quote:Op donderdag 3 november 2011 23:16 schreef Vanyel het volgende:
Naar de huisarts geweest voor Dottirs reactie op de pindakaas en tomaat. Hij vond het matig. Niet licht, maar ook niet ernstig. Verwijzing voor een dietist/voedingsdeskundige meegekregen.
Nu heeft de Mrs. dienst en is de hele avond al aan het werk. Dottir wordt om 10 uur wakker, ik geef haar een papfles, poets haar tanden. Terug in bed blijf ik haar horen. Heeft ze weer uitslag op haar gezicht (maar geen zwelling). Neus verstopt, doorlekluier, ontevreden kindje. Dan denk ik toch even dat ik het me verbeeld omdat ik verwacht dat er iets is. Kan me zo slecht voorstellen dat het nu allemaal ineens overgevoeligheid is.
'Gelukkig' heeft ze ook een temp van 37,9, dus er is in elk geval iets aan de hand. Nu lig ik dus gezellig met Dottir in bed te spelen ipv allebei in ons eigen bed te slapen...
En Danic spamde haar schoonheidquote:Op donderdag 3 november 2011 23:13 schreef wickie het volgende:
FR, ik heb het even nagezocht.
Zitten - 6 maanden: Mette was een snelle zitter. Met 6 maanden zat ze steady los. Niet zelf gaan zitten maar als je haar neerzette bleef ze gerust een tijd zitten, vond ze ook heerlijk.
Rollen - 7 maanden: Ja een late roller
Tijgeren - 9 maanden: toen kon ze ook zelfstandig gaan zitten
Optrekken - 10 maanden
Actief kruipen - 10 maanden
langs dingen lopen - 10,5 maand: Vanaf toen ging het lopen langs dingen en achter alles wat ze kon duwen. Het heeft geduurd lang geduurd voordat ze los ging lopen, dat deed ze pas toen ze een jaar en 4 maanden was. Dat is bijna een half jaar later.
Mette is een licht gewichtje, die zit tegen de onderste lijn aan in de groeicurve.
Oftewel, late lichamelijke ontwikkeling, daarna gewoon gemiddeld. Maar een heel erg verfijnde motoriek. En nu met praten ook weer aan de late kant. Maar zoals DJMO zegt, ze ontwikkelen zich allemaal op hun eigen manier.
Bespreek je zorgen en vragen met het CB, ze kunnen er dan even naar kijken
Danic wat een schoonheid
quote:Op donderdag 3 november 2011 22:40 schreef danic het volgende:
Ik heb eindelijk de foto's van mijn telefoon op de computer gezet.
Dus hierbij even een voorproefje op de 6-maanden fotospam van volgende week:
Ik had er gisteravond zo eentje. eigenlijk al tijdens het eten dat hij ontroostbaar was, toen in slaap gevoed en op de bank gelegd (met een kussen ervoor). Toen hij wakker werd idd ook weer ontroostbaar, toen maar een kindigest (ik twijfelde heel erg tussen last van krampjes/maag of tandjes) en een chamodent tabletje. paracetamol er achter aan en toen werd hij een minuut of tien rustiger. Hij greep gisterenavond ook enorm naar z'n oortjes, dus ik twijfel over een retourtje huisarts om even z'n oortjes na te laten kijken. Ik moet er toch al heen voor een herhaalrecept voor Jan, dus zou in één moeite door gaan...quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:43 schreef Vanyel het volgende:
Wat goed van dat slapen! Ik had niet zo'n fijne.
Geslapen van 0 tot 1, 2 tot 4 en 5 tot 7. Tussendoor een ontroostbaar brullend kind dat wel steeds aan de borst wilde maar dan na 2 tellen losliet om verder te brullen. Vanmorgen brulde het opeens in haar broek en sindsdien is ze niet te houden en gaat ze het hele bed door, tijgerend of op de knietjes wiebelend.
Ik ben na 1 zo'n nacht al gebroken...
klinkt bekendquote:Op vrijdag 4 november 2011 12:49 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zag er net keileuk uit .. en nu zit ik hier met een witte natte stinkschouderthnx babe
Check. 2x vandaag, waarvan een keer over mijn nieuwe truitje van 89 euro dat alleen gestoomd kanquote:
Dat zou ik zo niet aantrekken met Dottir in de buurt..quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Check. 2x vandaag, waarvan een keer over mijn nieuwe truitje van 89 euro dat alleen gestoomd kan
Hij spuugt vrijwel nooit, en nu helaas dus 2x vlak achter elkaar. Niet op te anticiperenquote:Op vrijdag 4 november 2011 16:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zou ik zo niet aantrekken met Dottir in de buurt..
Dot is nu gewoon ziek. Zijn tot 38.8 gekomen met tempen, verder maar een hoop paracetamol erin. Mrs. heeft de hele dag gedaan, ik neem haar zo over. Hallo kutnacht
ik was 19 toen ik mijn dochter kreeg, en mensen denken vaak dat ik haar ben op foto's, of andersom, of idd dat ze me kleine zusje isquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:10 schreef danic het volgende:
Dat laatste gok ik dan. Ze is bijna 58, dus volgens mij wel normaal.
Ze was 26 toen ze mijn vriend kreeg.
Maar tot een paar jaar geleden dachten ze vaak dat ze broer en zus waren ipv zoon en moeder.
Geert hapt vrijwel elke keer aan onder de douche. Nu hij wat ouder is, en vast voedsel krijgt, gaat hij ook vrijwel elke dag even onder de douche mee. Zodra ik hem gewassen heb roep ik m'n man, die hem dan komt afdrogen. Aangezien dat altijd even duurt voor hij boven is, en Geert dan eigenlijk niets te doen heeft, gaat hij vanzelf zoeken naar de borst, waar hij dus drinkt tot papa hem komt afdrogenquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:10 schreef Jipster het volgende:
Voor Dottir, gaat het al wat beter?
Fijn Mignonne een lekkere nacht! En BJ juist weer niet..![]()
Hier om 3 uur gevoed vannacht en om 7u werd ik wakker en vroeg aan vriendlief, wat doe je? Hij zegt, ik leg J. weer in bed, heeft net zijn flesje gehad..ik heb er helemaal niks van gemerkt, helemaal doorheen geslapen en dat terwijl J. in de wieg pal naast mij slaapt. Ik zal t wel nodig gehad hebben
![]()
Net ging ik onder de douche met J. Hij vond het wel lekker geloof ik. En hij had denk ik dorstHij hapte ineens aan en ging drinken.. onder de douche
Das minder... prettige wachtquote:Op vrijdag 4 november 2011 16:52 schreef Vanyel het volgende:
Dot is nu gewoon ziek. Zijn tot 38.8 gekomen met tempen, verder maar een hoop paracetamol erin. Mrs. heeft de hele dag gedaan, ik neem haar zo over. Hallo kutnacht
Thanks voor het nazoeken. Ean wordt over een paar maanden even gechecked qua ontwikkeling in het z-huis. Het is meer mijn schuldgevoel dat mee speelt terwijl ik ergens ook wel weet dat ze het goed doet.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:24 schreef wickie het volgende:
En ik zei over het ontwikkelen van baby's en dreumesjes naar aanleiding van FR:
[..]
En Danic spamde haar schoonheid
[..]
waarom schuldgevoel? wat kon jij er in vredesnaam aan doen dat je allergisch was voor je eigen hormonen ?? lieve schat, je hebt er juist aan gedaan wat je kon om ean een goede start te gevenquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Thanks voor het nazoeken. Ean wordt over een paar maanden even gechecked qua ontwikkeling in het z-huis. Het is meer mijn schuldgevoel dat mee speelt terwijl ik ergens ook wel weet dat ze het goed doet.
Vaseline-Lanette creme bij de apotheek werkte eerst goed bij Larissaquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Eva lijkt last te hebben van jeuk op haar gezicht door een droge huid.
Welke zalfjes zijn fijn om te smeren? Ik smeer voor nu met vaseline maar dat trekt niet in de huid.
Voorlopig gaat het primaquote:
het word idd afgeraden als er een (bekende) allergie is of als ouders allergisch zijn. Ik heb Jan (en eerder mijn dochter) ook gewoon aardbei gegeven het eerste jaar en er was niets aan de hand. Nou zitten er in onze (eerste lijn) familie's geen allergieen, dus ik kon het redelijk veilig geven. Andere dingen zoals honing en pindakaas heb ik wel mee gewacht tot hij een jaar was.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:21 schreef danic het volgende:
Even een andere vraag.
In één van die leuke dozen zaten kuipjes met fruithapje.
Nou heb ik daar net naar staan kijken, maar dat is vanaf vier maanden en gemengd fruit, met o.a. aardbei.
Maar ik dacht dat ze helemaal geen aardbei mochten het eerste jaar?
Zie het kleutertopic voor pepijn foto's van gisteren. Hij hoort hier al even niet meer thuis.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:15 schreef Kleurdoos het volgende:
Joriswat een schatje zeg, en doe binnenkort eens een goede foto van pepijn!
ik heb hier een klein filmpje
Uhmquote:Op zaterdag 5 november 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Mrien, ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt dat er weer iets tussen komt! Laat die operatie maar doorgaan maandag, dan zijn jullie ervan af. Heb je nog geoefend met 's nachts niet voeden?
Klinkt verstandig! Als je ermee zou gaan oefenen moet je meerdere keren afzien, nu is het één nacht doorbijten. Al hoop ik natuurlijk dat het gewoon mee gaat vallen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:34 schreef mrien het volgende:
[..]
Uhm![]()
Afgelopen nacht 2x, de nacht ervoor 1x. Ik zie wel hoe het gaat, neem een flesje water mee naar boven en blijf desnoods een hele tijd in een onhandige houding zitten als hij dan wel slaapt
Vorige keer sliep hij toen wel in m'n armen, tot ik hem elke keer weer in bed legde (kreeg het koud en zat ongemakkelijk). Pak dus nu vast uit voorzorg een slaapzak en een kussen en leg dat in de stoel
ik probeer dat idd ook te doen hoor, en Evie gaat er heel goed mee om, is veel zelfstandiger geworden en kan zich ook inmiddels heel goed alleen vermaken. Het is meer een soort van schuldgevoel van mezelf ten opzichte van haar. En denk dat ik dat los moet leren laten, maar dat vind ik best moeilijk....quote:Op zondag 6 november 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
BJ, je plan klinkt goed! Ik vind het super zoals je het aanpakt.
Het hoort hier niet echt, maar misschien zijn er kleine dingen die je kunt doen om zo je momenten met Evie te pakken? Met een kleine baby erbij zijn die momenten sowieso al schaarser, maar ook heel waardevol. Ik doe bijvoorbeeld nog steeds Lena elke avond naar bed omdat ik haar voed, maar dan laat ik mijn lief Ivan helemaal gereedmaken om naar bed te gaan en zingen we samen nog even een liedje voor hem. En ik merk aan Ivan dat ik hem onwijs veel uit kan leggen tegenwoordig. Ik weet niet in hoeverre Evie daar gevoelig voor is, maar behalve haar bij je aandacht voor Liene betrekken kun je misschien ook uitleggen dat Liene nu veel aandacht nodig heeft? Ik heb sterk het idee dat het Ivan helpt als hij de redenering achter onze handelingen te horen krijgt. Dat maakt de wereld overzichtelijker, of zo, en het helpt hem ook eenvoudiger te accepteren dat de wereld niet altijd om hem draait.
Is goed! Is ook even spannend in het begin, maar ik vond (en vind) het soms wel erg makkelijk met een peuter/kleuter erbijquote:Op zondag 6 november 2011 21:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
@mrien; dat is ook een goede tip; ik heb met Evie nooit ruggedragen, maar mocht het allemaal niet beter worden dan kunnen we inderdaad wel eens een keer meeten, en zou het fijn vinden als je me dan helpt oefenen, want ik vind het wel spannend rugdragen.
Smal hoort en past helemaal niet bij je mini. Bah.quote:Op zondag 6 november 2011 21:30 schreef mignonne het volgende:
bluh. mn lieve mini heeft diarree![]()
koorts is vandaag wel ietsje gezakt maar blijft toch een beetje steken rond 39.4. Op zich drinkt ze wel gelukkig. Ik vind wel dat ze een wat smal toetje krijgt ineens zo, helegaar niet leuk
En ik wilde donderdag nog gaan wegen en meten op t cb om aan de kinderdietist te laten zien dat mn kind het heus goed doet. Zo schiet dat nie op hè
Bij thuiskomst nog even een broodje gegeten en toen naar boven. Weer rustig gedronken bij mij en toen was hij ongeveer al in slaap. Na half uur ongeveer dikke dikke paniek, helemaal overstuur en toen heb ik hem bij me in bed genomen. Daar kalmeerde hij na een tijdje brullen en viel weer in slaap. Tijdens het slapen nog 2x zo'n bui, wat minder erg dan eerst gelukkig. Verder op m'n buik geslapen en na een tijdje werd hij weer normaal wakker gelukkig.quote:Op maandag 7 november 2011 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
Mrien wat ontzettend fijn dat het achter de rug is, en ik hoop zo dat je mannetje er van opknapt!
Hoe is de middag gegaan?
quote:Op maandag 7 november 2011 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:Hier was het weer een dagje net niet;
Wij hebben met T bij een dietiste gelopen vanwege allergieen. Zij raadde ons aan om de papfles idd 's ochtends te geven. Sommige kindjes raken te vol daarvan, en dat slaapt niet lekker.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:05 schreef danic het volgende:
Hier weer een dramanacht. Mijn vriend is er 'slechts' 11 keer uitgeweest. Als er nog tips zijn......graag.
Het enige wat ik nu nog kan verzinnen en wat ik wil uitproberen is stoppen met de papfles 's avonds. Ik las dat in de Wij, daarin schreef een moeder dat ze dacht dat het lijfje van haar kindje teveel werk moest verrichten om die pap goed te verteren. Zodra ze stopte was het probleem opgelost.
Zit nu te denken om die papfles dan maar 's ochtends te gaan geven.
Ze slaapt nu van 20.00 tot 23.00 goed, dan maken wij haar wakker voor die papfles en valt ze erna weer gelijk in slaap. Tot een uur of 03.00 en daarna is het wisselend. Soms 2x er naar toe, soms dus zeker 10x.
Ze ligt nu dus maar weer in de co-sleeper (die we net hadden afgebouwd) en slaapt als een roos.
Het UWV vergoedt 100% en dit is je werkgever verplicht door te storten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 06:31 schreef J-net het volgende:
BJ als ze je ziek ten gevolge van zwangerschap/bevalling laten staan dan krijgen zij vergoeding van UWV. Maar wat dit voor jou salaris betekent geen idee.
Ik erger me dood als ik zo'n blad lees. Dan denk ik de hele tijd, neeeee dat klopt niet. Het is een gesponsorde rommel, met name door de Prenatal, Nutricia en Friso bende....quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Neem de Wij jonge ouders aub niet als leidraadDe meeste baby's huilen niet voor niets. Een huiluurtje hebben ze wel vaak, maar dat duurt geen uren.
(De wij jonge ouders jat namelijk alles van het internet, dus ook als dit gepost wordt bij het VivaForum, dan an het zo maar zijn dat ze het overnemen) en ik weet het uit betrouwbare bron, ik heb er gewerkt (en bij de Mama )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even de 6mnd foto spam in een spoiler
Nou, ik wil je alleen op je hart drukken dat je een goed verhaal moet hebben wil je door de 100% regeling heenkomen. Een ziekmelding zit er uiteraard in.. maar ik denk niet dat een flink slaaptekort door een zwangerschap/bevallingnorm komt, ik bedoel het niet lullig maar ik heb uiteraard ook in t circuit gezeten met mijn bloedverlies en ct syndroom. En ze kunnen best moeilijk doen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
psychisch.. tja, weet ik niet, is oververmoeidheid door bijna een jaar slaaptekort/slaapstoornis psychisch?? Dat mag de uwv-arts gaan bepalen dan.
en ik werk wel met ernstig zieke mensen, waarbij een beetje concentratie en een helder hoofd wel een vereiste is, maar daar wil ik best met zo'n arts over discussieren.
kunnen maandag terecht bij de manueel therapeut... afwachten dus.
Danic een dikke
Ja, vre-se-lijk, maar die mensen noemen hun kind ook 'Tiffany' e.d.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:31 schreef Kleurdoos het volgende:
heb je wel eens op babybytes gekeken?
Als ik daar het V&A lees (vraag & antwoord) en zie wat voor advies ze elkaar geven (hebben ze uit e.o.a. blaadje) tenenkrommend, echt
Ja echt wel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:40 schreef wickie het volgende:
KD, even inschatting van Jou, denk je dat ik erdoorheen kom met mn trombosebeen en abces bij de UWV? Trombose komt door zwangerschap/kraambed.
Ik denk dat het er heel erg om gaat of iets aanwijsbaar/aantoonbaar is. Dat is bij jou het geval. Dat is natuurljk ook logisch, er zijn genoeg moeders die toch liever bij hun baby blijven dan weer te gaan werken en daar dan handig gebruik van maken. Dat er strenge controle is vind ik alleen maar goed.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:40 schreef wickie het volgende:
KD, even inschatting van Jou, denk je dat ik erdoorheen kom met mn trombosebeen en abces bij de UWV? Trombose komt door zwangerschap/kraambed.
nee maar dan BEN je zwanger, dit is na de zwangerschap en daar KUNNEN ze moeilijk over doen. Ik zeg niet dat ze het doen. maar wat Juud zegt, je hebt niets tastbaars en dat is zo lastig te onderbouwen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
het UWV deed ook niet moeilijk toen ik me eerder dan bij 34 weken heb ziekgemeld met dezelfde klachten... het gaat er natuurlijk om of je wel of niet in staat bent om je werk goed te kunnen doen.
Ik heb geen zin om in medische missers terecht te komen
1 klein foutje hier kan al snel catostrofale gevolgen hebben. ..
en hoe komt het dat ik oververmoeid ben; door de zwangerschap en door mijn huilbaby.
maar daar ga ik wel met het UWV over praten...
Lekker is dat at je gewoon nog thuis kunt zijn. Ik heb bij Leander ook gedaan toen hij 1 werd ben ik weer gaan werken. En dat wil ik nu ook weer. Of er moet iets leuks op mijn pad komen voor paar dagen. Ze staan in ieder geval ingeschreven bij een kdv en kunnen daar in principe ook per direct terecht!!quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:05 schreef Kleurdoos het volgende:
sowieso is het een kutregeling in NL.. zwangerschapsverlof is echt veel en veel te kort. Je krijgt amper de tijd om je kind te leren kennen en als je weer aan het werk gaat is je kindje zo hulpeloos nog.
Ik heb iig de afgelopen maanden flink op zitten sparen, zodat ik iig 2 maanden extra verlof heb
juhp idem voor de scandinavische landen..quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sprak laatste iemand uit Oostenrijk en daar is het gebruikelijk dat de moeder zeker het eerste jaar en vaak nog langer bij de baby blijft en daarna pas weer aan het werk gaat!
In scandinavië moet je wel eerst 5jaar gewerkt hebben (volgens mij met een vast contract) voordat je dat jaar ook krijgt anders krijg je niks/weinigquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:11 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
juhp idem voor de scandinavische landen..
Ik zit ook liever thuis. En gelukkig kan dat ook. Maar ik wil heel graag een nieuw bankstelquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Nouja er zijn zat moeders die na 3 maanden wel klaar zijn met thuiszitten.. ik ben er niet zo 1.. laat mij maar lekker bij mijn kindje zijn, daar hoort hij ook te zijn
Al zou ik willen ik kan niet thuis blijven. Dat redden we financieel echt niet.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:15 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik zit ook liever thuis. En gelukkig kan dat ook. Maar ik wil heel graag een nieuw bankstel
Ja, er is hoop.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:22 schreef Juud79 het volgende:
Maar ooit gaat het over en mag je weer doorslapen, he Claudia?
Je zou het niet denken, maar Lena heeft die ook! Ze holt haar rug en gooit zich dan ineens achterover. Ik had er pas een tand in de lip door.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:30 schreef Juud79 het volgende:
( Mijn kind van 'bijna' 5 maanden kent peuter/opdegrondlig/drifbuien. )
Ik heb zoveel ervaring met kindjes, maar dit had ik nog nooit meegemaakt, ze kan zo boos worden, echt giftig.
Ja, ze ligt al een plank languit op schoot, en dan schopt ze met haar beide beentjes tegelijk van zich af. Het is gelukkig als ik haar heel even laat gaan zo over, maar wij keken elkaar hier de eerste keer echt aan van.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou het niet denken, maar Lena heeft die ook! Ze holt haar rug en gooit zich dan ineens achterover. Ik had er pas een tand in de lip door.
Bij ons ging het echt precies zo! "WTF, onze Leen, gifitig?"quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het zelf helemaal niet in me, dus voor mij is het heel apart dat mijn kind het heeft.
Het zal nog wat worden als de dametjes 2 zijn.
Je kunt ook het z-huis bellen en vragen om een afspraak bij een logopedist. Die kijkt welke fles en speen het beste bij haar past.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:45 schreef wickie het volgende:
Fr, we gebruiken momenteel de difrax, maar ik heb echt een hekel aan die fles vanwege de smalle opening en de poeder ingooien. En alle losse onderdelen...
Daarvoor de Tommee Tippee geprobeerd, hier drinkt ze netter (minder knoeien en verslikken) uit maar drinkt ze nog minder per voeding. Ze gaat sneller sabbelen aan de speen en dan niet meer krachtig drinken.
Ik wil vandaag dus spenen halen voor een aventfles. Dan heb ik meer een speen als de difrax, maar wel een normale opening en weinig onderdelen.
Gelukkig hebben we bij Mette alle flesjes uitgeprobeerd en kan ik die dus nu ook allemaal weer gebruiken![]()
Mette was het tegenovergestelde, die dronk met gemak haar 180cc in 4 minuten weg. Daar hebben we toen gezocht naar een speen en fles waar je heel goed moest zuigen om er wat uit te krijgen. Maar zij dronk dus altijd steady in 1x haar fles leeg in max. 10 minuten.
Idd, ging het daarmee samen, ze doet het sinds 2 weken en is al die tijd bezig geweest met gaan rollen en ze kan als ze zit haar hoofd ineens goed rechtop houden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij ons ging het echt precies zo! "WTF, onze Leen, gifitig?"
Ja ach, kan ook wel weer een fase zijn! Misschien merk je dat ze over een paar dagen ineens meer kan, of een tand heeft. Of ineens doorslaapt.Ivan heeft ook zo zijn fases gehad en die waaien elke keer wel over.
Wilde nog even hier op terugkomen: tuurlijk zie ik de Wij jonge ouders niet als opvoedbijbel; ik haalde het alleen aan omdat Danic een ander artikel uit dat blaadje aanhaalde. De essentie van wat ik wilde zeggen, verwoordt Claudia beter: wat baby's nodig hebben/ze de kans geven om in slaap te komen. Niet dat dat in jouw situatie nou aan de orde hoeft te zijn, maar ter info zeg maarquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Neem de Wij jonge ouders aub niet als leidraadDe meeste baby's huilen niet voor niets. Een huiluurtje hebben ze wel vaak, maar dat duurt geen uren.
(De wij jonge ouders jat namelijk alles van het internet, dus ook als dit gepost wordt bij het VivaForum, dan an het zo maar zijn dat ze het overnemen) en ik weet het uit betrouwbare bron, ik heb er gewerkt (en bij de Mama )
Ja, je werkgever moet je bij het UWV ziek melden t.g.v. zwangerschap/bevalling. Dat is wel heel belangrijk. En dan nemen zij contact met jou op, horen je verhaal aan en dan wordt de uitkering wel of niet toegekend binnen zes weken geloof ik.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wicks,.je bent een topper! En schuldig voelen... echt niet doen hoor!
Neemt het UWV zelf contact met mij op na de ziekmelding? Ja toch? Geloof dat dat eerder in de zwangerschap wel het geval was?
Werd net gebeld door de secretaresse van de manueel therapeut, ze hadden ook nog een gaatje op donderdagochtend om half acht! Nou hoe eerder oe liever natuurlijk... hoop echt dat ze iets voor ons kunnen betekenen.
Dat heb ik ook. Omschakelen is zo moeilijk...Ik werk fulltime, d.w.z. 36 uur. 2 van de 4 dagen werk ik - verplicht - thuis. Lijkt ideaal, maar is best moeilijk. Die dagen vangt mijn man Ventje weliswaar op, maar ik kan niet voorkomen dat dingen door elkaar gaan lopen. Vooral handig tijdens een conference callquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
En dat is dus juist wat ik moeilijk vind: ik heb midden in de week mijn oppasdag tegenwoordig in plaats van op vrijdag. Ik moet dus schakelen van werk naar oppassen naar werk. En deze week komt er een fotoshoot op het kinderdagverblijf doorheen, een bezoek aan het consultatiebureau en de vooroplevering van het huis. Het is lang geleden dat ik gewoon ongestoord kon werken en dat vind ik lastig.
Ik ben iemand die slecht tegen pauzes en onderbrekingen kan. Ik wil doorstomen, maar dat lukt gewoon niet. Ik moet mezelf echt opnieuw uitvinden. Komt wel goed.
Nou ja...ze zeiden ook bij het cb dat de trend zich niet heeft doorgezet...het is verder wel prima hoor.quote:
Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:55 schreef cleany het volgende:
[..]
Nou ja...ze zeiden ook bij het cb dat de trend zich niet heeft doorgezet...het is verder wel prima hoor.
Ze waren daar ook verder heel positief, naar ik begreep.
Wat is dat nu weer voor term Claudia_x "oppasdag"? Het is je eigen kind toch?
quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.
Al even afgezien van het feit dat een man nog steeds bejubeld wordt als hij voor z'n eigen kind zorgt...
Ik zal nooit oppasdag zeggen, want zo ervaar ik dat niet. We hebben gewoon lekker samen een dagje of je dat nu "papadag" noemt of niet. Ik ben geen oppas, ik ben papa.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.
Al even afgezien van het feit dat een man nog steeds bejubeld wordt als hij voor z'n eigen kind zorgt...
quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is geen taalkundige kwestie maar gezever. Ik kan evenzeer vallen over "gewoon lekker een dagje samen zijn", of over allerlei andere termen en beschrijvingen. "Oppasdag" dekt de lading prima, jullie weten wat ik bedoel, slotje.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:06 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mijn zoon zit trouwens al 10 minuten met een plant te flirtenIk vind het zo leuk om te zien hoe een baby zo in de ban kan zijn van iets als een plant
Bij Mikael op school. Stom wijf. Ze vroeg wie de vader was van deze (ook echt zo he!) Want hij lijkt toch wel heel erg veel op Mikaelquote:
Niks dat schrijf je zo.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, misschien ben ik al dementer dan ik dacht, maar wat is er mis met "nieuwsgierig"?
Inderdaad, is niks mis meequote:Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, misschien ben ik al dementer dan ik dacht, maar wat is er mis met "nieuwsgierig"?
[uit lurkmodus]quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef Leandra het volgende:
Het was in RLS een tijdje gewoonte om "walchelijk" te gebruiken, en dat waaide een beetje over naar andere subfora, maar in RLS kwam het vooral door een verschrikkelijk dom en irritant wijf (en die term gebruik ik niet snel, maar op haar is niets anders van toepassing) dat echt dacht dat je het zo schreef.
Wie was het ook alweer Lea? Ik moet me zo vaak corrigerenquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef Leandra het volgende:
Het was in RLS een tijdje gewoonte om "walchelijk" te gebruiken, en dat waaide een beetje over naar andere subfora, maar in RLS kwam het vooral door een verschrikkelijk dom en irritant wijf (en die term gebruik ik niet snel, maar op haar is niets anders van toepassing) dat echt dacht dat je het zo schreef.
Mijn zoon zit trouwens al 10 minuten met een plant te flirtenIk vind het zo leuk om te zien hoe een baby zo in de ban kan zijn van iets als een plant
Zo hebben wij hier een babyblauw konijn dat heel mooi schijnt te zijnquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:56 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Seth deed dat gisteren met Alexa's Dora-pop.
todat Alexa dat doorkreeg en het uit zijn handen griste
Seth eet ook graag boekenquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
. De boeken in de kast zijn ook favoriet, Simon lijkt nu al op zijn ouders
Ongelofelijk om te zien, toch? Niet te filmen hoeveel die kleintjes ontdekken en leren in relatief korte tijd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Bartje komt er nu achter dat hij de beestjes van de muziekmobiel bijna aan kan raken... Ook zo mooi om te zien!!
Ja, het gaat zo snel! De gastouder zei vandaag al dat ze denkt dat Bartje zo'n klimmertje wordt, die dan op een tafel een stoel zet, een krukje erop, een stuk speelgoed erop, en dan er bovenop gaat staan zwaaien... Ze vindt dat hij echt snel is met alles...quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:51 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ongelofelijk om te zien, toch? Niet te filmen hoeveel die kleintjes ontdekken en leren in relatief korte tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses voor de grote spam, maar ik kon niet kiezen, dus maar even in een spoiler.
Vind ik logisch hoor. Je gaat met iemand praten om te ontdekken of je je kind aan haar (hem?) toevertrouwt. Dat is nogal een beslissing.quote:Op woensdag 9 november 2011 08:14 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Over een uurtje hebben lief en ik een kennismakingsgesprek met een gastouder, ben zo benieuwd! En vind het ook wel spannend. Wat een muts ben ik ook.
Pft alles is relatief denk ik dan! Wij hebben een slechte nacht gehad, dwz. ventje kwam om half 3 voor een fles. De dagen ervoor steeds rond 4 uur. Daarvoor sliep hij van 23 tot 6.30, dus dat is een achteruitgang. Ben echt brak nu.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:32 schreef Cyntiaa het volgende:
![]()
Wij hebben ook een prima nacht gehad, meneer werd om 02:00 wakker voor een fles en toen pas weer om 06:30 uur
Met welk soort fruit/groente zijn jullie begonnen toen jullie kleintjes het mochten? En op welke momenten?
Cas drinkt nu 5 flessen van 190 cc.
Goed nieuws! Misschien klopt het echt, dat pap voor haar te zwaar is.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:09 schreef danic het volgende:
We hebben Eva gisteren een normale fles gegeven ipv pap. Ze is 2x heel kort wakker geworden en rond 06.30 werd ze onrustig. Ik heb haar bij mij in de co-sleeper gelegd om nog even een half uur te suffen met zijn tweeën, maar ze is in slaap gevallen en slaapt nog!!
Geniet eerst maar van een paar goede nachten voor je bloemkool geeft...bloemkool geeft bij een hoop kindjes kramp.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:54 schreef danic het volgende:
Cynthiaa, wij zijn begonnen met worteltjes, daarna sperciebonen, dan appel, peer, banaan.
Ik ga vanmiddag eens bloemkool halen.
Dit zei de mevrouw van cb ook. Papa is ook prima trouwensquote:Op woensdag 9 november 2011 00:19 schreef mrien het volgende:
Ow en Susie, wat ik gisteren dacht bij het lezen van jouw verhaal, maar even niet kon reageren
Heeft ze niet "last" van mamahonger? Dat ze het gewoon fijn vind om bij jou of je vriend/man te liggen? Zo hebben wij namelijk ook menig avond doorgebracht met beide kinderen.
Ik ging er al vanuit dat je dat bedoelde en ik vind het walchelijk als het zo geschreven wordtquote:Op woensdag 9 november 2011 13:26 schreef Kleurdoos het volgende:
whaha ik bedoelde natuurlijk die 'nieuwsgierig' verkeerd schrijven. De link - nieuws- gierig is toch niet zo moeilijk>?
Ze schrijven dus nieuwschierig!
Pics or ...quote:Op woensdag 9 november 2011 15:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Kennen jullie dat filmpje van die moederpanda die zo schrikt van r baby die een scheet laat?
zo voelde ik me net toen lex de hele bank onder poeptemet een lawaai van jewelste knalde t eruit
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:35 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb er aan gedacht maar besloot toen dat er waarschijnlijk niemand op schijtfoto's zat te wachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Hahah dat had je toch de hard way geleerd? Nadat ik dat in het rapley topic had gezetquote:Op woensdag 9 november 2011 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geniet eerst maar van een paar goede nachten voor je bloemkool geeft...bloemkool geeft bij een hoop kindjes kramp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |