Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!! -Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Franknfurter, hiker regio Utrecht Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Mallet, hiker regio Doetinchem Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven -tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset) Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Tijdje niet meer gepost hier, maar vandaag sinds iets van 1,5 maand weer gewerkt. Kom ik op mijn beginadres aan, weten ze nergens vanaf. Ze hadden meer filialen dus eerst proberen zelf uit te zoeken waar die auto was maar geen succes. EW gebeld, half uur gewacht, werd ik opgehaald door het andere filiaal en uiteindelijk een uur niets zitten doen
Vandaag raamsdonksveer groningen in de leasetopper van Nederland, polo slow/blue-motion. Leuk hoor, weinig bijtelling, maar rijdt niet echt lekker door. Al was het al 10x beter dan de citroen c1 die ik vanochtend moest afhalen. Maar vind het nog steeds super relaxed werk
Ik vind het inderdaad geen slechte auto, alleen die BM's maken echt een teringhering en snel is het idd niet En bij de verhuurder in Charlois hebben ze altijd een aftermarketradio erin zitten, dat ziet er echt niet uit Maar om daar nou over te klagen is misschien ook weer een beetje overdreven..
Ook nog 2 ritjes gekregen. Rotterdam - Barneveld in een Audi A3 en Houten - Zaandam in een Volvo V60. Moet de laatste na 2 uur halen. Eerste rit staan geen tijden bij maar mag ik zelf bepalen zodat het goed aansluit op rit 2. Dus waarschijnlijk uitslapen
Polo is afgezien van de motor trouwens een prima auto hoor. Makkelijk te rijden, makkelijk te bedienen, overzichtelijk. Ik snap wel waarom veel mensen zo'n auto willen.
Op vrijdag 18 november 2011 17:13 schreef Irritatie100 het volgende: Ook nog 2 ritjes gekregen. Rotterdam - Barneveld in een Audi A3 en Houten - Zaandam in een Volvo V60. Moet de laatste na 2 uur halen. Eerste rit staan geen tijden bij maar mag ik zelf bepalen zodat het goed aansluit op rit 2. Dus waarschijnlijk uitslapen
V60!! Prachtige wagens! Hoop dat ik er binnenkort ook eentje meekrijg.
Is ie wel een beetje gemotoriseerd of is het zo'n 20%-koffiemolentje zodat je af en toe zelf bij moet trappen?
Met betrekking tot de OP: ik had ook aangegeven dat die zin over klantnamen (wie onze klanten zijn) aangepast moet worden omdat dit niet klopt wat er nu staat.
Ik vind die Polo Bluemotion dikke prima. Hij is dan wel niet snel maar wel ongelooflijk zuinig. Deze zomer er 2000 km in gereden in vier dagen tijd en ik heb maar één keer hoeven te tanken. Bij afleveren nog een keer afgetankt.
Vandaag negen uur gemaakt in een Fiat Doblo. Cruisecontrol miste ik wel zeg, pfoe.
Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje. Net even in een de belastingvrije Mito gereden van een vriend, dat is al veel beter zo'n 4 cilinder diesel. Z'n werkgever gaf als optie om een Polo BM of Ibiza Ecomotive te leasen, maar hij wilde perse een Mito, en gelijk heeft ie. Rijd toch veel beter zo'n cilinder extra.
En natuurlijk is een MiTo ook veel leuker om te zien!
[ Bericht 19% gewijzigd door RTS91 op 19-11-2011 00:14:21 ]
Op zaterdag 19 november 2011 00:06 schreef RTS91 het volgende: Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje. Net even in een de belastingvrije Mito gereden van een vriend, dat is al veel beter zo'n 4 cilinder diesel. Z'n werkgever gaf als optie om een Polo BM of Ibiza Ecomotive te leasen, maar hij wilde perse een Mito, en gelijk heeft ie. Rijd toch veel beter zo'n cilinder extra.
En natuurlijk is een MiTo ook veel leuker om te zien!
De driecilinders uit de Alto, Aygo, 107 en C1 klinken prima en rijden lekker. De Volkswagenmotoren daarentegen zijn om te janken.
Op vrijdag 18 november 2011 18:22 schreef Mallet het volgende: Met betrekking tot de OP: ik had ook aangegeven dat die zin over klantnamen (wie onze klanten zijn) aangepast moet worden omdat dit niet klopt wat er nu staat.
Zo beter?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Potver had ik toch bijna mijn eerste autoongeluk vandaag, niet voor m'n werk overigens. Reed op een smalle kanaaldijk, was erg mistig. Het soort weg waar je 80 rijdt, door de mist reed ik iets van 50. Er kwam een tegenligger aan, ik zag de twee lampen. Was een trekker, dus ik wat opzij. Terwijl ik ernaast zit zie ik opeens dat het onding een aanhanger had die nog een halve meter breder was, wat ik niet eerder kon zien omdat dat ding helemaal onverlicht was en het mistig was. Ik was aan het wachten op de toch wel behoorlijke klap, maar die kwam niet. Ik snap nog steeds niet hoe maar ik was op tijd met m'n reactie door naar rechts te sturen. Schampte langs zo'n wit reflectorpaaltje aan m'n rechterkant, maar m'n natuurlijke reactie had precies uitgekiend hoe ik moest rijden (verder naar rechts kon ik ook niet want daar hield de dijk op).
Op zaterdag 19 november 2011 01:39 schreef Franknfurter het volgende: Jeetje was asociaal om met zo'n mist dan te gaan rijden in zo een trekker. Goed dat het niet mis is gegaan dan
Ja, van mij mag hij dat doen maar het was totaal niet verlicht, m'n passagiers zaten ook stijf rechtop. Het was gewoon niet te zien. Was blij dat ik geen alcohol oid op had in ieder geval, maar het verpest wel je avond een beetje.
En natuurlijk is een MiTo ook veel leuker om te zien!
Tsja, smaak. Net zoals ik de MiTo net iets teveel nét niet vind. Iets te gedrongen, uiterlijk kan mij niet bekoren. Dan liever de Giulietta, maar die is weer niet wegenbelasting vrij
De driecilinders uit de Alto, Aygo, 107 en C1 klinken prima en rijden lekker.
Ja, erg prima inderdaad om met 90 in te moeten voegen omdat je een hogere snelheid niet haalt op de invoegstrook, bij het inhalen op snelwegen terug moet naar zijn vier en op provinciale wegen zelfs terug naar zijn drie.
Tsja, smaak. Net zoals ik de MiTo net iets teveel nét niet vind. Iets te gedrongen, uiterlijk kan mij niet bekoren. Dan liever de Giulietta, maar die is weer niet wegenbelasting vrij
[..]
Ja, erg prima inderdaad om met 90 in te moeten voegen omdat je een hogere snelheid niet haalt op de invoegstrook, bij het inhalen op snelwegen terug moet naar zijn vier en op provinciale wegen zelfs terug naar zijn drie.
Die Giulietta vind ik wel stijl hebben! Mooier dan de MiTo ja!
Ik hoop dat je aan het trollen bent Zuunigerd?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op zaterdag 19 november 2011 13:14 schreef Panthera. het volgende: Maar prettig rijdt het niet. Ik moet zeggen wel fijner dan een Suzuki Alto, als het een beetje waait durf je daarin niet harder dan 100.
Maar in zo'n Aygo/C1/Peugeot denk je tot de 50km/h dat het wel gaat, boven de 80 is het ding niet vooruit te branden. Vind het niet fijn rijden.
Dat is ook waar die auto's het beste tot hun recht komen.. Ik merk dat zelf altijd als ik erin rijd.. Ik schiet er altijd vandoor bij het stoplicht in steden en dan is het echt een grappig bakje met die roffel, maar boven de 80 vind ik het minder worden. Ik zou er wel een willen hebben (C1 als ik mocht kiezen) want ik zou dan echt voor het verbruik/geen wegenbelasting gaan ipv die Eskrot die ik nu rijd waarmee 1 op 10 bijna niet te halen is en me 62 euro in de maand kost exclusief benzine.
Op zaterdag 19 november 2011 13:43 schreef -tape- het volgende: Hojd, je hebt de auto OP gepakt. Die van de vorige had een ge-update hiker/chauffeurslijst. In deze sta ik weer niet, evenals Franknfurther.
Whut, ik heb hem ook aangepast in de OP wiki.. Ik weet niet of ik hem nog kan veranderen. Anders moet je weer even wachten op de volgende. Sorry!!
Edit: Aangepast. Overigens als je hem update, zorg dan wel op de details en hou de alfabetische volgorde erin. miereneuqen ftw
[ Bericht 4% gewijzigd door Hojdhopper op 19-11-2011 19:58:40 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Die drieling moet je inderdaad lekker gebruiken in de stad. Daarbuiten moet je er niet eens in willen rijden. Provinciale wegen kunnen nog wel, maar op de snelweg is het en doodskist op wielen.
Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Irritatie100 het volgende: Ik vind die schakelpook in de drieling echt irritant, ik ben altijd bang dat ik dat ding doormidden breek
Haha dat heb ik idd ook! Net alsof je met een zuurstok in je handen zit
Ben ff een ritadministratie voor mijzelf aan het maken. Ik wil uiteindelijk een koppeling hebben met Google Maps zodat ik kan zien hoeveel kilometer ik eigenlijk maak tijdens mijn EW-loopbaan. En het is natuurlijk handig als controle voor het eind van de maand.
Dit doe ik online: http://bit.ly/rTEZN1 Bij voldoende belangstelling wil ik er wel een loginsysteem van maken, zodat iedereen zijn eigen dingetje heeft en kan bijhouden.. maar dat is nog toekomstmuziek. Wat vinden jullie?
Aangezien je er nu zonder inlog bij kan en dingen kan toevoegen/verwijderen, graag neit al te veel onzin erin stoppen
Morgen om 10.00 uur in Utrecht een Insignia ophalen die voor 12.00 uur afgeleverd moet worden in Middelburg. Aangezien de mist morgen nog dichter wordt dan vandaag ga ik er vanuit dat op de snelweg max 80 geldt? Ik ga in ieder geval maar alvast eerder op pad voor de zekerheid. Iedereen veel succes en veiligheid morgen
Denk je even je vriendin snel op te halen op het station, sta je opeens met een lege accu daar. Gelukkig was de buurman de redder in nood met zijn startkabels
Ja, erg prima inderdaad om met 90 in te moeten voegen omdat je een hogere snelheid niet haalt op de invoegstrook, bij het inhalen op snelwegen terug moet naar zijn vier en op provinciale wegen zelfs terug naar zijn drie.
Terugschakelen, broeder. Zo'n ding kan 95 in de tweede versnelling.
Op zondag 20 november 2011 23:03 schreef Irritatie100 het volgende: Geen idee, volgens mij valt dat best mee omdat je nog een stukje met 67 mee kan. 20 minuten lopen schat ik.
Dat is pas klachtwaardig, niet dat beetje mist
Succes morgen iedereen, zal inderdaad wel druk worden op de weg. Doe voorzichtig
Ben idd druk bezig Moet er voor zorgen dat de afstanf wordt berekend adhv de ingevoerde plaatsnamen, nu heb ik alleen nog maar even als test Groningen-Amsterdam ingevuld.
Het wordt dus straks dat elke willekeurige plaatsnaam gebruikt kan worden
Nice! Als je het wat verder ontwikkeld hebt is het misschien ook handig om het bereikbaar te maken met telefoons. Kun je tijdens het werken alles invullen
Ik ga maar eens weg. Tweede auto kan pas na 14.00 worden opgehaald en daarom mocht ik de tijd van de eerste rit zelf bepalen zodat ik geen lange wachttijden had, maar ik ga er gezien het weer gewoon lekker nu vandoor Op naar Charlois, nog even genieten van het feit dat bus 64 er nog is
Ik heb vandaag trouwens echt een ouwe-lullen-broek aan Moet naar Houten en daar zijn ze erg streng wat betreft kleding. Sprak laatst een hiker die ooit eens kledingcontrole had in Meerkerk, daar werd zijn kleding goedgekeurd. Vervolgens moest ie naar Houten. Toen ie daar geweest was werd hij gebeld door EW dat ze in Houten hem er niet representatief vonden uitzien
Dus maar geen risico genomen en vandaag een hele lelijke bruine broek aangetrokken
Zo en alweer op weg naar huis. Had verwacht veel vertraging op te lopen door de mist, maar was zelfs eerder dan de Google Maps planning in Middelburg. Wat een josti's zeg onderweg, heb er zelfs een aantal met groot licht gezien. Dan heb je het dus echt niet begrepen
Het is idd persoonlijk voor mij. Vind het leuk om het totale aantal kilometers te weten wat ik rijd... en dat moet wel online want via Excel moet je die kilometers handmatig invullen. En nu gebeurt dat automatisch
Als er mensen zijn die het ook leuk vinden kan ik de broncode online zetten zodat hij/zij het ook voor zichzelf kan gebruiken. Maar als je eigen Excel-dingetjes (of helemaal niets) goed werkt dan is dat natuurlijk prima
Volvo is sowieso goed bezig Die S60 en V60 zijn ook echt briljante auto's. En eindelijk is de inkoop van Athlon niet zuinig geweest T4's, T5's, D3's en D4's. Lekkerrrr
Vond trouwens zelf de Dodge Caliber tegenvallen, wat vinden jullie?
Werkt die chagrijnige turk daar nog steeds? Weet wel dat ik daar voor het eerst kwam met een afgetrapte vito.. ding had een rare startonderbreking en die begaf het op het moment dat ik dat hok daar neerzette, alleen had ik hem bij de buren neergezet.. ik mocht niet weg totdat die het weer deed.
Vandaag 3 ritten, waaronder een energiebedrijf busje die helemaal naar de tering was gereden. Kom ik bij Almere, zie ik dat ik niet de enige was die zo'n busje had. En ohja, nederlanders, het nieuws en mist. Manman, gans Nederland met mistlichten aan terwijl het zicht gegarandeerd meer dan 250 meter is. Aanstellers, ze hebben weer een reden om die leuke lampjes aan te zetten.
Werkt die chagrijnige turk daar nog steeds? Weet wel dat ik daar voor het eerst kwam met een afgetrapte vito.. ding had een rare startonderbreking en die begaf het op het moment dat ik dat hok daar neerzette, alleen had ik hem bij de buren neergezet.. ik mocht niet weg totdat die het weer deed.
Er zijn 2 locaties in Meekerk hè. Ik denk dat jij de snelweglocatie bedoelt. Ik moet naar de Steenstraat en daar zat de vorige keer een aardige gast
Niet gebeld voor morgen. Komt wss door dat stomme uurtje uni. In ieder geval wel andere dingen kunnen plannen en hopen op een mooie rit woensdag. Wil wel weer eens een goede, lange dag maken als het even kan
Op maandag 21 november 2011 16:43 schreef RTS91 het volgende: Ook weer ritten morgen. Eerste naar Zwolle in een 308 en daarna Emmen - Wieuwerd in een Dodge Caliber.
Die heb ik voor je geregeld, die laatste
Ik moest hem ophalen in Drachten, maar ze zeiden daar dat hij nog in Emmen stond en morgen pas naar Wieuwerd ging. Dus kreeg ik een huurauto mee en die heb ik naar Emmen gebracht
Morgen helaas maar een ritje. Utrecht - Zaandam in een Renault Grand Scenic 1.4TCE. Nog nooit gereden, dus ben benieuwd. Klein turbo motortje voor een vrij grote wagen.
Ik moest hem ophalen in Drachten, maar ze zeiden daar dat hij nog in Emmen stond en morgen pas naar Wieuwerd ging. Dus kreeg ik een huurauto mee en die heb ik naar Emmen gebracht
Als het een zwarte is met dikke 20" jetsers eronder heb ik hem ook gereden Die ging vaker naar wieuwerd vertelden ze mij
Wat een kutdag. Weinig last gehad van de mist (hoewel het soms behoorlijk dicht was, maar kon gewoon doorrijden). Wat ik trouwens helemaal niet snap is dat er ook mensen zijn die met helemaal GEEN verlichting rijden in dit weer
Maar goed, laatste auto moest ik om 4 uur afleveren bij een bedrijf in Zaandam, vanuit Houten. Ik reed het terrein op, belt om 5 over 4 EW. Zeggen ze: ja, we hebben A aan de lijn en die vragen zich af waarom je er nog niet bent. (geen idee hoe ze dat weten trouwens...) Dus ik zeg: nou, ik had net m'n telefoon in m'n hand, want as we speak sta ik bij de receptie en ze hebben geen flauw idee wie er hier een Volvo V60 van A verwacht en aangezien ik ook geen CP in m'n ritinfo heb staan vroeg ik me af of jullie het weten.
Nou ja, dan weet je hoe het gaat, dan zeggen ze dat ze A gaan bellen voor je en sta je een half uur te wachten. Dit keer waren het maar 20 minuten, toen kreeg ik een naam door. Dus ik weer naar de receptie met die naam. Zij in het systeem kijken wat ze daar hadden, waren er 5 mensen met die naam Of ik een voorletter had. Ik EW weer bellen voor een voorletter, die kreeg ik meteen, dus weer terug naar de receptie. Receptie: degene met die voorletter/achternaam die we in ons systeem hebben staan is de hele dag al niet aanwezig en we hebben er geen telefoonnummer van.... Weer EW gebeld of ze misschien een telefoonnummer hadden, hadden ze niet, dus ik moest weer een half uur gaan wachten tot ze A weer gebeld hadden. Uiteindelijk mocht ik de sleutels bij de receptie afgeven, alleen die zeiden dat ze dat niet doen.... Voor de zoveelste keer EW gebeld en toen moest ik uiteindelijk de auto neerzetten bij een Opel-dealer een halve kilometer verderop.
Al met al anderhalf uur bij die receptie gestaan en net pas thuis
Op maandag 21 november 2011 19:37 schreef BetweenTheRays het volgende: Ik moest toch ook wel een beetje lachen. Prachtig stukje communicatie weer. En hoe buigen we ieder slecht punt ook al weer om in een goede?? Owja... Goed voor de uren
Hoe komt mij dat o zo bekend voor van sommige ritten.
Morgen zelf ook weer ritten, van Hoofddorp naar Haarlem, Haarlem-Rotje knor en terug. Eerst een mazda 6, daarna een polo bm en de terug rit weet ik nog niet. In ieder geval weer eens werken sinds lange tijd voor EW naast een andere baan.
Op maandag 21 november 2011 19:34 schreef Irritatie100 het volgende: Wat een kutdag. Weinig last gehad van de mist (hoewel het soms behoorlijk dicht was, maar kon gewoon doorrijden). Wat ik trouwens helemaal niet snap is dat er ook mensen zijn die met helemaal GEEN verlichting rijden in dit weer
Dat zijn mensen die de automatische verlichting aan hebben staan. De sensor meet genoeg licht dus doet alleen de dagrijverlichting voor aan. Dus achter zelfs helemaal geen licht. Zet dus handmatig je licht aan!
Had vandaag ongeveer hetzelfde als Irritatie, CP niet aanwezig en had verder niets geregeld. Sleutels werden niet door de receptie aangenomen . Na tig telefoontjes konden ze ineens toch iemand vinden die de sleutels in ontvangst nam. Uiteindelijk een uur gewacht maar goed ik zat warm en er was koffie.
Dat zijn mensen die de automatische verlichting aan hebben staan. De sensor meet genoeg licht dus doet alleen de dagrijverlichting voor aan. Dus achter zelfs helemaal geen licht. Zet dus handmatig je licht aan!
Ik heb ook gewoon oude auto's zonder licht gezien die dus helemaal niks hadden En die dan nog zwart zijn ook Bij de verkeersinfo op Radio 538 werd ook de hele tijd geroepen: zet je lichten aan, want we krijgen allemaal smsjes van vrachtwagenchauffeurs die daarover klagen
Op maandag 21 november 2011 19:47 schreef enpe het volgende: Had vandaag ongeveer hetzelfde als Irritatie, CP niet aanwezig en had verder niets geregeld. Sleutels werden niet door de receptie aangenomen . Na tig telefoontjes konden ze ineens toch iemand vinden die de sleutels in ontvangst nam. Uiteindelijk een uur gewacht maar goed ik zat warm en er was koffie.
Heerlijk altijd ja.... Bij mij was er dus helemaal niemand die de sleutels wilde, moest hem uiteindelijk bij een dealer neerzetten een halve kilometer verderop die eigenlijk al dicht was maar waar toevallig net nog 1 iemand aanwezig was..
Ik heb ook gewoon oude auto's zonder licht gezien die dus helemaal niks hadden En die dan nog zwart zijn ook Bij de verkeersinfo op Radio 538 werd ook de hele tijd geroepen: zet je lichten aan, want we krijgen allemaal smsjes van vrachtwagenchauffeurs die daarover klagen
Dan ben je gewoon gek of te dom om een rijbewijs te bezitten
Op maandag 21 november 2011 19:34 schreef Irritatie100 het volgende: Wat een kutdag. Weinig last gehad van de mist (hoewel het soms behoorlijk dicht was, maar kon gewoon doorrijden). Wat ik trouwens helemaal niet snap is dat er ook mensen zijn die met helemaal GEEN verlichting rijden in dit weer
Maar goed, laatste auto moest ik om 4 uur afleveren bij een bedrijf in Zaandam, vanuit Houten. Ik reed het terrein op, belt om 5 over 4 EW. Zeggen ze: ja, we hebben A aan de lijn en die vragen zich af waarom je er nog niet bent. (geen idee hoe ze dat weten trouwens...) Dus ik zeg: nou, ik had net m'n telefoon in m'n hand, want as we speak sta ik bij de receptie en ze hebben geen flauw idee wie er hier een Volvo V60 van A verwacht en aangezien ik ook geen CP in m'n ritinfo heb staan vroeg ik me af of jullie het weten.
Nou ja, dan weet je hoe het gaat, dan zeggen ze dat ze A gaan bellen voor je en sta je een half uur te wachten. Dit keer waren het maar 20 minuten, toen kreeg ik een naam door. Dus ik weer naar de receptie met die naam. Zij in het systeem kijken wat ze daar hadden, waren er 5 mensen met die naam Of ik een voorletter had. Ik EW weer bellen voor een voorletter, die kreeg ik meteen, dus weer terug naar de receptie. Receptie: degene met die voorletter/achternaam die we in ons systeem hebben staan is de hele dag al niet aanwezig en we hebben er geen telefoonnummer van.... Weer EW gebeld of ze misschien een telefoonnummer hadden, hadden ze niet, dus ik moest weer een half uur gaan wachten tot ze A weer gebeld hadden. Uiteindelijk mocht ik de sleutels bij de receptie afgeven, alleen die zeiden dat ze dat niet doen.... Voor de zoveelste keer EW gebeld en toen moest ik uiteindelijk de auto neerzetten bij een Opel-dealer een halve kilometer verderop.
Al met al anderhalf uur bij die receptie gestaan en net pas thuis
Je wordt toch betaald, so who cares... ben zelf niet anders gewend als ik een transport doe, 9 van de 10 keer gezeik!
Op maandag 21 november 2011 20:41 schreef ajaxcruijff het volgende: Dat was mijn buschauffeur vandaag ook. Zeg het tegen hem, zegt ie weet ik. Dan ben je het niet waard om op een bus te rijden.
Je wordt toch betaald, so who cares... ben zelf niet anders gewend als ik een transport doe, 9 van de 10 keer gezeik!
Bij mij valt het meestal mee. Die anderhalf uur wachten vandaag is in ieder geval m'n record
quote:
Op maandag 21 november 2011 20:50 schreef Riddah het volgende: Morgen ook nog een ritje van 7.5 km, dat is wat minder. Maargoed, goed voor de uurtjes
Ik ben trouwens waarschijnlijk 1400 al klaar. Kan ik dan het beste even naar EW bellen of ze nog wat hebben, of is dat ongebruikelijk?
Nee, je kan wel even bellen. Doe ik ook als ik vroeg klaar ben. Heb het idee dat ze anders denken dat je nog bezig bent en ze je niet zullen bellen voor spoedjes.
Ik moet morgen weer naar hetzelfde bedrijf als waar het een tijdje terug ook mis ging. Is een autodealer die ook de auto's voor FP in zijn beheer heeft. Toen moest ik daar om 8u ophalen volgens de ritinfo, maar kwam de man met de kluissleutels pas om 9u aanzetten. Morgen precies hetzelfde recept, wederom om 8u ophalen. Hopelijk is die man er nu eerder anders ga ik maar eens EW bellen dat ze met dat bedrijf betere afspraken maken. Ik vind een uur wachten niet erg, maar als ik er ook een uur eerder mijn bed voor uit moet vind ik het zonde.
Was trouwens voor het eerst sinds heel lang weer in Houten, station is wel prima geworden (laatste keer dat ik er was, was het station nog volop in verbouwing). Je hoeft in ieder geval niet meer dat hele eind door dat winkelcentrum te lopen om bij de bussen te komen
Maar Irritatie moest jij nu bij het hoofdkantoor zijn in Houten of bij de parkeergarage vestiging? Want ik moet altijd naar de laatste en nog nooit wat over mijn kleding gehoord.
Op maandag 21 november 2011 23:02 schreef Panthera. het volgende: Maar Irritatie moest jij nu bij het hoofdkantoor zijn in Houten of bij de parkeergarage vestiging? Want ik moet altijd naar de laatste en nog nooit wat over mijn kleding gehoord.
Hoofdkantoor. Ik ook niet hoor, sprak alleen een hiker die dat wel heeft gehad, dus nam maar het zekere voor het onzekere..
Toen ik in Houten was, tekende die jongen mijn formulieren. Ik zeg: ik ga nog even naar het toilet hoor. Zegt die: ja, van hetzelfde, en hij kroop weer achter zijn computer. Duurde heel even; toen ging het: sorry, ik dacht dat je fijne dag zei.
Ben net aangekomen bij m'n afhaaladres, vestiging van de oranje in Rotterdam, alleen de auto is kwijt. Hoop dat ik zo wat anders krijg anders ben ik voor niks vroeg opgestaan...
Mijn auto is ook kwijt. Staat niet in Utrecht, maar bij een garage in Loosdrecht. Bovendien blijkt het een auto van een gehandicapte man te zijn met handmatige bediening ipv met je voeten
Daar werk ik vaak op locatie. Als ik dan kom om 'los' een auto op te halen, gaat het altijd van: ok, je weet de sleutels zelf wel te vinden, hier zijn de papieren, ik teken gelijk het formulier wel, ik vertrouw je wel met de schadenotatie
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 10:19 schreef Neerlands_Trots het volgende: Mijn auto is ook kwijt. Staat niet in Utrecht, maar bij een garage in Loosdrecht. Bovendien blijkt het een auto van een gehandicapte man te zijn met handmatige bediening ipv met je voeten
Bij mij valt het meestal mee. Die anderhalf uur wachten vandaag is in ieder geval m'n record
[..]
Nee, je kan wel even bellen. Doe ik ook als ik vroeg klaar ben. Heb het idee dat ze anders denken dat je nog bezig bent en ze je niet zullen bellen voor spoedjes.
Ik weet niet of je interesse hebt om door te gaan als privé chauffeur? Dan is ander half uur wachten niks natuurlijk hou je er wel rekening mee dat je moet wachten.
Mijn record met hiken is 2 uur, ze hadden het verkeerde adres bij de verkeerde auto.. op locatie bestond het bedrijf niet en de auto was ook niet bij de vestiging in dezelfde stad..
Pff, wat een dag weer. Moest een Mercedes CLK350 in Utrecht ophalen. Bij aankomst wist de receptioniste na overleg met de berijder mij te vertellen dat de auto niet in Utrecht stond, maar in Hilversum. Ik AR bellen, maar zij zeiden dat ik moest blijven wachten tot zij met de opdrachtgever contact hadden gehad. Ondertussen kwam de berijder eens kijken in de kantine en vroeg of ik de chauffeur was. Hij vond het allemaal maar een beetje vreemd, want het was een auto zonder pedalen aangezien de beste man 2 houten poten had. Hij had dus gewoon een trailer verwacht. Inmiddels waren we al een half uur verder en had nog steeds geen aanwijzingen van AR gehad. Ik dus maar zelf bellen, bleken ze me vergeten te zijn Auto bleek ook niet in Hilversum te staan, maar stond voor onderhoud bij een garage in Loosdrecht. Ik dus daar naartoe, maar Loosdrecht is vanuit Utrecht alleen bereikbaar met een taxibusje vanaf station Overvecht die ik dus net gemist had. Uur wachten dus weer. De monteur vertelde me dat het niet zo moeilijk rijden was en na 5 minuten geoefend te hebben op het terrein ben ik op pad gegaan. Uiteindelijk zonder problemen in Meerkerk aangekomen. Vijf uur gemaakt ipv de verwachte 2 uur, dat dan weer wel
Op dinsdag 22 november 2011 15:15 schreef Neerlands_Trots het volgende: Pff, wat een dag weer. Moest een Mercedes CLK350 in Utrecht ophalen. Bij aankomst wist de receptioniste na overleg met de berijder mij te vertellen dat de auto niet in Utrecht stond, maar in Hilversum. Ik AR bellen, maar zij zeiden dat ik moest blijven wachten tot zij met de opdrachtgever contact hadden gehad. Ondertussen kwam de berijder eens kijken in de kantine en vroeg of ik de chauffeur was. Hij vond het allemaal maar een beetje vreemd, want het was een auto zonder pedalen aangezien de beste man 2 houten poten had. Hij had dus gewoon een trailer verwacht. Inmiddels waren we al een half uur verder en had nog steeds geen aanwijzingen van AR gehad. Ik dus maar zelf bellen, bleken ze me vergeten te zijn Auto bleek ook niet in Hilversum te staan, maar stond voor onderhoud bij een garage in Loosdrecht. Ik dus daar naartoe, maar Loosdrecht is vanuit Utrecht alleen bereikbaar met een taxibusje vanaf station Overvecht die ik dus net gemist had. Uur wachten dus weer. De monteur vertelde me dat het niet zo moeilijk rijden was en na 5 minuten geoefend te hebben op het terrein ben ik op pad gegaan. Uiteindelijk zonder problemen in Meerkerk aangekomen. Vijf uur gemaakt ipv de verwachte 2 uur, dat dan weer wel
Denk je ook eens een keertje lekker te stampen met een lekkere mercedes
Nu staat in de ritinfo dat Houten graag wilt dat je eindkmstand, wachttijden enz. opstuurt via internet. Alleen wanneer ik dit doe moet ik geloof ik ook de ritbon + trafo versturen. Dit doe ik liever niet. Hoe doen jullie dat?
Totaal: 3400.8 km Aldus m'n website Dat is dan puur het rijden, exlusief OV. Dat is sowieso ook ruim 3000, misschien wel 4000.... dus dankzij EW al 7000 km door NL gereisd
Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef Riddah het volgende: Nu staat in de ritinfo dat Houten graag wilt dat je eindkmstand, wachttijden enz. opstuurt via internet. Alleen wanneer ik dit doe moet ik geloof ik ook de ritbon + trafo versturen. Dit doe ik liever niet. Hoe doen jullie dat?
Waarom wil je dat niet?
Overigens hoeft het ook niet. Alleen kenteken, wachttijden (zelf nog maar één keer ingevuld volgens mij), eindstand en evt. (tank)kosten.
Morgen Gouda - Meerkerk in een Mondeo, dan kentekenpapieren met het ov van Meerkerk naar Houten brengen en als laatst een rit van Vianen naar Rotterdam in een Golf. Voel me net een postbode morgen, haha.
Morgen niet gebeld ook al ben ik hele dag beschikbaar. Dan maar zoveel mogelijk werk voor de studie fixen en hopen op werk voor donderdagavond of vrijdag.
Vanaf 1 januari dus ook inchecken bij de NS... ik word nu al gek van het aantal keer per dag dat ik die kaart moet pakken.
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 18:23 schreef joppie_saus het volgende: Zo'n V50 D5 is eigenlijk best saai. Je hebt er geen kloot aan in Nederland. Maar ja, een 1.6 is ook weer saai
Zeg joppie, is het een beetje leuk, dat autorijden?
Ik weet niet of je interesse hebt om door te gaan als privé chauffeur? Dan is ander half uur wachten niks natuurlijk hou je er wel rekening mee dat je moet wachten.
Mijn record met hiken is 2 uur, ze hadden het verkeerde adres bij de verkeerde auto.. op locatie bestond het bedrijf niet en de auto was ook niet bij de vestiging in dezelfde stad..
Nee, ik vind de vrijheid die ik als hiker heb heerlijk en ik heb ook geen zin om in het weekend/feestdagen/'s nachts te werken. En qua salaris scheelt het geloof ik 5 cent per uur voor mijn leeftijd dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 15:15 schreef Neerlands_Trots het volgende: Pff, wat een dag weer. Moest een Mercedes CLK350 in Utrecht ophalen. Bij aankomst wist de receptioniste na overleg met de berijder mij te vertellen dat de auto niet in Utrecht stond, maar in Hilversum. Ik AR bellen, maar zij zeiden dat ik moest blijven wachten tot zij met de opdrachtgever contact hadden gehad. Ondertussen kwam de berijder eens kijken in de kantine en vroeg of ik de chauffeur was. Hij vond het allemaal maar een beetje vreemd, want het was een auto zonder pedalen aangezien de beste man 2 houten poten had. Hij had dus gewoon een trailer verwacht. Inmiddels waren we al een half uur verder en had nog steeds geen aanwijzingen van AR gehad. Ik dus maar zelf bellen, bleken ze me vergeten te zijn Auto bleek ook niet in Hilversum te staan, maar stond voor onderhoud bij een garage in Loosdrecht. Ik dus daar naartoe, maar Loosdrecht is vanuit Utrecht alleen bereikbaar met een taxibusje vanaf station Overvecht die ik dus net gemist had. Uur wachten dus weer. De monteur vertelde me dat het niet zo moeilijk rijden was en na 5 minuten geoefend te hebben op het terrein ben ik op pad gegaan. Uiteindelijk zonder problemen in Meerkerk aangekomen. Vijf uur gemaakt ipv de verwachte 2 uur, dat dan weer wel
Heb je een keer een leuke Mercedes.... Dat je uberhaupt mocht gaan rijden van AR... Stel je voor dat je een ongeluk krijgt omdat je niet met die dingen kan omgaan, wat dan?
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 16:27 schreef Riddah het volgende: zo. ik heb mn dagje ook weer gehad. Voor morgen ook beschikbaar, vooralsnog niet gebeld.
Zo'n Suzuki Swift is niet vooruit te branden, ik was bijna blij dat ik in de file stond ... (grapje )
Wat voor Swift had je dan? Wij hebben thuis een 1.5 uit 2009, die rijd heerlijk
Heb je een keer een leuke Mercedes.... Dat je uberhaupt mocht gaan rijden van AR... Stel je voor dat je een ongeluk krijgt omdat je niet met die dingen kan omgaan, wat dan?
Valt volgens mij wel mee qua ingewikkeldheid. Een vriend van me had een keer een auto overkocht die ook zulke bediening had. Hij heeft het er wel af gesloopt maar echt heel moeilijk was het volgens mij niet.
Vandaag een Grand Scenic gereden. Wat een zwabberbak. (Komt misschien ook deels door de winterbanden), dan rijdt een gewone Megane die ik een paar keer mee heb gekregen toch een stuk beter. Maar hij heeft wel lekker veel ruimte, en is heel comfortabel.
Helaas maar 3 uurtjes gemaakt Hopelijk vrijdag weer.
[ Bericht 8% gewijzigd door Pizzabodem op 22-11-2011 19:46:58 ]
Wat voor Swift had je dan? Wij hebben thuis een 1.5 uit 2009, die rijd heerlijk
Swift 1.2. een nieuwe. Het rijden gaat opzich wel. Alleen de acceleratie is erg ver te zoeken, en dat is vervelend als t verkeer de hele tijd 80->120->80->120 rijdt.
Toch nog 9 uurtjes gemaakt vandaag. Laatste rit in de 3008 was wat krap aan, tank bleek ook nog leeg. Daardoor wat te laat aangekomen op het afleveradres, gelukkig was er nog 1 iemand van een andere huurmaatschappij aanwezig.
Nee, ik vind de vrijheid die ik als hiker heb heerlijk en ik heb ook geen zin om in het weekend/feestdagen/'s nachts te werken. En qua salaris scheelt het geloof ik 5 cent per uur voor mijn leeftijd dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Je moet niks he je maakt wel sneller lange dagen als chauffeur en heel (eigenlijk geen) papier werk! Ik mocht geen hiker meer zijn toen ik opnieuw solliciteerde.. dan maar chauffeur dacht ik! Ik verdien nu het maximale wat je kan bij easy way.. iets van 9,70 per uur geloof ik..
Op dinsdag 22 november 2011 15:40 schreef Franknfurter het volgende: Of ik van half 8 tot 6 wil werken in Almere. Dan moet ik om half zeven de trein pakken en dan nog is het krap Allejezus wat een tijden, mooi niet dus.
Had ik ook een keer gedaan, mocht bij de gratie om 8 uur beginnen. Maar blijkt dus dat ze gewoon om 8 uur pas starten daaro en ze weten dat studenten te laat komen. Is btw wel goed voor je parking skills.
En mijn dag was gisteren kort, 13 uur was ik alweer in Haarlem. Mazda 6 rijdt wel lekker, maar die polo bm mogen ze wat mij betreft afschieten.
O ja, ook haat aan mensen die geen licht aan hebben in de mist.
Ik begin wel mooie verzameling ijskrabbers op te bouwen ondertussen Iedere keer vergeet ik eentje mee te nemen en die bedrijven zeggen steeds 'hou maar'. Heb er nu drie van SN, twee van Volkswagen en eentje van die oranje
Op woensdag 23 november 2011 17:41 schreef Jorian29 het volgende: Niet gebeld, kan zijn omdat ik m'n beschikbaarheid pas om 15:00 wijzigde. Dan maar hopen op een spoedje morgen.
S80 is relaxed! Heb ik ook een keer gehad. 2.5T automaat had ik. Volgens mij 1 van de kleinere motors die er in dat ding te krijgen zijn, maar ging alsnog als de brandweer. Vooral met de kickdown
Al had ik gisteren een Honda Insight. Zat een traag figuur voor me, hij ging opzij, ik ging voor de kickdown. Veel lawaai maar er gebeurde verder helemaal niks
Rijden jullie veel automaten? Ik vind het een beetje typisch dat de rijtest werd gedaan in een automaat om vervolgens bijna alleen maar schakelbakken te moeten rijden Of ligt dat aan de ritten die ik krijg?
Er worden minder automaten geleased dan handgeschakeld. Maar die rijtest is in een automaat zodat je weet hoe je automaat moet rijden voor het geval dat je een keer een automaat moet ophalen.
Toen ik vorig jaar in die enorme sneeuwbuien 5 uur reed over 70km was ik maar wat blij dat ik een automaat had Voordat ik bij EW kwam te werken snapte ik trouwens ook nooit waarom je een automaat zou nemen, maar een goede automaat kan ik inmiddels echt wel waarderen
Het lijkt me vooral lekker als je echt iedere dag weer behoorlijke uren maakt in de auto. Vind het zelf ook wel lekker om even een auto op te laten trekken in een schakelbak. Lekker geluid
Met een automaat lijkt sneeuw me juist irritant als je een beetje hoge toeren maakt.
Maar automaat is wel heerlijk inderdaad, in 2010 haddden we een auto gehuurd voor vakantie, kregen we een Megane automaat, reed heerlijk.
quote:
Op woensdag 23 november 2011 23:25 schreef Franknfurter het volgende: Het lijkt me vooral lekker als je echt iedere dag weer behoorlijke uren maakt in de auto. Vind het zelf ook wel lekker om even een auto op te laten trekken in een schakelbak. Lekker geluid
Sommige auto's eisen gewoon een automaat. Alsof er markt zou zijn voor handgeschakelde 7-serie's Zeker bij de hogere klasses moet je gewoon een automaat hebben.
Ik wil later zeker wel automaat, maar dat wel i.c.m. een passende motor. 330dA ofzo.
Automaat is echt ideaal, mits het om een auto gaat in het hogere segment. Heb wel eens zo'n 20%-Peugeot 508 gehad en daar is het echt niet ideaal in.
VAG, zoals eerder gezegd is daarentegen heerlijk, Volvo en Range Rover zijn me ook goed bevallen. Vooral Audi ben ik dik tevreden over. Het enige wat je soms merkt is het terugvallen van het aantal toeren, verder gaat het bijzonder soepel.
Over kickdown gesproken... die XC90 die ik pas had met een klant die haast had
Ik ben vanavond weggeweest en heb mijn telefoon daar laten liggen terwijl ik morgen beschikbaar ben Ben helaas morgenavond pas weer in staat om mijn telefoon op te halen.. dan maar zelf bellen en een telefoon lenen van iemand. Ik vind trouwens dat ze me wel eens werk morgen geven. Deze week en vorige week ben ik 5 (bijna) hele dagen beschikbaar geweest plus een avond, en ben slechts 6 uur ingezet voor een avondrit
Weer lekker vroeg op, gaat een heerlijk lang dagje worden.. Twee ritje, allebei richting Almere. Civic en een Ford Focus. Misschien dat ik nog iemand tegen kom vandaag, succes allen..
Heerlijke motor/bak inderdaad. M'n pa heeft een Ford Focus met die motor (Deelt platform/motor/bak met Volvo S40/V50) en dat ding rijdt echt lekker. Altijd genoeg power, terugschakelen voor inhalen is bijna nooit nodig, en 0-100 doet hij via gps gemeten ruim een seconde sneller dan de fabrieksopgave.
Morgen vestigingswerk bij een verhuurder in Amersfoort. Wordt de 3e keer en is superschill Niet schoonmaken, alleen maar rijden, koffiedrinken en slap ouwehoeren met oude mannetjes van 8.00 tot 18.00. Kaching!!
Hoe zit dat eigenlijk als je niet bij een treinstation eindigt? Ik kon via de bus van de aflever locatie namelijk gelijk bij mijn woonadres komen. Hoe vermeld ik dit op de ritbon?
Op donderdag 24 november 2011 15:00 schreef dery1990 het volgende: Hoe zit dat eigenlijk als je niet bij een treinstation eindigt? Ik kon via de bus van de aflever locatie namelijk gelijk bij mijn woonadres komen. Hoe vermeld ik dit op de ritbon?
Niet. Via 9292ov opzoeken hoe laat je op het station geweest zou zijn als je daar wel naar toe had gegaan. Die tijd vul je in als eindtijd.
Ik heb nog een spoedje gekregen voor vanavond. Mag nog even uurtjes maken van Amsterdam naar Utrecht. Volgens mij een vrij normale rit.
Van dat verhuurbedrijf in Amersfoort heb ik nog nooit gehoord, had er opzich wel voor ingezet kunnen worden als hiker maar is niet gebeurt. Klinkt iig beter dan Nieuwegein
Niet. Via 9292ov opzoeken hoe laat je op het station geweest zou zijn als je daar wel naar toe had gegaan. Die tijd vul je in als eindtijd.
Gewoon de naam van die bushalte neerzetten. Voor sommige adressen moet ik ook met de metro in plaats van de trein, dan zet ik het metrostation neer, nooit iets van gehoord en wat betreft salaris zit het altijd wel goed.
Volgens mij mag je sowieso altijd ook dat soort plekken opschrijven, waar verschillende lijnen samenkomen. En zeker Zuidplein ofzo is groter dan het gemiddelde treinstation.
Ben zelf een paar maandjes bezig als PC, bevalt tot nu toe prima. Voorheen als hiker bij EW, maar PC heeft zeker m'n voorkeur. De wagens zijn ook leuker en krachtiger, maar deze discussie is al vaak genoeg gevoerd denk ik. Nu aan het wachten op kantoor bij de klant, verwacht een dag van zo'n 12u te maken...
Ah morgen lekker drie ritten. Bij m'n eerste rit heeft het bedrijf geen transportformulieren, moet ik er dan gewoon zo een van easyway meenemen of hoef ik er dan geen in te vullen?
Als het helemaal niet hoeft staat het expliciet in de ritinfo. Als dat er niet staat gewoon het EW-formulier inderdaad. En als het niet hoeft neem ik altijd zo'n visitekaartje mee.
Morgen waarschijnlijk niets... Had om 16:00 gebeld en ze zouden me terugbellen als ze wat hadden. Vorige vrijdagen steeds gelijk iets gekregen als ik belde. Ach, dan maak ik er morgen een lekkere uitslaapdag van, ga wat studeren, en wacht wel af of ze nog bellen. Toch jammer van de centjes alleen .
Op donderdag 24 november 2011 16:44 schreef PaulyD het volgende: Ben zelf een paar maandjes bezig als PC, bevalt tot nu toe prima. Voorheen als hiker bij EW, maar PC heeft zeker m'n voorkeur. De wagens zijn ook leuker en krachtiger, maar deze discussie is al vaak genoeg gevoerd denk ik. Nu aan het wachten op kantoor bij de klant, verwacht een dag van zo'n 12u te maken...
Welkom hier!
@Dmitri welke regio zit je? Ik had ook op werk gehoopt morgen, maar helaas. Alleen vanavond een uurtje of 4-5 werk verwacht ik.
Morgen dan maar een studiedag ervan maken en hoop dat ik volgende week wel beide dagen dat ik beschikbaar ben kan werken. Heb het geld wel nodig.
Op donderdag 24 november 2011 16:48 schreef Franknfurter het volgende: Ah morgen lekker drie ritten. Bij m'n eerste rit heeft het bedrijf geen transportformulieren, moet ik er dan gewoon zo een van easyway meenemen of hoef ik er dan geen in te vullen?
Voor de zekerheid gewoon meenemen, soms hoef je niets in te vullen of heeft het bedrijf daar een formulier dat je laat ondertekenen en terugstuurt (als je ophaalt in Bleiswijk heb je dat vaak).
Morgen 2 ritten, Audi A3 met 170pk diesel (fijne motoren zijn dat), en een C1 met een 3pitter
Ook weer thuis van werken, mocht chauffeuren in een Golf VI Deze was echter wel full-option met DSG bak en had een 170pk TSI erin liggen. Mocht nog een keer uitproberen hoe rap dat was in de S en dat gaat prima. Zou hem zo zelf op de oprit zetten.
aah, het ging allemaal al te soepel vandaag. Sta nu in a'dam op het ophaaladres, blijkt dat de auto in zuidoost staat. Nu komt er dus iemand aan om mij daarheen te brengen gelukkig heb ik nog 4 uur tot mijn laatste deadline dus nu even lekker kopje thee drinken .
En alweer gebeld voor maandag. Rotterdam - Tilburg met een Caddy en Oosterhout - Rotterdam in een Golf Variant automaat. Beide zijn trouwens het adres in charlois.
Ik heb nergens iets gelezen over concurrentiebeding bij AR, maar je hebt ook geen contract/overeenkomst met AR, maar met dat andere bedrijf wat ze hebben...
Ik had ze trouwens gisteren gebeld voor werk, maar ze hadden niets voor vandaag.
Op vrijdag 25 november 2011 15:23 schreef Irritatie100 het volgende: Word net door EW gemaild of ik dinsdag een scooter wil transporteren. Van Rotterdam naar Tilburg. Ik dacht het niet
Klein detail is dat ik geen helm heb En ook geen tijd trouwens
Tja dan houdt het al snel op. Wel grappig dat ze ook zulke ritten hebben, nog nooit eerder gehoord. Wel een keer dat ze iemand met BE vroegen voor een aanhanger.
Ik heb ook al een keer een mail gekregen dat ze een hiker met C-rijbewijs zochten
quote:
Op vrijdag 25 november 2011 15:32 schreef Fleauris het volgende: Het is een snorscooter dus helm is niet verplicht, houdt wel in dat je waarschijnlijk niet veel harder dan 25gaat. o Nee bedankt :p
Dat is niet verkeerd! Ik heb een soort van 5.5 weken vakantie omdat ik 12 januari naar Zweden vertrek. Hopen dat ik nog even wat geld kan binnen harken zodat ik daar niet op een biertje meer of minder (à ¤ 7 p.s. ) hoef te kijken.
Ik denk dat ik het gewoon doorgeef aan de planning als ik ze maandag of dinsdag spreek. Heb het volgens mij zelf al bij sollicitatie aangegeven dat ik wegga. Volgens mij kun je dus gewoon 5 maanden op niet beschikbaar staan en dan weer gaan werken als je terug bent.
Op vrijdag 25 november 2011 17:07 schreef Franknfurter het volgende: Ja november was een beetje een slechte maand.. Hopen dat iedereen een auto krijgt voor kerst, hebben wij lekker veel werk.
December is altijd de rustigste maand. De meeste leasemaatschappij zetten de auto's nl. pas in januari op naam, zodat ze de auto's later met een gunstiger 'bouwjaar' kunnen verkopen. Nieuwe contracten gaan dus vaak pas in januari in ipv december.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 17:25:46 ]
Aah godver ik was net uit de trein gestapt toen ik er achter kwam dat ik mijn portemonnee daar heb laten liggen. Nu gaan ze zoeken maar waarschijnlijk is ie dan al gejat.
Op vrijdag 25 november 2011 18:19 schreef Franknfurter het volgende: Aah godver ik was net uit de trein gestapt toen ik er achter kwam dat ik mijn portemonnee daar heb laten liggen. Nu gaan ze zoeken maar waarschijnlijk is ie dan al gejat.
Klote... Heb je je ov er ook in liggen? Dan is het ook kut met werken/school.
ah ze hebben hem gevonden en direct mijn moeder gebeld die mij weer belde dat ik de conducteur moest bellen en nu komt mijn portemonnee naar me toe, fieuw.
Op vrijdag 25 november 2011 18:31 schreef Franknfurter het volgende: ah ze hebben hem gevonden en direct mijn moeder gebeld die mij weer belde dat ik de conducteur moest bellen en nu komt mijn portemonnee naar me toe, fieuw.
Wat heb je een geluk
Ik controleer altijd een paar keer, want ik vergeet altijd alles
Ik controleer altijd een paar keer, want ik vergeet altijd alles
Heb idd ook altijd een vaste routine als ik opsta in de trein of bus Linkerzak sleutels, rechterzak telefoon (+iPod), achterzak portemonnee en dan een greep in de onderkant van mijn tas of ik mijn laptop voel
ja meestal controleer ik dus ook, was deze keer een beetje aan het slapen denk ik maar wel even props voor het ns-personeel dat hem binnen een half uur terug had gekregen bij mij
Mwoa, zo'n slechte maand was november niet. Sta tot nu toe op 65 uur. Voor maandag niet gebeld, maar tot nu toe heb ik op elke 'vrije' dag nog een spoedrit gehad. Dinsdag kan ik ook nog, hopelijk nog wat extra ritten maken voor de rustige decembermaand zijn intrede doet.
oh 65 uur tikt lekker aan op de rekening! Dan valt november inderdaad niet zo tegen. Is er ook een drukste maand, of alles normaal en af en toe wat mindere maanden
Ik denk dat ik het gewoon doorgeef aan de planning als ik ze maandag of dinsdag spreek. Heb het volgens mij zelf al bij sollicitatie aangegeven dat ik wegga. Volgens mij kun je dus gewoon 5 maanden op niet beschikbaar staan en dan weer gaan werken als je terug bent.
Mijn ervaring leert dat ze je uitschrijven voor zo'n lange periode. Ik werd uitgeschreven bij 4 maanden afwezigheid en bij een andere hiker kwamen ze erachter dat hij al 3 maanden niet beschikbaar was geweest (was op stage van 5 maanden) en hij werd ook uitgeschreven. Zowel hij als ik konden later wel terugkomen als hiker, ondanks ik eigenlijk te oud was. Voor PC maakt die leeftijd sowieso niet veel uit dus ze nemen je vast wel weer aan mochten ze je uitschrijven.
Op vrijdag 25 november 2011 18:31 schreef Franknfurter het volgende: ah ze hebben hem gevonden en direct mijn moeder gebeld die mij weer belde dat ik de conducteur moest bellen en nu komt mijn portemonnee naar me toe, fieuw.
Wow, daar heb je wel mazzel mee! Ik check ook vaak even of ik alles heb en kijk even of er niets meer op mijn stoel ligt. @MuurStraat: telefoon rechts is echt vervelend. Telefoon links ftw ;P
Mijn ervaring leert dat ze je uitschrijven voor zo'n lange periode. Ik werd uitgeschreven bij 4 maanden afwezigheid en bij een andere hiker kwamen ze erachter dat hij al 3 maanden niet beschikbaar was geweest (was op stage van 5 maanden) en hij werd ook uitgeschreven. Zowel hij als ik konden later wel terugkomen als hiker, ondanks ik eigenlijk te oud was. Voor PC maakt die leeftijd sowieso niet veel uit dus ze nemen je vast wel weer aan mochten ze je uitschrijven.
We zien het wel dan, als ik maar terug kan komen. Geef het bovendien ook van tevoren door dus ga niet zomaar 5 maanden alles op niet beschikbaar zetten.
Net een discussie met vriend die ook voor Easyway werkt.
Ik moet maandag een auto OM 13.00 afleveren. Mijn punt is dus als je er al bent je even moet wachten en dus niet al om 12 uur moet komen dus even wachten bij benzinestation ofzo. Hij vindt dat je gewoon moet afleveren als je er bent (ook al is dat 11 uur).
Ik moet maandag een auto OM 13.00 afleveren. Mijn punt is dus als je er al bent je even moet wachten en dus niet al om 12 uur moet komen dus even wachten bij benzinestation ofzo. Hij vindt dat je gewoon moet afleveren als je er bent (ook al is dat 11 uur).
Wat vinden jullie?
Hangt echt van de tijd af.. een uur te vroeg is mij echt nog nooit overkomen, meestal ben ik 15 min te vroeg en dan geef ik hem gewoon af.
Easy Way stelt het dan ook niet op prijs als je 2u ergens gaat wachten omdat een auto om 13.00 moet worden afgegeven. Hoe schrijf jij het op je briefje dan, dat je een uur langer over een rit hebt gedaan?
Hangt echt van de tijd af.. een uur te vroeg is mij echt nog nooit overkomen, meestal ben ik 15 min te vroeg en dan geef ik hem gewoon af.
Easy Way stelt het dan ook niet op prijs als je 2u ergens gaat wachten omdat een auto om 13.00 moet worden afgegeven. Hoe schrijf jij het op je briefje dan, dat je een uur langer over een rit hebt gedaan?
Dan moeten ze maar niet neerzetten dat je OM 13.00 moet afleveren. Ze kunnen moeilijk boos worden omdat je doet wat ze vragen.
Ik ben er altijd wanneer ik er ben, heb ook al wel eens ander half uur bij een adres lopen wachten omdat de meneer die schade moest controleren nog niet was geweest maar meestal maakt het niet zoveel uit hoe laat ik er ben. Vaak als ik er 2uur eerder ben is het geen probleem.
Hangt echt van de tijd af.. een uur te vroeg is mij echt nog nooit overkomen, meestal ben ik 15 min te vroeg en dan geef ik hem gewoon af.
Easy Way stelt het dan ook niet op prijs als je 2u ergens gaat wachten omdat een auto om 13.00 moet worden afgegeven. Hoe schrijf jij het op je briefje dan, dat je een uur langer over een rit hebt gedaan?
Ach wat een onzin dit. De planning zet er niet voor niets OM in. Ik heb zelfs een keer 4 uur moeten wachten tussen twee ritten door. Toen ik daar tijdens het plannen achter kwam nog even gecontroleerd met EW en gewoon ff de stad in o.i.d. was wat ze zeiden. Daarnaast is het vaak zo dat mensen met lunchpauze zijn rond 12 uur / half 1 dus dan kan je wel leuk een halfuur te vroeg aan komen zetten, maar dat is alleen maar irritant weet ik uit ervaring.
En wat ik op mijn urenbriefje schrijf? Niets. Of soms "auto moest om 14:00 opgehaald worden".
Ach wat een onzin dit. De planning zet er niet voor niets OM in. Ik heb zelfs een keer 4 uur moeten wachten tussen twee ritten door. Toen ik daar tijdens het plannen achter kwam nog even gecontroleerd met EW en gewoon ff de stad in o.i.d. was wat ze zeiden. Daarnaast is het vaak zo dat mensen met lunchpauze zijn rond 12 uur / half 1 dus dan kan je wel leuk een halfuur te vroeg aan komen zetten, maar dat is alleen maar irritant weet ik uit ervaring.
En wat ik op mijn urenbriefje schrijf? Niets. Of soms "auto moest om 14:00 opgehaald worden".
Vaak zat gehoord van andere dat ze mochten verklaren waarom ze zo lang over een rit hadden gedaan, ik heb er zelf nooit last van gehad en geef gewoon de auto af. Maar dit soort dingen is wel de reden dat ik gestopt ben met hiken, teveel papierwerk en teveel gezeik met klanten..
Op zaterdag 26 november 2011 22:03 schreef invine het volgende: [..] Vaak zat gehoord van andere dat ze mochten verklaren waarom ze zo lang over een rit hadden gedaan, ik heb er zelf nooit last van gehad en geef gewoon de auto af. Maar dit soort dingen is wel de reden dat ik gestopt ben met hiken, teveel papierwerk en teveel gezeik met klanten..
Verklaren waarom je zo lang over een rit hebt gedaan is een ander verhaal dan wanneer er expliciet in de ritgegevens staat dat auto op tijdstip x afgeleverd dient te worden.
Op zaterdag 26 november 2011 22:09 schreef Irritatie100 het volgende: Ik heb dat serieus nog nooit hoeven doen terwijl ik heus wel eens 3 uur doe over een ritje wat best in 2 kan.
Ligt een beetje aan de lokatie, een auto ophalen bij een autobedrijf of bij particulier (hoewel bij bedrijven vaak geen specifieke tijden staan). Wel vreemd is dat de tijden van EW nogal vaak niet overeenkomen met de tijden die de klant krijgt doorgespeeld. Ik kwam een keer een halfuurtje te laat bij een particulier, verontschuldigde voor het te laat komen en hij vertelde me leuk dat hij alleen gehoord had dat de auto die dag zou worden opgehaald, zonder tijdstip...
Op zondag 27 november 2011 14:59 schreef Fleauris het volgende: Ligt een beetje aan de lokatie, een auto ophalen bij een autobedrijf of bij particulier (hoewel bij bedrijven vaak geen specifieke tijden staan). Wel vreemd is dat de tijden van EW nogal vaak niet overeenkomen met de tijden die de klant krijgt doorgespeeld. Ik kwam een keer een halfuurtje te laat bij een particulier, verontschuldigde voor het te laat komen en hij vertelde me leuk dat hij alleen gehoord had dat de auto die dag zou worden opgehaald, zonder tijdstip...
Gebeurt inderdaad vaak zat. Ik heb wel eens een half uurtje ofzo gewacht voor ik de auto afleverde, gewoon op ritbon geschreven en niks van gehoord. Maar na wat ervaring weet je meestal wel of een tijd echt gehaald moet worden of dat je er best van kan afwijken.
December is altijd de rustigste maand. De meeste leasemaatschappij zetten de auto's nl. pas in januari op naam, zodat ze de auto's later met een gunstiger 'bouwjaar' kunnen verkopen. Nieuwe contracten gaan dus vaak pas in januari in ipv december.
Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeurs
Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeurs
Ben ook benieuwd, vorig jaar niet gewerkt met kerst.. dit jaar wel van plan! Heeft altijd wel iets, die stomdronken mensen wegbrengen
Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ook
Hehe ik ook. Ze houden er dan wel rekening mee dat je niet de hele dag onderweg bent en je zult dus kleinere ritten krijgen.
[..]
Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ook
Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd.
Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd.
Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzak
Haha ikke ook hoor! Heb je nog mooie dubbel? Gaan we ruilen
[..]
Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzak
Ik heb er wel een paar van de oranje. Ook van veel verschillende dealers maar die heb ik niet dubbel
Indien ik fooi krijg meestal tientje, uitschieter 30 euro. Dit is als PC dus. Rij voornamelijk zakenlui, die meerdere keren per week PC's inhuren. Spreekt voor zich dat zij nooit fooi geven, zou het ook niet accepteren wanneer ze 't aanbieden. Als hiker nooit iets gehad..
Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende: Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.
Kwam dit plaatje tegen, kunnen we met z'n allen wel volkrijgen dacht ik zo, met die wintermaanden op komst:
Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende: Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.
Zoals ik al zei. Op een zomerse vrijdagavond met aangename temperaturen nog naar een afgelegen camping nabij Emmen rijden om mensen alsnog voor het weekend vervangend vervoer aan te bieden terwijl het voor de hand gelegen had als je dan liever een terrasje op gegaan was. Leasemaatschappij had tegen hun gezegd: 'kunnen niet garanderen dat het vandaag nog lukt, anders wordt het maandag'.
Ik heb als hiker een keer de dag voor koninginnedag een nieuwe auto gebracht bij mensen van wie de oude auto gestolen was. Als ik niet had gekomen hadden ze 3 dagen tot na het weekend moeten wachten. Heb toen wel bijna drie kwartier bij die mensen thuis gezeten, twee biertjes gedronken en werd daarna naar de bushalte gebracht
Klanten die een chauffeur hebben geven meestal alleen fooi als ze maar af en toe gebruik maken van EW. Vaste klanten doen dat niet. Als je iedere week 3x een chauffeur inhuurt en iedere keer fooi geeft wordt het al snel een dure grap. Denk dat fooi bij mij bij 1 op de 3-5 avondritten voorkomt. Overdag eigenlijk nooit.
Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen. Geen idee of het waar is though
Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende: Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen. Geen idee of het waar is though
Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende: Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen. Geen idee of het waar is though
Klinkt aannemelijk, zou me niks verbazen dat klanten zo'n 20-25 euro neertellen per uur voor een PC bij EW.
Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende: Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen. Geen idee of het waar is though
Klopt, gebeurt ook zeker wel maar als EW erachter komt dan ben je zuur,
Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende: Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen. Geen idee of het waar is though
Officieel mag dat niet, staat in je contract dat je geen persoonlijke afspraken mag maken met de klant.
Ik moet wel zeggen dat ik nog NOOIT vertraging heb gehad met het ov terwijl ik voor EW werk..
Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende: Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen. Geen idee of het waar is though
Op zondag 27 november 2011 22:38 schreef Jorian29 het volgende: Ik mag dan ook al aanrijding met persoon invullen, net als de blanko: Aangevaren spoorbrug
Laatst was er ook zo'n vertraging vanwege het ontmantelen van een bom uit WOII
- Geen machinist in de trein van Zwolle naar Groningen - Aanrijding met persoon: bij Bussum-Zuid toen ik auto moest ophalen in Amsterdam - Op last van de politie moesten de deuren dichtblijven op station Enschede - Seinstoring bij Hilversum
En dat alles deze maand Fuck het onrendabelen vervoer
Ik hoop die bingokaart zo leeg mogelijk te laten! En qua fooien is het vrij zeldzaam als hiker denk ik, 1x gehad bij iemand die blij was met zn nieuwe auto, bracht mij naar het busstation en stopte me nog een tientje toe.
Ik hoop die bingokaart zo leeg mogelijk te laten! En qua fooien is het vrij zeldzaam als hiker denk ik, 1x gehad bij iemand die blij was met zn nieuwe auto, bracht mij naar het busstation en stopte me nog een tientje toe.
Beide dingen die je zegt, zelf ook meegemaakt Alleen bracht ze me naar de metro..
Nieuw hier. Klinkt interessant, maar hoe bedoelen ze dat minimaal 1 dag per week structureel beschikbaar? Is dat heel strict? Mijn rooster is namelijk niet heel structureel enzo...
Maar ja, dat één dag per week beschikbaar is een vereiste. Hoeft niet elke week dezelfde dag te zijn, als je maar minimaal één dag per week beschikbaar bent.
Oh, en die liften. Soms krijg je ze, soms krijg je ze niet. In de Randstad krijg ik ze vrijwel nooit, in Twente en het Noorden dan weer wel.
Maar ja, dat één dag per week beschikbaar is een vereiste. Hoeft niet elke week dezelfde dag te zijn, als je maar minimaal één dag per week beschikbaar bent.
Oh, en die liften. Soms krijg je ze, soms krijg je ze niet. In de Randstad krijg ik ze vrijwel nooit, in Twente en het Noorden dan weer wel.
Hij is destijds speciaal voor mij gemaakt Dus don't blame me
En ik heb voor vanmiddag nog een spoedje te pakken Nieuwegein - Arnhem voor 16:30 afleveren. Prima ritje dus. Al staat er in de ritinfo dat het een ibiza is en autoweek gilt dat het een peugeot 5008 is. Hopen dat autoweek gelijk heeft
Op maandag 28 november 2011 10:27 schreef Franknfurter het volgende: En ik heb voor vanmiddag nog een spoedje te pakken Nieuwegein - Arnhem voor 16:30 afleveren. Prima ritje dus. Al staat er in de ritinfo dat het een ibiza is en autoweek gilt dat het een peugeot 5008 is. Hopen dat autoweek gelijk heeft
Gewoon even RDW kentekencheck doen, die is altijd het meest nauwkeurig.
Ik ben alweer thuis, twee ritjes gehad. Vrij kort, dus ik kan vanmiddag mooi verder met het schilderwerk hier. BMW'tje reed zeer soepel. Alleen heeft dat ding een best grote neus, stak bij oranje in Nieuwegein nog best een end de weg op