Het draait echter om de motie PvdA-CU, maar in geval een vertrouwenskwestie gesteld mocht worden over het aannemen van de motie PvdA/CU dan zullen ze een dergelijke motie idd nooit steunen. Alleen als de minister tegen zijn zin toch de motie PvdA/CU uitvoert (wat wrs niet zal gebeuren) en Wilders stelt een vertrouwenskwestie zal SGP op de hand van de minister zijn. En dan krijg je een bizarre uitkomst.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:45 schreef Toad het volgende:
De SGP vindt idd. dat de kamer geen beslissing mag nemen over individuele gevallen. Dat is aan de minister. Ze blijven in de kamer zitten tijdens de stemmingen, maar zullen geen moties steunen die het verblijf van Mauro in Nederland mogelijk maakt. Ze steunen dus in principe de minister in dit soort gevallen.
Ze hebben vast nog wel een leuke verrassing in petto. Dat iedereen twee stemkastjes krijgt, een groene en een rode of zo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:47 schreef Djoezt het volgende:
Blijf het jammer vinden dat Jan Houben z'n kunstje met de voor- en tegen-stembiljetten niet mag komen vertonen. Stemkastjes! Hoe durven ze!
Ik heb eens voor je gegoogled. Moeilijk te vinden die regels. Maar ik heb een heel oud bericht gevonden waarin een motie met 71 stemmen werd aangenomen vanwege een aantal afwezige kamerleden. Het is dus blijkbaar zo dat een meerderheid van het aantal aanwezige kamerleden beslist.quote:
Maar je stemt toch voor een motie. Als je niet stemt, omdat je er niet bent, dan heb je automatisch tegen die motie gestemd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:05 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ik heb eens voor je gegoogled. Moeilijk te vinden die regels. Maar ik heb een heel oud bericht gevonden waarin een motie met 71 stemmen werd aangenomen vanwege een aantal afwezige kamerleden. Het is dus blijkbaar zo dat een meerderheid van het aantal aanwezige kamerleden beslist.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ng-in-de-Kamer.dhtml
Als de SGP'ers afwezig zijn bij de stemming dan tellen hun stemmen dus voor geen enkel kamp.
Blijkbaar niet. Als dat zo zou zijn dan was die motie toen in 1995 wel verworpen doordat er maar 71 voor hebben gestemd. Hij werd dus aangenomen ondanks al die afwezigen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je stemt toch voor een motie. Als je niet stemt, omdat je er niet bent, dan heb je automatisch tegen die motie gestemd.
Och.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Doodsaai. Of je moet grijze koppen willen tellen.
Ik dacht dat onthouding gewoon werden bijgeschreven als onthoudingen (dus niet voor of tegen), maar dat het effect daarvan wel is dat je tegen de motie stemt. Dus bijv. 148 stemmen, 2 onthoudingen. Het zou overigens dan 2-74-74 worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:13 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Als dat zo zou zijn dan was die motie toen in 1995 wel verworpen doordat er maar 71 voor hebben gestemd. Hij werd dus aangenomen ondanks al die afwezigen.
Blijkbaar tellen mensen die afwezig zijn gewoon niet mee en verklein op dat moment de tweede kamer als het ware.
Heb een rekenfout gemaakt ja. De stemmen staken dan en dan wordt de motie dus niet aangenomen als het de volgende vergadering nog zo is staat in het artikeltje.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat onthouding gewoon werden bijgeschreven als onthoudingen (dus niet voor of tegen), maar dat het effect daarvan wel is dat je tegen de motie stemt. Dus bijv. 148 stemmen, 2 onthoudingen. Het zou overigens dan 2-74-74 worden.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik verneem trouwens via een niet officiele Twitterbron dat er mogelijk een 3e dissident in het spel is.
Kijk, dat maakt het weer een stuk spannender.
twitter:politiek24 twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 14:27:45CDA-CONGRES: Zaterdag vanaf 10 uur is het CDA-congres #cdacongres met o.m. discussie over #Mauro live te zien op politiek24.nl reageer retweet
Alors on danse!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:28 schreef alors het volgende:
twitter:politiek24 twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 14:27:45CDA-CONGRES: Zaterdag vanaf 10 uur is het CDA-congres #cdacongres met o.m. discussie over #Mauro live te zien op politiek24.nl reageer retweet
Vergeet niet dat er ook bij de PvdA dissidenten zitten die Mauro juist wel willen uitzetten. Dus uit een hoofdelijke stemming kan wel eens een andere uitkomst komen dan waar jij nu van uitgaat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:23 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Overigens ben ik benieuwd of Koppejan en Ferrier de enigen zijn. Ik meende dat er wel meer stille dissidenten in die CDA fractie zitten. Hopelijk komt er nog eentje uit de toverdoos.
Ik ga popcorn halen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:28 schreef alors het volgende:
quote:Het besluit van minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel over de uitwijzing van Mauro Manuel naar zijn vaderland Angola staat vast. Dat heeft hij vandaag gezegd na afloop van de ministerraad. Zaterdag is er een congres van Leers' eigen partij, het CDA. De kwestie lijkt daar een grote rol te gaan spelen.
''Als er in de fractie verdeeldheid over komt, dan is dat niet iets waar ik wat aan kan doen. Ik toets de zaak aan de bestaande wet- en regelgeving, net als mijn voorgangers. Wat het congres ook zegt. Dat kan mij niet dwingen.'' Als de samenleving iets signaleert, dan moet daar goed naar gekeken worden, vindt Leers, maar er moet niet willekeurig en ad hoc worden gereageerd, legde hij uit.
De kwestie laat Leers zeker niet onberoerd, benadrukte hij. ''Het is zeer emotioneel geladen, dat zie ik ook. Die emoties heb ik ook. Het is lastig om er dan met een pokerface te staan, maar de integriteit van het beleid moet worden bewaakt.''
Kabinet
Het kabinet steunt Leers in zijn aanpak. ''Waar ik mee te maken heb is of minister Leers namens het kabinet de goede dingen heeft gedaan. Het antwoord is: absoluut. Leers heeft het van a tot z goed gedaan’’, zei premier Rutte.
Blijft raar dat hij stelt niet van zijn bevoegdheden gebruik te kunnen maken terwijl daar klaarblijkelijk wel ruimte voor is.quote:''Als er in de fractie verdeeldheid over komt, dan is dat niet iets waar ik wat aan kan doen. Ik toets de zaak aan de bestaande wet- en regelgeving, net als mijn voorgangers. Wat het congres ook zegt. Dat kan mij niet dwingen.''
Waarom nu alleen met Mauro wel en al die andere Angoleesjes niet? Enkel omdat hij de media opgezocht heeft en mensen met tere knietjes beginnen te knikken?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:56 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Blijft raar dat hij stelt niet van zijn bevoegdheden gebruik te kunnen maken terwijl daar klaarblijkelijk wel ruimte voor is.
Nee, omdat het om een groep van 75 kinderen in vergelijkbare situatie gaat en niet om 'al die andere Angoleesjes'. Het gaat niet om een gigantisch probleem, dat wordt ervan gemaakt vanwege achterliggende politiek.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom nu alleen met Mauro wel en al die andere Angoleesjes niet? Enkel omdat hij de media opgezocht heeft en mensen met tere knietjes beginnen te knikken?
Vertel dat die Angolezen maar die al een ticket hebben ingewisseld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee, omdat het om een groep van 75 kinderen in vergelijkbare situatie gaat en niet om 'al die andere Angoleesjes'. Het gaat niet om een gigantisch probleem, dat wordt ervan gemaakt vanwege achterliggende politiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |