abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104071309
Fijn Mrien, dat hebben jullie tenminste gehad.
Hopelijk knapt hij er van op!
pi_104080270
Mrien fijn dat het achter de rug is. Hopelijk knapt hij snel op.
  maandag 7 november 2011 @ 17:00:47 #128
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104080724
Mrien wat ontzettend fijn dat het achter de rug is, en ik hoop zo dat je mannetje er van opknapt! :)
Hoe is de middag gegaan?

Hier was het weer een dagje net niet; nu bezig met poging nr 4 om Liene een dutje te laten doen, ingebakerd in bed; voorgaande pogingen allemaal mislukt, alleen 2x een hazeslaapjes op mama gedaan.. dus zo'n beetje 9 uur wakker inmiddels... lijkt me ook doodvermoeiend.
(en pfff ik ben zelf ook wel weer moe nu..)
De manueel therapeut was alleen bereikbaar tussen 9 en 11, dus morgen nog een keer proberen. Hoop echt dat ik deze week nog langs kan komen.

Ik heb ook contact gehad met mijn teamleidster, mijn verlof zou 4/11 afgelopen zijn, en dan heb ik nu 4 weken vakantie, ik heb me nu ziekgemeld, want vakantie is dit allerminst. Morgen gaat mijn teamleidster met het afdelingshoofd kijken hoe het met deze ziekmelding moet, want volgens mij is ziekmelding gekoppeld aan zwangerschap/ bevalling anders als normale ziekmelding...
Maar ik ga dus eerst niet aan het werk, afgesproken wel elke week contact te houden over de vorderingen. Nog even afwachten of het via het UWV ook allemaal goedkomt nu, want financieel redden we het niet met een 'gewone' ziekmelding. (das 70% van mijn loon van het afgelopen jaar, en het afgelopen jaar heb ik amper gewerkt en weinig onregelmatigheid gehad, dus die 70% zal netto ongeveer neerkomen op 50-60% van mijn normale inkomen...) Pffff nog wel ff stress dus...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104082786
BJ, ik denk dat het echt wel zwangerschapsgerelateerd is. Gooi het anders ook vooral op je moeheid van de zwangerschap. Wat heftig dat je maar 70% krijgt.
Ik ga me ook ziekmelden, maar ik weet (wat het UWV dus ook beslist) dat ik 100% uitbetaald krijg, anders konden wij het financieel ook niet aan nu en zou ik moeten gaan werken.
Pfff, weer een zware dag voor Jou dus, wat een zorgen.. :*

Mrien, fijn dat alles goed is gegaan. Hopelijk heeft hij er baat bij!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 7 november 2011 @ 17:49:35 #130
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104082798
Shitz BJ effe een dikke knuffel voor je O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_104090963
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
Mrien wat ontzettend fijn dat het achter de rug is, en ik hoop zo dat je mannetje er van opknapt! :)
Hoe is de middag gegaan?
Bij thuiskomst nog even een broodje gegeten en toen naar boven. Weer rustig gedronken bij mij en toen was hij ongeveer al in slaap. Na half uur ongeveer dikke dikke paniek, helemaal overstuur en toen heb ik hem bij me in bed genomen. Daar kalmeerde hij na een tijdje brullen en viel weer in slaap. Tijdens het slapen nog 2x zo'n bui, wat minder erg dan eerst gelukkig. Verder op m'n buik geslapen en na een tijdje werd hij weer normaal wakker gelukkig.
Hele middag leuk gespeeld, wel wat aanhankelijker en kon wat moeilijker zelf spelen. Nu ligt hij lekker te slapen sinds 18:45 ofzo en ik heb hem nog niet weer gehoord (straks wel ff kijken hoor).

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:Hier was het weer een dagje net niet;
:'( :*
Is het slapen nog gelukt uiteindelijk?
pi_104091549
Nog even m'n verhaal kwijt van vandaag.

Vanmorgen moesten we om half 8 aanwezig zijn. Hij mocht 6 uur voor die tijd geen voeding meer. Lastige was dat de norm voor bv 4 uur is, maar de anesthesist dus echt aan 6 uur vast hield.
We waren iets te laat in het ziekenhuis, gelijk gesprek met verpleegkundige, snel omkleden, temperaturen en ok jasje aan en naar beneden, want hij stond om 8 uur op de planning.
Daar aangekomen kreeg ik zo'n ok pak aan en moesten we wachten op de anesthesist in de ok. Dat duurde nog best even en Jelle was daar al best wat verdrietig. Toen de narcose, hij huilde wel hard maar gaf het gelukkig snel op. Ik vond het niet vreselijk naar om te zien gelukkig, was er wel goed op voorbereid.

Toen snel naar het toilet en weer naar de wachtruimte. Ze kwamen me al snel weer halen, ok pakkie weer aan en ik hoorde hem al brullen op de uitslaapkamer. Hij bloedde toen nog best flink en had inmiddels al een ander jasje aan gekregen. Was helemaal compleet overstuur, heb maar wat rondjes met hem over de uitslaapkamer gelopen, er lag op dat moment toch nog niemand. Toen het bloeden wat ophield mochten we weer naar boven naar de kinderafdeling.

Daar wilde hij gelukkig weer wat drinken (water/appelsap), bv wilde hij nog niet. Nog steeds erg overstuur en toen viel hij al vrij snel op schoot in slaap

Een tijd zo op schoot gehouden tot hij echt te zwaar werd en toen ik hem in bed legde werd hij gelijk wakker. Was toen ook gelijk weer goed helder en vrolijk. Weer aangekleed, wat gedronken bij mij en uit de fles en een broodje gegeten.
Toen nog lekker gespeeld op de speelkamer en toen mochten we alweer naar huis
Ze vonden hem wel erg bleek, hopelijk trekt dat nu ook een beetje weg

Hij heeft nog een week oordruppels en over 6 weken weer controle bij de kno arts.

En dit was 's middags thuis
pi_104091732
Hij zag er vanmiddag iig al wel weer vrolijk uit. Ik hoop echt voor jullie dat dit het juiste effect heeft.
pi_104097389
Wauw wat issie alweer vrolijk Mrien, fijn zeg!

Hier is morgen een speciale dag: Eva is dan precies 6 maanden. Wat gaat het hard zeg, en wat ís het leuk O+ Ik raak nog steeds iedere dag een beetje meer verliefd op mijn dochter. Zoals ze straalt als één van ons uit het werk thuis komt en ze 'stout' kan doen door ons te testen. Heerlijk O+ O+
  maandag 7 november 2011 @ 23:43:29 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104105140
pffff... Moet ff mijn ei kwijt hoor. Dit is de 5de avond al dat Anouk niet wil slapen. Of eigenlijk valt ze voor 15 minuten in slaap om vervolgens te beginnen met brullen. Geen gemekker dus, dat je haar kan laten liggen, maar echt gebrul, waarbij ze rood aanloopt. Wanneer je haar oppakt is het eventjes goed, om vervolgens weer verder te gaan, totdat ze of even een speen (dat wilde ik eigenlijk niet, maar is toch een uitkomst) of drinken heeft... Dan valt ze in slaap op mijn arm, leg ik haar weg en beginnen we weer van vooraf aan. Dit duurt gemiddeld vanaf een uur of half 9 tot pak hem beet 1:00 's nachts ( de eerste nacht tot 3:00 toen heeft lief het overgenomen en ben ik huilend in slaap gevallen)
Ik weet niet zo goed meer wat ik ermee aan moet. Ik pak mijn slaap evengoed wel, want daarna slaapt ze door tot 6.00 en na de voeding en het kolven duiken we nog even in bed tot 9.00.... Vandaag had ze echter na de voeding van 9:00 dit ook tot 15:00
Ik merk dat ze wel wat last van krampjes heeft en daar schijnen ook middeltjes voor te zijn? Verder weet ik ook niet goed wat te doen eigenlijk.....
/einde egopost.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 7 november 2011 @ 23:47:35 #136
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104105382
Lastig... er zijn wat homeopathische middeltjes en een speen helpt. Wat is er mis met een speentje?
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 7 november 2011 @ 23:54:52 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104105827
weet niet Rocka, zat in mijn hoofd, ben er dus al vanaf, want het helpt de eerste brullen wat te onder drukken.... Nu ligt ze alweer langer dan een kwartier te pitten, dus ga zo proberen het bedje weer op te zoeken...
  maandag 7 november 2011 @ 23:56:54 #138
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104105932
Ik vond het eerst ook niks maar als zo'n klein dingetje nou helpt en je kindje blij maakt. Trusten!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:01:49 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104106153
is ook zo! Thanks, we gaan ervoor... Alhoewel ik nu TVOH op tv zie en dat vrijdag gemist heb! Als je dan toch wakker bent :p Nah, ik ga slapen... :W
  dinsdag 8 november 2011 @ 06:31:29 #140
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_104109328
BJ als ze je ziek ten gevolge van zwangerschap/bevalling laten staan dan krijgen zij vergoeding van UWV. Maar wat dit voor jou salaris betekent geen idee.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_104109435
Als het inderdaad krampjes zijn Susie, kun je infacol gebruiken of cinababy van VSM. Welke het beste werkt is afhankelijk van je kindje.
Bij Eva werkte infacol het beste, van cinababy ging ze spugen. Maar ik weet dat Yaro van As1981 juist weer meer baat had bij cinababy. Je kunt ze allebei gewoon bij het kruitvat kopen.
Als ik het zo hoor zijn het krampjes. Daarbij zijn de avonduren vaak de uren waarin je kindje de dag verwerkt. Wij zaten ook uuuuuuren met een huilende Eva.
Bedenk je dat het beter wordt, want krampjes duren meestal niet langer dan zo'n 3 maanden, daarna zijn de darmpjes beter ontwikkeld. Klinkt nu nog ver weg voor je misschien, maar het helpt wel bij het zien van een eindpunt.
Daarbij is het vooral sneu voor Anouk dat ze zo'n pijn heeft. Maar jouw gevoel machteloosheid is zo herkenbaar.
Helpt dragen in een doek of zak eventueel? Bij Eva hielp het ook goed als je met haar rondliep terwijl ze met haar buik over je onderarm ligt. Dus gezicht naar je elleboog en je hand rond haar luier, dan heb je d'r goed vast.
pi_104109455
Hier weer een dramanacht. Mijn vriend is er 'slechts' 11 keer uitgeweest. Als er nog tips zijn......graag.
Het enige wat ik nu nog kan verzinnen en wat ik wil uitproberen is stoppen met de papfles 's avonds. Ik las dat in de Wij, daarin schreef een moeder dat ze dacht dat het lijfje van haar kindje teveel werk moest verrichten om die pap goed te verteren. Zodra ze stopte was het probleem opgelost.
Zit nu te denken om die papfles dan maar 's ochtends te gaan geven.

Ze slaapt nu van 20.00 tot 23.00 goed, dan maken wij haar wakker voor die papfles en valt ze erna weer gelijk in slaap. Tot een uur of 03.00 en daarna is het wisselend. Soms 2x er naar toe, soms dus zeker 10x.
Ze ligt nu dus maar weer in de co-sleeper (die we net hadden afgebouwd }:| ) en slaapt als een roos.
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:11:49 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104109928
Misschien eens een tijdje een voeding ipv pap proberen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:13:48 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104109952
Thanks Danic! Een doek of zak kwam een vriendin gisteren ook al mee. Vanacht kwam ze om 3:15 en nu net om 7:30, en daarna gelijk weer pitten, dus dat is fijn! Kan ik nu kolven want mijn rechtertiet heeft besloten de ander maar es in te halen ofzo! Zeiknat ben ik! Haha!
En dan maar eens kijken wat de dag ons gaat brengen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:18:25 #145
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104110001
@ Danic & F_R:
*O* *O* Gefeliciteerd! Eva & Ean zijn een half jaar vandaag *O* *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:22:37 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104110037
Oeh, 2 halfjarigen :*
* Leandra wacht op de fotospam *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:35:55 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104110197
Danic, in diezelfde wij staat ook dat baby's zichzelf soms in slaap huilen. Als je ze te snel pakt, hebben ze zich voor niets ingespannen en begint het hele verhaal weer opnieuw. Als alle andere dingen in orde zijn, zoals geen honger en een schone broek, kun je ze best even laten pruttelen. Daar zit wel wat in vind ik.
pi_104110265
Hier weer een prima nacht! 03:00 :) Nu heb ik zelf te vast geslapen :')
pi_104110312
Neem de Wij jonge ouders aub niet als leidraad :P De meeste baby's huilen niet voor niets. Een huiluurtje hebben ze wel vaak, maar dat duurt geen uren.

(De wij jonge ouders jat namelijk alles van het internet, dus ook als dit gepost wordt bij het VivaForum, dan an het zo maar zijn dat ze het overnemen) en ik weet het uit betrouwbare bron, ik heb er gewerkt (en bij de Mama )
pi_104110313
Dat is ook de kern van het boek Lekker slapen zonder huilen, Aventura, dat een kind de kans moet krijgen om zelf weer in slaap te komen. Heb je dat boek al eens gelezen, danic? Misschien staan er nuttige tips in voor je.

En is het misschien een optie dat één van jullie heel vroeg naar bed gaat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')