abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104878238
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:59 schreef Fleauris het volgende:
Ligt een beetje aan de lokatie, een auto ophalen bij een autobedrijf of bij particulier (hoewel bij bedrijven vaak geen specifieke tijden staan).
Wel vreemd is dat de tijden van EW nogal vaak niet overeenkomen met de tijden die de klant krijgt doorgespeeld. Ik kwam een keer een halfuurtje te laat bij een particulier, verontschuldigde voor het te laat komen en hij vertelde me leuk dat hij alleen gehoord had dat de auto die dag zou worden opgehaald, zonder tijdstip...
Gebeurt inderdaad vaak zat. Ik heb wel eens een half uurtje ofzo gewacht voor ik de auto afleverde, gewoon op ritbon geschreven en niks van gehoord. Maar na wat ervaring weet je meestal wel of een tijd echt gehaald moet worden of dat je er best van kan afwijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:25 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

December is altijd de rustigste maand. De meeste leasemaatschappij zetten de auto's nl. pas in januari op naam, zodat ze de auto's later met een gunstiger 'bouwjaar' kunnen verkopen. Nieuwe contracten gaan dus vaak pas in januari in ipv december.
Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeurs :)
pi_104878442
Is er eigenlijk werk in de vakantie (Kerst)?
pi_104878741
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:14 schreef -tape- het volgende:
Is er eigenlijk werk in de vakantie (Kerst)?
Vorig jaar heb ik wel een paar dagen in de kerstvakantie gewerkt (o.a. op oudjaarsdag).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 15:21:46 ]
  zondag 27 november 2011 @ 15:22:29 #254
182073 invine
blablabla etc.
pi_104878802
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:08 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Voor ons als PC is het juist omgekeerd. Er schijnt vooral in de vakantie ontzettend veel werk te zijn bij kerstborrels/-diners/nieuwjaarsrecepties etc. Benieuwd wat voor ritten we dan gaan krijgen. Hoorde al wel mooie verhalen van andere chauffeurs :)
Ben ook benieuwd, vorig jaar niet gewerkt met kerst.. dit jaar wel van plan! Heeft altijd wel iets, die stomdronken mensen wegbrengen
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_104879483
Krijgen jullie als PC eigenlijk veel fooien?
  zondag 27 november 2011 @ 15:53:34 #256
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104880112
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik wel een paar dagen in de kerstvakantie gewerkt (o.a. op oudjaarsdag).
Hehe ik ook. Ze houden er dan wel rekening mee dat je niet de hele dag onderweg bent en je zult dus kleinere ritten krijgen.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:39 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ook :D
#26 || Luciano da Silva
pi_104880198
Het enige wat ik over hou aan het hiken zijn heel veel ijskrabbers ;(
pi_104880394
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:53 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Hehe ik ook. Ze houden er dan wel rekening mee dat je niet de hele dag onderweg bent en je zult dus kleinere ritten krijgen.

[..]

Ik heb eens een fooi gehad toen ik om zeven uur 's avonds nog naar Emmen reed om een auto af te geven aan gestrande vakantiegangers. Waren ze zo blij mee dat ik er nog rijk van werd ook :D
Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd. :')
  zondag 27 november 2011 @ 16:12:48 #259
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104881009
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Het enige wat ik over hou aan het hiken zijn heel veel ijskrabbers ;(
Haha ikke ook hoor! Heb je nog mooie dubbel? Gaan we ruilen :D

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Was dat een rit waarover aan het eind van de middag een sms was gestuurd? Balen dat ik daar niet op heb gereageerd. :')
Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzak ;)
#26 || Luciano da Silva
pi_104881402
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:12 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Haha ikke ook hoor! Heb je nog mooie dubbel? Gaan we ruilen :D

[..]

Ja, waren twee ritten op vrijdag einde van de middag/begin van de avond. Eentje Wolvega, eentje Emmen. Ik had gereageerd op die voor Emmen. Niet alleen had ik toen een werkdag van 16 uur, maar ook nog een extra fooi in de binnenzak ;)
Ik heb er wel een paar van de oranje. Ook van veel verschillende dealers maar die heb ik niet dubbel ;(
  zondag 27 november 2011 @ 16:51:27 #261
182073 invine
blablabla etc.
pi_104882813
quote:
Ik heb meer fooi gekregen als hiker dan als pc..
  zondag 27 november 2011 @ 17:05:25 #262
318587 PaulyD
Original Guido
pi_104883523
Indien ik fooi krijg meestal tientje, uitschieter 30 euro. Dit is als PC dus. Rij voornamelijk zakenlui, die meerdere keren per week PC's inhuren. Spreekt voor zich dat zij nooit fooi geven, zou het ook niet accepteren wanneer ze 't aanbieden. Als hiker nooit iets gehad..
pi_104883634
Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.

Kwam dit plaatje tegen, kunnen we met z'n allen wel volkrijgen dacht ik zo, met die wintermaanden op komst:

zondag 27 november 2011 @ 17:10:37 #264
182073 invine
blablabla etc.
pi_104883811
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende:
Hoe zou je als hiker een fooi krijgen dan? Bij particulieren thuis? Nog nooit gehad, zou ook niet weten waarom eigenlijk.

Kwam dit plaatje tegen, kunnen we met z'n allen wel volkrijgen dacht ik zo, met die wintermaanden op komst:

[ afbeelding ]
Mensen die enorm blij waren met een andere auto (en na een lift te hebben gehad in hun oude auto snapte ik waarom).

Je krijgt als PC sowieso 9 van de 10 keer alleen een fooi als je iemand terug rijdt van een etentje oid.
  zondag 27 november 2011 @ 17:41:21 #265
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104885353
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Jorian29 het volgende:

Zoals ik al zei. Op een zomerse vrijdagavond met aangename temperaturen nog naar een afgelegen camping nabij Emmen rijden om mensen alsnog voor het weekend vervangend vervoer aan te bieden terwijl het voor de hand gelegen had als je dan liever een terrasje op gegaan was. Leasemaatschappij had tegen hun gezegd: 'kunnen niet garanderen dat het vandaag nog lukt, anders wordt het maandag'.
#26 || Luciano da Silva
pi_104888912
quote:
Ik heb als hiker een keer de dag voor koninginnedag een nieuwe auto gebracht bij mensen van wie de oude auto gestolen was. Als ik niet had gekomen hadden ze 3 dagen tot na het weekend moeten wachten. Heb toen wel bijna drie kwartier bij die mensen thuis gezeten, twee biertjes gedronken en werd daarna naar de bushalte gebracht _O_

Klanten die een chauffeur hebben geven meestal alleen fooi als ze maar af en toe gebruik maken van EW. Vaste klanten doen dat niet. Als je iedere week 3x een chauffeur inhuurt en iedere keer fooi geeft wordt het al snel een dure grap.
Denk dat fooi bij mij bij 1 op de 3-5 avondritten voorkomt. Overdag eigenlijk nooit.
pi_104889258
Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen.
Geen idee of het waar is though :P
pi_104890242
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik sprak in Meerkerk ooit iemand die eigenlijk ook pc was. Die zei dat het ook wel voorkomt dat hij sommige mensen vaak rijdt. Die mensen gingen op een gegeven moment gewoon hem rechtstreeks bellen en 'm gewoon 15 euro per uur cash geven. Hij blij want meer geld gekregen, klanten blij want minder geld hoeven betalen.
Daar zal EW blij mee zijn. :')
pi_104890367
quote:
Klinkt aannemelijk, zou me niks verbazen dat klanten zo'n 20-25 euro neertellen per uur voor een PC bij EW.
pi_104890575
quote:
Klopt, gebeurt ook zeker wel maar als EW erachter komt dan ben je zuur,
pi_104890994
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:38 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Klopt, gebeurt ook zeker wel maar als EW erachter komt dan ben je zuur,
Ach, hoe groot is die kans nou helemaal :P
pi_104891758
Haha, wedstrijdje wie het eerst die bingo-kaart vol heeft?
  zondag 27 november 2011 @ 21:23:57 #273
182073 invine
blablabla etc.
pi_104897105
quote:
Officieel mag dat niet, staat in je contract dat je geen persoonlijke afspraken mag maken met de klant.

Ik moet wel zeggen dat ik nog NOOIT vertraging heb gehad met het ov terwijl ik voor EW werk..
  zondag 27 november 2011 @ 21:26:35 #274
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_104897272
Lucky you. Mijn eerste werkdag met OV-vertraging (en dat is ook een bus die te laat komt) moet nog komen.
#26 || Luciano da Silva
pi_104900987
quote:
Geloof mij maar dat het waar is. ;)
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')