quote:Op woensdag 23 november 2011 21:53 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk, morgen zien jullie foto's van een strak gesausd plafond in de woonkamert en een strak getegelde muur in de badkamert.
Ze zijn nog niet klaar met aansluiten, er ontbreekt op dit moment nog veel meer onder de ketel.Zelfs de verwarmingsbuizenquote:Op woensdag 23 november 2011 22:56 schreef z80 het volgende:
ontbreekt er bij de verwarmingsketel niet een condens afvoer?
En de rookgasafvoer en luchtaanvoerquote:Op woensdag 23 november 2011 23:10 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet klaar met aansluiten, er ontbreekt op dit moment nog veel meer onder de ketel.Zelfs de verwarmingsbuizen
De rookgasafvoer en luchtaanvoer zijn al aanwezig en aangesloten, de verwarmingsbuizen zijn ook al aangebracht hoor. ze vielen alleen buiten de fotoquote:Op woensdag 23 november 2011 23:51 schreef junkiexp het volgende:
En de rookgasafvoer en luchtaanvoer
Op die foto waren ze ook nog niet aangesloten hoorquote:Op donderdag 24 november 2011 06:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
De rookgasafvoer en luchtaanvoer zijn al aanwezig en aangesloten, de verwarmingsbuizen zijn ook al aangebracht hoor. ze vielen alleen buiten de fotoEn het is ook nog een oude foto
Alleen de condensafvoer moet nog, maar dat staat voor vrijdag en zaterdag op de planning.
Oh ja je hebt gelijk.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:52 schreef junkiexp het volgende:
Op die foto waren ze ook nog niet aangesloten hoor
Ja, het gaat goed al zijn we wel vertraagd ondertussen. Verhuizen voor de kerst gaat waarschijnlijk niet meer lukken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:15 schreef TAV74 het volgende:
Even weer inchecken hier. Wat een werk hebben jullie al verzet zeg
Tuurlijk welquote:Op woensdag 30 november 2011 18:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verhuizen voor de kerst gaat waarschijnlijk niet meer lukken.
Ja, we hebben een behoorlijk duur douchebad van V&B gekocht. Er zit een ronde uitsparing aan een kant zoals je ziet op de foto hierboven. Het bad komt gewoon waar het zat rechts van het toilet. De indeling van de badkamer blijft eigenlijk precies hetzelfde zoals 't was:quote:Op maandag 5 december 2011 11:28 schreef AnneX het volgende:
Degelijk werk van plankie's pa en plank en lein![]()
En ik ben benieuwd naar de servieskast van Lein![]()
En er gaat ook nog een bad in?
Het werkt ongeveer hetzelfde als fix& finish; 2 delen poeder en 1 deel water ongeveer, totdat je een mooie pasta krijgt. Binnen 45 min. wordt het een beetje hard en dan werkt het niet zo lekker meer. Het werkt wel iets gladder af dan fix & finish. Je moet het in meerdere lagen opzetten, want het krimpt een beetje bij drogen. Maar dat weet je vast wel.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:53 schreef Reese het volgende:
Fijn dat jullie zulke goeie hulp hebben oa aan Kaas' vader. Ik heb er ook zo een
Werkt dat Uniflott spul goed? Ik heb hier ook net een plafonnetje gegipst, (had ik nog niet eerder gedaan, want verder overal balkenplafonds) en ben eigenlijk te lui om dat te stuken. Plan was dan ook om de naden af te smeren en dan te sauzen. Heb heel lui kant en klaar Alabastine spul gekocht bij de bouwmarkt naast mijn werk zonder me er heel goed in te verdiepen. Maar misschien is Uniflott beter? Kun je wat vertellen over de verwerking?
Gewoon een beetje proberen, begin ergens en je krijgt de slag wel te pakken.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:00 schreef Reese het volgende:
Ok, thanks voor je antwoord!
Nog best bewerkelijk stiekem, met mixen, beperkte verwerkingstijd, etc.Ik ga heel eigenwijs bij een onopvallend stukje (een vierkante meter in een halletje van de bijkeuken -> raar hokjeshuis heb ik
) eerst proberen met die kantenklare meuk. Mocht het niet lukken, dan weet ik dat er een goeie oplossing van de vrienden van Knauf is
Succes daar aan de Maas! Wat staat er voor dit weekend op de planning?
Hier zijn de werken nog bezig. De vloer in de badkamer zit er helemaal in, ook tegen de zijkant van het bad. De voegen zitten er ook in.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:52 schreef AnneX het volgende:
Hoest het hiero?
En met de enkel van Lein?
Is de kamer nu leeg en de keuken vol?
We hebben een pot RAL9010 gekocht waar de meterkast al mee is gedaan aan de binnenkant. Voor het houtwerk binnen (incl de plinten wellicht) is nog geen beslissing genomen. Het wordt iig een hele lichte kleur, bijna wit of 9010 zoals jij voorstelt. De deuren wilde ik eigenlijk wel donkerder doen voor het effect.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:34 schreef AnneX het volgende:
De to do lijst is lang en ziet er tgl. overzichtelijk uit.
Verfkleur kies je toch 9010 ofwel warmwit ?
Komt aankleding en kleuren mooi uit en werkt ruimtelijker dan kleuren die
begrenzen.
Dan spreek ik uit ervaring.
Fijn dat het met de enkel redelijk te doen is, ondanks au .
Af en toe ??? zul je het zat zijn, neem een avondje / dagje vrij en dan weer met
goeie moed ertegenaan.
Fijne dagen samen.
Ja, kleur kan je huis maken maar ook breken. We hebben van die Histor kleurenstalen meegenomen. Deze heb ik uitgezocht.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:56 schreef AnneX het volgende:
Ok. 9010 is de kleur wit die in renovatiewerk wordt toegepast.
Door lichtval etc. lijkt wit op kozijnen en deurvlakken altijd iets anders witt.
Donkerder of lichter.
Nu zit ik te kijken naar een 9010 deur, waar het schijnsel van een schemerlamp opvalt, en de deur is nu warmer wit ( dan de muur) bijvoorbeeld.
Bij paneeldeuren, die hebben jullie toch, zal (ook) door schaduw/lichtwerking de panelen doen uitkomen.
/maandenlang in het huurhuis aangekeken tegen paneeldeuren die in licht- en donkergroen waren gedaan. lillik imho.
Met nog donkerder kozijnen.
De muren worden zowiezo 9010 wit, ze zijn dit al deels in de keuken en achter de radiatoren. De kozijnen wit met tint, óf gewoon 9010 wit. Ik heb hier met Leintjeuh al over gestreden. Ik wil licht in huis want de vloer en de forno hebben al kleur genoeg van zichzelf.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Oeh Kaas, je kan je kozijnen ook gewoon wit doen toch? En dan spelen met de rest? Een muur kleur je in een uur over. Het is met een beetje goede wil net Living Colors van Philips.
Het kleurendilemma:quote:Op woensdag 21 december 2011 21:50 schreef AnneX het volgende:
Oh Kaas en Lein, jullie " moeten" niks.
Zoals je ms weet, wonen wij in een klein huis.
Graag had ik een gekleurde muur gezien, en bij de buren zie ik het effect.
Het wordt ( nog) kleiner.![]()
Vandaar mijn pleidooi voor wit 9010 zonder dat het des de Bouvrie wordt.
Met kleur van meubilair, stoffen, dingen aan de muur en lichtinval heb je genoeg variatie.
Vlg mij is het ook een huis met veel (zon) lichtinval.
Ja, maar van welke kant? Der bovenste rij is gekozen door mijn mama, de onderste rij is van Kaas' tantequote:Op vrijdag 23 december 2011 17:06 schreef z80 het volgende:
persoonlijk ga ik voor kleur nummer 2. deze is iets warmer van kleur tov nummer 1.
de onderste rij.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:10 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja, maar van welke kant? Der bovenste rij is gekozen door mijn mama, de onderste rij is van Kaas' tante
idem hier.quote:
Ja ik houd ook wel van warmere tinten. Al ben ik het wel met Sunny eens dat de vloer al genoeg warmte geeft qua kleur. Ik denk dat deze beter uitkomt als het houtwerk een neutrale kleur heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de onderste rij ook het mooist. Maar ik houd dan ook erg van de warmere tinten. En aan de vloer in jullie badkamer te zien jullie waarschijnlijk ook? Volgens mij zul je je aan geen van de drie stalen een buil vallen.
Overigens houd ik juist erg van kleur in een interieur. Mijn lief wil ons huis juist zo licht mogelijk. We hebben nu een heel lichte vloer gekozen en RAL 9010 voor in de woonkamer. De slaapkamers en de zolder hebben wel allemaal een gekleurde muur. Slaapkamers mogen van mijn kleiner lijken dan ze zijn.
Nee, we gaan waarschijnlijk voor de laatste keer met de buren zuipen. Vanaf volgend jaar gratis vuurwerk.quote:Op woensdag 28 december 2011 00:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Gaan jullie met Oud &Nieuw naar het vuurwerk kijken? kun je dat goed zien vanaf het balkon?
De stalen zijn van Histor. Er staan geen RAL nummers op maar de laatste foto die ik heb gepost is hi-res. Daar kan je wel de Histor namen op zien.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ben benieuwd welke kleurstaaltjes dat zijnVolgens mij hebben we 2 daarvan (1 boven, 1 beneden) of soortgelijke ook gebruikt, maar dan voor de muren. Het houtwerk is allemaal RAL 9010.
Oh ja, ik zie het! We hebben die linksboven, met Hoop en Muis in de woonkamer. In de slaapkamers iets met Klei en Forel geloof ik, dat is meer beige, maar die heb je er niet bij liggenquote:Op woensdag 28 december 2011 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De stalen zijn van Histor. Er staan geen RAL nummers op maar de laatste foto die ik heb gepost is hi-res. Daar kan je wel de Histor namen op zien.
Oh er staat wel een nummer op, ik weet alleen niet of dat de RAL is.
Nou, alleen de kaderand om precies te zijn. Het water stond tot de rand rond het middaguur maar om 16u was het alweer gezakt. Geen stres erover aangezien het nog wel minstens een meter hoger moet komen wil het aan de deur geraken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:40 schreef Freddeh het volgende:
Hey Kaas! Hoor ik nou dat ze het Noordereiland aan het afsluiten zijn ivm wateroverlast?
Het voordeel van 2x gronden ontgaat me ten enen male.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag weer deuren geverfd met grondverf.
6 deuren, iedere deur 2 kanten, iedere kant 2x grondverf en 2x aflak.
Ons huis heeft 22 deuren. En mensen maar vragen waarom dat opknappen zo lang duurde.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
6 deuren, iedere deur 2 kanten, iedere kant 2x grondverf en 2x aflak. Totaal dus 48x een deurkant schilderen. Gisteren 6x 1 kant 1e grondlaag gedaan, vandaag alle deuren omgedraaid en 6x de andere kant.
Nog 36 te gaan.![]()
Pa heeft de wastafel opgehangen vandaag, kraan en sifon gemonteerd. Het bad gekit, en de thermostaatkraan erop gezet.
Jeetje, wat een grondig werk. Maar het eindresultaat zal ongetwijfeld prachtig zijn. Zodra mogelijk komen we een keer kijken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
6 deuren, iedere deur 2 kanten, iedere kant 2x grondverf en 2x aflak. Totaal dus 48x een deurkant schilderen. Gisteren 6x 1 kant 1e grondlaag gedaan, vandaag alle deuren omgedraaid en 6x de andere kant.
Nog 36 te gaan.![]()
wij haden 17 binnendeuren. vond ik al belachelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ons huis heeft 22 deuren. En mensen maar vragen waarom dat opknappen zo lang duurde.![]()
Wat is jullie planning nu zo'n beetje, wat betreft verhuizen?
Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat!
Volgende keer maar een loft, Reese!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:29 schreef Reese het volgende:
[..]
wij haden 17 binnendeuren. vond ik al belachelijk.daarom heb ik er ook een paar aan dit hardwerkende kluskoppel gedoneerd
way to go, K&L!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door Blues op 06-01-2012 20:59:10 ]
Dat moest van pa, volgens hem krijg je dan een beter onderlaag. De 1e laag is ook flink verdund, zodat 't goed in het hout trekt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Het voordeel van 2x gronden ontgaat me ten enen male.
Ik denk het plafond in de douche, de douche zelf, de geiser of de gaskachel. Maar als de haard aan gaat, moeten we denk ik de brandweer bellenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
@Dude: We hopen dat het voor 1 maart allemaal een beetje gedaan is. Het huis waar we nu wonen is niet zo best meer. Het is haast wachten tot er weer iets stuk gaat.
* alle afspraken afzegtquote:Op woensdag 11 januari 2012 09:47 schreef kaasplankje het volgende:
Volgens mij komen er nieuwe foto's aan vandaag.
Gaat voor de deuren liggenquote:Op woensdag 11 januari 2012 09:47 schreef kaasplankje het volgende:
Volgens mij komen er nieuwe foto's aan vandaag.
Alles is beter dan niets!quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:06 schreef junkiexp het volgende:
Ik kom er zo langs, wil wel even foto's maken hoor
Van de buitenkant!
Kaas heeft de camera. Ik kom net uit de nachtdienst. Kaas is aan het klussen, het zal een latertje worden vandaag helaasquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat doe jij hier
![]()
De doka in en sneleenbitje.nl
That does it.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Ohhh de foto's zijn heel mooi geworden
ik zie nog nietsquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Ohhh de foto's zijn heel mooi geworden
quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:09 schreef Isabeau het volgende:
Jullie hebben geen water en daarmee moet ik het bad vullen?
Isa haar eigen merk mineraal-water om de badkuip mee te vullen.?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Heb je de fles mineraalwater op de wastafel gezien?
Dat heeft misschien wel een dag gekost al bij al. Maar het zit. En recht ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:13 schreef z80 het volgende:
mooie kranen. en inderdaad een ramp om een temokraan netjes waterpas te krijgen.
Ja ik ook. En die deur heb ik in Noord uit een vuilcontainer getrokken en is intussen helemaal opgefrist en klaar voor een nieuw leven. Misschien is dit voor mij wel een van de leukste details uit ons huis.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dat glas-in-lood echt heel gaaf, jouw pa is een kei
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat moest van pa, volgens hem krijg je dan een beter onderlaag. De 1e laag is ook flink verdund, zodat 't goed in het hout trekt.
@Dude: We hopen dat het voor 1 maart allemaal een beetje gedaan is. Het huis waar we nu wonen is niet zo best meer. Het is haast wachten tot er weer iets stuk gaat.
We werken met 4; mijn pa, Leintjeuhs moeder en Leintjeuh en ik zelf. We hebben regelmatig klusdippen maar er is ook altijd wel iemand die de gang er in houdt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:15 schreef junkiexp het volgende:
Zijn jullie nog niet een in een klusdip gevallen?
Echt respect, het lijkt of jullie maar achter elkaar blijven doorgaan.
Vandaag worden de plafonds in de keuken en badkamer geschuurd en dan gesausd. De deuren krijgen de eerste laklaag. En dan gaan we naar huis. Morgen gaan we precies hetzelfde doen, ik saus dan de keuken- en badkamerplafonds en kaasplankje zet de andere kant van de deuren in de eerste laklaag.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:20 schreef kaasplankje het volgende:
We werken met 4; mijn pa, Leintjeuhs moeder en Leintjeuh en ik zelf. We hebben regelmatig klusdippen maar er is ook altijd wel iemand die de gang er in houdt.
Gisteren hebben tussen de klusdippen door geschilderd, nog wat sleuven gefreesd in de keuken en bij de schouw wat weggehakt. Oja, en alles opgeruimd en gezogen. Oja, en plafonds afgesmeerd ook in de badkamert en de keuken.
We willen er ivm dubbele woonlasten zo snel mogelijk in, hopend op een week of 6quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:14 schreef Angelfrouk het volgende:
Jullie zijn echt goed bezig. Ik weet niet of ik het zo lang uit zou kunnen houden, dat klussen. Ik was na 6 weken al helemaal gaar.
Tot nu toe alles met de kwast. Ik heb al wel dunne vachtrollers liggen om mee af te lakken. Persoonlijk vind ik lakken met de kwast lastiger op grote oppervlaktes dan met de roller. Al heb ik voor de hoekjes de kwast er wel bij dan hé?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:49 schreef AnneX het volgende:
Doe je de deuren schilderen met kwast of een roller?
/ nieuwsgierig en zelf géén ster met roller.
Jullie zijn op de helft !
Dat hadden wij ook. 6 weken keihard werken, huiskamer en slaapkamer klaar en toen verhuizen. Gelukkig een grote zolder voor opslag, dus het is redelijk netjes in huis.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:32 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
We willen er ivm dubbele woonlasten zo snel mogelijk in, hopend op een week of 6Dus tijd voor een klusdip is er ook niet
Kaas en Lein zijn al sinds september bezig hèquote:Op zondag 15 januari 2012 14:11 schreef Angelfrouk het volgende:
Dat hadden wij ook. 6 weken keihard werken, huiskamer en slaapkamer klaar en toen verhuizen.
Het probleem voor ons is dat we dus al sinds 1 september aan het klussen zijn. Ik werk 36 uur onregelmatig, Kaasplankje werkt soms weken van 60 uur als zelfstandig ondernemer. Gelukkig werken we allebei in de stad waar we gaan wonen. Ik ga als ik dagdienst heb, de pa van kaas ophalen en naar huis brengen (zelfde dorp als waar we nu wonen), die klust ook minimaal 2-3 dagen per week. Soms heeft kaas tussendoor tijd om te klussen, soms niet. Mijn moeder komt ook 1 dag in de week klussen. Hoe het met het huishouden in het huidige huis gaat? Nou, niet. Vandaag heb ik klus-vrij dus doe ik de afwas, draai ik 2 wassen en vouw ik een stuk of 8 wassen opquote:Op zondag 15 januari 2012 14:11 schreef Angelfrouk het volgende:
Dat hadden wij ook. 6 weken keihard werken, huiskamer en slaapkamer klaar en toen verhuizen. Gelukkig een grote zolder voor opslag, dus het is redelijk netjes in huis.
We zijn nu met de studeerkamer bezig en dan gaan we verder behangen in de hal en het trapgat.
Hoe doen jullie dat met het huishouden in je oude huis, je werk en nu een nieuw huis opknappen? Ik kwam echt helemaal nergens meer aan toe...
Ook dankzij kaaspa en leinmaquote:Op zondag 15 januari 2012 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Kaas en Lein zijn al sinds september bezig hè
Maar er is echt ongelofelijk veel werk verzet, vooral als je beseft dat ze beiden gewoon een fulltime baan hebben
Het is nu even flink afzien, maar jullie krijgen er wel iets heel erg moois voor terug en als je eenmaal over bent slaat onherroepelijk op een gegeven moment de vermoeidheid toe. Maar dan mag en kan het ook.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:09 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het probleem voor ons is dat we dus al sinds 1 september aan het klussen zijn. Ik werk 36 uur onregelmatig, Kaasplankje werkt soms weken van 60 uur als zelfstandig ondernemer. Gelukkig werken we allebei in de stad waar we gaan wonen. Ik ga als ik dagdienst heb, de pa van kaas ophalen en naar huis brengen (zelfde dorp als waar we nu wonen), die klust ook minimaal 2-3 dagen per week. Soms heeft kaas tussendoor tijd om te klussen, soms niet. Mijn moeder komt ook 1 dag in de week klussen. Hoe het met het huishouden in het huidige huis gaat? Nou, niet. Vandaag heb ik klus-vrij dus doe ik de afwas, draai ik 2 wassen en vouw ik een stuk of 8 wassen opNormaliter doen we boodschappen na het klussen, het gebeurt vaak zat dat we pas om 21.30 uur of 22.00 uur eten. En dan gelijk naar bed, want volgende dag vroeg op. Koken kan ook pas gebeuren als de afwas klaar is natuurlijk.
Wat ik het meest afschuwelijke vind aan al dat klussen, is dat m'n hele salaris eraan opgaat, en dat ik geen tijd heb om met vriendinnen af te spreken. Maar, als ik tijd zou hebben om wat leuks te gaan doen, heb ik daar geen geld voor dus het is maar even beter zo. Ik hoop alleen heel erg hard dat mijn auto niet stukgaat nu, want dan is er een probleem
Precies. Eyes on the prizequote:Op zondag 15 januari 2012 16:25 schreef golfer het volgende:
Het is nu even flink afzien, maar jullie krijgen er wel iets heel erg moois voor terug en als je eenmaal over bent slaat onherroepelijk op een gegeven moment de vermoeidheid toe. Maar dan mag en kan het ook.
En dan heerlijk met een glaasje wijn naar buiten kieken. Hoe de scheepjes varen.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan heerlijke avondjes en eindelijk relax time
quote:Op zondag 15 januari 2012 17:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En dan heerlijk met een glaasje wijn naar buiten kieken. Hoe de scheepjes varen.![]()
Ik zou geen TV meer aan hebben.
Jullie gaan een heerlijke tijd tegemoet!
*afwacht*quote:Op zondag 15 januari 2012 18:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh ik hoor net dat er weer foto's aankomen
Keep them commingquote:Op zondag 15 januari 2012 18:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh ik hoor net dat er weer foto's aankomen
Ja, ze kregen de sleutel ongeveer tegelijk met ons. Daarom vind ik dit zo ongelooflijk knap. Ik zou het niet volhouden.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kaas en Lein zijn al sinds september bezig hè
Maar er is echt ongelofelijk veel werk verzet, vooral als je beseft dat ze beiden gewoon een fulltime baan hebben
Wat ik hierboven al zei, zo ongelooflijk knap. Ik zou het niet kunnen (en ik werk 24 uur per week)...quote:Op zondag 15 januari 2012 15:09 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het probleem voor ons is dat we dus al sinds 1 september aan het klussen zijn. Ik werk 36 uur onregelmatig, Kaasplankje werkt soms weken van 60 uur als zelfstandig ondernemer. Gelukkig werken we allebei in de stad waar we gaan wonen. Ik ga als ik dagdienst heb, de pa van kaas ophalen en naar huis brengen (zelfde dorp als waar we nu wonen), die klust ook minimaal 2-3 dagen per week. Soms heeft kaas tussendoor tijd om te klussen, soms niet. Mijn moeder komt ook 1 dag in de week klussen. Hoe het met het huishouden in het huidige huis gaat? Nou, niet. Vandaag heb ik klus-vrij dus doe ik de afwas, draai ik 2 wassen en vouw ik een stuk of 8 wassen opNormaliter doen we boodschappen na het klussen, het gebeurt vaak zat dat we pas om 21.30 uur of 22.00 uur eten. En dan gelijk naar bed, want volgende dag vroeg op. Koken kan ook pas gebeuren als de afwas klaar is natuurlijk.
Wat ik het meest afschuwelijke vind aan al dat klussen, is dat m'n hele salaris eraan opgaat, en dat ik geen tijd heb om met vriendinnen af te spreken. Maar, als ik tijd zou hebben om wat leuks te gaan doen, heb ik daar geen geld voor dus het is maar even beter zo. Ik hoop alleen heel erg hard dat mijn auto niet stukgaat nu, want dan is er een probleem
Bijna op de hoek, en dan toch nét een beetje in de luwzijde van de wind. De "vuile kant" van het eiland is net om de hoek. We hebben eigenlijk ook niet zo vaak regen op de ramen.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Keep them comming![]()
Merken jullie trouwens veel dat jullie aan het water zitten als de wind erop staat?
Wij zitten ook praktisch aan het water en je merkt het toch wel.
Jullie zitten op een hoek he zo te zien?
Echt heel veel succes. Ben je niet bang dat je straks niet meer weet wat je met je vrije tijd moet doen?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:14 schreef kaasplankje het volgende:@Angelfrouk: Thanks! Een van mijn jongens zei vd week nog dat het met zulke verbouwingsprojecten op een geg. moment op de lange adem aankomt. Die heb ik wel.
![]()
Kom je ook een keer in het echt kijken?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind de penseelstreek in verfwerk juist enorm charmant. Die maakt precies het verschil met prefab-deuren.
Het ziet er echt geweldig uit jongens!
Nou dat is simpel. Slapen, neuken, uitrusten, koken (straks een Falcon Elan 90 taupe-kleurigquote:Op zondag 15 januari 2012 19:19 schreef Angelfrouk het volgende:
Echt heel veel succes. Ben je niet bang dat je straks niet meer weet wat je met je vrije tijd moet doen?
Dat lijkt me heel leuk. Terug naar Rotterdam.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:44 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Kom je ook een keer in het echt kijken?
Nee hij is uit meerdere delen gemaakt. Maar dat zie je nietquote:Op zondag 22 januari 2012 11:00 schreef junkiexp het volgende:
Wordt mooi zeg, vooral dat schilderwerk ziet er echt top uit.
Is die lange vensterbank uit 1 stuk ?
TYquote:Op zondag 22 januari 2012 11:00 schreef junkiexp het volgende:
Wordt mooi zeg, vooral dat schilderwerk ziet er echt top uit.
Is die lange vensterbank uit 1 stuk ?
Ja het is nog voorlak. Het dekt al bijna goed maar 't moet echt nog wel een keer hoor.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:28 schreef Bluezz het volgende:
Het ziet er prachtig uit, het is nog voorlak? Ik vind het nu al mooi! En die keuken wordt echt
Komen daar witte tegeltjes?
Aha ok.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
TY![]()
Als je weet waar de 45 graden las zit van de vensterbank zie je m wel, ongeveer halverwege.
Lein zei dat ze de kwaliteit van de voorlak vond tegenvallen na dat urenlange schuur-, schrap- en plamuurwerk. Maar ik heb gezegd dat het komt omdat wij er zo lang met onze neus hebben opgezeten. Dan zie je zelf alles.
Daar ben ik ook verbaasd over, ik heb de 2 delen van boven schuin gemaakt zodat er meer vul oppervlak is.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Hoe kan dat nu? MDF werkt toch niet? Die van ons is van multiplex. De las is een keertje geplamuurd, verder niks. Waarmee heb je gelijmd?
Eerder uitgezet dan, ik zal eens een foto plaatsen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
Zou 't kunnen dat je vuller wat gekrompen is in de loop der tijd? In dat geval zou je er vanaf moeten zijn met nog een keer lakken.
Gesellig!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:07 schreef Aure het volgende:
Ik had het al gezegd, maar het ziet er echt super uit! Binnenkort kom ik ff langs hoppen
Zó benieuwd !quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:11 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag maar eens niet vergeten de camera mee te nemen als we naar ons nieuwe huis gaan. Er is wederom progressie geboekt.
Die krokusjes staan weer te bevriezen nu. Mijn Helleborussen in de tuin begonnen ook net te bloeien, en die hangen nu helemaal slap door de vorst.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:42 schreef Reese het volgende:
Kaas en Lein, jullie krokussen komen al opDus, hup, hup, hang gauw die deuren in de sponningen, dan lopen we gelijk!
Ben benieuwd naar de foto's. Het schilderwerk, zowel kleur als zorgvuldigheid, ziet er goed uit!
Geen accutol voor het indraaien?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:56 schreef Leintjeuh het volgende:
We hebben vanmiddag gezamelijk alle planken van de vurenhouten ondervloer vastgezet. Alle spijkers zijn er met een drevel verder ingeslagen en alle planken zijn ook voorzien van 5x50 spaanplaatschroeven. Voorboren en er dan indraaien. Mijn rechter hand is beurs van het schroeven en de linker duim is beurs van het schuiven van de drevel. Maar de vloer is nu overal helemaal kraakvrij. Wel zo fijn voor de onderbuurman
Alleen toch jammer dat kaas een paar keer naast de drevel sloeg en zodoende een ontvelde rechterduim heeft
Nouja wel 2 accutollen en 1 schroefmachines, maar geen volle accu'squote:
Ja heh! Ik hoop ook echt dat we er over 4 weken inkunnenquote:Op woensdag 1 februari 2012 20:11 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
mooie vorderingen weer! Begint steeds meer vorm te krijgen, mooi om te zien
Moet lukken, jullie gaan nu echt hard!quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:31 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja heh! Ik hoop ook echt dat we er over 4 weken inkunnen
Geen idee, morgen mijn pa even vragen. Alle waterleidingen zijn wel aangesloten op aarde. Is dat wat je bedoelt? De radiator is niet op aarde aangesloten. De leidingen zijn van kunststof vanaf vloer. Er zit alleen een koperen buis over voor het aanzicht.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:05 schreef exlurker het volgende:
Zijn de metalen delen in de badkamer, zoals de radiator ook aangesloten op het CAP, ik mis namelijk de aardeklem, maar die kan misschien net achter de wastafel zitten zo dat ik hem niet kan zien
Het toilet kon niet verder naar het bad, want de standpijp zat daar. Je kan er gewoon goed op poepen dus het valt wel mee.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Heerlijk dat de badkamer af is! Dat is toch zo'n plek waar je niet te lang nog mee wilt aanrommelen, als je er eenmaal woont.
Ik vroeg me nog af of jullie bewust toilet, verwarming en wastafel zo dicht bij elkaar hebben geplaatst. Het lijkt op de foto's alsof het toilet nog wel wat richting badscherm had gekund, of is dat gezichtsbedrog?
De kapstok van opa.![]()
Ik snap Lein wel, maar ook kaasplenkie, die de hand van zijn grootvader er in weet.
Aanvulling: gaan jullie de bruine keukendeur ook nog verven, of blijft hij zo?
Hier een schema van hoe en wat er in een badkamer aangesloten hoort te zijn op een CAPquote:Op zondag 5 februari 2012 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, morgen mijn pa even vragen. Alle waterleidingen zijn wel aangesloten op aarde. Is dat wat je bedoelt? De radiator is niet op aarde aangesloten. De leidingen zijn van kunststof vanaf vloer. Er zit alleen een koperen buis over voor het aanzicht.
Misschien dat dit duidelijkheid brengt ?quote:Q : Moet een radiator met kunststoffen leidingen in de badkamer worden verbonden met een vereffeningsleiding ?
A : Belangrijk is of de radiator met kunststoffen leidingen geïsoleerd ten opzichte van de wapening van de woning is opgehangen. Is dit het geval, dan wordt deze niet beschouwd als een vreemd geleidend deel. De radiator kan dam immers niet door een defect onder spanning komen te staan en hoeft daarom niet te worden opgenomen in het potentiaal vereffeningssysteem.
Let wel dat er geen metalen delen zijn opgenomen inde kusstoffen buizen. Ook dat is het belangrijk dat de radiator is opgehangen met kusstoffen beugels die deugdelijk met kunsthof zijn omkleed, in de installatiepraktijk worden radiatoren met kusstoffen leidingen echter meestal opgehangen aan metalen beugels; dit om te voorkomen dat ze door de grote uitzettingscoëfficiënt van kunstoffer leidingen uit hun beugels worden gelicht wat bij kunststof beugels wel kan gebeuren.
Bij ongeisoleerde metalen beugels verdient het dan ook de voorkeur om een vereffeningsleiding aan te brengen.
Ik zou 'm verven.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het toilet kon niet verder naar het bad, want de standpijp zat daar. Je kan er gewoon goed op poepen dus het valt wel mee.
De blankgelakte keukendeur is al behoorlijk punt van discussie geweest want ik geloof dat zowel Leintjeuh, mijn schoonmoeder en mijn pa ze liever een kleur hadden gezien. Ik vond dat echter doodzonde want hij is zo glad als een spiegel. En doe je dan de binnenkant dan moet de buitenkant ook. Anders is het nog geen gezicht.
