Het toilet kon niet verder naar het bad, want de standpijp zat daar. Je kan er gewoon goed op poepen dus het valt wel mee.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Heerlijk dat de badkamer af is! Dat is toch zo'n plek waar je niet te lang nog mee wilt aanrommelen, als je er eenmaal woont.
Ik vroeg me nog af of jullie bewust toilet, verwarming en wastafel zo dicht bij elkaar hebben geplaatst. Het lijkt op de foto's alsof het toilet nog wel wat richting badscherm had gekund, of is dat gezichtsbedrog?
De kapstok van opa.![]()
Ik snap Lein wel, maar ook kaasplenkie, die de hand van zijn grootvader er in weet.
Aanvulling: gaan jullie de bruine keukendeur ook nog verven, of blijft hij zo?
Hier een schema van hoe en wat er in een badkamer aangesloten hoort te zijn op een CAPquote:Op zondag 5 februari 2012 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, morgen mijn pa even vragen. Alle waterleidingen zijn wel aangesloten op aarde. Is dat wat je bedoelt? De radiator is niet op aarde aangesloten. De leidingen zijn van kunststof vanaf vloer. Er zit alleen een koperen buis over voor het aanzicht.
Misschien dat dit duidelijkheid brengt ?quote:Q : Moet een radiator met kunststoffen leidingen in de badkamer worden verbonden met een vereffeningsleiding ?
A : Belangrijk is of de radiator met kunststoffen leidingen geïsoleerd ten opzichte van de wapening van de woning is opgehangen. Is dit het geval, dan wordt deze niet beschouwd als een vreemd geleidend deel. De radiator kan dam immers niet door een defect onder spanning komen te staan en hoeft daarom niet te worden opgenomen in het potentiaal vereffeningssysteem.
Let wel dat er geen metalen delen zijn opgenomen inde kusstoffen buizen. Ook dat is het belangrijk dat de radiator is opgehangen met kusstoffen beugels die deugdelijk met kunsthof zijn omkleed, in de installatiepraktijk worden radiatoren met kusstoffen leidingen echter meestal opgehangen aan metalen beugels; dit om te voorkomen dat ze door de grote uitzettingscoëfficiënt van kunstoffer leidingen uit hun beugels worden gelicht wat bij kunststof beugels wel kan gebeuren.
Bij ongeisoleerde metalen beugels verdient het dan ook de voorkeur om een vereffeningsleiding aan te brengen.
Ik zou 'm verven.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het toilet kon niet verder naar het bad, want de standpijp zat daar. Je kan er gewoon goed op poepen dus het valt wel mee.
De blankgelakte keukendeur is al behoorlijk punt van discussie geweest want ik geloof dat zowel Leintjeuh, mijn schoonmoeder en mijn pa ze liever een kleur hadden gezien. Ik vond dat echter doodzonde want hij is zo glad als een spiegel. En doe je dan de binnenkant dan moet de buitenkant ook. Anders is het nog geen gezicht.
Ik probeer ook ieder extra werk wat niet noodzakelijk is een beetje af te remmen anders komt 't nooit af.
De glaslatten gaan er in het voorjaar nog wel uit want pa ging er dubbel glas in zetten. We kunnen dan altijd nog zien.
Hmm, dat is dan al 4 tegen 1.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zou 'm verven.
Maar goed, ik haat hardhoutenkozijnengeweld, zo'n hit uit de jaren '80
Handig dat je op je toilet kan poepen. Jammer van de standpijp.
Ja, 't is wel een bummer dat de kachel niet in het budget past. Ik had niet verwacht dat al die kleine zaken bij elkaar nog zoveel geld was. Verf, schakelmateriaal, hout, ijzerwaren, etc. etc.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:22 schreef Bluezz het volgende:
Gaat hard heMaar dan heb je ook wat
/cliche
En die keuken wordt ook al zo mooi!quote:
Vergeet nieuwe schoenen voor kluspa nietquote:Op zondag 12 februari 2012 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Net even de administratie gedaan; We hadden nog 3008.- in het bouwdepot maar ik had nog een stapel bonnen liggen om in te dienen die er af gingen. Blijkt dat er nog 175.- van over is.![]()
Gelukkig hebben we alles aangeschaft wat we nodig hadden dus we redden het wel. Alleen geen houtkachel en dubbel glas maar dat betalen we wel uit eigen zak tzt. Dubbel glas dit voorjaar en de kachel in de herfst.
Goed idee, de vraag is alleen of hij dat aanneemt.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vergeet nieuwe schoenen voor kluspa niet
Idem!quote:Op zondag 12 februari 2012 14:28 schreef Freddeh het volgende:
Mooie afwerking in de keuken langs het plafond, Kaas
Dat is een kluskoelkast. Die hebben we geleend van mijn zwager, hij gaat altijd mee als ze "mannenweekend" hebben.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is dat Heineken-ding?![]()
Dat valt mij dan weer op.
En dat de keuken prachtig wordt.
OMG, die wil ik ook.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is een kluskoelkast. Die hebben we geleend van mijn zwager, hij gaat altijd mee als ze "mannenweekend" hebben.![]()
@Annex: plafond in de keuken gaan we gewoon wit texen.
Nee, het is een unica. Beplakt door een grafisch ontwerper en roestig en smerig van binnen. Make your own!quote:Op zondag 12 februari 2012 18:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
OMG, die wil ik ook.
Koop je zoiets via Heineken?
quote:Op zondag 12 februari 2012 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, het is een unica. Beplakt door een grafisch ontwerper en roestig en smerig van binnen. Make your own!
Leuk dat je even komt kijken!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:33 schreef Outpost76 het volgende:
Net via Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic #6 hier terecht gekomen en ik moet zeggen wat een werk hebben jullie verricht zeg! Begint er allemaal erg goed uit te zien!![]()
Goed ook om meteen de ketel, leidingen ed te vervangen. Das een drama om later te doen. Ok het kost een boel maar het scheelt een berg in de toekomst.![]()
1 klein vraagje. Die ondervloer? Is die geluids isolerend wel goed genoeg ivm de onderbuurman?
Not yet.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:08 schreef Bluezz het volgende:
Is er al een nieuwefotoserie
te bewonderen?
Zit wat in ja. Hij zal het toch wel horen maar ik dacht met name even aan de hakken. Schoenen en dan met name hakken klinken erg door als je een houten vloer hebt. Maar of een hogere isolatie nut gaat hebben in jullie huis is idd de vraag.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk dat je even komt kijken!![]()
De isolatie van de ondervloer is wat mij betreft wel voldoende. Onze onderbuurman heeft zijn plafond geisoleerd en voor de rest is de geluidsdichtheid van het complex matig tot slecht te noemen, dus ik heb 't idee dat het een beetje zonde zou zijn van het geld om een dure ondervloer neer te leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 februari 2012 13:27 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zit wat in ja. Hij zal het toch wel horen maar ik dacht met name even aan de hakken. Schoenen en dan met name hakken klinken erg door als je een houten vloer hebt. Maar of een hogere isolatie nut gaat hebben in jullie huis is idd de vraag.Bij ons is 't schoenen uit binnen. Iedereen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O echt?quote:Op zondag 26 februari 2012 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons is 't schoenen uit binnen. Iedereen.
Als de onderbuurman er ook bij is mag jij je pumps aanhouden.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O echt?
Dat vind ik altijd zo erg. Kom je op een feestje op je mooist, kun je je schoenen uit doen bij binnenkomst.
/daar komen we nooit meer terug in ons goeie goed.
Ik vind het een teken van gastvrijheid dat je kan aantrekken wat je wilt. Onze vloer draagt goddank de tekenen van vele feestjes. Daar was 'ie voor bedoeld.
quote:Op zondag 26 februari 2012 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als de onderbuurman er ook bij is mag jij je pumps aanhouden.
Verder mag je bij ons uittrekken wat je wilt, en dat is ook een teken van gastvrijheid.![]()
Ja ik moet toch ergens mijn jas en hoed ophangen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:16 schreef AnneX het volgende:
Oooh , straks is het AF![]()
Doet de stucadoor de hoeken insnijden ? om grillige barsten te voorkomen...
Gaten voor de kapstok![]()
De stucadoor werkt héél netjes...!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik moet toch ergens mijn jas en hoed ophangen?![]()
De stukadoor is wel heul netjes.
Inderdaad, onze stucadoor is echt supernetjes! Maar hij is ook getrouwd met een van de beste vriendinnen van mijn moederquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:27 schreef AnneX het volgende:
De stucadoor werkt héél netjes...!
Nog nooit zo mooi de deuren en vloeren etc. ingepakt gezien.
/ ná 6 jaar K & W
Welke regio?quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:15 schreef Trimaform het volgende:
Ik zoek nog een goeie!! En zo te horen is dit er een!! De vorige van ons zal ik niemand aanraden... Half werk geleverd
wanneer zit dat in de planning Kaas en Lein?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:04 schreef golfer het volgende:
Ja, het mot niet gekker worre. Straks gaan ze nog eens echt verhuizen na ruim een half jaar klussen en verbouwen.
Vandaag!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 07:43 schreef MissHobje het volgende:
wanneer zit dat in de planning Kaas en Lein?
Heel goed!quote:Op zondag 26 februari 2012 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons is 't schoenen uit binnen. Iedereen.
Nou da's mooi, dan hoeft Kaas morgen alleen een stekkerdoosje en wat draad te halenquote:Op zondag 4 maart 2012 19:46 schreef exlurker het volgende:
Als alles aangesloten is zoals het hoort heb je voor de aansluiting alleen de rode en blauwe aders nodig
Jahoor. Rotpunkt is dat.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:08 schreef faptist het volgende:
Wat een mooie verbouwing en wat een Prachtige keuken.
mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je de kastjes vandaan hebt?
rood en blauw is het aderpaar dat je nodig hebt. let wel op dat er niemand dat nummer belt als je er aan bezig bent. anders prikkelt het aan de vingers.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:35 schreef kaasplankje het volgende:
BedanktBehalve de wasmachine is alles veilig overgekomen. Alleen heb ik wel een vraag voor de telecom-Fok!-ker. We hebben voor de internetverbinding een stopcontact-stekkerdoos nodig. Nu is dit onze begin-situatie [ afbeelding ]
en ik weet wel ongeveer hoe ik hier iets op moet aansluiten, maar ik vroeg me af of er nog iemand is die het even kan en wil uitleggen. Zodat we morgen zeker weten TV kunnen kijken en kunnen internetten op ons eigen netwerk, in plaats van via het onbeveiligde netwerk van een van de buren
Aldus Leintjeuh
Als het goed is, hebben we geen telefoonnummer. We hebben internet en tv via KPN zonder vaste telefoonlijn. Maar vraag me niet waarom ik dan een telefoonstekker nodig hebquote:Op zondag 4 maart 2012 20:54 schreef z80 het volgende:
rood en blauw is het aderpaar dat je nodig hebt. let wel op dat er niemand dat nummer belt als je er aan bezig bent. anders prikkelt het aan de vingers.
Omdat het modem op de KPN lijn wordt ingeplugd en alles verder omzet naar tv/internetquote:Op zondag 4 maart 2012 20:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als het goed is, hebben we geen telefoonnummer. We hebben internet en tv via KPN zonder vaste telefoonlijn. Maar vraag me niet waarom ik dan een telefoonstekker nodig heb
Nou, ja, de verhuisdozen staan nogsteeds in de woonkamer en de beide slaapkamers, en ze zijn ook nog niet leeg dus de echte foto's moeten nog op zich laten wachten. Als de kabels weggewerkt zijn en de gordijnen hangen (over een week of 3) komen er denk ik eer foto'squote:
het is het wachten vast waardquote:Op maandag 12 maart 2012 17:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nou, ja, de verhuisdozen staan nogsteeds in de woonkamer en de beide slaapkamers, en ze zijn ook nog niet leeg dus de echte foto's moeten nog op zich laten wachten. Als de kabels weggewerkt zijn en de gordijnen hangen (over een week of 3) komen er denk ik eer foto's
Bedankt. Dan ga ik nu aan de slag.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:55 schreef Bluezz het volgende:
golfer zegt : draden die je overhoudt gewoon wegwerken.
Geen angst. Je mist niets. Er zijn nog geen nieuwe foto'squote:Op zondag 1 april 2012 23:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik log speciaal in vanuit Zuid-Afrikaaaaa!
Maar kennelijk komen hier de foto's niet door.Kan het per rooksignaal?
quote:Op zondag 1 april 2012 23:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar kennelijk komen hier de foto's niet door.Kan het per rooksignaal?
ORLY?quote:Op maandag 2 april 2012 00:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Geen angst. Je mist niets. Er zijn nog geen nieuwe foto's
Whehe ik las dit een beetje laat. Maar ehh eind april ergens sms ik je wel even, dan heb ik mn beoordelingen gehadquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nu. Morgen, overmorgen, wanneer je tijd hebt
De rest van de kaarten zijn op de bus gegaan hoorquote:
Nee, die ging over schoonmama haar hond.quote:Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik geloof niet dat daar de smilie van g over ging hoor Lein![]()
We zijn allebei een beetje klusmoe. We wonen momenteel lekker, we werken allebei en we rusten uit. Er is nog een flinke to do list in het huis maar daar komt nog weinig van terecht. Soms hebben we de geest en ruimen nog wat op of we doen een klusje.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het eigenlijk met dit project ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |