Helemaal mee eens Soempie. Enne je man kon de hartslag van de baby door je buik heen horen?! Ik wist niet eens dat dat kon. Weet je zeker dat jouw hart niet gewoon op hol sloeg?quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat een botte opmerking zo zeg.'die hele TJ'
Sorry, maar ook grenzen aangeven of aangeven dat je je ergert kan op een nette manier. Zoals ik het lees heeft TJ ook al het een en ander meegemaakt (miskramen) en zit er dus wel een heel verhaal achter. Dan vind ik dit zo wel heel kort door de bocht en lomp.
Nou nee eigenlijk niet mee eens... Dat had ik wel gedaan de vorige keer, maar vond t maar onhandig. In die kant en klare pakjes zit standaard geloof ik 200 ml. Dat moet in een keer gebruikt worden. Terwijl de baby in het begin misschien nog op de 30/60/90 cc zit... dus veel weggooien. Als je dat een paar keer wilt doen als bijvoeding, ben je dus nog best duur uit. Met een pak kun je tenminste zelf bepalen hoeveel je klaarmaakt. En die zijn idd tot 4 weken na openen houdbaar. Nou, je zal hem nooit helemaal opmaken als je t voor bijvoeding gebruikt, maar dat doe je met die pakjes dus ook niet. En een tientje... sja.... ach... (Daarbij vind ik die kant en klare heel erg stinken, maar dat is mijn ding, haha)quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan kan je beter een paar pakjes kant en klare kunstvoeding kopen want als de borstvoeding eenmaal loopt zit je met een open pak wat je weg kan mikken en die krengen kosten gauw ¤10,- en zijn maar 4 weken houdbaar.
Ik heb biotex blauw voor de was! handig als ik mijn man opstap moet sturen weet ie alvast hoe het eruit zietquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Soda of biotex groen.
Maar ik zou het niet in huis halen. Het is zo opgehaald. Het ontsteekt ook niet in een uurtje opeens. Hier zag de kraam het wel aankomen. Zij gaf de schuld aan de 4-op-1 badkamer-gewoonte van het ziekenhuis.
Hier liggen beide standaard in huis (soda voor riolering en biotex voor nieuwe kleding op handwas). Dus je krijgt het vast wel op als je het niet hoeft te gebruiken
Is dat bij de etos te halen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:00 schreef Asyniur het volgende:
oja, badedas heb ik standaard in huis
Alleen nu niet want de overbuuv heeft het geleend
Die pakjes kun je 48 uur geopend bewaren in de koelkast, dus je kunt er een aantal voedingen mee doen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:55 schreef Fee-nix het volgende:
Nou nee eigenlijk niet mee eens... Dat had ik wel gedaan de vorige keer, maar vond t maar onhandig. In die kant en klare pakjes zit standaard geloof ik 200 ml. Dat moet in een keer gebruikt worden. Terwijl de baby in het begin misschien nog op de 30/60/90 cc zit... dus veel weggooien. Als je dat een paar keer wilt doen als bijvoeding, ben je dus nog best duur uit. Met een pak kun je tenminste zelf bepalen hoeveel je klaarmaakt. En die zijn idd tot 4 weken na openen houdbaar. Nou, je zal hem nooit helemaal opmaken als je t voor bijvoeding gebruikt, maar dat doe je met die pakjes dus ook niet. En een tientje... sja.... ach... (Daarbij vind ik die kant en klare heel erg stinken, maar dat is mijn ding, haha)
Ah kijkquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die pakjes kun je 48 uur geopend bewaren in de koelkast, dus je kunt er een aantal voedingen mee doen.
Volgens mij wel hoor.quote:
Het brandt niet en ik hoef ook niet vaker naar de wc! wel doet mijn doos veel meer pijn dan normaal...aan een kant voelt mijn schaamlip opgezet, en heb ik steekjes...snachts idd veel meer pijn rond de blaas/onderbuik...en veel meer harde buiken!quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef Fee-nix het volgende:
O nog even een vraagje voor bitterend: wat voel je van je blaasontstekingen? Helemaal niks of zijn er wel 'tekenen'? Ik twijfel of ik ook even wat plas naar de dokter ga brengen. Voel op zich overdag helemaal niks, maar als ik 's nachts moet plassen en ik sta op doet mijn blaas wel zeer. Maar ik hoef verder helemaal niet vaak naar de wc. Maar wel dat ik kleinere plasjes heb dan je zou verwachten (aangezien ik het idee heb dan dat ik echt nodig moet).
quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Goed punt Fee-nix. Ik had zelf niks in huis en niet nodig gehad maar ik heb het advies van kant en klaar vaker gelezen wegens dus een pak waar je niks meer mee doet. Ik wist niet dat kant en klaar in 1x opgebruikt moest worden.
Overigens is een tientje voor sommigen best veel gelden hypo allergeen o.i.d. kost nog wel meer.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Jazeker...pas na 26 weken moet je hem elke dag voelen![]()
het is net een balletje in een grote ruimte...hij botst niet elke keer tegen de rand aan
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:03 schreef Soempie het volgende:
[..]
Tuurlijk, na de eerste twee keer dat ik de baby voelde heb ik daarna ook een week ofzo niets gevoeld. En nu voel ik de baby hartstikke goed. Het schoppen is alleen veranderd in geschuif.![]()
En Zoe, ik sluit me aan bij kuukske.
Ah! Bedankt voor jullie reactie. Precies wat ik nodig hadquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:05 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Is ook normaal.. De ene keer zit de kleine wat meer naar achteren/richting placenta en voel je het minder of niet. Vaak wordt 25 of 28 genoemd, waarna je het goed dagelijks moet voelen..
Ah! Ik zat dus gewoon te liegen....quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die pakjes kun je 48 uur geopend bewaren in de koelkast, dus je kunt er een aantal voedingen mee doen.
Juist duidelijk hoor! En idd is kv niet duivels... Al krijg je soms het gevoel van wel.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:06 schreef octopussy het volgende:
Ik zou zelf ook eerder een pak kv kopen. Van sommige merken heb je 2 zakjes in het pak zitten, dus dan kan je de tweede nog weggeven (die is nog wel even houdbaar).
Had ik trouwens al eerder gepost, want die honger-ellende is mij ook overkomen in de kraamweek en ik had toen ook niets in huis. Die 'verleiding' om over te stappen naar kunstvoeding (wat sowieso al een achterlijke term is, want kv is echt geen duivels spul ofzo) is imho het grootst wanneer je je zorgen maakt of je kind genoeg binnenkrijgt. Als je met een beetje bijvoeden op zo'n vervelend moment die zorgen kan voorkomen, is de kans volgens mij veel groter dat je juist WEL borstvoeding blijft geven.
Sorry, ik verwoord het een beetje onduidelijk denk ik. Een mama die minder stress heeft, maakt beter doordachte keuzes.
Oke dank je. Ik ga wel eens even wat inleveren. Kwaad kan het niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
Het brandt niet en ik hoef ook niet vaker naar de wc! wel doet mijn doos veel meer pijn dan normaal...aan een kant voelt mijn schaamlip opgezet, en heb ik steekjes...snachts idd veel meer pijn rond de blaas/onderbuik...en veel meer harde buiken!
Nee een plasje is zo gedaan! ik hoop dat het niet eentje is en als het is dat het bij eentje blijft! mij niet volgen he!quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:08 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Oke dank je. Ik ga wel eens even wat inleveren. Kwaad kan het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |