quote:Op donderdag 3 november 2011 23:16 schreef Vanyel het volgende:
Naar de huisarts geweest voor Dottirs reactie op de pindakaas en tomaat. Hij vond het matig. Niet licht, maar ook niet ernstig. Verwijzing voor een dietist/voedingsdeskundige meegekregen.
Nu heeft de Mrs. dienst en is de hele avond al aan het werk. Dottir wordt om 10 uur wakker, ik geef haar een papfles, poets haar tanden. Terug in bed blijf ik haar horen. Heeft ze weer uitslag op haar gezicht (maar geen zwelling). Neus verstopt, doorlekluier, ontevreden kindje. Dan denk ik toch even dat ik het me verbeeld omdat ik verwacht dat er iets is. Kan me zo slecht voorstellen dat het nu allemaal ineens overgevoeligheid is.
'Gelukkig' heeft ze ook een temp van 37,9, dus er is in elk geval iets aan de hand. Nu lig ik dus gezellig met Dottir in bed te spelen ipv allebei in ons eigen bed te slapen...
En Danic spamde haar schoonheidquote:Op donderdag 3 november 2011 23:13 schreef wickie het volgende:
FR, ik heb het even nagezocht.
Zitten - 6 maanden: Mette was een snelle zitter. Met 6 maanden zat ze steady los. Niet zelf gaan zitten maar als je haar neerzette bleef ze gerust een tijd zitten, vond ze ook heerlijk.
Rollen - 7 maanden: Ja een late roller
Tijgeren - 9 maanden: toen kon ze ook zelfstandig gaan zitten
Optrekken - 10 maanden
Actief kruipen - 10 maanden
langs dingen lopen - 10,5 maand: Vanaf toen ging het lopen langs dingen en achter alles wat ze kon duwen. Het heeft geduurd lang geduurd voordat ze los ging lopen, dat deed ze pas toen ze een jaar en 4 maanden was. Dat is bijna een half jaar later.
Mette is een licht gewichtje, die zit tegen de onderste lijn aan in de groeicurve.
Oftewel, late lichamelijke ontwikkeling, daarna gewoon gemiddeld. Maar een heel erg verfijnde motoriek. En nu met praten ook weer aan de late kant. Maar zoals DJMO zegt, ze ontwikkelen zich allemaal op hun eigen manier.
Bespreek je zorgen en vragen met het CB, ze kunnen er dan even naar kijken
Danic wat een schoonheid
quote:Op donderdag 3 november 2011 22:40 schreef danic het volgende:
Ik heb eindelijk de foto's van mijn telefoon op de computer gezet.
Dus hierbij even een voorproefje op de 6-maanden fotospam van volgende week:
Ik had er gisteravond zo eentje. eigenlijk al tijdens het eten dat hij ontroostbaar was, toen in slaap gevoed en op de bank gelegd (met een kussen ervoor). Toen hij wakker werd idd ook weer ontroostbaar, toen maar een kindigest (ik twijfelde heel erg tussen last van krampjes/maag of tandjes) en een chamodent tabletje. paracetamol er achter aan en toen werd hij een minuut of tien rustiger. Hij greep gisterenavond ook enorm naar z'n oortjes, dus ik twijfel over een retourtje huisarts om even z'n oortjes na te laten kijken. Ik moet er toch al heen voor een herhaalrecept voor Jan, dus zou in één moeite door gaan...quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:43 schreef Vanyel het volgende:
Wat goed van dat slapen! Ik had niet zo'n fijne.
Geslapen van 0 tot 1, 2 tot 4 en 5 tot 7. Tussendoor een ontroostbaar brullend kind dat wel steeds aan de borst wilde maar dan na 2 tellen losliet om verder te brullen. Vanmorgen brulde het opeens in haar broek en sindsdien is ze niet te houden en gaat ze het hele bed door, tijgerend of op de knietjes wiebelend.
Ik ben na 1 zo'n nacht al gebroken...
klinkt bekendquote:Op vrijdag 4 november 2011 12:49 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zag er net keileuk uit .. en nu zit ik hier met een witte natte stinkschouderthnx babe
Check. 2x vandaag, waarvan een keer over mijn nieuwe truitje van 89 euro dat alleen gestoomd kanquote:
Dat zou ik zo niet aantrekken met Dottir in de buurt..quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Check. 2x vandaag, waarvan een keer over mijn nieuwe truitje van 89 euro dat alleen gestoomd kan
Hij spuugt vrijwel nooit, en nu helaas dus 2x vlak achter elkaar. Niet op te anticiperenquote:Op vrijdag 4 november 2011 16:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zou ik zo niet aantrekken met Dottir in de buurt..
Dot is nu gewoon ziek. Zijn tot 38.8 gekomen met tempen, verder maar een hoop paracetamol erin. Mrs. heeft de hele dag gedaan, ik neem haar zo over. Hallo kutnacht
ik was 19 toen ik mijn dochter kreeg, en mensen denken vaak dat ik haar ben op foto's, of andersom, of idd dat ze me kleine zusje isquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:10 schreef danic het volgende:
Dat laatste gok ik dan. Ze is bijna 58, dus volgens mij wel normaal.
Ze was 26 toen ze mijn vriend kreeg.
Maar tot een paar jaar geleden dachten ze vaak dat ze broer en zus waren ipv zoon en moeder.
Geert hapt vrijwel elke keer aan onder de douche. Nu hij wat ouder is, en vast voedsel krijgt, gaat hij ook vrijwel elke dag even onder de douche mee. Zodra ik hem gewassen heb roep ik m'n man, die hem dan komt afdrogen. Aangezien dat altijd even duurt voor hij boven is, en Geert dan eigenlijk niets te doen heeft, gaat hij vanzelf zoeken naar de borst, waar hij dus drinkt tot papa hem komt afdrogenquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:10 schreef Jipster het volgende:
Voor Dottir, gaat het al wat beter?
Fijn Mignonne een lekkere nacht! En BJ juist weer niet..![]()
Hier om 3 uur gevoed vannacht en om 7u werd ik wakker en vroeg aan vriendlief, wat doe je? Hij zegt, ik leg J. weer in bed, heeft net zijn flesje gehad..ik heb er helemaal niks van gemerkt, helemaal doorheen geslapen en dat terwijl J. in de wieg pal naast mij slaapt. Ik zal t wel nodig gehad hebben
![]()
Net ging ik onder de douche met J. Hij vond het wel lekker geloof ik. En hij had denk ik dorstHij hapte ineens aan en ging drinken.. onder de douche
Das minder... prettige wachtquote:Op vrijdag 4 november 2011 16:52 schreef Vanyel het volgende:
Dot is nu gewoon ziek. Zijn tot 38.8 gekomen met tempen, verder maar een hoop paracetamol erin. Mrs. heeft de hele dag gedaan, ik neem haar zo over. Hallo kutnacht
Thanks voor het nazoeken. Ean wordt over een paar maanden even gechecked qua ontwikkeling in het z-huis. Het is meer mijn schuldgevoel dat mee speelt terwijl ik ergens ook wel weet dat ze het goed doet.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:24 schreef wickie het volgende:
En ik zei over het ontwikkelen van baby's en dreumesjes naar aanleiding van FR:
[..]
En Danic spamde haar schoonheid
[..]
waarom schuldgevoel? wat kon jij er in vredesnaam aan doen dat je allergisch was voor je eigen hormonen ?? lieve schat, je hebt er juist aan gedaan wat je kon om ean een goede start te gevenquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Thanks voor het nazoeken. Ean wordt over een paar maanden even gechecked qua ontwikkeling in het z-huis. Het is meer mijn schuldgevoel dat mee speelt terwijl ik ergens ook wel weet dat ze het goed doet.
Vaseline-Lanette creme bij de apotheek werkte eerst goed bij Larissaquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Eva lijkt last te hebben van jeuk op haar gezicht door een droge huid.
Welke zalfjes zijn fijn om te smeren? Ik smeer voor nu met vaseline maar dat trekt niet in de huid.
Voorlopig gaat het primaquote:
het word idd afgeraden als er een (bekende) allergie is of als ouders allergisch zijn. Ik heb Jan (en eerder mijn dochter) ook gewoon aardbei gegeven het eerste jaar en er was niets aan de hand. Nou zitten er in onze (eerste lijn) familie's geen allergieen, dus ik kon het redelijk veilig geven. Andere dingen zoals honing en pindakaas heb ik wel mee gewacht tot hij een jaar was.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:21 schreef danic het volgende:
Even een andere vraag.
In één van die leuke dozen zaten kuipjes met fruithapje.
Nou heb ik daar net naar staan kijken, maar dat is vanaf vier maanden en gemengd fruit, met o.a. aardbei.
Maar ik dacht dat ze helemaal geen aardbei mochten het eerste jaar?
Zie het kleutertopic voor pepijn foto's van gisteren. Hij hoort hier al even niet meer thuis.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:15 schreef Kleurdoos het volgende:
Joriswat een schatje zeg, en doe binnenkort eens een goede foto van pepijn!
ik heb hier een klein filmpje
Uhmquote:Op zaterdag 5 november 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Mrien, ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt dat er weer iets tussen komt! Laat die operatie maar doorgaan maandag, dan zijn jullie ervan af. Heb je nog geoefend met 's nachts niet voeden?
Klinkt verstandig! Als je ermee zou gaan oefenen moet je meerdere keren afzien, nu is het één nacht doorbijten. Al hoop ik natuurlijk dat het gewoon mee gaat vallen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:34 schreef mrien het volgende:
[..]
Uhm![]()
Afgelopen nacht 2x, de nacht ervoor 1x. Ik zie wel hoe het gaat, neem een flesje water mee naar boven en blijf desnoods een hele tijd in een onhandige houding zitten als hij dan wel slaapt
Vorige keer sliep hij toen wel in m'n armen, tot ik hem elke keer weer in bed legde (kreeg het koud en zat ongemakkelijk). Pak dus nu vast uit voorzorg een slaapzak en een kussen en leg dat in de stoel
ik probeer dat idd ook te doen hoor, en Evie gaat er heel goed mee om, is veel zelfstandiger geworden en kan zich ook inmiddels heel goed alleen vermaken. Het is meer een soort van schuldgevoel van mezelf ten opzichte van haar. En denk dat ik dat los moet leren laten, maar dat vind ik best moeilijk....quote:Op zondag 6 november 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
BJ, je plan klinkt goed! Ik vind het super zoals je het aanpakt.
Het hoort hier niet echt, maar misschien zijn er kleine dingen die je kunt doen om zo je momenten met Evie te pakken? Met een kleine baby erbij zijn die momenten sowieso al schaarser, maar ook heel waardevol. Ik doe bijvoorbeeld nog steeds Lena elke avond naar bed omdat ik haar voed, maar dan laat ik mijn lief Ivan helemaal gereedmaken om naar bed te gaan en zingen we samen nog even een liedje voor hem. En ik merk aan Ivan dat ik hem onwijs veel uit kan leggen tegenwoordig. Ik weet niet in hoeverre Evie daar gevoelig voor is, maar behalve haar bij je aandacht voor Liene betrekken kun je misschien ook uitleggen dat Liene nu veel aandacht nodig heeft? Ik heb sterk het idee dat het Ivan helpt als hij de redenering achter onze handelingen te horen krijgt. Dat maakt de wereld overzichtelijker, of zo, en het helpt hem ook eenvoudiger te accepteren dat de wereld niet altijd om hem draait.
Is goed! Is ook even spannend in het begin, maar ik vond (en vind) het soms wel erg makkelijk met een peuter/kleuter erbijquote:Op zondag 6 november 2011 21:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
@mrien; dat is ook een goede tip; ik heb met Evie nooit ruggedragen, maar mocht het allemaal niet beter worden dan kunnen we inderdaad wel eens een keer meeten, en zou het fijn vinden als je me dan helpt oefenen, want ik vind het wel spannend rugdragen.
Smal hoort en past helemaal niet bij je mini. Bah.quote:Op zondag 6 november 2011 21:30 schreef mignonne het volgende:
bluh. mn lieve mini heeft diarree![]()
koorts is vandaag wel ietsje gezakt maar blijft toch een beetje steken rond 39.4. Op zich drinkt ze wel gelukkig. Ik vind wel dat ze een wat smal toetje krijgt ineens zo, helegaar niet leuk
En ik wilde donderdag nog gaan wegen en meten op t cb om aan de kinderdietist te laten zien dat mn kind het heus goed doet. Zo schiet dat nie op hè
Bij thuiskomst nog even een broodje gegeten en toen naar boven. Weer rustig gedronken bij mij en toen was hij ongeveer al in slaap. Na half uur ongeveer dikke dikke paniek, helemaal overstuur en toen heb ik hem bij me in bed genomen. Daar kalmeerde hij na een tijdje brullen en viel weer in slaap. Tijdens het slapen nog 2x zo'n bui, wat minder erg dan eerst gelukkig. Verder op m'n buik geslapen en na een tijdje werd hij weer normaal wakker gelukkig.quote:Op maandag 7 november 2011 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
Mrien wat ontzettend fijn dat het achter de rug is, en ik hoop zo dat je mannetje er van opknapt!
Hoe is de middag gegaan?
quote:Op maandag 7 november 2011 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:Hier was het weer een dagje net niet;
Wij hebben met T bij een dietiste gelopen vanwege allergieen. Zij raadde ons aan om de papfles idd 's ochtends te geven. Sommige kindjes raken te vol daarvan, en dat slaapt niet lekker.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:05 schreef danic het volgende:
Hier weer een dramanacht. Mijn vriend is er 'slechts' 11 keer uitgeweest. Als er nog tips zijn......graag.
Het enige wat ik nu nog kan verzinnen en wat ik wil uitproberen is stoppen met de papfles 's avonds. Ik las dat in de Wij, daarin schreef een moeder dat ze dacht dat het lijfje van haar kindje teveel werk moest verrichten om die pap goed te verteren. Zodra ze stopte was het probleem opgelost.
Zit nu te denken om die papfles dan maar 's ochtends te gaan geven.
Ze slaapt nu van 20.00 tot 23.00 goed, dan maken wij haar wakker voor die papfles en valt ze erna weer gelijk in slaap. Tot een uur of 03.00 en daarna is het wisselend. Soms 2x er naar toe, soms dus zeker 10x.
Ze ligt nu dus maar weer in de co-sleeper (die we net hadden afgebouwd) en slaapt als een roos.
Het UWV vergoedt 100% en dit is je werkgever verplicht door te storten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 06:31 schreef J-net het volgende:
BJ als ze je ziek ten gevolge van zwangerschap/bevalling laten staan dan krijgen zij vergoeding van UWV. Maar wat dit voor jou salaris betekent geen idee.
Ik erger me dood als ik zo'n blad lees. Dan denk ik de hele tijd, neeeee dat klopt niet. Het is een gesponsorde rommel, met name door de Prenatal, Nutricia en Friso bende....quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Neem de Wij jonge ouders aub niet als leidraadDe meeste baby's huilen niet voor niets. Een huiluurtje hebben ze wel vaak, maar dat duurt geen uren.
(De wij jonge ouders jat namelijk alles van het internet, dus ook als dit gepost wordt bij het VivaForum, dan an het zo maar zijn dat ze het overnemen) en ik weet het uit betrouwbare bron, ik heb er gewerkt (en bij de Mama )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |