http://auto.marktplaats.n(...)five-o-bmw-735i.htmlquote:geen 2e in nl en waarschijnlijk ook niet op Hawaii![]()
Ik had straks het toppunt... komt iemand me voorbij met z'n mistachterlicht aan (dat zou moeten betekenen: zicht <50m), maar wel met ruim 100 bubeko knallen terwijl je amper zicht hebt...quote:Op zondag 20 november 2011 13:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, terecht dan
Nu trouwens fucking mistig hier, gisteravond ook al en grappig hoe mensen nog blijven kleven achter elkaar op de rechterbaan.
Op TV zag ik een S500 en een recente 7-serie staan achterin de botsing op de A31.quote:Op zondag 20 november 2011 15:40 schreef gebrokenglas het volgende:
...
Oops, is het zo weinig afstand?
Sindsdien probeer ik altijd nog meer afstand te houden dan voor m'n gevoel nodig is.
Tja ach. Ik reed ook net even van Amsterdam naar Hoorn. Mistlampen voor doe ik dan gewoon constant aan, maar m'n mistachterlicht alleen op de snelweg want daar was het toch wel behoorlijk mistig hoor. Ik reed wel gewoon normale snelheid, 120, maar vooral op de rustigere plekken waar je dus geen enkel lichtpuntje voor je ziet, is die mistachterlicht toch wel handig omdat die net wat feller is. Maar je krijgt er wel hoofdpijn van als je achter iemand rijdt met dat ding aan zo fel is hetquote:Op zondag 20 november 2011 17:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik had straks het toppunt... komt iemand me voorbij met z'n mistachterlicht aan (dat zou moeten betekenen: zicht <50m), maar wel met ruim 100 bubeko knallen terwijl je amper zicht hebt...
Ja maarja mensen denken dat die dingen een oplossing bieden net als dergelijke electronica zoals ABS ASC etc. Het is alleen een hulpmiddel en meer niet.quote:Op zondag 20 november 2011 19:04 schreef Mikkie het volgende:
Nah, als alles voor je ineens stil staat helpt die adaptiefunctie ook niet meer
Dat zijn dezelfde mensen die winterbanden kopen en vervolgens met 120 over een ijsplaat jakkeren, 'want ik heb toch winterbanden en ESP?'quote:Op zondag 20 november 2011 19:20 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja maarja mensen denken dat die dingen een oplossing bieden net als dergelijke electronica zoals ABS ASC etc. Het is alleen een hulpmiddel en meer niet.
Yep, vorig jaar begon mn collega er ook over dat hij hard kon rijden omdat hij toch abs had waardoor hij goed/sneller kon remmen. ABS en ijs gaat simpelweg niet samen.quote:Op zondag 20 november 2011 19:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die winterbanden kopen en vervolgens met 120 over een ijsplaat jakkeren, 'want ik heb toch winterbanden en ESP?'
Moet bij dit soort discussies altijd denken aan deze:quote:Op zondag 20 november 2011 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk heus wel dat mensen met adaptive cruise control ook gewoon het rempedaal gebruiken hoorJe vertrouwt wel erg veel op technologie als je in kleermakerszit op je stoel zit en dan maar hoopt dat het goed gaat
Ja dan zijn er dus van die types die dan niet meer de rem intrappen omdat ze deze systeem hebben? :'')quote:Op zondag 20 november 2011 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Moet bij dit soort discussies altijd denken aan deze:
zolang je toch maar recht vooruit gaat is er weinig aan de handquote:Op zondag 20 november 2011 19:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die winterbanden kopen en vervolgens met 120 over een ijsplaat jakkeren, 'want ik heb toch winterbanden en ESP?'
Met velgen erbij? Of doe je een swap met je huidige velgen?quote:Op maandag 21 november 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
ik ga winterbanden fiksen! ga niet meer het risico nemen dat ik vaststa/niet wegkomen.
300 euro incl. montage voor pirelli's.
Toch wel een zwarte?quote:Op maandag 21 november 2011 15:16 schreef Goddelijker het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden! M'n ouders hebben gisteren een 118i gekocht uit 2007. Krijgen hem aankomend weekend of volgende week.
Ik heb ze sinds vorig week zondag over. Nog niet echt mega grip opgevallenquote:Op maandag 21 november 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
ik ga winterbanden fiksen! ga niet meer het risico nemen dat ik vaststa/niet wegkomen.
300 euro incl. montage voor pirelli's.
Donkergrijs is het geloof ik.quote:Op maandag 21 november 2011 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toch wel een zwarte?
Ken je lekker poetse
nieuwe banden?quote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik heb ze sinds vorig week zondag over. Nog niet echt mega grip opgevallen
Dat komt wel tegen de tijd dat het gaat ijzelen en sneeuwen.quote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Logisch nietquote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
slijtage aan wat?quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Logisch nietwinterbanden hebben alleen meer greep in de S N E E U W. Dat gelul met onder de 7 graden al is bullshit, vooral als het wegdek dan nog nat is ook. Zomerbanden presteren dan altijd beter, tenzij je zomerbanden ook al een flutmerk waren met weinig profiel. Daarom vind ik dat hele winterbanden gedoe de laatste tijd nogal overdreven worden. Het is hier geen antarctica... meestal hebben we een paar weekjes sneeuw en dan is het weer over. Dan pak ik de trein wel
voor de rest van de "winter" zit je met meer benzineverbruik, meer slijtage, langere remweg en minder grip.
heb nog een setje kroonkurkvelgen liggen, daar komen ze op.quote:Op maandag 21 november 2011 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Met velgen erbij? Of doe je een swap met je huidige velgen?
Aan de bandenquote:
Je neemt de trein, of de kia picanto van je vrouw?quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Aan de bandenwinterbanden slijten sowieso al wat sneller dan zomerbanden, maar nog meer als het niet koud is. En de 3 maanden dat meeste mensen ze eronder hebben is het echt niet altijd 0 graden. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat het gemiddeld 25 dagen per jaar sneeuwt, maar dat is dan vooral een paar vlokjes die niet eens echt blijven liggen.
Maar ik zeg niet dat winterbanden compleet nutteloos zijn hoor. Vooral als je brede banden hebt en RWD (zoals ik) dan is het al snel een goede investering. Als het dan nattig is heb je sowieso al meer grip doordat de band gewoon veel smaller is. Ik weet zeker dat ik ook niet weg kom, of klem kom te zitten, als ik in de sneeuw ga rijden met m'n 255 maar dan gebruik ik de auto gewoon niet
De treinquote:Op dinsdag 22 november 2011 12:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je neemt de trein, of de kia picanto van je vrouw?*grapje*
Verbazend hoe goed die lichte autootjes met de smalle banden en het lage gewicht door de sneeuw kunnen ploeteren.
Dat zouden meer mensen, die geen winterbanden willen aanschaffen, moeten doen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet zeker dat ik ook niet weg kom, of klem kom te zitten, als ik in de sneeuw ga rijden met m'n 255 maar dan gebruik ik de auto gewoon niet
Klopt ja, ik had met m'n Almera hiervoor nooit een probleem in welke sneeuwbui dan ook, maar met de Bimmer heb ik het risico niet eens genomen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Verbazend hoe goed die lichte autootjes met de smalle banden en het lage gewicht door de sneeuw kunnen ploeteren.
16"quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:21 schreef Goddelijker het volgende:
Weet iemand welke maten stalen velgen er onder een 1-serie gaan?
Want ben namelijk aan het kijken voor een setje wintersloffen.
Als het moet, kan alles.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
Grrr ... voorremblokken moetten vervangen worden.. nog paar mm, Tis helemaal geen weer om te sleutelen ..
3 tientjes wissel ik remmen (voor), ongeacht welke type auto. (Standaard/vaste prijs)quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Of anders ff langs onze Turq, die heeft een volle garage tot z'n beschikking, met een brug, en een deur die dicht kan. Inclusief koffie, denk ik.
Da's mooi, niet duur. Als 't zover is laat ik het je weten. Speciale FOK! korting?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
3 tientjes wissel ik remmen (voor), ongeacht welke type auto. (Standaard/vaste prijs)
Koffie is senseo.
Ik heb trouwens nog 6 nieuwe, ik geloof merk Bosch, gloeipluggen - ooit bedoeld voor een BMW M51 blok - hier liggen. Ooit gedacht nodig te hebben maar dus niet meer.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:28 schreef Mikkie het volgende:
Voor hoeveel geld vervang je gloeibougies en motorsteunen?
Ik denk dat het bij Turq nooit zal eindigen in een happy endquote:
Zo'n Turkse massage?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij Turq nooit zal eindigen in een happy end
Heb je een onderdeelnummer? Want wie weet kan ik er wel vier gebruiken... heb geen idee of die krengen voor 4/6pitters hetzelfde zijn. Bij de e46 is dat wel, maar de M51 is nooit in een E46 geleverdquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog 6 nieuwe, ik geloof merk Bosch, gloeipluggen - ooit bedoeld voor een BMW M51 blok - hier liggen. Ooit gedacht nodig te hebben maar dus niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |