Als je ze hebt kan je ze net zo goed gebruiken, bij mij gaan ze er ook midden november onderquote:Op woensdag 2 november 2011 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ze niet![]()
maar m'n broertje wacht er ook nog even mee tot er echt wat sneeuw uit de lucht komt. Je kan wel gaan gokken, maar als het gewoon koud en nat blijft heb je er niet zoveel aan. Bovendien is het monteren eigenlijk een klusje van niks dus dat kan ieder moment gedaan worden
Vanaf midden November is de kans op sneeuw wel aanwezig, in Duitsland zijn dan winterbanden verplicht en daar kom ik nog weleens, ik vind het gewoon prettig als mijn auto "winterklaar" is.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom? Als het de grip niet verbetert (zelfs verslechtert) zie ik geen reden om ze al te gebruiken.
Zeker wetenquote:
Wij hebben hier een kruising met vluchtheuvel, dus telkens als ik de kruising op wil in de sneeuw glijdt automatisch m'n achterkant weg, maakt niet uit hoeveel gas ik geef.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:31 schreef Mikkie het volgende:
Als het glad is? Absoluut. Niets leuker dan een paar van die slappe bochtjes even dwars gaan.
Waarom zou je? Spiritus en water. In de winter verhouding 1:3 ongeveer.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:11 schreef Gokhan03 het volgende:
Ook even antivries ruitensproeivloeistof halen. Weet bij mijn E39 dat de plastic slangen waren opengebarsten
Waarom niet...1,80 voor 5 liter bij de actionquote:Op woensdag 2 november 2011 13:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom zou je? Spiritus en water. In de winter verhouding 1:3 ongeveer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de winter wel hoorquote:
Heb er weinig aan, ik wil cheap ass rijden nou.. Geen wegenbelasting en toch 235nm koppel & 110PK @ 1000KG is best rap..quote:Op donderdag 3 november 2011 13:24 schreef rival het volgende:
[..]
wat doe je hier dan?
ik weet nog een 325 coupe voor 500 (e36, stalen wielen, leer)
Shame on you. Volg mijn topics nou eens een keertjequote:
quote:
En ook nog die Ster toch? Maar goed dat je niet hier woont, je had elke dag van al die zeuren hiero commentaar gehad waarom je zoveel auto's hebt en of je die niet hier voor de deur wil parkeren want "dit is mijn plekje".quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Shame on you. Volg mijn topics nou eens een keertje![]()
Een Golf Mk2 met een Mk3 1.9 TDI 110PK blok en Golf 5 Interieur met Mk3 Dashboard..
Heb geen Benz meer..quote:Op donderdag 3 november 2011 19:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En ook nog die Ster toch? Maar goed dat je niet hier woont, je had elke dag van al die zeuren hiero commentaar gehad waarom je zoveel auto's hebt en of je die niet hier voor de deur wil parkeren want "dit is mijn plekje".
Nee, alleen de Golf.. BMW ligt @ de garage..quote:Op donderdag 3 november 2011 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Turq zet ze gewoon in de voortuin
De auto heeft altijd al @ garage geslapen..quote:Op donderdag 3 november 2011 19:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Waarom ligt je bmw in de garage dan? Iets gebeurd turq?
Gaar dingk, 3.0 6 cilinder en maar 110PK..quote:Op donderdag 3 november 2011 20:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Die Benz weg. Hmm. En had je er die net luxe leren bekleding in gezet en de electriek van de stoelen aangesloten enzo.
Is een Amerikaanse auto niet wat voor je? Zo'n Dodge Charger bijvoorbeeld, of een Pontiac Firebird.... echt zo'n sleutelbak.
Taxi heet datquote:Op donderdag 3 november 2011 22:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Een Ster is om je je deftig te vervoeren.
Maar inhalen is ook een drama..quote:Op donderdag 3 november 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
En gaat nooit stuk.... je gaat toch ook niet scheuren in een Mercedes?
Juist.quote:
Inhalen doe je alleen op de snelweg. Op 80km wegen geeft dat toch amper winst. Ja hoera je staat 30 seconden eerder bij het volgende stoplicht dan de ander, hmmtsja...quote:Op donderdag 3 november 2011 22:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maar inhalen is ook een drama..
Slechts een klein stapje in het kwartier of meer dat ik uiteindelijk eerder thuis benquote:Op vrijdag 4 november 2011 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Inhalen doe je alleen op de snelweg. Op 80km wegen geeft dat toch amper winst. Ja hoera je staat 30 seconden eerder bij het volgende stoplicht dan de ander, hmmtsja...
quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:51 schreef rival het volgende:
[..]
Slechts een klein stapje in het kwartier of meer dat ik uiteindelijk eerder thuis ben
nee die tijd heb ik wel gehad... ik besef ondertussen wel dat niet iedereen snel ergens aan wilt komen... maar als ik ergens de ruimte heb haal ik inquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]![]()
't is maar goed dat jij nooit met mij meerijdt, je vreet je helemaal op dan.![]()
"Defensief' rijden. Dat vind ik altijd zo'n kulterm voor mensen die eigenlijk te onzeker zijn in het verkeer.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]![]()
't is maar goed dat jij nooit met mij meerijdt, je vreet je helemaal op dan.![]()
Het nieuwe rijden icm uiterst defensief rijden icm het materiaal niet onnodig willen afbeulen doet mij soepeltjes en beheerst voortbewegen. Je kunt bij mij praktisch een kopje thee drinken onder het rijden, je morst geen druppel.
Snelheidsboetes loop ik dus ook altijd alleen maar op doordat ik - alweer door het nieuwe rijden - netjes met gas los op de motor afremmend een dorpje of een of ander woonwijk insuis, en de kutflitser staat net achter het 50 of 70 bord in de bosjes.
van die mensen voor je die gaan remmen terwijl je voorrang hebt, alleen maar omdat iemand met een beetje vaart aan komt rijdenquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"Defensief' rijden. Dat vind ik altijd zo'n kulterm voor mensen die eigenlijk te onzeker zijn in het verkeer.
Als ik voorrang heb, heb ik voorrang.
Er is een verschil tussen soepeltjes en beheerst, of gewoon rijden als een bejaarde slak. In een 7-serie ga je ook niet elke bocht in hoeken, dan cruise je gewoon, maar ik zorg er altijd wel gewoon voor dat ik met het verkeer mee rijd. Niet dat iedereen je in moet halen omdat je kinderen jenga willen spelen op de achterbankquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden icm uiterst defensief rijden icm het materiaal niet onnodig willen afbeulen doet mij soepeltjes en beheerst voortbewegen. Je kunt bij mij praktisch een kopje thee drinken onder het rijden, je morst geen druppel.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja gewoon toeterend vol gas met alarmlichten dat kruispunt op en dan remmen ze wel hoor. Tenzij je dus een mongool hebt die niet oplet pfff van die idioten mag je rijbewijs afnemen
[..]
Er is een verschil tussen soepeltjes en beheerst, of gewoon rijden als een bejaarde slak. In een 7-serie ga je ook niet elke bocht in hoeken, dan cruise je gewoon, maar ik zorg er altijd wel gewoon voor dat ik met het verkeer mee rijd. Niet dat iedereen je in moet halen omdat je kinderen jenga willen spelen op de achterbank![]()
auto van de zaak. dus 4 jaar lang een pijnlijk moment als het salarisstrokje komt...quote:Op zondag 6 november 2011 11:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja dat gaat wel zachter worden hoor ...
Een nieuwe e90 'zucht' ... ff sparen nog
nieuw prijs is 46k (320d ED luxury line)quote:Op zondag 6 november 2011 12:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dit is fok, net de huiskamer :p deze vraag kan wel :p : Kost dat nou p maand ? 4/5/6 ?
maar daar zit verzekering, brandstof, vervangend vervoer en winterbanden bij.quote:Op zondag 6 november 2011 13:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
Pffffoeeeeee, ik blijf nog wel even e46 rijden
Jazeker, voor remt minimaal 10% meer/harder als achterquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vervang ze altijd(meestal?) per 4.
Zal het qua slijtage ook wel niet zoveel schelen. neem ik aan!?
Ik loop met blokken en schijven ook 1 op 1 volgens mij.
Als het nodig zou zijn hadden ze die ook al vervangen, laatst met APK zeiden ze al dat voor binnen niet al te lange tijd compleet vervangen zou moeten worden, nu dus laten doenquote:
grotere klauwen=grotere blokken=grotere oppervlakte. Dus slijtage per cm2 hetzelfdequote:Op vrijdag 11 november 2011 15:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
Klopt, weet alleen niet of de blokken ook dikker zijn ... ? Blijkbaar niet
Ja maar je auto remt niet 50/50. Voorkant remt altijd meer want anders zou je in de bocht niet meer kunnen remmen omdat de achterkant zal uitbreken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
grotere klauwen=grotere blokken=grotere oppervlakte. Dus slijtage per cm2 hetzelfde=zelfde dikte
[ afbeelding ]
Duidelijker foto heb ik hiero zo niet.
Volgens mij schrijft Hyperdude dat ook niet maar dat door het grotere remvermogen voor de slijtage ongeveer gelijk zou moeten zijnquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:15 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja maar je auto remt niet 50/50. Voorkant remt altijd meer want anders zou je in de bocht niet meer kunnen remmen omdat de achterkant zal uitbreken.
Dat is nou een beetje kut met een automaat wanneer het vriest. Je voorwielen blokkeren terwijl je achterwielen stationair er vandoor gaan(geen abs gezeik aub want wanneer het vriest heb je daar geen fuck aan).
Met de E39 had ik voor en achter geventileerde schijven maar met de 323ti heb ik alleen voor geventileerd en achter enkel schijf. Met de E46 zal dit weer moderner zijn net als de E39 dat ze rondom geventileerd zijn.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als de voorkant meer moet remmen(=slijten) dan is het toch logisch dat de achterkant dan minder hard slijt? Je ziet meestal bij auto's dat de voorste velgen meestal helemaal zwart zijn door alle remstof dan de achterkant.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij schrijft Hyperdude dat ook niet maar dat door het grotere remvermogen voor de slijtage ongeveer gelijk zou moeten zijn
Ik begrijp je wel maar stel je remt 20% meer op je voorwielen en je hebt dan ook voorremmen die 20% meer remvermogen hebben dan achter, dan zou de slijtage in theorie gelijk blijven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:23 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat als de voorkant meer moet remmen(=slijten) dan is het toch logisch dat de achterkant dan minder hard slijt? Je ziet meestal bij auto's dat de voorste velgen meestal helemaal zwart zijn door alle remstof dan de achterkant.
Haha, die gaat niet weg en er komt zeker geen BMWquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Snel, verkoop je Polio en koop gelijk een BMW!!
Zou ik ook niet kopen.quote:...
En al helemaal geen 3 serie.....
Wat een mongolen ja. Nogal wiedes dat je die krengen amper ziet rijden!quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, slechtste serie van heel BMW. Snap ook niet wat ze bezielde toen ze daar mee begonnen. Is toch ook geen markt voor?
Ja ze bouwen hem ook gauw om naar 6 cilinders!quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat een mongolen ja. Nogal wiedes dat je die krengen amper ziet rijden!
De 5 cylinder.... Een prachtig compromis.quote:Op vrijdag 11 november 2011 21:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja ze bouwen hem ook gauw om naar 6 cilinders!
quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De 5 cylinder.... Een prachtig compromis.
De zuinigheid van een 4 cylinder en de souplesse van die van een 6.
Beter had ik het niet kunnen uitleggen!quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Of, gewoon waardeloos. Niet zo zuinig als een 3 of 4 cilinder en niet zo soepel als een 6. Een 5 in lijn kan nooit zo mooi in balans zijn als een 6 in lijn. Je hebt dan alsnog zo'n balansas nodig, waar sommige 4-cilinders zelfs 2 van hebben (daarom loopt mijn 318ci zo lekker). Eigenlijk loopt een 5 net als een 3-cilinder. Een 6 in lijn is gewoon perfect in dat opzicht (of een V12 natuurlijk).
klopt ook weer niet helemaal.quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Of, gewoon waardeloos. Niet zo zuinig als een 3 of 4 cilinder en niet zo soepel als een 6. Een 5 in lijn kan nooit zo mooi in balans zijn als een 6 in lijn. Je hebt dan alsnog zo'n balansas nodig, waar sommige 4-cilinders zelfs 2 van hebben (daarom loopt mijn 318ci zo lekker). Eigenlijk loopt een 5 net als een 3-cilinder. Een 6 in lijn is gewoon perfect in dat opzicht (of een V12 natuurlijk).
meer werk om te bouwen maar je krijgt dezelfde balans als met een 6cilinderquote:Die seit langer Zeit gängige, durch bessere Fertigung günstig gewordene Kurbelwelle für Reihendreizylinder jedoch lagert die Hubzapfen auf den Kreis gleichmäßig verteilt: 120° Versatz, das ergibt beim Viertaktmotor eine Zündung regelmäßig alle 240°. Diese Konstellation erhöht den Aufwand beim Bau der Kurbelwelle etwas, sie bringt jedoch auch den perfekten Ausgleich der Massenkräfte wie beim Reihensechszylinder mit sich: Ein Triple mit 240° Zündabstand produziert keine Massenkräfte erster oder zweiter Ordnung. Der Flatplane-Vierzylinder dagegen macht sich in hohen Drehzahlen sehr störend mit Massenkräften zweiter Ordnung bemerkbar, gerade wegen ihres 180°-Versatzes.
Hmmmm ik snap het wel een beetje. 720 / 3 = 240. Dus bij elke 240 graden hoek van de krukas, gaat zo'n cilinder wat doen. Maar de 3 cilinders krijgen trillingen die niet door elkaar op te heffen zijn, want je raakt meerdere punten van het krukas dus dat hele ding trilt. Er is dus alsnog zo'n balansas nodig ja. Volgens mij staat dat ook in het artikel als ik het goed begrijp. Tuurlijk kan je dan (nagenoeg) een net zo goed draaiende motor krijgen als een i6 (en cheaper), maar nooit perfect als een i6quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:44 schreef Matty___ het volgende:
[..]
klopt ook weer niet helemaal.
http://www.heise.de/autos(...)-einmal-1360714.html
als je beetje duits kunt is dit wel een aardig stukje waarom 3cilinders voor kleine autos juist beter zijn.
[..]
meer werk om te bouwen maar je krijgt dezelfde balans als met een 6cilinder
Bij een V8 werkt het volgens mij weer heel anders, doordat de zuigers van de eerste bank niet gelijk staan krijg je alsnog trillingen, maar dat wordt opgeheven door een contragewicht. Doordat een V8 (bijna) altijd 90 graden staat werkt dat precies goed waardoor nagenoeg alle trillingen verdwijnen en de motor dus perfect loopt. Ook niet slecht dusquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:46 schreef Tarado het volgende:
Of het allemaal technisch verantwoord is weet ik niet maar V8 rijdt toch het prettigst
Wat je zegt klinkt logischquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou het zit zo: een verbrandingsslag duurt bijna een volle slag van een zuiger. Maar niet helemaal. Met een 4 cylinder motor heb je elke 180 graden een verbranding, maar de kracht (voortkomend uit het expanderen van de lucht), duurt geen 180 graden maar iets van ik meen ergens bij de 155 graden rotatie.) Je hebt dus steeds even geen aandrijvende kracht op je krukas.
Met een 5 cylinder heb je dat wel. Elke 144 graden geeft een verbranding, er is daardoor een soortement overlap tussen de verbrandingsslagen.
Daarom loopt een 5 cylinder stationair ook soepeler dan een 4 cylinder.
Ik verzin dit niet maar heb dit ook in een technisch blad gelezen.
Ik heb een poos een 5 cylinder gereden - 't is echt niet onaardig hoor. En dan het specifieke geluid.![]()
O ik had verwacht dat ik afgebrand zou worden met mijn uitleg...quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat je zegt klinkt logischmaar dan heb je dus net als een 3-cilinder een balansas nodig. Geen dubbele zoals de meeste 4-cilinders, maar in principe loopt een 5 dus het zelfde als een 3. Bestaat er eigenlijk ook een V5?
had Volkswagen er niet één, de VR5?quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
O ik had verwacht dat ik afgebrand zou worden met mijn uitleg...
V5 bestaat misschien wel, maar ben het nog niet tegengekomen.
VR5/6 en V5 zijn 2 verschillende blokken he..quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad zo'n VR5 en VR6. Weet niet echt meer wat het verschil was tussen een normale V. Volgens mij waren ze iig compacter zodat ze in die kleine kutautootjes paste
Koppakking, wielophanging (zowel schokdempers & veren als ook de fuseekogel), of alle deuren goed openen en sluiten zonder rare kieren enzo (anders botsing gehad en is het wat ontzet)....quote:Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef WarPuppy het volgende:
Zit er aan te denken een oude BMW 3 serie te kopen, van voor '88.
Heb al lopen googlen, maar misschien hebben jullie nog tips waar ik behalve de roest nog op moet checken?
Waarom niet van voor '87? Verder moet je bij een E30 eigenlijk naar alle punten kijkenquote:Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef WarPuppy het volgende:
Zit er aan te denken een oude BMW 3 serie te kopen, van voor '88.
Heb al lopen googlen, maar misschien hebben jullie nog tips waar ik behalve de roest nog op moet checken?
Check je bak olie, dit doe je met draaiende motor in de D (met iemand op de rem getrapt) door de Rode pijlstok achteraan je blok er uit te halen.quote:Op zondag 13 november 2011 15:36 schreef PhatBassBoom het volgende:
Yo ik heb een E36 316 automaat. Nu heb ik 2 keer gehad dat als ik na een dagje werken mijn auto startte dat hij dan niet van zijn plek kwam als ik gas gaf. Maakte wel toeren als ik gas gaf en.. hoe zeg ik dit.. Hij draaide niet stationaire als ik van de gas ging. Dan doet ie woem woem woem woemwat de fuuuuck is dit? Doet ie ook wel eens als ik bij een stoplicht sta maar dan heel licht. Als ik hem dan van D naar N schakel houdt het op. Ik ben al een tijdje weer bezig met een voltijd opleiding dus ik heb niet echt het geld om naar een garage te gaan om het te laten checken. Laat staan fixen
Dus ik hoop dat ik er nog een tijdje mee kan rijden.. Heb ook 6000 km geleden een nieuwe riem erop laten gooien..
![]()
Ik zat ook te denken aan een rond '85. Ok, eigenlijk gewoon de standaard punten bij een wat oudere auto. Viel mij op dat er, als je zo op internet rondkijkt, weinig BMW's met echte roest zijn. Althans, het wordt niet vermeldquote:
Ik kan je een 323i aanbieden, dit is volgens mij een 82'er, de eerste jaar van de E30 (in het zelfde jaar werd de e21 nog gemaakt).quote:Op maandag 14 november 2011 09:04 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken aan een rond '85. Ok, eigenlijk gewoon de standaard punten bij een wat oudere auto. Viel mij op dat er, als je zo op internet rondkijkt, weinig BMW's met echte roest zijn. Althans, het wordt niet vermeld
@Hyperdude, tnx, nuttig stukje!
Volgens mij zijn de E30's berucht om hun roest bij de voorruitstijlenquote:Op maandag 14 november 2011 09:04 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken aan een rond '85. Ok, eigenlijk gewoon de standaard punten bij een wat oudere auto. Viel mij op dat er, als je zo op internet rondkijkt, weinig BMW's met echte roest zijn. Althans, het wordt niet vermeld
@Hyperdude, tnx, nuttig stukje!
roest op schermen en deuren e.d. zou ik me niet druk maken. die kan je simpel vervangen.quote:Op maandag 14 november 2011 09:04 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken aan een rond '85. Ok, eigenlijk gewoon de standaard punten bij een wat oudere auto. Viel mij op dat er, als je zo op internet rondkijkt, weinig BMW's met echte roest zijn. Althans, het wordt niet vermeld
@Hyperdude, tnx, nuttig stukje!
Die brandt zo vaak bij mij, daar is ie voor haha. Vlak voor het minimumoliepijl gaat ie bij mij branden als je de motor uitzet. Als ie in de buurt van minimum komt dan blijft ie constant branden. Verder heb ik het niet geprobeerd natuurlijk want dat lijkt me niet al te goed voor de motor. Wel goed dat het zo precies werkt. Bij m'n oudere BMW's kwam ik er na weken pas achter dat er GEEN olie in zatquote:Op maandag 14 november 2011 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]
Ik schrok flink. Maarja, verder geen rode symbolen in het display. Maar toch zo snel mogelijik gestopt (bij de supermarkt), en oliepeil gecheckt. Is inderdaad op mimimum level maar nog wel boven het streepje. Dus hij waarschuwt nogal op tijd. Maar toch morgen maar even aanvullen....
Had ik met mn vorige E39. Oliesensor was kapot dus ik hoorde dat er geen olie meer in zat aan de kleppen die begonnen te tikken. Hij klonk als een 525tds dan :'')quote:Op maandag 14 november 2011 19:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die brandt zo vaak bij mij, daar is ie voor haha. Vlak voor het minimumoliepijl gaat ie bij mij branden als je de motor uitzet. Als ie in de buurt van minimum komt dan blijft ie constant branden. Verder heb ik het niet geprobeerd natuurlijk want dat lijkt me niet al te goed voor de motor. Wel goed dat het zo precies werkt. Bij m'n oudere BMW's kwam ik er na weken pas achter dat er GEEN olie in zat![]()
Is echt gezond voor je motor..quote:Op maandag 14 november 2011 22:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Had ik met mn vorige E39. Oliesensor was kapot dus ik hoorde dat er geen olie meer in zat aan de kleppen die begonnen te tikken. Hij klonk als een 525tds dan :'')
Ja van het olieverbruik van de E39 werd ik echt een beetje moe van. Wat ik er ook in gooide...om de 2 maanden 5 liter. De vorige eigenaar had die auto zo erg mishandeld(oude man) dat hij alleen de apk heeft gedaan. De oliefilter was keihard geworden en bij het vervangen van de koppakking zagen we dat er allemaal harde aangekoekte olieresten waren. De vanos lag gewoon droog doordat de olieslang(carter?) helemaal verstopt zat met verharde olie.quote:Op maandag 14 november 2011 22:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is echt gezond voor je motor..Moetje vaker doen!
Jij kijkt naar een Mk2, terwijl er een fucking 4.9 V8 M5 motor in een e36 ligt..?quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Jammer van die blauwe achterlichten op de mk2....
Het ergste is nog de snelheid. Ik kom van een 1,9tdi skoda octavia. dus ben nog de herrie gewend als je harder dan 150 rijdt. In de 320d merk je dus niets van dat je zo hard rijdt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat maakt je niet direct een aso rijderals je mensen daarna rechts inhaalt omdat ze die bocht te traag nemen dan wel
je kunt zien dat deze autos meer op de autobahn thuis horen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is BMWen dat is eigenlijk ook het gevaarlijke. Je hebt het gevoel dat het ook makkelijk kan. Zelfs met 180 als het rustig is denk je na een tijdje van... tja, is dit het nou? Mooie cruise-snelheid. Maar ja auto's gaan ook steeds harder terwijl de max. snelheden steeds lager worden. Dat is een beetje het kromme
Als je de 120 haalt ja..:')quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:20 schreef Matty___ het volgende:
[..]
je kunt zien dat deze autos meer op de autobahn thuis horen.
Volgende auto wordt een panda. heb je beetje snelheidsbeleving bij 120
Denk je dat ik kan zien wat voor blok daarin ligt?quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij kijkt naar een Mk2, terwijl er een fucking 4.9 V8 M5 motor in een e36 ligt..?
wehehhehehe.. Geniaal
Ik zag het meteenquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Denk je dat ik kan zien wat voor blok daarin ligt?
man naar me hartquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Jammer van die blauwe achterlichten op de mk2....
ho es ik rijd ook bmwquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak er eentje aan zou ik zeggen en rot op
Zo herkenbaar... al regelmatig mensen in de auto gehad die het vreemd vonden dat iedereen zo langzaam reed... ze dachten aan 90 ofzo. Waarschijnlijk reden die zo'n 120, maar ik zat op de 180 en het was amper te merkenquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is BMWen dat is eigenlijk ook het gevaarlijke. Je hebt het gevoel dat het ook makkelijk kan. Zelfs met 180 als het rustig is denk je na een tijdje van... tja, is dit het nou? Mooie cruise-snelheid. Maar ja auto's gaan ook steeds harder terwijl de max. snelheden steeds lager worden. Dat is een beetje het kromme
Dan lijkt t alsof je voor een stoplicht staat te wachtenquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ja dat is altijd leuk. Als je gewoon 120 rijdt en dan geleidelijk de snelheid verhoogt. Mensen hebben het dan niet door en na een tijdje begin je iedereen in te halen haha. Nou is dat niet per se BMW eigen. Ik moet zeggen toen ik een tijdje terug in zo'n Laguna station van m'n vader reed dat je ook moeiteloos 160 rijdt in z'n 6 (dci) en het is ook stil EN comfortabeler dan m'n BMW. Ik wil niet eens weten hoe stil het dan wel niet is bij 160 km/u in de nieuwste 760i....
Whaha, moet inderdaad een VW topic gemaakt worden, ff kijken als ik tijd heb of ik er een kan aanmaken met mooie OP of jij mag t doen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:25 schreef Cyaa het volgende:
[..]
man naar me hart![]()
waarom is er geen VW topic eigenlijk ?
Niet vergeten mij ook in de OP te vermelden he!quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:26 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Whaha, moet inderdaad een VW topic gemaakt worden, ff kijken als ik tijd heb of ik er een kan aanmaken met mooie OP of jij mag t doen?
Herkenbaar ja. Ook als je hebt zitten bollen in Duitsland... niet heel extreem, maar gewoon een goeie 200km/u, zaterdagavond, superrustig op de weg, dus heel relaxt... en dan kom je over de grens, en mag je 130 (da's nieuw dat dat mag, bij Emmen). Maartsja, alsof je stilstaat zo sloom gaat alles.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is BMWen dat is eigenlijk ook het gevaarlijke. Je hebt het gevoel dat het ook makkelijk kan. Zelfs met 180 als het rustig is denk je na een tijdje van... tja, is dit het nou? Mooie cruise-snelheid. Maar ja auto's gaan ook steeds harder terwijl de max. snelheden steeds lager worden. Dat is een beetje het kromme
Dat lijkt niet zo snel te gaan, ook het optrekken gaat zo snel terwijl je er niks van merkt. Echt absurd gewoon.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ja dat is altijd leuk. Als je gewoon 120 rijdt en dan geleidelijk de snelheid verhoogt. Mensen hebben het dan niet door en na een tijdje begin je iedereen in te halen haha. Nou is dat niet per se BMW eigen. Ik moet zeggen toen ik een tijdje terug in zo'n Laguna station van m'n vader reed dat je ook moeiteloos 160 rijdt in z'n 6 (dci) en het is ook stil EN comfortabeler dan m'n BMW. Ik wil niet eens weten hoe stil het dan wel niet is bij 160 km/u in de nieuwste 760i....
aan jou de eerquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:26 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Whaha, moet inderdaad een VW topic gemaakt worden, ff kijken als ik tijd heb of ik er een kan aanmaken met mooie OP of jij mag t doen?
Ben bang dat die in slechte staat zijn(ook doorgedraaid) en je betaald daar meestal de nieuwprijs. Ik weet ook niet wat die dingen kosten. Zo had ik laatst een setje depo mistlampen voor 35 euro gekocht ervan uitgaande dat een originele per stuk zo'n 40 euro was. Een nieuw setje depo kost 35 euroquote:
Je krijgt een 760IL mee en een volle tank. Indien gewenst ook een chauffeurquote:Op woensdag 16 november 2011 16:25 schreef Scorpie het volgende:
Even een BMW-service vraagje; mijn voorruit is gebarstenen nu moet ik bij een officiele dealer hem laten vervangen . Afspraak staat voor maandag, maar ben vergeten te vragen of je vervangend vervoer krijgt
geen zin om gelijk terug te bellen, maar misschien weet iemand het hier?
hoezo laat je dit bij de dealer fixen. kan carglass net zo makkelijk en idd je krijg een 7 serie mee...quote:Op woensdag 16 november 2011 16:25 schreef Scorpie het volgende:
Even een BMW-service vraagje; mijn voorruit is gebarstenen nu moet ik bij een officiele dealer hem laten vervangen . Afspraak staat voor maandag, maar ben vergeten te vragen of je vervangend vervoer krijgt
geen zin om gelijk terug te bellen, maar misschien weet iemand het hier?
quote:Op woensdag 16 november 2011 16:30 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je krijgt een 760IL mee en een volle tank. Indien gewenst ook een chauffeur
Dat moetquote:Op woensdag 16 november 2011 16:33 schreef Matty___ het volgende:
[..]
hoezo laat je dit bij de dealer fixen. kan carglass net zo makkelijk en idd je krijg een 7 serie mee...
quote:Indien u Mini- en Volledig Casco verzekerd bent valt ruitschade onder de dekking van uw polis. Dit heeft geen consequenties voor uw no-claim. U hoeft een ruitschade niet aan ons te melden, behalve wanneer een ander aansprakelijk is voor de schade. U dient de ruitschade te laten herstellen bij een officiele BMW dealer. Zowel bij ruitvervanging als –reparatie is geen sprake van een eigen risico.
ok met all risk. dacht dat je het zelf moet dokken.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:39 schreef Scorpie het volgende:
Dat moetstaat in de verzekeringsvoorwaarden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of de lagers bij je schokbreker, of (zoals mikkie zegt) de draagarmrubbers. Dat is een bekende kwaal bij de E36'squote:Op donderdag 17 november 2011 09:08 schreef piekartz87 het volgende:
Wat kan het zijn als je op de snelweg met een bocht naar links getril in je stuur krijgt? net alsof je over kleine hobbeltjes rijdt.
Het gaat hier dan om een snelheid van boven de 140 km/u en een redelijke bocht naar links.
naar rechts is geen probleem. zal allemaal in verband staan met het probleem dat mijn auto erg spoort.
Hoe oud is de accu? Heb je eerder electra en/of startproblemen gehad?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:28 schreef Gokhan03 het volgende:
Vandaag was het zover. Ik reed even naar de gamma en het viel me op dat de accu lampje heel dof begon te branden. Op een gegeven moment viel alles 1 voor 1 uit. Dus ASC en ABS, Airbag(lampjes gingen aan). Verbruiksmeter viel weg en uiteindelijk deed mijn verlichting het niet meer maar draaide alleen de motor.
Kortom... accu laadde niet meer op![]()
Op internet lees ik dat het of de dynamo is of de spanningsregelaar. Het probleem is opeens ontstaan dus lijkt het mij dat het niet de dynamo is.
Wat zeggen jullie?
2 maanden terug een lege accu(niet leeg maar niet genoeg dat hij kon starten) maar dat was omdat ik bezig was aan de auto en de contact 1 uur aan liet met mn verlichting aan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe oud is de accu? Heb je eerder electra en/of startproblemen gehad?
Hij doet nu niets meer. Alleen klokje brand nog :'')quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik denk dynamo..
Meet eens of ie spanning levert..
(ff overstarten natuurlijk)
Het kan wel opeens dood gaat, maar het kan ook goed zijn dat er een kabelbreuk is tussen je dynamo en accu.. Meten is Weten lengggquote:Op zaterdag 19 november 2011 18:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hij doet nu niets meer. Alleen klokje brand nog :'')
Bij mn oude E39 had ik het probleem dat de dynamo aan het sterven was. Dus laadde de dynamo zo langzaam dat ik soms bij korte ritjes een lege accu had. Wanneer ik een ritje op de snelweg maakte, was hij weer "opgeladen".
Nu is dit echt opeens gekomen. Gisteren deed alles het nog goed maar vandaag laadde de accu helemaal niet op. Een dynamo gaat toch niet opeens kapot?
heb de mijne gisteren weer gefixt, vorige week was me rechter aan de beurt..quote:Op zondag 20 november 2011 01:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Kut mn linker koplamp heeft het weer eens begeven
Komt toch in Dld weinig voor dat ze hem er zo voor gooien, waren het Duitsers?quote:Op zondag 20 november 2011 12:39 schreef Maharbal het volgende:
Was afgelopen week erg blij dat ik er een setje Brembo's onder heb liggen.
Ik kwam vrolijk aantuffen met 220 km/u (Autobahn), schiet zo'n josti 'm er ineens voor met 120. Als 'ie dat ruim optijd had gedaan was ik minder pissed geweest, maar dit was letterlijk ongeveer 10 autolengtes voor mij. Wat een achterlijke randdebiel. Het gebeurt daar wel vaker, maar ik heb nog nooit gehad dat iemand dat deed terwijl ik al zo dichtbij was.
Uiteraard heb ik 'm daarna vrolijk getrakteerd op groot licht, een middelvinger en getoeter.
Ergste was, dat was de tweede keer dat dat gebeurde binnen 2 min. Ervoor was het een vrachtwagen (!!!).
Ja, dat was het meest ongelooflijke. Het waren gewoon duitsers.quote:Op zondag 20 november 2011 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Komt toch in Dld weinig voor dat ze hem er zo voor gooien, waren het Duitsers?
Als je 220 rijdt moet je niet raar kijken dat er eens ééntje tussenzit die dat niet doorheeft.quote:Op zondag 20 november 2011 12:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, dat was het meest ongelooflijke. Het waren gewoon Duitsers.
Toevallig ook een vrouw in die auto.
Natuurlijk. Ik kijk ook altijd ver vooruit of er niet een of andere hosti het verkeersinzicht van een pretzel heeft en 'm er toch tussengooit. Maar hier was ik al bijna voorbij -.-quote:Op zondag 20 november 2011 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je 220 rijdt moet je niet raar kijken dat er eens ééntje tussenzit die dat niet doorheeft.![]()
Ook in Duitsland.
Ikzelf rij alleen 180 plus op een lege 2-baans of een 3-baans met alleen verkeer op de rechterbaan. En dan moet je nog uitkijken voor invoegers en mensen die invoegers (teveel) ruimte geven.
NB.
Je kan wel gelijk hebben volgens de regeltjes, maar daar heb je weinig meer aan als je met 200 de vangrail in knalt.![]()
Knallen met 200 plus loopt voor iedereen slecht af.quote:Op zondag 20 november 2011 13:32 schreef Maharbal het volgende:
...
Als ik er overigens vol in was geknald waren al m'n airbags nog van nut geweest. Diegene die 'm ervoor gooide was juist morsdood geweest, want 't was zo'n klein koekblik.
http://www.express.de/koe(...)h,2856,11170532.htmlquote:Der Mercedes des Unfallfahrers wurde bei dem Aufprall in zwei Teile gerissen, das Heck flog 40 Meter weit!
Het loopt voor iedereen slecht af ja. Het was meer om aan te geven dat je zou verwachten dat iemand in zo'n koekblik nog voorzichtiger is.quote:Op zondag 20 november 2011 14:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Knallen met 200 plus loopt voor iedereen slecht af.
Met of zonder airbags maakt dan weinig meer uit.
Ik zou er iig. geen geld op zetten.![]()
NB.
Ik werk in een ziekenhuis en zie wel eens slachtoffers van verkeersongelukken.
Als ze nog leven, reden ze meestal niet harder dan 130-150 en hadden ze geluk.
Boven een bepaalde snelheid kan je niet meer (genoeg) corrigeren nadat het fout gaat door een slippartij of contact met vangrail of andere auto. In principe lijkt het mij verstandig te voorkomen dat je in zo'n "nadelige situatie" komt.![]()
Aken; vermoedelijk te snel gereden, doormidden gescheurd, 5 doden:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[..]
http://www.express.de/koe(...)h,2856,11170532.html
Ook nog plaatjes van de kettingbotsing bij Gronau:
http://www.express.de/pan(...)e,2192,11169708.html
http://auto.marktplaats.n(...)five-o-bmw-735i.htmlquote:geen 2e in nl en waarschijnlijk ook niet op Hawaii![]()
Ik had straks het toppunt... komt iemand me voorbij met z'n mistachterlicht aan (dat zou moeten betekenen: zicht <50m), maar wel met ruim 100 bubeko knallen terwijl je amper zicht hebt...quote:Op zondag 20 november 2011 13:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, terecht dan
Nu trouwens fucking mistig hier, gisteravond ook al en grappig hoe mensen nog blijven kleven achter elkaar op de rechterbaan.
Op TV zag ik een S500 en een recente 7-serie staan achterin de botsing op de A31.quote:Op zondag 20 november 2011 15:40 schreef gebrokenglas het volgende:
...
Oops, is het zo weinig afstand?
Sindsdien probeer ik altijd nog meer afstand te houden dan voor m'n gevoel nodig is.
Tja ach. Ik reed ook net even van Amsterdam naar Hoorn. Mistlampen voor doe ik dan gewoon constant aan, maar m'n mistachterlicht alleen op de snelweg want daar was het toch wel behoorlijk mistig hoor. Ik reed wel gewoon normale snelheid, 120, maar vooral op de rustigere plekken waar je dus geen enkel lichtpuntje voor je ziet, is die mistachterlicht toch wel handig omdat die net wat feller is. Maar je krijgt er wel hoofdpijn van als je achter iemand rijdt met dat ding aan zo fel is hetquote:Op zondag 20 november 2011 17:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik had straks het toppunt... komt iemand me voorbij met z'n mistachterlicht aan (dat zou moeten betekenen: zicht <50m), maar wel met ruim 100 bubeko knallen terwijl je amper zicht hebt...
Ja maarja mensen denken dat die dingen een oplossing bieden net als dergelijke electronica zoals ABS ASC etc. Het is alleen een hulpmiddel en meer niet.quote:Op zondag 20 november 2011 19:04 schreef Mikkie het volgende:
Nah, als alles voor je ineens stil staat helpt die adaptiefunctie ook niet meer
Dat zijn dezelfde mensen die winterbanden kopen en vervolgens met 120 over een ijsplaat jakkeren, 'want ik heb toch winterbanden en ESP?'quote:Op zondag 20 november 2011 19:20 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja maarja mensen denken dat die dingen een oplossing bieden net als dergelijke electronica zoals ABS ASC etc. Het is alleen een hulpmiddel en meer niet.
Yep, vorig jaar begon mn collega er ook over dat hij hard kon rijden omdat hij toch abs had waardoor hij goed/sneller kon remmen. ABS en ijs gaat simpelweg niet samen.quote:Op zondag 20 november 2011 19:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die winterbanden kopen en vervolgens met 120 over een ijsplaat jakkeren, 'want ik heb toch winterbanden en ESP?'
Moet bij dit soort discussies altijd denken aan deze:quote:Op zondag 20 november 2011 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk heus wel dat mensen met adaptive cruise control ook gewoon het rempedaal gebruiken hoorJe vertrouwt wel erg veel op technologie als je in kleermakerszit op je stoel zit en dan maar hoopt dat het goed gaat
Ja dan zijn er dus van die types die dan niet meer de rem intrappen omdat ze deze systeem hebben? :'')quote:Op zondag 20 november 2011 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Moet bij dit soort discussies altijd denken aan deze:
zolang je toch maar recht vooruit gaat is er weinig aan de handquote:Op zondag 20 november 2011 19:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die winterbanden kopen en vervolgens met 120 over een ijsplaat jakkeren, 'want ik heb toch winterbanden en ESP?'
Met velgen erbij? Of doe je een swap met je huidige velgen?quote:Op maandag 21 november 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
ik ga winterbanden fiksen! ga niet meer het risico nemen dat ik vaststa/niet wegkomen.
300 euro incl. montage voor pirelli's.
Toch wel een zwarte?quote:Op maandag 21 november 2011 15:16 schreef Goddelijker het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden! M'n ouders hebben gisteren een 118i gekocht uit 2007. Krijgen hem aankomend weekend of volgende week.
Ik heb ze sinds vorig week zondag over. Nog niet echt mega grip opgevallenquote:Op maandag 21 november 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
ik ga winterbanden fiksen! ga niet meer het risico nemen dat ik vaststa/niet wegkomen.
300 euro incl. montage voor pirelli's.
Donkergrijs is het geloof ik.quote:Op maandag 21 november 2011 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toch wel een zwarte?
Ken je lekker poetse
nieuwe banden?quote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik heb ze sinds vorig week zondag over. Nog niet echt mega grip opgevallen
Dat komt wel tegen de tijd dat het gaat ijzelen en sneeuwen.quote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik heb ze sinds vorig week zondag over. Nog niet echt mega grip opgevallen
Logisch nietquote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik heb ze sinds vorig week zondag over. Nog niet echt mega grip opgevallen
slijtage aan wat?quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Logisch nietwinterbanden hebben alleen meer greep in de S N E E U W. Dat gelul met onder de 7 graden al is bullshit, vooral als het wegdek dan nog nat is ook. Zomerbanden presteren dan altijd beter, tenzij je zomerbanden ook al een flutmerk waren met weinig profiel. Daarom vind ik dat hele winterbanden gedoe de laatste tijd nogal overdreven worden. Het is hier geen antarctica... meestal hebben we een paar weekjes sneeuw en dan is het weer over. Dan pak ik de trein wel
voor de rest van de "winter" zit je met meer benzineverbruik, meer slijtage, langere remweg en minder grip.
heb nog een setje kroonkurkvelgen liggen, daar komen ze op.quote:Op maandag 21 november 2011 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Met velgen erbij? Of doe je een swap met je huidige velgen?
Aan de bandenquote:
Je neemt de trein, of de kia picanto van je vrouw?quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Aan de bandenwinterbanden slijten sowieso al wat sneller dan zomerbanden, maar nog meer als het niet koud is. En de 3 maanden dat meeste mensen ze eronder hebben is het echt niet altijd 0 graden. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat het gemiddeld 25 dagen per jaar sneeuwt, maar dat is dan vooral een paar vlokjes die niet eens echt blijven liggen.
Maar ik zeg niet dat winterbanden compleet nutteloos zijn hoor. Vooral als je brede banden hebt en RWD (zoals ik) dan is het al snel een goede investering. Als het dan nattig is heb je sowieso al meer grip doordat de band gewoon veel smaller is. Ik weet zeker dat ik ook niet weg kom, of klem kom te zitten, als ik in de sneeuw ga rijden met m'n 255 maar dan gebruik ik de auto gewoon niet
De treinquote:Op dinsdag 22 november 2011 12:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je neemt de trein, of de kia picanto van je vrouw?*grapje*
Verbazend hoe goed die lichte autootjes met de smalle banden en het lage gewicht door de sneeuw kunnen ploeteren.
Dat zouden meer mensen, die geen winterbanden willen aanschaffen, moeten doen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet zeker dat ik ook niet weg kom, of klem kom te zitten, als ik in de sneeuw ga rijden met m'n 255 maar dan gebruik ik de auto gewoon niet
Klopt ja, ik had met m'n Almera hiervoor nooit een probleem in welke sneeuwbui dan ook, maar met de Bimmer heb ik het risico niet eens genomen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Verbazend hoe goed die lichte autootjes met de smalle banden en het lage gewicht door de sneeuw kunnen ploeteren.
16"quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:21 schreef Goddelijker het volgende:
Weet iemand welke maten stalen velgen er onder een 1-serie gaan?
Want ben namelijk aan het kijken voor een setje wintersloffen.
Als het moet, kan alles.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
Grrr ... voorremblokken moetten vervangen worden.. nog paar mm, Tis helemaal geen weer om te sleutelen ..
3 tientjes wissel ik remmen (voor), ongeacht welke type auto. (Standaard/vaste prijs)quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Of anders ff langs onze Turq, die heeft een volle garage tot z'n beschikking, met een brug, en een deur die dicht kan. Inclusief koffie, denk ik.
Da's mooi, niet duur. Als 't zover is laat ik het je weten. Speciale FOK! korting?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
3 tientjes wissel ik remmen (voor), ongeacht welke type auto. (Standaard/vaste prijs)
Koffie is senseo.
Ik heb trouwens nog 6 nieuwe, ik geloof merk Bosch, gloeipluggen - ooit bedoeld voor een BMW M51 blok - hier liggen. Ooit gedacht nodig te hebben maar dus niet meer.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:28 schreef Mikkie het volgende:
Voor hoeveel geld vervang je gloeibougies en motorsteunen?
Ik denk dat het bij Turq nooit zal eindigen in een happy endquote:
Zo'n Turkse massage?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij Turq nooit zal eindigen in een happy end
Heb je een onderdeelnummer? Want wie weet kan ik er wel vier gebruiken... heb geen idee of die krengen voor 4/6pitters hetzelfde zijn. Bij de e46 is dat wel, maar de M51 is nooit in een E46 geleverdquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog 6 nieuwe, ik geloof merk Bosch, gloeipluggen - ooit bedoeld voor een BMW M51 blok - hier liggen. Ooit gedacht nodig te hebben maar dus niet meer.
Niet dan?quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:41 schreef Mikkie het volgende:
Je denkt: 'ik post hier nooit maar iedereen staat in de rij om me te helpen'?
http://wwww.lmgtfy.com/?q=remvloeistof+e36+316i
http://wwww.lmgtfy.com/?q=motorolie+e36+316i
Die stoombad noemen ze de "Hamam". Je hebt van die plekken waar het water zo heet is dat je er niet in 1 keer in kan maar heel rustig. Als je eruit komt, ben je helemaal rood.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo'n Turkse massage?
Misschien biedt hij zijn autodiensten aan in combinatie met een Turks stoombad, voor tijdens het wachten als hij je auto fixt...![]()
Nog nooit in gezeten maar 't schijnt wel tof te zijn....
Ik heb jaren terug in Hongarije eens de kans gehad maar heb het niet aangedurfd. Dat hete bad is al niks voor me, maar zo koud daarna al helemaal niet. Dan maar geen lege poriënquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja heb ik ook weleens van gehoord maar dat zou ik dus echt niet doen, volgens mij krijg ik dan direct een hartstilstand
Turken gaan meestal maar 1 keer per jaar op vakantie. Waarom denk je anders dat ze allemaal 2 maanden lang gaanquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja heb ik ook weleens van gehoord maar dat zou ik dus echt niet doen, volgens mij krijg ik dan direct een hartstilstand
Maar als je vaak in zo'n heel heet bad gaat vraag ik me af of dat goed is voor je. Zelfde als heet douchen. Waarom stinken Turken dan best vaak?
Afhankelijk van auto, tijd en ruimte wat ik dan tot me beschikking heb op dat moment..quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:28 schreef Mikkie het volgende:
Voor hoeveel geld vervang je gloeibougies en motorsteunen?
çay en baklava ook geen probleem, nek massage ook niet, maar denk dat een polijst & waxbeurt voor je auto dan goedkoper is..quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor hoeveel geld masseer je m'n nek?
Ik had wel çay en baklava verwacht.. geen senseo
Voor mij geen probleem, remmen koop ik ook, maar desgewenst mag je ook je eigen remmen meebrengen.. Ooh ja, ik zet gewoon de nieuwe remblokken met sensoren over, dat resetten gedoe ken ik niet (E36 niet bijv/e46 weer wel).. Als ik weet hoe het moet wil ik dat ook wel doen..quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's mooi, niet duur. Als 't zover is laat ik het je weten. Speciale FOK! korting?![]()
Over die Senseo moeten we het dan nog even hebben, maar ook daar komen we wel uit.
Achter is gekut ivm. handremkabels (bijv. Renault) of draaiend terug duwen v.d. zuiger (bijv Nissan) of via computer vrij zetten zodat je hem terug kan duwen (bijv. VW Passat).. Daarom heb ik daar geen vaste prijzen voor, plus bij BMW komt nog eens kijken dat de achterrem 2 remmen zijn: Schijven en trommels in 1, als je ze beide wilt vervangen ben je 4x remschoentjes, 4x remblokken en 2x remschijven verder..quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom doe je niet achter? kep achter ook schijven?!?
Als je een dame voor me meebrengt zal het happy for me en badly for you aflopenquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij Turq nooit zal eindigen in een happy end
Ja, en gelijk een broodje doner en lahmacun er bijquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo'n Turkse massage?
Misschien biedt hij zijn autodiensten aan in combinatie met een Turks stoombad, voor tijdens het wachten als hij je auto fixt...![]()
Nog nooit in gezeten maar 't schijnt wel tof te zijn....
Koude douche na een sauna precies hetzelfde. Heel verfrissend, maar wel verschrikkelijk de eerste paar tellen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb jaren terug in Hongarije eens de kans gehad maar heb het niet aangedurfd. Dat hete bad is al niks voor me, maar zo koud daarna al helemaal niet. Dan maar geen lege poriën.
"Doe die koppakking maar volgende week, dan kom ik wel nog een keer langs".quote:Op woensdag 23 november 2011 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:
klinkt perfect, daar zou ik zeker m'n auto heen brengen.
Uiteraard ook wifi neem ik aan toch?quote:Op woensdag 23 november 2011 14:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha ja man ... ik weet et niet heel mooi maar wel vet
Enne t draait op een ga ma 785 gigabyte bordje met een amd 2,3 ofzo...
2gb ddr
160 gb 2,5" hdd
Onboard video
*Het ziet er wel chique uit allemaal, maar praktisch? En leuk hoor x inch velgen onder de auto, maar wat maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 23 november 2011 15:14 schreef Mikkie het volgende:
Ah, in die asbak heb ik juist wat reserve H7-lampjes liggen, just in case.
Het ziet er wel chique uit allemaal, maar praktisch? Hoe heb je die radio onderin weggewerkt, is toch amper plaats voor? En leuk hoor, NFS in de auto, maar hoe vaak doe je dat nou écht? Mijn auto is echt een vervoermiddel, niet meer, niet minder.
Hehe leuk dat je dat opvaltquote:Op woensdag 23 november 2011 15:14 schreef Mikkie het volgende:
Ah, in die asbak heb ik juist wat reserve H7-lampjes liggen, just in case.
Het ziet er wel chique uit allemaal, maar praktisch? Hoe heb je die radio onderin weggewerkt, is toch amper plaats voor? En leuk hoor, NFS in de auto, maar hoe vaak doe je dat nou écht? Mijn auto is echt een vervoermiddel, niet meer, niet minder.
Haha ja ik snap 't wel en 't is ook wel geinig, maar tochquote:Op woensdag 23 november 2011 15:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
*Het ziet er wel chique uit allemaal, maar praktisch? En leuk hoor x inch velgen onder de auto, maar wat maakt dat nou uit?
**Het ziet er wel chique uit allemaal, maar praktisch? En leuk hoor angel eyes. Voldoen de originele verlichting niet?
*Het ziet er wel chique uit allemaal, maar praktisch? En leuk hoor leren bekleding. Wat is er mis met stoffen bekleding?
*Het ziet er wel chique uit allemaal, maar praktisch? Waarom een M5 als je ook een 316 kan rijden.
Je begrijpt nu wel wat ik bedoel zeker
Nou ik ben eigenlijk precies andersom, ik kijk niet uit naar nieuwe muziek, maar juist naar ouderen (1998-2005 ongeveer)...quote:Op woensdag 23 november 2011 18:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik download altijd van die muziek promo dvd's
Geweldig, allemaal muziek video's .. staat op usenet, komt vanuit de usa dus de muziek die erop staat komt hier pas maanden later uit
Hoe durf je pac in dat rijtje te zettenquote:Op woensdag 23 november 2011 18:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik luister ook alles van 1970 tot nu, maar eigenlijk geen muziek die de laatste tijd uitkomt want dat is echt ZO slecht. Een zingend wijf met autotune + een gare beat en je hebt een nr 1 hit
1998-2005 was geniale muziek manvengaboys, the offspring, britney spears
mambo no5, scoop, 2pac, bomfunk mc's, def rymz haha...
Ik luister hotel california live weleens, het optreden waarbij don henley zingt en drumt tegelijk, dat vond ik toch wel één van de betere.
Heerlijk! Mijn vorige auto hebben ze zelfs open gebroken terwijl er géén frontje op de radio zat. Uiteindelijke buit was tien euro kleingeld en een zonnebril op sterkte die ze dus weg hebben kunnen gooien. Mijn schadepost lag ruim boven de 200 euro, en dan heb ik 't nog provisorisch opgelost.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee is helaas niet weg te halen, echt zo erg bij jou ? ik kan me niet herinneren dat ik nog iemand gehoord heb waarvan zn auto open gebroken was voor zn radio ...
Sterker nog als je bij mij mn auto inkijkt zie je gps, radio, en dat touchscreen scherm.. parkeer overal nog nooit problemen gehad..
Waar woon jij ... 020 ?quote:Op woensdag 23 november 2011 18:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heerlijk! Mijn vorige auto hebben ze zelfs open gebroken terwijl er géén frontje op de radio zat. Uiteindelijke buit was tien euro kleingeld en een zonnebril op sterkte die ze dus weg hebben kunnen gooien. Mijn schadepost lag ruim boven de 200 euro, en dan heb ik 't nog provisorisch opgelost.
Hier in de buurt ook regelmatig ingetikte ruiten als je alleen maar de houder van je navi op de voorruit hebt zitten, dus zonder navi erin...
Dan woonde je in de goeie wijk. Wordt hier vaak genoeg voor je neus iemand beroofd. Kijk er niet eens van opquote:Op woensdag 23 november 2011 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
Jaren in Amsterdam gewoond.
Nooit (f)iets gejat/gesloopt.
Nooit ingebroken.
Nooit auto gejat/open gebroken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |