abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104264649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:04 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat een mongolen ja. Nogal wiedes dat je die krengen amper ziet rijden!
Ja ze bouwen hem ook gauw om naar 6 cilinders!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:24:19 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104271300
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 november 2011 21:28 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja ze bouwen hem ook gauw om naar 6 cilinders!
De 5 cylinder.... Een prachtig compromis.
De zuinigheid van een 4 cylinder en de souplesse van die van een 6. O+
Werkplek
(zelfst. naamw.)
Een plaats waar je koffie drinkt
en doet alsof je bezig bent.
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:39:39 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104272083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:24 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De 5 cylinder.... Een prachtig compromis.
De zuinigheid van een 4 cylinder en de souplesse van die van een 6. O+
:) Klopt allebei niet
pi_104272201
Of, gewoon waardeloos. Niet zo zuinig als een 3 of 4 cilinder en niet zo soepel als een 6. Een 5 in lijn kan nooit zo mooi in balans zijn als een 6 in lijn. Je hebt dan alsnog zo'n balansas nodig, waar sommige 4-cilinders zelfs 2 van hebben (daarom loopt mijn 318ci zo lekker :P ). Eigenlijk loopt een 5 net als een 3-cilinder. Een 6 in lijn is gewoon perfect in dat opzicht (of een V12 natuurlijk).
Facts don't care about your feelings
pi_104274121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Of, gewoon waardeloos. Niet zo zuinig als een 3 of 4 cilinder en niet zo soepel als een 6. Een 5 in lijn kan nooit zo mooi in balans zijn als een 6 in lijn. Je hebt dan alsnog zo'n balansas nodig, waar sommige 4-cilinders zelfs 2 van hebben (daarom loopt mijn 318ci zo lekker :P ). Eigenlijk loopt een 5 net als een 3-cilinder. Een 6 in lijn is gewoon perfect in dat opzicht (of een V12 natuurlijk).
Beter had ik het niet kunnen uitleggen!
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:44:00 #106
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_104282222
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
klopt ook weer niet helemaal.
http://www.heise.de/autos(...)-einmal-1360714.html

als je beetje duits kunt is dit wel een aardig stukje waarom 3cilinders voor kleine autos juist beter zijn.

quote:
Die seit langer Zeit gängige, durch bessere Fertigung günstig gewordene Kurbelwelle für Reihendreizylinder jedoch lagert die Hubzapfen auf den Kreis gleichmäßig verteilt: 120° Versatz, das ergibt beim Viertaktmotor eine Zündung regelmäßig alle 240°. Diese Konstellation erhöht den Aufwand beim Bau der Kurbelwelle etwas, sie bringt jedoch auch den perfekten Ausgleich der Massenkräfte wie beim Reihensechszylinder mit sich: Ein Triple mit 240° Zündabstand produziert keine Massenkräfte erster oder zweiter Ordnung. Der Flatplane-Vierzylinder dagegen macht sich in hohen Drehzahlen sehr störend mit Massenkräften zweiter Ordnung bemerkbar, gerade wegen ihres 180°-Versatzes.
meer werk om te bouwen maar je krijgt dezelfde balans als met een 6cilinder
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:46:29 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104282327
Of het allemaal technisch verantwoord is weet ik niet maar V8 rijdt toch het prettigst
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:57:37 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104282769
Die oude Audi 5 cilinder met dikke turbo is wel een Meisterstück. Misschien dat ie theoretisch wat minder is; maar voor een sportieve auto een prima blok.

Theoretisch is een 12 cilinder boxer natuurlijk het beste. (of 24/48 cilinders) :)

ALFA 1940 1500cc 500PK@11000 rpm

917

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:16:47 #109
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104285096
Nou het zit zo: een verbrandingsslag duurt bijna een volle slag van een zuiger. Maar niet helemaal. Met een 4 cylinder motor heb je elke 180 graden een verbranding, maar de kracht (voortkomend uit het expanderen van de lucht), duurt geen 180 graden maar iets van ik meen ergens bij de 155 graden rotatie.) Je hebt dus steeds even geen aandrijvende kracht op je krukas.
Met een 5 cylinder heb je dat wel. Elke 144 graden geeft een verbranding, er is daardoor een soortement overlap tussen de verbrandingsslagen.
Daarom loopt een 5 cylinder stationair ook soepeler dan een 4 cylinder.

Ik verzin dit niet maar heb dit ook in een technisch blad gelezen.
Ik heb een poos een 5 cylinder gereden - 't is echt niet onaardig hoor. En dan het specifieke geluid. O+
Werkplek
(zelfst. naamw.)
pi_104285234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:44 schreef Matty___ het volgende:

[..]

klopt ook weer niet helemaal.
http://www.heise.de/autos(...)-einmal-1360714.html

als je beetje duits kunt is dit wel een aardig stukje waarom 3cilinders voor kleine autos juist beter zijn.

[..]

meer werk om te bouwen maar je krijgt dezelfde balans als met een 6cilinder
Hmmmm ik snap het wel een beetje. 720 / 3 = 240. Dus bij elke 240 graden hoek van de krukas, gaat zo'n cilinder wat doen. Maar de 3 cilinders krijgen trillingen die niet door elkaar op te heffen zijn, want je raakt meerdere punten van het krukas dus dat hele ding trilt. Er is dus alsnog zo'n balansas nodig ja. Volgens mij staat dat ook in het artikel als ik het goed begrijp. Tuurlijk kan je dan (nagenoeg) een net zo goed draaiende motor krijgen als een i6 (en cheaper), maar nooit perfect als een i6 ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:46 schreef Tarado het volgende:
Of het allemaal technisch verantwoord is weet ik niet maar V8 rijdt toch het prettigst
Bij een V8 werkt het volgens mij weer heel anders, doordat de zuigers van de eerste bank niet gelijk staan krijg je alsnog trillingen, maar dat wordt opgeheven door een contragewicht. Doordat een V8 (bijna) altijd 90 graden staat werkt dat precies goed waardoor nagenoeg alle trillingen verdwijnen en de motor dus perfect loopt. Ook niet slecht dus :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou het zit zo: een verbrandingsslag duurt bijna een volle slag van een zuiger. Maar niet helemaal. Met een 4 cylinder motor heb je elke 180 graden een verbranding, maar de kracht (voortkomend uit het expanderen van de lucht), duurt geen 180 graden maar iets van ik meen ergens bij de 155 graden rotatie.) Je hebt dus steeds even geen aandrijvende kracht op je krukas.
Met een 5 cylinder heb je dat wel. Elke 144 graden geeft een verbranding, er is daardoor een soortement overlap tussen de verbrandingsslagen.
Daarom loopt een 5 cylinder stationair ook soepeler dan een 4 cylinder.

Ik verzin dit niet maar heb dit ook in een technisch blad gelezen.
Ik heb een poos een 5 cylinder gereden - 't is echt niet onaardig hoor. En dan het specifieke geluid. O+
Wat je zegt klinkt logisch :P maar dan heb je dus net als een 3-cilinder een balansas nodig. Geen dubbele zoals de meeste 4-cilinders, maar in principe loopt een 5 dus het zelfde als een 3. Bestaat er eigenlijk ook een V5? :P
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:25:12 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104285271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat je zegt klinkt logisch :P maar dan heb je dus net als een 3-cilinder een balansas nodig. Geen dubbele zoals de meeste 4-cilinders, maar in principe loopt een 5 dus het zelfde als een 3. Bestaat er eigenlijk ook een V5? :P
O ik had verwacht dat ik afgebrand zou worden met mijn uitleg...
V5 bestaat misschien wel, maar ben het nog niet tegengekomen.
Werkplek
(zelfst. naamw.)
pi_104285423
Nah ik ben ook niet echt technisch. Je leest weleens wat he en het meeste klinkt dan logisch haha. Ik heb nog nooit een motor van binnen gezien dus weet alleen de theorie een beetje. Wat ik in ieder geval weet is dus dat een boxermotor perfect loopt, net als een i6 en een V12. Maar doordat er geen vibraties zijn wil dat nog niet zeggen dat je de beste motor hebt gemaakt. Prijs en formaat zijn meestal veel belangrijker. Daarom dat zo'n 5 cilinder op zich nog wel een leuke uitvinding was omdat het dan nog wel in de meeste FWD auto's paste in tegenstelling tot een i6.
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:35:20 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104285471
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:25 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

O ik had verwacht dat ik afgebrand zou worden met mijn uitleg...
V5 bestaat misschien wel, maar ben het nog niet tegengekomen.
had Volkswagen er niet één, de VR5?
pi_104285517
Inderdaad zo'n VR5 en VR6. Weet niet echt meer wat het verschil was tussen een normale V. Volgens mij waren ze iig compacter zodat ze in die kleine kutautootjes paste :P
pi_104293336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad zo'n VR5 en VR6. Weet niet echt meer wat het verschil was tussen een normale V. Volgens mij waren ze iig compacter zodat ze in die kleine kutautootjes paste :P
VR5/6 en V5 zijn 2 verschillende blokken he..

VR staat voor V-Row (teminste zo heb ik het geleerd).
De zuigers staan in een V-vorm, maar ook gelijk in lijn.. Volgens mij iets van 15 graden uit elkaar.
De cilinder kop is bijv. gewoon maar 1, in tegenstelling tot een V motor waar er gebruik wordt gemaakt van 2 cilinderkoppen, 1 voor elk cilinderrij:

De VR5 zelfde:

Quote van Tjabbo:
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:44:25 #116
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104295556
Hee, bijzonder. Zal ook wat steviger in elkaar zitten, en zal de koppakking minder snel scheuren.
Maar dat betekent dus ook dat de verbrandingsslagen niet allemaal met dezelfde interval plaatsvinden?
Werkplek
(zelfst. naamw.)
pi_104311539
Zit er aan te denken een oude BMW 3 serie te kopen, van voor '88.
Heb al lopen googlen, maar misschien hebben jullie nog tips waar ik behalve de roest nog op moet checken?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  zondag 13 november 2011 @ 11:47:58 #118
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104311708
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef WarPuppy het volgende:
Heb al lopen googlen, maar misschien hebben jullie nog tips waar ik behalve de roest nog op moet checken?
Koppakking, wielophanging (zowel schokdempers & veren als ook de fuseekogel), of alle deuren goed openen en sluiten zonder rare kieren enzo (anders botsing gehad en is het wat ontzet)....
Nouja, al dat soort dingen.
Het blijft altijd een gok of je geluk hebt of dikke pech. Maarja als 'ie al 23 jaar oud is....
Werkplek
(zelfst. naamw.)
  zondag 13 november 2011 @ 12:05:12 #119
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104312117
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm

Als je geen Duits kan lezen, heb je misschien wat aan al die plaatjes van roestplekken. :P
  zondag 13 november 2011 @ 12:40:00 #120
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104312977
En de eerste indruk is vaak ook de beste. Als je direct zoiets hebt van 'nou, dit weet ik niet hoor', dan niet doen.
Werkplek
(zelfst. naamw.)
pi_104313082
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef WarPuppy het volgende:
Waarom niet van voor '87? Verder moet je bij een E30 eigenlijk naar alle punten kijken :') natuurlijk roest (dorpels, krikpunten, wielkasten, kofferbak), maar ook versnellingsbak, koppeling, remmen (remleidingen), uitlaat (lek?), dempers, diff, motor (tikken, kleppen, nokkenas). Stationair goed lopen is ook wel belangrijk, startmotor, lmm. Sommige worden te warm als ze stilstaan of als de zon schijnt, visco, thermostaat, radiateur. Distributieriem niet vergeten als je een 6-cilinder koopt.

Eerste indruk zegt niet altijd wat, er zitten wrakken tussen die heel mooi lijken en andersom. Veel E30's hebben al 10 eigenaren of meer gehad, dan weet je het ook wel een beetje. Onderhoud zal je altijd houden maar sommige dingen kun je zelf doen :P
pi_104313554
precies, waarom niet een VOOR 87?
Quote van Tjabbo:
  zondag 13 november 2011 @ 15:36:01 #123
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_104318377
Yo ik heb een E36 316 automaat. Nu heb ik 2 keer gehad dat als ik na een dagje werken mijn auto startte dat hij dan niet van zijn plek kwam als ik gas gaf. Maakte wel toeren als ik gas gaf en.. hoe zeg ik dit.. Hij draaide niet stationaire als ik van de gas ging. Dan doet ie woem woem woem woem :') wat de fuuuuck is dit? Doet ie ook wel eens als ik bij een stoplicht sta maar dan heel licht. Als ik hem dan van D naar N schakel houdt het op. Ik ben al een tijdje weer bezig met een voltijd opleiding dus ik heb niet echt het geld om naar een garage te gaan om het te laten checken. Laat staan fixen :') Dus ik hoop dat ik er nog een tijdje mee kan rijden.. Heb ook 6000 km geleden een nieuwe riem erop laten gooien.. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door PhatBassBoom op 13-11-2011 15:57:07 ]
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
pi_104322986
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:36 schreef PhatBassBoom het volgende:
Yo ik heb een E36 316 automaat. Nu heb ik 2 keer gehad dat als ik na een dagje werken mijn auto startte dat hij dan niet van zijn plek kwam als ik gas gaf. Maakte wel toeren als ik gas gaf en.. hoe zeg ik dit.. Hij draaide niet stationaire als ik van de gas ging. Dan doet ie woem woem woem woem :') wat de fuuuuck is dit? Doet ie ook wel eens als ik bij een stoplicht sta maar dan heel licht. Als ik hem dan van D naar N schakel houdt het op. Ik ben al een tijdje weer bezig met een voltijd opleiding dus ik heb niet echt het geld om naar een garage te gaan om het te laten checken. Laat staan fixen :') Dus ik hoop dat ik er nog een tijdje mee kan rijden.. Heb ook 6000 km geleden een nieuwe riem erop laten gooien.. ;(

Check je bak olie, dit doe je met draaiende motor in de D (met iemand op de rem getrapt) door de Rode pijlstok achteraan je blok er uit te halen.

En anders is je koppelomvormer of je bak na de klote, zou gewoon een 2e handsje op de kop tikken voor een tientje of 5 of een meijer..
Quote van Tjabbo:
pi_104343246
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2011 12:59 schreef Turquaz52 het volgende:
precies, waarom niet een VOOR 87?
Ik zat ook te denken aan een rond '85. Ok, eigenlijk gewoon de standaard punten bij een wat oudere auto. Viel mij op dat er, als je zo op internet rondkijkt, weinig BMW's met echte roest zijn. Althans, het wordt niet vermeld :')

@Hyperdude, tnx, nuttig stukje!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_104345636
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:04 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Ik zat ook te denken aan een rond '85. Ok, eigenlijk gewoon de standaard punten bij een wat oudere auto. Viel mij op dat er, als je zo op internet rondkijkt, weinig BMW's met echte roest zijn. Althans, het wordt niet vermeld :')

Ik kan je een 323i aanbieden, dit is volgens mij een 82'er, de eerste jaar van de E30 (in het zelfde jaar werd de e21 nog gemaakt).
Loopt op 5 poten, waarschijnlijk zit 1 klep vast door het lang stil staan (6 jaar stilgestaan)..
Heeft een LPG installatie van 100L achterin en hij zou wel graag een paintjob willen.. bodem is nog HARD.

Je hebt wat werk er aan, maar je rijdt wel een ubervette bak dan.. ;)
Quote van Tjabbo:
  maandag 14 november 2011 @ 10:59:02 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104345695
quote:

[..]

Volgens mij zijn de E30's berucht om hun roest bij de voorruitstijlen :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104348387
Gisteren mn winterset onder gepleurd. Geen getril gelukkig(is een gebruikte set)
Had probleem met 1 wielbout die er maar niet af wilde. Buurjongen bij gehaald die kreeg m ook niet los :P
Uiteindelijk met WD40 laten inwerken en alle andere velgen vervangen en vervolgens kwam hij met een schrik wel los.
Maten:
195/65/15
Mn normale set:
205/60/15

Nu nog kijken of ze beter zijn dan mn normale banden in de winter.

Aan de voorkant heb ik de 2 banden met minder profiel gedaan en achter met de meeste profiel(scheelt 1/2 mm). Ik heb liever onderstuur dan overstuur en natuurlijk dat ik meer grip achter heb ivm de aandrijving.
pi_104348506
quote:

[..]

roest op schermen en deuren e.d. zou ik me niet druk maken. die kan je simpel vervangen.

Roest bij je raamrand (voorruit onderkant) is wel een probleem.
Zo ook roest onder/achter de zekeringenbak (goed kijken onder de motorkap)
dan hebben ze allemaal bij de "krikpunten" roest ... zolang er geen gaten zitten weinig om je druk over te maken...

achterbrugrubbers zijn vaak versleten > kutklus

verder alle rubbers va ophanging e.d. zijn meestal aan vervanging toe bij een 2ehands E30.
pi_104355228
Ik ontvang net de bevestiging. Mij nieuwe 116i wordt 12 januari geleverd. *O*
  maandag 14 november 2011 @ 18:30:31 #131
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104361319
Zo, 2 schrikmomentjes gehad vandaag. Vanochtend was het geen vlot starten zoals normaal, maar een vermoeid zwoegen wat 'ie deed. En dat bij -2 graden. En net als je op tijd staat.
Gelukkig ging het starten nog net, met een grom sloeg 'ie aan. Dus.... Een nieuwe accu erin leggen zou misschien geen verkeerde actie zijn.

En ik check geregeld mijn oliepeil enzo...Echter...
Ik reed vanmiddag naar huis, en onderweg zie ik zo'n 'uitroepteken driehoekje' bij de kilometerstand staan. Maar die staat er wel vaker.
Ik kies in het menu even die check, en zie een geel oliedruk symbool in het display.

Ik schrok flink. Maarja, verder geen rode symbolen in het display. Maar toch zo snel mogelijik gestopt (bij de supermarkt), en oliepeil gecheckt. Is inderdaad op mimimum level maar nog wel boven het streepje. Dus hij waarschuwt nogal op tijd. Toch morgen maar even aanvullen....

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 14-11-2011 21:08:28 ]
Werkplek
(zelfst. naamw.)
  maandag 14 november 2011 @ 18:33:24 #132
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104361490
Iemand nog een tip voor een goed merk accu?
Werkplek
(zelfst. naamw.)
  maandag 14 november 2011 @ 18:41:13 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104361904
Moll

http://www.stern.de/auto/(...)rietest-1631885.html

Originele BMW accu's zijn vast ook niet slecht. De laatste is bij mij na 8 jaar vervangen.

[ Bericht 97% gewijzigd door Hyperdude op 14-11-2011 18:47:30 ]
pi_104361909
Varta
Quote van Tjabbo:
  maandag 14 november 2011 @ 18:45:46 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104362157
Die zijn (te?) duur.
Volgens mij. :)
  maandag 14 november 2011 @ 19:13:40 #136
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104363664
Kijk hier even voor accu's
Goede ervaringen met deze zaak, en geen verzendkosten ...

http://accuweb.nl/auto-ac(...)emium-30-meer-power/
pi_104364540
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:

[ afbeelding ]

Ik schrok flink. Maarja, verder geen rode symbolen in het display. Maar toch zo snel mogelijik gestopt (bij de supermarkt), en oliepeil gecheckt. Is inderdaad op mimimum level maar nog wel boven het streepje. Dus hij waarschuwt nogal op tijd. Maar toch morgen maar even aanvullen....
Die brandt zo vaak bij mij, daar is ie voor haha. Vlak voor het minimumoliepijl gaat ie bij mij branden als je de motor uitzet. Als ie in de buurt van minimum komt dan blijft ie constant branden. Verder heb ik het niet geprobeerd natuurlijk want dat lijkt me niet al te goed voor de motor. Wel goed dat het zo precies werkt. Bij m'n oudere BMW's kwam ik er na weken pas achter dat er GEEN olie in zat :') :D
pi_104375856
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Die brandt zo vaak bij mij, daar is ie voor haha. Vlak voor het minimumoliepijl gaat ie bij mij branden als je de motor uitzet. Als ie in de buurt van minimum komt dan blijft ie constant branden. Verder heb ik het niet geprobeerd natuurlijk want dat lijkt me niet al te goed voor de motor. Wel goed dat het zo precies werkt. Bij m'n oudere BMW's kwam ik er na weken pas achter dat er GEEN olie in zat :') :D
Had ik met mn vorige E39. Oliesensor was kapot dus ik hoorde dat er geen olie meer in zat aan de kleppen die begonnen te tikken. Hij klonk als een 525tds dan :'')
pi_104378929
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:04 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Had ik met mn vorige E39. Oliesensor was kapot dus ik hoorde dat er geen olie meer in zat aan de kleppen die begonnen te tikken. Hij klonk als een 525tds dan :'')
Is echt gezond voor je motor.. :D Moetje vaker doen! :P
Quote van Tjabbo:
pi_104378989
Ik mis me BMW soo... ;( Hoop dat ze lekker slaapt onder dat warme deken zeil..
Volgende week krijgt ze lekkere leren interieur er in, moet haar ietsjes warmer houden.. O+

Mijn hart :'(
Quote van Tjabbo:
pi_104380060
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2011 22:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is echt gezond voor je motor.. :D Moetje vaker doen! :P
Ja van het olieverbruik van de E39 werd ik echt een beetje moe van. Wat ik er ook in gooide...om de 2 maanden 5 liter. De vorige eigenaar had die auto zo erg mishandeld(oude man) dat hij alleen de apk heeft gedaan. De oliefilter was keihard geworden en bij het vervangen van de koppakking zagen we dat er allemaal harde aangekoekte olieresten waren. De vanos lag gewoon droog doordat de olieslang(carter?) helemaal verstopt zat met verharde olie.
Bij het vervangen van de koppakkingen waren de klephoesjes ook vervangen en toen zoop ie minder olie. Ik werd daar echt niet blij van.

De 323ti daarintegen zuipt NIKS. Heb hem al 1 jaar en alleen bij de apk in mei heb ik de olie maar laten vervangen. Nog nooit is hij onder de Max gekomen :) Geen getik niets
pi_104380435
Nice..

Nou ik ben er achtergekomen dat de Turbo van me Mk2 ook niet meer 100% is.. Ik wist wel dat er wat olie in de intercooler buizen etc mocht zitten, maar merk nou ook als ik de toerental op constant +2000RPM hou dat er dan goed gaat roken achter..

Ik denk dat de turbo dan via keering de inlaat kant olie in de motor gooit, of via de uitlaatzijde olie rechtstreeks in de uitlaat dumpt..

Het kan nou geen kwaad, maar wil het wel op termijn vervangen.. Heb net de olie ververst, kijken hoe lang ie er mee kan doen..
Quote van Tjabbo:
pi_104387822
Hebben de E36 deurrubbers op de deuren? Mijn Compact heeft dat niet en wanneer ik met 100km/h ga dan hoor ik hele tijd de wind. Wanneer ik met mn duim de bovenkant van de deur naar buiten duw dan wordt het geluid harder.
Van mijn E39 weet ik dat ik daar ook rubber had. Klopt het dat de E36 geen rubber daar heeft? Iemand een optie tegen dat geluid?
pi_104387910
whut? Jij ziet gewoon gelijk je chasis als je de deur opent..? :P

Tuurlijk hebben ze deurrubbers.. :D

Maar jij hebt een compact, dus misschien dat ze niet alleen op de kont maar ook op de rubbers hebben bezuinigd.. :')
Quote van Tjabbo:
pi_104388111
O+ O+
Quote van Tjabbo:
pi_104388244
Jammer van die blauwe achterlichten op de mk2....
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:09:02 #147
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_104388260
vind het grappig hoe snel je een aso rijder wordt met een auto die dat ondersteund.

"Hey wist niet dat je deze bocht ook met 90 kon nemen"
"hey 150 in ze 4 gaat ook"

:P
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_104388492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Jammer van die blauwe achterlichten op de mk2....
Jij kijkt naar een Mk2, terwijl er een fucking 4.9 V8 M5 motor in een e36 ligt..? :')
wehehhehehe.. Geniaal :D
Quote van Tjabbo:
pi_104388493
Dat maakt je niet direct een aso rijder :P als je mensen daarna rechts inhaalt omdat ze die bocht te traag nemen dan wel :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:23:33 #150
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_104388656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat maakt je niet direct een aso rijder :P als je mensen daarna rechts inhaalt omdat ze die bocht te traag nemen dan wel :D
Het ergste is nog de snelheid. Ik kom van een 1,9tdi skoda octavia. dus ben nog de herrie gewend als je harder dan 150 rijdt. In de 320d merk je dus niets van dat je zo hard rijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')