Gebeurt inderdaad vaak zat. Ik heb wel eens een half uurtje ofzo gewacht voor ik de auto afleverde, gewoon op ritbon geschreven en niks van gehoord. Maar na wat ervaring weet je meestal wel of een tijd echt gehaald moet worden of dat je er best van kan afwijken.quote:Op zondag 27 november 2011 14:59 schreef Fleauris het volgende:
Ligt een beetje aan de lokatie, een auto ophalen bij een autobedrijf of bij particulier (hoewel bij bedrijven vaak geen specifieke tijden staan).
Wel vreemd is dat de tijden van EW nogal vaak niet overeenkomen met de tijden die de klant krijgt doorgespeeld. Ik kwam een keer een halfuurtje te laat bij een particulier, verontschuldigde voor het te laat komen en hij vertelde me leuk dat hij alleen gehoord had dat de auto die dag zou worden opgehaald, zonder tijdstip...
Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeursquote:Op vrijdag 25 november 2011 17:25 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
December is altijd de rustigste maand. De meeste leasemaatschappij zetten de auto's nl. pas in januari op naam, zodat ze de auto's later met een gunstiger 'bouwjaar' kunnen verkopen. Nieuwe contracten gaan dus vaak pas in januari in ipv december.
Vorig jaar heb ik wel een paar dagen in de kerstvakantie gewerkt (o.a. op oudjaarsdag).quote:Op zondag 27 november 2011 15:14 schreef -tape- het volgende:
Is er eigenlijk werk in de vakantie (Kerst)?
Ben ook benieuwd, vorig jaar niet gewerkt met kerst.. dit jaar wel van plan! Heeft altijd wel iets, die stomdronken mensen wegbrengenquote:Op zondag 27 november 2011 15:08 schreef BetweenTheRays het volgende:
[..]
Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeurs
Hehe ik ook. Ze houden er dan wel rekening mee dat je niet de hele dag onderweg bent en je zult dus kleinere ritten krijgen.quote:Op zondag 27 november 2011 15:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik wel een paar dagen in de kerstvakantie gewerkt (o.a. op oudjaarsdag).
Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ookquote:Op zondag 27 november 2011 15:39 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Krijgen jullie als PC eigenlijk veel fooien?
Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd.quote:Op zondag 27 november 2011 15:53 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Hehe ik ook. Ze houden er dan wel rekening mee dat je niet de hele dag onderweg bent en je zult dus kleinere ritten krijgen.
[..]
Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ook
Haha ikke ook hoor! Heb je nog mooie dubbel? Gaan we ruilenquote:Op zondag 27 november 2011 15:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Het enige wat ik over hou aan het hiken zijn heel veel ijskrabbers
Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzakquote:Op zondag 27 november 2011 15:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd.
Ik heb er wel een paar van de oranje. Ook van veel verschillende dealers maar die heb ik niet dubbelquote:Op zondag 27 november 2011 16:12 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Haha ikke ook hoor! Heb je nog mooie dubbel? Gaan we ruilen
[..]
Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzak
Ik heb meer fooi gekregen als hiker dan als pc..quote:Op zondag 27 november 2011 15:39 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Mensen die enorm blij waren met een andere auto (en na een lift te hebben gehad in hun oude auto snapte ik waarom).quote:Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende:
Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.
Kwam dit plaatje tegen, kunnen we met z'n allen wel volkrijgen dacht ik zo, met die wintermaanden op komst:
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei. Op een zomerse vrijdagavond met aangename temperaturen nog naar een afgelegen camping nabij Emmen rijden om mensen alsnog voor het weekend vervangend vervoer aan te bieden terwijl het voor de hand gelegen had als je dan liever een terrasje op gegaan was. Leasemaatschappij had tegen hun gezegd: 'kunnen niet garanderen dat het vandaag nog lukt, anders wordt het maandag'.quote:Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende:
Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.
Ik heb als hiker een keer de dag voor koninginnedag een nieuwe auto gebracht bij mensen van wie de oude auto gestolen was. Als ik niet had gekomen hadden ze 3 dagen tot na het weekend moeten wachten. Heb toen wel bijna drie kwartier bij die mensen thuis gezeten, twee biertjes gedronken en werd daarna naar de bushalte gebrachtquote:Op zondag 27 november 2011 15:39 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Daar zal EW blij mee zijn.quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen.
Geen idee of het waar is though
Klinkt aannemelijk, zou me niks verbazen dat klanten zo'n 20-25 euro neertellen per uur voor een PC bij EW.quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen.
Klopt, gebeurt ook zeker wel maar als EW erachter komt dan ben je zuur,quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, hoe groot is die kans nou helemaalquote:Op zondag 27 november 2011 19:38 schreef BetweenTheRays het volgende:
[..]
Klopt, gebeurt ook zeker wel maar als EW erachter komt dan ben je zuur,
Officieel mag dat niet, staat in je contract dat je geen persoonlijke afspraken mag maken met de klant.quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Geloof mij maar dat het waar is.quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |