quote:
Op zondag 6 november 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:BJ, je plan klinkt goed! Ik vind het super zoals je het aanpakt.

Het hoort hier niet echt, maar misschien zijn er kleine dingen die je kunt doen om zo je momenten met Evie te pakken? Met een kleine baby erbij zijn die momenten sowieso al schaarser, maar ook heel waardevol. Ik doe bijvoorbeeld nog steeds Lena elke avond naar bed omdat ik haar voed, maar dan laat ik mijn lief Ivan helemaal gereedmaken om naar bed te gaan en zingen we samen nog even een liedje voor hem. En ik merk aan Ivan dat ik hem onwijs veel uit kan leggen tegenwoordig. Ik weet niet in hoeverre Evie daar gevoelig voor is, maar behalve haar bij je aandacht voor Liene betrekken kun je misschien ook uitleggen dat Liene nu veel aandacht nodig heeft? Ik heb sterk het idee dat het Ivan helpt als hij de redenering achter onze handelingen te horen krijgt. Dat maakt de wereld overzichtelijker, of zo, en het helpt hem ook eenvoudiger te accepteren dat de wereld niet altijd om hem draait.
ik probeer dat idd ook te doen hoor, en Evie gaat er heel goed mee om, is veel zelfstandiger geworden en kan zich ook inmiddels heel goed alleen vermaken. Het is meer een soort van schuldgevoel van mezelf ten opzichte van haar. En denk dat ik dat los moet leren laten, maar dat vind ik best moeilijk....
Ik geef Evie ook veel complimentjes; als ze zo goed speelt, of mama probeert te helpen of Liene probeert te troosten op haar manier. Ik laat haar 'helpen' met wassen en dergelijke. Vraag haar of ze Liene ook wil 'voorlezen'. En dat pakt ze allemaal heel goed op.
Als Liene een dag heeft dat ze veel huilt; dan vertel ik Evie ook vaak dat Liene buikpijn heeft en dat mama Liene moet troosten.
vaak komt ze er dan ook even bijzitten en aait Liene over dr bolletje of geeft dr een kusje of een rammelaar...
Het lijkt vandaag tot dusver vrij goed te werken de regelmaat; van 11 tot 12:45 uur geslapen en nu net weer ingebakerd in dr bedje gelegd.