gezet, nergens te vinden. Balen!
Denk dat ik zo maar al verrassing een nieuwe koop van K3 ofzo. Bruna heeft dat vast wel, die zit in het winkelcentrum hier.
Vandaag is ze pepernootjes bakken op school. Ze had er zin in, maar zie wel dat ze geen pepernootjes uit de oven lust. :D
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:07:38 #117
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104959874
@Trui, ook wat ik dacht, maar niet durfde te zeggen. Soms zou ik echt willen dat ik vaker durfde te zeggen wat ik denk.

Ingrid, wellicht dat de Sint het heeft gehoord en een briefje met een boekje in d'r schoen kan doen. Zou misschien ook wel erg tof zijn als de Sint als eerste in haar boekje zou schrijven.....als ze dat emotioneel aan zou kunnen.

Pepernoten uit de oven lusten ze hier ook niet, maar het maken ervan is er niet minder leuk om. Ze maken ze met plezier om ze vervolgens aan iedereen uit te delen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:47:15 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104961277
ik vind zo'n verzoekje om boven iets te halen trouwens wel een ander genre. daar zal niemand spontaan ontzettend veel zin in hebben, toch?
in de haak.
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:52:30 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104967440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:47 schreef trui het volgende:
ik vind zo'n verzoekje om boven iets te halen trouwens wel een ander genre. daar zal niemand spontaan ontzettend veel zin in hebben, toch?
Op zich is het iets anders, maar juist omdat ze leert op zulke dingen ook nee te zeggen - zonder dat ze het gevoel heeft dat ze me teleursteld - hoop ik dat ze met grote dingen ook die stap durft te zetten en zich minder 'gedwongen' voelt om iets te doen wat ze niet leuk vind of om te reageren op iemand op het moment dat ze zich in een moelijke situatie bevind.

Ik hoop dat ik het nu een beetje fatsoenlijk uitleg. Zo niet dan hoor ik het wel en probeer ik het nog een keer......
  woensdag 30 november 2011 @ 19:16:03 #120
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_105017376
http://kind-baby.marktpla(...)98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Voor degene die nog een kinderfeestje moeten geven in de categorie prinsessen, en niet weten wat ze moeten doen; deze verhuur ik ;)
Ik wil ook nog andere kisten gaan verhuren, maar ik zoek een slachtoffer waarvoor ik het kan maken ;) Dus als je een kist wilt huren voor over een paar maanden, laat me weten, misschien wil ik het wel maken!
pi_105025987
Chaca, ik sluit me bij de anderen aan, het is wel heel erg bot gezegd door de juf. Je gaat toch altijd uit van wat iemand wel goed heeft gedaan.
Wel fijn dat het op zich heel goed gaat op school! Je mag ook zeker trots zijn op je sociale meid!

Hier vandaag ook een 10-minutengesprekje gehad. Ze vonden Kyllian meer bij groep 2 passen dan groep 1. Ze vinden hm er vooral cognitief klaar voor om na dit schooljaar naar groep 3 te gaan. Vanaf nu doet hij dan ook helemaal met groep 2 mee.
Het is alleen wel onder voorbehoud van de Citotoets van januari die ook goed moet zijn, maar denk niet dat daar iets vreemds uit zou komen (en de juffen ook niet).
Ben wel blij dat er eindelijk wat meer duidelijkheid is.
pi_105026378
Welke grens houden ze dan aan op school meimel? Hier is het 31 december dus zou Kyllian sowieso in groep 2 zitten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_105026933
Fijn dat jullie weten waar je aan toe bent meimeltje.
Kyllian vindt het ook wel prima?

Wij hadden vandaag sinterklaasfeest bij mijn vriend op het werk, meike begon heel dapper zelf op een stoel, maar toen de beste man zijn kop om de deur stak zat ze heel snel op mijn schoot.
Ze is wel zelf naar sinterklaas gegaan, samen met lars, wel heel verlegen en zachtjes praten, maar ze had het toch maar gedaan, ondertussen stond broerlief er mooi naast te grijnzen en te highfiven met de pieten. Wat een verschil haha!!
Ze was heel blij met haar kado, een barbie. Maar ze heeft zich wel de hele avond verder afgevraagd hoe sinterklaas dat nou toch kon weten dat ze barbies zo mooi vindt.....hihi
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105027000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:54 schreef Meimeltje het volgende:
Ben wel blij dat er eindelijk wat meer duidelijkheid is.
Meimeltje, dat lijkt me idd fijn! ^O^
pi_105027745
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:00 schreef snoopy het volgende:
Welke grens houden ze dan aan op school meimel? Hier is het 31 december dus zou Kyllian sowieso in groep 2 zitten.
Hier hadden ze net voor de zomervakantie besloten dat ze de kinderen van oktober t/m januari (4 kinderen) in groep 1 laten zitten (1-2) en zouden gaan observeren of ze klaar waren voor groep 3 in schooljaar 2012/2013.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn dat jullie weten waar je aan toe bent meimeltje.
Kyllian vindt het ook wel prima?
Kyllian was helemaal blij dit te horen! Hij heeft altijd ontkend dat hij nog in groep 1 zat, hij was het er nooit mee eens :P (Tja z'n eigenwijsheid kwam ook wel even aan bod tijdens het 10-minutengesprekje ;)).
Ik heb uitgelegd dat hij dan wel zijn weektaken moet doen (in groep 1 mocht je kiezen of je het wel of niet doet en groep 2 is het verplicht). Nou dat vond hij helemaal leuk :D Hij is ook erg leergierig, dus dat zal het probleem niet worden.

Karin, stoere Meike bij de Sint!

[ Bericht 22% gewijzigd door Meimeltje op 30-11-2011 22:28:50 ]
pi_105041112
Meike, wat stoer bij de Sint!!

En fijn dat Kyllian met groep 2 meekan.
pi_105041408
Meike, wat ben je een stoere dame *O*

@Meimeltje, ik ben fan van Kyllian O+ '

@Chacama, ik vind ook dat een juf dat niet zo hoort te zeggen, onnodig confronterend :N
Moonah zegt t altijd zo goed!
Succes met de aanpak voor je meisje, ik ben benieuwd naar t vervolg, kom je dat hier ook vertellen, is interessant :Y O+

Surprise: hoeft hier maandag pas te worden meegebracht... ik had n goed idee, maar dat werd afgeschoten.. prima *O* grote vriend, dan doe je jouw idee :P (ik hoop verwacht dat ik nog "mag helpen" :'))
  donderdag 1 december 2011 @ 15:10:26 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105054176
Kyllian lekker mee in groepTwee!

En Meike zo stoer bij Sint op schoot!

In een klas vol met meiden (12 en 3 jongens) speelt meer dan alleen gezellig leren en doen. Daar zit ook nog wat kippenkracht in. En Fleur was blijkbaar niet de enige die wat nodig had. Er speelt meer in die klas en dat wordt nu breder aangepakt. Gisteren is daarmee oa. naar aanleiding van de oudergesprekken mee begonnen door de indeling aan de tafels te veranderen. Dat is de eerste stap in het veranderen van het groepsproces dat nu helaas al pestgedrag vertoonde. Iets wat Fleur ook van slag had gemaakt.....kwam ik eergisteravond achter met het naar bed brengen.

En nog een vraagje voor de kleutermama's....Maud is nog steeds erg rechts-links georienteerd, wanneer is dat bij jullie voorbij gegaan? We letten er wel op met lezen en plaatjes kijken dat ze links begint, maar met werkjes is links achteraan en rechts het beginpunt. Ik zal het niet kunnen veranderen, maar ik ben wel benieuwd hoelang het kan/mag duren.
  donderdag 1 december 2011 @ 18:50:54 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105062702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef ik80lll het volgende:

Voor degene die nog een kinderfeestje moeten geven in de categorie prinsessen, en niet weten wat ze moeten doen; deze verhuur ik ;)
Ik wil ook nog andere kisten gaan verhuren, maar ik zoek een slachtoffer waarvoor ik het kan maken ;) Dus als je een kist wilt huren voor over een paar maanden, laat me weten, misschien wil ik het wel maken!
Wat leuk dat je dat doet!!! Succes ermee!

Oi Chaca, ik weet eigenlijk niet hoe lang dat zou mogen duren bij Maud... Het enige dat je zou kunnen doen om het mogelijk te beinvloeden doe je al, zelf het goede voorbeeld geven. Momenten/situaties waarin je het zou kunnen gebruiken zo veel mogelijk benutten. Maud weet wel wat links en rechts is?

En zo'n meidenklas kan best lastig zijn. Meidenvenijn. Toevallig vanmiddag met een collega over gehad. Bij meiden zijn dat vaak veel meer onderhuidse processen die zich langzaam uitbreiden zonder dat je er echt een vinger achter krijgt. Jongens zijn wat dat betreft veel eenduidiger en ook openlijker.
  donderdag 1 december 2011 @ 20:12:41 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105067107
@moonah precies dat onderhuidse dat speelt meer en meer. Sinds de herfstvakantie is er een nieuw meisje bij en dat heeft de synergy ook verandert.

Maud weet redelijk goed het verschil. Tuurlijk maakt ze soms foutjes, maar met fietsen en de auto weet ze het meestal wel. Maar ik zal daar ook alerter op zijn.

Ingrid, is het gelukt met het vriendenboek?
  donderdag 1 december 2011 @ 20:37:31 #131
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105068445
Voor de mama's onder ons.

Mijn zusje heeft 8 vrijkaarten voor het grote sinterklaasfeest in Slagharen voor vier december. Aangezien wij op bijna drie uur rijden afstand wonen is het gewoon veels te ver rijden op een dag en een hele dag daar en dan maandag weer sinterklaas op school binnenhalen om 8 uur 's morgens.

Ze zijn verpakt in twee setjes van vier kaarten. Wie ze wil kan pm-en

Hier ook het tienminutengesprekje gehad en K. blijft nog lekker in groep 1 dat was ook onze gedachte al mede omdat K. best nogal vlinderig is soms en lekker kan dromen. Dus vanaf volgend jaar augustus heb ik een kleutertje in groep 1 en een kleuter in groep 2 O+
  donderdag 1 december 2011 @ 20:45:54 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105068959
Heerlijk books. Straks twee kleuters. Komen ze dan bij elkaar?
Kaartjes zijn voor mij ook te ver weg...maar wel heel leuk om te doen, ben benieuwd wie er van gaat genieten.
pi_105069280
Tis hier om de hoek...kwartiertje met de auto....even inlezen wat het inhoudt
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105069559
Voor als er nog meer naartoe willen, via onderstaande link zijn gratis kaartjes te bestellen :)

http://slagharen.com/sinterklaasfeest
  donderdag 1 december 2011 @ 21:00:28 #135
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105069884
Karin pm je mail dan kan ik ze altijd even doormailen. Zij had ze via Sbs althasns daar komt de mail met kaartjes vandaan.

Chaca er zijn twee 1/2 klassen en op school en wij eigenlijk ook willen ze liever niet dat broertjes/zusjes bij elkaar in de klas komen. K. is een superlate leerling en E. een vroege. K. blijft bij haar juf die ze heeft en E. komt in bij een nieuwe juf die na de zomervakantie gaat beginnen.
pi_105070779
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:12 schreef chacama het volgende:
Ingrid, is het gelukt met het vriendenboek?
Nee, maar ik heb gisteren gebeld met de ouders van een meisje uit de klas en die heeft hem gewoon al een hele tijd thuis kwamen we achter. :D
Ze neemt het of mee naar school, of volgende week met het feestje.
En meisjes onder elkaar kunnen idd heel gemeen zijn. Sterkte ermee.

Trouwens, vinden jullie voor de traktatie een koekbakje (waar je ijs in kan doen), met 2 ronde spekken en een parapluutje te karig?
  donderdag 1 december 2011 @ 21:16:29 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_105070862
Nee hoor, dat is een prima traktatie! Lekker zonnig, dat kunnen we wel gebruiken! Me dunkt dat er in deze tijd van het jaar al meer dan genoeg gesnoept wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105071048
Spek is ook snoep he ;)
Het is ook wel leuk genoeg zo! Ik doe er nog een (kerst) labeltje eraan. Met Kim is 6! ofzo.

Crap! Bedenk me net dat Tyler ook nog gaat trakteren volgende week. Niet vergeten!
pi_105071112
Ingrid, wat fijn dat hij weer terecht is!

Ik heb ze ook nog van vroeger, altijd leuk om terug te lezen!!

Kyllian heeft ook voor de eerste keer in het vriendschapsboekje van een klasgenootje 'geschreven' O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Meimeltje op 01-12-2011 21:28:07 ]
pi_105071345
Leuk he! Zou ook zonde zijn als het 1e vriendenboekje spoorloos verdwenen was!

En ik bedenk me net dat Kim nog een vriendenboekje heeft liggen die nog ingevuld moet worden.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:30:51 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105071827
Ik ben weer uit de vriendenboekjes. Katja is er te oud voor en Job doet er niet echt aan. Ik vind het niet zo erg, hoewel het een handig naslagboek is voor telefoonnummers.

En de surprise is af *O* *O*
Morgen moet hij ingeleverd worden (maar Katja weet nog steeds niet hoe laat :( )
En we mochten hem niet inpakken want in haar gedicht had ze geschreven dat de inpakpiet geen zin had om in te pakken :?
Tja, als het maar rijmt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:37:25 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105072341
slim van katja!

Mooi books. Hier kan dat niet dus veel broertjes en zusjes im de combi klassen.
Mooi dat ie terug is ingrid
  donderdag 1 december 2011 @ 21:39:25 #143
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105072492
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef ik80lll het volgende:

Super leuk!
  donderdag 1 december 2011 @ 21:48:05 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105073101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:30 schreef livelink het volgende:
Ik ben weer uit de vriendenboekjes. Katja is er te oud voor en Job doet er niet echt aan. Ik vind het niet zo erg, hoewel het een handig naslagboek is voor telefoonnummers.

_O-

Ik vind die vriendenboekjes echt geen zak aan. :@
Waar zijn de good old poezie-albums gebleven?
  donderdag 1 december 2011 @ 23:15:27 #145
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105078811
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

_O-

Ik vind die vriendenboekjes echt geen zak aan. :@
Waar zijn de good old poezie-albums gebleven?
'k Had laatst mijn poezie-albums aan Judith laten zien en nu wil ze er ook een. Heel leuk, maar ik zou niet weten waar je zoiets nog kunt kopen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105082946
Ik heb er ook een gehad van mijn ouders en heb deze nog sdteeds. ik gebruitke ze ook erg veel op school ben toch pas 18 dus nog niet zo lang geleden. ik denk dat je toch echt bij bruna of dekkers zou moeten kijken daarvoor.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 06:27:51 #147
240917 Mula
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:11:57 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105089459
Hier ook in de boekwinkel. Fleur vind mijn poezie-album ook super! En ze heeft al eens eentje gehad om in te schrijven. Ik heb in de kast zelfs nog een poezie-album gedichten boekje staan.

@Moonah, vriendenboekjes zijn hier ook mijn adressenboek....

Vandaag Sinterklaas op school en de directrice werd bij de sint geroepen, omdat ze het niet op zijn verjaardag vierde....en hij riep de kinderen dus op om maandag verkleed naar school te gaan (en dat moest natuurlijk eigenlijk dinsdag zijn....waar komt die verplaatsing vandaan?)

Ouders mochten erbij zijn in de hal en Maud heeft beduusd bij me op schoot gezeten....zoveel drukte op de vroege morgen is niet haar ding. Maar het was wel super leuk gedaan. De Sint was al in de school en in zijn 'pyjama' zat ie koffie te drinken in het kamertje. De kinderen stonden voor de ramen te kijken wat er allemaal gebeurde. Zo leuk al die koppies.

Fleur had er ook zin in en is vol enthousiasme naar school gegaan met de surprise in de vuilniszak. Iedereen moest hem zo meenemen zodat het niet te zien was wie wat bij zich had.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:19:59 #149
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_105089676
Sinterklaas. Wat een toestand. -O- Vanmorgen stuurde ik Tristan om iets voor acht op pad, want om acht uur moest ie op school zijn, voor de sinderklaasintocht. Komt ie terugfietsen met 'Mama, wat moet ik nou? Er is helemaal niemand!' Blijkt het pas maandag te zijn! 8)7 Dus hij moest vandaag gewoon om half negen op school zijn. :|W
Tja, op de school van mijn oudste twee was het vandaag, en in de nieuwsbrief van Tristan stond maandag 2 december. Dus ik had 2 december onthouden, maar dat moest dus niet vrijdag 2 december zijn, maar maandag 5 december! o|O
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:25:52 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105089836
Oh, hahaha, ik ben dus niet de enige die daarmee loopt te stressen }:| Wat een gedoe Spuug! lekker duidelijk briefje ook. :|W

Oudste vierde het gister, die heb ik maar naar school gebracht vanwege harde woei en slagregen. toen nog "motivatiegesprekken" gehouden om de laatste puntjes op de i te krijgen bij de surprises van de anderen. En de gedichten niet te vergeten.
Die moesten vandaag mee, maar ze vieren het maandag. ook zoiets. En dan vanmiddag met de hele zwik in de auto om naar het sinterklaassprookje te gaan. En ik moet nog alle gedichten, en nog wat kadootjes en ik heb gister wél een spel gekocht en betaald, maar het niet meegekregen. Gelukkig hadden ze het wel gevonden bij Intertoys want voor hetzelfde hadden ze het bij een ander in de tas gestopt ofzo. Kan je zwaaien naar je 50 euro. :X
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')