Ohw Nirak wat een moppie!! Goed je best op gedaan hoor
 Ohw Nirak wat een moppie!! Goed je best op gedaan hoor  .
.  ), maar wat flugel zegt is ook zo: als je de hele tijd alles als negatief ziet, dan gaat het gewoon ook niet leuk worden. Ook niet in de kraamtijd, geloof me. Het is niet alsof die roze wolk dan opeens op magische wijze verschijnt. Ja, bij sommige mensen misschien wel (uitzonderingen denk ik), maar je moet er ook zelf wat van maken. En je lekker focussen op de positieve dingen.
 ), maar wat flugel zegt is ook zo: als je de hele tijd alles als negatief ziet, dan gaat het gewoon ook niet leuk worden. Ook niet in de kraamtijd, geloof me. Het is niet alsof die roze wolk dan opeens op magische wijze verschijnt. Ja, bij sommige mensen misschien wel (uitzonderingen denk ik), maar je moet er ook zelf wat van maken. En je lekker focussen op de positieve dingen. 

Op t eind van de zwangerschap kan het afnemen. Als de placenta 'op' is, zeg maar uitgewerkt, gaat ie ook geen nieuw vruchtwater aanmaken. Maar dat is wel een ernstige situatie en als ik zo het commentaar van de gyn van TJ lees is dat bij haar nog niet aan de orde.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef McLaura het volgende:
Vruchtwater wordt toch constant aangevuld?

Jaaaaaaa dat kan!!!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef Kuukske het volgende:
Ik durf nu eigenlijk niet te zeggen hoe godsvergeten @!#$@#!!@&^% zeer m'n stuitje doet..
JD heeft de beeb trouwens ook gevoeld dit weekend. Ik lag op m'n rug, hand op m'n buik en ineens voelde ik zon keiharde plop
. En toen zei ik tegen JD (die nog sliep
) "WHOAH! JE HAND SNEL! En toen voelde hij ook een plop
. Of zijn wij gek en kan dat nog niet bij eh... 19,5 week?

en lief hoe je over je vrouwtje praat!
 en lief hoe je over je vrouwtje praat!

Dit...quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef flugeltje het volgende:
Enne, het zat zijn is iedereen wel eens, dat mag. Zoals al eerder gezegd; Niemand beweert dat de zwangerschap een roze wolk is.
en dat!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef bitterend het volgende:
tuurlijk is het niet altijd leuk enzo...maar na 8/9 maanden wat zijn zou 2/3 weken??

Ja tof toch!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef klavertje-4 het volgende:
ja Kuuks dat kon hier ook met die termijn! gaaf he!
Ik heb trouwens hetzelfde, ook veel last van stuitje. Nu oefeningen van de fysio gekregen die helpen wel redelijk.
 . Hij was meteen klaarwakker
. Hij was meteen klaarwakker  .
.  .
.

. En Jessie, fijn dat 'ie al goed ligt! En je hebt al wat ontsluiting.. ook goed toch?! Nog effekes
. En Jessie, fijn dat 'ie al goed ligt! En je hebt al wat ontsluiting.. ook goed toch?! Nog effekes  

Wat een botte opmerking zo zeg.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:50 schreef McLaura het volgende:
Ik lees die hele timejumper normaal gesproken niet eens, ik word doodmoe van het geklaag en gezeik.
[hartgeenmoordkuilmodus]
Neem een voorbeeld aan mensen die een echte rotzwangerschap hebben en proberen er het beste van te maken in plaats van te zwelgen in zelfmedelijden en je kind te willen laten halen met 37 weken.
[\hartgeenmoordkuilmodus]
 'die hele TJ'
 'die hele TJ'   Sorry, maar ook grenzen aangeven of aangeven dat je je ergert kan op een nette manier. Zoals ik het lees heeft TJ ook al het een en ander meegemaakt (miskramen) en zit er dus wel een heel verhaal achter. Dan vind ik dit zo wel heel kort door de bocht en lomp.
 Sorry, maar ook grenzen aangeven of aangeven dat je je ergert kan op een nette manier. Zoals ik het lees heeft TJ ook al het een en ander meegemaakt (miskramen) en zit er dus wel een heel verhaal achter. Dan vind ik dit zo wel heel kort door de bocht en lomp.  Wat een poepie.
  Wat een poepie.  

Pffrt. Hoop dat je er gauw vanaf bent!
 Pffrt. Hoop dat je er gauw vanaf bent! 
  Laat je kindje lekker kijken wat 't beste voor 'm is, toch?
 Laat je kindje lekker kijken wat 't beste voor 'm is, toch? 

Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:43 schreef innepin het volgende:
Ach ja, Soempie, da's Z&G-eigen, gaat in golfjes. Gaat vanzelf weer over

Had jij moeten lezen wat voor reacties ik kreeg op de simpele vraag kan ik naar het ziekenhuis rijden met weeënquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen.

Cool Soempquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Soempie het volgende:
Gister kon m'n man de hartslag van de baby horen, door gewoon z'n hoofd op m'n buik te leggen.
 .
.

Ja fee-nix dat is een goed idee! als je gewoon daar een info avond bezoekt? daar hebben ze wellicht een antwoord op!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:41 schreef innepin het volgende:
Bitterend jemig alwéér een blaasontsteking, hoe is 't mogelijk zeg?Pffrt. Hoop dat je er gauw vanaf bent!
Noohhhhh Nirak wat doe je <3 Wat een knapperd!
TJ, er is al heel veel over gezegd maar ik had dit al getypt dus ik post 't lekker toch
Ikzelf zie de zwangerschap ook als noodzakelijk kwaad, vind t ook niet geweldig, zeker met alle lichamelijke klachten die ik erbij heb. En ik denk vele vrouwen met mij. Maar om nou te zeggen dat je 't een paar weken voor de uitgerekende datum wel gezien hebt en dat ze 'm mogen halen, vind ik gewoon wat vreemd.
In het ziekenhuis waar ik loop, zeggen ze: bij 41 weken mag je kiezen of je al ingeleid wil worden. Vóór de 40 weken wordt er alleen ingeleid als er iets is met het kindje, óf iets serieus met de moeder. De voorbeelden die de dokter daarbij noemde waren zwangerschapsvergiftiging of bekkeninstabiliteit. Ik denk dat er hordes vrouwen zijn die het wel effe zat zijn af en toe, maar da's dan jammer. Inleiden is niet zonder risico. Zoals ik laatst al postte, inleiden ruim voordat je lichaam er klaar voor is kan zorgen voor a) een heel erg heftige bevalling, b) ontsluiting die na een paar centimeter blijft stokken, c) een veel groter risico op keizersnede of 'kunstverlossing' (vacuumpomp enzo). Dat lijkt mij veel meer ellende dan 't waard is. Je bent bijna aan 't eind, zo lang hoef je niet meer door te lopen. Klaag gerust af en toe, maar aandringen op een inleiding zonder duidelijke reden behalve zeuren vind ik nogal raar. En eigenlijk zou ik dokters die daarop ingaan ook heel vreemd vinden.
Daarbovenop komt dus wat bijv KD ook zegt. Je kindje is er met 40 weken in principe klaar voor, waarom zou je daar een paar weken vanaf willen halen omdat je 't niet meer zo leuk vindt?Laat je kindje lekker kijken wat 't beste voor 'm is, toch?
En dan ben ik nog wel iemand die ook flink kan klagen
@Kuukske, pijn aan je stuitje is echt wel iets waar je wat over mag zeggen hoor. Ik denk ook dat het gaat om het verschil tussen 'klagen omdat je pijn hebt' en 'klagen om het klagen'.
En verder, oeh babyvoelen!
@Fee-nix, in de meeste ziekenhuizen hebben ze wel info-avonden en rondleidingen enzo. Is dat niet iets voor jou? Dan kun je al je vragen over het beleid en personeel enzo daar gewoon vragen, misschien dat dat je geruststelt?
 ja je baarmoeder drukt je blaas maar toch..gek vind ik het!
 ja je baarmoeder drukt je blaas maar toch..gek vind ik het! 

Heb ik gelezen en heb volgens mij zelfs nog op je gereageerd toen. Op zich zat er wel wat in de reacties, maar het waren er ook in een keer zo ontzettend veel. Was denk ik ook de reden dat je een tijdje weg bent gebleven?quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:48 schreef bitterend het volgende:
[..]
Had jij moeten lezen wat voor reacties ik kreeg op de simpele vraag kan ik naar het ziekenhuis rijden met weeën
tja misschien een domme vraag maar weet ik veel was niet eerder bevallen

Ja maar het is hier natuurlijk ook wel een hormonennest hèquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind het vrij onbeschoft, maar ben het hier inderdaad vaker tegengekomen. Hele drama's af en toe in OUD. En dat van aanstaande moeders/volwassenen.

Gister kon m'n man de hartslag van de baby horen, door gewoon z'n hoofd op m'n buik te leggen.

In sommige reacties zat er wat in terwijl anderen ontzettend onbeschoft, bagatelliserend en totaal nutteloos waren.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heb ik gelezen en heb volgens mij zelfs nog op je gereageerd toen. Op zich zat er wel wat in de reacties, maar het waren er ook in een keer zo ontzettend veel. Was denk ik ook de reden dat je een tijdje weg bent gebleven?

Het kan wel. Hier voelde ik het de 2e keer zelf al snel (13 weken) en manlief bij 18 weken ongeveer. De eerste keer tegen de 20 weken geloof ik..quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:04 schreef Kuukske het volgende:
JD heeft de beeb trouwens ook gevoeld dit weekend. Ik lag op m'n rug, hand op m'n buik en ineens voelde ik zon keiharde plop
. En toen zei ik tegen JD (die nog sliep
) "WHOAH! JE HAND SNEL! En toen voelde hij ook een plop
. Of zijn wij gek en kan dat nog niet bij eh... 19,5 week?

of "haal hem maar" met dit
  of "haal hem maar" met dit   

bracht, maar blijkbaar stoort men zich grenzeloos.
  bracht, maar blijkbaar stoort men zich grenzeloos. 

& ook TJ
 & ook TJ

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |