abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104516530
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04.

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.

About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Franknfurter, hiker regio Utrecht
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hojdhopper op 19-11-2011 19:57:23 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_104516712
Tijdje niet meer gepost hier, maar vandaag sinds iets van 1,5 maand weer gewerkt. Kom ik op mijn beginadres aan, weten ze nergens vanaf. Ze hadden meer filialen dus eerst proberen zelf uit te zoeken waar die auto was maar geen succes. EW gebeld, half uur gewacht, werd ik opgehaald door het andere filiaal en uiteindelijk een uur niets zitten doen :P

Ging direct weer lekker dus
pi_104516737
Vandaag raamsdonksveer groningen in de leasetopper van Nederland, polo slow/blue-motion. Leuk hoor, weinig bijtelling, maar rijdt niet echt lekker door. Al was het al 10x beter dan de citroen c1 die ik vanochtend moest afhalen. Maar vind het nog steeds super relaxed werk :)
.
pi_104518286
Goeden TT.
pi_104518357
Nog geen werk voor maandag ;(
pi_104518566
Polo is idd mateloos populair onder de leaserts. Vind het opzich wel een prima auto. Snel is het niet, maar dat is mijn eigen '97 Fiesta 1.25 ook niet O+
pi_104518746
Ik vind het inderdaad geen slechte auto, alleen die BM's maken echt een teringhering en snel is het idd niet :P
En bij de verhuurder in Charlois hebben ze altijd een aftermarketradio erin zitten, dat ziet er echt niet uit :P Maar om daar nou over te klagen is misschien ook weer een beetje overdreven..
pi_104518807
Maandag 2 ritjes, Megane en een Polo.
pi_104518831
Je zou de OP toch helemaal aanpassen Hojd?
pi_104518920
Ook nog 2 ritjes gekregen. Rotterdam - Barneveld in een Audi A3 en Houten - Zaandam in een Volvo V60. Moet de laatste na 2 uur halen. Eerste rit staan geen tijden bij maar mag ik zelf bepalen zodat het goed aansluit op rit 2. Dus waarschijnlijk uitslapen :7
pi_104518936
Pas moest ik 150km in een Alto rijden. Mijn rug, mijn arme rug :(

Ondanks het prachtige motorgeluid, heb ik toch liever een Polo Bluemotion.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_104519156
Polo is afgezien van de motor trouwens een prima auto hoor. Makkelijk te rijden, makkelijk te bedienen, overzichtelijk. Ik snap wel waarom veel mensen zo'n auto willen.

Hopelijk kan ik dinsdag weer werken :)
.
pi_104519732
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Ook nog 2 ritjes gekregen. Rotterdam - Barneveld in een Audi A3 en Houten - Zaandam in een Volvo V60. Moet de laatste na 2 uur halen. Eerste rit staan geen tijden bij maar mag ik zelf bepalen zodat het goed aansluit op rit 2. Dus waarschijnlijk uitslapen :7
V60!! Prachtige wagens! Hoop dat ik er binnenkort ook eentje meekrijg.

Is ie wel een beetje gemotoriseerd of is het zo'n 20%-koffiemolentje zodat je af en toe zelf bij moet trappen?
pi_104521118
Met betrekking tot de OP: ik had ook aangegeven dat die zin over klantnamen (wie onze klanten zijn) aangepast moet worden omdat dit niet klopt wat er nu staat.
pi_104523187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:38 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

V60!! Prachtige wagens! Hoop dat ik er binnenkort ook eentje meekrijg.

Is ie wel een beetje gemotoriseerd of is het zo'n 20%-koffiemolentje zodat je af en toe zelf bij moet trappen?
Ik heb de D3 mee, een 2.0 5-cilinder diesel met 163pk en 400nm.
  vrijdag 18 november 2011 @ 23:27:18 #16
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104536041
Ik vind die Polo Bluemotion dikke prima. Hij is dan wel niet snel maar wel ongelooflijk zuinig. Deze zomer er 2000 km in gereden in vier dagen tijd en ik heb maar één keer hoeven te tanken. Bij afleveren nog een keer afgetankt.

Vandaag negen uur gemaakt in een Fiat Doblo. Cruisecontrol miste ik wel zeg, pfoe.
#26 || Luciano da Silva
pi_104537747
Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje. Net even in een de belastingvrije Mito gereden van een vriend, dat is al veel beter zo'n 4 cilinder diesel. Z'n werkgever gaf als optie om een Polo BM of Ibiza Ecomotive te leasen, maar hij wilde perse een Mito, en gelijk heeft ie. Rijd toch veel beter zo'n cilinder extra.

En natuurlijk is een MiTo ook veel leuker om te zien! :D

[ Bericht 19% gewijzigd door RTS91 op 19-11-2011 00:14:21 ]
pi_104537788
Maandag een uurtje een Dodge Caliber.. Ben benieuwd :P
Helaas wel 3 uur OV'en voor dat ene uurtje autorijden...

[ Bericht 17% gewijzigd door roflkartoffel op 19-11-2011 00:19:10 ]
pi_104538770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 00:06 schreef RTS91 het volgende:
Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje. Net even in een de belastingvrije Mito gereden van een vriend, dat is al veel beter zo'n 4 cilinder diesel. Z'n werkgever gaf als optie om een Polo BM of Ibiza Ecomotive te leasen, maar hij wilde perse een Mito, en gelijk heeft ie. Rijd toch veel beter zo'n cilinder extra.

De driecilinders uit de Alto, Aygo, 107 en C1 klinken prima en rijden lekker. De Volkswagenmotoren daarentegen zijn om te janken. :{w
pi_104540324
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:10 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Je zou de OP toch helemaal aanpassen Hojd?
Sorry vergeten, alsnog gedaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:22 schreef Mallet het volgende:
Met betrekking tot de OP: ik had ook aangegeven dat die zin over klantnamen (wie onze klanten zijn) aangepast moet worden omdat dit niet klopt wat er nu staat.
Zo beter? :)
pi_104540541
Potver had ik toch bijna mijn eerste autoongeluk vandaag, niet voor m'n werk overigens. Reed op een smalle kanaaldijk, was erg mistig. Het soort weg waar je 80 rijdt, door de mist reed ik iets van 50. Er kwam een tegenligger aan, ik zag de twee lampen. Was een trekker, dus ik wat opzij. Terwijl ik ernaast zit zie ik opeens dat het onding een aanhanger had die nog een halve meter breder was, wat ik niet eerder kon zien omdat dat ding helemaal onverlicht was en het mistig was. Ik was aan het wachten op de toch wel behoorlijke klap, maar die kwam niet. Ik snap nog steeds niet hoe maar ik was op tijd met m'n reactie door naar rechts te sturen. Schampte langs zo'n wit reflectorpaaltje aan m'n rechterkant, maar m'n natuurlijke reactie had precies uitgekiend hoe ik moest rijden (verder naar rechts kon ik ook niet want daar hield de dijk op).

Scheelde echt niet veel.
pi_104540672
Jeetje was asociaal om met zo'n mist dan te gaan rijden in zo een trekker. Goed dat het niet mis is gegaan dan :)
pi_104540725
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 01:39 schreef Franknfurter het volgende:
Jeetje was asociaal om met zo'n mist dan te gaan rijden in zo een trekker. Goed dat het niet mis is gegaan dan :)
Ja, van mij mag hij dat doen maar het was totaal niet verlicht, m'n passagiers zaten ook stijf rechtop. Het was gewoon niet te zien. Was blij dat ik geen alcohol oid op had in ieder geval, maar het verpest wel je avond een beetje.
pi_104543816
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 00:06 schreef RTS91 het volgende:
Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje.

(...)

Tsja, smaak. Net zoals ik de MiTo net iets teveel nét niet vind. Iets te gedrongen, uiterlijk kan mij niet bekoren. Dan liever de Giulietta, maar die is weer niet wegenbelasting vrij :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 00:36 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

De driecilinders uit de Alto, Aygo, 107 en C1 klinken prima en rijden lekker.
Ja, erg prima inderdaad om met 90 in te moeten voegen omdat je een hogere snelheid niet haalt op de invoegstrook, bij het inhalen op snelwegen terug moet naar zijn vier en op provinciale wegen zelfs terug naar zijn drie. :X
#26 || Luciano da Silva
pi_104548426
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 09:50 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Tsja, smaak. Net zoals ik de MiTo net iets teveel nét niet vind. Iets te gedrongen, uiterlijk kan mij niet bekoren. Dan liever de Giulietta, maar die is weer niet wegenbelasting vrij :(

[..]

Ja, erg prima inderdaad om met 90 in te moeten voegen omdat je een hogere snelheid niet haalt op de invoegstrook, bij het inhalen op snelwegen terug moet naar zijn vier en op provinciale wegen zelfs terug naar zijn drie. :X
Die Giulietta vind ik wel stijl hebben! Mooier dan de MiTo ja!

Ik hoop dat je aan het trollen bent Zuunigerd? ;)
pi_104548745
Ik rij regelmatig in een aygo en als je niet te vroeg schakelt dan krijg je er makkelijk 140-150 uit hoor.
pi_104548776
Maar prettig rijdt het niet. Ik moet zeggen wel fijner dan een Suzuki Alto, als het een beetje waait durf je daarin niet harder dan 100.

Maar in zo'n Aygo/C1/Peugeot denk je tot de 50km/h dat het wel gaat, boven de 80 is het ding niet vooruit te branden. Vind het niet fijn rijden.
pi_104549291
Ik vind die schakelpook in de drieling echt irritant, ik ben altijd bang dat ik dat ding doormidden breek :')
pi_104549549
Hojd, je hebt de auto OP gepakt. Die van de vorige had een ge-update hiker/chauffeurslijst. In deze sta ik weer niet, evenals Franknfurther. >:)
pi_104555612
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:14 schreef Panthera. het volgende:
Maar prettig rijdt het niet. Ik moet zeggen wel fijner dan een Suzuki Alto, als het een beetje waait durf je daarin niet harder dan 100.

Maar in zo'n Aygo/C1/Peugeot denk je tot de 50km/h dat het wel gaat, boven de 80 is het ding niet vooruit te branden. Vind het niet fijn rijden.
Dat is ook waar die auto's het beste tot hun recht komen.. Ik merk dat zelf altijd als ik erin rijd.. Ik schiet er altijd vandoor bij het stoplicht in steden en dan is het echt een grappig bakje met die roffel, maar boven de 80 vind ik het minder worden. Ik zou er wel een willen hebben (C1 als ik mocht kiezen) want ik zou dan echt voor het verbruik/geen wegenbelasting gaan ipv die Eskrot die ik nu rijd waarmee 1 op 10 bijna niet te halen is en me 62 euro in de maand kost exclusief benzine.
pi_104555717
Idd Mallet ik dacht laatst "oh nee, geen 107!" Op de snelweg idd een ramp, maar in de stad gewoon prima en klinkt nog best ok :P
pi_104561515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:43 schreef -tape- het volgende:
Hojd, je hebt de auto OP gepakt. Die van de vorige had een ge-update hiker/chauffeurslijst. In deze sta ik weer niet, evenals Franknfurther. >:)
Whut, ik heb hem ook aangepast in de OP wiki.. Ik weet niet of ik hem nog kan veranderen. Anders moet je weer even wachten op de volgende. Sorry!!

Edit: Aangepast. Overigens als je hem update, zorg dan wel op de details en hou de alfabetische volgorde erin. miereneuqen ftw

[ Bericht 4% gewijzigd door Hojdhopper op 19-11-2011 19:58:40 ]
pi_104570007
Die drieling moet je inderdaad lekker gebruiken in de stad. Daarbuiten moet je er niet eens in willen rijden. Provinciale wegen kunnen nog wel, maar op de snelweg is het en doodskist op wielen.
#26 || Luciano da Silva
pi_104581618
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind die schakelpook in de drieling echt irritant, ik ben altijd bang dat ik dat ding doormidden breek :')
Haha dat heb ik idd ook! Net alsof je met een zuurstok in je handen zit :D
pi_104584608
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:40 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Haha dat heb ik idd ook! Net alsof je met een zuurstok in je handen zit :D
:')
  zondag 20 november 2011 @ 18:15:18 #36
182073 invine
blablabla etc.
pi_104595329
Aha! Ik wist niet dat hier een topic van was, ex-hiker en nu privé chauffeur meldt zich! 2,5 jaar hiker geweest en nu alweer 1,5 chauffeur :)

Eerst regio eindhoven en nu amsterdam!

Er bestaat ook nog D&B voor prive chauffeur, valet parking etc. voor studenten.. ik werk zelf bij easy way.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_104598164
En, gaat er iemand morgen in Nieuwegein werken?
pi_104609732
Ben ff een ritadministratie voor mijzelf aan het maken. Ik wil uiteindelijk een koppeling hebben met Google Maps zodat ik kan zien hoeveel kilometer ik eigenlijk maak tijdens mijn EW-loopbaan. En het is natuurlijk handig als controle voor het eind van de maand.

Dit doe ik online: http://bit.ly/rTEZN1
Bij voldoende belangstelling wil ik er wel een loginsysteem van maken, zodat iedereen zijn eigen dingetje heeft en kan bijhouden.. maar dat is nog toekomstmuziek. Wat vinden jullie?

Aangezien je er nu zonder inlog bij kan en dingen kan toevoegen/verwijderen, graag neit al te veel onzin erin stoppen :+
pi_104609938
.

[ Bericht 98% gewijzigd door roflkartoffel op 20-11-2011 22:40:39 ]
pi_104610248
Morgen om 10.00 uur in Utrecht een Insignia ophalen die voor 12.00 uur afgeleverd moet worden in Middelburg. Aangezien de mist morgen nog dichter wordt dan vandaag ga ik er vanuit dat op de snelweg max 80 geldt? Ik ga in ieder geval maar alvast eerder op pad voor de zekerheid. Iedereen veel succes en veiligheid morgen :P

@ roflkartoffel: goed idee man :)
pi_104610798
Ziet er uit als een goed plan kartoffel!
pi_104610858
Ik kom steeds verder.. de kilometerkoppeling met Maps is ook al bijna klaar :P
pi_104611145
Lijkt me inderdaad een uitstekend idee!

En ik zit net de nieuwe RET-dienstregeling te bekijken. Bus 64 gaat er inderdaad uit :'(
pi_104611194
Hoever is het eerstvolgende ov-ding dan? Want je kan toch ook op bepaalde momenten om een taxi zeuren?
pi_104611413
Geen idee, volgens mij valt dat best mee omdat je nog een stukje met 67 mee kan. 20 minuten lopen schat ik.
pi_104611607
Nouja, in de zomer valt dat wel te doen, maar met -5 liever niet :')
pi_104611879
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:29 schreef Franknfurter het volgende:
En, gaat er iemand morgen in Nieuwegein werken?
Wat en noodkreet was dat weer zeg! Ik ga niet. Gewoon collèèège morgen.

Ziet eruit als een puik systeem, Rofl! :)
  zondag 20 november 2011 @ 23:13:47 #48
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104611990
Denk je even je vriendin snel op te halen op het station, sta je opeens met een lege accu daar. Gelukkig was de buurman de redder in nood met zijn startkabels :)
#26 || Luciano da Silva
  zondag 20 november 2011 @ 23:16:05 #49
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_104612120
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 09:50 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Terugschakelen, broeder. Zo'n ding kan 95 in de tweede versnelling. :7
pi_104612304
Da's alleen niet zo zuunig.

SPOILER
  zondag 20 november 2011 @ 23:21:15 #51
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104612389
quote:
9s.gif Op zondag 20 november 2011 23:19 schreef Irritatie100 het volgende:

SPOILER
Boeiend. Ik betaal de benzine niet..
#26 || Luciano da Silva
pi_104612527
Nja, ik ga maar plat, morgen zal het wel weer leuk worden in alle mist :D
  zondag 20 november 2011 @ 23:26:05 #53
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104612645
Ik moest net 'verplicht' een rondje rijden, om de accu weer op te laden. Minder dan vijftig meter zicht op de A7 :')
#26 || Luciano da Silva
pi_104613479
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Geen idee, volgens mij valt dat best mee omdat je nog een stukje met 67 mee kan. 20 minuten lopen schat ik.
Dat is pas klachtwaardig, niet dat beetje mist :{w

Succes morgen iedereen, zal inderdaad wel druk worden op de weg. Doe voorzichtig O+
pi_104614064
Ik zie een werkende google-maps link roflkartoffel? :)
pi_104614641
Ben idd druk bezig :+
Moet er voor zorgen dat de afstanf wordt berekend adhv de ingevoerde plaatsnamen, nu heb ik alleen nog maar even als test Groningen-Amsterdam ingevuld.

Het wordt dus straks dat elke willekeurige plaatsnaam gebruikt kan worden :)
pi_104615074
Nice! Als je het wat verder ontwikkeld hebt is het misschien ook handig om het bereikbaar te maken met telefoons. Kun je tijdens het werken alles invullen :7
pi_104615602
Yes.... gelukt! En dat met 0,0 PHP ervaring :) Zal 'm zo online zetten!

...en online. Plaatsnamen met spaties erin werken nog niet, ga ik eens uitzoeken. Nu eerst maar slapen ;)

[ Bericht 38% gewijzigd door roflkartoffel op 21-11-2011 01:05:32 ]
pi_104619091
Mooi werk rofl!!

Ik ga maar eens weg. Tweede auto kan pas na 14.00 worden opgehaald en daarom mocht ik de tijd van de eerste rit zelf bepalen zodat ik geen lange wachttijden had, maar ik ga er gezien het weer gewoon lekker nu vandoor :Y
Op naar Charlois, nog even genieten van het feit dat bus 64 er nog is O+
pi_104619135
Ik heb vandaag trouwens echt een ouwe-lullen-broek aan :') Moet naar Houten en daar zijn ze erg streng wat betreft kleding. Sprak laatst een hiker die ooit eens kledingcontrole had in Meerkerk, daar werd zijn kleding goedgekeurd. Vervolgens moest ie naar Houten. Toen ie daar geweest was werd hij gebeld door EW dat ze in Houten hem er niet representatief vonden uitzien :D

Dus maar geen risico genomen en vandaag een hele lelijke bruine broek aangetrokken :P
  maandag 21 november 2011 @ 09:20:56 #61
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104619444
Is een pantalon niet goed genoeg voor Houten dan?
#26 || Luciano da Silva
pi_104619537
Vast wel, maar dat vind ik nu te koud :P
  maandag 21 november 2011 @ 09:27:06 #63
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104619593
Relnicht.
#26 || Luciano da Silva
pi_104620155
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Vast wel, maar dat vind ik nu te koud :P
Dat terwijl je nu nog met de bus kan :'). Dat wordt wat straks met jou :P.
pi_104620647
Mijn ritje vandaag begint pas 1500. Lekker pas om 1330 beginnen, en 1800 thuis xD
pi_104624305
Zo en alweer op weg naar huis. Had verwacht veel vertraging op te lopen door de mist, maar was zelfs eerder dan de Google Maps planning in Middelburg. Wat een josti's zeg onderweg, heb er zelfs een aantal met groot licht gezien. Dan heb je het dus echt niet begrepen :')
pi_104625922
De website weer ff geupdate met een 'totaal' rijtje. Nu met de bus naar Drachten.. en een Dodge Caliber rijden. Ben benieuwd.
pi_104625973
Tof idee, die website. Maar het is puur persoonlijk toch? Het is niet de bedoeling dat iedereen daar zijn ritten in gaat zetten?
pi_104626155
Het is idd persoonlijk voor mij. Vind het leuk om het totale aantal kilometers te weten wat ik rijd... en dat moet wel online want via Excel moet je die kilometers handmatig invullen. En nu gebeurt dat automatisch :)

Als er mensen zijn die het ook leuk vinden kan ik de broncode online zetten zodat hij/zij het ook voor zichzelf kan gebruiken. Maar als je eigen Excel-dingetjes (of helemaal niets) goed werkt dan is dat natuurlijk prima :)
pi_104626440
Zou het zin hebben om nu nog te bellen voor een ritje? Kwam er pas een uur geleden achter dat ik vanmiddag niet op school hoef te zijn.
  maandag 21 november 2011 @ 13:32:13 #71
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104626630
Gooi gewoon je beschikbaar open en zet erbij: beschikbaar voor spoedjes. Dan maar afwachten of ze je bellen.
#26 || Luciano da Silva
pi_104627153
quote:
9s.gif Op zondag 20 november 2011 23:19 schreef Irritatie100 het volgende:

SPOILER
:')

7/10.
  maandag 21 november 2011 @ 15:22:34 #73
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104631062
Morgen twee ritten in een V50 en een Ibiza St. Eindigen in Leeuwarden dus weer een keertje weinig OV-uren :)

Edit: Die V50 is een D5. Nice :D Helaas is de Ibiza een Ecomotive :'(

[ Bericht 20% gewijzigd door joppie_saus op 21-11-2011 15:45:36 ]
#26 || Luciano da Silva
pi_104633300
Volvo is sowieso goed bezig :P Die S60 en V60 zijn ook echt briljante auto's. En eindelijk is de inkoop van Athlon niet zuinig geweest ;) T4's, T5's, D3's en D4's. Lekkerrrr

Vond trouwens zelf de Dodge Caliber tegenvallen, wat vinden jullie? :P
pi_104633429
Morgen twee korte ritten, Trafic en Insight, niks bijzonders dus.
pi_104634604
Ook weer ritten morgen. Eerste naar Zwolle in een 308 en daarna Emmen - Wieuwerd in een Dodge Caliber.
pi_104634987
Morgen een Mercedes CLK 350 met 225 paardjes :D
Helaas is het alleen maar Utrecht - Meerkerk :(
  maandag 21 november 2011 @ 17:31:01 #78
182073 invine
blablabla etc.
pi_104637011
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:51 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Morgen een Mercedes CLK 350 met 225 paardjes :D
Helaas is het alleen maar Utrecht - Meerkerk :(
Werkt die chagrijnige turk daar nog steeds? Weet wel dat ik daar voor het eerst kwam met een afgetrapte vito.. ding had een rare startonderbreking en die begaf het op het moment dat ik dat hok daar neerzette, alleen had ik hem bij de buren neergezet.. ik mocht niet weg totdat die het weer deed.
pi_104637406
ik morgen ook 3 ritjes. En aangezien ze in houten dus blijkbaar nogal streng zijn zal ik mn mooie kleertje aantrekken O-)
gewillig
pi_104637496
Vandaag 3 ritten, waaronder een energiebedrijf busje die helemaal naar de tering was gereden. Kom ik bij Almere, zie ik dat ik niet de enige was die zo'n busje had. En ohja, nederlanders, het nieuws en mist. Manman, gans Nederland met mistlichten aan terwijl het zicht gegarandeerd meer dan 250 meter is. Aanstellers, ze hebben weer een reden om die leuke lampjes aan te zetten. :r
pi_104638536
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:31 schreef invine het volgende:

[..]

Werkt die chagrijnige turk daar nog steeds? Weet wel dat ik daar voor het eerst kwam met een afgetrapte vito.. ding had een rare startonderbreking en die begaf het op het moment dat ik dat hok daar neerzette, alleen had ik hem bij de buren neergezet.. ik mocht niet weg totdat die het weer deed.
Er zijn 2 locaties in Meekerk hè. Ik denk dat jij de snelweglocatie bedoelt. Ik moet naar de Steenstraat en daar zat de vorige keer een aardige gast :)
pi_104639000
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 18:05 schreef Neerlands_Trots het volgende:

[..]

Er zijn 2 locaties in Meekerk hè. Ik denk dat jij de snelweglocatie bedoelt. Ik moet naar de Steenstraat en daar zat de vorige keer een aardige gast :)
snelweglocatie zijn goede gasten vind ik, zijn altijd relax en nemen de tijd.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_104640778
Niet gebeld voor morgen. Komt wss door dat stomme uurtje uni. In ieder geval wel andere dingen kunnen plannen en hopen op een mooie rit woensdag. Wil wel weer eens een goede, lange dag maken als het even kan :)
pi_104641922
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:43 schreef RTS91 het volgende:
Ook weer ritten morgen. Eerste naar Zwolle in een 308 en daarna Emmen - Wieuwerd in een Dodge Caliber.
Die heb ik voor je geregeld, die laatste ;)

Ik moest hem ophalen in Drachten, maar ze zeiden daar dat hij nog in Emmen stond en morgen pas naar Wieuwerd ging. Dus kreeg ik een huurauto mee en die heb ik naar Emmen gebracht ;)
pi_104642229
Morgen helaas maar een ritje.
Utrecht - Zaandam in een Renault Grand Scenic 1.4TCE. Nog nooit gereden, dus ben benieuwd. Klein turbo motortje voor een vrij grote wagen.
.
pi_104642392
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:08 schreef roflkartoffel het volgende:

[..]

Die heb ik voor je geregeld, die laatste ;)

Ik moest hem ophalen in Drachten, maar ze zeiden daar dat hij nog in Emmen stond en morgen pas naar Wieuwerd ging. Dus kreeg ik een huurauto mee en die heb ik naar Emmen gebracht ;)
Als het een zwarte is met dikke 20" jetsers eronder heb ik hem ook gereden :P Die ging vaker naar wieuwerd vertelden ze mij :P
pi_104643370
Wat een kutdag. Weinig last gehad van de mist (hoewel het soms behoorlijk dicht was, maar kon gewoon doorrijden). Wat ik trouwens helemaal niet snap is dat er ook mensen zijn die met helemaal GEEN verlichting rijden in dit weer :{

Maar goed, laatste auto moest ik om 4 uur afleveren bij een bedrijf in Zaandam, vanuit Houten. Ik reed het terrein op, belt om 5 over 4 EW. Zeggen ze: ja, we hebben A aan de lijn en die vragen zich af waarom je er nog niet bent. (geen idee hoe ze dat weten trouwens...)
Dus ik zeg: nou, ik had net m'n telefoon in m'n hand, want as we speak sta ik bij de receptie en ze hebben geen flauw idee wie er hier een Volvo V60 van A verwacht en aangezien ik ook geen CP in m'n ritinfo heb staan vroeg ik me af of jullie het weten.

Nou ja, dan weet je hoe het gaat, dan zeggen ze dat ze A gaan bellen voor je en sta je een half uur te wachten. Dit keer waren het maar 20 minuten, toen kreeg ik een naam door. Dus ik weer naar de receptie met die naam. Zij in het systeem kijken wat ze daar hadden, waren er 5 mensen met die naam :') Of ik een voorletter had. Ik EW weer bellen voor een voorletter, die kreeg ik meteen, dus weer terug naar de receptie. Receptie: degene met die voorletter/achternaam die we in ons systeem hebben staan is de hele dag al niet aanwezig en we hebben er geen telefoonnummer van....
Weer EW gebeld of ze misschien een telefoonnummer hadden, hadden ze niet, dus ik moest weer een half uur gaan wachten tot ze A weer gebeld hadden. Uiteindelijk mocht ik de sleutels bij de receptie afgeven, alleen die zeiden dat ze dat niet doen.... Voor de zoveelste keer EW gebeld en toen moest ik uiteindelijk de auto neerzetten bij een Opel-dealer een halve kilometer verderop.

Al met al anderhalf uur bij die receptie gestaan en net pas thuis :')
pi_104643549
Ik moest toch ook wel een beetje lachen. Prachtig stukje communicatie weer.

En hoe buigen we ieder slecht punt ook al weer om in een goede?? Owja...

Goed voor de uren :)
pi_104643657
Dat dan weer wel en zo'n V60 D3 is heerlijk :9
  maandag 21 november 2011 @ 19:43:39 #90
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_104643931
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:37 schreef BetweenTheRays het volgende:
Ik moest toch ook wel een beetje lachen. Prachtig stukje communicatie weer.
En hoe buigen we ieder slecht punt ook al weer om in een goede?? Owja...
Goed voor de uren :)
Hoe komt mij dat o zo bekend voor van sommige ritten.

Morgen zelf ook weer ritten, van Hoofddorp naar Haarlem, Haarlem-Rotje knor en terug. Eerst een mazda 6, daarna een polo bm en de terug rit weet ik nog niet. In ieder geval weer eens werken sinds lange tijd voor EW naast een andere baan.
pi_104644127
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat een kutdag. Weinig last gehad van de mist (hoewel het soms behoorlijk dicht was, maar kon gewoon doorrijden). Wat ik trouwens helemaal niet snap is dat er ook mensen zijn die met helemaal GEEN verlichting rijden in dit weer :{

Dat zijn mensen die de automatische verlichting aan hebben staan. De sensor meet genoeg licht dus doet alleen de dagrijverlichting voor aan. Dus achter zelfs helemaal geen licht. Zet dus handmatig je licht aan!
pi_104644180
Had vandaag ongeveer hetzelfde als Irritatie, CP niet aanwezig en had verder niets geregeld. Sleutels werden niet door de receptie aangenomen :'). Na tig telefoontjes konden ze ineens toch iemand vinden die de sleutels in ontvangst nam. Uiteindelijk een uur gewacht maar goed ik zat warm en er was koffie.
pi_104644206
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:46 schreef Chapelle het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die de automatische verlichting aan hebben staan. De sensor meet genoeg licht dus doet alleen de dagrijverlichting voor aan. Dus achter zelfs helemaal geen licht. Zet dus handmatig je licht aan!
Ik heb ook gewoon oude auto's zonder licht gezien die dus helemaal niks hadden :P En die dan nog zwart zijn ook :(
Bij de verkeersinfo op Radio 538 werd ook de hele tijd geroepen: zet je lichten aan, want we krijgen allemaal smsjes van vrachtwagenchauffeurs die daarover klagen :P
pi_104644337
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:47 schreef enpe het volgende:
Had vandaag ongeveer hetzelfde als Irritatie, CP niet aanwezig en had verder niets geregeld. Sleutels werden niet door de receptie aangenomen :'). Na tig telefoontjes konden ze ineens toch iemand vinden die de sleutels in ontvangst nam. Uiteindelijk een uur gewacht maar goed ik zat warm en er was koffie.
Heerlijk altijd ja....
Bij mij was er dus helemaal niemand die de sleutels wilde, moest hem uiteindelijk bij een dealer neerzetten een halve kilometer verderop die eigenlijk al dicht was maar waar toevallig net nog 1 iemand aanwezig was..
pi_104647575
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon oude auto's zonder licht gezien die dus helemaal niks hadden :P En die dan nog zwart zijn ook :(
Bij de verkeersinfo op Radio 538 werd ook de hele tijd geroepen: zet je lichten aan, want we krijgen allemaal smsjes van vrachtwagenchauffeurs die daarover klagen :P
Dan ben je gewoon gek of te dom om een rijbewijs te bezitten :P
  maandag 21 november 2011 @ 20:41:22 #96
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_104647813
Dat was mijn buschauffeur vandaag ook. Zeg het tegen hem, zegt ie weet ik.
Dan ben je het niet waard om op een bus te rijden.
pi_104648509
Morgen ook nog een ritje van 7.5 km, dat is wat minder. Maargoed, goed voor de uurtjes :P

Ik ben trouwens waarschijnlijk 1400 al klaar. Kan ik dan het beste even naar EW bellen of ze nog wat hebben, of is dat ongebruikelijk?
gewillig
  maandag 21 november 2011 @ 21:26:51 #98
182073 invine
blablabla etc.
pi_104651496
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:34 schreef Irritatie100 het volgende:

Maar goed, laatste auto moest ik om 4 uur afleveren bij een bedrijf in Zaandam, vanuit Houten. Ik reed het terrein op, belt om 5 over 4 EW. Zeggen ze: ja, we hebben A aan de lijn en die vragen zich af waarom je er nog niet bent. (geen idee hoe ze dat weten trouwens...)
Dus ik zeg: nou, ik had net m'n telefoon in m'n hand, want as we speak sta ik bij de receptie en ze hebben geen flauw idee wie er hier een Volvo V60 van A verwacht en aangezien ik ook geen CP in m'n ritinfo heb staan vroeg ik me af of jullie het weten.

Nou ja, dan weet je hoe het gaat, dan zeggen ze dat ze A gaan bellen voor je en sta je een half uur te wachten. Dit keer waren het maar 20 minuten, toen kreeg ik een naam door. Dus ik weer naar de receptie met die naam. Zij in het systeem kijken wat ze daar hadden, waren er 5 mensen met die naam :') Of ik een voorletter had. Ik EW weer bellen voor een voorletter, die kreeg ik meteen, dus weer terug naar de receptie. Receptie: degene met die voorletter/achternaam die we in ons systeem hebben staan is de hele dag al niet aanwezig en we hebben er geen telefoonnummer van....
Weer EW gebeld of ze misschien een telefoonnummer hadden, hadden ze niet, dus ik moest weer een half uur gaan wachten tot ze A weer gebeld hadden. Uiteindelijk mocht ik de sleutels bij de receptie afgeven, alleen die zeiden dat ze dat niet doen.... Voor de zoveelste keer EW gebeld en toen moest ik uiteindelijk de auto neerzetten bij een Opel-dealer een halve kilometer verderop.

Al met al anderhalf uur bij die receptie gestaan en net pas thuis :')
Je wordt toch betaald, so who cares... ben zelf niet anders gewend als ik een transport doe, 9 van de 10 keer gezeik!
  maandag 21 november 2011 @ 21:27:21 #99
182073 invine
blablabla etc.
pi_104651522
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:50 schreef Riddah het volgende:
Morgen ook nog een ritje van 7.5 km, dat is wat minder. Maargoed, goed voor de uurtjes :P

Ik ben trouwens waarschijnlijk 1400 al klaar. Kan ik dan het beste even naar EW bellen of ze nog wat hebben, of is dat ongebruikelijk?
Ze bellen jou als ze wat hebben.
pi_104655324
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:41 schreef ajaxcruijff het volgende:
Dat was mijn buschauffeur vandaag ook. Zeg het tegen hem, zegt ie weet ik.
Dan ben je het niet waard om op een bus te rijden.
Nee, inderdaad :{
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:26 schreef invine het volgende:

[..]

Je wordt toch betaald, so who cares... ben zelf niet anders gewend als ik een transport doe, 9 van de 10 keer gezeik!
Bij mij valt het meestal mee. Die anderhalf uur wachten vandaag is in ieder geval m'n record :P
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:50 schreef Riddah het volgende:

Nee, je kan wel even bellen. Doe ik ook als ik vroeg klaar ben. Heb het idee dat ze anders denken dat je nog bezig bent en ze je niet zullen bellen voor spoedjes.
pi_104655387
Morgen een ritje Rotterdam - Breda, vroeg klaar dus.
  maandag 21 november 2011 @ 22:37:18 #102
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104656347
Ik moet morgen weer naar hetzelfde bedrijf als waar het een tijdje terug ook mis ging. Is een autodealer die ook de auto's voor FP in zijn beheer heeft. Toen moest ik daar om 8u ophalen volgens de ritinfo, maar kwam de man met de kluissleutels pas om 9u aanzetten. Morgen precies hetzelfde recept, wederom om 8u ophalen. Hopelijk is die man er nu eerder anders ga ik maar eens EW bellen dat ze met dat bedrijf betere afspraken maken. Ik vind een uur wachten niet erg, maar als ik er ook een uur eerder mijn bed voor uit moet vind ik het zonde.
#26 || Luciano da Silva
pi_104657192
Was trouwens voor het eerst sinds heel lang weer in Houten, station is wel prima geworden :Y (laatste keer dat ik er was, was het station nog volop in verbouwing). Je hoeft in ieder geval niet meer dat hele eind door dat winkelcentrum te lopen om bij de bussen te komen
pi_104657829
Maar Irritatie moest jij nu bij het hoofdkantoor zijn in Houten of bij de parkeergarage vestiging? Want ik moet altijd naar de laatste en nog nooit wat over mijn kleding gehoord.
pi_104658115
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:02 schreef Panthera. het volgende:
Maar Irritatie moest jij nu bij het hoofdkantoor zijn in Houten of bij de parkeergarage vestiging? Want ik moet altijd naar de laatste en nog nooit wat over mijn kleding gehoord.
Hoofdkantoor. Ik ook niet hoor, sprak alleen een hiker die dat wel heeft gehad, dus nam maar het zekere voor het onzekere..
  dinsdag 22 november 2011 @ 06:49:05 #106
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104664203
Toen ik in Houten was, tekende die jongen mijn formulieren. Ik zeg: ik ga nog even naar het toilet hoor. Zegt die: ja, van hetzelfde, en hij kroop weer achter zijn computer. Duurde heel even; toen ging het: sorry, ik dacht dat je fijne dag zei. 8)7
#26 || Luciano da Silva
pi_104666223
Ben net aangekomen bij m'n afhaaladres, vestiging van de oranje in Rotterdam, alleen de auto is kwijt. Hoop dat ik zo wat anders krijg anders ben ik voor niks vroeg opgestaan...
pi_104666398
Die in R'dam NW?
pi_104666439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Die in R'dam NW?
Jups
pi_104666894
Mijn auto is ook kwijt. Staat niet in Utrecht, maar bij een garage in Loosdrecht. Bovendien blijkt het een auto van een gehandicapte man te zijn met handmatige bediening ipv met je voeten :')
pi_104667824
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:58 schreef BAC92 het volgende:

[..]

Jups
Daar werk ik vaak op locatie. Als ik dan kom om 'los' een auto op te halen, gaat het altijd van: ok, je weet de sleutels zelf wel te vinden, hier zijn de papieren, ik teken gelijk het formulier wel, ik vertrouw je wel met de schadenotatie _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:19 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Mijn auto is ook kwijt. Staat niet in Utrecht, maar bij een garage in Loosdrecht. Bovendien blijkt het een auto van een gehandicapte man te zijn met handmatige bediening ipv met je voeten :')
Handig :') Wat nu? Een gehandicapte hiker sturen? :P
pi_104669233
Nog een derde ritje gekregen. Leeuwarden - Groningen met een 3008.
pi_104669771
Kreeg een algemeen hikermailtje van EW.

Eerste regel:

quote:
Beste collega,

Je hebt nog niet gewerkt voor ons, maar we willen je toch alvast informeren over bepaalde zaken die spelen onder de huidige chauffeurs.

Hoezo, nog niet voor hen gewerkt? Inmiddels al bijna een jaar in dienst. :')
Hebben jullie die ook gehad?
pi_104669883
Ja :D
pi_104669920
...dan heb je waarschijnlijk nu weer een mailtje met rectificatie :D
pi_104670018
Ook ja :P
pi_104670464
Heb uiteindelijk een andere auto meegekregen, een fiesta ook naar Breda, gelukkig niet voor niets opgestaan.
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:20:18 #118
182073 invine
blablabla etc.
pi_104672428
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nee, inderdaad :{

[..]

Bij mij valt het meestal mee. Die anderhalf uur wachten vandaag is in ieder geval m'n record :P

[..]

Nee, je kan wel even bellen. Doe ik ook als ik vroeg klaar ben. Heb het idee dat ze anders denken dat je nog bezig bent en ze je niet zullen bellen voor spoedjes.
Ik weet niet of je interesse hebt om door te gaan als privé chauffeur? Dan is ander half uur wachten niks ;) natuurlijk hou je er wel rekening mee dat je moet wachten.

Mijn record met hiken is 2 uur, ze hadden het verkeerde adres bij de verkeerde auto.. op locatie bestond het bedrijf niet en de auto was ook niet bij de vestiging in dezelfde stad..
pi_104673258
Niks van dat bij mij. 2 ritten, 4 uur. Daar worden we niet rijk van.
pi_104673376
Nou, hopen dat ze voor morgen bellen! Had gister nog gebeld voor vandaag maar ze hadden niks voor me.
pi_104676660
Pff, wat een dag weer. Moest een Mercedes CLK350 in Utrecht ophalen. Bij aankomst wist de receptioniste na overleg met de berijder mij te vertellen dat de auto niet in Utrecht stond, maar in Hilversum. Ik AR bellen, maar zij zeiden dat ik moest blijven wachten tot zij met de opdrachtgever contact hadden gehad.
Ondertussen kwam de berijder eens kijken in de kantine en vroeg of ik de chauffeur was. Hij vond het allemaal maar een beetje vreemd, want het was een auto zonder pedalen aangezien de beste man 2 houten poten had. Hij had dus gewoon een trailer verwacht. Inmiddels waren we al een half uur verder en had nog steeds geen aanwijzingen van AR gehad. Ik dus maar zelf bellen, bleken ze me vergeten te zijn :(
Auto bleek ook niet in Hilversum te staan, maar stond voor onderhoud bij een garage in Loosdrecht. Ik dus daar naartoe, maar Loosdrecht is vanuit Utrecht alleen bereikbaar met een taxibusje vanaf station Overvecht die ik dus net gemist had. Uur wachten dus weer.
De monteur vertelde me dat het niet zo moeilijk rijden was en na 5 minuten geoefend te hebben op het terrein ben ik op pad gegaan. Uiteindelijk zonder problemen in Meerkerk aangekomen. Vijf uur gemaakt ipv de verwachte 2 uur, dat dan weer wel :D
pi_104677161
Jezus, dat dat ook niet even doorgegeven wordt van die pedalen :') Nouja, goed voor de uren!
pi_104677477
Of ik van half 8 tot 6 wil werken in Almere. Dan moet ik om half zeven de trein pakken en dan nog is het krap :') Allejezus wat een tijden, mooi niet dus.
pi_104678366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:15 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Pff, wat een dag weer. Moest een Mercedes CLK350 in Utrecht ophalen. Bij aankomst wist de receptioniste na overleg met de berijder mij te vertellen dat de auto niet in Utrecht stond, maar in Hilversum. Ik AR bellen, maar zij zeiden dat ik moest blijven wachten tot zij met de opdrachtgever contact hadden gehad.
Ondertussen kwam de berijder eens kijken in de kantine en vroeg of ik de chauffeur was. Hij vond het allemaal maar een beetje vreemd, want het was een auto zonder pedalen aangezien de beste man 2 houten poten had. Hij had dus gewoon een trailer verwacht. Inmiddels waren we al een half uur verder en had nog steeds geen aanwijzingen van AR gehad. Ik dus maar zelf bellen, bleken ze me vergeten te zijn :(
Auto bleek ook niet in Hilversum te staan, maar stond voor onderhoud bij een garage in Loosdrecht. Ik dus daar naartoe, maar Loosdrecht is vanuit Utrecht alleen bereikbaar met een taxibusje vanaf station Overvecht die ik dus net gemist had. Uur wachten dus weer.
De monteur vertelde me dat het niet zo moeilijk rijden was en na 5 minuten geoefend te hebben op het terrein ben ik op pad gegaan. Uiteindelijk zonder problemen in Meerkerk aangekomen. Vijf uur gemaakt ipv de verwachte 2 uur, dat dan weer wel :D
Denk je ook eens een keertje lekker te stampen met een lekkere mercedes :P
pi_104679352
zo. ik heb mn dagje ook weer gehad. Voor morgen ook beschikbaar, vooralsnog niet gebeld.

Zo'n Suzuki Swift is niet vooruit te branden, ik was bijna blij dat ik in de file stond :')... (grapje :P)
gewillig
pi_104681248
Ook nog niet gebeld, wel hele dag beschikbaar. 't zal wel rustig zijn dan.
pi_104682028
Nu staat in de ritinfo dat Houten graag wilt dat je eindkmstand, wachttijden enz. opstuurt via internet. Alleen wanneer ik dit doe moet ik geloof ik ook de ritbon + trafo versturen. Dit doe ik liever niet. Hoe doen jullie dat?
gewillig
pi_104682207
Totaal: 3400.8 km
Aldus m'n website ;) Dat is dan puur het rijden, exlusief OV. Dat is sowieso ook ruim 3000, misschien wel 4000.... dus dankzij EW al 7000 km door NL gereisd :P
pi_104682878
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef Riddah het volgende:
Nu staat in de ritinfo dat Houten graag wilt dat je eindkmstand, wachttijden enz. opstuurt via internet. Alleen wanneer ik dit doe moet ik geloof ik ook de ritbon + trafo versturen. Dit doe ik liever niet. Hoe doen jullie dat?
Waarom wil je dat niet?

Overigens hoeft het ook niet. Alleen kenteken, wachttijden (zelf nog maar één keer ingevuld volgens mij), eindstand en evt. (tank)kosten.
pi_104683332
Morgen Gouda - Meerkerk in een Mondeo, dan kentekenpapieren met het ov van Meerkerk naar Houten brengen en als laatst een rit van Vianen naar Rotterdam in een Golf. Voel me net een postbode morgen, haha.
pi_104683357
Morgen niet gebeld ook al ben ik hele dag beschikbaar.
Dan maar zoveel mogelijk werk voor de studie fixen en hopen op werk voor donderdagavond of vrijdag.
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:23:53 #132
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104683917
Zo'n V50 D5 is eigenlijk best saai. Je hebt er geen kloot aan in Nederland. Maar ja, een 1.6 is ook weer saai :')
#26 || Luciano da Silva
pi_104684046
Vanaf 1 januari dus ook inchecken bij de NS... ik word nu al gek van het aantal keer per dag dat ik die kaart moet pakken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:23 schreef joppie_saus het volgende:
Zo'n V50 D5 is eigenlijk best saai. Je hebt er geen kloot aan in Nederland. Maar ja, een 1.6 is ook weer saai :')
Zeg joppie, is het een beetje leuk, dat autorijden? :P
pi_104684284
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:20 schreef invine het volgende:

[..]

Ik weet niet of je interesse hebt om door te gaan als privé chauffeur? Dan is ander half uur wachten niks ;) natuurlijk hou je er wel rekening mee dat je moet wachten.

Mijn record met hiken is 2 uur, ze hadden het verkeerde adres bij de verkeerde auto.. op locatie bestond het bedrijf niet en de auto was ook niet bij de vestiging in dezelfde stad..
Nee, ik vind de vrijheid die ik als hiker heb heerlijk en ik heb ook geen zin om in het weekend/feestdagen/'s nachts te werken. En qua salaris scheelt het geloof ik 5 cent per uur voor mijn leeftijd dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:15 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heb je een keer een leuke Mercedes.... :D Dat je uberhaupt mocht gaan rijden van AR... Stel je voor dat je een ongeluk krijgt omdat je niet met die dingen kan omgaan, wat dan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:27 schreef Riddah het volgende:
zo. ik heb mn dagje ook weer gehad. Voor morgen ook beschikbaar, vooralsnog niet gebeld.

Zo'n Suzuki Swift is niet vooruit te branden, ik was bijna blij dat ik in de file stond :')... (grapje :P)
Wat voor Swift had je dan? :D Wij hebben thuis een 1.5 uit 2009, die rijd heerlijk :Y
pi_104686055
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:32 schreef Irritatie100 het volgende:

Heb je een keer een leuke Mercedes.... :D Dat je uberhaupt mocht gaan rijden van AR... Stel je voor dat je een ongeluk krijgt omdat je niet met die dingen kan omgaan, wat dan?

Valt volgens mij wel mee qua ingewikkeldheid. Een vriend van me had een keer een auto overkocht die ook zulke bediening had. Hij heeft het er wel af gesloopt maar echt heel moeilijk was het volgens mij niet.
pi_104686356
Vandaag een Grand Scenic gereden. Wat een zwabberbak. (Komt misschien ook deels door de winterbanden), dan rijdt een gewone Megane die ik een paar keer mee heb gekregen toch een stuk beter. Maar hij heeft wel lekker veel ruimte, en is heel comfortabel.

Helaas maar 3 uurtjes gemaakt ;( Hopelijk vrijdag weer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pizzabodem op 22-11-2011 19:46:58 ]
.
pi_104689580
quote:
Wat voor Swift had je dan? :D Wij hebben thuis een 1.5 uit 2009, die rijd heerlijk :Y
Swift 1.2. een nieuwe. Het rijden gaat opzich wel. Alleen de acceleratie is erg ver te zoeken, en dat is vervelend als t verkeer de hele tijd 80->120->80->120 rijdt.
gewillig
pi_104690438
Toch nog 9 uurtjes gemaakt vandaag. Laatste rit in de 3008 was wat krap aan, tank bleek ook nog leeg. Daardoor wat te laat aangekomen op het afleveradres, gelukkig was er nog 1 iemand van een andere huurmaatschappij aanwezig.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:48:47 #139
182073 invine
blablabla etc.
pi_104691350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nee, ik vind de vrijheid die ik als hiker heb heerlijk en ik heb ook geen zin om in het weekend/feestdagen/'s nachts te werken. En qua salaris scheelt het geloof ik 5 cent per uur voor mijn leeftijd dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Je moet niks he ;) je maakt wel sneller lange dagen als chauffeur en heel (eigenlijk geen) papier werk! Ik mocht geen hiker meer zijn toen ik opnieuw solliciteerde.. dan maar chauffeur dacht ik!
Ik verdien nu het maximale wat je kan bij easy way.. iets van 9,70 per uur geloof ik..
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:58:10 #140
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104696497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Panthera. het volgende:
[..]

Zeg joppie, is het een beetje leuk, dat autorijden? :P
Ja hoor, haha.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 23 november 2011 @ 09:14:24 #141
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_104708912
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:40 schreef Franknfurter het volgende:
Of ik van half 8 tot 6 wil werken in Almere. Dan moet ik om half zeven de trein pakken en dan nog is het krap :') Allejezus wat een tijden, mooi niet dus.
Had ik ook een keer gedaan, mocht bij de gratie om 8 uur beginnen. Maar blijkt dus dat ze gewoon om 8 uur pas starten daaro en ze weten dat studenten te laat komen.
Is btw wel goed voor je parking skills.

En mijn dag was gisteren kort, 13 uur was ik alweer in Haarlem. Mazda 6 rijdt wel lekker, maar die polo bm mogen ze wat mij betreft afschieten.

O ja, ook haat aan mensen die geen licht aan hebben in de mist.
  woensdag 23 november 2011 @ 10:51:05 #142
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104711041
Haat aan mensen die hun mistachterlicht voeren. Mijn god, wat is dat stervensirritant.
#26 || Luciano da Silva
pi_104713011
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:51 schreef joppie_saus het volgende:
Haat aan mensen die hun mistachterlicht voeren. Mijn god, wat is dat stervensirritant.
QFT.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:55:44 #144
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104715035
Ik begin wel mooie verzameling ijskrabbers op te bouwen ondertussen _O- Iedere keer vergeet ik eentje mee te nemen en die bedrijven zeggen steeds 'hou maar'. Heb er nu drie van SN, twee van Volkswagen en eentje van die oranje _O-
#26 || Luciano da Silva
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 12:58:34 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104715137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:51 schreef joppie_saus het volgende:
Check
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_104717322
Ben morgen en vrijdag vrij. Hoop deze keer ff wat uren te maken :)
  woensdag 23 november 2011 @ 16:16:16 #147
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104722794
Morgen twee ritten, nieuwe Ford Focus en een Volvo S40 2.0D.
#26 || Luciano da Silva
pi_104724565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:16 schreef joppie_saus het volgende:
Morgen twee ritten, nieuwe Ford Focus en een Volvo S40 2.0D.
Held, 16:16:16 uur. Goed getimed
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:15:50 #149
182073 invine
blablabla etc.
pi_104725023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:02 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Held, 16:16:16 uur. Goed getimed
Lol :D
pi_104725862
Niet gebeld, kan zijn omdat ik m'n beschikbaarheid pas om 15:00 wijzigde. Dan maar hopen op een spoedje morgen.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:43:25 #151
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104725926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:41 schreef Jorian29 het volgende:
Niet gebeld, kan zijn omdat ik m'n beschikbaarheid pas om 15:00 wijzigde. Dan maar hopen op een spoedje morgen.
Dat deed ik ook pas om 15u. Ik ben wel gebeld.
#26 || Luciano da Silva
pi_104726040
Mijn regio is vaak erg rustig, maar meestal als ik het op de dag zelf wijzig wordt ik niet gebeld.
pi_104727396
En ik heb ook een ritje. Toyota Aygo :D
  woensdag 23 november 2011 @ 20:21:43 #154
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_104732767
Morgen mag ik met een S80 de weg op. Leuk, een primeur voor mij. Als mijn berekeningen kloppen, zal ik een uurtje of 12 werken. :7
pi_104732965
S80 is relaxed! Heb ik ook een keer gehad. 2.5T automaat had ik. Volgens mij 1 van de kleinere motors die er in dat ding te krijgen zijn, maar ging alsnog als de brandweer. Vooral met de kickdown >:)
pi_104735816
Kickdown _O_

Al had ik gisteren een Honda Insight. Zat een traag figuur voor me, hij ging opzij, ik ging voor de kickdown. Veel lawaai maar er gebeurde verder helemaal niks :')
  woensdag 23 november 2011 @ 21:38:48 #157
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104738005
Honda Insight is sowieso brakka. De Civic Hybride rijdt veel fijner.
#26 || Luciano da Silva
pi_104738142
Die Civic Hybride valt me inderdaad heel erg mee, prima auto is dat ja.
pi_104738390
Nou daar verschil ik ook van mening van :P . Dramatische automaat.
pi_104739015
Vergeleken bij de DSG van VAG is het inderdaad een stukje minder ja :D
  woensdag 23 november 2011 @ 22:23:27 #161
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104741325
Automaten van Volvo en VAG zijn _O_
#26 || Luciano da Silva
pi_104741407
Heb ook eens zo'n oude automaat in een Golf 1.4 gehad. Ik kan je vertellen, dat is allebehalve _O_
pi_104741561
Ik had een keer een nieuwe Polo 1.2 met automaat, dat viel best mee. Opel Corsa 1.3 met automaat dan weer niet :')
  woensdag 23 november 2011 @ 22:29:28 #164
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104741731
Ik heb eens een Peugeot 205 met automaat gereden. Vier versnellingen heeft dat ding. Pure tyfus is het.
#26 || Luciano da Silva
pi_104742057
DSG is prima (net als Multitronic). SMG blijft natuurlijk baas, al is dat meer een halfautomaat, net als DSG.

[ Bericht 6% gewijzigd door RTS91 op 23-11-2011 22:39:47 ]
pi_104744057
Rijden jullie veel automaten? Ik vind het een beetje typisch dat de rijtest werd gedaan in een automaat om vervolgens bijna alleen maar schakelbakken te moeten rijden :') Of ligt dat aan de ritten die ik krijg?
  woensdag 23 november 2011 @ 23:15:32 #167
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104744275
Er worden minder automaten geleased dan handgeschakeld. Maar die rijtest is in een automaat zodat je weet hoe je automaat moet rijden voor het geval dat je een keer een automaat moet ophalen.
#26 || Luciano da Silva
pi_104744345
Ah op die fiets. Volgende week maandwissel :)
pi_104744403
Alle hybrides hebben sowieso automaat, verder inderdaad vooral schakelen, maar ik heb toch ook regelmatig een automaat.

Vind schakelen altijd wel prima ook, heb je wat te doen.
pi_104744589
Toen ik vorig jaar in die enorme sneeuwbuien 5 uur reed over 70km was ik maar wat blij dat ik een automaat had :D
Voordat ik bij EW kwam te werken snapte ik trouwens ook nooit waarom je een automaat zou nemen, maar een goede automaat kan ik inmiddels echt wel waarderen _O_
pi_104744718
Het lijkt me vooral lekker als je echt iedere dag weer behoorlijke uren maakt in de auto. Vind het zelf ook wel lekker om even een auto op te laten trekken in een schakelbak. Lekker geluid O+
pi_104744740
Met een automaat lijkt sneeuw me juist irritant als je een beetje hoge toeren maakt.

Maar automaat is wel heerlijk inderdaad, in 2010 haddden we een auto gehuurd voor vakantie, kregen we een Megane automaat, reed heerlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:25 schreef Franknfurter het volgende:
Het lijkt me vooral lekker als je echt iedere dag weer behoorlijke uren maakt in de auto. Vind het zelf ook wel lekker om even een auto op te laten trekken in een schakelbak. Lekker geluid O+
Dat kan met een automaat ook wel hoor :P
pi_104745014
Sommige auto's eisen gewoon een automaat. Alsof er markt zou zijn voor handgeschakelde 7-serie's :P Zeker bij de hogere klasses moet je gewoon een automaat hebben.

Ik wil later zeker wel automaat, maar dat wel i.c.m. een passende motor. 330dA ofzo. :)
pi_104745774
Automaat is echt ideaal, mits het om een auto gaat in het hogere segment. Heb wel eens zo'n 20%-Peugeot 508 gehad en daar is het echt niet ideaal in.

VAG, zoals eerder gezegd is daarentegen heerlijk, Volvo en Range Rover zijn me ook goed bevallen.
Vooral Audi ben ik dik tevreden over. Het enige wat je soms merkt is het terugvallen van het aantal toeren, verder gaat het bijzonder soepel.

Over kickdown gesproken... die XC90 die ik pas had met een klant die haast had ~O>

Ik ben vanavond weggeweest en heb mijn telefoon daar laten liggen terwijl ik morgen beschikbaar ben :') Ben helaas morgenavond pas weer in staat om mijn telefoon op te halen.. dan maar zelf bellen en een telefoon lenen van iemand.
Ik vind trouwens dat ze me wel eens werk morgen geven. Deze week en vorige week ben ik 5 (bijna) hele dagen beschikbaar geweest plus een avond, en ben slechts 6 uur ingezet voor een avondrit :'(
pi_104748080
@ betweentherays

ah, dacht al dat ik de enige PC was hier.
pi_104749589
Weer lekker vroeg op, gaat een heerlijk lang dagje worden.. Twee ritje, allebei richting Almere. Civic en een Ford Focus. Misschien dat ik nog iemand tegen kom vandaag, succes allen..
pi_104754520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:25 schreef Panthera. het volgende:
Met een automaat lijkt sneeuw me juist irritant als je een beetje hoge toeren maakt.

Maar automaat is wel heerlijk inderdaad, in 2010 haddden we een auto gehuurd voor vakantie, kregen we een Megane automaat, reed heerlijk.

[..]

Dat kan met een automaat ook wel hoor :P
Werkte prima hoor, die automaat in de sneeuw. En stond alleen maar in de file, 5 uur lang, dan is een automaat behoorlijk prettig.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:43:50 #178
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104758432
Volvo S40 2.0D _O_ Wat rijdt dat heerlijk met die zes-bak.
#26 || Luciano da Silva
pi_104759618
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:43 schreef joppie_saus het volgende:
Heerlijke motor/bak inderdaad. M'n pa heeft een Ford Focus met die motor (Deelt platform/motor/bak met Volvo S40/V50) en dat ding rijdt echt lekker. Altijd genoeg power, terugschakelen voor inhalen is bijna nooit nodig, en 0-100 doet hij via gps gemeten ruim een seconde sneller dan de fabrieksopgave.

Hopelijk morgen weer een ritje :)
.
pi_104759818
Morgen vestigingswerk bij een verhuurder in Amersfoort. Wordt de 3e keer en is superschill :)
Niet schoonmaken, alleen maar rijden, koffiedrinken en slap ouwehoeren met oude mannetjes van 8.00 tot 18.00. Kaching!! :D
pi_104760181
Dat is inderdaad wel lekker voor de uurtjes.. Alleen maar rijden 10 uur lang.. Toe maar
pi_104760435
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:43 schreef joppie_saus het volgende:
Ah joh, en de D5 saai? :P Nou ik wist het wel!
pi_104761192
Hoe zit dat eigenlijk als je niet bij een treinstation eindigt? Ik kon via de bus van de aflever locatie namelijk gelijk bij mijn woonadres komen. Hoe vermeld ik dit op de ritbon?
  donderdag 24 november 2011 @ 15:07:40 #184
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104761395
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:37 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Ah joh, en de D5 saai? :P Nou ik wist het wel!
Ach, als wij volgende week naar Gelsenkirchen zijn geweest met die Transporter 1.9 TDI piep ik wel weer anders denk ik. ;)
#26 || Luciano da Silva
  donderdag 24 november 2011 @ 15:08:39 #185
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104761418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:00 schreef dery1990 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je niet bij een treinstation eindigt? Ik kon via de bus van de aflever locatie namelijk gelijk bij mijn woonadres komen. Hoe vermeld ik dit op de ritbon?
Niet. Via 9292ov opzoeken hoe laat je op het station geweest zou zijn als je daar wel naar toe had gegaan. Die tijd vul je in als eindtijd.
#26 || Luciano da Silva
pi_104761522
Ik heb nog een spoedje gekregen voor vanavond. Mag nog even uurtjes maken van Amsterdam naar Utrecht. Volgens mij een vrij normale rit.

Van dat verhuurbedrijf in Amersfoort heb ik nog nooit gehoord, had er opzich wel voor ingezet kunnen worden als hiker maar is niet gebeurt. Klinkt iig beter dan Nieuwegein :)
pi_104762003
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:08 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Niet. Via 9292ov opzoeken hoe laat je op het station geweest zou zijn als je daar wel naar toe had gegaan. Die tijd vul je in als eindtijd.
Gewoon de naam van die bushalte neerzetten. Voor sommige adressen moet ik ook met de metro in plaats van de trein, dan zet ik het metrostation neer, nooit iets van gehoord en wat betreft salaris zit het altijd wel goed.
pi_104762183
Volgens mij mag je sowieso altijd ook dat soort plekken opschrijven, waar verschillende lijnen samenkomen. En zeker Zuidplein ofzo is groter dan het gemiddelde treinstation.
  donderdag 24 november 2011 @ 15:41:23 #189
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104762545
Maar in Groningen heb je alleen de bus. Dus alleen Station Noord/Europapark/CS telt.
#26 || Luciano da Silva
pi_104762592
Je hebt toch wel bushaltes met meerdere lijnen? Die kan je ook opgeven.
pi_104762602
Morgen chill weer een suberb en een civic hybrid. Wel korte ritjes...
  donderdag 24 november 2011 @ 16:44:26 #192
318587 PaulyD
Original Guido
pi_104764814
Ben zelf een paar maandjes bezig als PC, bevalt tot nu toe prima. Voorheen als hiker bij EW, maar PC heeft zeker m'n voorkeur. De wagens zijn ook leuker en krachtiger, maar deze discussie is al vaak genoeg gevoerd denk ik. Nu aan het wachten op kantoor bij de klant, verwacht een dag van zo'n 12u te maken...
pi_104764936
Ah morgen lekker drie ritten. Bij m'n eerste rit heeft het bedrijf geen transportformulieren, moet ik er dan gewoon zo een van easyway meenemen of hoef ik er dan geen in te vullen?
pi_104765241
Als het helemaal niet hoeft staat het expliciet in de ritinfo. Als dat er niet staat gewoon het EW-formulier inderdaad.
En als het niet hoeft neem ik altijd zo'n visitekaartje mee.
pi_104765453
Ah oke, dan ga ik die maar even erbij pakken :) Verder nog mensen leuke ritten gekregen?
pi_104765520
Morgen waarschijnlijk niets... Had om 16:00 gebeld en ze zouden me terugbellen als ze wat hadden. Vorige vrijdagen steeds gelijk iets gekregen als ik belde.
Ach, dan maak ik er morgen een lekkere uitslaapdag van, ga wat studeren, en wacht wel af of ze nog bellen. Toch jammer van de centjes alleen :'( .
.
pi_104765621
Morgen een PC-ritje van anderhalf uur, jeej.
Nee.
pi_104768297
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 16:44 schreef PaulyD het volgende:
Ben zelf een paar maandjes bezig als PC, bevalt tot nu toe prima. Voorheen als hiker bij EW, maar PC heeft zeker m'n voorkeur. De wagens zijn ook leuker en krachtiger, maar deze discussie is al vaak genoeg gevoerd denk ik. Nu aan het wachten op kantoor bij de klant, verwacht een dag van zo'n 12u te maken...
Welkom hier!

@Dmitri welke regio zit je? Ik had ook op werk gehoopt morgen, maar helaas. Alleen vanavond een uurtje of 4-5 werk verwacht ik.

Morgen dan maar een studiedag ervan maken en hoop dat ik volgende week wel beide dagen dat ik beschikbaar ben kan werken. Heb het geld wel nodig.
pi_104770362
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 16:48 schreef Franknfurter het volgende:
Ah morgen lekker drie ritten. Bij m'n eerste rit heeft het bedrijf geen transportformulieren, moet ik er dan gewoon zo een van easyway meenemen of hoef ik er dan geen in te vullen?
Voor de zekerheid gewoon meenemen, soms hoef je niets in te vullen of heeft het bedrijf daar een formulier dat je laat ondertekenen en terugstuurt (als je ophaalt in Bleiswijk heb je dat vaak).

Morgen 2 ritten, Audi A3 met 170pk diesel (fijne motoren zijn dat), en een C1 met een 3pitter
pi_104770435
Van een audi naar een c1 is ook een beetje alsof je van een renpaard naar een shetlandpony gaat he :')
pi_104780610
Ahja, het went ;)

Gelukkig eerst nog even wat OV ertussen anders is het zo'n abrupte omschakeling!
pi_104786590
Ook weer thuis van werken, mocht chauffeuren in een Golf VI :)
Deze was echter wel full-option met DSG bak en had een 170pk TSI erin liggen. Mocht nog een keer uitproberen hoe rap dat was in de S en dat gaat prima. Zou hem zo zelf op de oprit zetten.
pi_104797997
aah, het ging allemaal al te soepel vandaag. Sta nu in a'dam op het ophaaladres, blijkt dat de auto in zuidoost staat. Nu komt er dus iemand aan om mij daarheen te brengen :') gelukkig heb ik nog 4 uur tot mijn laatste deadline dus nu even lekker kopje thee drinken :).
pi_104798998
En alweer gebeld voor maandag. Rotterdam - Tilburg met een Caddy en Oosterhout - Rotterdam in een Golf Variant automaat. Beide zijn trouwens het adres in charlois.
pi_104801238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:21 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Welkom hier!

@Dmitri welke regio zit je? Ik had ook op werk gehoopt morgen, maar helaas. Alleen vanavond een uurtje of 4-5 werk verwacht ik.

Morgen dan maar een studiedag ervan maken en hoop dat ik volgende week wel beide dagen dat ik beschikbaar ben kan werken. Heb het geld wel nodig.
Breda.. Jij?
Nee.
pi_104802712
Niet gebeld voor vandaag. Ik overweeg een overstap naar EW. Of mag dat niet?
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:36:23 #207
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104803136
Als het goed is heeft AR ook concurrentiebeding. Moet je jaar wachten dus ;)
#26 || Luciano da Silva
pi_104803735
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:25 schreef -tape- het volgende:
Niet gebeld voor vandaag. Ik overweeg een overstap naar EW. Of mag dat niet?
Ik heb nergens iets gelezen over concurrentiebeding bij AR, maar je hebt ook geen contract/overeenkomst met AR, maar met dat andere bedrijf wat ze hebben...

Ik had ze trouwens gisteren gebeld voor werk, maar ze hadden niets voor vandaag.
.
pi_104804741
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:41 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Breda.. Jij?
Meestal Utrecht, soms ook Amsterdam. Wel rustig de laatste tijd. :{
pi_104804750
Word net door EW gemaild of ik dinsdag een scooter wil transporteren. Van Rotterdam naar Tilburg. Ik dacht het niet :')
pi_104804802
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Word net door EW gemaild of ik dinsdag een scooter wil transporteren. Van Rotterdam naar Tilburg. Ik dacht het niet :')
Hahaha!! Ik zou het gewoon doen _O-
pi_104804879
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:25 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Hahaha!! Ik zou het gewoon doen _O-
Klein detail is dat ik geen helm heb :P En ook geen tijd trouwens :D
pi_104804974
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Klein detail is dat ik geen helm heb :P En ook geen tijd trouwens :D
Tja dan houdt het al snel op. Wel grappig dat ze ook zulke ritten hebben, nog nooit eerder gehoord. Wel een keer dat ze iemand met BE vroegen voor een aanhanger.
pi_104805072
Het is een snorscooter dus helm is niet verplicht, houdt wel in dat je waarschijnlijk niet veel harder dan 25gaat. o
Nee bedankt :p
pi_104805130
Ik heb ook al een keer een mail gekregen dat ze een hiker met C-rijbewijs zochten :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:32 schreef Fleauris het volgende:
Het is een snorscooter dus helm is niet verplicht, houdt wel in dat je waarschijnlijk niet veel harder dan 25gaat. o
Nee bedankt :p
Goed punt, maar dan heb ik nog steeds geen tijd :P
pi_104805190
Dan wordt het meteen wel een lange rit als je maar 25 kan ;(

Trouwens even mijn beschikbaarheid voor heel December ingevuld. Van de 22 werkdagen ben ik er 15 beschikbaar *O*
pi_104805343
Ik 3 :D Eerste week kerstvakantie zit ik op Tenerife :7
pi_104805395
Dat is niet verkeerd! Ik heb een soort van 5.5 weken vakantie omdat ik 12 januari naar Zweden vertrek. Hopen dat ik nog even wat geld kan binnen harken zodat ik daar niet op een biertje meer of minder (à ¤ 7 p.s. :'( ) hoef te kijken.
pi_104805515
Ah ja, half jaar toch? Lijkt me ook zeer prima!
Ga je dan 'gewoon' op onbeschikbaar of laat je je uitschrijven en hopen dat je weer terug kan?
pi_104805788
5 maanden. Best wel veel zin in!

Ik denk dat ik het gewoon doorgeef aan de planning als ik ze maandag of dinsdag spreek. Heb het volgens mij zelf al bij sollicitatie aangegeven dat ik wegga. Volgens mij kun je dus gewoon 5 maanden op niet beschikbaar staan en dan weer gaan werken als je terug bent.
pi_104808086
Nog niet gebeld voor maandag. Zou wel kut zijn, 3e dag op rij dat ik niet gebeld wordt. Stilte voor de storm?
pi_104808262
Laten we het hopen. Dan zou het cashen voor mij betekenen de komende maand. Ben zelf ook erg weinig ingezet in November.
pi_104808559
Ja november was een beetje een slechte maand.. Hopen dat iedereen een auto krijgt voor kerst, hebben wij lekker veel werk.
pi_104808563
Ah, toch nog gebeld. twee ritten, Tiel - Nieuwegein en Utrecht - Barneveld. Niet de langste ritten ooit, maar tis iig iets.

En de eerste rit is in een nieuwe bmw 523i, niet verkeerd!
pi_104809212
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:07 schreef Franknfurter het volgende:
Ja november was een beetje een slechte maand.. Hopen dat iedereen een auto krijgt voor kerst, hebben wij lekker veel werk.
December is altijd de rustigste maand. De meeste leasemaatschappij zetten de auto's nl. pas in januari op naam, zodat ze de auto's later met een gunstiger 'bouwjaar' kunnen verkopen. Nieuwe contracten gaan dus vaak pas in januari in ipv december.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 17:25:46 ]
pi_104809799
ah balen, dan maar in januari veel werken!
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:57:24 #227
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_104810569
Maandag 3 ritten: Houten - meerkerk - ettenleur - meerkerk

Weinig met trein of bus iig omdat op- en afhaal zelfde plekken zijn. :)
pi_104811315
Aah godver :( ik was net uit de trein gestapt toen ik er achter kwam dat ik mijn portemonnee daar heb laten liggen. Nu gaan ze zoeken maar waarschijnlijk is ie dan al gejat.
pi_104811444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:19 schreef Franknfurter het volgende:
Aah godver :( ik was net uit de trein gestapt toen ik er achter kwam dat ik mijn portemonnee daar heb laten liggen. Nu gaan ze zoeken maar waarschijnlijk is ie dan al gejat.
Klote... Heb je je ov er ook in liggen? Dan is het ook kut met werken/school.
pi_104811724
ah ze hebben hem gevonden en direct mijn moeder gebeld die mij weer belde dat ik de conducteur moest bellen :') en nu komt mijn portemonnee naar me toe, fieuw.
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:49:41 #231
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_104812398
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:31 schreef Franknfurter het volgende:
ah ze hebben hem gevonden en direct mijn moeder gebeld die mij weer belde dat ik de conducteur moest bellen :') en nu komt mijn portemonnee naar me toe, fieuw.
Wat heb je een geluk :)

Ik controleer altijd een paar keer, want ik vergeet altijd alles :s)
pi_104817816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:49 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Wat heb je een geluk :)

Ik controleer altijd een paar keer, want ik vergeet altijd alles :s)
Heb idd ook altijd een vaste routine als ik opsta in de trein of bus :P Linkerzak sleutels, rechterzak telefoon (+iPod), achterzak portemonnee en dan een greep in de onderkant van mijn tas of ik mijn laptop voel :P
pi_104819211
ja meestal controleer ik dus ook, was deze keer een beetje aan het slapen denk ik :') maar wel even props voor het ns-personeel dat hem binnen een half uur terug had gekregen bij mij :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:47:49 #234
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104819369
Mwoa, zo'n slechte maand was november niet. Sta tot nu toe op 65 uur. Voor maandag niet gebeld, maar tot nu toe heb ik op elke 'vrije' dag nog een spoedrit gehad. Dinsdag kan ik ook nog, hopelijk nog wat extra ritten maken voor de rustige decembermaand zijn intrede doet.
#26 || Luciano da Silva
pi_104820603
oh 65 uur tikt lekker aan op de rekening! Dan valt november inderdaad niet zo tegen. Is er ook een drukste maand, of alles normaal en af en toe wat mindere maanden
pi_104827404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:51 schreef BetweenTheRays het volgende:
5 maanden. Best wel veel zin in!

Ik denk dat ik het gewoon doorgeef aan de planning als ik ze maandag of dinsdag spreek. Heb het volgens mij zelf al bij sollicitatie aangegeven dat ik wegga. Volgens mij kun je dus gewoon 5 maanden op niet beschikbaar staan en dan weer gaan werken als je terug bent.
Mijn ervaring leert dat ze je uitschrijven voor zo'n lange periode. Ik werd uitgeschreven bij 4 maanden afwezigheid en bij een andere hiker kwamen ze erachter dat hij al 3 maanden niet beschikbaar was geweest (was op stage van 5 maanden) en hij werd ook uitgeschreven. Zowel hij als ik konden later wel terugkomen als hiker, ondanks ik eigenlijk te oud was. Voor PC maakt die leeftijd sowieso niet veel uit dus ze nemen je vast wel weer aan mochten ze je uitschrijven.
pi_104841176
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:31 schreef Franknfurter het volgende:
Wow, daar heb je wel mazzel mee! Ik check ook vaak even of ik alles heb en kijk even of er niets meer op mijn stoel ligt.
@MuurStraat: telefoon rechts is echt vervelend. Telefoon links ftw ;P

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:57 schreef Mallet het volgende:

[..]

Mijn ervaring leert dat ze je uitschrijven voor zo'n lange periode. Ik werd uitgeschreven bij 4 maanden afwezigheid en bij een andere hiker kwamen ze erachter dat hij al 3 maanden niet beschikbaar was geweest (was op stage van 5 maanden) en hij werd ook uitgeschreven. Zowel hij als ik konden later wel terugkomen als hiker, ondanks ik eigenlijk te oud was. Voor PC maakt die leeftijd sowieso niet veel uit dus ze nemen je vast wel weer aan mochten ze je uitschrijven.
We zien het wel dan, als ik maar terug kan komen. Geef het bovendien ook van tevoren door dus ga niet zomaar 5 maanden alles op niet beschikbaar zetten.
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:30:08 #238
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_104853730
Net een discussie met vriend die ook voor Easyway werkt.

Ik moet maandag een auto OM 13.00 afleveren. Mijn punt is dus als je er al bent je even moet wachten en dus niet al om 12 uur moet komen dus even wachten bij benzinestation ofzo.
Hij vindt dat je gewoon moet afleveren als je er bent (ook al is dat 11 uur).

Wat vinden jullie?
pi_104853802
Wachten tot 13.00, anders staat er VOOR 13.00
pi_104855729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Wachten tot 13.00, anders staat er VOOR 13.00
Dit ja, vooral bij particulieren.
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:14:53 #241
182073 invine
blablabla etc.
pi_104855739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:30 schreef QuiCk01 het volgende:
Net een discussie met vriend die ook voor Easyway werkt.

Ik moet maandag een auto OM 13.00 afleveren. Mijn punt is dus als je er al bent je even moet wachten en dus niet al om 12 uur moet komen dus even wachten bij benzinestation ofzo.
Hij vindt dat je gewoon moet afleveren als je er bent (ook al is dat 11 uur).

Wat vinden jullie?
Hangt echt van de tijd af.. een uur te vroeg is mij echt nog nooit overkomen, meestal ben ik 15 min te vroeg en dan geef ik hem gewoon af.

Easy Way stelt het dan ook niet op prijs als je 2u ergens gaat wachten omdat een auto om 13.00 moet worden afgegeven.
Hoe schrijf jij het op je briefje dan, dat je een uur langer over een rit hebt gedaan?
pi_104856095
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:14 schreef invine het volgende:

[..]

Hangt echt van de tijd af.. een uur te vroeg is mij echt nog nooit overkomen, meestal ben ik 15 min te vroeg en dan geef ik hem gewoon af.

Easy Way stelt het dan ook niet op prijs als je 2u ergens gaat wachten omdat een auto om 13.00 moet worden afgegeven.
Hoe schrijf jij het op je briefje dan, dat je een uur langer over een rit hebt gedaan?
Dan moeten ze maar niet neerzetten dat je OM 13.00 moet afleveren. Ze kunnen moeilijk boos worden omdat je doet wat ze vragen.
pi_104856687
Ik ben er altijd wanneer ik er ben, heb ook al wel eens ander half uur bij een adres lopen wachten omdat de meneer die schade moest controleren nog niet was geweest :P maar meestal maakt het niet zoveel uit hoe laat ik er ben. Vaak als ik er 2uur eerder ben is het geen probleem.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_104857113
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:14 schreef invine het volgende:

[..]

Ach wat een onzin dit. De planning zet er niet voor niets OM in. Ik heb zelfs een keer 4 uur moeten wachten tussen twee ritten door. Toen ik daar tijdens het plannen achter kwam nog even gecontroleerd met EW en gewoon ff de stad in o.i.d. was wat ze zeiden. Daarnaast is het vaak zo dat mensen met lunchpauze zijn rond 12 uur / half 1 dus dan kan je wel leuk een halfuur te vroeg aan komen zetten, maar dat is alleen maar irritant weet ik uit ervaring.

En wat ik op mijn urenbriefje schrijf? Niets. Of soms "auto moest om 14:00 opgehaald worden".
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:03:55 #245
182073 invine
blablabla etc.
pi_104858086
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:44 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ach wat een onzin dit. De planning zet er niet voor niets OM in. Ik heb zelfs een keer 4 uur moeten wachten tussen twee ritten door. Toen ik daar tijdens het plannen achter kwam nog even gecontroleerd met EW en gewoon ff de stad in o.i.d. was wat ze zeiden. Daarnaast is het vaak zo dat mensen met lunchpauze zijn rond 12 uur / half 1 dus dan kan je wel leuk een halfuur te vroeg aan komen zetten, maar dat is alleen maar irritant weet ik uit ervaring.

En wat ik op mijn urenbriefje schrijf? Niets. Of soms "auto moest om 14:00 opgehaald worden".
Vaak zat gehoord van andere dat ze mochten verklaren waarom ze zo lang over een rit hadden gedaan, ik heb er zelf nooit last van gehad en geef gewoon de auto af.
Maar dit soort dingen is wel de reden dat ik gestopt ben met hiken, teveel papierwerk en teveel gezeik met klanten..
pi_104858252
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:03 schreef invine het volgende:
[..]
Vaak zat gehoord van andere dat ze mochten verklaren waarom ze zo lang over een rit hadden gedaan, ik heb er zelf nooit last van gehad en geef gewoon de auto af.
Maar dit soort dingen is wel de reden dat ik gestopt ben met hiken, teveel papierwerk en teveel gezeik met klanten..
Verklaren waarom je zo lang over een rit hebt gedaan is een ander verhaal dan wanneer er expliciet in de ritgegevens staat dat auto op tijdstip x afgeleverd dient te worden.
pi_104858364
Ik heb dat serieus nog nooit hoeven doen terwijl ik heus wel eens 3 uur doe over een ritje wat best in 2 kan.
pi_104858451
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb dat serieus nog nooit hoeven doen terwijl ik heus wel eens 3 uur doe over een ritje wat best in 2 kan.
Nee idd ik ook niet. Heb nooit gezeik.
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:59:29 #249
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104863417
Inderdaad. Ik heb nog nooit hoeven te verklaren waarom ik langer dan gepland over een rit doe.

Daarbij, OM 13u is OM 13u. Niet eerder, niet later. Anders zetten ze dat er wel bij, dat het eerder of later mag.
#26 || Luciano da Silva
pi_104877880
Ligt een beetje aan de lokatie, een auto ophalen bij een autobedrijf of bij particulier (hoewel bij bedrijven vaak geen specifieke tijden staan).
Wel vreemd is dat de tijden van EW nogal vaak niet overeenkomen met de tijden die de klant krijgt doorgespeeld. Ik kwam een keer een halfuurtje te laat bij een particulier, verontschuldigde voor het te laat komen en hij vertelde me leuk dat hij alleen gehoord had dat de auto die dag zou worden opgehaald, zonder tijdstip...
pi_104878238
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:59 schreef Fleauris het volgende:
Ligt een beetje aan de lokatie, een auto ophalen bij een autobedrijf of bij particulier (hoewel bij bedrijven vaak geen specifieke tijden staan).
Wel vreemd is dat de tijden van EW nogal vaak niet overeenkomen met de tijden die de klant krijgt doorgespeeld. Ik kwam een keer een halfuurtje te laat bij een particulier, verontschuldigde voor het te laat komen en hij vertelde me leuk dat hij alleen gehoord had dat de auto die dag zou worden opgehaald, zonder tijdstip...
Gebeurt inderdaad vaak zat. Ik heb wel eens een half uurtje ofzo gewacht voor ik de auto afleverde, gewoon op ritbon geschreven en niks van gehoord. Maar na wat ervaring weet je meestal wel of een tijd echt gehaald moet worden of dat je er best van kan afwijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:25 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

December is altijd de rustigste maand. De meeste leasemaatschappij zetten de auto's nl. pas in januari op naam, zodat ze de auto's later met een gunstiger 'bouwjaar' kunnen verkopen. Nieuwe contracten gaan dus vaak pas in januari in ipv december.
Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeurs :)
pi_104878442
Is er eigenlijk werk in de vakantie (Kerst)?
pi_104878741
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:14 schreef -tape- het volgende:
Is er eigenlijk werk in de vakantie (Kerst)?
Vorig jaar heb ik wel een paar dagen in de kerstvakantie gewerkt (o.a. op oudjaarsdag).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 15:21:46 ]
  zondag 27 november 2011 @ 15:22:29 #254
182073 invine
blablabla etc.
pi_104878802
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:08 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeurs :)
Ben ook benieuwd, vorig jaar niet gewerkt met kerst.. dit jaar wel van plan! Heeft altijd wel iets, die stomdronken mensen wegbrengen
pi_104879483
Krijgen jullie als PC eigenlijk veel fooien?
  zondag 27 november 2011 @ 15:53:34 #256
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104880112
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik wel een paar dagen in de kerstvakantie gewerkt (o.a. op oudjaarsdag).
Hehe ik ook. Ze houden er dan wel rekening mee dat je niet de hele dag onderweg bent en je zult dus kleinere ritten krijgen.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:39 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ook :D
#26 || Luciano da Silva
pi_104880198
Het enige wat ik over hou aan het hiken zijn heel veel ijskrabbers ;(
pi_104880394
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:53 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Hehe ik ook. Ze houden er dan wel rekening mee dat je niet de hele dag onderweg bent en je zult dus kleinere ritten krijgen.

[..]

Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ook :D
Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd. :')
  zondag 27 november 2011 @ 16:12:48 #259
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104881009
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Het enige wat ik over hou aan het hiken zijn heel veel ijskrabbers ;(
Haha ikke ook hoor! Heb je nog mooie dubbel? Gaan we ruilen :D

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd. :')
Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzak ;)
#26 || Luciano da Silva
pi_104881402
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:12 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Haha ikke ook hoor! Heb je nog mooie dubbel? Gaan we ruilen :D

[..]

Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzak ;)
Ik heb er wel een paar van de oranje. Ook van veel verschillende dealers maar die heb ik niet dubbel ;(
  zondag 27 november 2011 @ 16:51:27 #261
182073 invine
blablabla etc.
pi_104882813
quote:
Ik heb meer fooi gekregen als hiker dan als pc..
  zondag 27 november 2011 @ 17:05:25 #262
318587 PaulyD
Original Guido
pi_104883523
Indien ik fooi krijg meestal tientje, uitschieter 30 euro. Dit is als PC dus. Rij voornamelijk zakenlui, die meerdere keren per week PC's inhuren. Spreekt voor zich dat zij nooit fooi geven, zou het ook niet accepteren wanneer ze 't aanbieden. Als hiker nooit iets gehad..
pi_104883634
Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.

Kwam dit plaatje tegen, kunnen we met z'n allen wel volkrijgen dacht ik zo, met die wintermaanden op komst:

zondag 27 november 2011 @ 17:10:37 #264
182073 invine
blablabla etc.
pi_104883811
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende:
Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.

Kwam dit plaatje tegen, kunnen we met z'n allen wel volkrijgen dacht ik zo, met die wintermaanden op komst:

[ afbeelding ]
Mensen die enorm blij waren met een andere auto (en na een lift te hebben gehad in hun oude auto snapte ik waarom).

Je krijgt als PC sowieso 9 van de 10 keer alleen een fooi als je iemand terug rijdt van een etentje oid.
  zondag 27 november 2011 @ 17:41:21 #265
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104885353
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende:

Zoals ik al zei. Op een zomerse vrijdagavond met aangename temperaturen nog naar een afgelegen camping nabij Emmen rijden om mensen alsnog voor het weekend vervangend vervoer aan te bieden terwijl het voor de hand gelegen had als je dan liever een terrasje op gegaan was. Leasemaatschappij had tegen hun gezegd: 'kunnen niet garanderen dat het vandaag nog lukt, anders wordt het maandag'.
#26 || Luciano da Silva
pi_104888912
quote:
Ik heb als hiker een keer de dag voor koninginnedag een nieuwe auto gebracht bij mensen van wie de oude auto gestolen was. Als ik niet had gekomen hadden ze 3 dagen tot na het weekend moeten wachten. Heb toen wel bijna drie kwartier bij die mensen thuis gezeten, twee biertjes gedronken en werd daarna naar de bushalte gebracht _O_

Klanten die een chauffeur hebben geven meestal alleen fooi als ze maar af en toe gebruik maken van EW. Vaste klanten doen dat niet. Als je iedere week 3x een chauffeur inhuurt en iedere keer fooi geeft wordt het al snel een dure grap.
Denk dat fooi bij mij bij 1 op de 3-5 avondritten voorkomt. Overdag eigenlijk nooit.
pi_104889258
Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen.
Geen idee of het waar is though :P
pi_104890242
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen.
Daar zal EW blij mee zijn. :')
pi_104890367
quote:
Klinkt aannemelijk, zou me niks verbazen dat klanten zo'n 20-25 euro neertellen per uur voor een PC bij EW.
pi_104890575
quote:
Klopt, gebeurt ook zeker wel maar als EW erachter komt dan ben je zuur,
pi_104890994
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:38 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Klopt, gebeurt ook zeker wel maar als EW erachter komt dan ben je zuur,
Ach, hoe groot is die kans nou helemaal :P
pi_104891758
Haha, wedstrijdje wie het eerst die bingo-kaart vol heeft?
  zondag 27 november 2011 @ 21:23:57 #273
182073 invine
blablabla etc.
pi_104897105
quote:
Officieel mag dat niet, staat in je contract dat je geen persoonlijke afspraken mag maken met de klant.

Ik moet wel zeggen dat ik nog NOOIT vertraging heb gehad met het ov terwijl ik voor EW werk..
  zondag 27 november 2011 @ 21:26:35 #274
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104897272
Lucky you. Mijn eerste werkdag met OV-vertraging (en dat is ook een bus die te laat komt) moet nog komen.
#26 || Luciano da Silva
pi_104900987
quote:
Geloof mij maar dat het waar is. ;)
Nee.
pi_104901486
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:04 schreef Franknfurter het volgende:
Haha, wedstrijdje wie het eerst die bingo-kaart vol heeft?
Ik ga em bijhouden, deze maanden kan ik best veel werken, dus ik gok dat ie zo vol zit. Winter en NS gaan niet hand in hand.
pi_104901799
Ik doe ook mee! Wat zijn de prijzen? :9
pi_104901903
Ik denk dat ik gladde sporen trouwens al snel mag aankruisen, "mijn" lijn had daar in september al last van :')
pi_104902032
Ik mag voor deze herfst aanrijding met een persoon en defecte bovenleiding al afstrepen.
pi_104902153
Ik mag dan ook al aanrijding met persoon invullen, net als de blanko: Aangevaren spoorbrug :')
pi_104902280
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:38 schreef Jorian29 het volgende:
Ik mag dan ook al aanrijding met persoon invullen, net als de blanko: Aangevaren spoorbrug :')
_O-

Laatst was er ook zo'n vertraging vanwege het ontmantelen van een bom uit WOII _O-
  zondag 27 november 2011 @ 22:50:03 #282
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104902982
Oh, ik kan er al vier afstrepen:

- Geen machinist in de trein van Zwolle naar Groningen
- Aanrijding met persoon: bij Bussum-Zuid toen ik auto moest ophalen in Amsterdam
- Op last van de politie moesten de deuren dichtblijven op station Enschede
- Seinstoring bij Hilversum

En dat alles deze maand :') Fuck het onrendabelen vervoer :')
#26 || Luciano da Silva
pi_104903429
ik woon in amersfoort. Heb dus de afgelopen maanden alles al voorbij zien komen :') ik ben voor een inzet van alle verzamelde schrapers.
pi_104905707
De aangevaren spoorbrug heb ik ook nog meegemaakt :P

Ik hoop die bingokaart zo leeg mogelijk te laten! En qua fooien is het vrij zeldzaam als hiker denk ik, 1x gehad bij iemand die blij was met zn nieuwe auto, bracht mij naar het busstation en stopte me nog een tientje toe.
  maandag 28 november 2011 @ 01:08:47 #285
182073 invine
blablabla etc.
pi_104908835
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:36 schreef Fleauris het volgende:
De aangevaren spoorbrug heb ik ook nog meegemaakt :P

Ik hoop die bingokaart zo leeg mogelijk te laten! En qua fooien is het vrij zeldzaam als hiker denk ik, 1x gehad bij iemand die blij was met zn nieuwe auto, bracht mij naar het busstation en stopte me nog een tientje toe.
Beide dingen die je zegt, zelf ook meegemaakt :) Alleen bracht ze me naar de metro..
  maandag 28 november 2011 @ 03:56:11 #286
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_104910683
Nieuw hier. Klinkt interessant, maar hoe bedoelen ze dat minimaal 1 dag per week structureel beschikbaar? :@ Is dat heel strict? Mijn rooster is namelijk niet heel structureel enzo...
  maandag 28 november 2011 @ 08:03:00 #287
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104911503
Handig, met hetzelfde plaatje als Fleauris :')

Maar ja, dat één dag per week beschikbaar is een vereiste. Hoeft niet elke week dezelfde dag te zijn, als je maar minimaal één dag per week beschikbaar bent.

Oh, en die liften. Soms krijg je ze, soms krijg je ze niet. In de Randstad krijg ik ze vrijwel nooit, in Twente en het Noorden dan weer wel.
#26 || Luciano da Silva
pi_104911600
Oh ik krijg ze juist in de randstad best vaak. Maar misschien komt dat omdat ik mijn tieten in de strijd gooi :7
  maandag 28 november 2011 @ 09:06:28 #289
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104912217
Tsja, ik kan ook wel met mijn leuter gaan zwaaien maar ik denk dat dat juist averechts werkt.
#26 || Luciano da Silva
pi_104912400
beschikbaar voor morgen.. we shall see. Wel zin om ff te werken. Geld moet toch verdient worden :P
gewillig
  maandag 28 november 2011 @ 10:05:21 #291
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_104913394
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:03 schreef joppie_saus het volgende:
Handig, met hetzelfde plaatje als Fleauris :')

Maar ja, dat één dag per week beschikbaar is een vereiste. Hoeft niet elke week dezelfde dag te zijn, als je maar minimaal één dag per week beschikbaar bent.

Oh, en die liften. Soms krijg je ze, soms krijg je ze niet. In de Randstad krijg ik ze vrijwel nooit, in Twente en het Noorden dan weer wel.
Hij is destijds speciaal voor mij gemaakt :@ Dus don't blame me

Maar dank voor je antwoord :)
pi_104913921
En ik heb voor vanmiddag nog een spoedje te pakken :) Nieuwegein - Arnhem voor 16:30 afleveren. Prima ritje dus. Al staat er in de ritinfo dat het een ibiza is en autoweek gilt dat het een peugeot 5008 is. Hopen dat autoweek gelijk heeft :7
pi_104915229
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:27 schreef Franknfurter het volgende:
En ik heb voor vanmiddag nog een spoedje te pakken :) Nieuwegein - Arnhem voor 16:30 afleveren. Prima ritje dus. Al staat er in de ritinfo dat het een ibiza is en autoweek gilt dat het een peugeot 5008 is. Hopen dat autoweek gelijk heeft :7
Gewoon even RDW kentekencheck doen, die is altijd het meest nauwkeurig.
  maandag 28 november 2011 @ 11:25:56 #294
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104915504
Carbase en RDW geven hetzelfde aan, halen gegevens uit dezelfde database namelijk.
#26 || Luciano da Silva
pi_104916934
Net al gebeld voor morgen. Haastrecht - Barneveld en Hilversum - Delfgauw.
pi_104918084
Ik ben alweer thuis, twee ritjes gehad. Vrij kort, dus ik kan vanmiddag mooi verder met het schilderwerk hier. BMW'tje reed zeer soepel. Alleen heeft dat ding een best grote neus, stak bij oranje in Nieuwegein nog best een end de weg op :X
pi_104918866
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:08 schreef BAC92 het volgende:
Net al gebeld voor morgen. Haastrecht - Barneveld en Hilversum - Delfgauw.
zo, begint de maandwissel-drukte weer?
pi_104918987
Hope so, heb donderdag sollicitatie, hopen dat ik gelijk kan beginnen!
pi_104920160
denk dat je maandag zou kunnen beginnen als je wordt aangenomen, je moet namelijk nog even wachten op je inloggegevens.
  maandag 28 november 2011 @ 14:07:46 #300
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104920888
Vergeet dat maar. Daar gaan toch zeker wel drie werkdagen overheen voor je alle code's hebt, en die gaan in de dag nadat je bent aangenomen.
#26 || Luciano da Silva
  maandag 28 november 2011 @ 14:07:56 #301
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104920892
Oh en dicht.
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')