abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104112693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:30 schreef Juud79 het volgende:
( Mijn kind van 'bijna' 5 maanden kent peuter/opdegrondlig/drifbuien. )
Ik heb zoveel ervaring met kindjes, maar dit had ik nog nooit meegemaakt, ze kan zo boos worden, echt giftig.

Je zou het niet denken, maar Lena heeft die ook! Ze holt haar rug en gooit zich dan ineens achterover. Ik had er pas een tand in de lip door. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104112716
Ean geeft kopstoten als ze boos is.
pi_104112717
Ik zou ook gaan experimenteren met flessen en/of spenen, wickie!
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:41:02 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104112806
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zou het niet denken, maar Lena heeft die ook! Ze holt haar rug en gooit zich dan ineens achterover. Ik had er pas een tand in de lip door. :')
Ja, ze ligt al een plank languit op schoot, en dan schopt ze met haar beide beentjes tegelijk van zich af. Het is gelukkig als ik haar heel even laat gaan zo over, maar wij keken elkaar hier de eerste keer echt aan van. :o
Ik heb het zelf helemaal niet in me, dus voor mij is het heel apart dat mijn kind het heeft.
Het zal nog wat worden als de dametjes 2 zijn. :D
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:42:44 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104112850
Jipster, die onderste foto! O+

Pfew, Anouk ligt te slapen. Was weer even een strijd, ik heb haar dus even laten huilen (oh wat breekt dat je hart :'( ), maar nu ligt ze lekker te snurken.

Ik wil straks met haar voor het eerst naar buiten, eerder was ik er nog niet aan toe (ook ivm onderkant die niet prettig voelde), dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Even naar de supermarkt ( is hier zo'n 800 meter verderop, maar goed) en weer terug! Spannend!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_104112900
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef Juud79 het volgende:

Ik heb het zelf helemaal niet in me, dus voor mij is het heel apart dat mijn kind het heeft.
Het zal nog wat worden als de dametjes 2 zijn. :D
Bij ons ging het echt precies zo! "WTF, onze Leen, gifitig?"

Ja ach, kan ook wel weer een fase zijn! Misschien merk je dat ze over een paar dagen ineens meer kan, of een tand heeft. Of ineens doorslaapt. :+ Ivan heeft ook zo zijn fases gehad en die waaien elke keer wel over.
pi_104112913
Puck gaat alleen maar heel hard huilen/gillen/krijsen als hij boos is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104112918
Fr, we gebruiken momenteel de difrax, maar ik heb echt een hekel aan die fles vanwege de smalle opening en de poeder ingooien. En alle losse onderdelen...
Daarvoor de Tommee Tippee geprobeerd, hier drinkt ze netter (minder knoeien en verslikken) uit maar drinkt ze nog minder per voeding. Ze gaat sneller sabbelen aan de speen en dan niet meer krachtig drinken.
Ik wil vandaag dus spenen halen voor een aventfles. Dan heb ik meer een speen als de difrax, maar wel een normale opening en weinig onderdelen.

Gelukkig hebben we bij Mette alle flesjes uitgeprobeerd en kan ik die dus nu ook allemaal weer gebruiken :')

Mette was het tegenovergestelde, die dronk met gemak haar 180cc in 4 minuten weg. Daar hebben we toen gezocht naar een speen en fles waar je heel goed moest zuigen om er wat uit te krijgen. Maar zij dronk dus altijd steady in 1x haar fles leeg in max. 10 minuten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104112966
gebruik je ook een breastflowfles?
pi_104112971
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:45 schreef wickie het volgende:
Fr, we gebruiken momenteel de difrax, maar ik heb echt een hekel aan die fles vanwege de smalle opening en de poeder ingooien. En alle losse onderdelen...
Daarvoor de Tommee Tippee geprobeerd, hier drinkt ze netter (minder knoeien en verslikken) uit maar drinkt ze nog minder per voeding. Ze gaat sneller sabbelen aan de speen en dan niet meer krachtig drinken.
Ik wil vandaag dus spenen halen voor een aventfles. Dan heb ik meer een speen als de difrax, maar wel een normale opening en weinig onderdelen.

Gelukkig hebben we bij Mette alle flesjes uitgeprobeerd en kan ik die dus nu ook allemaal weer gebruiken :')

Mette was het tegenovergestelde, die dronk met gemak haar 180cc in 4 minuten weg. Daar hebben we toen gezocht naar een speen en fles waar je heel goed moest zuigen om er wat uit te krijgen. Maar zij dronk dus altijd steady in 1x haar fles leeg in max. 10 minuten.
Je kunt ook het z-huis bellen en vragen om een afspraak bij een logopedist. Die kijkt welke fles en speen het beste bij haar past.
pi_104113002
Voor wickie:

Lena dronk op zich wel uit de Aventfles, maar ze deed er zo lang over en ik vroeg me af of ze genoeg dronk. Ze leek meer melk te drinken als ze wel moest omdat de honger groter was, maar naarmate de weken verstreken ging het steeds moeizamer. Hier bleek de Breastflowfles de oplossing te zijn. Met Tommee Tippee ging het marginaal beter.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:49:58 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104113059
F-R; is ean alweer 6 maanden?? Wat gaat de tijd hard! Prachtig overzicht trouwens O+
pi_104113076
Hier gebruiken we de Medela Calma, de aventfles die we hadden daar liep het zo snel uit dat meneertje in 1min zijn hele fles naar achter had gewerkt met het nodige verslikken van dien. De Calma werkt wel beter, en we hebben ook een dr. Brown fles waar ie ook wel goed uit drinkt.

Wat een spenen en flessen allemaal, ik zie bijna door alle spenen de fles niet meer ;)
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:53:23 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104113140
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij ons ging het echt precies zo! "WTF, onze Leen, gifitig?"

Ja ach, kan ook wel weer een fase zijn! Misschien merk je dat ze over een paar dagen ineens meer kan, of een tand heeft. Of ineens doorslaapt. :+ Ivan heeft ook zo zijn fases gehad en die waaien elke keer wel over.
Idd, ging het daarmee samen, ze doet het sinds 2 weken en is al die tijd bezig geweest met gaan rollen en ze kan als ze zit haar hoofd ineens goed rechtop houden.
Het weekend rolde ze voor het eerst om zaterdag van rug naar buik en zondag ook weer terug. O+
pi_104113271
Danic en F_R *O* *O* voor jullie halfjaar-dames!
Jipster bijzonder is dat hè, je uitgerekende datum en je hebt je kleintje al :*

BJ, jijzelf bent op dit moment het belangrijkst! Niet je werk. Ik zit nu ook weer in de ziektewet en ook al baal ik daar hevig van, ik moet naar mijn lijf luisteren. Als het niet goed gaat met mij gaat et niet goed met Floris en kan ik al helemaal mijn werk niet goed doen. Gelukkig hebben de arboarts en de uwv arts daar alle begrip voor. Hopelijk is dat ook bij jou het geval :*
pi_104113289
Wat goed van d'r, Juud! *O* Dan zal de volgende stap wel zijn om gericht naar dingen toe te rollen. Zo leuk vind ik dat. O+
pi_104113293
BJ, je werkgever kan er ook voor kiezen om je aangepaste werkzaamheden te geven, ipv op de zaal sraan. bv administratief ofzo...
pi_104113705
Juud, wat is Lientje lekker bezig *O*

FR, dank voor de tip! Ik zal het morgen ook vragen bij CB.

Ik heb wat gelezen over de breastflow fles. Maar voor de borstvoeding heeft ze nooit moeite hoeven doen, het kwam er altijd uitgespoten en anders wel uitgelopen. Ze is dus gewend volgens mij niet veel moeite hoeven te doen en zo is ze nu dus ook aan de fles. Voordat ik een nieuwe fles ga kopen eerst maar eens bespreken morgen :)
Baal er wel van zeg, sinds we over zijn gestapt is ze ontregelt. Doordat er voedingsinname niet meer steady is, is haar ritme ook weg. Ook is ze aanhankelijker, helemaal niet erg hoor. Ik kroel graag met m'n meissie, maar ik merk dat het voor haar nog wel steeds doorwerkt en dat ze nog niet helemaal gesetteld ermee is zeg maar.
Ik weet dat ik er echt overheen moeten stappen maar als ik dan met dat gevecht van de fles geven bezig ben dan voel ik me schuldig tegenover haar dat ik heb besloten te stoppen met de borstvoeding..

Dus actieplan, morgen bespreken op CB en ik moet stoppen mezelf schuldig te voelen :+
pi_104113815
Wickie, ik snap je gevoel, maar je moet je niet schuldig voelen! Je hebt zoveel gedaan en zo je best! Dit was de juiste beslissing! En hoe graag je het ook anders had gezien, probeer de situatie zoals ie nu is toch te accepteren, daar heeft je meisje ook het meeste aan! :* :*
pi_104114076
Vandaag is Evan naar het cb geweest. Prikjes vond ie niet zo erg. Hij was alleen niet zo veel aangekomen en qua lengte is het niet zo hard meer gegaan.

ze zeiden dat we flessen kunnen geven van 210cc en dat hij ook groente mag hebben en meer van die rijstebloem pap die we geven. Onze jongen is behoorlijk beweeglijk, dus voordat je het weet heeft hij z'n eten alweer verbrand.
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:16:08 #219
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104115664
Wicks,.je bent een topper! En schuldig voelen... echt niet doen hoor!

Neemt het UWV zelf contact met mij op na de ziekmelding? Ja toch? Geloof dat dat eerder in de zwangerschap wel het geval was?

Werd net gebeld door de secretaresse van de manueel therapeut, ze hadden ook nog een gaatje op donderdagochtend om half acht! Nou hoe eerder oe liever natuurlijk... hoop echt dat ze iets voor ons kunnen betekenen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104115699
Cleany, lengte ziet er toch goed uit?

Wickie, kan je niet al een speen met veel meer gaatjes gebruiken? Als je zegt dat het er bij jou uitspoot, is ze misschien niet anders gewend? Ik gebruik voor J nu nr 1 van Avent, maar kan je niet 2 of 3 proberen of verslikt ze zich dan?
Enne, niet schuldig voelen, je doet het super goed na al die ellende die je hebt meegemaakt!
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:22:27 #221
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104115865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 08:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Neem de Wij jonge ouders aub niet als leidraad :P De meeste baby's huilen niet voor niets. Een huiluurtje hebben ze wel vaak, maar dat duurt geen uren.

(De wij jonge ouders jat namelijk alles van het internet, dus ook als dit gepost wordt bij het VivaForum, dan an het zo maar zijn dat ze het overnemen) en ik weet het uit betrouwbare bron, ik heb er gewerkt (en bij de Mama )
Wilde nog even hier op terugkomen: tuurlijk zie ik de Wij jonge ouders niet als opvoedbijbel; ik haalde het alleen aan omdat Danic een ander artikel uit dat blaadje aanhaalde. De essentie van wat ik wilde zeggen, verwoordt Claudia beter: wat baby's nodig hebben/ze de kans geven om in slaap te komen. Niet dat dat in jouw situatie nou aan de orde hoeft te zijn, maar ter info zeg maar :)

Hier ook brak, ventje maakt er een gewoonte van om nu om 4 uur te komen. Geen idee waar het vandaan komt, hij krijgt zoals gewoonlijk zijn laatste flesje tussen 23 en 00 uur. Het is echte honger, een fles van 180 gaat er grif in. Ik hou het op een groeispurtje.
pi_104115933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wicks,.je bent een topper! En schuldig voelen... echt niet doen hoor!

Neemt het UWV zelf contact met mij op na de ziekmelding? Ja toch? Geloof dat dat eerder in de zwangerschap wel het geval was?

Werd net gebeld door de secretaresse van de manueel therapeut, ze hadden ook nog een gaatje op donderdagochtend om half acht! Nou hoe eerder oe liever natuurlijk... hoop echt dat ze iets voor ons kunnen betekenen.
Ja, je werkgever moet je bij het UWV ziek melden t.g.v. zwangerschap/bevalling. Dat is wel heel belangrijk. En dan nemen zij contact met jou op, horen je verhaal aan en dan wordt de uitkering wel of niet toegekend binnen zes weken geloof ik.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:32:03 #223
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104116184
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
En dat is dus juist wat ik moeilijk vind: ik heb midden in de week mijn oppasdag tegenwoordig in plaats van op vrijdag. Ik moet dus schakelen van werk naar oppassen naar werk. En deze week komt er een fotoshoot op het kinderdagverblijf doorheen, een bezoek aan het consultatiebureau en de vooroplevering van het huis. Het is lang geleden dat ik gewoon ongestoord kon werken en dat vind ik lastig.

Ik ben iemand die slecht tegen pauzes en onderbrekingen kan. Ik wil doorstomen, maar dat lukt gewoon niet. Ik moet mezelf echt opnieuw uitvinden. Komt wel goed.
Dat heb ik ook. Omschakelen is zo moeilijk...Ik werk fulltime, d.w.z. 36 uur. 2 van de 4 dagen werk ik - verplicht - thuis. Lijkt ideaal, maar is best moeilijk. Die dagen vangt mijn man Ventje weliswaar op, maar ik kan niet voorkomen dat dingen door elkaar gaan lopen. Vooral handig tijdens een conference call :P Werkweken verlopen nog heel rommelig, en ik merk dat ik er heel slecht tegenkan. Daarbij kamp ik ook nog met een schuldgevoel naar mijn man toe, omdat hij momenteel net iets meer zorgt dan ik. Ik merk dat ik hem wil 'compenseren' door na mijn werk hysterisch veel aan het huishouden te doen, te gaan koken, eventuele nachtvoedingen op me te nemen etc. Rationeel bekeken slaat dat nergens op (alsof een fulltime werkende papa zich daarmee bezig houdt), maar blijkbaar ben ik dan toch een typische vrouw (controlefreak, zich schuldig voelen etc.).
pi_104116982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:17 schreef Aoraki het volgende:
Cleany, lengte ziet er toch goed uit?
Nou ja...ze zeiden ook bij het cb dat de trend zich niet heeft doorgezet...het is verder wel prima hoor.
Ze waren daar ook verder heel positief, naar ik begreep.

Wat is dat nu weer voor term Claudia_x "oppasdag"? Het is je eigen kind toch?
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:58:09 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104117089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:55 schreef cleany het volgende:

[..]

Nou ja...ze zeiden ook bij het cb dat de trend zich niet heeft doorgezet...het is verder wel prima hoor.
Ze waren daar ook verder heel positief, naar ik begreep.

Wat is dat nu weer voor term Claudia_x "oppasdag"? Het is je eigen kind toch?
Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.
Al even afgezien van het feit dat een man nog steeds bejubeld wordt als hij voor z'n eigen kind zorgt...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104117201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.
Al even afgezien van het feit dat een man nog steeds bejubeld wordt als hij voor z'n eigen kind zorgt...
_O_
pi_104117577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zal nooit oppasdag zeggen, want zo ervaar ik dat niet. We hebben gewoon lekker samen een dagje of je dat nu "papadag" noemt of niet. Ik ben geen oppas, ik ben papa.
pi_104118093
De dag waarop ik alleen thuis (of de deur uit) ben met de kinderen en mijn lief werkt, of soms ook niet werkt maar ik primair verantwoordelijk ben voor de kinderen, op tijdelijke basis, vanzelfsprekend, want we zijn beiden primair verantwoordelijk voor mijn, nee, onze kinderen. Ook wel: oppasdag. Of: mamadag. Whatever.
pi_104118134
Nou ja Claudia jij als taalpurist ;)

Je bent geen oppas en je bent altijd al mama en niet alleen op die ene dag dus :P
The way you rock'n'roll
pi_104118202
Het is geen taalkundige kwestie maar gezever. Ik kan evenzeer vallen over "gewoon lekker een dagje samen zijn", of over allerlei andere termen en beschrijvingen. "Oppasdag" dekt de lading prima, jullie weten wat ik bedoel, slotje.
pi_104118282
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is geen taalkundige kwestie maar gezever. Ik kan evenzeer vallen over "gewoon lekker een dagje samen zijn", of over allerlei andere termen en beschrijvingen. "Oppasdag" dekt de lading prima, jullie weten wat ik bedoel, slotje.
:+
pi_104118335
Ik vind dat een oppas betaald krijgt :P
Een vriend van mijn lief vroeg zaterdag of lief mee ging paar biertjes drinken en potje biljarten. Mijn lief had geen zin en die vriend ook: Of moet Nicole weg en moet je oppassen. Nee Nicole gaat niet weg en nee oppassen doe je op kinderen van een ander :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104118522
"Oppassen" is niets meer dan opletten, een oogje in het zeil houden. Of daar geld tegenover staat valt niet onder de definitie. Mijn schoonouders passen wel eens op, zijn op dat moment oppassen, maar krijgen geen geld.

Ik erger me zo aan die misplaatste ergernissen. :+
pi_104118605
Tis hier geen ergenis hoor :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:48:11 #235
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_104118699
Ik vind oppassen juist een lekker duidelijke term, ook als je het over je eigen kind hebt. Het geeft aan dat je op een bepaald moment de verantwoordelijkheid voor je kind hebt, niet meer en niet minder in mijn ogen :)
Oude (on)bekende.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:06:50 #236
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_104119308
Mijn zoon zit trouwens al 10 minuten met een plant te flirten O+ Ik vind het zo leuk om te zien hoe een baby zo in de ban kan zijn van iets als een plant :Y
Oude (on)bekende.
pi_104119489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:06 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mijn zoon zit trouwens al 10 minuten met een plant te flirten O+ Ik vind het zo leuk om te zien hoe een baby zo in de ban kan zijn van iets als een plant :Y
O+
pi_104119619
ik zeg ook oppassen hoor..

'dan past hij op' en dat doet hij ook.

en dan corrigeren de meest malle wijven je. (die zelf nieuwsgierig schrijven en hij heb, en als mij zeggen)
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:20:13 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104119764
En vragen of je kind op jouw naam staat :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104119803
Of van welke vader deze is :( :o
pi_104119811
huh wat? :D
pi_104119869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:21 schreef Kleurdoos het volgende:
huh wat? :D
Bij Mikael op school. Stom wijf. Ze vroeg wie de vader was van deze (ook echt zo he!) Want hij lijkt toch wel heel erg veel op Mikael :? Tijd voor een bril denk ik :Y
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:23:40 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104119922
Maarreh, misschien ben ik al dementer dan ik dacht, maar wat is er mis met "nieuwsgierig"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104120055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, misschien ben ik al dementer dan ik dacht, maar wat is er mis met "nieuwsgierig"?
Niks dat schrijf je zo.
Ik lees wel vaak dan mensen nieuwschierig typen/schrijven en ik vraag mij dan altijd af of er een nieuw waddeneiland ontstaan is.
pi_104120255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef Leandra het volgende:
Inderdaad, is niks mis mee :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:31:56 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104120272
Het was in RLS een tijdje gewoonte om "walchelijk" te gebruiken, en dat waaide een beetje over naar andere subfora, maar in RLS kwam het vooral door een verschrikkelijk dom en irritant wijf (en die term gebruik ik niet snel, maar op haar is niets anders van toepassing) dat echt dacht dat je het zo schreef.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:37:17 #247
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104120478
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef Leandra het volgende:
Het was in RLS een tijdje gewoonte om "walchelijk" te gebruiken, en dat waaide een beetje over naar andere subfora, maar in RLS kwam het vooral door een verschrikkelijk dom en irritant wijf (en die term gebruik ik niet snel, maar op haar is niets anders van toepassing) dat echt dacht dat je het zo schreef.
[uit lurkmodus]

wie? :o

[terug in lurkmodus]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:43:59 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104120728
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef Leandra het volgende:
Wie was het ook alweer Lea? Ik moet me zo vaak corrigeren :') net als erfgenaam erfgenaam trouwens :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:50:43 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104120998
Ik weet niet meer wie het was, volgens mij een van die no life figuren die tot ver na DGK het liefst de kont van Huub persoonlijk afgelebberd had, maar ongeveer 2 keer zo oud is als Huub :')

Oh, en over erfgenaam... We hebben een foto van Soneal onder het straatnaambordje Heirweg :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:17:10 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104122101
:D!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:56:42 #251
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104123735
quote:
O+

Seth deed dat gisteren met Alexa's Dora-pop.

todat Alexa dat doorkreeg en het uit zijn handen griste :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:58:30 #252
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104123821
claudia, wat jij beschrijft, heb ik vorig jaar zo beleefd. Inmiddels besloten een dag minder te gaan werken (ouderschapsverlof) voorlopig. Nu doet ML woensdag oppassen en ik maandag en vrijdag. Kan ik dus di tot en met do doorstomen en dan 'klaar' zijn met mijn werk.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:25:49 #253
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_104124969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:56 schreef Takkembah het volgende:

[..]

O+

Seth deed dat gisteren met Alexa's Dora-pop.

todat Alexa dat doorkreeg en het uit zijn handen griste :')
Zo hebben wij hier een babyblauw konijn dat heel mooi schijnt te zijn :P Het leukst vind ik eigenlijk dat Simon vaak geboeid is door heel normale dingen zoals een plant. De boeken in de kast zijn ook favoriet, Simon lijkt nu al op zijn ouders ;)
Oude (on)bekende.
pi_104125346
quote:
O+

Bartje komt er nu achter dat hij de beestjes van de muziekmobiel bijna aan kan raken... Ook zo mooi om te zien!! O+
pi_104125377
Dank dames, voor alle tips. Ik ga ermee aan de slag. Niet alles tegelijk, maar eerst eens met het een tijdje laten huilen en als volgende stap de papfles (autocorrect maakt er gasfles van) naar de ochtend verplaatsen. Ik ga ook het boek van Claudia eens opzoeken.

Verder las im teveel om nu even via de telefoon op te reageren. Ik moet tot 20.30 werken, dus daarna eens een fotospam maken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:50:09 #256
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104126072
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:25 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

. De boeken in de kast zijn ook favoriet, Simon lijkt nu al op zijn ouders ;)
Seth eet ook graag boeken
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:51:02 #257
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104126118
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

O+

Bartje komt er nu achter dat hij de beestjes van de muziekmobiel bijna aan kan raken... Ook zo mooi om te zien!! O+
Ongelofelijk om te zien, toch? Niet te filmen hoeveel die kleintjes ontdekken en leren in relatief korte tijd.
Alexa en Seth zijn lief
pi_104126226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:51 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Ongelofelijk om te zien, toch? Niet te filmen hoeveel die kleintjes ontdekken en leren in relatief korte tijd.
Ja, het gaat zo snel! De gastouder zei vandaag al dat ze denkt dat Bartje zo'n klimmertje wordt, die dan op een tafel een stoel zet, een krukje erop, een stuk speelgoed erop, en dan er bovenop gaat staan zwaaien... Ze vindt dat hij echt snel is met alles...

En nog even een kleine spam(haal ik straks ook weer weg)

[ Bericht 7% gewijzigd door laiveneertiekje op 08-11-2011 20:54:47 (is weer door genoeg mensen bekeken.. :P) ]
pi_104130370
Bartje O+ O+
pi_104144620
Ik had jullie nog een fotospam beloofd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuses voor de grote spam, maar ik kon niet kiezen :') , dus maar even in een spoiler.
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:02:59 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104144794
Zelfs direct na de geboorte was ze al echt Eva O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104145313
Ean en Eva alweer een half jaar! Gefeliciteerd dames :)

Hoe is het met je mini mignonne?
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:30:08 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104146019
Wat een schatje Danic! Mooie foto's!
pi_104147804
Ow en Susie, wat ik gisteren dacht bij het lezen van jouw verhaal, maar even niet kon reageren
Heeft ze niet "last" van mamahonger? Dat ze het gewoon fijn vind om bij jou of je vriend/man te liggen? Zo hebben wij namelijk ook menig avond doorgebracht met beide kinderen.
pi_104150967
9 maanden *O*. 2 dagen geleden was ze er even lang uit als in (de 2 eerste weken niet meegerekend). Sindsdien, wel al 3 hele nachten, slaapt ze weer door.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 9 november 2011 @ 07:40:16 #266
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104150980
danic <3
Alexa en Seth zijn lief
pi_104151183
*O* Jompel voor Dottir!
Eva in de ballenbak, te cute! O+

Over een uurtje hebben lief en ik een kennismakingsgesprek met een gastouder, ben zo benieuwd! En vind het ook wel spannend :X. Wat een muts ben ik ook.
pi_104151390
Wauw, mooi overzicht, Danic!
pi_104151422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:14 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Over een uurtje hebben lief en ik een kennismakingsgesprek met een gastouder, ben zo benieuwd! En vind het ook wel spannend :X. Wat een muts ben ik ook.
Vind ik logisch hoor. Je gaat met iemand praten om te ontdekken of je je kind aan haar (hem?) toevertrouwt. Dat is nogal een beslissing.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104151899
We hebben Eva gisteren een normale fles gegeven ipv pap. Ze is 2x heel kort wakker geworden en rond 06.30 werd ze onrustig. Ik heb haar bij mij in de co-sleeper gelegd om nog even een half uur te suffen met zijn tweeën, maar ze is in slaap gevallen en slaapt nog!! *O*
pi_104152431
*O*

Wij hebben ook een prima nacht gehad, meneer werd om 02:00 wakker voor een fles en toen pas weer om 06:30 uur :)

Met welk soort fruit/groente zijn jullie begonnen toen jullie kleintjes het mochten? En op welke momenten?
Cas drinkt nu 5 flessen van 190 cc.
pi_104152469
Matthias heeft sinds vanmorgen ineens een heel ander huiltje. Moest echt even luisteren of hij het wel was. Hij had echt nog zo'n babyhuiltje en nu klinkt het ineens groter. Beetje moeilijk uit te leggen!!
  woensdag 9 november 2011 @ 09:53:46 #273
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104152931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:32 schreef Cyntiaa het volgende:
*O*

Wij hebben ook een prima nacht gehad, meneer werd om 02:00 wakker voor een fles en toen pas weer om 06:30 uur :)

Met welk soort fruit/groente zijn jullie begonnen toen jullie kleintjes het mochten? En op welke momenten?
Cas drinkt nu 5 flessen van 190 cc.
Pft alles is relatief denk ik dan! Wij hebben een slechte nacht gehad, dwz. ventje kwam om half 3 voor een fles. De dagen ervoor steeds rond 4 uur. Daarvoor sliep hij van 23 tot 6.30, dus dat is een achteruitgang. Ben echt brak nu.
pi_104152942
Cynthiaa, wij zijn begonnen met worteltjes, daarna sperciebonen, dan appel, peer, banaan.
Ik ga vanmiddag eens bloemkool halen.
  woensdag 9 november 2011 @ 09:54:30 #275
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104152956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:09 schreef danic het volgende:
We hebben Eva gisteren een normale fles gegeven ipv pap. Ze is 2x heel kort wakker geworden en rond 06.30 werd ze onrustig. Ik heb haar bij mij in de co-sleeper gelegd om nog even een half uur te suffen met zijn tweeën, maar ze is in slaap gevallen en slaapt nog!! *O*
Goed nieuws! Misschien klopt het echt, dat pap voor haar te zwaar is.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:06:43 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104153218
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:54 schreef danic het volgende:
Cynthiaa, wij zijn begonnen met worteltjes, daarna sperciebonen, dan appel, peer, banaan.
Ik ga vanmiddag eens bloemkool halen.
Geniet eerst maar van een paar goede nachten voor je bloemkool geeft...bloemkool geeft bij een hoop kindjes kramp.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104153517
Wij hadden vrij snel pompoen. Nog steeds favoriet hier.
pi_104153805
Leandra, daarom twijfelde ik over bloemkool. Had al een vermoeden dat bloemkool dat kon doen. Hmmm, misschien toch nog even wachten.
Pompoen is misschien ook een idee, mogen ze dat met 6 maanden?
En anders courgette.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:46:17 #279
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104154094
Danic, hier staat een handige lijst. deze hangt bij mij op de koelkast, misschien heb je er wat aan.
Mijn zoontje reageerde wel op de bloemkool, hij had dan een dikke rode huid waar het nat was geweest van zijn plasje, ik had dat zelf ook toen ik een baby was volgens mijn moeder.

Mijn meisje had gisteravond 40 graden koorts, heb vannacht de wekker om de 2 uur gezet om te kijken of ze het nog wel deed, en om weer een dekentje er af te halen of weer bij te leggen. :@
Vanochtend heeft ze zelfs een half uur gehuild, dat doet ze normaal ook niet, arm grietje.
pi_104157802
Thanx krijtlijk!

Wij gaan ons klaarmaken voor het ziekenhuis. We moeten 13.20 aanwezig zijn voor de echo van de heupjes van Eva. Duimen jullie ff mee dat alles goed is?
pi_104157963
^O^ Duimen draaien :)
  woensdag 9 november 2011 @ 13:03:30 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104158316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 00:19 schreef mrien het volgende:
Ow en Susie, wat ik gisteren dacht bij het lezen van jouw verhaal, maar even niet kon reageren
Heeft ze niet "last" van mamahonger? Dat ze het gewoon fijn vind om bij jou of je vriend/man te liggen? Zo hebben wij namelijk ook menig avond doorgebracht met beide kinderen.
Dit zei de mevrouw van cb ook. Papa is ook prima trouwens ;)

Duimpjes draaien voor je Danic!
pi_104158570
Ik duim mee Danic

Jelle deed net een pasje los *O*
pi_104158898
Who jelle, je blijft een snelle!

Wij zitten in de wachtkamer.
pi_104159035
whaha ik bedoelde natuurlijk die 'nieuwsgierig' verkeerd schrijven. De link - nieuws- gierig is toch niet zo moeilijk>?
Ze schrijven dus nieuwschierig!
pi_104159153
k hoorde trouwens op het CB dat we een echo moeten maken van lex zijn heupjes omdat hij lang in stuit heeft gelegen. (als hij 4mnd is) dat wist ik helemaal niet! (daarbij heeft hij ook helemaal niet lang in stuit gelegen, maargoed)
hij groeit volgens mij als een dikke kleibint :D pakjes maat 56 zijn krap aa t worden en hij draagt al 62! En hij wil nu niet slapen.. want een discussie voeren met de zijkanten van de wandelwagenbak is natuurlijk veel belangrijker
pi_104160645
Inderdaad lex! En wel die discussie winnen hè.

Wij zijn alweer terug. Alles zag er goed uit, uitgebreide uitslag krijgen we van het cb.
En mevrouw vond het een goed idee om daar de primeur te hebben van de eerste stukjes kruipen op dr knieën, ipv tijgeren. Jeuj!

Ik heb dus nu een zeurend hoofd omdat er ws toch wat spanning zat die nu weg is door het positieve bericht.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:17:17 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104160803
quote:
16s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:26 schreef Kleurdoos het volgende:
whaha ik bedoelde natuurlijk die 'nieuwsgierig' verkeerd schrijven. De link - nieuws- gierig is toch niet zo moeilijk>?
Ze schrijven dus nieuwschierig!
Ik ging er al vanuit dat je dat bedoelde en ik vind het walchelijk als het zo geschreven wordt :')

Danic, succes een uurtje geleden fijn dat het er goed uitzag ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104160839
Ik duim mee voor jullie Danic! Ah niet meer nodig :)

Wij zijn vanochtend ook bij het CB geweest. We hadden bike beide meiden een afspraak.
Met Wies gaat het super, op alle fronten volgt ze precies de groeilijn. Lengte iets onder gemiddeld en gewicht iets boven gemiddeld nu bijna 5,5 kilo (zuslief was afgevallen... Dat was iets minder leuk, maar dat is voor een ander topic).
Lichte voorkeurshoudkng naar rechts, heel licht zichtbaar maar niks ergs ofzo.
Met het fles drinken, haar gewoon lekker laten aankloten en laten bepalen, ze vind vanzelf wel weer een ritme. En even flessen proberen.
Gisteren de Avent geprobeerd en deze werkt wel voor haar. Drinkt ze rustig netjes en steady uit. Dus het wordt Avent dan maar.
Ze kreeg ook haar eerste prikjes, vond ze niet tof. Daarna heeft ze de hele ochtend geslapen. Net de fles gegeven en ze huilt heeeel zielig, er kan geen lief lachje meer vanaf. Dus maar in de doek gedaan. Nu slaapt ze weer. Af en toe een zielig huiltje.
Mijlpaal voor mij vandaag. Voor het eerst alleen met beide dames. Tot nu toe een goede dag. Zelfs de pastasaus voor vanavond heb ik al gemaakt :D
pi_104160988
Wij moeten na 3 maanden voor de heupen. Ook vanwege stuit. Bij de eerste ook gehad.
Fijn danic, dat alles goed was.
pi_104162311
Kennen jullie dat filmpje van die moederpanda die zo schrikt van r baby die een scheet laat?

zo voelde ik me net toen lex de hele bank onder poepte :') met een lawaai van jewelste knalde t eruit :')
  woensdag 9 november 2011 @ 15:13:53 #292
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104162693
Wow Danic, wat gaat je meisje snel! Madam ligt hier alleen maar op haar rug met de babygym te spelen, daar zit verder nog geen beweging in.
Fijn dat de echo goed was trouwens!

2 uurtjes geleden ongeveer werd ze wakker en had ze ondertemperatuur, 34,5 graden :o .Gisteravond had ze nog 40 graden koorts. Dus nu ligt ze al de hele tijd ingepakt bij me, zonet zat ze alweer op 35,9 dus gaat de goede kant op. Schijnt wel vaker te gebeuren als baby's koorts hebben gehad. Schrok er wel even van.

KD, succes met schoonmaken.
pi_104163382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Kennen jullie dat filmpje van die moederpanda die zo schrikt van r baby die een scheet laat?

zo voelde ik me net toen lex de hele bank onder poepte :') met een lawaai van jewelste knalde t eruit :')
Pics or ...
pi_104163485
ik heb er aan gedacht maar besloot toen dat er waarschijnlijk niemand op schijtfoto's zat te wachten :P
  woensdag 9 november 2011 @ 15:56:20 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104164307
Geen stoffen bank hopelijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104166035
KD :') oeps...

En :W voor de rest, kom hier voorzichtig eens meelezen (als ik tijd heb)
pi_104166169
KD, oeps.... Was het nog een beetje makkelijk schoon te maken?
Krijtlijk, wat apart zeg, en kan me voorstellen dat je ervan schrikt..

Nirak, welkom :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')