Ik probeer ook ieder extra werk wat niet noodzakelijk is een beetje af te remmen anders komt 't nooit af.
De glaslatten gaan er in het voorjaar nog wel uit want pa ging er dubbel glas in zetten. We kunnen dan altijd nog zien.
Hmm, dat is dan al 4 tegen 1.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zou 'm verven.
Maar goed, ik haat hardhoutenkozijnengeweld, zo'n hit uit de jaren '80
Handig dat je op je toilet kan poepen. Jammer van de standpijp.
Ja, 't is wel een bummer dat de kachel niet in het budget past. Ik had niet verwacht dat al die kleine zaken bij elkaar nog zoveel geld was. Verf, schakelmateriaal, hout, ijzerwaren, etc. etc.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:22 schreef Bluezz het volgende:
Gaat hard heMaar dan heb je ook wat
/cliche
En die keuken wordt ook al zo mooi!quote:
Vergeet nieuwe schoenen voor kluspa nietquote:Op zondag 12 februari 2012 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Net even de administratie gedaan; We hadden nog 3008.- in het bouwdepot maar ik had nog een stapel bonnen liggen om in te dienen die er af gingen. Blijkt dat er nog 175.- van over is.![]()
Gelukkig hebben we alles aangeschaft wat we nodig hadden dus we redden het wel. Alleen geen houtkachel en dubbel glas maar dat betalen we wel uit eigen zak tzt. Dubbel glas dit voorjaar en de kachel in de herfst.
Goed idee, de vraag is alleen of hij dat aanneemt.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vergeet nieuwe schoenen voor kluspa niet
Idem!quote:Op zondag 12 februari 2012 14:28 schreef Freddeh het volgende:
Mooie afwerking in de keuken langs het plafond, Kaas
Dat is een kluskoelkast. Die hebben we geleend van mijn zwager, hij gaat altijd mee als ze "mannenweekend" hebben.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is dat Heineken-ding?![]()
Dat valt mij dan weer op.
En dat de keuken prachtig wordt.
OMG, die wil ik ook.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is een kluskoelkast. Die hebben we geleend van mijn zwager, hij gaat altijd mee als ze "mannenweekend" hebben.![]()
@Annex: plafond in de keuken gaan we gewoon wit texen.
Nee, het is een unica. Beplakt door een grafisch ontwerper en roestig en smerig van binnen. Make your own!quote:Op zondag 12 februari 2012 18:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
OMG, die wil ik ook.
Koop je zoiets via Heineken?
quote:Op zondag 12 februari 2012 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, het is een unica. Beplakt door een grafisch ontwerper en roestig en smerig van binnen. Make your own!
Leuk dat je even komt kijken!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:33 schreef Outpost76 het volgende:
Net via Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic #6 hier terecht gekomen en ik moet zeggen wat een werk hebben jullie verricht zeg! Begint er allemaal erg goed uit te zien!![]()
Goed ook om meteen de ketel, leidingen ed te vervangen. Das een drama om later te doen. Ok het kost een boel maar het scheelt een berg in de toekomst.![]()
1 klein vraagje. Die ondervloer? Is die geluids isolerend wel goed genoeg ivm de onderbuurman?
Not yet.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:08 schreef Bluezz het volgende:
Is er al een nieuwefotoserie
te bewonderen?
Zit wat in ja. Hij zal het toch wel horen maar ik dacht met name even aan de hakken. Schoenen en dan met name hakken klinken erg door als je een houten vloer hebt. Maar of een hogere isolatie nut gaat hebben in jullie huis is idd de vraag.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk dat je even komt kijken!![]()
De isolatie van de ondervloer is wat mij betreft wel voldoende. Onze onderbuurman heeft zijn plafond geisoleerd en voor de rest is de geluidsdichtheid van het complex matig tot slecht te noemen, dus ik heb 't idee dat het een beetje zonde zou zijn van het geld om een dure ondervloer neer te leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 februari 2012 13:27 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zit wat in ja. Hij zal het toch wel horen maar ik dacht met name even aan de hakken. Schoenen en dan met name hakken klinken erg door als je een houten vloer hebt. Maar of een hogere isolatie nut gaat hebben in jullie huis is idd de vraag.Bij ons is 't schoenen uit binnen. Iedereen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O echt?quote:Op zondag 26 februari 2012 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons is 't schoenen uit binnen. Iedereen.
Als de onderbuurman er ook bij is mag jij je pumps aanhouden.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O echt?
Dat vind ik altijd zo erg. Kom je op een feestje op je mooist, kun je je schoenen uit doen bij binnenkomst.
/daar komen we nooit meer terug in ons goeie goed.
Ik vind het een teken van gastvrijheid dat je kan aantrekken wat je wilt. Onze vloer draagt goddank de tekenen van vele feestjes. Daar was 'ie voor bedoeld.
quote:Op zondag 26 februari 2012 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als de onderbuurman er ook bij is mag jij je pumps aanhouden.
Verder mag je bij ons uittrekken wat je wilt, en dat is ook een teken van gastvrijheid.![]()
Ja ik moet toch ergens mijn jas en hoed ophangen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:16 schreef AnneX het volgende:
Oooh , straks is het AF![]()
Doet de stucadoor de hoeken insnijden ? om grillige barsten te voorkomen...
Gaten voor de kapstok![]()
De stucadoor werkt héél netjes...!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik moet toch ergens mijn jas en hoed ophangen?![]()
De stukadoor is wel heul netjes.
Inderdaad, onze stucadoor is echt supernetjes! Maar hij is ook getrouwd met een van de beste vriendinnen van mijn moederquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:27 schreef AnneX het volgende:
De stucadoor werkt héél netjes...!
Nog nooit zo mooi de deuren en vloeren etc. ingepakt gezien.
/ ná 6 jaar K & W
Welke regio?quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:15 schreef Trimaform het volgende:
Ik zoek nog een goeie!! En zo te horen is dit er een!! De vorige van ons zal ik niemand aanraden... Half werk geleverd
wanneer zit dat in de planning Kaas en Lein?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:04 schreef golfer het volgende:
Ja, het mot niet gekker worre. Straks gaan ze nog eens echt verhuizen na ruim een half jaar klussen en verbouwen.
Vandaag!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 07:43 schreef MissHobje het volgende:
wanneer zit dat in de planning Kaas en Lein?
Heel goed!quote:Op zondag 26 februari 2012 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons is 't schoenen uit binnen. Iedereen.
Nou da's mooi, dan hoeft Kaas morgen alleen een stekkerdoosje en wat draad te halenquote:Op zondag 4 maart 2012 19:46 schreef exlurker het volgende:
Als alles aangesloten is zoals het hoort heb je voor de aansluiting alleen de rode en blauwe aders nodig
Jahoor. Rotpunkt is dat.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:08 schreef faptist het volgende:
Wat een mooie verbouwing en wat een Prachtige keuken.
mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je de kastjes vandaan hebt?
rood en blauw is het aderpaar dat je nodig hebt. let wel op dat er niemand dat nummer belt als je er aan bezig bent. anders prikkelt het aan de vingers.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:35 schreef kaasplankje het volgende:
BedanktBehalve de wasmachine is alles veilig overgekomen. Alleen heb ik wel een vraag voor de telecom-Fok!-ker. We hebben voor de internetverbinding een stopcontact-stekkerdoos nodig. Nu is dit onze begin-situatie [ afbeelding ]
en ik weet wel ongeveer hoe ik hier iets op moet aansluiten, maar ik vroeg me af of er nog iemand is die het even kan en wil uitleggen. Zodat we morgen zeker weten TV kunnen kijken en kunnen internetten op ons eigen netwerk, in plaats van via het onbeveiligde netwerk van een van de buren
Aldus Leintjeuh
Als het goed is, hebben we geen telefoonnummer. We hebben internet en tv via KPN zonder vaste telefoonlijn. Maar vraag me niet waarom ik dan een telefoonstekker nodig hebquote:Op zondag 4 maart 2012 20:54 schreef z80 het volgende:
rood en blauw is het aderpaar dat je nodig hebt. let wel op dat er niemand dat nummer belt als je er aan bezig bent. anders prikkelt het aan de vingers.
Omdat het modem op de KPN lijn wordt ingeplugd en alles verder omzet naar tv/internetquote:Op zondag 4 maart 2012 20:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als het goed is, hebben we geen telefoonnummer. We hebben internet en tv via KPN zonder vaste telefoonlijn. Maar vraag me niet waarom ik dan een telefoonstekker nodig heb
Nou, ja, de verhuisdozen staan nogsteeds in de woonkamer en de beide slaapkamers, en ze zijn ook nog niet leeg dus de echte foto's moeten nog op zich laten wachten. Als de kabels weggewerkt zijn en de gordijnen hangen (over een week of 3) komen er denk ik eer foto'squote:
het is het wachten vast waardquote:Op maandag 12 maart 2012 17:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nou, ja, de verhuisdozen staan nogsteeds in de woonkamer en de beide slaapkamers, en ze zijn ook nog niet leeg dus de echte foto's moeten nog op zich laten wachten. Als de kabels weggewerkt zijn en de gordijnen hangen (over een week of 3) komen er denk ik eer foto's
Bedankt. Dan ga ik nu aan de slag.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:55 schreef Bluezz het volgende:
golfer zegt : draden die je overhoudt gewoon wegwerken.
Geen angst. Je mist niets. Er zijn nog geen nieuwe foto'squote:Op zondag 1 april 2012 23:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik log speciaal in vanuit Zuid-Afrikaaaaa!
Maar kennelijk komen hier de foto's niet door.Kan het per rooksignaal?
quote:Op zondag 1 april 2012 23:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar kennelijk komen hier de foto's niet door.Kan het per rooksignaal?
ORLY?quote:Op maandag 2 april 2012 00:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Geen angst. Je mist niets. Er zijn nog geen nieuwe foto's
Whehe ik las dit een beetje laat. Maar ehh eind april ergens sms ik je wel even, dan heb ik mn beoordelingen gehadquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nu. Morgen, overmorgen, wanneer je tijd hebt
De rest van de kaarten zijn op de bus gegaan hoorquote:
Nee, die ging over schoonmama haar hond.quote:Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik geloof niet dat daar de smilie van g over ging hoor Lein![]()
We zijn allebei een beetje klusmoe. We wonen momenteel lekker, we werken allebei en we rusten uit. Er is nog een flinke to do list in het huis maar daar komt nog weinig van terecht. Soms hebben we de geest en ruimen nog wat op of we doen een klusje.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het eigenlijk met dit project ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |