Ik heb net een tompouce opquote:
Nog maar even niet, maar bedankt voor het vragen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bodpa wil je in de OP? Zo ja met welke datum?
Ik ook Trix, heel erg!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:42 schreef Incantrix het volgende:
Bodpa, woah!!! Geweldig!Gefeliciteerd
ik hoop dat we nog lang samen zwanger mogen zijn
Ha ha, Kaassaus!quote:
quote:Documentaire over baby`s die geopereerd moeten worden terwijl ze nog in de baarmoeder zitten. Sonja uit Cardiff heeft een ziekte waardoor ze lichamelijk niet in staat is om kinderen te krijgen.
Ze heeft al meerdere miskramen gehad omdat stoffen in haar systeem de foetus aanvallen. Toch is ze weer zwanger en wordt er geprobeerd haar foetus door meerdere donortransfusies te redden.
In Glasgow heeft baby Olivia meerdere infecties aan haar longen en dit geeft te veel druk op het hartje. Artsen plaatsen een buisje in haar longen waardoor de druk wegvalt, maar Olivia trekt het buisje eruit in de baarmoeder.
Een aanstaande moeder in België is zwanger van een baby die een levensbedreigende ziekte heeft. De enige man die haar kan helpen, is professor Jan Deprest, die een methode heeft ontwikkeld om haar baby te kunnen redden.
enquote:Op de afdeling Verloskunde zijn dag en nacht klinisch verloskundigen, verpleegkundigen en kraamverzorgenden aanwezig. De gynaecoloog en kinderarts zijn buiten kantooruren niet continu aanwezig in het ziekenhuis. Ze zijn wel direct bereikbaar als het noodzakelijk is en ook een operatieteam is zonodig oproepbaar.
quote:epidurale verdoving: door middel van een ruggenprik wordt door de
anesthesist een verdovende stof rondom zenuwwortels gespoten. Deze
vorm van pijnstilling is dagelijks mogelijk tussen 08.00 en 22.00 uur.
Maar bij jou was het ook een uitputtingsslag.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier stonden ze op het punt om naar huis te gaan en moesten toen blijven om mij nog inwendig te hechten onder algehele narcose.
Ik heb geen sorry gezegd. Ik had net een kind op de wereld gezet man
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:19 schreef Fee-nix het volgende:
Goed idee van die geboortetens NTS. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Heb er ook wel veelbelovende dingen over gelezen. Ik hoop dat je uitslagen gewoon goed zijn, maar ik ga er inderdaad ook wel vanuit dat als er iets mis was dat je dan allang gebeld was!
TJ hoe is het met jou? De kleine vandaag nog goed gevoeld?
Ja ben ik weerquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:35 schreef bitterend het volgende:
NTS Als er echt wat was had ze denk ik allang gebeld!![]()
![]()
Gelukkig voel je je goed!
Nog nooit van geboorteTENS gehoord...zal zo even lezen!
Ben ook benieuwd hoe het met TJ is! en Poezebeest! mag je maandag naar huis?
Das remifentanil. Schijnt de scherpe kantjes van de weeën af te halen. Ik heb er bij de bevalling om gevraagd , maar de verloskundige zei dat ik beter voor een ruggenprik kon gaan omdat ik nog wel een tijdje te gaan had en je lichaam als het ware went aan de remifentanil (waardoor het effect verdwijnt).quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:36 schreef TimeJumper het volgende:
Incantrix dat pompje met knopje wat jezelf kunt bedienen, verzacht dat dan de weeén? want het neemt de weeën niet helemaal weg toch?
Het lijkt me ook minder eng dan een ruggeprik...
Blij dat alles goed blijkt te zijn met je kleintje.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:51 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
[..]
Ja ben ik weer![]()
Toch naar het ziekenhuis geweest voor een hartfilmpje van de baby.
Had ik weer op internet zitten lezen over te weinig vruchtwater, niet doen![]()
en kwam daar ook tegen dat je de baby ook "te goed" kunt voelen.
En dat was aardig het geval, gisteren, eergisteren en vandaag. Het doet gewoon soms echt zeer als die draait.
Dus wij naar het ziekenhuis want we moesten toch nog een rondleiding bij de verloskamers krijgen en daarna gelijk zo'n filmpje gevraagd.
Ik moet zeggen zonder verder moeilijk gedoe deden ze dat.
En gelukkig was dat goed, dus iets geruster tot maandag. En dan eens horen wat de gyn zegt.
<knip>
Ik zit al heel de zwangerschap aan de ijzerpillen. Je **** gaat er ontzettend van stinken
Ik ookquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:01 schreef Incantrix het volgende:
Ik ook, en ik heb liggen slapen tussen de weeën door![]()
Dit klopt ookquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:43 schreef octopussy het volgende:
[..]
Das remifentanil. Schijnt de scherpe kantjes van de weeën af te halen. Ik heb er bij de bevalling om gevraagd , maar de verloskundige zei dat ik beter voor een ruggenprik kon gaan omdat ik nog wel een tijdje te gaan had en je lichaam als het ware went aan de remifentanil (waardoor het effect verdwijnt).
Ja dat. En dan op een gegeven moment dat ding haast aan de kant flikkeren omdat ie niet genoeg doet. En dan vergeten dat je weer drukken kuntquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:18 schreef Orea het volgende:
Ik was alleen maar aan het drukken100 x per seconde ofzo
en dan blij als ik weer een piepje kreeg
Hier bleek achteraf dat de remifentanil pomp nog helemaal niet zo hoog stondquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:19 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja dat. En dan op een gegeven moment dat ding haast aan de kant flikkeren omdat ie niet genoeg doet. En dan vergeten dat je weer drukken kunt
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:22 schreef flugeltje het volgende:
Inca wat heerlijk om jou hier te zien posten
Oh dat geeft weer moed, ik heb het helemaal niet op naalden en zeker niet in je rugquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:16 schreef octopussy het volgende:
IJzerpillendaar moest bij mij echt lactulose bij want anders was het niet te doen. Geef mij maar gewoon een cola-infuus
![]()
Dat beweegbare bed op de verloskamerstoen ik mocht persen was het in een mum van tijd gehalveerd en beenbeugels aan toegevoegd. Ik vond het echt zo grappig om te zien. Maar ik had dan ook een ruggenprik dus ik was lekker relaxed.
Tijdens de persfase bij de weeën keihard geperst en dan tussendoor telkens een paar minuten beetje grapjes zitten maken met de gyn.
De ruggenprik zelf vond ik ook niet eng. Je krijgt eerst een klein verdovend prikje in je rug en dan zetten ze pas de prik. Merk je dus als het goed is niet zo veel van.
Ja en dat, ik ga daar maar op rekenenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:14 schreef Aventura het volgende:
Owja en je angst of tegenzin voor naalden en infusen verdwijnt als sneeuw voor de zon bij pijnlijke of langdurige weeën, trust me
Wij houden je handje wel vastquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
![]()
Eigenlijk durf ik nog niet zo goed, maar hey, een paar dagen met Vlindur hier is te leuk om te laten liggen he?
Vlindur![]()
Madam-april, tijd voor een zwangershapstestje? Innestelingsvloeding kan, bij mij was dat ook vaak wat bruinverlies.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Tj ruggeprik voel je van t zetten geen reet.. Enige wat ik voelde was Dat ze ff tegen de wervels drukten om te voelen.
Okquote:Op zondag 30 oktober 2011 08:29 schreef Asyniur het volgende:
Fee-nix, kom toch gezellig over Jesper kletsen in het dreumestopic
Ik weet dat er SPH's 's nachts dichtgaan, omdat er niet genoeg mensen beschikbaar zijn. Dan is er vaak alleen een nood-team aanwezig, maar een ambulance zal je dan naar een ander ziekenhuis brengen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:36 schreef bitterend het volgende:
Ik vraag me wat af...OK personeel die naar huis gaat..maar hoe doen ze het bij de SPH?? daar hebben ze toch ook OK personeel? lijkt mij dat altijd iemand dienst heeft of niet? gyn snap ik dat die kantooruren hebben...
Misschien voor de zekerheid een testje doen? Is er een reden dat de pil minder zijn werk gedaan heeft (vergeten, diarree)? Daardoor zou je ook eerder een kleine bloeding kunnen krijgen..quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:25 schreef madam-april het volgende:
hoi allemaal,
ik zit met een vraag, ik had deze week ongesteld moeten worden maar dat is niet gebeurt alleen had ik vorige week wel twee dagen een beetje bruin slijm. Ik ben aan de pil waardoor mijn menstruatie normaal heel regelmatig is, maar nu was het dus bijna een week eerder en ook niet echt bloed zoals normaal. Denken jullie dat het bruine slijm wat ik vorige week had gewoon mijn menstruatie was die te vroeg was of zou het een innestellingsbloeding kunnen zijn?
Oh echt?quote:Op zondag 30 oktober 2011 07:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Het deed mss geen pijn, maar je voelt wel degelijk wat hoor!
Zeker als het niet lukt en ze gaan zitten peuren.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:05 schreef Faithz het volgende:
Wij zijn lekker aan het genieten in ons nestje met onze kleine vent en dan is er ineens nog maar weinig tijd voor Fok! Maar hier gaat het super.
Ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat!
En met de meid van Susie?
Ik ben normaal zo nuchter, al raak ik m'n baan kwijt, geen probleem, vind wel een nieuwe. Een huis, vervangbaar, trouwen, ach waarom. Maar met deze beeb denk ik elke dag, oh god is het wel goed? Is het geen lege vruchtzak? Zou t nou bij mij ook mis gaan met 8 weken etc etc. Wat kan je jezelf gek maken he.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:29 schreef clauwheee het volgende:
Inderdaad KatyM, ik kan de dagen ook wel vooruit kijken. Deze nuchtere Grunningse is zo onzeker als de pest. Ik tel echt af naar 8 november, dan heb ik de eerste echo. We zitten dicht bij elkaar!
Ik ben er ook bang voor. Ik kijk nu maar uit naar volgende week, weer een week verderquote:Op zondag 30 oktober 2011 19:22 schreef Fee-nix het volgende:
O vreselijk is dat wachten he KatyM! Dat duurt zooooo lang. Niks aan te doen ben ik bang.
En toch gaat dat gebeuren, ik voel 't aan m'n waterquote:Op maandag 31 oktober 2011 08:22 schreef Incantrix het volgende:
Nou, technisch gesproken een plusjeMaar ik hou mezelf vooralsnog pupo tot een week of 12, we durven er nog niet vanuit te gaan dat het deze keer zomaar ineens goed zal gaan
Even inbreken, foliumzuur helpt ook bij kuitkramp! Veel vrouwen slikken dat niet meer na de 12 weken, maar bij kuitkramp is het wel aan te raden. Het hielp bij mij in elk geval bij kuitkramp én bij mijn restless leggs...quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:20 schreef Incantrix het volgende:
voor jou, Evenstar!
Ennuhm, in het kader van de kuitkramp: ik meen dat Xenia tijdens mijn zwangerschap van Stef kwam met de tip om sunlight-zeep onder je matras aan het voeteneinde te leggen (ik meen een paar cm. Van de bedrand aan de zijkant af, maar hang me er niet aan op). Hoe het werkte wist niemand, maar er waren volgens mij meerdere dames die er baat bij hadden. En nouja, een blokje zeep van een paar euro (hier in elk geval te koop bij de plusmarkt) kun je je denk ik geen al te grote buil aan vallen
Pffff da's veel of niet? Waarom slik je nog zoveel?quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:48 schreef flugeltje het volgende:
Zou het daarom zijn dat ik er eigenlijk geen last van heb? Ook niet bij Willem... Ik slik 800mg foliumzuur per dag...
Ik heb voor Willem 4 miskramen gehad, ik slik daarom dubbele hoeveelheden zwangerschapsvitaminen en bij Willem ook nog aspirine... Eigenlijk meer onder het 'baat het niet..." mom dan dat het bewezen is hoorquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:09 schreef TimeJumper het volgende:
Nou respect voor je hoor Evenstar, petje af. Maar net als Deepfreeze wens ik je ook een veel voorspoediger zwangerschap
[..]
Pffff da's veel of niet? Waarom slik je nog zoveel?
Ik slik de "gewone" zwangerschapsvitaminen nog steeds, die standaardddingen waar alles in zit.
Ik heb gisteravond zijn beddegoed weer afgehaald, weer gewassenen weer opgemaakt dit keer mét dekentje.
Hij mag komen ik ben er klaar voor![]()
(en straks duurt he t nog 3 weken
![]()
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gister trouwens wel verschillende harde buiken gehad, ik denk dat m'n lichaam zegt dat ik het wat rustiger aan moet gaan doen....
[ Bericht 48% gewijzigd door flugeltje op 31-10-2011 10:47:35 ]Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
ga slapen mensch, ieder half uur is er 1quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:21 schreef Asyniur het volgende:
Pff, kindlief is weg en ik wil slapen! Alleen nou moet ik wachten op de loodgieter die rond de middag komt. Zucht...
quote:Ow en ik weet even niet meer wie het idee had dat haar bekken doormidden lag, maar hier hetzelfde.
quote:Maarrrr ik voel de baby!![]()
Heel herkenbaar, want bekkenpijn.... Aan de bel trekken bij een fysio dus!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:22 schreef Kuukske het volgende:
Wat een dotje Fluug.
Even een vraag, want ik wil niet klagen. Maar wel weten.
M'n stuitje! BOH! Wat een pijn als ik lang (en ik zit nu pas 3,5 uur) op m'n bureastoel zit??
Natuurlijk wel met plaspauzes, sociaal hangen bij collega's (staand) enzo. Maar damn.
Herkenbaar voor iemand? Tips iemand?
Net zo'n druktemaker als Harry dus het zal wel een jungske zijnquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:24 schreef Cooki het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
en... schopt ie als n jungske of mept ze als een maedje?![]()
Ah oké, daar moet ik morgen heen dus ik zal het eens aankaarten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:27 schreef innepin het volgende:
Heel herkenbaar, want bekkenpijn.... Aan de bel trekken bij een fysio dus!
quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:29 schreef Kuukske het volgende:
Oew Asy, dan kunnen Pietertje en Smurf en Sjeng gezellig playdaten. En de broers kunnen opletten.
Lekker onderuit zakken,quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:22 schreef Kuukske het volgende:
Wat een dotje Fluug.
Even een vraag, want ik wil niet klagen. Maar wel weten.
M'n stuitje! BOH! Wat een pijn als ik lang (en ik zit nu pas 3,5 uur) op m'n bureastoel zit??
Natuurlijk wel met plaspauzes, sociaal hangen bij collega's (staand) enzo. Maar damn.
Herkenbaar voor iemand? Tips iemand?
Ben net t erug van controle, weer andere gyn, die weer een echo deed, zei dat het vruchtwater wel verminderd was maar dit was normaal aan het eind van de zwangerschap maar dat er nog genoeg zat.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:16 schreef Fee-nix het volgende:
Ja vind ik nou ook Kuukskewoensdag
![]()
. (En daarbij is het de thuiswerkdag van mijn man, dus als ik iets moet plannen, plan ik het altijd op die dag
)
Kom maaaaaaaaar baby van TJ, mama is er klaar voor. Hoe laat moet je vandaag op controle?
Nou en dan nog niks melden ook hé... Het is dat ik eens naar de balie stapte...quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:43 schreef Fee-nix het volgende:
Wat een zieken allemaal zeg! Beterschap. Hoop dat dit virusje ons overslaat.
Asy voelt de baby.
TJ voor niks zorgen gemaakt... Nouja gelukkig maar. En die wachttijden zijn superrrrr irritant!
Misschien als ik genoeg zeurquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:52 schreef bitterend het volgende:
TJ willen ze echt gaan inleiden bij 38 weken?
Nirak![]()
quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:55 schreef innepin het volgende:
TJ, fijn dat alles goed bleek te zijn. Ik vind je opmerking "ze kunnen 'm halen" geloof ik wel een beetje vreemd.. je hebt je zorgen gemaakt, alles blijkt ok te zijn, ze houden jou en baby goed in de gaten, dan is het toch beter dat je beeb gewoon op z'n plek blijft zitten tot ie er zelf klaar voor is, als je zelf geen noemenswaardige klachten hebt behalve dan je zorgen maken?
Ja ik ben ook een beetje vreemdquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:59 schreef bitterend het volgende:
Ja ik vraag me ook af of artsen dus echt een kind uit gaan halen omdat mama zat het zwanger zijn zat is![]()
![]()
Maareh ja ik heb voor de 6de keer een blaasontsteking
Hi Nirakquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:51 schreef Vlindur het volgende:
Haai Nirak
Heerlijk he, dat eigen wereldje
We hebben 2 foto's gehad, maar we willen veel meer Danne zien!
dat dus. dat vond ik de vorige keer ook al 'ja ik ben bijna 37 weken'van mij mogen ze m halen'quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:55 schreef innepin het volgende:
TJ, fijn dat alles goed bleek te zijn. Ik vind je opmerking "ze kunnen 'm halen" geloof ik wel een beetje vreemd.. je hebt je zorgen gemaakt, alles blijkt ok te zijn, ze houden jou en baby goed in de gaten, dan is het toch beter dat je beeb gewoon op z'n plek blijft zitten tot ie er zelf klaar voor is, als je zelf geen noemenswaardige klachten hebt behalve dan je zorgen maken?
aan de reacties te zien klaagt ze blijkbaar genoeg om op te vallenquote:Op maandag 31 oktober 2011 12:59 schreef covie het volgende:
Nou ja zo erg klaagt ze toch ook weer niet?
Mij nooit opgevallen eerlijk gezegd.
Snap wel dat jullie het raar vinden dat ze vraagt om een inleiding en als dat ECHT zo is, vind ik dat ook raar want het gaat wel om je kind. Maar ze is niet de eerste die klaagt dat ze er genoeg van heeft. En ik kan me best voorstellen dat je op het laatst denkt "laat maar komen".
Oke om ook daadwerkelijk om een inleiding te vragen gaat ver, maar ik las dat eigenlijk alsof ze dat meer als grapje zei (vandaar toch diesmiley's)
En als je net die docu van zembla hebt gekeken en dezelfde dag hoort dat het vruchtwater minder is, dan ging ik ook niet fijn het weekend in.
Daar hoor je me ook niet over. Dat snap ik helemaal...quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:59 schreef covie het volgende:
En als je net die docu van zembla hebt gekeken en dezelfde dag hoort dat het vruchtwater minder is, dan ging ik ook niet fijn het weekend in.
Ja tuuk mag je wel klagen, het ging hier alleen even over TJ die over het algemeen alleen máár negatief over haar zwangerschap kan praten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef Kuukske het volgende:
Ik durf nu eigenlijk niet te zeggen hoe godsvergeten @!#$@#!!@&^% zeer m'n stuitje doet..
JD heeft de beeb trouwens ook gevoeld dit weekend. Ik lag op m'n rug, hand op m'n buik en ineens voelde ik zon keiharde plop
. En toen zei ik tegen JD (die nog sliep
) "WHOAH! JE HAND SNEL! En toen voelde hij ook een plop
. Of zijn wij gek en kan dat nog niet bij eh... 19,5 week?
quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:59 schreef covie het volgende:
sinds ik in deze topic post eigenlijk...april dus.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:59 schreef covie het volgende:
Mij nooit opgevallen eerlijk gezegd.
Op t eind van de zwangerschap kan het afnemen. Als de placenta 'op' is, zeg maar uitgewerkt, gaat ie ook geen nieuw vruchtwater aanmaken. Maar dat is wel een ernstige situatie en als ik zo het commentaar van de gyn van TJ lees is dat bij haar nog niet aan de orde.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef McLaura het volgende:
Vruchtwater wordt toch constant aangevuld?
Jaaaaaaa dat kan!!!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef Kuukske het volgende:
Ik durf nu eigenlijk niet te zeggen hoe godsvergeten @!#$@#!!@&^% zeer m'n stuitje doet..
JD heeft de beeb trouwens ook gevoeld dit weekend. Ik lag op m'n rug, hand op m'n buik en ineens voelde ik zon keiharde plop
Dit...quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef flugeltje het volgende:
Enne, het zat zijn is iedereen wel eens, dat mag. Zoals al eerder gezegd; Niemand beweert dat de zwangerschap een roze wolk is.
en dat!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef bitterend het volgende:
tuurlijk is het niet altijd leuk enzo...maar na 8/9 maanden wat zijn zou 2/3 weken??
Ja tof toch!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef klavertje-4 het volgende:
ja Kuuks dat kon hier ook met die termijn! gaaf he!
Ik heb trouwens hetzelfde, ook veel last van stuitje. Nu oefeningen van de fysio gekregen die helpen wel redelijk.
Wat een botte opmerking zo zeg.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:50 schreef McLaura het volgende:
Ik lees die hele timejumper normaal gesproken niet eens, ik word doodmoe van het geklaag en gezeik.
[hartgeenmoordkuilmodus]
Neem een voorbeeld aan mensen die een echte rotzwangerschap hebben en proberen er het beste van te maken in plaats van te zwelgen in zelfmedelijden en je kind te willen laten halen met 37 weken.
[\hartgeenmoordkuilmodus]
Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:43 schreef innepin het volgende:
Ach ja, Soempie, da's Z&G-eigen, gaat in golfjes. Gaat vanzelf weer over
Had jij moeten lezen wat voor reacties ik kreeg op de simpele vraag kan ik naar het ziekenhuis rijden met weeënquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen.![]()
![]()
Cool Soempquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Soempie het volgende:
Gister kon m'n man de hartslag van de baby horen, door gewoon z'n hoofd op m'n buik te leggen.
Ja fee-nix dat is een goed idee! als je gewoon daar een info avond bezoekt? daar hebben ze wellicht een antwoord op!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:41 schreef innepin het volgende:
Bitterend jemig alwéér een blaasontsteking, hoe is 't mogelijk zeg?Pffrt. Hoop dat je er gauw vanaf bent!
Noohhhhh Nirak wat doe je <3 Wat een knapperd!
TJ, er is al heel veel over gezegd maar ik had dit al getypt dus ik post 't lekker toch![]()
Ikzelf zie de zwangerschap ook als noodzakelijk kwaad, vind t ook niet geweldig, zeker met alle lichamelijke klachten die ik erbij heb. En ik denk vele vrouwen met mij. Maar om nou te zeggen dat je 't een paar weken voor de uitgerekende datum wel gezien hebt en dat ze 'm mogen halen, vind ik gewoon wat vreemd.
In het ziekenhuis waar ik loop, zeggen ze: bij 41 weken mag je kiezen of je al ingeleid wil worden. Vóór de 40 weken wordt er alleen ingeleid als er iets is met het kindje, óf iets serieus met de moeder. De voorbeelden die de dokter daarbij noemde waren zwangerschapsvergiftiging of bekkeninstabiliteit. Ik denk dat er hordes vrouwen zijn die het wel effe zat zijn af en toe, maar da's dan jammer. Inleiden is niet zonder risico. Zoals ik laatst al postte, inleiden ruim voordat je lichaam er klaar voor is kan zorgen voor a) een heel erg heftige bevalling, b) ontsluiting die na een paar centimeter blijft stokken, c) een veel groter risico op keizersnede of 'kunstverlossing' (vacuumpomp enzo). Dat lijkt mij veel meer ellende dan 't waard is. Je bent bijna aan 't eind, zo lang hoef je niet meer door te lopen. Klaag gerust af en toe, maar aandringen op een inleiding zonder duidelijke reden behalve zeuren vind ik nogal raar. En eigenlijk zou ik dokters die daarop ingaan ook heel vreemd vinden.
Daarbovenop komt dus wat bijv KD ook zegt. Je kindje is er met 40 weken in principe klaar voor, waarom zou je daar een paar weken vanaf willen halen omdat je 't niet meer zo leuk vindt?Laat je kindje lekker kijken wat 't beste voor 'm is, toch?
En dan ben ik nog wel iemand die ook flink kan klagen![]()
@Kuukske, pijn aan je stuitje is echt wel iets waar je wat over mag zeggen hoor. Ik denk ook dat het gaat om het verschil tussen 'klagen omdat je pijn hebt' en 'klagen om het klagen'.
En verder, oeh babyvoelen!
@Fee-nix, in de meeste ziekenhuizen hebben ze wel info-avonden en rondleidingen enzo. Is dat niet iets voor jou? Dan kun je al je vragen over het beleid en personeel enzo daar gewoon vragen, misschien dat dat je geruststelt?
Heb ik gelezen en heb volgens mij zelfs nog op je gereageerd toen. Op zich zat er wel wat in de reacties, maar het waren er ook in een keer zo ontzettend veel. Was denk ik ook de reden dat je een tijdje weg bent gebleven?quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:48 schreef bitterend het volgende:
[..]
Had jij moeten lezen wat voor reacties ik kreeg op de simpele vraag kan ik naar het ziekenhuis rijden met weeën![]()
tja misschien een domme vraag maar weet ik veel was niet eerder bevallen
Ja maar het is hier natuurlijk ook wel een hormonennest hèquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen.![]()
![]()
Gister kon m'n man de hartslag van de baby horen, door gewoon z'n hoofd op m'n buik te leggen.
In sommige reacties zat er wat in terwijl anderen ontzettend onbeschoft, bagatelliserend en totaal nutteloos waren.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heb ik gelezen en heb volgens mij zelfs nog op je gereageerd toen. Op zich zat er wel wat in de reacties, maar het waren er ook in een keer zo ontzettend veel. Was denk ik ook de reden dat je een tijdje weg bent gebleven?
Het kan wel. Hier voelde ik het de 2e keer zelf al snel (13 weken) en manlief bij 18 weken ongeveer. De eerste keer tegen de 20 weken geloof ik..quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef Kuukske het volgende:
Erg fijn iemand die mee denkt en mee leeft! hopelijk heb je hier veel aan! en lopen je niet onnodig lang met klachtenquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:57 schreef Zoë23 het volgende:
Vanmorgen bij de bekken-fysio geweest. Die vond dat ik teveel werkte en teveel van mezelf vroeg. Ze vroeg echt heel gericht en luisterde heel lief.
Was echt ff fijn.. Ze begreep het ook, was zelf 3X zwanger geweest.
Ze ging contact opnemen met de VK omdat ze vind dat ik n aantal
weken in de ziektewet moet om bij te komen & aan m'n gezondheid te werken.
Heb wat tips enz gekregen ivm bekken en rugpijn
En ook tegen m'n buikpijn. (harde buiken o.à.)
Donderdag echt oefeningen doen enz.
Nee, hij vond het coolquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:00 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, ik heb jouw post helemaal gemist.Wat supertof! Vond hij het niet eng om die plop te voelen?
Jazeker...pas na 26 weken moet je hem elke dag voelenquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nee, hij vond het cool.
Kan het trouwens kloppen dat ik het de ene dag meer voel dan de andere? Denk het wel hè? Hij heeft nog zoveel plek daarbinnen om te tuimelen en te doen. Toch?/onzekerheid
.
Zoë, wat fijn dat er iemand met je meedenkt! Ben je nog bij de arbo geweest?
Tuurlijk, na de eerste twee keer dat ik de baby voelde heb ik daarna ook een week ofzo niets gevoeld. En nu voel ik de baby hartstikke goed. Het schoppen is alleen veranderd in geschuif.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nee, hij vond het cool.
Kan het trouwens kloppen dat ik het de ene dag meer voel dan de andere? Denk het wel hè? Hij heeft nog zoveel plek daarbinnen om te tuimelen en te doen. Toch?/onzekerheid
.
Zoë, wat fijn dat er iemand met je meedenkt! Ben je nog bij de arbo geweest?
Is ook normaal.. De ene keer zit de kleine wat meer naar achteren/richting placenta en voel je het minder of niet. Vaak wordt 25 of 28 genoemd, waarna je het goed dagelijks moet voelen..quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nee, hij vond het cool.
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit geldt ook voor op de werkvloer...als iemand binnen komt al met een diepe zucht en na elke handeling weer ik haat dit en ik haat dat zegt...tja dat is niet goed niet voor diegene die het zegt en niet voor de collega'squote:Op maandag 31 oktober 2011 14:04 schreef flugeltje het volgende:
Nogmaals, ik vind klagen geen enkel probleem. Maar er is nu eenmaal een verschil tussen iemand die klaagt en iemand die alleen maar negatief kan zijn. Ik denk dat negatieve energie niet goed is voor je zwangerschap, voor je kind en al helemaal niet voor de gemoedstoestand van de moeder... Vandaar m'n opmerking...
overigens snap ik de achtergrond maar al te goed met mijn zwangerschapsverleden...
Be my guestquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:58 schreef flugeltje het volgende:
Naja, als je je dingen open bloot op een forum zet kun je ook verwachten dat mensen erop reageren. En dat zal niet altijd instemmend zijn
En als je dan ook nog eens roept dat "lekker toch klaagt omdat je van je hart geen moordkuil wilt maken" mag ik wat mij betreft ook
Te laatquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:59 schreef innepin het volgende:
@TJ als er een ding is dat ik geleerd heb van hier posten, is het wel dat smileys niet altijd duidelijk overkomen en zodoende grapjes en sarcastische opmerkingen als serieus opgevat kunnen worden. Bij dezen zijt gij gewaarschuwd
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:00 schreef Faithz het volgende:
Sjakie![]()
prachtige werknaam!
TJ: zwanger zijn is kut* en hier mag je alles kwijt wat je wil, vinnik dan. Als je wil, dan kom hier maar een keer kijken om te zien waar je het voor doet! Probeer toch een beetje te genieten nog van de kleine fijne dingen! Dikke knuffel van mij en Nirak!
*kan per persoon anders zijn
Probeer dan ook een beetje te zien dat het niet altijd even kwaad bedoeld is, maar mensen je soms gewoon even een zetje willen geven om toch nog een beetje leuke dingen te zienquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:07 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Be my guest![]()
Ik heb nooit gesteld dat iemand alleen maar op mij instemmend mag reageren.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:05 schreef covie het volgende:
Nou ja en mijn hormoonuitval van zaterdag echt even in het kort.HahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.covie!
Ja doe ik! Ja m'n lief doet alles met hout maken en ik doe alles verven en inrichten dat vind ik dan weer leuk. Kunnen we elkaar mooi aanvullen hihiquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:13 schreef covie het volgende:
Sjonge ik vergeet de helft:
Kuukske wat fijnlijkt me zo speciaal als je voor het allereerst de baby allebei voelt!
![]()
En Zoë zet je wel een keer foto's in het babykamer topic want jou vriend maakt toch van alles zelf?
Gaat hij trouwens nou nog op uitzending?
Dat.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:12 schreef Asyniur het volgende:
Oi, ik heb TJ's posts altijd gelezen met een korrel zout! In de zin van dat 'haal 'em maar' dat dat meer was zo van 'van mij magtie komen' dan dat ze het echt serieus meende.
Nope, richtlijn vitamine K is vernieuwd. Ook vitamine K-suppletie bij kunstvoeding.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
D wel ja, K alleen als je borstvoeding geeft.
Die inwendige hechtingen waren eigenlijk vrij snel opgelost hoor. Die waren/zijn het probleem nooit geweest.
Ow, sinds wanneer? Want dat hebben wij dus niet meer gegeven na het stoppen met bv. En hoelang dan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:31 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nope, richtlijn vitamine K is vernieuwd. Ook vitamine K-suppletie bij kunstvoeding.
ik geef ze gewoon vanaf een lepeltje. druppeltje water op de lepel zodat de druppels erop drijven.quote:
17 februari 2011. Vitamine K is alleen de eerste 12 weken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ow, sinds wanneer? Want dat hebben wij dus niet meer gegeven na het stoppen met bv. En hoelang dan?
Het cb had het laatst ook alleen over D![]()
Wij hebben D van de Hema (cheapass dat ik ben) en dat zijn 4 druppels.
Tsk Puck is van 8 februari. Nalatig CB weerquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
17 februari 2011. Vitamine K is alleen de eerste 12 weken.
Als harten geen moordkuilen zijn, zeg ik ook gewoon even wat ik ervan vind. Wat het probleem is met 'die hele TJ' snap ik niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat een botte opmerking zo zeg.'die hele TJ'
Sorry, maar ook grenzen aangeven of aangeven dat je je ergert kan op een nette manier. Zoals ik het lees heeft TJ ook al het een en ander meegemaakt (miskramen) en zit er dus wel een heel verhaal achter. Dan vind ik dit zo wel heel kort door de bocht en lomp.
Lepeltje idd en inmiddels doet Puck zijn bekkie wijd open voor de vitamine D want het smaakt naar anijs en dat is lekkerquote:
Off topic maar yoghurt is leuk om te sproeien. Pfffffffffrrrrrrrttttttttttttquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:41 schreef McLaura het volgende:
Stoere Puck! Thijs deed dat met Sinasprildrank. Dééd... want nu sproeit ie het door de kamer (en gaat het door zijn drinken).
Duidelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik geef ze gewoon vanaf een lepeltje. druppeltje water op de lepel zodat de druppels erop drijven.
hij vindt t heerlijk
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik vind het persoonlijk heel onbeleefd. Daarnaast spreek je mensen irl toch hoop ik ook niet zo aan waar ze ook nog zelf bij zijn?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:40 schreef McLaura het volgende:
[..]
Als harten geen moordkuilen zijn, zeg ik ook gewoon even wat ik ervan vind. Wat het probleem is met 'die hele TJ' snap ik niet.
DAT DAT!!!quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:44 schreef Faithz het volgende:
Wat ik trouwens iedereen aan kan raden:
Haal een pak kunstvoeding!!!!!!!!!!!!! Wij hadden dit niet in huis omdat het niet hoefde van de kraamzorg die de intake kwam doen. Je zou te snel in de verleiding komen... en de eerste nacht was een hel! Mijn mevrouw had namelijk nog niet genoeg voeding voor de eerste nacht.. Maar kleine Danne had wel hongerverschrikkelijk: van 1 tot 6 een hongerig kind die de boel bij elkaar krijst.
Van de verloskundige kregen we de volgende dag een pak Friso 1 voeding. Geschenk uit de hemel! Vanaf gisteren loopt de borstvoeding goed trouwens!
Helemaal mee eens Soempie. Enne je man kon de hartslag van de baby door je buik heen horen?! Ik wist niet eens dat dat kon. Weet je zeker dat jouw hart niet gewoon op hol sloeg?quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat een botte opmerking zo zeg.'die hele TJ'
Sorry, maar ook grenzen aangeven of aangeven dat je je ergert kan op een nette manier. Zoals ik het lees heeft TJ ook al het een en ander meegemaakt (miskramen) en zit er dus wel een heel verhaal achter. Dan vind ik dit zo wel heel kort door de bocht en lomp.
Nou nee eigenlijk niet mee eens... Dat had ik wel gedaan de vorige keer, maar vond t maar onhandig. In die kant en klare pakjes zit standaard geloof ik 200 ml. Dat moet in een keer gebruikt worden. Terwijl de baby in het begin misschien nog op de 30/60/90 cc zit... dus veel weggooien. Als je dat een paar keer wilt doen als bijvoeding, ben je dus nog best duur uit. Met een pak kun je tenminste zelf bepalen hoeveel je klaarmaakt. En die zijn idd tot 4 weken na openen houdbaar. Nou, je zal hem nooit helemaal opmaken als je t voor bijvoeding gebruikt, maar dat doe je met die pakjes dus ook niet. En een tientje... sja.... ach... (Daarbij vind ik die kant en klare heel erg stinken, maar dat is mijn ding, haha)quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan kan je beter een paar pakjes kant en klare kunstvoeding kopen want als de borstvoeding eenmaal loopt zit je met een open pak wat je weg kan mikken en die krengen kosten gauw ¤10,- en zijn maar 4 weken houdbaar.
Ik heb biotex blauw voor de was! handig als ik mijn man opstap moet sturen weet ie alvast hoe het eruit zietquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Soda of biotex groen.
Maar ik zou het niet in huis halen. Het is zo opgehaald. Het ontsteekt ook niet in een uurtje opeens. Hier zag de kraam het wel aankomen. Zij gaf de schuld aan de 4-op-1 badkamer-gewoonte van het ziekenhuis.
Hier liggen beide standaard in huis (soda voor riolering en biotex voor nieuwe kleding op handwas). Dus je krijgt het vast wel op als je het niet hoeft te gebruiken
Is dat bij de etos te halen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:00 schreef Asyniur het volgende:
oja, badedas heb ik standaard in huis
Alleen nu niet want de overbuuv heeft het geleend
Die pakjes kun je 48 uur geopend bewaren in de koelkast, dus je kunt er een aantal voedingen mee doen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:55 schreef Fee-nix het volgende:
Nou nee eigenlijk niet mee eens... Dat had ik wel gedaan de vorige keer, maar vond t maar onhandig. In die kant en klare pakjes zit standaard geloof ik 200 ml. Dat moet in een keer gebruikt worden. Terwijl de baby in het begin misschien nog op de 30/60/90 cc zit... dus veel weggooien. Als je dat een paar keer wilt doen als bijvoeding, ben je dus nog best duur uit. Met een pak kun je tenminste zelf bepalen hoeveel je klaarmaakt. En die zijn idd tot 4 weken na openen houdbaar. Nou, je zal hem nooit helemaal opmaken als je t voor bijvoeding gebruikt, maar dat doe je met die pakjes dus ook niet. En een tientje... sja.... ach... (Daarbij vind ik die kant en klare heel erg stinken, maar dat is mijn ding, haha)
Ah kijkquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die pakjes kun je 48 uur geopend bewaren in de koelkast, dus je kunt er een aantal voedingen mee doen.
Volgens mij wel hoor.quote:
Het brandt niet en ik hoef ook niet vaker naar de wc! wel doet mijn doos veel meer pijn dan normaal...aan een kant voelt mijn schaamlip opgezet, en heb ik steekjes...snachts idd veel meer pijn rond de blaas/onderbuik...en veel meer harde buiken!quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef Fee-nix het volgende:
O nog even een vraagje voor bitterend: wat voel je van je blaasontstekingen? Helemaal niks of zijn er wel 'tekenen'? Ik twijfel of ik ook even wat plas naar de dokter ga brengen. Voel op zich overdag helemaal niks, maar als ik 's nachts moet plassen en ik sta op doet mijn blaas wel zeer. Maar ik hoef verder helemaal niet vaak naar de wc. Maar wel dat ik kleinere plasjes heb dan je zou verwachten (aangezien ik het idee heb dan dat ik echt nodig moet).
quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Goed punt Fee-nix. Ik had zelf niks in huis en niet nodig gehad maar ik heb het advies van kant en klaar vaker gelezen wegens dus een pak waar je niks meer mee doet. Ik wist niet dat kant en klaar in 1x opgebruikt moest worden.
Overigens is een tientje voor sommigen best veel gelden hypo allergeen o.i.d. kost nog wel meer.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Jazeker...pas na 26 weken moet je hem elke dag voelen![]()
het is net een balletje in een grote ruimte...hij botst niet elke keer tegen de rand aan
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:03 schreef Soempie het volgende:
[..]
Tuurlijk, na de eerste twee keer dat ik de baby voelde heb ik daarna ook een week ofzo niets gevoeld. En nu voel ik de baby hartstikke goed. Het schoppen is alleen veranderd in geschuif.![]()
En Zoe, ik sluit me aan bij kuukske.
Ah! Bedankt voor jullie reactie. Precies wat ik nodig hadquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:05 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Is ook normaal.. De ene keer zit de kleine wat meer naar achteren/richting placenta en voel je het minder of niet. Vaak wordt 25 of 28 genoemd, waarna je het goed dagelijks moet voelen..
Ah! Ik zat dus gewoon te liegen....quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die pakjes kun je 48 uur geopend bewaren in de koelkast, dus je kunt er een aantal voedingen mee doen.
Juist duidelijk hoor! En idd is kv niet duivels... Al krijg je soms het gevoel van wel.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:06 schreef octopussy het volgende:
Ik zou zelf ook eerder een pak kv kopen. Van sommige merken heb je 2 zakjes in het pak zitten, dus dan kan je de tweede nog weggeven (die is nog wel even houdbaar).
Had ik trouwens al eerder gepost, want die honger-ellende is mij ook overkomen in de kraamweek en ik had toen ook niets in huis. Die 'verleiding' om over te stappen naar kunstvoeding (wat sowieso al een achterlijke term is, want kv is echt geen duivels spul ofzo) is imho het grootst wanneer je je zorgen maakt of je kind genoeg binnenkrijgt. Als je met een beetje bijvoeden op zo'n vervelend moment die zorgen kan voorkomen, is de kans volgens mij veel groter dat je juist WEL borstvoeding blijft geven.
Sorry, ik verwoord het een beetje onduidelijk denk ik. Een mama die minder stress heeft, maakt beter doordachte keuzes.
Oke dank je. Ik ga wel eens even wat inleveren. Kwaad kan het niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
Het brandt niet en ik hoef ook niet vaker naar de wc! wel doet mijn doos veel meer pijn dan normaal...aan een kant voelt mijn schaamlip opgezet, en heb ik steekjes...snachts idd veel meer pijn rond de blaas/onderbuik...en veel meer harde buiken!
Nee een plasje is zo gedaan! ik hoop dat het niet eentje is en als het is dat het bij eentje blijft! mij niet volgen he!quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:08 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Oke dank je. Ik ga wel eens even wat inleveren. Kwaad kan het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |