abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104726345
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:15 schreef MamaPurk het volgende:
@nirak Sarah gaat bijna standaard 1x per week logeren samen met haar zus. Toen Jaël voor het eerst ging enzo vond ik het heel spannend met Sarah vind ik het heel vanzelfsprekend. Ze gaan ook altijd samen omdat ik dan slaapdienst heb en mijn man al om 7 uur weg moet, we vinden het zielig ze dan wakker te maken dus is dit de beste oplossing en opa en oma vinden het superleuk!
Dan is het voor jou kinders dus de normaalste zaak van de wereld. Ik hoop dat onze jongen uit logeren ook leuk gaat vinden, want opa en oma roepen nu al: breng hem maar (maar wil hem nog even voor onszelf houden ;))

BJ, het is even vervelend, maar als het al soepeler wordt dan werkt het dus :) uiteindelijk heeft je kleine er plezier van hoop ik..

En dank voor de reacties op mijn verlate kraamzuivering. Ik denk dat ik dan hetzelfde pad bewandel als jou KD.. maar na vier weken wil ik wel eens van die maandverbanden af ;)

Ben me nu aan het inlezen over vaccinaties, ben er nog niet over uit.. wel/niet of later inenten.. Heb nu boek liggen: vaccinaties doorgeprikt. Staat in ieder geval goede info in over de ziektes waartegen ingeent wordt.
Zijn hier mensen die er ook over twijfelen of getwijfeld hebben? En waar heb je dan je informatie vandaan gehaald?
pi_104726379
Oh ik dacht dat Nirak creatief met taal was, maar het is een bestaand woord?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104726401
helaas wel ;(
pi_104726420
:D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104726458
maar het is helaas niet zo zuiver als de naam voordoet :')
kraamranzigheid moeten ze het noemen...
pi_104726509
Flugeltje zei laatst nog iets van dat ze zich niet verheugde op de geur van kraamzuivering.. en idd het is een hele speciale nare geur :r
pi_104726579
tja, als je nagaat dat het ongeveer 9 maanden in een vochtige luchtdichte ruimte z'n "werk" heeft kunnen doen :')
pi_104726789
Nirak, bedenk je wel dat een kdv maar één niet geent kind op het kdv mag hebben dus dat is wel nuttig om in je overweging mee te nemen.

Ik ent wel omdat niet geënte kinderen weinig risico lopen doordat de rest juist geënt is. Tevens wegens bovenstaand kdv verhaal.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104726916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:02 schreef Nirak het volgende:
tja, als je nagaat dat het ongeveer 9 maanden in een vochtige luchtdichte ruimte z'n "werk" heeft kunnen doen :')
maak t nog erger yo :P

ik ent ook.. alleen als je de gevalletjes biblebelt al hoort.. je vergeeft het jezelf nooit
pi_104727425
Ik vind niet enten eng en een beetje aso.
pi_104727467
Idd, fijn als je anders dan anderen wil zijn, maar trek dan een feloranje regenpak aan en verf je haar groen.
  woensdag 23 november 2011 @ 18:29:57 #87
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104727501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:00 schreef Kleurdoos het volgende:
Flugeltje zei laatst nog iets van dat ze zich niet verheugde op de geur van kraamzuivering.. en idd het is een hele speciale nare geur :r
kun je daar een paintje bij maken?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_104728294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind niet enten eng en een beetje aso.
Weet je wat het is... Een kind van 2 maanden inenten tegen tetanus.. Straatvuil dus... Dat kan ook later, bijvoorbeeld als ze gaan kruipen... Maarja, ze stoppen het in een cocktail, geen keuze meer dus..

Niet vaccineren "tegen" bepaalde ziektes is niet perse aso, vooral niet als je weet dat sinds sommige vaccinaties die ziektes juist meer voorkomen dan daarvoor ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 november 2011 @ 18:53:11 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104728432
Juist door het enten zijn de ziekten in nederland vrijwel uitgestorven, maar door (collectief) niet (meer) te gaan enten, is de kans groot dat ze de kop weer opsteken. Ik ent dus ook gewoon. Het enige waar ik soms wel moeite mee heb zijn de extra entingen zoals paar jaar terug die mex. griep. prik en de bmhk-prik voor m'n dochter. Uiteindelijk hebben m'n kids ze wel gehad, maar ik weet nog steeds niet of ik er wel echt blij mee ben.

Aangezien ik een broek voor johan moest omruilen gelijk maar een paar maillots een maat kleiner gehaald en zelfs 62/68 zit nog ruim, maar minder erg dan 74/80 :') voor die 1.29 warme beetjes en voetjes is het me wel waard. De maillots 86*92 (die ik voor Jan gehaald had) gaan nog maar even de kast in tot Jan een jaar of vier, vijf is ofzo .. tegen die tijd zal hij ze wel passen denk ik :') (wie rekent koopt bij zeeman was het toch? )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 23 november 2011 @ 19:05:39 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104728922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:31 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik dacht ongesteld te zijn geworden na 6 weken, maar het bleek ook weer helderrode kraamzuivering (kutwoord) te zijn.. daarvoor alleen bruinig verlies na t rode was t ook opeens helemaal over
Okeeee.... ik denk er nu dus ook bijna af te zijn, maar er komt nog een scheutje smerige stinkende bende? }:| Damn.

Inenten; :Y Straks krijgt ze wel een of andere ziekte ofzo, lijkt me niet fijn.

Wat verschillen de maten van de diverse merken zeg! Daar is ook geen pijl op te trekken....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_104729634
Hm, ik heb hier al een paar dagen een jochie die perse op zijn buik wil liggen, en dan elke 3 minuten begint te brullen omdat hij klem zit, of omdat hij niet vooruit komt, en dat zo graag wil... Gelukkig blijft hij verder wel erg vrolijk..
pi_104731327
Ik vind niet enten onverantwoord. Mensen vergeten hoe ernstig de ziektes waren waarvoor we geënt worden, omdat ze nauwelijks nog voorkomen.
Ik ben dankbaar dat wij de mogelijkheid hebben om ons te beschermen tegen de meest vreselijkste ziektes. Daar zeg ik geen nee tegen.
pi_104732628
Het feit dat bepaalde ziektes weer terugkomen heeft niet alleen te maken met inenten. Deze worden meegenomen door immigranten dan wel reizigers.
Ik laat Ean ook gewoon inenten.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:52:46 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104734746
Ik ent Lientje ook gewoon volgens het normale programma, heb me er wel vooraf over ingelezen. Ik denk nu alleen nog na over de BMR-vaccinatie, of ik die wil uitstellen of niet.

Mex griep vaccin en bmhk-vaccin zou ik mijn kind niet laten toedienen, heb ik zelf ook niet gedaan in het geval van mex griep. Er is over het algemeen veel te weinig bekend over de evt bijwerkingen/risico's die er aan zijn verbonden.

Ik haal overigens ook geen Griepprik, terwijl ik er wel een oproep voor krijg.
pi_104734865
Ik denk er hetzelfde over als Juud, al krijg ik geen oproep voor die griepprik.

Waarom twijfel je of je de BMR-vaccinatie wilt uitstellen?
pi_104734959
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:49 schreef Nirak het volgende:
Niet vaccineren "tegen" bepaalde ziektes is niet perse aso, vooral niet als je weet dat sinds sommige vaccinaties die ziektes juist meer voorkomen dan daarvoor ;)
Welke zoal?
  woensdag 23 november 2011 @ 20:58:24 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104735132
Omdat kinderen soms heel heftig reageren op die enting, je leest veel verhalen over kinderen die epilepsie ontwikkelen na die enting. Het is vooral gevaarlijk om te geven als je kind al iets onder de leden heeft.

Daarnaast zijn Bof, Mazelen en Rode Hond, kinderziektes die niet heel erg zijn om door te maken en het zorgt dan voor een flinke boost wat betreft je natuurlijke weerstand. Al is het wel wijsheid om je kind op de leeftijd van 9 jaar alsnog te laten enten als hij/zij de ziektes nog niet heeft gehad, om te voorkomen dat ze daar later problemen mee krijgen.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:00:32 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104735295
Ik zou in geval van een zoon geen risico nemen met de Bof. Jongetjes kunnen daar steriel van worden namelijk. En rode hond is ook niet echt prettig. Je zal maar een zwangere vrouw aansteken. Ziektes zijn niet voor niks in het vaccinatieschema opgenomen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:10:13 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104735969
@Buuf, maar dat is toch alleen als jongens de Bof krijgen als de pubertijd al zijn intrede heeft gedaan?

Over de Rode Hond heb je gelijk, maar hoe groot is de kans dat dat zal gebeuren vraag ik me dan af...
  woensdag 23 november 2011 @ 21:13:36 #100
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104736138
Ik dacht sowieso de bof. Hoe het precies werkt weet ik niet, het was voor mij reden genoeg niet te twijfelen over de enting. Mijn oudste kreeg als reactie op de bmr rode hond :o en ik was net zwanger. Was niet grappig hoor, maar gelukkig bleek ik wel antistoffen te hebben. Geen idee hoe vaak dat voorkomt, maar in sommige streken van nederland is het meer gebruikelijk niet te enten. Daar heerst dus ook gewoon kinkhoest met alle nare gevolgen van dien
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104736418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Welke zoal?
Hib-meninggitis is toegenomen, maar dat zegt het rivm niet

Bof en mazelen vaccin is niet dekkend, kinderen kunnen het toch nog krijgen..
  woensdag 23 november 2011 @ 21:17:36 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104736447
Ik laat wel enten, al was het alleen al omdat we de helft van de tijd in het epicentrum van de biblebelt wonen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 november 2011 @ 21:20:23 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104736650
Ik heb trouwens al 2 keer meegemaakt dat er op de school van m'n oudste (een keer lagere school en een keer middelbare school) een kind aan hersenvliesontsteking overleed, en beide keren niet tijdig als zodanig herkend en voor een griepje aangezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 november 2011 @ 21:21:26 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104736723
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef Nirak het volgende:

[..]

Bof en mazelen vaccin is niet dekkend, kinderen kunnen het toch nog krijgen..
Maar áls ze het dan krijgen is het met een veel milder verloop. Ik heb kinderen gezien die een kinkhoestbesmetting hebben doorgemaakt en die waren ook geent. Dat was dus mild vergeleken bij ongeent maar jeetje!! Blauw aangelopen boven de wasbak staan kwijlkotshoesten. Heel erg. Zou ik mijzelf niet vergeven dat ik mijn kind dat ongeent zou laten doormaken. Ik ben een beetje sceptisch over die autismeverhalen enzo
pi_104736822
Kinkhoest komt in heel NL voor tegenwoordig. Is onlangs nog in het nieuws geweest, heeft niets te maken met de "staphorst" hoek ;)
Dat komt simpelweg omdat het kinkhoest vaccin niet "dekkend" is. De "dosis" is in '98 verdubbeld maar dat mocht ook niet baten. Dus ook al is je kind geent tegen dktp, dan is het advies nog steeds om het weg te houden bij hoestende mensen..
pi_104737057
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik ben een beetje sceptisch over die autismeverhalen enzo
Dat bleek ook broodje aap. De onderzoeker die deze conclusie trok bleek enkele tienduizenden euro's ontvangen hebben van een groep ouders die ervan overtuigd waren dat hun kind er wat aan over gehouden zou hebben. Hij had dan ook resultaten vervalst en "aangepast". Daar is dus niets van waar.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:29:18 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104737335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:22 schreef Nirak het volgende:
Kinkhoest komt in heel NL voor tegenwoordig. Is onlangs nog in het nieuws geweest, heeft niets te maken met de "staphorst" hoek ;)
Dat komt simpelweg omdat het kinkhoest vaccin niet "dekkend" is. De "dosis" is in '98 verdubbeld maar dat mocht ook niet baten. Dus ook al is je kind geent tegen dktp, dan is het advies nog steeds om het weg te houden bij hoestende mensen..
Klopt. Maar het geeft wel iets meer zekerheid én milder verloop. Want niet helemaal dekkend is wel gedeeltelijk dekkend en dus altijd beter dan niet dekkend.
pi_104741056
Oké beetje late reactie maar er kwam wat tussen.
Ik begrijp het verhaal, maar twijfel er zelf niet aan of ik laat enten of niet. Eva wordt gewoon ingeënt.

Hier net een gillend, krijsend kind. Zo zielig, ik moest er zelf ook van :'(
Dit was twee weken geleden ook en toen had ze dus de beginnende dubbele oorontsteking in combi met buikpijn.
Dat was helemaal weg, zeker nadat we gestopt zijn met sperziebonen.
Maar omdat ze toch moet wennen aan vast voedsel (en de dienstdoende weekendarts aangaf dat het heel vervelend is 'maar dat ze er even doorheen moet'), toch maar iets nieuws aangeboden.
Helaas wilde ze vandaag helemaal niets van bijvoeding weten, dus meer dan een halve hap is het niet geweest.
Nou was ze al humeurig vandaag en heeft ze al een extra 100 cc gehad, dus ik geloof niet dat de situatie van daarnet pure honger was.
Ze wilde zo hard gillen dat er geen geluid meer uit d'r kwam en alleen maar bij mij zijn. Ik hoorde ook al toen ik naar haar toeliep, haar buikje rommelen.

Ik vraag me echt af wat er toch aan de hand is, ik heb nog nooit een kindje gezien die zo heftig op bijvoeding reageerde en vraag me dus af of dat het probleem is (wellicht dat het het wel verergert). Ik was geneigd om d'r een paracetamol te geven, maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik haar pcm moet geven om geen last te hebben van bijvoeding.

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
Ze heeft geen hogere temperatuur, geen uitslag en geen last meer van haar oortjes.

Ik ben echt een beetje :'( -O- ervan.
pi_104741154
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef Nirak het volgende:

[..]

Wie zegt het dan wel?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 november 2011 @ 22:23:58 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104741362
@Danic: kan er een tandje dwarszitten? Of een kiesje?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104741489
Kinkhoest heerst ook weer behoorlijk omdat ze de K een tijdje uit de prik gehaald hebben. Toen nam het in zo'n mate weer toe dat ze hem weer toegevoegd hebben.
The way you rock'n'roll
pi_104741717
DJMO, ik weet het niet. Ik voel niets. En een kies? Dat zou wel heel snel zijn, ze is 6,5 maand en heeft haar 2 ondertandjes.

Ze heeft trouwens ook steeds oprispingen en schraapt daarna vaak haar keel. En als ze in haar wipstoel zit voor een hapje dan overstrekt ze vaak, maar ik heb niet het idee dat dat van pijn is, maar meer omdat ze dan de lepel ontwijkt en ze dus niet wil. Ik forceer uiteraard dan niets en dan maar geen bijvoeding, Ik probeer het later dan nog eens.
  woensdag 23 november 2011 @ 22:32:31 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104741931
@Danic, ik zou ook niet weten wat het is, rot he als er iets is met je kindje en je weet niet wat, laat staan wat je kan doen om het te verhelpen..... -O-

Lientje heeft twee nare dagen achter de rug. Veel huilbuien, soms wel/ soms niet willen slapen in bed. Huilend wakker worden, niet willen spelen, veel bij mama hangen, veel aan de borst, veel eten. Oortjes of ziek ofzo is het volgens mij niet....vermoeiend is het wel. Ik geniet maar van de lachjes tussendoor en ben ook moeder geworden om er voor haar te zijn als ze zich niet prettig voelt. O+

Ik gok een 'sprong' of een reactie op het weekend weg....
pi_104742035
Het is wel heel herkenbaar wat je schrijft, qua gedrag komt het aardig overeen met Eva. Alleen kwam er dan net nog die pijn bij. Kijk, een sacherijnige dag, daar kan ik mee leven.
Dan denk ik wel eens pffff, maar goed, die hebben we allemaal wel eens.
Maar als ze pijn heeft en het uitgilt en ik kan er niet mijn vinger op leggen wat er aan de hand is, dan voel ik me zo machteloos -O-
En ja, dan komen de :'( vanzelf
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 november 2011 @ 22:35:31 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104742098
Danic: Ik zat laatst met Geert bij de huisarts op verdenking van toch weer een oorontsteking. Hij bleef naar z'n oortjes grijpen en ik voelde geen tandjes (hij heeft er nu vier boven en twee onder, mafketel). Voelt die huisarts één keer, maar meteen ook achterin, bingo. Kies dwars. Ze hoeven nog niet door te komen, maar het zijn krengen en ze kunnen er al maanden eerder last van hebben, en die pijn kan ook doorstralen naar de oortjes helaas.

woensdag 23 november 2011 @ 22:35:32 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104742100
Het zou best kunnen dat zo'n weekend uit de eigen omgeving meer impact heeft dan bijv. 2 weken...
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 november 2011 @ 22:37:13 #117
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104742208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wie zegt het dan wel?
Dat zeggen de cijfers Vanyel:
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3909/hib.aspx

En daar staat nog meer informatie. Geen pro of con website btw. Kritisch dat wel.

En ik snap dat jij helemaal voor enten bent maar je hoeft niet zo in te hakken op mensen die daar kritisch op zijn. Waarom moet elk woord wat kritisch is op vaccineren bewezen worden en hoeven andere meningen niet onderbouwd te worden? Omdat het RIVM het zegt? Datzelfde RIVM raadt sommige mensen hier ook de griepprik aan en daar vertrouwen we dan weer niet op en dat kunnen we ook niet goed onderbouwen. Terwijl de griepprik wat mij betreft een stuk minder impact heeft dan de entingen voor je baby.
Trotse mamma :)
pi_104742243
Ik ga morgen nog wel eens voelen. Ze zit wel vaak op haar vingers te kauwen en dan vaak achterin inderdaad, dus ik voel wel eens, maar kan niets ontdekken.
Zou ook wel een rare volgorde zijn, maar ja, die van mij is ook lekker gek natuurlijk ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 22:37:51 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104742256
Bij Lientje had ik gisteren ook het idee van pijn, ze huilde alsof ze pijn had, echt gillen/krijsen. Maar dat doet ze ook als ze boos is of driftig. Ook als ze moest liggen ging ze huilen, maar een uurtje later weer niet....

Ik zou even met bijvoeding stoppen of haar zelf laten eten. In de kinderstoel en dan een stukje gekookte groente in haar handje geven. Zo geef je haar weer de regie terug, wellicht vind ze dat prettig en voelt ze zich goed dat ze dat kan.
pi_104742372
Ja dat was ik inderdaad van plan Juud, haar gewoon ff zelf laten kauwen/sabbelen op een stuk.

Het is tenslotte bijvoeding, dus geen must.
We moeten woensdag naar het cb, dus dan ga ik het daar ook eens aankaarten.
pi_104742484
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef Faithz het volgende:

[..]

En daar staat nog meer informatie. Geen pro of con website btw. Kritisch dat wel.

En ik snap dat jij helemaal voor enten bent maar je hoeft niet zo in te hakken op mensen die daar kritisch op zijn. Waarom moet elk woord wat kritisch is op vaccineren bewezen worden en hoeven andere meningen niet onderbouwd te worden? Omdat het RIVM het zegt? Datzelfde RIVM raadt sommige mensen hier ook de griepprik aan en daar vertrouwen we dan weer niet op en dat kunnen we ook niet goed onderbouwen. Terwijl de griepprik wat mij betreft een stuk minder impact heeft dan de entingen voor je baby.
Ze vraagt toch gewoon om een bron en geeft haar mening?
Ik ze haar verder niet echt in hakken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 november 2011 @ 22:43:26 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104742569
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:39 schreef danic het volgende:
Ja dat was ik inderdaad van plan Juud, haar gewoon ff zelf laten kauwen/sabbelen op een stuk.

geef dan een gekookte wortel ;) daar kunnen ze zich moeilijk in verslikken en 't is goed om (achterin) op te kauwen. Daarnaast is wortel wel een van de veiligste dingen om als eerste te geven qua bijvoeding :)

woensdag 23 november 2011 @ 22:43:32 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104742573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:39 schreef danic het volgende:

Psies en je wil vooral voorkomen dat ze er weerstand tegen krijgt. Geef je haar ook nog steeds pap trouwens? Daar ben ik niet van op de hoogte. Dat wil ook wel eens werken op haar buikje, wellicht wat minderen of pure rijstebloem?
pi_104742825
Ze krijgt in haar laatste fles pap inderdaad, alleen rijstebloem.
We wisselden wel eens af met de vanille, maar daar sliep ze onrustig van (suikers!!), dus die is in de prullenbak gegaan.

Ik ga slapen trouwens, ze slaapt nog niet door, dus ik pak de uurtjes die ik pakken kan.
Tips zijn heel erg welkom, maar die lees en reageer ik dan morgen op.
pi_104742892
Wat vervelend Danic!
Als ze zo hard huilen dat ze geen geluid meer maken wil het nog wel eens helpen om eventjes (zachtjes) in het gezichtje te blazen. Ze schrikken dan een soort van van de plotselinge lucht en vergeten heel even waar ze mee bezig waren. Ik vond het niks dat zo huilen zonder geluid, heel naar.

Over enten, ik heb er ook lang en goed over nagedacht, gesprekken over gehad met huisarts en cb en uiteindelijk besloten om het wel te doen.

Inmiddels zelfs op het punt om mezelf opnieuw te laten enten ivm beroep. En ik baal een tikje dat kinderen nu straks wel tegen hepatitis B ingeënt worden en dat mijnesen daar net buiten vallen, ik overweeg om het CB te vragen of mn meisjes nog mogen meedraaien met de hep. B vaccins.
Ik vind hep. B namelijk ook een behoorlijk nare ziekte met flinke gevolgen en het risico op besmetting is heel aanzienlijk.

Overigens lees ik ook geen gehak van Vanyel eigenlijk.
:)
pi_104742930
quote:

[..]

Ik zie nergens mensen op Nirak inhakken hoor.
En ik heb wel degelijk mijn mening onderbouwd. Ik vind het risico groter met niet inenten dan met wel enten. Tevens zoals gezegd. Dan kan ik mijn kind niet naar het kdv brengen en die opvang heb ik wel nodig.
The way you rock'n'roll
pi_104742984
quote:

[..]

:?
Waar hak ik?

edit: wat zij zeggen dus.
  woensdag 23 november 2011 @ 22:52:12 #128
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104743088
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:41 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ze vraagt toch gewoon om een bron en geeft haar mening?
Ik ze haar verder niet echt in hakken?
Misschien vat ik het te hakkerig op maar mede ook omdat eerder opgemerkt werd dat het aso zou zijn. Of dat mensen die anders willen zijn maar felgekleurde jassen aan moeten trekken.. Of omdat ik ook een wijf ben ;) :P

Maar ik vind net als Nirak dat er te makkelijk overheen gestapt wordt. Het zal wel uitdraaien op enten maar er mag best eens kritisch naar gekeken worden zonder dat we maar aan moeten nemen dat dit het beste voor je kind is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 november 2011 @ 22:52:40 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104743119
oeh .. een hormonale bitchfight? :P Come on ladies er word niet gehakt, maar gewoon normaal gediscussieerd! en tevens heb ik geen zin om m'n nominaties voor de awards te moeten editen ja!

woensdag 23 november 2011 @ 22:52:45 #130
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104743127
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:?
Waar hak ik?

edit: wat zij zeggen dus.
Sorry :)

Selectief kritisch zijn dan :)
pi_104743278
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef Faithz het volgende:

[..]

Misschien vat ik het te hakkerig op maar mede ook omdat eerder opgemerkt werd dat het aso zou zijn. Of dat mensen die anders willen zijn maar felgekleurde jassen aan moeten trekken.. Of omdat ik ook een wijf ben ;) :P
Kraamvrouwenhormonen van je vrouw :)
  woensdag 23 november 2011 @ 22:55:36 #132
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104743294
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef DJMO het volgende:
oeh .. een hormonale bitchfight? :P Come on ladies er word niet gehakt, maar gewoon normaal gediscussieerd! en tevens heb ik geen zin om m'n nominaties voor de awards te moeten editen ja!
Ik heb niet eens een kind gebaard :') ben wel in mijn 'maan' :r zou dat het zijn.

Ennn nominaties staan, die mensen hebben hun sporen al verdiend :D
  woensdag 23 november 2011 @ 22:56:25 #133
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104743336
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Kraamvrouwenhormonen van je vrouw :)
Maar serieus, check die link eens. Stof tot nadenken hoor.
pi_104743484
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef Faithz het volgende:

[..]

Sorry :)

Selectief kritisch zijn dan :)
Je wijkt af (of overweegt dat) van het gebruikelijke. Dan kun je meestal wel vragen verwachten. Zeker als het gaat om nare ziektes waar je, ook bij niet enten, minder kans op hebt omdat anderen dat wel doen.
En dat kdv-argument. Bij ons had een ouder, niet geënt kind iets (weet niet meer wat, volgens mij mazelen?) waar de babietjes nog niet tegen geënt waren. Iedereen dikke stress omdat het voor die kleintjes behoorlijk gevaarlijk kon zijn (gelukkig voor onze tijd). Dat vind ik zacht gezegd geen toffe gedachte.
  woensdag 23 november 2011 @ 23:04:39 #135
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104743791
Nee, geen toffe gedachte. Uiteindelijk wil je het beste voor je kind en wil je dat niet in gevaar (laten) brengen.

Ik had er nooit over nagedacht totdat Nirak er vanmiddag over begon en dan ga je eens lezen, googlen.. En twijfelen.

Ik denk dat vaccineren heel goed is. Maar ik denk ook dat het beter kan dan nu gedaan wordt. En dat de voorlichting beter kan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 november 2011 @ 23:09:11 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104743991
Met dat stukje voorlichting heb je een goed punt te pakken Faithz, dat is dramatisch slecht vind ik. Zeker over de (hulp) stoffen die gebruikt worden bij 't enten .. 't zal vast ergens te vinden zijn, maar ik ben er niet van op de hoogte. Ik heb dus wel gewoon bijna blind besloten ze te laten enten omdat ik NIET enten te gevaarlijk vond.

pi_104744389
Maar op zich betekent dat je uiteindelijk besluit om wél te enten volgens het RIVM schema nog niet per se dat je er niet (heel) kritisch over na hebt gedacht. De voorlichting kan wel beter op dat vlak, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat mensen die het RIVM schema volgen daar niet kritisch over nagedacht hebben.

En wellicht ter overweging voor jullie dan, je kunt alle entingen los van elkaar ook laten toedienen door de huisarts, dan heb je de keuze of je tetanus wel of niet dan al toedient en of je dat op een bepaalde leeftijd wilt doen. De kosten zijn dan alleen wel geheel voor eigen rekening en das niet echt misselijk.
:)
  woensdag 23 november 2011 @ 23:58:39 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104746099
Djmo wortel is behoorlijk allergeen hoor.. Ik weet dat je t lief bedoelt en denk ansich goed mee , maar t klopt niet ;)

Danic hoop dat het CB advies voor je
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 november 2011 @ 00:02:37 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104746275
oh eh, ik was echt serieus van mening dat wortel redelijk veilig was om mee te starten omdat het zacht van smaak is en makkelijk te verteren. Wellicht op 't verkeerde been gezet omdat de potjes voor vier maanden ook standaard wortel bevatten. nu vraag ik me alleen wel af wat er voor allergenen in zitten dan?

donderdag 24 november 2011 @ 00:12:30 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104746638
De allergeen van een product is een bepaalde stofje zeg maar waarop iemand reageert.
Hoe "makkelijk" iets verteert zegt ook niets over hoe allergeen iets is.

Wortel is juist heel bekend als kruisallergie net zoals Appel bijv. T stomme is dat in veel potjes Appel zit ( althans jaren terug) Dan had je potje wortel of banaan en zat er toch Appel bij in 8)7
pi_104746710
er zit zelfs appel in tomatenketchup!
[/wijsneus]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 november 2011 @ 00:16:12 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104746769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:14 schreef Kleurdoos het volgende:
er zit zelfs appel in tomatenketchup!
[/wijsneus]
jij solliciteert ergens naar! >:) :P

Weet je wat 't is Evenstart: als je niet thuis bent in die materie, verdiep je je er ook niet in natuurlijk. thnx :)

donderdag 24 november 2011 @ 00:47:42 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104747683
Dat snap Ik, maar dan moet je er ook geen uitspraak over doen ;)
pi_104749346
Om half 11 Danne in bed gelegd en hij is nog niet wakker... Dat is nu al 7 uur slaap achter elkaar, maar hij is pas 4 weken.. Ben benieuwd of hij vandaag gaat inhalen...
pi_104749361
Waarom ben jij dan wakker? Ga slapen joh!

Jelte heeft om 00:00 nog gehad nadat hij elk uur wilde drinken. Hij ligt nu ingebakerd in een hydrofiel en slaapt nu veel beter. Hij in ingeslapen met een speen ik had rauwe tepels inmiddels en wist wel dat hij moe was, dus dat kon wel.
En hij meldde zich om 5:00 weer. En net met verschonen poepte hij! Gelukkig lag er een hydrofiel onder, maar wegens verdwaalde spetters kan ik morgen alsnog verschonen. Nu geen zin in. Manlief slaapt en je ligt er niet op of onder. (tzit op het dekbedovertrek aan mijn kant)

Ah. Klaar! Trusten :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_104749425
Hier even een *O* Voor poepluier! Na 4 dg weer een luier vol! Ben benieuwd hoe het verder gaat of ie nu weinig poepluiers blijft houden door bv.

Hier kwam J. om 23u, 2.15u en 6u.

Zometeen nog ff verder slapen denk :O maar eerst ff discussie over enten teruglezen.
pi_104749438
*O* voor de poepluier met spetters :')

Mijn borst wordt hier letterlijk aangevallen na 8 uur zonder :')
En ik sliep even niet nee, na 6 uur slaap achter elkaar was ik ineens heel uitgerust. Maar wil me zo nog wel even omdraaien :)
pi_104749527
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met de minipil, cerazette, die je tijdens bv kan slikken?
pi_104750620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 05:30 schreef Vlindur het volgende:
Waarom ben jij dan wakker? Ga slapen joh!

Jelte heeft om 00:00 nog gehad nadat hij elk uur wilde drinken. Hij ligt nu ingebakerd in een hydrofiel en slaapt nu veel beter. Hij in ingeslapen met een speen ik had rauwe tepels inmiddels en wist wel dat hij moe was, dus dat kon wel.
En hij meldde zich om 5:00 weer. En net met verschonen poepte hij! Gelukkig lag er een hydrofiel onder, maar wegens verdwaalde spetters kan ik morgen alsnog verschonen. Nu geen zin in. Manlief slaapt en je ligt er niet op of onder. (tzit op het dekbedovertrek aan mijn kant)

Ah. Klaar! Trusten :D
:o

Ik verschoon altijd op zijn kamer en met dezelfde reden bibs naar mij toe gedraaid en niet naar de gordijnen :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 november 2011 @ 08:57:05 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104750716
's nachts verschoon ik niet, tenzij een doorgelekte of overduidelijke poepluier. Zelfs in 't begin (of juist in 't begin) had ik zoiets van : ik ga echt niet voor elke scheetvlek (drie duppels bv-poep) een luier verschonen. :N

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')