Je zou het niet denken, maar Lena heeft die ook! Ze holt haar rug en gooit zich dan ineens achterover. Ik had er pas een tand in de lip door.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:30 schreef Juud79 het volgende:
( Mijn kind van 'bijna' 5 maanden kent peuter/opdegrondlig/drifbuien. )
Ik heb zoveel ervaring met kindjes, maar dit had ik nog nooit meegemaakt, ze kan zo boos worden, echt giftig.
Ja, ze ligt al een plank languit op schoot, en dan schopt ze met haar beide beentjes tegelijk van zich af. Het is gelukkig als ik haar heel even laat gaan zo over, maar wij keken elkaar hier de eerste keer echt aan van.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou het niet denken, maar Lena heeft die ook! Ze holt haar rug en gooit zich dan ineens achterover. Ik had er pas een tand in de lip door.
Bij ons ging het echt precies zo! "WTF, onze Leen, gifitig?"quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het zelf helemaal niet in me, dus voor mij is het heel apart dat mijn kind het heeft.
Het zal nog wat worden als de dametjes 2 zijn.
Je kunt ook het z-huis bellen en vragen om een afspraak bij een logopedist. Die kijkt welke fles en speen het beste bij haar past.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:45 schreef wickie het volgende:
Fr, we gebruiken momenteel de difrax, maar ik heb echt een hekel aan die fles vanwege de smalle opening en de poeder ingooien. En alle losse onderdelen...
Daarvoor de Tommee Tippee geprobeerd, hier drinkt ze netter (minder knoeien en verslikken) uit maar drinkt ze nog minder per voeding. Ze gaat sneller sabbelen aan de speen en dan niet meer krachtig drinken.
Ik wil vandaag dus spenen halen voor een aventfles. Dan heb ik meer een speen als de difrax, maar wel een normale opening en weinig onderdelen.
Gelukkig hebben we bij Mette alle flesjes uitgeprobeerd en kan ik die dus nu ook allemaal weer gebruiken![]()
Mette was het tegenovergestelde, die dronk met gemak haar 180cc in 4 minuten weg. Daar hebben we toen gezocht naar een speen en fles waar je heel goed moest zuigen om er wat uit te krijgen. Maar zij dronk dus altijd steady in 1x haar fles leeg in max. 10 minuten.
Idd, ging het daarmee samen, ze doet het sinds 2 weken en is al die tijd bezig geweest met gaan rollen en ze kan als ze zit haar hoofd ineens goed rechtop houden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij ons ging het echt precies zo! "WTF, onze Leen, gifitig?"
Ja ach, kan ook wel weer een fase zijn! Misschien merk je dat ze over een paar dagen ineens meer kan, of een tand heeft. Of ineens doorslaapt.Ivan heeft ook zo zijn fases gehad en die waaien elke keer wel over.
Wilde nog even hier op terugkomen: tuurlijk zie ik de Wij jonge ouders niet als opvoedbijbel; ik haalde het alleen aan omdat Danic een ander artikel uit dat blaadje aanhaalde. De essentie van wat ik wilde zeggen, verwoordt Claudia beter: wat baby's nodig hebben/ze de kans geven om in slaap te komen. Niet dat dat in jouw situatie nou aan de orde hoeft te zijn, maar ter info zeg maarquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Neem de Wij jonge ouders aub niet als leidraadDe meeste baby's huilen niet voor niets. Een huiluurtje hebben ze wel vaak, maar dat duurt geen uren.
(De wij jonge ouders jat namelijk alles van het internet, dus ook als dit gepost wordt bij het VivaForum, dan an het zo maar zijn dat ze het overnemen) en ik weet het uit betrouwbare bron, ik heb er gewerkt (en bij de Mama )
Ja, je werkgever moet je bij het UWV ziek melden t.g.v. zwangerschap/bevalling. Dat is wel heel belangrijk. En dan nemen zij contact met jou op, horen je verhaal aan en dan wordt de uitkering wel of niet toegekend binnen zes weken geloof ik.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wicks,.je bent een topper! En schuldig voelen... echt niet doen hoor!
Neemt het UWV zelf contact met mij op na de ziekmelding? Ja toch? Geloof dat dat eerder in de zwangerschap wel het geval was?
Werd net gebeld door de secretaresse van de manueel therapeut, ze hadden ook nog een gaatje op donderdagochtend om half acht! Nou hoe eerder oe liever natuurlijk... hoop echt dat ze iets voor ons kunnen betekenen.
Dat heb ik ook. Omschakelen is zo moeilijk...Ik werk fulltime, d.w.z. 36 uur. 2 van de 4 dagen werk ik - verplicht - thuis. Lijkt ideaal, maar is best moeilijk. Die dagen vangt mijn man Ventje weliswaar op, maar ik kan niet voorkomen dat dingen door elkaar gaan lopen. Vooral handig tijdens een conference callquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
En dat is dus juist wat ik moeilijk vind: ik heb midden in de week mijn oppasdag tegenwoordig in plaats van op vrijdag. Ik moet dus schakelen van werk naar oppassen naar werk. En deze week komt er een fotoshoot op het kinderdagverblijf doorheen, een bezoek aan het consultatiebureau en de vooroplevering van het huis. Het is lang geleden dat ik gewoon ongestoord kon werken en dat vind ik lastig.
Ik ben iemand die slecht tegen pauzes en onderbrekingen kan. Ik wil doorstomen, maar dat lukt gewoon niet. Ik moet mezelf echt opnieuw uitvinden. Komt wel goed.
Nou ja...ze zeiden ook bij het cb dat de trend zich niet heeft doorgezet...het is verder wel prima hoor.quote:
Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:55 schreef cleany het volgende:
[..]
Nou ja...ze zeiden ook bij het cb dat de trend zich niet heeft doorgezet...het is verder wel prima hoor.
Ze waren daar ook verder heel positief, naar ik begreep.
Wat is dat nu weer voor term Claudia_x "oppasdag"? Het is je eigen kind toch?
quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.
Al even afgezien van het feit dat een man nog steeds bejubeld wordt als hij voor z'n eigen kind zorgt...
Ik zal nooit oppasdag zeggen, want zo ervaar ik dat niet. We hebben gewoon lekker samen een dagje of je dat nu "papadag" noemt of niet. Ik ben geen oppas, ik ben papa.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig dat er bij een vrouw gelijk over gevallen wordt, terwijl mannen al jaren een "papadag" of "oppasdag" hebben, en het heel normaal gevonden wordt als ze het zo noemen.
Al even afgezien van het feit dat een man nog steeds bejubeld wordt als hij voor z'n eigen kind zorgt...
quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is geen taalkundige kwestie maar gezever. Ik kan evenzeer vallen over "gewoon lekker een dagje samen zijn", of over allerlei andere termen en beschrijvingen. "Oppasdag" dekt de lading prima, jullie weten wat ik bedoel, slotje.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:06 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mijn zoon zit trouwens al 10 minuten met een plant te flirtenIk vind het zo leuk om te zien hoe een baby zo in de ban kan zijn van iets als een plant
Bij Mikael op school. Stom wijf. Ze vroeg wie de vader was van deze (ook echt zo he!) Want hij lijkt toch wel heel erg veel op Mikaelquote:
Niks dat schrijf je zo.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, misschien ben ik al dementer dan ik dacht, maar wat is er mis met "nieuwsgierig"?
Inderdaad, is niks mis meequote:Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, misschien ben ik al dementer dan ik dacht, maar wat is er mis met "nieuwsgierig"?
[uit lurkmodus]quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef Leandra het volgende:
Het was in RLS een tijdje gewoonte om "walchelijk" te gebruiken, en dat waaide een beetje over naar andere subfora, maar in RLS kwam het vooral door een verschrikkelijk dom en irritant wijf (en die term gebruik ik niet snel, maar op haar is niets anders van toepassing) dat echt dacht dat je het zo schreef.
Wie was het ook alweer Lea? Ik moet me zo vaak corrigerenquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef Leandra het volgende:
Het was in RLS een tijdje gewoonte om "walchelijk" te gebruiken, en dat waaide een beetje over naar andere subfora, maar in RLS kwam het vooral door een verschrikkelijk dom en irritant wijf (en die term gebruik ik niet snel, maar op haar is niets anders van toepassing) dat echt dacht dat je het zo schreef.
Mijn zoon zit trouwens al 10 minuten met een plant te flirtenIk vind het zo leuk om te zien hoe een baby zo in de ban kan zijn van iets als een plant
Zo hebben wij hier een babyblauw konijn dat heel mooi schijnt te zijnquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:56 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Seth deed dat gisteren met Alexa's Dora-pop.
todat Alexa dat doorkreeg en het uit zijn handen griste
Seth eet ook graag boekenquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
. De boeken in de kast zijn ook favoriet, Simon lijkt nu al op zijn ouders
Ongelofelijk om te zien, toch? Niet te filmen hoeveel die kleintjes ontdekken en leren in relatief korte tijd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Bartje komt er nu achter dat hij de beestjes van de muziekmobiel bijna aan kan raken... Ook zo mooi om te zien!!
Ja, het gaat zo snel! De gastouder zei vandaag al dat ze denkt dat Bartje zo'n klimmertje wordt, die dan op een tafel een stoel zet, een krukje erop, een stuk speelgoed erop, en dan er bovenop gaat staan zwaaien... Ze vindt dat hij echt snel is met alles...quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:51 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ongelofelijk om te zien, toch? Niet te filmen hoeveel die kleintjes ontdekken en leren in relatief korte tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses voor de grote spam, maar ik kon niet kiezen, dus maar even in een spoiler.
Vind ik logisch hoor. Je gaat met iemand praten om te ontdekken of je je kind aan haar (hem?) toevertrouwt. Dat is nogal een beslissing.quote:Op woensdag 9 november 2011 08:14 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Over een uurtje hebben lief en ik een kennismakingsgesprek met een gastouder, ben zo benieuwd! En vind het ook wel spannend. Wat een muts ben ik ook.
Pft alles is relatief denk ik dan! Wij hebben een slechte nacht gehad, dwz. ventje kwam om half 3 voor een fles. De dagen ervoor steeds rond 4 uur. Daarvoor sliep hij van 23 tot 6.30, dus dat is een achteruitgang. Ben echt brak nu.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:32 schreef Cyntiaa het volgende:
![]()
Wij hebben ook een prima nacht gehad, meneer werd om 02:00 wakker voor een fles en toen pas weer om 06:30 uur
Met welk soort fruit/groente zijn jullie begonnen toen jullie kleintjes het mochten? En op welke momenten?
Cas drinkt nu 5 flessen van 190 cc.
Goed nieuws! Misschien klopt het echt, dat pap voor haar te zwaar is.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:09 schreef danic het volgende:
We hebben Eva gisteren een normale fles gegeven ipv pap. Ze is 2x heel kort wakker geworden en rond 06.30 werd ze onrustig. Ik heb haar bij mij in de co-sleeper gelegd om nog even een half uur te suffen met zijn tweeën, maar ze is in slaap gevallen en slaapt nog!!
Geniet eerst maar van een paar goede nachten voor je bloemkool geeft...bloemkool geeft bij een hoop kindjes kramp.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:54 schreef danic het volgende:
Cynthiaa, wij zijn begonnen met worteltjes, daarna sperciebonen, dan appel, peer, banaan.
Ik ga vanmiddag eens bloemkool halen.
Dit zei de mevrouw van cb ook. Papa is ook prima trouwensquote:Op woensdag 9 november 2011 00:19 schreef mrien het volgende:
Ow en Susie, wat ik gisteren dacht bij het lezen van jouw verhaal, maar even niet kon reageren
Heeft ze niet "last" van mamahonger? Dat ze het gewoon fijn vind om bij jou of je vriend/man te liggen? Zo hebben wij namelijk ook menig avond doorgebracht met beide kinderen.
Ik ging er al vanuit dat je dat bedoelde en ik vind het walchelijk als het zo geschreven wordtquote:Op woensdag 9 november 2011 13:26 schreef Kleurdoos het volgende:
whaha ik bedoelde natuurlijk die 'nieuwsgierig' verkeerd schrijven. De link - nieuws- gierig is toch niet zo moeilijk>?
Ze schrijven dus nieuwschierig!
Pics or ...quote:Op woensdag 9 november 2011 15:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Kennen jullie dat filmpje van die moederpanda die zo schrikt van r baby die een scheet laat?
zo voelde ik me net toen lex de hele bank onder poeptemet een lawaai van jewelste knalde t eruit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |