fap sitesquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:03 schreef kruidkoekje het volgende:
800 euro, hoe kun je nu voor 800 euro internetten vraag ik me af. Pfoe.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:02 schreef kwiwi het volgende:
Wat dacht je van betalen als het terecht is?
Ach als je gewoon blijft internetten zoals je voorheen ook deed (regelmatig mail en websites openen, automatische updates etc.) dan gaat het wel hard.quote:
Ik heb amper internet gebruikt maar hij had wel constant verbinding (3G netwerk) dus vandaar die hoge rekening..quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is de factuur onjuist? Of heb je daadwerkelijk zoveel het internet gebruikt?
op werk in het toilet is toch geen wifi, joh.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:06 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Kon die dat niet via wifi doen dan
Waarom zouden zij schappelijk moeten zijn omdat jij te dom bent om op je internetverbruik te letten?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:05 schreef richard. het volgende:
[..]
Ik heb amper internet gebruikt maar hij had wel constant verbinding (3G netwerk) dus vandaar die hoge rekening..
Afgelopen jaar had ik gemiddeld een rekening van ¤45,- dus moeten hun toch zo schappelijk zijn om te snappen dat dit niet de bedoeling kan zijn.
Het is tenslotte meer dan mijn halve loon..........
Je internetverbinding wordt gefactureerd aan de hand van de verbruikte data. Niet per seconde.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:05 schreef richard. het volgende:
[..]
Ik heb amper internet gebruikt maar hij had wel constant verbinding (3G netwerk) dus vandaar die hoge rekening..
Afgelopen jaar had ik gemiddeld een rekening van ¤45,- dus moeten hun toch zo schappelijk zijn om te snappen dat dit niet de bedoeling kan zijn.
Het is tenslotte meer dan mijn halve loon..........
Iemand ook nuttige antwoorden?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zouden zij schappelijk moeten zijn omdat jij te dom bent om op je internetverbruik te letten?
Nou hier is het wifi anders echt wel van een grote afstand bereikbaar hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:06 schreef Darkangle het volgende:
[..]
op werk in het toilet is toch geen wifi, joh.
Dit is wat ze je bij Vodafone in andere bewoording gaan mededelen, dus lijkt me erg nuttig ook al is het niet wat je wil horen.quote:
Klopt, maar moet ik hun nu netjes vragen om dat terug te draaien of gaat dat sowiezo niet lukken en kan ik dan beter iets anders proberen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:07 schreef Bankpasje het volgende:
Grote kans dat je gewoon moet dokken.
Je wist zelf waarschijnlijk al dat je internet afliep, dan had je er rekening mee kunnen houden en zo slim moeten zijn om je 3g uit te zetten.
Je hebt internet gebruikt voor 800 euro.quote:
Als het door onoplettendheid van jouw kant is, kun je het vergeten en zul je echt de 800 euro moeten dokken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:08 schreef richard. het volgende:
[..]
Klopt, maar moet ik hun nu netjes vragen om dat terug te draaien of gaat dat sowiezo niet lukken en kan ik dan beter iets anders proberen?
Hoezo terug te draaien. Het is je eigen schuld, jij maakt ergens gebruik van waar je meer voor moet betalen omdat je abonnement verlopen is, waarom zouden hun het dan terugdraaien? Omdat jij het te veel geld vind. Dan had je niet moeten internetten. Zo simpel is hetquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:08 schreef richard. het volgende:
[..]
Klopt, maar moet ik hun nu netjes vragen om dat terug te draaien of gaat dat sowiezo niet lukken en kan ik dan beter iets anders proberen?
Wat wil je terugdraaien dan?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:08 schreef richard. het volgende:
[..]
De kans is 99% dat ze dit niet doen, aangezien je zelf wist dat je internet afliep. tenminste dat had je kunnen weten als je je contract in de gaten had gehouden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:08 schreef richard. het volgende:
[..]
Ik was in mn auto gestapt en als de wiede weer naar die klere lijers toegereden ipv hier antwoorden gaan zitten vragen.quote:
Dat is natuurlijk wel heel iets anders dan wat TS heeft gedaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:09 schreef blubberboot het volgende:
Ze zijn soms schappelijk, maar doe het wel schriftelijk!
Ik heb ooit eens van mijn webhost een huge rekening gehad voor data verkeer, het was wel mijn fout, ik had als test een proxi-script geinstalleerd en deze is geindexeerd door google, en toen heeft er een mongol tientallen dvd's via mijn proxy gedownload. My bad, maar toch schrapte zij de rekening voor 75%.
En dan? Ze klere lijers noemen en je geld terug eisen voor een dienst waar je gebruik van hebt gemaakt?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:10 schreef woozi het volgende:
[..]
Ik was in mn auto gestapt en als de wiede weer naar die klere lijers toegereden ipv hier antwoorden gaan zitten vragen.
Het blijft mijn fout, ook die van TS, maar een bedrijf kan zich schappelijk opstellen, daar ging het meer om.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel heel iets anders dan wat TS heeft gedaan.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En dan? Ze klere lijers noemen en je geld terug eisen voor een dienst waar je gebruik van hebt gemaakt?
Bel ze en stel het voor? Wat wil je nu van ons horen, wij werken toch niet bij Vodafone.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:12 schreef richard. het volgende:
Ik weet ook wel dat het mijn fout is maar heb amper sites bekeken maar wel constant verbinding gehad, dat kunnen hun ook zien op de telefoonrekening.
Dus daarom zou het toch kunnen om het terug te draaien..?
Waarom lees je niet? Je wordt niet per seconde gefactureerd. De rekening wordt opgesteld aan de hand van het aantal verbruikte megabytes. Moet ik dit nog 5x zeggen? Bij Vodafone wordt je internetverbruik standaard UITGEBREID gespecificeerd. Dus kijk je rekening na en zoek uit wáárom het bedrag zo hoog is.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:12 schreef richard. het volgende:
Ik weet ook wel dat het mijn fout is maar heb amper sites bekeken maar wel constant verbinding gehad, dat kunnen hun ook zien op de telefoonrekening.
Had dan je 3g uitgezet slimpie.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:12 schreef richard. het volgende:
En jij denkt dat er geen dataverbruik is als je geen websites bekijkt?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:12 schreef richard. het volgende:
Nou.. als iedereen zegt; het lukt toch niet.. dan bel ik ze op met een verhaaltje dat ik telefonisch mijn abonnement heb aangepast maar dat hun dat niet hebben doorgevoerd en dat gaat niet lukken als ik eerst met een verhaaltje aankom dat ik het niet wist.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:13 schreef Devz het volgende:
[..]
Bel ze en stel het voor? Wat wil je nu van ons horen, wij werken toch niet bij Vodafone.
"Ja ik had de verbinding de hele tijd open staan, maar het was echt niet de bedoeling om zoveel te bellen als normaal want vorige maand is m'n bundel afgelopen, dat snappen jullie toch zelf ook wel?!"quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:13 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Had dan je 3g uitgezet slimpie.
Ik zal de volgende keer ook vragen of ze mijn rekening niet voor 1 keer willen schrappen dan doe ik ook net alsof ik niet door had dat ik zoveel aan het bellen was..
Ik denk dat hij strategisch advies wil over hoe hij zo'n gesprek het best kan voeren en of er wellicht nog ontsnappingsmogelijkheden zijn. Iemand noemt hierboven een herinnerings-SMS, dat zijn nou typisch dingen die vanuit consumentenbescherming ingevoerd kunnen zijn. Als die SMS niet verstuurd is kan dat een formele grond zijn om de factuur te verlagen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:13 schreef Devz het volgende:
[..]
Bel ze en stel het voor? Wat wil je nu van ons horen, wij werken toch niet bij Vodafone.
Je weet dat ze gesprekken opnemen en dat zo kunnen nakijken he?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:15 schreef richard. het volgende:
[..]
Nou.. als iedereen zegt; het lukt toch niet.. dan bel ik ze op met een verhaaltje dat ik telefonisch mijn abonnement heb aangepast maar dat hun dat niet hebben doorgevoerd en dat gaat niet lukken als ik eerst met een verhaaltje aankom dat ik het niet wist.
Nee dat denk ik niet, maar heb verbinding gehad maar daar amper gebruik van gemaakt..quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En jij denkt dat er geen dataverbruik is als je geen websites bekijkt?
quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom lees je niet? Je wordt niet per seconde gefactureerd. De rekening wordt opgesteld aan de hand van het aantal verbruikte megabytes. Moet ik dit nog 5x zeggen? Bij Vodafone wordt je internetverbruik standaard UITGEBREID gespecificeerd. Dus kijk je rekening na en zoek uit wáárom het bedrag zo hoog is.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, kijk je rekening na. Zoek uit waarom het bedrag zo hoog is.
Maar blijf gerust in je eigen droom geloven dat het allemaal jouw schuld niet isquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je internetverbinding wordt gefactureerd aan de hand van de verbruikte data. Niet per seconde.
Bij Vodafone staat overigens uitgebreid op je rekening gespecificeerd hoeveel data je wanneer verbruikt hebt. Kijk je rekening na.
Zo'n sms krijg je volgens mij alleen als je een bundel hebt, en die heeft TS niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat hij strategisch advies wil over hoe hij zo'n gesprek het best kan voeren en of er wellicht nog ontsnappingsmogelijkheden zijn. Iemand noemt hierboven een herinnerings-SMS, dat zijn nou typisch dingen die vanuit consumentenbescherming ingevoerd kunnen zijn. Als die SMS niet verstuurd is kan dat een formele grond zijn om de factuur te verlagen.
Hup hup waar wacht je nog op. Vodafone bellen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:17 schreef richard. het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, maar heb verbinding gehad maar daar amper gebruik van gemaakt..
misschien dat ze juist daarom het misschien willen terugdraaien..
jij snapt het, vraag alleen om advies voordat ik ga bellen..quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat hij strategisch advies wil over hoe hij zo'n gesprek het best kan voeren en of er wellicht nog ontsnappingsmogelijkheden zijn. Iemand noemt hierboven een herinnerings-SMS, dat zijn nou typisch dingen die vanuit consumentenbescherming ingevoerd kunnen zijn. Als die SMS niet verstuurd is kan dat een formele grond zijn om de factuur te verlagen.
Ik heb wel eens bericht van mijn hostingprovider gekregen dat er ongebruikelijke hoge activiteit was op mijn webspace. Het kan dus prima dat je als aanbiedende partij anders naar klanten kijkt dan alleen als mensen die iedere maand betalen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:16 schreef kwiwi het volgende:
"Ja ik had de verbinding de hele tijd open staan, maar het was echt niet de bedoeling om zoveel te bellen als normaal want vorige maand is m'n bundel afgelopen, dat snappen jullie toch zelf ook wel?!"
Ik heb niet gezegd dat het mijn schuld niet is, weet niet waar je dat vandaan haalt hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar blijf gerust in je eigen droom geloven dat het allemaal jouw schuld niet is.
Nou, je zegt dat je weinig gebruik hebt gemaakt van internet. Dat is niet waar, anders kom je niet op die ¤800.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:19 schreef richard. het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het mijn schuld niet is, weet niet waar je dat vandaan haalt hoor.
Dat doen ze met roaming in het buitenland ook vaak tegenwoordig. Maar neem aan dat TS alleen gebruik gemaakt heeft van zijn internet in Nederland?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb wel een bericht van mijn hostingprovider gekregen dat er ongebruikelijke hoge activiteit was op mijn webspace. Het kan dus prima dat je als aanbiedende partij anders naar klanten kijkt dan alleen als mensen die iedere maand betalen.
Als je geen bundel hebt en wel gaat internetten kom je vrij gemakkelijk aan een dergelijk bedrag hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, je zegt dat je weinig gebruik hebt gemaakt van internet. Dat is niet waar, anders kom je niet op die ¤800.
¤1,50 per MB zonder bundel. Bron. Dat is 533MB, daar kom ik niet eens aan mét een internetabo.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als je geen bundel hebt en wel gaat internetten kom je vrij gemakkelijk aan een dergelijk bedrag hoor.
Euhm gejailbreakte iPhone of zo? Applicaties die constant date binnenhalen, mails met forse bijlagen etc etc?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
¤1,50 per MB zonder bundel. Bron. Dat is 533MB, daar kom ik niet eens aan mét een internetabo.
Vergeet youtube niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:23 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Euhm gejailbreakte iPhone of zo? Applicaties die constant date binnenhalen, mails met forse bijlagen etc etc?
Door je eigen stommiteit met een torenhoge rekening opgescheept zitten en dan iemand anders een koe noemenquote:
Zou het helpen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:24 schreef TimMer1981 het volgende:
Met een bord "Ik ben een clown" op je hoofd gaan rondlopen door het dorp...
Dan is het iig duidelijk voor iedereen wie de koe is.quote:
Ik heb het ook al een keer gehad dat ik na 2 maanden een keer de rekeningen ging open maken en toen pas zag dat m'n bundels afgelopen waren, gewoon niet over nagedacht. Maar ja, het was m'n eigen schuld dus heb er niet eens over nagedacht om überhaupt te gaan opbellen over kwijtschelding van die 600/700 euro.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:28 schreef znarch het volgende:
Maar hoe kan het dan dat je dat niet wist ofzo?
Heb je een nieuwe abonnement afgesloten en er niet bij nagedacht ofzo?
Abonnement verlopen? Dat lijkt me niet het geval, als je contract afloopt en je neemt geen acties dan blijft volgens mij je huidige abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:09 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Hoezo terug te draaien. Het is je eigen schuld, jij maakt ergens gebruik van waar je meer voor moet betalen omdat je abonnement verlopen is, waarom zouden hun het dan terugdraaien? Omdat jij het te veel geld vind. Dan had je niet moeten internetten. Zo simpel is het
quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Abonnement verlopen? Dat lijkt me niet het geval, als je contract afloopt en je neemt geen acties dan blijft volgens mij je huidige abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden.
TS moet dus bewust het internet hebben af laten sluiten, dan had hij ook moeten bedenken dat hij het internet niet meer zou moeten gebruiken. Nu moet hij gewoon dokken
Dat is dus niet gebeurd!quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Abonnement verlopen? Dat lijkt me niet het geval, als je contract afloopt en je neemt geen acties dan blijft volgens mij je huidige abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden.
TS moet dus bewust het internet hebben af laten sluiten, dan had hij ook moeten bedenken dat hij het internet niet meer zou moeten gebruiken. Nu moet hij gewoon dokken
Wat staat er in je contract over? Dat je internetbundel verloopt na x maanden?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:32 schreef richard. het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd!
Nu heb ik 300 belminuten/sms zonder internet..
Heb je ook geen sms of bericht via mail/post gehad dat je internet beëindigd is?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:32 schreef richard. het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd!
Bron: http://www.unitedconsumer(...)1-augustus-2011.htmlquote:Activiteit Indicatief dataverbruik (**)
Tekst e-mail zonder bijlage openen/versturen _________ 0,01 MB
In HTML opgemaakte e-mail of nieuwsbrief openen/ versturen _________ 0,05 MB
Internetpagina met weinig plaatjes _________ 0,20 MB
Internetpagina met veel plaatjes _________ 0,25 MB
Word-document openen/versturen _________ 0,50 MB
Excel-document openen/versturen _________ 1,00 MB
Online radio luisteren (per minuut) _________ 2,00 MB
PowerPoint-document openen/versturen _________ 3,00 MB
Muziekbestand (MP3) downloaden/uploaden _________ 4,00 MB
Videostreaming YouTube (per minuut) in lage resolutie _________ 8,00 MB
Skype (bellen via mobiel internet per uur) _________ 50,00 MB
Uitzending gemist (per uur) _________ 220,00 MB
** De genoemde datahoeveelheid is een schatting en kan variëren. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik denk meer in de richting van Redtubequote:
Dat contracten uitzichzelf stoppen bij telecomproviders is nieuw voor mij. Weet je zeker dat je het niet zelf stop hebt gezet?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:32 schreef richard. het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd!
Hij was bezig zijn abonnement te verlengen. En als hij dan wél een blackberry koopt, maar bij een abonnement zonder internetbundel, dan krijg je dit.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat staat er in je contract over? Dat je internetbundel verloopt na x maanden?
Ah, dat maakt het al wat duidelijker.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij was bezig zijn abonnement te verlengen. En als hij dan wél een blackberry koopt, maar bij een abonnement zonder internetbundel, dan krijg je dit.
Ah, User error dus toch.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:39 schreef fruityloop het volgende:
Hij was bezig zijn abonnement te verlengen. En als hij dan wél een blackberry koopt, maar bij een abonnement zonder internetbundel, dan krijg je dit.
Ik bedoelde internet inderdaadquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat zou je wel denken, hij zegt hierboven iets van "300 belminuten/sms zonder internet". Dus dat is iets wat hij zelf heeft geregeld, anders was zijn bestaande abonnement mét internet gewoon doorgelopen.quote:
Wat is er wel gebeurt dan?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:32 schreef richard. het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd!
Aha, je hebt dus wel degelijk zelf een nieuw abonnement afgesloten zonder internet. Zo ja, dan is het niet zo gek...quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:32 schreef richard. het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd!
Hij heeft gewoon het verkeerde abonnement afgesloten blijkbaar. En dan hebben alle smoesjes, incl. een vodafone medewerker de schuld geven, geen zin. TS heeft tenslotte zelf het contract getekend (neem ik aan).quote:
Activiteit Indicatief dataverbruik (**)quote:Op donderdag 10 november 2011 15:24 schreef richard. het volgende:
Ik ben bezig m'n abonnement te verlengen maar heb geen idee hoeveel mb ik erbij moet nemen, heb de vodafone klantenservice inmiddels gebeld maar dan kan je ook niks mee.
Stel: ik internet (mailen/nieuws lezen) een half uur per dag en bekijk soms (+/-20 min. per week) een filmpje op youtube, is dan 600mb genoeg per maand?
Alvast bedankt!
maakt niet uit, internet wordt net als telefoondiensten gewoon verlengd na je abonnementperiode als je verder geen actie onderneemt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:46 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Ik bedoelde internet inderdaad
Dat heeft hij ook. abonementen stoppen namelijk niet vanzelf bij het eindigen van de contractperiode, als je geen actie onderneemt blijven die gewoon doorlopen tegen dezelfde voorwaarden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:38 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat contracten uitzichzelf stoppen bij telecomproviders is nieuw voor mij. Weet je zeker dat je het niet zelf stop hebt gezet?
En wist jij aan het begin van de vorige maand dat het stop gezet zou worden?
Of had je misschien een probeer-internet-voor-1-maand o.i.d.?
koequote:
Spaarkoe bedoel je.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:38 schreef StateOfMind het volgende:
TS zit nu te janken naast zijn spaarvarken
Dat dus, maar ik snap nog steeds niet hoe en waarom TS z'n internet abbo gestopt is.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:17 schreef eleusis het volgende:
Het nuttige antwoord is dat je ze moet bellen en vragen of er iets aan de rekening gedaan kan worden. Helemaal 0 betalen is niet reëel maar ik heb in kennissenkring wel eens verhalen gehoord dat het gehalveerd werd.
De enige mogelijkheid is dat hij dat zelf stopgezet heeft en daarna vrolijk is verder gegaan met internetten. Hoe dom kan een mens zijn?quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:20 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat dus, maar ik snap nog steeds niet hoe en waarom TS z'n internet abbo gestopt is.
Ik bel Essent ook altijd in de lente om te zeggen dat het echt niet m'n bedoeling was om het de hele winter warm te hebben, maar ja de verwarming stond per ongeluk de hele tijd aan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:24 schreef Mikkie het volgende:
Prachtig. Ik zou Vodafone gewoon even bellen en aangeven dat je het niet fair vindt dat ze jou een dienst leveren waar je gebruik van maakt.
Ik zou naar de Ombudsman gaan. Liefst nog voordat de winter echt begint. Wat denken ze wel. Net alsof zij niet hadden kunnen weten dat je geen gebruik wilde maken van die verwarming. Kom nou zeg...dadelijk zeggen ze ook nog dat je dat zelf in de gaten moet houden! Zij zijn toch de leverancierquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik bel Essent ook altijd in de lente om te zeggen dat het echt niet m'n bedoeling was om het de hele winter warm te hebben, maar ja de verwarming stond per ongeluk de hele tijd aan.
Ze willen het nooit terugdraaien, schandalig gewoon
Iets met eigen verantwoordelijkheid ofzo..quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef tweetingsander het volgende:
Wat een trollen hier zeg...
Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel voor een telefoon bedrijf hier gewerkt.. Die sturen altijd waarschuwings berichtjes als je over je internet verbruik heen gaat, ook redelijk vaak. "You have used x euro since x datum" dat soort gedoe... Het kan zijn dat het zo is dat het in Nederland ook verplicht is... Even navragen
Het is ook vrij makkelijk (zeker met iPhones, Androids en andere smart phones die automatisch syncen) om dat aan te laten staan en het niet door te hebben. Niet iedereen die een smartphone heeft is technisch aangelegd, Ik heb dit zelf heel vaak gezien dat mensen het gewoon niet uit zetten omdat ze niet weten dat het internet gebruikt. Voor hun is 3g "een goed signaal"quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Iets met eigen verantwoordelijkheid ofzo..
Hij wist het zelf hoor dat ie geen abbo had.
Je stelt het zelf in. Dus je eigen verantwoordelijkheid. Wie de billen brand...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:12 schreef tweetingsander het volgende:
[..]
Het is ook vrij makkelijk (zeker met iPhones, Androids en andere smart phones die automatisch syncen) om dat aan te laten staan en het niet door te hebben. Niet iedereen die een smartphone heeft is technisch aangelegd, Ik heb dit zelf heel vaak gezien dat mensen het gewoon niet uit zetten omdat ze niet weten dat het internet gebruikt. Voor hun is 3g "een goed signaal"
Dan nog moet je je eigen onkunde niet afschuiven op een ander. Je kunt zelf gewoon de handleiding van je telefoon lezen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:12 schreef tweetingsander het volgende:
[..]
Het is ook vrij makkelijk (zeker met iPhones, Androids en andere smart phones die automatisch syncen) om dat aan te laten staan en het niet door te hebben. Niet iedereen die een smartphone heeft is technisch aangelegd, Ik heb dit zelf heel vaak gezien dat mensen het gewoon niet uit zetten omdat ze niet weten dat het internet gebruikt. Voor hun is 3g "een goed signaal"
En anders moet je maar gewoon een simpelere telefoon aanschaffen die alleen kan bellen en smsen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan nog moet je je eigen onkunde niet afschuiven op een ander. Je kunt zelf gewoon de handleiding van je telefoon lezen.
Je kunt ook zelf het contract gewoon lezen, en eventueel verder vragen als er iets onduidelijk is. Of het opzoeken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:00 schreef tweetingsander het volgende:
En er kan ook duidelijkheid gegeven worden over de kosten in de winkel waar het mobieltje is gekocht. Dat wordt vaak ook niet gedaan.
Je moet best veel syncen om aan de 500mb te komen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:12 schreef tweetingsander het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk dat jij geen gebruik hebt gemaakt van de dienst en TS wel.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:56 schreef Beavis het volgende:
Dat konden zij ook zien aan mijn dataverbruik: 0
Kortom: neem contact op met Vodafone. Niet geschoten is altijd mis
Ik denk het wel: zeker weten dat je wel twee keer nadenkt voordat je nog een keer zo'n domme fout maakt.quote:
Ik lees die boekjes ook nagenoeg nooit inderdaad. Maar als ik een logootje zie verschijnen of iets zie waarvan ik denk dat het niet klopt, ga ik het wel nazoeken. Daarmee heb ik Internetgedoe op m'n telefoon in het verleden al eens voorkomen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:04 schreef tweetingsander het volgende:
Jij leest altijd alle gebruikers boekjes? Dan ben je denk ik een van de weinigen. Daarnaast zitten er bij Android phones ook geen gebruiks instructies meer.
Ik kan je niet vertellen hoe vaak we mensen hadden die niet wisten hoe ze de telefoon moesten gebruiken omdat ze het gewoon uitgelegd wilde hebben. Ik zeg niet dat dit niet de fout van de OP is als dit het probleem is, maar het gebeurt vaker dan je denkt. En al die "het is je eigen schuld" comments helpen de OP ook niet.
Bij mij belde ze heel braaf toen het uit de hand aan het lopen wasquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Damnhoe krijg je het voor elkaar
en sowieso Vodafone en redelijkheid gaan niet echt samen naar mijn ervaringen
Klopt ja, iig vodafone doet dat als je op 90% van je datalimiet zit. Maar dat is dus als je een abonnement hebt, en die had TS dus niet meer.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:12 schreef Hardrebel het volgende:
Moet je tegenwoordig geen smsje krijgen als je op zoveel procent zit?
Like I said, die wordt alleen gestuurd bij een abonnement met een limiet (dus 300mb, 1gb, whatever). Niet meer van toepassing voor TS dus, helaas geen smoes :pquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn hier meerdere mensen geweest, ikzelf incluis, die met een paar muisklikken boven water hadden wat zijn data verbruik kostte per Mb zonder data-abonnement. Dat had hij hij zelf dus ook net zo makkelijk kunnen vinden, met evenveel moeite als het hem kostte om dit topic te openen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:00 schreef tweetingsander het volgende:
En er kan ook duidelijkheid gegeven worden over de kosten in de winkel waar het mobieltje is gekocht. Dat wordt vaak ook niet gedaan.
3/4 van de reacties heb ik inderdaad weinig aan, weet tenslotte ook wel dat het mijn eigen schuld is.quote:Op woensdag 23 november 2011 08:57 schreef WebbySP het volgende:
TS vraagt hier om hulp, is niet blij met de (terechte) reakties die hij krijgt en kruipt in zijn schulpje om daar vervolgens niet meer uit te komen. Jammer, ik dacht vandaag wel te lezen wat VF had gezegd tegen hem nadat hij ze had gebeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |