Ze gaan zaterdag wel spijkers met Koppejan slaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 02:56 schreef JoaC het volgende:
De Deur is niet het hetzelfde zonder Klink
De hele CDA-fractie ziet met de dag Bleker.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 02:59 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ze gaan zaterdag wel spijkers met Koppejan slaan.
Straks krijgen ze nog Uitslag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 03:17 schreef Strani het volgende:
[..]
De hele CDA-fractie ziet met de dag Bleker.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 02:56 schreef JoaC het volgende:
De Deur is niet het hetzelfde zonder Klink
Dat is wel heel duidelijk inderdaad. Dit is een gigantische open zenuw bij het CDA.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:06 schreef De_Nuance het volgende:
Wat had Klink toch gelijk blijkbaar....
Natuurlijk had Klink gelijk...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:06 schreef De_Nuance het volgende:
Wat had Klink toch gelijk blijkbaar....
Nee, stemkastjes, twatterde een CDA'er vannacht:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 07:30 schreef koemleit het volgende:
Ik hoop dat er weer met groene en rode pampiertjes gewerkt wordt..
ik hoop op net zo een chaos als laatste maal..
V.quote:Voor alle grapjassen over stemkaarten op het #CDAcongres : in de bevestigingsbrief staat dat er stemkastjes zijn. #CDA
Dat betekent wel dat ouderenpartij CDA de techniek hiervoor aan de praat moet krijgenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef betyar het volgende:
Stemkastjes.
Bent u voor uitzetting dan stemt u tegen de motie en drukt u op groen, bent u voor de motie dan bent u tegen de uitzetting en drukt u op rood.![]()
Doodsaai. Of je moet grijze koppen willen tellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:30 schreef Jarno het volgende:
Wordt het congres nog uitgezonden? Dan haal ik popcorn in huis namelijk!
Dat mag ook alleen maar omdat het van moslims níet mag natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gniffel. PVV dan toch toleranter dan het CDA. Beide partijen willen die jongen terug sturen, maar van de PVV mogen homo's trouwen
Misschien is de intolerantie van radicale moslims en christenen juist waar veel mensen van balen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat mag ook alleen maar omdat het van moslims níet mag natuurlijk.
De VVD ook... met de stijve tampeloeris door 130 km/u op fossiele brandtoffenquote:
Je mag van de VVD best met de fiets. De keuze ligt bij jou.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:19 schreef Verbal het volgende:
[..]
De VVD ook... met de stijve tampeloeris door 130 km/u op fossiele brandtoffen
V.
Ik zie ze het kastje al vol kleuren met een potlood.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dat betekent wel dat ouderenpartij CDA de techniek hiervoor aan de praat moet krijgen
Inderdaadquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tot nu toe niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:40 schreef remlof het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe het CDA hier uit gaat komen.
Ik HOUD van deze jongen *snif snif*quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad
Maar goed, ik ben ook benieuwd hoe het CDA hier uit gaat komen.
http://www.volkskrant.nl/(...)st-over-homo-s.dhtmlquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vandaar dat er gisternacht opeens weer een extra fractievergadering was. En nu blijkt dat Koppejan wel degelijk een CU-motie wil steunen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:25 schreef Zweetteef het volgende:
Is hier nouw nog een topic over![]()
koppejan en ferrie hebben gewoon aandacht tekort en zullen uiteindelijk toch mee gaan
Haha.... wat een kneus is de Verhagen ook hè... ik vraag me af welke idioten in zijn krokodillentranen gestonken zijn. Van Judas weten de CDA'ers allemaal wel dat hij fout zat... Judas wist het zelf ook... nu Maxime nogquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:08 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik HOUD van deze jongen *snif snif*
Je moet minimaal 8 weken lid zijn en de contributie voor een bepaalde datum voor geheel 2011 betaald hebben, anders ben je niet welkom.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Zou trouwens wat zijn als K en D Mauro even snel lid maken van het CDA en hem op het congres laten spreken
Die gaan niet stemmen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef ajacied4lf het volgende:
SGP heeft 2 zetels toch? Dus zonder Koppenjan en Ferrier is er nog steeds een meerderheid?
Ah, mooiquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gaan niet stemmen.
SGP staat op het standpunt dat de Kamer op geen enkele wijze kan en mag beslissen over individuele gevallen.
Dacht ik ook maar een collega vertelde me vanochtend dat dat niet zo hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:20 schreef De_Nuance het volgende:
Er zijn twee smaken , voor of tegen. De SGP gaat dus gewoon tegenstemmen..
Onthouden=tegenstem
Stel motie PvdA/CU; Koppejan en Ferrier stemmen voor die motie, SGP tegen/onthoudt, dan is het verschil +1 voor de motie en dan moet de minister een motie uitvoeren die hij niet wil uitvoeren gericht op het hier laten verblijven van Mauro. Dan kan hij zeggen, ik voer hem dan toch maar uit. Maar dan kan Wilders een vertrouwenskwestie stellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:20 schreef De_Nuance het volgende:
Er zijn twee smaken , voor of tegen. De SGP gaat dus gewoon tegenstemmen..
Onthouden=tegenstem
Nee, zo zit het niet hoor, denk ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:28 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Dacht ik ook maar een collega vertelde me vanochtend dat dat niet zo hoeft te zijn.
Wanneer de SGP-mannen de zaal uitlopen en niet stemmen betekent dat dat de 2e kamer op dat moment uit 148 mensen bestaat. Dan is een meerderheid ineens 74 + 1 geworden.
Het draait echter om de motie PvdA-CU, maar in geval een vertrouwenskwestie gesteld mocht worden over het aannemen van de motie PvdA/CU dan zullen ze een dergelijke motie idd nooit steunen. Alleen als de minister tegen zijn zin toch de motie PvdA/CU uitvoert (wat wrs niet zal gebeuren) en Wilders stelt een vertrouwenskwestie zal SGP op de hand van de minister zijn. En dan krijg je een bizarre uitkomst.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:45 schreef Toad het volgende:
De SGP vindt idd. dat de kamer geen beslissing mag nemen over individuele gevallen. Dat is aan de minister. Ze blijven in de kamer zitten tijdens de stemmingen, maar zullen geen moties steunen die het verblijf van Mauro in Nederland mogelijk maakt. Ze steunen dus in principe de minister in dit soort gevallen.
Ze hebben vast nog wel een leuke verrassing in petto. Dat iedereen twee stemkastjes krijgt, een groene en een rode of zo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:47 schreef Djoezt het volgende:
Blijf het jammer vinden dat Jan Houben z'n kunstje met de voor- en tegen-stembiljetten niet mag komen vertonen. Stemkastjes! Hoe durven ze!
Ik heb eens voor je gegoogled. Moeilijk te vinden die regels. Maar ik heb een heel oud bericht gevonden waarin een motie met 71 stemmen werd aangenomen vanwege een aantal afwezige kamerleden. Het is dus blijkbaar zo dat een meerderheid van het aantal aanwezige kamerleden beslist.quote:
Maar je stemt toch voor een motie. Als je niet stemt, omdat je er niet bent, dan heb je automatisch tegen die motie gestemd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:05 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ik heb eens voor je gegoogled. Moeilijk te vinden die regels. Maar ik heb een heel oud bericht gevonden waarin een motie met 71 stemmen werd aangenomen vanwege een aantal afwezige kamerleden. Het is dus blijkbaar zo dat een meerderheid van het aantal aanwezige kamerleden beslist.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ng-in-de-Kamer.dhtml
Als de SGP'ers afwezig zijn bij de stemming dan tellen hun stemmen dus voor geen enkel kamp.
Blijkbaar niet. Als dat zo zou zijn dan was die motie toen in 1995 wel verworpen doordat er maar 71 voor hebben gestemd. Hij werd dus aangenomen ondanks al die afwezigen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je stemt toch voor een motie. Als je niet stemt, omdat je er niet bent, dan heb je automatisch tegen die motie gestemd.
Och.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Doodsaai. Of je moet grijze koppen willen tellen.
Ik dacht dat onthouding gewoon werden bijgeschreven als onthoudingen (dus niet voor of tegen), maar dat het effect daarvan wel is dat je tegen de motie stemt. Dus bijv. 148 stemmen, 2 onthoudingen. Het zou overigens dan 2-74-74 worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:13 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Als dat zo zou zijn dan was die motie toen in 1995 wel verworpen doordat er maar 71 voor hebben gestemd. Hij werd dus aangenomen ondanks al die afwezigen.
Blijkbaar tellen mensen die afwezig zijn gewoon niet mee en verklein op dat moment de tweede kamer als het ware.
Heb een rekenfout gemaakt ja. De stemmen staken dan en dan wordt de motie dus niet aangenomen als het de volgende vergadering nog zo is staat in het artikeltje.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat onthouding gewoon werden bijgeschreven als onthoudingen (dus niet voor of tegen), maar dat het effect daarvan wel is dat je tegen de motie stemt. Dus bijv. 148 stemmen, 2 onthoudingen. Het zou overigens dan 2-74-74 worden.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik verneem trouwens via een niet officiele Twitterbron dat er mogelijk een 3e dissident in het spel is.
Kijk, dat maakt het weer een stuk spannender.
twitter:politiek24 twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 14:27:45CDA-CONGRES: Zaterdag vanaf 10 uur is het CDA-congres #cdacongres met o.m. discussie over #Mauro live te zien op politiek24.nl reageer retweet
Alors on danse!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:28 schreef alors het volgende:
twitter:politiek24 twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 14:27:45CDA-CONGRES: Zaterdag vanaf 10 uur is het CDA-congres #cdacongres met o.m. discussie over #Mauro live te zien op politiek24.nl reageer retweet
Vergeet niet dat er ook bij de PvdA dissidenten zitten die Mauro juist wel willen uitzetten. Dus uit een hoofdelijke stemming kan wel eens een andere uitkomst komen dan waar jij nu van uitgaat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:23 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Overigens ben ik benieuwd of Koppejan en Ferrier de enigen zijn. Ik meende dat er wel meer stille dissidenten in die CDA fractie zitten. Hopelijk komt er nog eentje uit de toverdoos.
Ik ga popcorn halen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:28 schreef alors het volgende:
quote:Het besluit van minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel over de uitwijzing van Mauro Manuel naar zijn vaderland Angola staat vast. Dat heeft hij vandaag gezegd na afloop van de ministerraad. Zaterdag is er een congres van Leers' eigen partij, het CDA. De kwestie lijkt daar een grote rol te gaan spelen.
''Als er in de fractie verdeeldheid over komt, dan is dat niet iets waar ik wat aan kan doen. Ik toets de zaak aan de bestaande wet- en regelgeving, net als mijn voorgangers. Wat het congres ook zegt. Dat kan mij niet dwingen.'' Als de samenleving iets signaleert, dan moet daar goed naar gekeken worden, vindt Leers, maar er moet niet willekeurig en ad hoc worden gereageerd, legde hij uit.
De kwestie laat Leers zeker niet onberoerd, benadrukte hij. ''Het is zeer emotioneel geladen, dat zie ik ook. Die emoties heb ik ook. Het is lastig om er dan met een pokerface te staan, maar de integriteit van het beleid moet worden bewaakt.''
Kabinet
Het kabinet steunt Leers in zijn aanpak. ''Waar ik mee te maken heb is of minister Leers namens het kabinet de goede dingen heeft gedaan. Het antwoord is: absoluut. Leers heeft het van a tot z goed gedaan’’, zei premier Rutte.
Blijft raar dat hij stelt niet van zijn bevoegdheden gebruik te kunnen maken terwijl daar klaarblijkelijk wel ruimte voor is.quote:''Als er in de fractie verdeeldheid over komt, dan is dat niet iets waar ik wat aan kan doen. Ik toets de zaak aan de bestaande wet- en regelgeving, net als mijn voorgangers. Wat het congres ook zegt. Dat kan mij niet dwingen.''
Waarom nu alleen met Mauro wel en al die andere Angoleesjes niet? Enkel omdat hij de media opgezocht heeft en mensen met tere knietjes beginnen te knikken?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:56 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Blijft raar dat hij stelt niet van zijn bevoegdheden gebruik te kunnen maken terwijl daar klaarblijkelijk wel ruimte voor is.
Nee, omdat het om een groep van 75 kinderen in vergelijkbare situatie gaat en niet om 'al die andere Angoleesjes'. Het gaat niet om een gigantisch probleem, dat wordt ervan gemaakt vanwege achterliggende politiek.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom nu alleen met Mauro wel en al die andere Angoleesjes niet? Enkel omdat hij de media opgezocht heeft en mensen met tere knietjes beginnen te knikken?
Vertel dat die Angolezen maar die al een ticket hebben ingewisseld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee, omdat het om een groep van 75 kinderen in vergelijkbare situatie gaat en niet om 'al die andere Angoleesjes'. Het gaat niet om een gigantisch probleem, dat wordt ervan gemaakt vanwege achterliggende politiek.
quote:Geachte heer/mevrouw,
U hebt ons gemaild over de Angolees Mauro Manuel. Daar willen we als CDA
Tweede Kamerfractie graag op reageren.
Natuurlijk begrijpen we het heel goed dat Mauro graag wil blijven. We
begrijpen ook alle mensen die er voor pleiten om iemand die al zo goed
geïntegreerd is te laten blijven. Ook het CDA heeft zich hiervoor eerder
ingezet. Een besluit hierover door de Minister kan niet los gezien
worden van het asielbeleid zoals we dit in Nederland hebben vastgesteld.
Een beleid waarin gelijke gevallen gelijk behandeld moeten worden.
Gerechtigheid is één van de centrale uitgangspunten van het CDA. Een
betrouwbare, rechtvaardige overheid stelt duidelijke grenzen en geeft de
burger zekerheid. Het lijkt rechtvaardig om Mauro na al die jaren in
Nederland maar gewoon te laten blijven. Maar een besluit in het voordeel
van Mauro is ook een uitspraak met gevolgen voor heel veel andere,
soortgelijke gevallen als Mauro die we nu alleen niet van gezicht
kennen. Dat zou betekenen dat we weer allerlei jarenlange procedures
tegemoet gaan. En dat willen we juist niet meer, het beleid is niet voor
niets strikter geworden de laatste jaren. Dat is een afweging die ook
moet worden meegenomen.
De zaak Mauro heeft een lange voorgeschiedenis. Mauro wist al in 2007
dat hij, na afwijzing van zijn asielverzoek, niet in Nederland zou mogen
blijven. Mauro heeft nooit een verblijfsvergunning gehad, in
tegenstelling tot andere AMV?s (Alleenstaande Minderjarige
Asielzoekers). Het was namelijk al vanaf het begin duidelijk dat er
opvang (moeder, opvanghuis) in Angola is. Daarom hebben voorgaande
bewindslieden zoals Albayrak en Hirsch Ballin, ook eerdere verzoeken van
Mauro om gebruik te maken van de discretionaire bevoegdheid, afgewezen.
Het CDA is voor een streng maar rechtvaardig asielbeleid. Dat betekent
dus ook dat we niet iedereen kunnen toelaten die een aanvraag indient.
De verschillende kabinetten Balkenende hebben de asielregels flink
aangescherpt om sneller duidelijkheid te geven en om het ?stapelen? van
procedures te voorkomen. (Wij voeren dus geen ?PVV beleid?, zoals
sommige mensen beweren. Dit is al jarenlang staand beleid). Wij vinden
dat mensen die worden toegelaten, moeten worden geholpen om goed te
integreren in onze samenleving. Maar mensen die definitief worden
afgewezen moeten terugkeren naar het land van herkomst.
Als CDA fractie hebben we verder de afgelopen 20 jaar altijd dezelfde
lijn aangehouden: de Kamer moet niet praten over individuele gevallen,
maar die overlaten aan de minister. Als de minister een verzoek krijgt
vanuit de Kamer om van zijn discretionaire bevoegdheid gebruik te maken,
dan is het aan de minister om daar wel of geen gebruik van te maken. Dat
geldt nu dus ook voor zijn beslissing over Mauro, die overeenkomt met
eerdere besluiten van zijn voorgangers. Een discretionaire bevoegdheid
betekent ook niet dat een Minister zonder rekening te houden met zijn
beleid of andere soortgelijke gevallen tot een verblijfsvergunning kan
besluiten.
Voor Mauro is er nu nog de kans een aanvraag voor een machtiging voor
voorlopig verblijf in te dienen, gericht op een verblijf in Nederland
voor studiedoeleinden. Vanuit het UAF (stichting voor vluchteling
studenten), is al financiële steun toegezegd zodat Mauro een studie kan
volgen. Met die financiële steun is aan een belangrijke voorwaarde
voldaan om voor studie toegelaten te worden. Het CDA heeft de minister
verzocht om een eventuele aanvraag van Mauro voor studie zo snel
mogelijk af te handelen opdat Mauro het perspectief wordt geboden om
zijn verblijf in Nederland voort te zetten.
Met vriendelijke groet,
CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:08 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik HOUD van deze jongen *snif snif*
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:54 schreef Ryan3 het volgende:
Popcorn was al uitverkocht bij de Appie..
Oh dan kom ik morgen bij jou kijken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat was er nog wel, we hebben twee zakken ingeslagen.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh dan kom ik morgen bij jou kijken.
Ik ook. Zouden Ab Klink en Ernst Hirsch Ballin ook komen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:53 schreef Strani het volgende:
Morgen deel twee van het CDA-stemfiasco! Ik heb nu al zin in de chaos
Volgens mij maakt hij geen kans helaas.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:43 schreef Mercer het volgende:
Hoe luiden de voorspellingen voor zaterdag en dinsdag? Maakt dat kind nog enige kans op een status?
en verhuizen naar de bijlmer, daar valt ie niet opquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij maakt hij geen kans helaas.
Het kabinet komt ook niet in gevaar.
Dan moet-ie maar illegaal worden wmb.
Ik schat de kansen voor Mauro hoger in dan voor Ad Koppejan en Kathleen Ferrier.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:43 schreef Mercer het volgende:
Hoe luiden de voorspellingen voor zaterdag en dinsdag? Maakt dat kind nog enige kans op een status?
Koppejan en Ferrier komen nooit meer terug en Mauro wel, bedoel je?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:57 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ik schat de kansen voor Mauro hoger in dan voor Ad Koppejan en Kathleen Ferrier.
Ja van.... Albayrak, die dat dus wél deed, in tegenstelling tot wat Leers beweert.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:30 schreef Toad het volgende:
De burgemeester van Den Bosch (tevens CDA-lid) vertelt nu in Nieuwsuur dat hij twee jaar geleden ook te maken had met een Angolees die 18 jaar werd. Hij kreeg destijds wél een paspoort.
bronquote:Minister Gerd Leers kan de Angolese asielzoeker Mauro wel degelijk een verblijfsvergunning verlenen. Daar zijn namelijke goede juridische argumenten voor op te voeren. Dat stelt een groep van twaalf rechtshoogleraren morgen in een opiniestuk in de Volkskrant.
Leers zei eerder deze week alle mogelijkheden te hebben onderzocht om Mauro alsnog in Nederland te kunnen houden, maar er geen één gevonden te hebben. Volgens de hoogleraren heeft de minister echter een grote mate van vrijheid om zijn discretionaire bevoegdheid te gebruiken.
Daarvoor 'kunnen goede en juridisch houdbare argumenten worden aangevoerd', zo staat in het opiniestuk. Immers, de Raad van State oordeelde dan wel dat de minister 'in redelijkheid' heeft mogen oordelen dat Mauro geen verblijfsvergunning hoefde te worden verstrekt op grond van zijn gezinsbanden, maar dat geldt evengoed andersom.
Mauro vormt namelijk een gezin met zijn pleegouders en pleegbroer. 'Dit gezinsleven verdient bescherming op grond van onder meer artikel 8 van het Europese mensenrechtenverdrag.' En dus, zo schrijven de hoogleraren: 'de rechter zou ongetwijfeld ook vinden dat de minister vanwege het gezinsleven in redelijkheid wél een vergunning aan Mauro kan geven'.
Bovendien is het risico van de aanzuigende werking gering, betogen de juristen. Er zijn in Nederland maar een paar gevallen zoals Mauro. 'Als de minister zijn hart wil laten spreken, dan kan dat prima. Er zijn goede juridische argumenten voor aan te voeren en er dreigt geen stortvloed van vergelijkbare zaken', besluiten de hoogleraren hun opiniestuk.
De brief is onder andere ondertekend door Ulli Jessurun D'Oliveira oud-hoogleraar migratierecht (UvA) en Thomas Spijkerboer, hoogleraar migratierecht (VU). In totaal hebben twaalf (oud)-hoogleraren hun naam onder het stuk gezet. Zij zijn werkzaam bij zes verschillende Nederlandse universiteiten.
Sowieso is er nauwelijks sprake van aanzuigende werking bleek laatst uit onderzoekquote:
theater. met zn smerige voetbalbriefjequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:54 schreef nightfall het volgende:
zat die bleker nou bijna te janken bij P&W?
Dat was idd een beetje raar/genant.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
theater. met zn smerige voetbalbriefje
ik denk dat ie hoopte dat het zielige negertje van dankbaarheid in tranen zou uitbarsten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:01 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat was idd een beetje raar/genant.
Dat vind ik een absolute KUT vergelijking. Die werkelijk als een tang op een varken slaat!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:12 schreef rubbereend het volgende:
Bleker stuurt liever een orka naar Spanje omdat die daar meer kans maakt dan dat hij Mauro hier zijn kans geeft.
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat vind ik een absolute KUT vergelijking. Die werkelijk als een tang op een varken slaat!![]()
Nee, jij snapt het...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waarom gaat Mauro niet gewoon nu een aanvraag doen naar nederlandse paspoort. en gaat voor de vakantie naar Angola. tot ie klus geklaard.
kan hij gewoon als Nederlandse naar Nederland toe.
jaquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat was toch die kerel met die gele balletjes en blauwe mandjes?
quote:Een acclamatie is in een vergadering of bij een verkiezing de vorm van bevestiging waarbij men met algemene stemmen door middel van applaus, gejuich of andere waarderende kreten instemming betuigt. Er vindt in dat geval geen stemming plaats.
De term acclamatie komt van het Latijnse acclamare, toejuichen. Sommige Romeinse keizers werden bij acclamatio tot keizer uitgeroepen, met name de zogeheten soldatenkeizers. Vanuit het toejuichen ter bevestiging ontwikkelde zich in de christelijke liturgie de liturgische acclamatie.
Ik dacht dat mijn vrouw eieren had gekookt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:22 schreef StephanL het volgende:
Wat een kut geluidLijkt een beetje op mijn wekker
Precies. Een afspraak maak je met elkaar, niet eenzijdig.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:23 schreef Bot13 het volgende:
Tering de tering zeg.
"Wilt u afronden"
- "Ja ik ben nog niet eens tot de kern gekomen"
"Helaas, u heeft 30 seconden spreektijd"
- "Dat is te kort hoor, ben ik het niet mee eens.. blabla"
"DIT is hoe we het hebben afgesproken met z'n allen"
- *mopper mopper*
Wat een clown. We spreken met z'n allen een tijd af, meneer is het er niet mee eens, en besteed z'n 30 seconden aan een introductie ipv de kern. Oogkleppen op en lullen maar. Had ook niets anders verwacht van het CDA.
Wilde het net posten. Ik vind dit wel zeer vermakelijk, maar wat een vertoning.quote:
staan toch wel in het programmaboekje?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:25 schreef Arcee het volgende:
Raar dat niet op het scherm staat om welke resolutie het gaat, alleen maar een nummer.:')
Straks komt het Wilhelmus vast nog welquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:27 schreef Bot13 het volgende:
Kunnen ze niet weer In De Gloria gaan zingen? Dat vond ik vermakelijker.
(Dit is toch puur voor vermaak? Of was er nog een andere functie van dit congres?)
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:29 schreef Maraca het volgende:
Kijk dit nu via Politiek24, maar dat had net zo goed Humor24 kunnen zijn
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:29 schreef Maraca het volgende:
Kijk dit nu via Politiek24, maar dat had net zo goed Humor24 kunnen zijn
hij werd gedisst, da's nieuw en hip.quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:34 schreef StephanL het volgende:
Hopen maar dan dat ze voor stemmenZal wel niet, makke schaapjes
Nee, dat zaten ze te fluisterenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die vrouw? partijvoorzitter Peetoom
Oh, zo, niet gehoordquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:37 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Nee, dat zaten ze te fluisteren.
Net zo'n anti blafband.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Haha, dat alarm, GA WEG! KSSSTTT!
Gezellig kerkelijk gezang.quote:
Geschreeuw.quote:
En 60+quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:39 schreef StephanL het volgende:
CDA bestaat uit boeren en dokters/huisartsen?
Oh jaquote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
Buma heeft volgens mij meegedaan in dat filmpje over Hitlers bedrijfsuitje.
Johquote:
Ik ookquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
Nu zie ik al weer dat filmpje over Hitlers bedrijfsuitje voor me...
De fractie en bewindslieden vermoed ik. En om die reden de rest van de landelijke politiek.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:43 schreef eriksd het volgende:
Who cares wat het CDA congres hiervan vindt eigenlijk?
Alsof die het wat boeit. Men kan even stoom afblazen en klaar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:46 schreef nikk het volgende:
[..]
De fractie en bewindslieden vermoed ik. En om die reden de rest van de landelijke politiek.
Ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik ook
"maar we zijn vorig jaar al wezen bowlen"
Dat is toch geen garantie voor een verblijfsvergunning?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:47 schreef StephanL het volgende:
En na zijn studievisum een verblijfsvergunningOf hij trouwt in die tussentijd.
Awh.. kan gebeurenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:49 schreef Lolaatje het volgende:
Hij noemde Amsterdam als provincie in plaats van Noord-Holland.
Nee. Maar zo'n iemand die dan wellicht 12 jaar in Nederland is kan je niet meer terug sturen en wie weet zit er een ander kabinet dan met Roemer aan het hoofdquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat is toch geen garantie voor een verblijfsvergunning?
Roemer aan het hoofdquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee. Maar zo'n iemand die dan wellicht 12 jaar in Nederland is kan je niet meer terug sturen en wie weet zit er een ander kabinet dan met Roemer aan het hoofd
twitter:JaapJansen twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 10:44:28CDA Alert: over enkele minuten zaak-Mauro aan de orde op congres #Politiek24 reageer retweet
Getackled wrs.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:50 schreef StephanL het volgende:
O ja Bijsterveld in een rolstoel, wat heeft die gedaan?
Ze sprak Verhagen tegenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:50 schreef StephanL het volgende:
O ja Bijsterveld in een rolstoel, wat heeft die gedaan?
toch nietquote:
quote:DEN HAAG - Minister Van Bijsterveldt wordt in een rolstoel naar de ministerraad gereden.
Ze heeft haar voet gebroken op een bijeenkomst van onderwijsministers in Polen.
Iddquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:52 schreef Arcee het volgende:
CDA als Christen-Democratisch Appèl uitspreken gaat van je 30 seconen af.:')
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:52 schreef Arcee het volgende:
CDA als Christen-Democratisch Appèl uitspreken gaat van je 30 seconen af.:')
Was ook niet serieusquote:
"Maar Maxime, misschien kunnen we een keertje, gewoon een keertje, naar Koppejan en Ferrier luisteren?quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:52 schreef Zolcon het volgende:
[..]
"Maar Maxime, misschien kunnen we een keertje, gewoon een keertje, naar Koppejan en Ferrier luisteren?
[ afbeelding ]
Normaal.quote:
Gister aan het eind van P&W maakte hij toch een blamage... Gaat-ie Mauro uitnodigen voor de wedstrijd PSV-Twente...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:54 schreef Zolcon het volgende:
leers zit er erg ongelukkig bij.
Bleker ziet zichzelf als verlosser sinds vorig jaar. Mafkees
Ja terwijl je daar gewoon clubkaart voor moet hebben..quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gister aan het eind van P&W maakte hij toch een blamage... Gaat-ie Mauro uitnodigen voor de wedstrijd PSV-Twente...
Ja, ze spreekt immer in lijn met het bestuurquote:
Rudingquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:56 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ja, ze spreekt immer in lijn met het bestuur
Dat was inderdaad nogal schaamteloos van die paardenfokkerquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gister aan het eind van P&W maakte hij toch een blamage... Gaat-ie Mauro uitnodigen voor de wedstrijd PSV-Twente...
Toch zijn de CDA'ers denk ik in meerderheid tegen uitzetting van Mauro...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:57 schreef Zolcon het volgende:
Wel leuk dat je hier de menselijke CDA'ers tegenover de machtsgeile robots ziet
Stemmen is anoniem dus wie weetquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:57 schreef Eppie_NL het volgende:
Zaal is dus duidelijk voor uitzetten Mauro. Helaas.
Omdat het gewoon een Nederlander is. Wat is het voor onzin om regeltjes te gaan neuken , omdat het regeltjes zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:57 schreef eriksd het volgende:
Waarom mag hij eigenlijk niet terug Zolcon?
Zeker de achterbanquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch zijn de CDA'ers denk ik in meerderheid tegen uitzetting van Mauro...
Ze zijn erop geselecteerd denk ik, wat een aanfluitingquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:57 schreef Eppie_NL het volgende:
Zaal is dus duidelijk voor uitzetten Mauro. Helaas.
CDA is enorm machtsgeil, het blijkt maar weer. Dit gaat ze veel kiezers kosten. Wederomquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:57 schreef De_Nuance het volgende:
Anti-Mauro krijgt veel meer applaus , ik vertrouw het zaakje niet.
70% is tegenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch zijn de CDA'ers denk ik in meerderheid tegen uitzetting van Mauro...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |