ik zie nog nietsquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Ohhh de foto's zijn heel mooi geworden
quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:09 schreef Isabeau het volgende:
Jullie hebben geen water en daarmee moet ik het bad vullen?
Isa haar eigen merk mineraal-water om de badkuip mee te vullen.?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Heb je de fles mineraalwater op de wastafel gezien?
Dat heeft misschien wel een dag gekost al bij al. Maar het zit. En recht ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:13 schreef z80 het volgende:
mooie kranen. en inderdaad een ramp om een temokraan netjes waterpas te krijgen.
Ja ik ook. En die deur heb ik in Noord uit een vuilcontainer getrokken en is intussen helemaal opgefrist en klaar voor een nieuw leven. Misschien is dit voor mij wel een van de leukste details uit ons huis.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dat glas-in-lood echt heel gaaf, jouw pa is een kei
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat moest van pa, volgens hem krijg je dan een beter onderlaag. De 1e laag is ook flink verdund, zodat 't goed in het hout trekt.
@Dude: We hopen dat het voor 1 maart allemaal een beetje gedaan is. Het huis waar we nu wonen is niet zo best meer. Het is haast wachten tot er weer iets stuk gaat.
We werken met 4; mijn pa, Leintjeuhs moeder en Leintjeuh en ik zelf. We hebben regelmatig klusdippen maar er is ook altijd wel iemand die de gang er in houdt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:15 schreef junkiexp het volgende:
Zijn jullie nog niet een in een klusdip gevallen?
Echt respect, het lijkt of jullie maar achter elkaar blijven doorgaan.
Vandaag worden de plafonds in de keuken en badkamer geschuurd en dan gesausd. De deuren krijgen de eerste laklaag. En dan gaan we naar huis. Morgen gaan we precies hetzelfde doen, ik saus dan de keuken- en badkamerplafonds en kaasplankje zet de andere kant van de deuren in de eerste laklaag.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:20 schreef kaasplankje het volgende:
We werken met 4; mijn pa, Leintjeuhs moeder en Leintjeuh en ik zelf. We hebben regelmatig klusdippen maar er is ook altijd wel iemand die de gang er in houdt.
Gisteren hebben tussen de klusdippen door geschilderd, nog wat sleuven gefreesd in de keuken en bij de schouw wat weggehakt. Oja, en alles opgeruimd en gezogen. Oja, en plafonds afgesmeerd ook in de badkamert en de keuken.
We willen er ivm dubbele woonlasten zo snel mogelijk in, hopend op een week of 6quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:14 schreef Angelfrouk het volgende:
Jullie zijn echt goed bezig. Ik weet niet of ik het zo lang uit zou kunnen houden, dat klussen. Ik was na 6 weken al helemaal gaar.
Tot nu toe alles met de kwast. Ik heb al wel dunne vachtrollers liggen om mee af te lakken. Persoonlijk vind ik lakken met de kwast lastiger op grote oppervlaktes dan met de roller. Al heb ik voor de hoekjes de kwast er wel bij dan hé?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:49 schreef AnneX het volgende:
Doe je de deuren schilderen met kwast of een roller?
/ nieuwsgierig en zelf géén ster met roller.
Jullie zijn op de helft !
Dat hadden wij ook. 6 weken keihard werken, huiskamer en slaapkamer klaar en toen verhuizen. Gelukkig een grote zolder voor opslag, dus het is redelijk netjes in huis.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:32 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
We willen er ivm dubbele woonlasten zo snel mogelijk in, hopend op een week of 6Dus tijd voor een klusdip is er ook niet
Kaas en Lein zijn al sinds september bezig hèquote:Op zondag 15 januari 2012 14:11 schreef Angelfrouk het volgende:
Dat hadden wij ook. 6 weken keihard werken, huiskamer en slaapkamer klaar en toen verhuizen.
Het probleem voor ons is dat we dus al sinds 1 september aan het klussen zijn. Ik werk 36 uur onregelmatig, Kaasplankje werkt soms weken van 60 uur als zelfstandig ondernemer. Gelukkig werken we allebei in de stad waar we gaan wonen. Ik ga als ik dagdienst heb, de pa van kaas ophalen en naar huis brengen (zelfde dorp als waar we nu wonen), die klust ook minimaal 2-3 dagen per week. Soms heeft kaas tussendoor tijd om te klussen, soms niet. Mijn moeder komt ook 1 dag in de week klussen. Hoe het met het huishouden in het huidige huis gaat? Nou, niet. Vandaag heb ik klus-vrij dus doe ik de afwas, draai ik 2 wassen en vouw ik een stuk of 8 wassen opquote:Op zondag 15 januari 2012 14:11 schreef Angelfrouk het volgende:
Dat hadden wij ook. 6 weken keihard werken, huiskamer en slaapkamer klaar en toen verhuizen. Gelukkig een grote zolder voor opslag, dus het is redelijk netjes in huis.
We zijn nu met de studeerkamer bezig en dan gaan we verder behangen in de hal en het trapgat.
Hoe doen jullie dat met het huishouden in je oude huis, je werk en nu een nieuw huis opknappen? Ik kwam echt helemaal nergens meer aan toe...
Ook dankzij kaaspa en leinmaquote:Op zondag 15 januari 2012 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Kaas en Lein zijn al sinds september bezig hè
Maar er is echt ongelofelijk veel werk verzet, vooral als je beseft dat ze beiden gewoon een fulltime baan hebben
Het is nu even flink afzien, maar jullie krijgen er wel iets heel erg moois voor terug en als je eenmaal over bent slaat onherroepelijk op een gegeven moment de vermoeidheid toe. Maar dan mag en kan het ook.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:09 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het probleem voor ons is dat we dus al sinds 1 september aan het klussen zijn. Ik werk 36 uur onregelmatig, Kaasplankje werkt soms weken van 60 uur als zelfstandig ondernemer. Gelukkig werken we allebei in de stad waar we gaan wonen. Ik ga als ik dagdienst heb, de pa van kaas ophalen en naar huis brengen (zelfde dorp als waar we nu wonen), die klust ook minimaal 2-3 dagen per week. Soms heeft kaas tussendoor tijd om te klussen, soms niet. Mijn moeder komt ook 1 dag in de week klussen. Hoe het met het huishouden in het huidige huis gaat? Nou, niet. Vandaag heb ik klus-vrij dus doe ik de afwas, draai ik 2 wassen en vouw ik een stuk of 8 wassen opNormaliter doen we boodschappen na het klussen, het gebeurt vaak zat dat we pas om 21.30 uur of 22.00 uur eten. En dan gelijk naar bed, want volgende dag vroeg op. Koken kan ook pas gebeuren als de afwas klaar is natuurlijk.
Wat ik het meest afschuwelijke vind aan al dat klussen, is dat m'n hele salaris eraan opgaat, en dat ik geen tijd heb om met vriendinnen af te spreken. Maar, als ik tijd zou hebben om wat leuks te gaan doen, heb ik daar geen geld voor dus het is maar even beter zo. Ik hoop alleen heel erg hard dat mijn auto niet stukgaat nu, want dan is er een probleem
Precies. Eyes on the prizequote:Op zondag 15 januari 2012 16:25 schreef golfer het volgende:
Het is nu even flink afzien, maar jullie krijgen er wel iets heel erg moois voor terug en als je eenmaal over bent slaat onherroepelijk op een gegeven moment de vermoeidheid toe. Maar dan mag en kan het ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |