Hib-meninggitis is toegenomen, maar dat zegt het rivm nietquote:
Maar áls ze het dan krijgen is het met een veel milder verloop. Ik heb kinderen gezien die een kinkhoestbesmetting hebben doorgemaakt en die waren ook geent. Dat was dus mild vergeleken bij ongeent maar jeetje!! Blauw aangelopen boven de wasbak staan kwijlkotshoesten. Heel erg. Zou ik mijzelf niet vergeven dat ik mijn kind dat ongeent zou laten doormaken. Ik ben een beetje sceptisch over die autismeverhalen enzoquote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hib-meninggitis is toegenomen, maar dat zegt het rivm niet
Bof en mazelen vaccin is niet dekkend, kinderen kunnen het toch nog krijgen..
Dat bleek ook broodje aap. De onderzoeker die deze conclusie trok bleek enkele tienduizenden euro's ontvangen hebben van een groep ouders die ervan overtuigd waren dat hun kind er wat aan over gehouden zou hebben. Hij had dan ook resultaten vervalst en "aangepast". Daar is dus niets van waar.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben een beetje sceptisch over die autismeverhalen enzo
Klopt. Maar het geeft wel iets meer zekerheid én milder verloop. Want niet helemaal dekkend is wel gedeeltelijk dekkend en dus altijd beter dan niet dekkend.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:22 schreef Nirak het volgende:
Kinkhoest komt in heel NL voor tegenwoordig. Is onlangs nog in het nieuws geweest, heeft niets te maken met de "staphorst" hoek
Dat komt simpelweg omdat het kinkhoest vaccin niet "dekkend" is. De "dosis" is in '98 verdubbeld maar dat mocht ook niet baten. Dus ook al is je kind geent tegen dktp, dan is het advies nog steeds om het weg te houden bij hoestende mensen..
Wie zegt het dan wel?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hib-meninggitis is toegenomen, maar dat zegt het rivm niet
Dat zeggen de cijfers Vanyel:quote:
Ze vraagt toch gewoon om een bron en geeft haar mening?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef Faithz het volgende:
[..]
Dat zeggen de cijfers Vanyel:
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3909/hib.aspx
En daar staat nog meer informatie. Geen pro of con website btw. Kritisch dat wel.
En ik snap dat jij helemaal voor enten bent maar je hoeft niet zo in te hakken op mensen die daar kritisch op zijn. Waarom moet elk woord wat kritisch is op vaccineren bewezen worden en hoeven andere meningen niet onderbouwd te worden? Omdat het RIVM het zegt? Datzelfde RIVM raadt sommige mensen hier ook de griepprik aan en daar vertrouwen we dan weer niet op en dat kunnen we ook niet goed onderbouwen. Terwijl de griepprik wat mij betreft een stuk minder impact heeft dan de entingen voor je baby.
geef dan een gekookte wortelquote:Op woensdag 23 november 2011 22:39 schreef danic het volgende:
Ja dat was ik inderdaad van plan Juud, haar gewoon ff zelf laten kauwen/sabbelen op een stuk.
Het is tenslotte bijvoeding, dus geen must.
We moeten woensdag naar het cb, dus dan ga ik het daar ook eens aankaarten.
Psies en je wil vooral voorkomen dat ze er weerstand tegen krijgt. Geef je haar ook nog steeds pap trouwens? Daar ben ik niet van op de hoogte. Dat wil ook wel eens werken op haar buikje, wellicht wat minderen of pure rijstebloem?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:39 schreef danic het volgende:
Ja dat was ik inderdaad van plan Juud, haar gewoon ff zelf laten kauwen/sabbelen op een stuk.
Het is tenslotte bijvoeding, dus geen must.
We moeten woensdag naar het cb, dus dan ga ik het daar ook eens aankaarten.
Ik zie nergens mensen op Nirak inhakken hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef Faithz het volgende:
[..]
En daar staat nog meer informatie. Geen pro of con website btw. Kritisch dat wel.
En ik snap dat jij helemaal voor enten bent maar je hoeft niet zo in te hakken op mensen die daar kritisch op zijn. Waarom moet elk woord wat kritisch is op vaccineren bewezen worden en hoeven andere meningen niet onderbouwd te worden? Omdat het RIVM het zegt? Datzelfde RIVM raadt sommige mensen hier ook de griepprik aan en daar vertrouwen we dan weer niet op en dat kunnen we ook niet goed onderbouwen. Terwijl de griepprik wat mij betreft een stuk minder impact heeft dan de entingen voor je baby.
quote:Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien vat ik het te hakkerig op maar mede ook omdat eerder opgemerkt werd dat het aso zou zijn. Of dat mensen die anders willen zijn maar felgekleurde jassen aan moeten trekken.. Of omdat ik ook een wijf benquote:Op woensdag 23 november 2011 22:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ze vraagt toch gewoon om een bron en geeft haar mening?
Ik ze haar verder niet echt in hakken?
Sorryquote:Op woensdag 23 november 2011 22:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar hak ik?
edit: wat zij zeggen dus.
Kraamvrouwenhormonen van je vrouwquote:Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien vat ik het te hakkerig op maar mede ook omdat eerder opgemerkt werd dat het aso zou zijn. Of dat mensen die anders willen zijn maar felgekleurde jassen aan moeten trekken.. Of omdat ik ook een wijf ben![]()
Ik heb niet eens een kind gebaardquote:Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef DJMO het volgende:
oeh .. een hormonale bitchfight?Come on ladies er word niet gehakt, maar gewoon normaal gediscussieerd! en tevens heb ik geen zin om m'n nominaties voor de awards te moeten editen ja!
Maar serieus, check die link eens. Stof tot nadenken hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kraamvrouwenhormonen van je vrouw
Je wijkt af (of overweegt dat) van het gebruikelijke. Dan kun je meestal wel vragen verwachten. Zeker als het gaat om nare ziektes waar je, ook bij niet enten, minder kans op hebt omdat anderen dat wel doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:52 schreef Faithz het volgende:
[..]
Sorry
Selectief kritisch zijn dan
jij solliciteert ergens naar!quote:Op donderdag 24 november 2011 00:14 schreef Kleurdoos het volgende:
er zit zelfs appel in tomatenketchup!
[/wijsneus]
quote:Op donderdag 24 november 2011 05:30 schreef Vlindur het volgende:
Waarom ben jij dan wakker? Ga slapen joh!
Jelte heeft om 00:00 nog gehad nadat hij elk uur wilde drinken. Hij ligt nu ingebakerd in een hydrofiel en slaapt nu veel beter. Hij in ingeslapen met een speen ik had rauwe tepels inmiddels en wist wel dat hij moe was, dus dat kon wel.
En hij meldde zich om 5:00 weer. En net met verschonen poepte hij! Gelukkig lag er een hydrofiel onder, maar wegens verdwaalde spetters kan ik morgen alsnog verschonen. Nu geen zin in. Manlief slaapt en je ligt er niet op of onder. (tzit op het dekbedovertrek aan mijn kant)
Ah. Klaar! Trusten
Kan Sarah lag al heel snel ik geloof 2,5 week in een slaapzak puur omdat ze de dekens wegtraptequote:Op donderdag 24 november 2011 09:23 schreef Susie het volgende:
nee hoor Cyntiaa, mijn meid plast ook mega veel! Iedere 3 -3,5 uur wel een volle luier en vannacht dus helaas buiten de luier, kon ik dus met mijn duffe hoofd ook nog eens schone kleertjes aan doen.
Anouk had vanmorgen trouwens haar deken helemaal weggetrapt en zichzelf ook naar boven getrappeld? Ze lag in ieder geval hoger dan ik haar had neergelegd. Is dat normaal voor baby's van een maand? Ze slaapt nog niet in een slaapzak, trappelzak of hoe heet zo'n ding, wordt dat tijd dan?
Hier ook, zulke zware plasluiers. We verschonen hem ook 's nachts iedere keer, maar nu inderdaad ook een keer overgeslagen wegens errug wakker worden van verschonen..quote:Op donderdag 24 november 2011 08:59 schreef Kleurdoos het volgende:
lex is mijn kleine pissebed dus die heb ik tot vorige week elke nacht wel een schone broek gedaan.. maar vanaf afgelopen week ben ik ermee gestopt omdat ie er zo wakker van werd. Ik vind het wel bijzonder hoeveel pis dat menneke produceert, ik zou bijna een gat in de deur kunnen gooien met zo'n volle luier en ik verschoon m gewoon elke 3 uur.
had ik hier gisterenmiddag, zo'n ik wil alleen maar vastgehouden worden moment. En dat vond mijn moeder helemaaaaaaal niet ergquote:Op donderdag 24 november 2011 11:44 schreef Susie het volgende:
Wat vervelend die allergieen. Mijn broer is voor alles en nog wat allergisch, heel vervelend, maar die is inmiddels natuurlijk ouder. Voor die kleintjes vind ik het zielig.
Hier is het weer 'ik wil alleen bij mama in de armen liggen' ochtend. Lief hoor, maar ze moet toch eens slapen? En ze is wel moe hoor! En dan uit het niets in ene een grote keel opzetten.... Zit wat dwars denk ik.
Ben er wel al beter in om mij eraan over te geven. Trots op mijzelf!
Maar jij geeft ook borstvoeding toch? Want een van de redenen waarom ik dat doe is omdat me verteld is dat kids dan minder allergien ontwikkelen.. maar daar kun je dus ook gewoon pech mee hebben dus... Arme meid..quote:Op donderdag 24 november 2011 10:04 schreef mignonne het volgende:
Jipster ik slik de cerazette, wat wilde je weten?
Ooooh Evenstar! Er valt hier ineens een kwartje...![]()
ik word er zo moedeloos van, we waren gestopt met alles, en toen ging het goed, maar nu we weer begonnen zijn heb ik het gevoel dat we weer terug bij af zijn. Onrustig slapen, veel huilen enz enz. Gister pompoen gegeven, ze vrat het potje uit je handen, maarja, 's nachts wel weer ontzettend aan het piepen en huilen. Ik hou dat maar op gevoelige darmen ofzo, maar het wordt er niet makkelijker op om de allergieën eruit te pikken op die manier
en dan ga ik ook nog vanmiddag naar de huisarts omdat ik vermoedelijk voor veel meer allergisch ben dan ik zelf dacht. Ik ben nog niet dood dus zo dramatisch is t allemaal niet, maar ik voel me wel een drol dat zo'n kwartje er 27 jaar over doet om te vallen![]()
hehe ja pech, zo kun je het ook noemenquote:Op donderdag 24 november 2011 12:00 schreef Nirak het volgende:
[..]
Maar jij geeft ook borstvoeding toch? Want een van de redenen waarom ik dat doe is omdat me verteld is dat kids dan minder allergien ontwikkelen.. maar daar kun je dus ook gewoon pech mee hebben dus... Arme meid..
Zo ken ik er nog eentje mijn oma heeft op haar 72ste of zo de stempel Coeliakie gekregenquote:Op donderdag 24 november 2011 12:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jeetje mp das ook wat! Tarwe en gluten zijn van die moeilijke gevallen, zit inderdaad in zo verschrikkelijk veel. Cas van mous heeft ook een tarwe-allergie geloof ik, toch?
Mijnesen zijn getest op coeliakie allebei en dat is het gelukkig niet. Maar ik hoor wel vaker dat die dingen zich later kunnen openbaren. Een klasgenootje van de universiteit had het ook, die ging na haar twintigste ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Uiteindelijk ging ze een jaar op uitwisseling in China en is daar de diagnose coeliakie gesteld. "grappig" genoeg is ze zelf arts maar had ze de symptomen bij zichzelf helemaal niet als zodanig herkend.
Nou ik merk het wel als ik nergens last van heb hoe ik ook geen onderzoekquote:Op donderdag 24 november 2011 12:29 schreef mignonne het volgende:
je zou een familie-onderzoek aan kunnen vragen voor jezelf.![]()
coeliakie is gebonden aan een bepaald gen geloof ik, heb je dat gen niet dan ontwikkel je ook geen coeliakie. Heb je dat gen wel, dan heb je in ieder geval de aanleg om het te kunnen ontwikkelen. Ik geloof niet dat het dan ook per se tot uiting zal komen.
liefquote:Op donderdag 24 november 2011 14:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne vallen en opstaan![]()
Pompoen gaat hier niet , gepuzzel is het toch ook hè.
Appel geeft ansich hier geen sterke reactie, maar hij versterkt wel t reageren op andere dingen.
Ik vind je stoer
( en vriendin van me kwam er via bv allergeenvrij ( koemelk ei etc) dieet ook achter dat bepaalde klachten had, maar niet typische klachten en nu voor zichzelf t ook weg laat en echt opgeknapt is )
Sarah heeft haar armbandje al van een week of 4 om. Die hebben we tussendoor 1x laten verlengen nuquote:Op donderdag 24 november 2011 16:11 schreef Susie het volgende:
Wat lachen MP! En wat heeft Sarah lekker spekarmpjes!![]()
En ook zo'n lief armbandje! Wij hebben een zilveren en gouden gekregen, ben benieuwd wanneer ik ze om kan doen. De zilveren is een stuk kleiner, maar wanneer is dat nou handig om om te doen? Nu in ieder geval niet, dan heeft ze nog meer om haar gezicht mee open te halen
Misschien volgende week dan maar proberen. Ik wil volgende week met Anouk naar mijn werk... ff showen natuurlijkquote:Op donderdag 24 november 2011 16:18 schreef MamaPurk het volgende:
dank voor jullie lieve reacties
[..]
Sarah heeft haar armbandje al van een week of 4 om. Die hebben we tussendoor 1x laten verlengen nuEn Jaël heeft er ook eentje maar die had hem pas met een half jaar om. (met je eerste kindje is dat toch anders qua idee enzo...)
Thanks! Ga ik es even neuzen, lijkt me gewoon zo leuk!quote:Op donderdag 24 november 2011 16:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fannetje was dat bij opeenrozewolk.nl
Waarom weet ik dit vraag je je af. Omdat mijn moeder er eentje voor Puck in bestelling heeft staan voor zijn verjaardag
Pompoen gaat hier juist goed en appel (nu) niet. Op t kdv hadden ze haar maandag weer gewoon met de groep laten meeetenquote:Op donderdag 24 november 2011 14:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne vallen en opstaan![]()
Pompoen gaat hier niet , gepuzzel is het toch ook hè.
Appel geeft ansich hier geen sterke reactie, maar hij versterkt wel t reageren op andere dingen.
okeej nou hopelijk komt het niet meer voor arme Dottir (en mama's natuurlijk ook)quote:Op donderdag 24 november 2011 17:12 schreef Vanyel het volgende:
Niks bijna hoor. Ik vind het echt slecht. Waren ook boos. Ze hebben erover gehad van hun baas, uitgebreid excuus aangeboden en proberen nu een andere manier om het wel te onthouden. En ze moeten dagelijks alles opschrijven wat ze eet, dan zijn ze er hopelijk bewuster mee bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |