abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103782566
Vruchtwater wordt toch constant aangevuld?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:07:51 #202
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103782567
O+ Ohw Nirak wat een moppie!! Goed je best op gedaan hoor ;).

Enne TJ, ik heb al vaker gezegd: door angst/zorgen gaat je bevalling vaak alleen maar moeilijker (maar die boodschap was volgens mij wel goed doorgedrongen al ;) ), maar wat flugel zegt is ook zo: als je de hele tijd alles als negatief ziet, dan gaat het gewoon ook niet leuk worden. Ook niet in de kraamtijd, geloof me. Het is niet alsof die roze wolk dan opeens op magische wijze verschijnt. Ja, bij sommige mensen misschien wel (uitzonderingen denk ik), maar je moet er ook zelf wat van maken. En je lekker focussen op de positieve dingen.

En verder: volgens mij heeft iedereen hier wel eens wat te klagen en daar stoor ik me niet aan hoor. Want het is ook allemaal niet een groot feest. En als je al zoveel miskramen hebt gehad en voor het weekend hoor je van te weinig vruchtwater, nee dat is ook niet iets om vrolijk van te worden! Neemt niet weg dat als de dokters zeggen dat het nog goed zit, dat ik zelf nooit om een vroege inleiding zou vragen hoor... Dat is namelijk ook vragen om problemen bij de bevalling (je lijf is nog niet klaar ervoor) en wie weet inderdaad wat voor extra zorgen je dan straks om je kindje hebt.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:08:57 #203
250838 Fee-nix
pi_103782594
Kuukske dat kan prima hoor! Wat leuk! *O*
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:10:18 #204
250838 Fee-nix
pi_103782647
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef McLaura het volgende:
Vruchtwater wordt toch constant aangevuld?
Op t eind van de zwangerschap kan het afnemen. Als de placenta 'op' is, zeg maar uitgewerkt, gaat ie ook geen nieuw vruchtwater aanmaken. Maar dat is wel een ernstige situatie en als ik zo het commentaar van de gyn van TJ lees is dat bij haar nog niet aan de orde.

En nu ga ik soep eten!! :Y)
pi_103782655
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef Kuukske het volgende:
Ik durf nu eigenlijk niet te zeggen hoe godsvergeten @!#$@#!!@&^% zeer m'n stuitje doet. :@.

JD heeft de beeb trouwens ook gevoeld dit weekend :D. Ik lag op m'n rug, hand op m'n buik en ineens voelde ik zon keiharde plop :D. En toen zei ik tegen JD (die nog sliep :') ) "WHOAH! JE HAND SNEL! En toen voelde hij ook een plop :D. Of zijn wij gek en kan dat nog niet bij eh... 19,5 week?
Jaaaaaaa dat kan!!!
O+
eerste keer rond die tijd ook voor ons!
toen legde mijn man zijn hoofd op mijn buik...en voelde een kei harde PLOP tegen zijn wang! ik smolt helemaal toen O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_103782694
Nirak Danne is O+ O+ O+ en lief hoe je over je vrouwtje praat!

Ben ook weer op controle geweest.
Sjakie ligt nog steeds met zijn hoofdje naar beneden. Hij ligt nu wel ingedaald. Ook heb ik 1 cm ontsluiting. Bij 3 cm willen ze wel gaan inleiden. Maar zelf zie ik daar niet zoveel nut meer van aangezien hij nu goed ligt. Het enige waar ik het heel zwaar mee heb is dat het met 18 weken is mis gegaan en ik nu zoiets heb van deze doet t nog haal hem er maar uit ook. Ook loopt hij voor op de groei. Wat dat betreft snap ik TJ wel.
Aan de andere kant gaf ik ook aan dat ik in mijn hart het liefst een spontane bevalling heb, dus nog geen afspraken gemaakt verder. Volgende week weer terug en dan zien we wel weer. Mijn beide meiden waren er ook pas met 42 weken, dus een grote kans om in te leiden blijft er wel bestaan volgens de gyn omdat ze dat nu met 41 weken moeten doen (protocol ziekenhuis)
Vanavond maar weer wandelen in de hoop dat dat helpt.
En nu maar genieten dat Sjakie goed ligt :)
Scheelt een hoop stress dat als de vliezen breken in de AH ofzo ik niet hoef te gaan liggen en me hoef af te vragen of ik er nog een beetje mooi bij lig ;) :) ;)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_103782881
Maar eruit halen zodat ie veilig is .. is eigenlijk een rare gedachte, je buik is de beste couveuse en nestelplek en zolang ie daar zit, zit ie goed.. zo kan je het beste denken. je moet jezelf niet bang maken met vruchtwater dat op is of wat dan ook..tuurlijk er gaan heus dingen mis tijdens zwangerschappen, maar des te meer bij veel te vroeg geboren baby'tjes.

Van hypochonderen word je alleen maar onzeker.De artsen houden je goed in de gaten en grijpen wel in als de tijd daar is.

In jessies geval ligt het ook alweer anders, geestelijk gezien snap ik je heel goed. .ik kan me dat van jou nog goed herinneren.. ik hoop dat je snel een lief en gezond beebke in je armen hebt :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:18:17 #208
250838 Fee-nix
pi_103782950
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef flugeltje het volgende:

Enne, het zat zijn is iedereen wel eens, dat mag. Zoals al eerder gezegd; Niemand beweert dat de zwangerschap een roze wolk is. :)
Dit...

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef bitterend het volgende:

tuurlijk is het niet altijd leuk enzo...maar na 8/9 maanden wat zijn zou 2/3 weken??
en dat!

jessie wat fijn dat ie nu goed ligt en ook nog ingedaald! Ik snap je twijfels over wel/niet gaan inleiden heel goed hoor. Sterk van je dat je het nog even afwacht. Wie weet begint het nog spontaan!

Ik ben zelf ook nog steeds een beetje in de stress trouwens... Ik probeer er niet aan te denken, maar dat verhaal van dat er geen OK personeel is in de avonduren spookt toch vaak door m'n hoofd. Ik heb ook besloten even goed te melden bij de vk dat ik me daar echt wel veeeeel zorgen over maak en dat ik eigenlijk het liefst eerder aan de gyn overgedragen wil worden. Aangezien ik ontzettend veel te bespreken heb en behoefte heb aan meer begeleiding van het ziekenhuis. Daar ga ik immers ook bevallen. Denken jullie dat dit zomaar mag?
pi_103783447
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef klavertje-4 het volgende:
ja Kuuks dat kon hier ook met die termijn! gaaf he!

Ik heb trouwens hetzelfde, ook veel last van stuitje. Nu oefeningen van de fysio gekregen die helpen wel redelijk.
Ja tof toch! :D. Hij was meteen klaarwakker :D.
Maarehm, ja ik ga morgen es met de fysio kleppen over m'n stuitje. :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_103783545
Oh en Danne O+. En Jessie, fijn dat 'ie al goed ligt! En je hebt al wat ontsluiting.. ook goed toch?! Nog effekes :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:40:57 #211
30252 Soempie
Procreating
pi_103783841
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:50 schreef McLaura het volgende:
Ik lees die hele timejumper normaal gesproken niet eens, ik word doodmoe van het geklaag en gezeik.

[hartgeenmoordkuilmodus]
Neem een voorbeeld aan mensen die een echte rotzwangerschap hebben en proberen er het beste van te maken in plaats van te zwelgen in zelfmedelijden en je kind te willen laten halen met 37 weken.
[\hartgeenmoordkuilmodus]

Wat een botte opmerking zo zeg. :{ 'die hele TJ' :{w Sorry, maar ook grenzen aangeven of aangeven dat je je ergert kan op een nette manier. Zoals ik het lees heeft TJ ook al het een en ander meegemaakt (miskramen) en zit er dus wel een heel verhaal achter. Dan vind ik dit zo wel heel kort door de bocht en lomp.

Nirak O+ Wat een poepie.

En iedereen die het nodig heeft: :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_103783858
Bitterend jemig alwéér een blaasontsteking, hoe is 't mogelijk zeg? :o Pffrt. Hoop dat je er gauw vanaf bent!

Noohhhhh Nirak wat doe je <3 Wat een knapperd!

TJ, er is al heel veel over gezegd maar ik had dit al getypt dus ik post 't lekker toch :+
Ikzelf zie de zwangerschap ook als noodzakelijk kwaad, vind t ook niet geweldig, zeker met alle lichamelijke klachten die ik erbij heb. En ik denk vele vrouwen met mij. Maar om nou te zeggen dat je 't een paar weken voor de uitgerekende datum wel gezien hebt en dat ze 'm mogen halen, vind ik gewoon wat vreemd.

In het ziekenhuis waar ik loop, zeggen ze: bij 41 weken mag je kiezen of je al ingeleid wil worden. Vóór de 40 weken wordt er alleen ingeleid als er iets is met het kindje, óf iets serieus met de moeder. De voorbeelden die de dokter daarbij noemde waren zwangerschapsvergiftiging of bekkeninstabiliteit. Ik denk dat er hordes vrouwen zijn die het wel effe zat zijn af en toe, maar da's dan jammer. Inleiden is niet zonder risico. Zoals ik laatst al postte, inleiden ruim voordat je lichaam er klaar voor is kan zorgen voor a) een heel erg heftige bevalling, b) ontsluiting die na een paar centimeter blijft stokken, c) een veel groter risico op keizersnede of 'kunstverlossing' (vacuumpomp enzo). Dat lijkt mij veel meer ellende dan 't waard is. Je bent bijna aan 't eind, zo lang hoef je niet meer door te lopen. Klaag gerust af en toe, maar aandringen op een inleiding zonder duidelijke reden behalve zeuren vind ik nogal raar. En eigenlijk zou ik dokters die daarop ingaan ook heel vreemd vinden.

Daarbovenop komt dus wat bijv KD ook zegt. Je kindje is er met 40 weken in principe klaar voor, waarom zou je daar een paar weken vanaf willen halen omdat je 't niet meer zo leuk vindt? :? Laat je kindje lekker kijken wat 't beste voor 'm is, toch?

En dan ben ik nog wel iemand die ook flink kan klagen :Y)

@Kuukske, pijn aan je stuitje is echt wel iets waar je wat over mag zeggen hoor. Ik denk ook dat het gaat om het verschil tussen 'klagen omdat je pijn hebt' en 'klagen om het klagen'.
En verder, oeh babyvoelen! O+

@Fee-nix, in de meeste ziekenhuizen hebben ze wel info-avonden en rondleidingen enzo. Is dat niet iets voor jou? Dan kun je al je vragen over het beleid en personeel enzo daar gewoon vragen, misschien dat dat je geruststelt?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:42:25 #213
30252 Soempie
Procreating
pi_103783892
Even voor de duidelijkheid, ik vind dat je iedereen aan moet kunnen spreken op posts, maar dan wel op een fatsoenlijke manier.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_103783939
Ach ja, Soempie, da's Z&G-eigen, gaat in golfjes. Gaat vanzelf weer over :s)
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:46:38 #215
30252 Soempie
Procreating
pi_103784057
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:43 schreef innepin het volgende:
Ach ja, Soempie, da's Z&G-eigen, gaat in golfjes. Gaat vanzelf weer over :s)
Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen. :D 8)7

Gister kon m'n man de hartslag van de baby horen, door gewoon z'n hoofd op m'n buik te leggen. O+
pi_103784105
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen. :D 8)7

Had jij moeten lezen wat voor reacties ik kreeg op de simpele vraag kan ik naar het ziekenhuis rijden met weeën :')
tja misschien een domme vraag maar weet ik veel was niet eerder bevallen :+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_103784135
quote:
Gister kon m'n man de hartslag van de baby horen, door gewoon z'n hoofd op m'n buik te leggen. O+
Cool Soemp O+.
pi_103784204
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:41 schreef innepin het volgende:
Bitterend jemig alwéér een blaasontsteking, hoe is 't mogelijk zeg? :o Pffrt. Hoop dat je er gauw vanaf bent!

Noohhhhh Nirak wat doe je <3 Wat een knapperd!

TJ, er is al heel veel over gezegd maar ik had dit al getypt dus ik post 't lekker toch :+
Ikzelf zie de zwangerschap ook als noodzakelijk kwaad, vind t ook niet geweldig, zeker met alle lichamelijke klachten die ik erbij heb. En ik denk vele vrouwen met mij. Maar om nou te zeggen dat je 't een paar weken voor de uitgerekende datum wel gezien hebt en dat ze 'm mogen halen, vind ik gewoon wat vreemd.

In het ziekenhuis waar ik loop, zeggen ze: bij 41 weken mag je kiezen of je al ingeleid wil worden. Vóór de 40 weken wordt er alleen ingeleid als er iets is met het kindje, óf iets serieus met de moeder. De voorbeelden die de dokter daarbij noemde waren zwangerschapsvergiftiging of bekkeninstabiliteit. Ik denk dat er hordes vrouwen zijn die het wel effe zat zijn af en toe, maar da's dan jammer. Inleiden is niet zonder risico. Zoals ik laatst al postte, inleiden ruim voordat je lichaam er klaar voor is kan zorgen voor a) een heel erg heftige bevalling, b) ontsluiting die na een paar centimeter blijft stokken, c) een veel groter risico op keizersnede of 'kunstverlossing' (vacuumpomp enzo). Dat lijkt mij veel meer ellende dan 't waard is. Je bent bijna aan 't eind, zo lang hoef je niet meer door te lopen. Klaag gerust af en toe, maar aandringen op een inleiding zonder duidelijke reden behalve zeuren vind ik nogal raar. En eigenlijk zou ik dokters die daarop ingaan ook heel vreemd vinden.

Daarbovenop komt dus wat bijv KD ook zegt. Je kindje is er met 40 weken in principe klaar voor, waarom zou je daar een paar weken vanaf willen halen omdat je 't niet meer zo leuk vindt? :? Laat je kindje lekker kijken wat 't beste voor 'm is, toch?

En dan ben ik nog wel iemand die ook flink kan klagen :Y)

@Kuukske, pijn aan je stuitje is echt wel iets waar je wat over mag zeggen hoor. Ik denk ook dat het gaat om het verschil tussen 'klagen omdat je pijn hebt' en 'klagen om het klagen'.
En verder, oeh babyvoelen! O+

@Fee-nix, in de meeste ziekenhuizen hebben ze wel info-avonden en rondleidingen enzo. Is dat niet iets voor jou? Dan kun je al je vragen over het beleid en personeel enzo daar gewoon vragen, misschien dat dat je geruststelt?
Ja fee-nix dat is een goed idee! als je gewoon daar een info avond bezoekt? daar hebben ze wellicht een antwoord op!

Ik wil ook weten hoe het komt dat ik zoveel bacillen in een zwangerschap kan hebben! maar daar heeft niemand een antwoord op :? ja je baarmoeder drukt je blaas maar toch..gek vind ik het!

En TJ gewoon de laatste weken toch proberen te genieten hoor...voor je het weet issie buiten de hele nacht aan het krijsen :6 :*
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:52:22 #219
30252 Soempie
Procreating
pi_103784244
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Had jij moeten lezen wat voor reacties ik kreeg op de simpele vraag kan ik naar het ziekenhuis rijden met weeën :')
tja misschien een domme vraag maar weet ik veel was niet eerder bevallen :+
Heb ik gelezen en heb volgens mij zelfs nog op je gereageerd toen. Op zich zat er wel wat in de reacties, maar het waren er ook in een keer zo ontzettend veel. Was denk ik ook de reden dat je een tijdje weg bent gebleven?
pi_103784343
quote:

[..]

Ja maar het is hier natuurlijk ook wel een hormonennest hè :P

Het lijkt denk ik ook extremer, want als je normaal een gesprek voert en je krijgt een negatieve reactie, dan is dat misschien vervelend, maar hier praat je natuurlijk tegen een heleboel mensen aan die allemaal het recht hebben om hun mening te geven, dus dan zijn er ineens tientallen mensen die er wat van zeggen. Tsja.
Been there enzo. :+
pi_103784352
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:52 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heb ik gelezen en heb volgens mij zelfs nog op je gereageerd toen. Op zich zat er wel wat in de reacties, maar het waren er ook in een keer zo ontzettend veel. Was denk ik ook de reden dat je een tijdje weg bent gebleven?
In sommige reacties zat er wat in terwijl anderen ontzettend onbeschoft, bagatelliserend en totaal nutteloos waren.
Ik vond sommige gewoon respectloos. Er was immers al antwoord gegeven op de vraag maar om dan door te blijven gaan vond ik niet kunnen. ik weet niet of jij wel of niet hebt gereageerd, van 3 mensen weet ik dat ik hun "input" totaal niet heb gewaardeerd. Je kan je mening geven of tips maar doe het in een normale respectvolle manier.
pi_103784398
TJ, fijn dat er niks aan de hand was. Jammer dat zo'n echoscopist je voor niks een weekend bezorgd heeft gemaakt. Verder ben ik het wel met de andere dames eens.
Probeer een beetje te ontspannen, relaxed. Tuurlijk zwangeren is niet altijd fijn, maar het hoort erbij. Enig idee bijv. hoe je bekken de bevalling doorkomt zonder de verweking van je spieren?
Hoe rustiger en meer ontspannen je bent, hoe groter de kans dat je bevalling vanzelf begint. Met gestress kun je het juist tegenhouden.
Maar rustig afwachten tot volgende week. En dan kun je het weer tegen de gyn zeggen. En eigenlijk verwacht ik dat hij je echt niet gaat inleiden als daar geen reden toe is.. Kindjes hebben gewoon tijd nodig om te ontwikkelen. En een stuk daarvan moet gewoon in de buik..

Sorry TJ, Je bent echt niet de enige, ik hoor tegenwoordig zoveel dames over vrijwillig inleiden voor de 40 weken, terwijl het compleet natuurlijk is en geen enge ziekte.
/hormoonmodus uit :X

quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef Kuukske het volgende:
JD heeft de beeb trouwens ook gevoeld dit weekend :D. Ik lag op m'n rug, hand op m'n buik en ineens voelde ik zon keiharde plop :D. En toen zei ik tegen JD (die nog sliep :') ) "WHOAH! JE HAND SNEL! En toen voelde hij ook een plop :D. Of zijn wij gek en kan dat nog niet bij eh... 19,5 week?
Het kan wel. Hier voelde ik het de 2e keer zelf al snel (13 weken) en manlief bij 18 weken ongeveer. De eerste keer tegen de 20 weken geloof ik..
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:57:03 #223
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_103784411
Nou om er een beetje op in te gaan maar niet teveel. :9
Als ik zeg "haal hem maar" met :{ of "haal hem maar" met dit :9
Is toch enig verschil.
Ik heb nog net genoeg IQ om als ik zeg "pfff ik ben het beu, haal hem maar" tegen mijn/een gyn zeg, dat ik op dat moment goed besef dat die man net als ik nog eniq IQ heeft.
En hem heus niet gaat halen als dat problemen oplevert, en ik natuurlijk ook geen enkel risico wil lopen dus dat heus niet zou laten doorgaan (als ze dat al doen) om hem vroegtijdig te halen.

Maar ik zal stoppen met mijn "gezeur" hoor. :W

En die "lesjes" van, kijk naar anderen die het zwaarder hebben die hoef je mij niet te geven.
Ik ben me er heel goed bewust van dat mijn "gezeur" gewoon niets nada noppes is in vergelijking met bv. Evenstar of MissJones.
En ik wil me nog geen 0,00001 procent hiermee vergelijken.

Ik dacht dat ik die "negativiteit" met een :9 bracht, maar blijkbaar stoort men zich grenzeloos. :9

Dus ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn geklaag :6 :+
Rayen 2½ jaar!
pi_103784425
Kuukske: wat leuk dat je lief de beeb ook gevoeld heeft! :*

Voor de mensen die zich niet fit voelen :* & ook TJ
Begrijp het klagen wel, natuurlijk niet gezond voor de baby om eerder
gehaald te worden, maar met alle angst enz snap ik de gedachte wel.
Ze wil uiteindelijk t liefst dat de beeb gezond ter wereld komt (is iig
Wat ik lees uit de posts) denken of doen zit toch een verschil in
En de gedachte hebben is niks mis mee lijkt me.
(ze gaan n kind toch niet halen als het niet verantwoord/ medisch noodzakelijk is)

En wat een schatje Nirak! O+

Vanmorgen bij de bekken-fysio geweest. Die vond dat ik teveel werkte en teveel van mezelf vroeg. Ze vroeg echt heel gericht en luisterde heel lief.
Was echt ff fijn.. Ze begreep het ook, was zelf 3X zwanger geweest.
Ze ging contact opnemen met de VK omdat ze vind dat ik n aantal
weken in de ziektewet moet om bij te komen & aan m'n gezondheid te werken.

Heb wat tips enz gekregen ivm bekken en rugpijn
En ook tegen m'n buikpijn. (harde buiken o.à.)

Donderdag echt oefeningen doen enz.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:58:48 #225
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_103784462
Naja, als je je dingen open bloot op een forum zet kun je ook verwachten dat mensen erop reageren. En dat zal niet altijd instemmend zijn :+

En als je dan ook nog eens roept dat "lekker toch klaagt omdat je van je hart geen moordkuil wilt maken" mag ik wat mij betreft ook :P
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')