Een goede echoquote:Op maandag 7 november 2011 12:50 schreef Sam1993 het volgende:
Hooi lieve mensen,
Vandaag me eigen toch maar aangemeld op de site hier.
Ben vandaag 13 weken en 4 dagen zwanger. Misschien een beetje jong maar was dan ook niet gepland. Niet nagedacht bij een antibiotica kuur en het was dan ook zo gedaan. Gelukkig wel een vaste relatie sinds anderhalf jaar en woon ook sinds 5 maanden samen met mijn vriend. Ik ben tot 2 weken terug enorm misselijk geweest. spugen nog niet eens alleen maar misselijk. ik kon niks en ik wou niks. Ben al 2 keer doodziek geweest buikgriep dus voel me erg slap door al dat liggen en zitten. Nu inmiddels sinds 2 weken alles eruit gooien wat er inkomt. Gisteren lekker gekookt en neem mijn laatste hap en de rest was er al uit... Mag 21 november alweer voor de 5e keer naar de verloskundige. ( ik weet al sinds 4 weken dat ik zwanger ben en ben dus met de 5 weken al daar geweest) Begin me nu toch wel zorgen te maken over het spugen. een glas ranja of water komt er ook per direct uit. en zit er niks in mijn maag dan spuug ik wel de inhoud van mijn maag op. bahbah:( verheug me wel op de kleine25 november ook de verjaardag vieren van de kleine van mijn vriend de grote meid word alweer 2
Nou heb ik me weer even voorgesteld en nu maar wachten tot 17 mei(L)
En een paar duimen voor MJquote:Op maandag 7 november 2011 12:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat was even spannend zeg vanmorgen, was het nu wel te zien of niet.
Na 15min wachten (we waren wat te vroeg) waren we aan de beurt
![]()
En dan komt het, ja of nee, en jawel vrijwel meteen zagen we ons kindjewauw en zo groot al
![]()
Hier aantal gegevens:
Duur: 12 weken + 5 dagen
Foetale hartactie: Aanwezig
Lengte: 62,7mm
Uitgerekend: 16 mei 2011echo foto volgt
Ik heb inderdaad sinds 5 maanden een woning met mijn vaste vriend eentje met drie slaapkamers dus nog precies een over voor de kleine. de andere is al bezet door zijn dochtertje. Welkom is het inmiddels ook dat hadden we nogal snel besloten. nu alleen nog uitvogelen hoe we het gaan doen met mijn school. mocht deze stopgezet worden zal ik toch een inkomen nodig hebben.quote:Op maandag 7 november 2011 13:50 schreef covie het volgende:
Sam gefeliciteerd en welkom!
Naar aanleiding van je username gok ik dat je dus 18 bent?
Is inderdaad jong, maar het verschil qua volwassenheid tussen 18 jarigen is groot vind ik zelf.
Als je een stabiele relatie hebt, een woning en de kleine is welkom ben je al een heel eind denk ik.
Dit voelt niet als buikgriep, eerder als zo een snottergriepje. Bovendien zou antibiotica het bij mij alleen maar erger maken, want daar ben ik allergisch voor. Ik kan maar tegen 2 soorten en die mag je nou net weer niet tijdens een zwangerschap.quote:Op maandag 7 november 2011 13:52 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad sinds 5 maanden een woning met mijn vaste vriend eentje met drie slaapkamers dus nog precies een over voor de kleine. de andere is al bezet door zijn dochtertje. Welkom is het inmiddels ook dat hadden we nogal snel besloten. nu alleen nog uitvogelen hoe we het gaan doen met mijn school. mocht deze stopgezet worden zal ik toch een inkomen nodig hebben.
@summerbreeze er heerst momenteel buikgriep. in de gaten houden of je niet veel gaat spugen of aan de diaree raakt anders even een veilig antibiotica kuur halen dan voel je je al een stuk beter. ze zijn er ik heb ze ook gehad.
Je zou misschien even op school kunnen praten over de mogelijk en onmogelijkheden.. Helemaal stoppen hoeft misschien niet.quote:Op maandag 7 november 2011 13:52 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad sinds 5 maanden een woning met mijn vaste vriend eentje met drie slaapkamers dus nog precies een over voor de kleine. de andere is al bezet door zijn dochtertje. Welkom is het inmiddels ook dat hadden we nogal snel besloten. nu alleen nog uitvogelen hoe we het gaan doen met mijn school. mocht deze stopgezet worden zal ik toch een inkomen nodig hebben.
@summerbreeze er heerst momenteel buikgriep. in de gaten houden of je niet veel gaat spugen of aan de diaree raakt anders even een veilig antibiotica kuur halen dan voel je je al een stuk beter. ze zijn er ik heb ze ook gehad.
Ja er was met school afgesproken dat ik me jaar gewoon kon halen en eerder zou stoppen 6 april. maar heb stage eerlijk verteld dat ik zwanger was en deze hebben het contract beeindigd. daarom zit ik nu in afwachting. want studiefinanciering is mijn enige inkomen.quote:Op maandag 7 november 2011 14:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je zou misschien even op school kunnen praten over de mogelijk en onmogelijkheden.. Helemaal stoppen hoeft misschien niet.
Even duimen draaien dat school nog kan bemiddelen in een andere stage?quote:Op maandag 7 november 2011 14:07 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ja er was met school afgesproken dat ik me jaar gewoon kon halen en eerder zou stoppen 6 april. maar heb stage eerlijk verteld dat ik zwanger was en deze hebben het contract beeindigd. daarom zit ik nu in afwachting. want studiefinanciering is mijn enige inkomen.
ja heb me mentor nu gevraagd voor een gesprek dus even afwachten wanneer zij kan. me moeder zal iniedergeval niet blij zijn als ik moet stoppen want heb de boeken net binnen die hun hebben betaald en daar moeten ze nog 3 maanden aan betalen. En ze hadden nog wel zo gezegd dat het me niet zou lukken.quote:Op maandag 7 november 2011 14:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Even duimen draaien dat school nog kan bemiddelen in een andere stage?
Dat soort opmerkingen zal je vast nog wel krijgen. Je bent jong en daar hebben mensen nu eenmaal een mening over. Tegenwoordig is het nu eenmaal heel normaal om overal ongevraagd je mening te geven.... Beetje jammer vind ik dat altijd.quote:Op maandag 7 november 2011 14:11 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
ja heb me mentor nu gevraagd voor een gesprek dus even afwachten wanneer zij kan. me moeder zal iniedergeval niet blij zijn als ik moet stoppen want heb de boeken net binnen die hun hebben betaald en daar moeten ze nog 3 maanden aan betalen. En ze hadden nog wel zo gezegd dat het me niet zou lukken.
Heeft de huisarts het nou zo druk dat hij niet even 5 minutjes kan bellen? nog steeds wachten...
Ik denk dat je dat het beste na kunt vragen op je eigen school.quote:Op maandag 7 november 2011 14:25 schreef Sam1993 het volgende:
Geld zon afstudeersteun ook voor mbo-ers? en waar moet ik daar voor zijn? dankjewel
Heel bijzonder was het de eerste keerquote:Op maandag 7 november 2011 13:51 schreef Fee-nix het volgende:
Weer even bijgelezen.
En Speedy had een goede echo!Wat fijn! Bijzonder he, om dat voor de eerste keer te zien!
Oh dat is jammerquote:Op maandag 7 november 2011 14:39 schreef Sam1993 het volgende:
Heb inmiddels gebeld met duo. maar afstudeerfonds geld niet voro mbo-ers. Als ik dus niet verder zou kunnen moet ik toch echt iets anders regelen. Hopen dat het dan straks beter gaat met al dat ziek zijn want werken gaat zo niet. Nu even aan het kijken wat mijn opties zijn.
Nope, stufi is er niet voor studies van het LOI e.d.quote:Op maandag 7 november 2011 14:43 schreef Sam1993 het volgende:
Binnen het mbo niet. het zal niet van mijn metor afhangen of zij een andere stage kan regelen anders word ik uitgeschreven. Dus nu maar orrienteren op het internet. anders misschien een opeldiing via loi ofzo maar dan krijg je geen studiefinanciering volgens mij.
Ja ik snap er ook nisk van... Hopelijk kunnen ze iets en anders hopen dat me ouders niet te boos zijn en dat ik ze ineens het bedrag van de boeken moet teruggeven (way nu dus niet hoeft) dat zou een flinke knauw zijn. Morgenook bloed laten prikken op zwangerschapssuiker etc.quote:Op maandag 7 november 2011 14:46 schreef JaleesaJoia het volgende:
Wat raar dat je uitgeschreven wordt als je geen stage kan vinden.. bij ons wordt je dan tijdelijk in een klas gezet waarbij je de lessen moet volgen totdat je een stageplek hebt.. strenge school heb jij :s
quote:Op maandag 7 november 2011 14:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hoi sam, ik ben zelf een 21jarige studente met een zoontje van 2,5 jaar.. ik wil je bij deze vertellen dat het echt wel mogelijk moet zijn om je opleiding af te maken.. Ik ben alleenstaande moeder met ook alleen de studiefinanciering als inkomen, en ja het is zwaar maar zonder diploma kom je tegenwoordig helaas niet verder dan de kassa..
ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding en loop 4 dagen in de week stage, zij hebben er geen enkel probleem mee dat ik een kind heb en af en toe later ben of een afspraak heb.
dus ik hoop echt voor je dat je school je zal steunen en een goede stageplek zal vinden.
hoop dat ik je een beetje gemotiveerd heb om echt kosten wat het kost door te gaan met je studie, het is zo ongelofelijk belangrijk!!!!
Haha ja Jessie, Innepin, Poezebeest, GWS mogen idd lekker voor mij hoorquote:Op maandag 7 november 2011 17:09 schreef Kyara het volgende:
Jeetje poezebeest, dat klinkt niet fijn. Groot gelijk dat je voorkruipt. Hoe doet je kleintje het? Je blijft nu tot de kleine er is in het ziekenhuis neem ik aan? Sterkte joh!![]()
bitterend, laat jij Jessie en Innepin maar gewoon lekker voorgaan. Hoe is het nu met je knie? Ik vond het retourneren van mijn esprit pakketje ook een verademing hoor. Kon via kiala of postkantoor en sowieso naar antwoordnummer
edit: heeft iemand Isla nog wel eens gezien? Heeft al een tijdje niet meer gepost geloof ik. Isla, hoe gaat het met je?
Dat zal het verklarenquote:Op maandag 7 november 2011 18:55 schreef Asyniur het volgende:
bitterend, eerder in de zwangerschap zat je baarmoeder ook lager en nu is je buik helemaal vol baby dus wordt ook je hele buik hard...
NOG MAAR 7 maanden he is toch nietsquote:Op maandag 7 november 2011 21:43 schreef KatyM het volgende:
Aaaahw Danne. Ik wil ook! Gelukkig duurt het nog maar 7 maanden
.
Eerst maar es een afspraak overleven over een uurtje. Misschien dat ik daarna maar eens een hok in duik en de ogen uit m'n hoofd jankquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:35 schreef Asyniur het volgende:
Kuukske, dat had ik laatst dus ook. Even een potje janken heeft toen opgelucht bij mij...
En nee jessie is volgens mij nog niet aan het bevallen...
Week'nie! Als iemand tips heeft, dan hoor ik die graag.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:51 schreef innepin het volgende:
G'moge!
oy NTS, gekneusde ribben opgelopen? Of valt het mee? :-/
KuukskeKun je iets doen om je bloeddruk op te krikken?
Ligt het kindje misschien ver achter in je baarmoeder? (Kan dat?quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:51 schreef clauwheee het volgende:
Kuuksie.
Ik ben, als het goed is, morgen 7 weken. Ik had gisteren controle en vruchtzak was goed gegroeid, die gaf ook ruim zeven weken aan. Maar voor de rest kon ze weinig zien eigenlijk, ook niet met de inwendige echo. Daar baal ik een beetje van maar ik doe nu heel hard m'n best om te denken dak gewoon pech had...
Wanneer krijg je een nieuwe echo?quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:51 schreef clauwheee het volgende:
Kuuksie.
Ik ben, als het goed is, morgen 7 weken. Ik had gisteren controle en vruchtzak was goed gegroeid, die gaf ook ruim zeven weken aan. Maar voor de rest kon ze weinig zien eigenlijk, ook niet met de inwendige echo. Daar baal ik een beetje van maar ik doe nu heel hard m'n best om te denken dak gewoon pech had...
Je verloskundige is je schoonzus toch? Als het echt mis zou zijn, denk je dan niet dat ze dat gezegd zou hebben? En zo raar is het toch ook niet dat er met 7 weken niet heel veel of zelfs niets te zien isquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:51 schreef clauwheee het volgende:
Kuuksie.
Ah. Ik ga zo es even een zakje halen beneden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:43 schreef bitterend het volgende:
Kuukskeik heb al 9 maanden een bloed druk van 90/50....het is niet echt lekker maar veel beter nu het kouder wordt!
af en toe een drop eten...gaat je suiker spiegel omhoog van!
http://www.medicinfo.nl/%(...)af46-f3f957ec10e8%7Dquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:34 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ah. Ik ga zo es even een zakje halen beneden.
Jipster: wat een droppie.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef klavertje-4 het volgende:
jammer dat er nog niet meer te zien was Clauwhee, hopelijk over een paar dagen wel!
Drop idd Kuuks, de vk gaf mij destijds als tip om ook wat vaker bouillion oid als tussendoortje te nemen. Even een zoutboost zeg maar.
Jipster wat een heerlijk ventje heb je daar!
Vandaag precies 26 weken en weer goedgekeurd bij de verloskundige!
Te veel leidt tot laxerende werking, is't niet?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn bloeddruk was ook zo laag in het midden, dip rond de 20-24 weken met 85/60, na een stukkie fietsen. Inderdaad dropjes eten als het even vervelend werd. Heb een zak dubbelzout gehaald, en dat werkte goed. Niet teveel eten, maar voor nood wel handig..
Geen idee. Niks van gemerkt bij een handjevol per dag..quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:59 schreef Kuukske het volgende:
Te veel leidt tot laxerende werking, is't niet?
Ik heb ze gewoon bewaard in de verpakking. Tegen de tijd dat we de speen nodig hadden, heeft de kraam ze uitgekookt. Als je ze nu uitkookt en een paar weken bewaard heb ik niet het idee dat ze echt schoon zijn..quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:03 schreef bitterend het volgende:
Vraagje: de spenen en flessen die wij krijgen in die blije dozen....moet ik ze afwassen eerst? ja toch? of moet je ze in een pan met kokend water doen?
Ja! gaat idioot snel he?!quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]voor je mijlpaal en goedkeuring!
. Ben je trouwens al 26 weken joh?
.
Ennuhm, ja ik ga massaal aan de cupasoup deze week. Bedankt voor de tip. Bitterend, jij bedankt voor de link die je gaf.
.
Oh zo! * Kuukske neemt nog een bakkie thee.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Geen idee. Niks van gemerkt bij een handjevol per dag..![]()
maar het onttrekt wel vocht uit je lichaam. Dus je moet ook goed blijven drinken.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:50 schreef oeke het volgende:
Fee-nix, ik dacht dus dat alle kindjes van die druktemakers waren, maar dat is dus helemaal niet zo. Grappig dat daar al zo'n verschil in zit.
Wil je daarmee zeggen dat het onzin is om acupunctuur te proberen? Of iets anders?quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:50 schreef RockabeIIa het volgende:
Oeke, wat leuk. 20 weken al weer!
Innepinne, ze komt er vanzelf een keer uit. Die paar dagen doet het er dan ook niet meer toe
*wegrent*
Weet je toevallig waar je het kan kopen?quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Frmabozenbladthee heb ik ook gedronken bij middelste. Werkt op je gladde spieren schijnt. Toeval of niet, ik had een supervoorspoedige bevalling.![]()
Mooie echoplaatjes Oeke. Herken je het profieltje van Ko ook? Ik vond het zo bijzonder, dat er zomaar een broertje van mijn buitenkind in me groeide met herkenbaarheid en toch ook eigenheid.
jaja, eerst die Amerikanen uitlachen en dan zelf het gaan drinken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:28 schreef octopussy het volgende:
[..]
Weet je toevallig waar je het kan kopen?
Ik kocht het bij zo'n kruidenkraampje op de markt. Het voelde wel wat obscuur.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:28 schreef octopussy het volgende:
[..]
Weet je toevallig waar je het kan kopen?
'quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:46 schreef Asyniur het volgende:
MJ, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor! Maar dit kindjes heeft 2 prachtige engeltjes die over hem waken dus het moet helemaal goedkomen
oe jessie, een datum! En nou hopen dat het eerder gebeurd...
Als je je hand op je buik legt en duw je zachtjes komt geen kont of voet voorbij?quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:20 schreef Kyara het volgende:
Wat is wel cute bitterend. Die van ons die "luistert" niet hoor. Hopelijk komt daar nog wel verandering in
ja, nu wel. Maar nu heeft ie geen ruimte meer. Maar dat is dan meer sjacherijnige reactie. t kind is nu ook weer zo aan het duwen. Naar boven en naar voren dus mijn ribben hebben gelukkig nergens last van.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:22 schreef bitterend het volgende:
[..]
Als je je hand op je buik legt en duw je zachtjes komt geen kont of voet voorbij?
Ach straks heb ik een onhandelbare troela en jij een hartstikke lieve jochie
Dat ga ik morgen maar even doen jaquote:Op dinsdag 8 november 2011 18:22 schreef Asyniur het volgende:
Kuuks, als je je zorgen maakt, gewoon even bellen naar de vlos. Die kan je geruststellen en komt evt nog even naar het hartje luisteren. Dan weet je zeker dat het goed is...
quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, nu wel. Maar nu heeft ie geen ruimte meer. Maar dat is dan meer sjacherijnige reactie. t kind is nu ook weer zo aan het duwen. Naar boven en naar voren dus mijn ribben hebben gelukkig nergens last van.
Bij mij niet. Ik heb ook gebeld en ze legde uit dat de kleine heeft erg veel ruimte en botst gewoon niet altijd tegen de wand aan.....ik moest toen gaan liggen enzo en dat heeft gewerkt!quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:26 schreef Asyniur het volgende:
Je kan het ook nu doen. Daar zijn ze voor. Zij willen echt niet dat je je de hele dag zorgen maakt.
Bij Harry had ik rond de 24 weken dat ik hem een paar dagen niet zo gevoeld had als anders en toen zijn ze meteen gekomen om te controleren...
Denk als ik afscheiding had gehad, dat ze ook meteen kwamen hoor! en toen ik ben gevallen mocht ik meteen komen en daarna ook meteen naar het zhquote:Op dinsdag 8 november 2011 18:30 schreef Asyniur het volgende:
Dat hebben ze bij mij ook wel uitgelegd, maar zij redeneren als volgt:
1. stress is niet goed en ze vertrouwen op gevoel en intuïtie van moeders
2. als jij al lange tijd je kindje dagelijks heel goed voelt en dan opeens niet (goed) dan is het zeker de moeite waard om even te checken of alles in orde is...
Maar misschien heb ik gewoon heel toffe vlossen...
Ze kwamen ook meteen toen ik wat bruinige afscheiding had. gewoon om je gerust te stellen ook al gaf ik aan dat het niet nodig was. Zoals ze zelf zei: je belt niet voor niks. Je belt omdat je je ergens toch zorgen maakt...
Jeej dat was mooi snel!quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:06 schreef Kuukske het volgende:
Ik voel m! Ik ben even rustig gaan liggen en kreeg een paar plokjes en een duidelijke plok. Daar kan ik wel weer even mee vooruitdesalniettemin bedankt voor jullie reacties meiden
quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:06 schreef Kuukske het volgende:
Ik voel m! Ik ben even rustig gaan liggen en kreeg een paar plokjes en een duidelijke plok. Daar kan ik wel weer even mee vooruitdesalniettemin bedankt voor jullie reacties meiden
Mooi zo meidquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:06 schreef Kuukske het volgende:
Jij had toch ook last van hoge bloeddruk bedenk ik me net?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Poezebeest heel veel sterkte met het laatste stukje zet hem op meid.
* ferrari_rood even gaat spieken hoever poezebeest is
Ik heb ivm zwangerschapsvergiftiging een spoedkeizersnee gehad. Dus idd hetzelfde als PBquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:16 schreef bitterend het volgende:
[..]
Jij had toch ook last van hoge bloeddruk bedenk ik me net?
Ze zeggen dat als je het de 1e keer zo laat in je zwangerschap hebt gekregen dat de kans klein is dat je het de volgende keer weer krijgt of in ieder geval later in je zwangerschap. Maar poezebeest heeft het nu redelijk vroeg gekregen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:28 schreef sproet-je het volgende:
Poezenbeest, jeetje heel veel succes met de bevalling, ik hoop dat jij je snel beter zal gaan voelen.
Ik had bij mijn vorige bevalling ook zwangerschapsvergiftiging, maar daar waren ze direct bij en ik ben de volgende dag al ingeleid (toen was ik ook al 38,5). Ik ben best wel bang dat ik deze keer hetzelfde mee ga maken als jij. Ik denk aan je!
Innepin, en en en voel je al wat??!!
Kuukske, fijn dat je je kindje gevoeld hebt!
Is dat vanwege de couveuse?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:
35wk is nog behoorlijk vroeg dat wordt wel een couveuse kindje denk ik.
Ik hoop dat ze snel opknapt maar ik vrees dat ze nog een dag aan de magnesium moet en dan kun je niet bij je kindje zijn.
als je aan de magnesium ligt moet je continu aan de monitor liggen naar de couveuse afdeling gaat dan nietquote:Op dinsdag 8 november 2011 20:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Is dat vanwege de couveuse?
Bij mij mocht het wel, maar hij lag dan ook "gewoon" op de afdeling dicht bij mij.
Veel plezier alvast!quote:Op woensdag 9 november 2011 09:04 schreef KatyM het volgende:
Duimt ook voor MJ! En voor Jessie!
Hier vandaag ook 7 weken. Vanmiddag intake bij de verloskundige, dan wordt het al iets echter.
Ben wel benieuwd ook. Ik ga nog proberen een echo los te krijgen (zit een echopraktijk bij) maar ik weet niet of dat gaat lukkenquote:Op woensdag 9 november 2011 09:15 schreef jaantje_ het volgende:
[..]
Veel plezier alvast!
Ik heb het gister gehad, het was wel leuk. Ik heb een grote berg aan informatieboekjes meegekregen en nog wat kortingsbonnen voor de lokale baby- / positiemodewinkel. Verder was het vooral alle medische gegevens invoeren. Maar het lijkt me een leuke praktijk, lekker down to earth enzo, hou ik wel van.
Kinder-EHBO is wel handig, omdat er toch een aantal dingen zijn die anders zijn dan EHBO bij volwassenen. Bij volwassenen is de regel bij brandwonden: géén kleding uittrekken. Máár bij kinderen: luier uit! Die zuigt zich namelijk vol met die hete vloeistof: niet fijn bij de edele delen. Dat soort dingetjes leer je dus, waar je normaal gesproken dus niet stil bij staat.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:18 schreef jaantje_ het volgende:
Oh ja, nog een vraagje (en dan ga ik écht weer aan het werk), nu ik lees over EHBO. Heeft iemand van jullie ervaring met kinder-EHBO? Mijn moeder heeft dat vroeger gedaan toen ze nog gastouder was en het lijkt me wel een veilig idee om een cursus te doen voor de beeb er is.
Oh wat goedquote:Op woensdag 9 november 2011 10:44 schreef miss-jones25 het volgende:
![]()
Net thuis van de echo en er was een kleine 'vlek' te zien![]()
![]()
![]()
In de maand dat ik had moeten bevallen ben ik dus echt weer zwanger.![]()
16 juli ben ik uitgerekendduurt nog heeeeeuul lang (240 dagen om precies te zijn)maar gelukkig zijn er hier lieve dames (en af en toe heren) die me al die weken steunen !
Ohh 't zit ook niet mee..quote:Op woensdag 9 november 2011 11:00 schreef clauwheee het volgende:
m-j wat fijn meid! Heul veel mensen gaan al die dagen voor je duimen hoor!
Ti's ook gewoon een heel spannend gebeuren allemaal Marjolijntje. Maar zoals jij het zegt is er geen reden om je zorgen te maken.
Zeg ik, Miss onzekerheid zelf. Had ik me er net overheen gezet dat frummel niet te vinden was op de echo maandag, heb ik vandaag weer wat licht bloedverlies. Ja dat helpt niet mee zeg maar. Gelukkig is het bijna zaterdag en heb ik een zeven weken mijlpaal vandaag. Ik heb nog helemaal niks geregeld verder behalve de afspraken bij de verloskundige, dat komt wel als ik weet dat alles echt ok is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |