Nee, geen bewuste keuze. Er was geen plek in de groep van thomas. Wij moeten namelijk de dinsdag en donderdag hebben, dat is niet zo makkelijk. We waren blij dat hij een plekje had. Maar omdat het maar een kleine locatie is, kennen alle leidsters alle kinderen uit de twee groepen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:03 schreef Vanyel het volgende:
Is het een bewuste keus om ze apart te houden of kwam het toevallig zo uit?
quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:24 schreef MamaPurk het volgende:
Eline wat ben je al groot en wat ben je snel!!
Hier werd Sarah zomaar pas om 7.30 wakker... Vond het wel spannend, het was dat we de ademhaling door de babyfoon hoorden, want ja ze lag ook nog eens in haar eigen bed!! Anders was ik echt vast en zeker bij haar gaan kijken!! Heerlijk helemaal omdat ik er zelf al op tijd in lag gister dus erg goede nacht gemaakt!
Ik weet ook niet wat beter is hoor, maar als het bewust was, was ik wel benieuwd naar de reden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:25 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Nee, geen bewuste keuze. Er was geen plek in de groep van thomas. Wij moeten namelijk de dinsdag en donderdag hebben, dat is niet zo makkelijk. We waren blij dat hij een plekje had. Maar omdat het maar een kleine locatie is, kennen alle leidsters alle kinderen uit de twee groepen.
Ach, ik weet ook niet wat 'beter' zou zijn. Als het horizontale groepen waren geweest hadden ze ook niet bij elkaar gezeten.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]Hier was het opeens 6.30 na een week of wat 5.30. Was ik ook al heel blij mee.
haha idd! ligt ze met haar buik op mijn borst en dan af en toe opeens floep hoofdje omhoog en dan ook echt mooi rechtopquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:02 schreef Susie het volgende:
Van harte Sirfilas! Ja, erg is dat die krampjes, hier nog eentje. Mijn dochter is 2 dagen jonger dan de jouwe en ook al een sterk nekje, schrik me af en toe te pletter als ze d'r hoofd omhoog gooit!
Klinkt als een heerljk ontspannen weekendquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:24 schreef Juud79 het volgende:
Wij zijn terug van een fijn weekendje weg! Heerlijk huis, met ligbad (waar Lientje fijn in kon spetteren). Lekker kunnen wandelen, winkelen, lunchen en koffie drinken her en der en naar de Hunebedden geweest, we waren in Drenthe.
En we zijn ook voor het eerst gaan zwemmen met Lientje, ik vond haar nu met ruim 5 maanden wel groot genoeg om het eens te proberen en ze vond het helemaal geweldig. Dus dat gaan we de komende tijd maar eens in het weekend doen met haar, heerlijk!
Ik sluit me hierbij aan Mevr-Musquote:Op dinsdag 22 november 2011 12:49 schreef Nirak het volgende:
Niet te snel drukmaken mevr mus, misschien moet Simin gewoon even wennen. Je zegt zelf al dat hij normaal wel oogcontact maakt
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik vind het inderdaad ontzettend spannend om m'n kind zomaar weg te halen uit zijn veilige omgeving thuis. Thuis heeft hij twee mensen die onvoorwaardelijk van hem houden en krijgt hij alle warmte en geborgenheid die hij nodig heeft. Ik denk dat deze kinderopvang echt een fijne plek is de wereld verder te verkennen maar ondanks dat vind ik het loslaten moeilijk... moeilijker dan ik van tevoren gedacht had.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Och Mevr_Mus, wat vervelend om te horen! Het is best spannend om je kind voor het eerst in een vreemde omgeving achter te laten. Hoe gaat hij functioneren, hoe gaat hij sociale contacten aan met anderen? Bij Ivan die ruim 1 jaar oud was toen hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf ging vond ik dat ook wel eens lastig, vooral omdat hij zich zo aan één leidster vastklampte. Ik wou alleen maar dat hij zich elders geborgen genoeg voelde om zichzelf te zijn.
Het heeft een tijd gekost maar Ivan is echt opgebloeid op het kinderdagverblijf. Het had tijd nodig. Nu zijn de situaties niet vergelijkbaar omdat Ivan volop in de eenkennigheids- en verlatingsangst fase zat. Maar het is nog echt te vroeg om iets uit zo'n opmerking af te leiden! Misschien was de opmerking ook luchtiger bedoeld dan je nu opvat, meer als een rapportage en minder als een 'diagnose'?
Je zegt al dat het thuis snor zit, dus het komt op het kinderdagverblijf ook vast goed! Wel fijn dat de leidster zo goed oplet!
Snap helemaal wat je bedoeld, kijk ze nou samenquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:01 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Nirak en Faithz geniet ervan. Ik kan ook zo onwijs genieten van de aanblik van Lief met Floris, dat ik bijna uit elkaar spat van geluk
quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:19 schreef Nirak het volgende:
[..]
Snap helemaal wat je bedoeld, kijk ze nou samen
[ afbeelding ]
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.htmlquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Heeft iemand nog een keer het overzicht van kleintjes voor mij?
Ean huilde gisteren en vandaag van de honger. Dat heeft ze echt al heel lang niet meer gedaan haar fles was ook zo leeg. Heb toen nog maar wat pap gegeven maar wil even kijken wat ze allemaal mag hebben.
Precies die momentjesquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:19 schreef Nirak het volgende:
[..]
Snap helemaal wat je bedoeld, kijk ze nou samen
[ afbeelding ]
Je bollo!quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:55 schreef wickie het volgende:
Ff snel tussendoor. Wies is gewoon goed gegroeid. 5,8 kilo alweer. Nu ff kleertjes shoppen voor de kids om t te vieren
ja hoor! Mijn bonkje kon grommen en heel duister kijken als de borst niet te snel tevoorschijn kwam. Het ging dan echt van 'hngnnnnnnhhgggghhh'. Nu brult hij voornamelijk als hij erge honger heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:06 schreef Nirak het volgende:
Wat een heerlijk vrolijk kindje mrien
Btw, mijn manneke kan heel voldaan "grommen" en piepen tijdens het drinken. Maken jullie kleintjes ook van die typische geluidjes?
ik dacht ongesteld te zijn geworden na 6 weken, maar het bleek ook weer helderrode kraamzuivering (kutwoord) te zijn.. daarvoor alleen bruinig verlies na t rode was t ook opeens helemaal overquote:Op woensdag 23 november 2011 17:00 schreef Nirak het volgende:
Nou Cleany, dat is toch fijn om te horen, dat het best goed gaat
BJ, hoe was het bij de manueel therapeut?
En Mama Purk, uit logeren, vind ze dat leuk? Of is het heel spannend geweest de eerste keren?
Vanmiddag vroeg wilde meneer niet slapen terwijl hij wel hartstikke moe was, maar zodra ik hem neer legde was ging hij van bijna slapen naar overstuur in 2 tellen.. 45 minuten mee lopen soebatten.. en toen heb ik maar "opgegeven". Maar opa en oma kwamen er net aan, dus hij heeft heerlijk in oma's armen liggen slapen.
Net weer hetzelfde verhaal, dus ik dacht: dat wordt een lang einde van de middag.. maar ineens ging er een knop om en was het wel goed, dus nu ligt meneer heerlijk te slapen in z'n eigen bedje. Maar goed ook, want een uitgeruste baby is een fijne baby ben ik achter
En wat vreemd is aan mijn eigen lichaam. Tot 2 dagen geleden had ik nog minimaal bruinverlies van de kraamzuivering.. en sinds gisteren ineens weer helder rood en ook wat meer. Sinds vandaag zijn daar ook stolsels bijgekomen... Ben ik nu gewoon alweer ongesteld? Of is er wat anders aan de hand wat niet goed is? Ik check maar even hier voordat ik met een hele stomme vraag m'n huisarts of gyn lastig ga vallen...
Dan is het voor jou kinders dus de normaalste zaak van de wereld. Ik hoop dat onze jongen uit logeren ook leuk gaat vinden, want opa en oma roepen nu al: breng hem maar (maar wil hem nog even voor onszelf houdenquote:Op woensdag 23 november 2011 17:15 schreef MamaPurk het volgende:
@nirak Sarah gaat bijna standaard 1x per week logeren samen met haar zus. Toen Jaël voor het eerst ging enzo vond ik het heel spannend met Sarah vind ik het heel vanzelfsprekend. Ze gaan ook altijd samen omdat ik dan slaapdienst heb en mijn man al om 7 uur weg moet, we vinden het zielig ze dan wakker te maken dus is dit de beste oplossing en opa en oma vinden het superleuk!
maak t nog erger yoquote:Op woensdag 23 november 2011 18:02 schreef Nirak het volgende:
tja, als je nagaat dat het ongeveer 9 maanden in een vochtige luchtdichte ruimte z'n "werk" heeft kunnen doen
kun je daar een paintje bij maken?quote:Op woensdag 23 november 2011 18:00 schreef Kleurdoos het volgende:
Flugeltje zei laatst nog iets van dat ze zich niet verheugde op de geur van kraamzuivering.. en idd het is een hele speciale nare geur
Weet je wat het is... Een kind van 2 maanden inenten tegen tetanus.. Straatvuil dus... Dat kan ook later, bijvoorbeeld als ze gaan kruipen... Maarja, ze stoppen het in een cocktail, geen keuze meer dus..quote:Op woensdag 23 november 2011 18:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind niet enten eng en een beetje aso.
Okeeee.... ik denk er nu dus ook bijna af te zijn, maar er komt nog een scheutje smerige stinkende bende?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:31 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik dacht ongesteld te zijn geworden na 6 weken, maar het bleek ook weer helderrode kraamzuivering (kutwoord) te zijn.. daarvoor alleen bruinig verlies na t rode was t ook opeens helemaal over
Welke zoal?quote:Op woensdag 23 november 2011 18:49 schreef Nirak het volgende:
Niet vaccineren "tegen" bepaalde ziektes is niet perse aso, vooral niet als je weet dat sinds sommige vaccinaties die ziektes juist meer voorkomen dan daarvoor
Hib-meninggitis is toegenomen, maar dat zegt het rivm nietquote:
Maar áls ze het dan krijgen is het met een veel milder verloop. Ik heb kinderen gezien die een kinkhoestbesmetting hebben doorgemaakt en die waren ook geent. Dat was dus mild vergeleken bij ongeent maar jeetje!! Blauw aangelopen boven de wasbak staan kwijlkotshoesten. Heel erg. Zou ik mijzelf niet vergeven dat ik mijn kind dat ongeent zou laten doormaken. Ik ben een beetje sceptisch over die autismeverhalen enzoquote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hib-meninggitis is toegenomen, maar dat zegt het rivm niet
Bof en mazelen vaccin is niet dekkend, kinderen kunnen het toch nog krijgen..
Dat bleek ook broodje aap. De onderzoeker die deze conclusie trok bleek enkele tienduizenden euro's ontvangen hebben van een groep ouders die ervan overtuigd waren dat hun kind er wat aan over gehouden zou hebben. Hij had dan ook resultaten vervalst en "aangepast". Daar is dus niets van waar.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben een beetje sceptisch over die autismeverhalen enzo
Klopt. Maar het geeft wel iets meer zekerheid én milder verloop. Want niet helemaal dekkend is wel gedeeltelijk dekkend en dus altijd beter dan niet dekkend.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:22 schreef Nirak het volgende:
Kinkhoest komt in heel NL voor tegenwoordig. Is onlangs nog in het nieuws geweest, heeft niets te maken met de "staphorst" hoek
Dat komt simpelweg omdat het kinkhoest vaccin niet "dekkend" is. De "dosis" is in '98 verdubbeld maar dat mocht ook niet baten. Dus ook al is je kind geent tegen dktp, dan is het advies nog steeds om het weg te houden bij hoestende mensen..
Wie zegt het dan wel?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hib-meninggitis is toegenomen, maar dat zegt het rivm niet
Dat zeggen de cijfers Vanyel:quote:
Ze vraagt toch gewoon om een bron en geeft haar mening?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef Faithz het volgende:
[..]
Dat zeggen de cijfers Vanyel:
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3909/hib.aspx
En daar staat nog meer informatie. Geen pro of con website btw. Kritisch dat wel.
En ik snap dat jij helemaal voor enten bent maar je hoeft niet zo in te hakken op mensen die daar kritisch op zijn. Waarom moet elk woord wat kritisch is op vaccineren bewezen worden en hoeven andere meningen niet onderbouwd te worden? Omdat het RIVM het zegt? Datzelfde RIVM raadt sommige mensen hier ook de griepprik aan en daar vertrouwen we dan weer niet op en dat kunnen we ook niet goed onderbouwen. Terwijl de griepprik wat mij betreft een stuk minder impact heeft dan de entingen voor je baby.
geef dan een gekookte wortelquote:Op woensdag 23 november 2011 22:39 schreef danic het volgende:
Ja dat was ik inderdaad van plan Juud, haar gewoon ff zelf laten kauwen/sabbelen op een stuk.
Het is tenslotte bijvoeding, dus geen must.
We moeten woensdag naar het cb, dus dan ga ik het daar ook eens aankaarten.
Psies en je wil vooral voorkomen dat ze er weerstand tegen krijgt. Geef je haar ook nog steeds pap trouwens? Daar ben ik niet van op de hoogte. Dat wil ook wel eens werken op haar buikje, wellicht wat minderen of pure rijstebloem?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:39 schreef danic het volgende:
Ja dat was ik inderdaad van plan Juud, haar gewoon ff zelf laten kauwen/sabbelen op een stuk.
Het is tenslotte bijvoeding, dus geen must.
We moeten woensdag naar het cb, dus dan ga ik het daar ook eens aankaarten.
Ik zie nergens mensen op Nirak inhakken hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef Faithz het volgende:
[..]
En daar staat nog meer informatie. Geen pro of con website btw. Kritisch dat wel.
En ik snap dat jij helemaal voor enten bent maar je hoeft niet zo in te hakken op mensen die daar kritisch op zijn. Waarom moet elk woord wat kritisch is op vaccineren bewezen worden en hoeven andere meningen niet onderbouwd te worden? Omdat het RIVM het zegt? Datzelfde RIVM raadt sommige mensen hier ook de griepprik aan en daar vertrouwen we dan weer niet op en dat kunnen we ook niet goed onderbouwen. Terwijl de griepprik wat mij betreft een stuk minder impact heeft dan de entingen voor je baby.
quote:Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien vat ik het te hakkerig op maar mede ook omdat eerder opgemerkt werd dat het aso zou zijn. Of dat mensen die anders willen zijn maar felgekleurde jassen aan moeten trekken.. Of omdat ik ook een wijf benquote:Op woensdag 23 november 2011 22:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ze vraagt toch gewoon om een bron en geeft haar mening?
Ik ze haar verder niet echt in hakken?
Sorryquote:Op woensdag 23 november 2011 22:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar hak ik?
edit: wat zij zeggen dus.
Kraamvrouwenhormonen van je vrouwquote:Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien vat ik het te hakkerig op maar mede ook omdat eerder opgemerkt werd dat het aso zou zijn. Of dat mensen die anders willen zijn maar felgekleurde jassen aan moeten trekken.. Of omdat ik ook een wijf ben![]()
Ik heb niet eens een kind gebaardquote:Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef DJMO het volgende:
oeh .. een hormonale bitchfight?Come on ladies er word niet gehakt, maar gewoon normaal gediscussieerd! en tevens heb ik geen zin om m'n nominaties voor de awards te moeten editen ja!
Maar serieus, check die link eens. Stof tot nadenken hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kraamvrouwenhormonen van je vrouw
Je wijkt af (of overweegt dat) van het gebruikelijke. Dan kun je meestal wel vragen verwachten. Zeker als het gaat om nare ziektes waar je, ook bij niet enten, minder kans op hebt omdat anderen dat wel doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef Faithz het volgende:
[..]
Sorry
Selectief kritisch zijn dan
jij solliciteert ergens naar!quote:Op donderdag 24 november 2011 00:14 schreef Kleurdoos het volgende:
er zit zelfs appel in tomatenketchup!
[/wijsneus]
quote:Op donderdag 24 november 2011 05:30 schreef Vlindur het volgende:
Waarom ben jij dan wakker? Ga slapen joh!
Jelte heeft om 00:00 nog gehad nadat hij elk uur wilde drinken. Hij ligt nu ingebakerd in een hydrofiel en slaapt nu veel beter. Hij in ingeslapen met een speen ik had rauwe tepels inmiddels en wist wel dat hij moe was, dus dat kon wel.
En hij meldde zich om 5:00 weer. En net met verschonen poepte hij! Gelukkig lag er een hydrofiel onder, maar wegens verdwaalde spetters kan ik morgen alsnog verschonen. Nu geen zin in. Manlief slaapt en je ligt er niet op of onder. (tzit op het dekbedovertrek aan mijn kant)
Ah. Klaar! Trusten
Kan Sarah lag al heel snel ik geloof 2,5 week in een slaapzak puur omdat ze de dekens wegtraptequote:Op donderdag 24 november 2011 09:23 schreef Susie het volgende:
nee hoor Cyntiaa, mijn meid plast ook mega veel! Iedere 3 -3,5 uur wel een volle luier en vannacht dus helaas buiten de luier, kon ik dus met mijn duffe hoofd ook nog eens schone kleertjes aan doen.
Anouk had vanmorgen trouwens haar deken helemaal weggetrapt en zichzelf ook naar boven getrappeld? Ze lag in ieder geval hoger dan ik haar had neergelegd. Is dat normaal voor baby's van een maand? Ze slaapt nog niet in een slaapzak, trappelzak of hoe heet zo'n ding, wordt dat tijd dan?
Hier ook, zulke zware plasluiers. We verschonen hem ook 's nachts iedere keer, maar nu inderdaad ook een keer overgeslagen wegens errug wakker worden van verschonen..quote:Op donderdag 24 november 2011 08:59 schreef Kleurdoos het volgende:
lex is mijn kleine pissebed dus die heb ik tot vorige week elke nacht wel een schone broek gedaan.. maar vanaf afgelopen week ben ik ermee gestopt omdat ie er zo wakker van werd. Ik vind het wel bijzonder hoeveel pis dat menneke produceert, ik zou bijna een gat in de deur kunnen gooien met zo'n volle luier en ik verschoon m gewoon elke 3 uur.
had ik hier gisterenmiddag, zo'n ik wil alleen maar vastgehouden worden moment. En dat vond mijn moeder helemaaaaaaal niet ergquote:Op donderdag 24 november 2011 11:44 schreef Susie het volgende:
Wat vervelend die allergieen. Mijn broer is voor alles en nog wat allergisch, heel vervelend, maar die is inmiddels natuurlijk ouder. Voor die kleintjes vind ik het zielig.
Hier is het weer 'ik wil alleen bij mama in de armen liggen' ochtend. Lief hoor, maar ze moet toch eens slapen? En ze is wel moe hoor! En dan uit het niets in ene een grote keel opzetten.... Zit wat dwars denk ik.
Ben er wel al beter in om mij eraan over te geven. Trots op mijzelf!
Maar jij geeft ook borstvoeding toch? Want een van de redenen waarom ik dat doe is omdat me verteld is dat kids dan minder allergien ontwikkelen.. maar daar kun je dus ook gewoon pech mee hebben dus... Arme meid..quote:Op donderdag 24 november 2011 10:04 schreef mignonne het volgende:
Jipster ik slik de cerazette, wat wilde je weten?
Ooooh Evenstar! Er valt hier ineens een kwartje...![]()
ik word er zo moedeloos van, we waren gestopt met alles, en toen ging het goed, maar nu we weer begonnen zijn heb ik het gevoel dat we weer terug bij af zijn. Onrustig slapen, veel huilen enz enz. Gister pompoen gegeven, ze vrat het potje uit je handen, maarja, 's nachts wel weer ontzettend aan het piepen en huilen. Ik hou dat maar op gevoelige darmen ofzo, maar het wordt er niet makkelijker op om de allergieën eruit te pikken op die manier
en dan ga ik ook nog vanmiddag naar de huisarts omdat ik vermoedelijk voor veel meer allergisch ben dan ik zelf dacht. Ik ben nog niet dood dus zo dramatisch is t allemaal niet, maar ik voel me wel een drol dat zo'n kwartje er 27 jaar over doet om te vallen![]()
hehe ja pech, zo kun je het ook noemenquote:Op donderdag 24 november 2011 12:00 schreef Nirak het volgende:
[..]
Maar jij geeft ook borstvoeding toch? Want een van de redenen waarom ik dat doe is omdat me verteld is dat kids dan minder allergien ontwikkelen.. maar daar kun je dus ook gewoon pech mee hebben dus... Arme meid..
Zo ken ik er nog eentje mijn oma heeft op haar 72ste of zo de stempel Coeliakie gekregenquote:Op donderdag 24 november 2011 12:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jeetje mp das ook wat! Tarwe en gluten zijn van die moeilijke gevallen, zit inderdaad in zo verschrikkelijk veel. Cas van mous heeft ook een tarwe-allergie geloof ik, toch?
Mijnesen zijn getest op coeliakie allebei en dat is het gelukkig niet. Maar ik hoor wel vaker dat die dingen zich later kunnen openbaren. Een klasgenootje van de universiteit had het ook, die ging na haar twintigste ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Uiteindelijk ging ze een jaar op uitwisseling in China en is daar de diagnose coeliakie gesteld. "grappig" genoeg is ze zelf arts maar had ze de symptomen bij zichzelf helemaal niet als zodanig herkend.
Nou ik merk het wel als ik nergens last van heb hoe ik ook geen onderzoekquote:Op donderdag 24 november 2011 12:29 schreef mignonne het volgende:
je zou een familie-onderzoek aan kunnen vragen voor jezelf.![]()
coeliakie is gebonden aan een bepaald gen geloof ik, heb je dat gen niet dan ontwikkel je ook geen coeliakie. Heb je dat gen wel, dan heb je in ieder geval de aanleg om het te kunnen ontwikkelen. Ik geloof niet dat het dan ook per se tot uiting zal komen.
liefquote:Op donderdag 24 november 2011 14:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne vallen en opstaan![]()
Pompoen gaat hier niet , gepuzzel is het toch ook hè.
Appel geeft ansich hier geen sterke reactie, maar hij versterkt wel t reageren op andere dingen.
Ik vind je stoer
( en vriendin van me kwam er via bv allergeenvrij ( koemelk ei etc) dieet ook achter dat bepaalde klachten had, maar niet typische klachten en nu voor zichzelf t ook weg laat en echt opgeknapt is )
Sarah heeft haar armbandje al van een week of 4 om. Die hebben we tussendoor 1x laten verlengen nuquote:Op donderdag 24 november 2011 16:11 schreef Susie het volgende:
Wat lachen MP! En wat heeft Sarah lekker spekarmpjes!![]()
En ook zo'n lief armbandje! Wij hebben een zilveren en gouden gekregen, ben benieuwd wanneer ik ze om kan doen. De zilveren is een stuk kleiner, maar wanneer is dat nou handig om om te doen? Nu in ieder geval niet, dan heeft ze nog meer om haar gezicht mee open te halen
Misschien volgende week dan maar proberen. Ik wil volgende week met Anouk naar mijn werk... ff showen natuurlijkquote:Op donderdag 24 november 2011 16:18 schreef MamaPurk het volgende:
dank voor jullie lieve reacties
[..]
Sarah heeft haar armbandje al van een week of 4 om. Die hebben we tussendoor 1x laten verlengen nuEn Jaël heeft er ook eentje maar die had hem pas met een half jaar om. (met je eerste kindje is dat toch anders qua idee enzo...)
Thanks! Ga ik es even neuzen, lijkt me gewoon zo leuk!quote:Op donderdag 24 november 2011 16:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fannetje was dat bij opeenrozewolk.nl
Waarom weet ik dit vraag je je af. Omdat mijn moeder er eentje voor Puck in bestelling heeft staan voor zijn verjaardag
Pompoen gaat hier juist goed en appel (nu) niet. Op t kdv hadden ze haar maandag weer gewoon met de groep laten meeetenquote:Op donderdag 24 november 2011 14:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne vallen en opstaan![]()
Pompoen gaat hier niet , gepuzzel is het toch ook hè.
Appel geeft ansich hier geen sterke reactie, maar hij versterkt wel t reageren op andere dingen.
okeej nou hopelijk komt het niet meer voor arme Dottir (en mama's natuurlijk ook)quote:Op donderdag 24 november 2011 17:12 schreef Vanyel het volgende:
Niks bijna hoor. Ik vind het echt slecht. Waren ook boos. Ze hebben erover gehad van hun baas, uitgebreid excuus aangeboden en proberen nu een andere manier om het wel te onthouden. En ze moeten dagelijks alles opschrijven wat ze eet, dan zijn ze er hopelijk bewuster mee bezig.
Dat was ik inderdaadquote:Op donderdag 24 november 2011 16:48 schreef Susie het volgende:
Een vraag; ik heb ergens in OUD wel eens gelezen over een geboortekist. Weet alleen niet meer wie het was, maar vroeg mij af waar dat besteld was? Ik wil er graag ook eentje, maar via google kom ik wel op diverse sites, maar heb liever een site van iemand die al eens zo'n kist heeft laten maken.
Dus wie?
Ja, dit is een speelgoedkist. Ik dacht dat dat ook bedoeld werd. Wat is een geboortekistje dan?quote:Op donderdag 24 november 2011 18:54 schreef danic het volgende:
Fannetje, die van jou is toch een speelgoedkist? Das toch geen geboortekistje, of wel? Hij lijkt zo groot.
quote:Op donderdag 24 november 2011 18:58 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn Vig heeft een hersenvliesontsteking gehad (viraal).
was hij 6 maandjes en dat was echt al hee; heavy..
Je wilt niet weten hoe het eruit ziet en hoe een kind gilt bij het zetten van de ruggenprik om vocht te drainen
ik zou eerstvolgende keer een briefje aan een ketting om haar hals doen met de opmerking: IK BEN ALLERGISCH ! of een shirtje laten bedrukken met die tekst, speciaal voor dat soort domme lui die zeer onproffesioneel bezig zijn op deze manier. wat een k*t kdv als je 't mij vraagtquote:Op donderdag 24 november 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pompoen gaat hier juist goed en appel (nu) niet. Op t kdv hadden ze haar maandag weer gewoon met de groep laten meeeten
"Ja ze heeft zo'n jeuk vandaag"... duh
Daarvan hadden wij weer 2 dagen zielig kind. En nu is ze ziek.
Bah.
Op een of andere manier denk ik dat onze aanpak voor de toekomst een iets aangenamer effect heeftquote:Op donderdag 24 november 2011 20:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zou eerstvolgende keer een briefje aan een ketting om haar hals doen met de opmerking: IK BEN ALLERGISCH ! of een shirtje laten bedrukken met die tekst, speciaal voor dat soort domme lui die zeer onproffesioneel bezig zijn op deze manier. wat een k*t kdv als je 't mij vraagt
Nee, behalve dan enorm last van zijn oortjes maar ook dat schijnt normaal te zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Hersenvliesontsteking lijkt mij echt een van de ergste ziektes. heeft V er niets aan overgehouden?
Ik had het vanmorgen nog getikt maar uiteindelijk weer weggehaald. Wilde net te betweterig overkomenquote:Op vrijdag 25 november 2011 07:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Je kan bij babies het makkelijker testen door de beentjes naar het hoofdje te brengen, als bij verschonen als ze daar van gaan jammeren ( omdat het niet gaat) gelijk alarm slaan. ( en is in feite hetzelfde als kin op de borst)
Het dochtertje van mijn neef is overleden aan meningitis. Die kwamen er achter dat er iets niet goed was door verschonen.
Ik heb dus geen seconde getwijfeld over de Hib vaccinantie.
noem je me nou betweterig?!1!quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik had het vanmorgen nog getikt maar uiteindelijk weer weggehaald. Wilde net te betweterig overkomen
Bij baby's is die luierpijn idd een betere graadmeter dan kin-op-de-borst, omdat die laatste gewoon nauwelijks te testen is bij een baby zoals bij een volwassene.
En idd dat is echt direct alarm, niet nog even aankijken dan, ook niet als ze nog geen vlekjes hebben of geen koorts hebben. Bij baby's verlopen een hoop dingen a-typisch.
mn award is nog openquote:Op vrijdag 25 november 2011 08:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
noem je me nou betweterig?!1!
Ik moet even wat editten verderop. momentje.quote:
quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik moet even wat editten verderop. momentje.
Die spelfout?quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik moet even wat editten verderop. momentje.
als ik die allemaal bij langs moet ben ik de hele dag bezig.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:12 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Die spelfout?![]()
Betweter is my middle name...
Ik edit ze alleen als ze binnen de 5 minuten vallen, tenzij het echt een hele ernstige fout is, dan neem ik die editregel onder het bericht maar op de koop toequote:Op vrijdag 25 november 2011 09:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
als ik die allemaal bij langs moet ben ik de hele dag bezig.
Nou... ik weet het nog nietquote:Op vrijdag 25 november 2011 09:41 schreef mrien het volgende:
Pvoesss en Leandra, jullie zonen zijn alweer bijna 1! Waar is dat jaar gebleven zeg! Al een beetje klaar met de voorbereidingen? En wat gaan ze krijgen?
Houten speelgoed koop je voor de ouders, plastic voor de kinderenquote:Op vrijdag 25 november 2011 12:36 schreef Juud79 het volgende:
Als Lientje 1 jaar wordt, dan krijgt ze wellicht deze voor haar verjaardag.....
Er is wel plastic speelgoed in ons huis, maar ons hart ligt bij houten speelgoed.
[ afbeelding ]
Te koop bij puurspeelgoed.nl en das een mooie site voor van alles...
Ik moest zelfs even goed kijken (zit mobiel) om door te hebben dat het geen collage van eigen foto's was, want die rechtsonder viel gelijk op en ik dacht even dat het V wasquote:Op vrijdag 25 november 2011 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Hij is echt een muziek fan, maakt overal muziekjes mee dus dit was ideaal.
En die bilibo is zo super, ze kunnen er echt alles mee.
Die linksonder en rechtsonder zie ik hem al helemaal doen
Deze heb ik ook voor Floris, zo'n gaaf ding. Ik weet niet meer waar ik hem vandaan had maar wel met flinke korting. Grimms speelgoed is zo tofquote:Op vrijdag 25 november 2011 12:36 schreef Juud79 het volgende:
[ afbeelding ]
Ostheimer...quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:32 schreef LiedjeBackstage het volgende:
[..]
Deze heb ik ook voor Floris, zo'n gaaf ding. Ik weet niet meer waar ik hem vandaan had maar wel met flinke korting. Grimms speelgoed is zo tof. Nu nog even geduld voordat hij er daadwerkelijk iets mee kan. Maar papa vind het ook leuk
Ik vind dat ook een tof ding, ik hou van speelgoed waarmee ze hun fantasie leren gebruiken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:41 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou dan gaan voor de billibo. Echt een groot succes, ze kunnen er echt vanalles mee.
Je kan het echt zo gek niet bedenken. http://www.mama-i.com/ www.greenjump.nl
Ik heb ook zo'n foto van mij, mijn moeder, oma en overgrootoma. Heel bijzonder. We hebben er al een aantal gemaakt met zowel Thomas als Jasper met mij, mijn moeder en mijn oma. Toch is het effect niet hetzelfde omdat het jochies zijn. Speciaal blijft het wel.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:45 schreef Juud79 het volgende:
Morgen gaan we een foto maken van ondergetekende, dochterlief, mijn moeder en mijn oma.
Een zelfde 4 generatiefoto heb ik van mij, met mijn moeder, oma en overgrootmoeder.
Wel heel bijzonder dat dat nog een keer mogelijk is....
Euhh.. Anouk is hier al sinds vanmorgen 8:00 wakker met hazeslaapjes van een kwartier er tussen. Ik krijg haar niet in slaap. Als ze een flesje op heeft (valt tijdens het geven al in slaap bijna!), dan blijf ik nog even met haar zitten tot ogen dicht zijn... ik leg haar neer en hupsa, ogen weer open.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:45 schreef Juud79 het volgende:
Mijn baby heeft haar gil/kraai stem weer ontdekt. Ze ligt hele concerten te zingen in haar bed, maar slapen....![]()
Al heeft ze van 10.15 tot 11.30 al een dutje gedaan, dus gelukkig heeft ze al wat rust gehad.
Ik vind dit een prachtig ding, maar ik vraag me af of (mijn) kinderen daar echt mee gaan spelen. Mijn zoon (bijna 3) speelt sowieso heel weinig met speelgoed, die doet al vanaf dat 'ie kan praten de hele dag 'net alsof', en dochterlief loopt, kruipt en klimt het liefst rond met een hamertje in d'r hand om overal mee tegenaan te timmeren (favoriet: de radiator, die galmt zo leukquote:Op vrijdag 25 november 2011 12:36 schreef Juud79 het volgende:
Als Lientje 1 jaar wordt, dan krijgt ze wellicht deze voor haar verjaardag.....
Er is wel plastic speelgoed in ons huis, maar ons hart ligt bij houten speelgoed.
[ afbeelding ]
Het werd uiteindelijk 3 kwartier slapen, dus dat worden 3 dutjes vandaag, soms ook twee lange.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:03 schreef Susie het volgende:
[..]
Euhh.. Anouk is hier al sinds vanmorgen 8:00 wakker met hazeslaapjes van een kwartier er tussen. Ik krijg haar niet in slaap. Als ze een flesje op heeft (valt tijdens het geven al in slaap bijna!), dan blijf ik nog even met haar zitten tot ogen dicht zijn... ik leg haar neer en hupsa, ogen weer open.
Hier dus weer een dag nog niet gedoucht, maar ben helemaal 'zen', doet me niets, papa komt straks thuis en ga ik maar es douchen
Heb je een draagdoek? Dat wil wel eens helpen, of haar in een omslagdoek wikkelen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:44 schreef Susie het volgende:
Snap niet dat ze zelf niet ontzettend moe is, wel gapen als ze bij mij ligt of in de box, maar niet in slaap vallen... of ze is nu al goed in powernaps
Jawel, maar als ik haar neer leg, dan is ze er dus weer na 10 a 15 minuten.quote:
Ze is nu ook weer wakker! Echt hoor, ze doet aan powernaps!quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:06 schreef Leandra het volgende:
Dan blijf je toch lekker met je slapende baby bankhangen?!
Soneal heeft het eerste halfjaar bijna niet anders gedaan dan overdag op mij slapen.
Dat is ook zo!quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou dat niet goed zijn?
Ik denk dat je je daar helemaal niet druk om moet maken, ook niet als allerlei oma's gaan beweren dat je haar dan verwent, want dat doe je echt niet.
Je kindje wil bij jou zijn en er is niets mis mee daar gewoon aan toe te geven.
Juist nu je het (nog) kunt doen omdat je nog niet aan het werk hoeft en er geen peuter rondscharrelt die ook aandacht wil heb je de kans om haar lekker haar mamahonger te laten stillen.
Hier slaapt Danne overdag waar hij wil slapen.. We hebben ook steeds bedje geprobeerd maar dat was draamaa. Ook omdat we dachten dat het zo hoorde. Maar we lazen hier dat we ook gewoon mochten 'verwennen'quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:03 schreef Susie het volgende:
[..]
Jawel, maar als ik haar neer leg, dan is ze er dus weer na 10 a 15 minuten.
Maar 3 uur met een baby op je arm? Dat red ik echt niet hoor, wel qua knufflgehalte, maar niet qua gewicht!quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:58 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah slaapt soms nog steeds bij mij op de arm en die is al bijna 9 maanden![]()
Maar ja als ze dan wel slaapt dan vind ik het best, maar het heeft bij mij ook lang geduurt hoor voordat ik er vrede mee had, ik vond ook dat slapen in een bed moest en aangeszien de oudste altijd netjes in haar bed sliep, dacht ik dat gaat bij de tweede precies zo en niet anders
![]()
Die van mij is ondertussen bijna 10 kilo en mijn armspieren zijn meegegroeidquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:41 schreef Susie het volgende:
[..]
Maar 3 uur met een baby op je arm? Dat red ik echt niet hoor, wel qua knufflgehalte, maar niet qua gewicht!Ik heb wel een voedingskussen, maar dan nog voel ik mijn ene arm bijna niet meer
![]()
Maar goed, ik lees al veel verhalen dat er overal geslapen wordt, dus dat gaat hier dan ook lekker gebeuren!* Susie weer gerustgesteld, ze is niet raar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |