abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103639009
quote:
Leers: Mauro (18) moet terug naar Angola
De jonge asielzoeker Mauro Manuel (18) moet terug naar Angola, hoewel hij sinds acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. Dat heeft minister Leers van Immigratie en Asiel besloten.

Er zijn meer gevallen die vergelijkbaar zijn met Mauro, zei de minister, dus kan hij geen uitzondering maken. Het CDA steunt de opstelling van Leers (ook CDA), terwijl deze partij hem eerst nog opriep een uitzondering voor Mauro te maken. Volgens CDA'er Raymond Knops heeft de minister hem ervan overtuigd dat hij voor Mauro geen gebruik kan maken van de mogelijkheid om voor schrijnende gevallen een uitzondering te maken.

De minister zei daar zelf over dat deze zogeheten discretionaire bevoegdheid geen 'rommelpot' is voor gevallen waarin politieke druk is ontstaan.

Oplossing
Onder druk van de Tweede Kamer, die deels meent dat Mauro moet blijven, zegde Leers eerder toe op zoek te zullen gaan naar een oplossing. Volgens Joël Voordewind, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, studeert Leers nog op een oplossing in de vorm van een studievisum.

Leers bood een studievisum aan als oplossing voor Mauro, meldde de NOS gisteren. Hij studeert nu aan het mbo, maar zou een hbo-diploma moeten halen om in aanmerking te komen voor een zogenoemde kennismigrantenregeling. Met zijn eerste baan moet hij dan wel 35.000 euro per jaar verdienen. Leers zelf ontkent volgens het ANP dat hij Mauro een verblijfsvergunning op basis van werk of studie heeft aangeboden.

Brief
Mauro Manuel kwam in het nieuws nadat bekend was geworden dat hij afgelopen zomer een brief stuurde aan Leers, waarin hij onder meer schreef: 'Mijn naam is Mauro Manuel. Ik ben achttien jaar oud en ik woon al acht jaar in een pleeggezin (Hans, Anita en mijn kleine broertje Tjeerd) waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik voel me bij hen thuis en ben heel erg bang dat ik ze binnenkort moet gaan missen.'

Tevreden
De PVV is tevreden met het besluit van minister Leers om Mauro geen verblijfsvergunning te geven. Woordvoerder Asiel en Immigratie Sietse Fritsma stelt in een persbericht van de partij dat dit het enige juiste besluit is: 'Een verblijfsvergunning zou een beloning zijn van drie kwalijke zaken: het negeren van de vertrekplicht die al in 2007 op Mauro rustte, het in de wind slaan van rechterlijke uitspraken en het illegaal in Nederland verblijven. Je zou dan natuurlijk ook het verkeerde signaal afgeven richting andere vreemdelingen dat het loont om je niets aan te trekken van regels en plichten.'

Vluchtelingenwerk
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat de Tweede Kamer met een oplossing moet komen om Mauro Manuel in Nederland te houden. 'We weten dat de minister serieus heeft gezocht naar een oplossing voor Mauro, maar die oplossing moet nu echt van de Tweede Kamer komen door bijvoorbeeld de initiatiefwet van de PvdA en ChristenUnie aan te nemen', zei directeur Dorine Manson.

VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.

Kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers zijn meestal na vijf jaar helemaal in Nederland geworteld, stelt Manson. 'Dat zien onze vrijwilligers en dat wordt door deskundigen onderschreven.'
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ug-naar-Angola.dhtml

Overigens heeft Mauro zich in het verleden zelf ook op Fok! gemanifesteerd:
Angolees; Portugees paspoort?

Andere artikelen:
- De zaak-Mauro, het nieuwste hoofdpijndossier van Leers
- Mauro en familie buitengewoon teleurgesteld

Ik begrijp dat die jongen, nu 18, in 2007 was uitgeprocedeerd. Hoe kun je van een jongen die toen 14-15 jaar was, verwachten dat hij in zijn eentje terugkeert naar een voor hem steeds vreemder land, terwijl zijn ouders hem hebben afgestoten? Kun je zoiets nog humaan noemen? De jongen is goed geïntegreerd, volgt een opleiding, is volledig thuis in Nederland na een moeilijke gewenningsperiode.

Meningen?

Vorige delen:
Leers: asielzoeker Mauro moet terug naar Angola
Leers: asielzoeker Mauro moet terug naar Angola #2

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 27-10-2011 20:28:13 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103639104
Om 2030 gaat het verder op politiek24.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103639207
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

Is hetzelfde als dat ze jou opeens wegtrekken uit je vertrouwde omgeving en je naar Angola sturen waar je totaal niks hebt.
Dat zou natuurlijk vervelend zijn, maar dan zou ik het geleerde van nu in mijn nieuwe omgeving toepassen.

Mauro is een sterke in Nederland opgeleide en gevormde Angolees. Die daadkracht is in een land vol luie klootzakken (Luanda is de duurste stad ter wereld) en veel armoe hard nodig.
Hij kan het geleerde in praktijk brengen en zo het land helpen op te bouwen.

Exact de boodschap die uit dient te gaan van een vluchtelingenstatus/asielzoeker.

Als je de wereld werkelijk wil verbeteren, steun je de immigratie van Mauro in zijn oude thuisland. En ook Mauro zal er nog sterker uitkomen. Hij kan altijd opklimmen in Angolees-Nederlandse relaties.

Niemand kan uitleggen welk belang Nederland heeft met het hierhouden van Mauro. Allemaal leuke gevoelsargumenten die net zo hard gelden voor Nederlandse kinderen die door papa en mama weggerukt worden van het Friese platteland naar Londen, waar papa een nieuwe baan krijgt.

Dat zijn toch geen argumenten? :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_103639485
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niemand kan uitleggen welk belang Nederland heeft met het hierhouden van Mauro. Allemaal leuke gevoelsargumenten die net zo hard gelden voor Nederlandse kinderen die door papa en mama weggerukt worden van het Friese platteland naar Londen, waar papa een nieuwe baan krijgt.
Wat een vergelijking. De ouders en eventuele broers en zussen gaan met die kinderen mee naar Londen.
pi_103639623
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:33 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Wat een vergelijking. De ouders en eventuele broers en zussen gaan met die kinderen mee naar Londen.
Mauro kan zijn moeder wat beschaving bijbrengen.

Voor die kinderen kan het leed veel groter zijn. Ook maar verbieden?

Waarom moet Mauro zo nodig in Nederland blijven??

pi_103639976
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je praat nogal onsamenhangend. Wat verbieden?
pi_103640084
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:42 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Je praat nogal onsamenhangend. Wat verbieden?
Dat papa en mama ze meesleuren naar Londen? Dat is ontvoering! Papa wordt expat. In Kuala Lumpur. Of erger; Saudi-Arabië. Soedan, Angola...

Ik ken die gezinnen. Misschien vinden die kinderen het wel heel erg. Net zo erg als Mauro. Om al je vriendjes gedag te moeten zeggen. Maar ze komen er allemaal heel sterk uit. Dat kan Mauro dus ook.

donderdag 27 oktober 2011 @ 20:45:00 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103640097
quote:

[..]

Dat klinkt wel een beetje arrogant hoor.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_103640124
quote:
[..]
Omdat dat kind hier al jaren is, hier gekomen is op zeer jonge leeftijd, vloeiend nederlands spreekt en een opleiding volgt. Daarom.
pi_103640177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:45 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat klinkt wel een beetje arrogant hoor.
Jij dacht dat een of andere Angolese die haar zoon op het vliegtuig zet, zoek het maar uit jongen, wel een goeie beschaving kende? :D

pi_103640199
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij dacht dat een of andere Angolese die haar zoon op het vliegtuig zet, zoek het maar uit jongen, wel een goeie beschaving kende? :D
Jij denkt dat er beschaving is in Limburg? :D
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:47:35 #12
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103640242
quote:

[..]

Geen idee, ik ken die moeder verder niet dus ik voel me ook niet geroepen een oordeel te geven over haar beschaving.
pi_103640247
quote:

[..]

Gerd Leers komt niet uit Angola. En is geen vrouw.
pi_103640261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:45 schreef Mercer het volgende:

[..]

Omdat dat kind hier al jaren is, hier gekomen is op zeer jonge leeftijd, vloeiend nederlands spreekt en een opleiding volgt. Daarom.
Dat is toch geen argument??? Zie je de non sequitur niet??

Wat voegt Mauro toe aan Nederland? Wat is zijn waarde? Waarom moet hij blijven?

pi_103640276
quote:
[..]
Als jij een kind had in Angola zou je wel anders praten denk ik.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:48:44 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103640318
quote:

[..]

Hij is er al, degene die iets aan de situatie wil veranderen, moet zich eerst maar verklaren. Waarom moet Mauro zo nodig weg? Die jongen doet niemand kwaad joh, laat hem toch lekker blijven.
En als er dan straks een half crimineeltje in dezelfde situatie zit, stuur je die gewoon lekker weg, want daar kan je wel aantonen dat hij ons land schaadt.
Maar Mauro is gewoon een goeie jongen, nooit problemen, behalve dat hij gewoon niet weg wil. Wat niet zo gek is, omdat er geen reden is om hem weg te sturen

Of je mensen wel of niet het land uitgooit moet niet afhangen van hoe lang iemand hier al is, maar of hij wel of niet afbreuk doet aan onze samenleving. Zit een jongen neimand in de weg? Laat hem lekker blijven. Maakt een immigrant het anderen moeilijk, dan kan ie vertrekken.
Laffe huichelaar
pi_103640329
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:46 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Jij denkt dat er beschaving is in Limburg? :D
Ik kan veilig kaas kopen in Heerlen en stappen in Maastricht. In Luanda krijg ik een chauffeur met gepantserde glazen. :7

pi_103640363
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]

Ik vind het een erg goed argument. Wat is jouw waarde? Kunnen we jou ook wel naar de Filipijnen sturen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:50:01 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103640388
Beter gezegd: Mauro past in onze samenleving, laat hem lekker blijven. En anderen in dezelfde situatie die niet in onze samenleving passen, omdat het kansenjongeren zijn, of de taal niet goed machtig of of of of of, die mogen weg.
Laffe huichelaar
pi_103640419
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:48 schreef Mercer het volgende:

[..]

Als jij een kind had in Angola zou je wel anders praten denk ik.
Waarom? Ik zou zorgen dat ik met de middelen die ik kan vinden een goeie toekomst voor mijn zoon zou vinden. Ik zou hem niet op een vlot de oceaan oversturen, nee. Ik geloof niet dat ik daarmee een slechte vader ben, wel?

Een depressieve moeder in Drenthe die het leven niet meer ziet zitten en haar zoontje van 9 op de trein naar Parijs zetten, vind jij ook wel moreel verantwoord? :o

donderdag 27 oktober 2011 @ 20:50:47 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103640432
quote:

[..]

Het probleem is dat het een precedent schept. En we hebben al een generaal pardon gehad, waarna we nóóit meer afgewezen asielzoekers zouden toelaten.

Het is trouwens niet alleen Leers die dit nu stopt. Hiervoor hebben meerdere rechters, Albayrak en wie weet nog meer ook al besloten dat hij terug moest. Dat hij niet gaat is een ander verhaal. Je wil niet dat "iedereen" die naar Nederland komt en eenvoudigweg weigert te vertrekken uiteindelijk een verblijfsvergunning krijgt.

En daar zit het probleem. Iedereen gunt het deze Mauro wel, maar we willen niet nog langer openstaan voor hele groepen asielzoekers.
The End Times are wild
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:51:06 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103640451
quote:

[..]

Dat is geen graadmeter. Hij is er, hij leeft hier, wil je daar verandering in brengen, iemands leven overhoop gooien, DAN moet je met argumenten komen.
Laffe huichelaar
pi_103640460
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kan veilig kaas kopen in Heerlen en stappen in Maastricht. In Luanda krijg ik een chauffeur met gepantserde glazen. :7
Ah dus Angola is toch niet veilig? :D
pi_103640508
quote:

[..]

Dat zou natuurlijk vervelend zijn, maar dan zou ik het geleerde van nu in mijn nieuwe omgeving toepassen.

Mauro is een sterke in Nederland opgeleide en gevormde Angolees. Die daadkracht is in een land vol luie klootzakken (Luanda is de duurste stad ter wereld) en veel armoe hard nodig.
In één van de armste landen van Afrika. De naïviteit. :')
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Dus hem terugsturen naar het land van herkomst is niet zo'n goed idee.
pi_103640524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:47 schreef Strani het volgende:

[..]

Geen idee, ik ken die moeder verder niet dus ik voel me ook niet geroepen een oordeel te geven over haar beschaving.
_O-

Luanda, de duurste stad ter wereld, waar je niet eens hamburgers krijgt, waardoor ze voor het prijsvergelijkingsonderzoek een andere mix van dingen moesten zoeken...

Beschaving is er weinig, in subSahara Afrika. Dat kan Mauro ze dus mooi een beetje bijbrengen.

Buitengewoon nuttig ontwikkelingswerk. Daar zou Krista van Velzen voor op de bres moeten,

pi_103640553
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:49 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik vind het een erg goed argument. Wat is jouw waarde? Kunnen we jou ook wel naar de Filipijnen sturen.
Heb ik een Fillipijns paspoort????? _O-

pi_103640585
quote:

[..]

als dat het criterium is, dan moeten dus alle gehandicapten bijv. ook het land uit? Check je eigen argumenten vriend.
pi_103640607
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij ook geen Angolees paspoort. En als we je daar heen schoppen willen ze je vast wel een tijdelijke verblijfsvergunning geven.
pi_103640615
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar dat moet vast te regelen zijn! :7
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:53:43 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103640626
Je argumenteert een beetje op je onderbuik, ipv de logica, matador.
Laffe huichelaar
pi_103640631
quote:

[..]

Exact de boodschap die uit dient te gaan van een vluchtelingenstatus/asielzoeker.

Als je de wereld werkelijk wil verbeteren, steun je de immigratie van Mauro in zijn oude thuisland. En ook Mauro zal er nog sterker uitkomen. Hij kan altijd opklimmen in Angolees-Nederlandse relaties.

Dat zijn toch geen argumenten? :')
Daar heb je je verschil. Deze jongen is eerst door zijn ouders op het vliegtuig gezet en nu wordt hij uit het gezin van zijn nieuwe ouderfiguren gerukt om in zijn uppie naar een land te moeten waar hij niks meer mee heeft. Voor hem geen Muzzy-cursus maar gewoon een enkeltje Weetikveelwaaristan. "Luanda opbouwen". Wat heeft hij met Luanda? Komt ie aankakken met zijn zachte G.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_103640642
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:51 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ah dus Angola is toch niet veilig? :D
Er is geen oorlogssituatie met kans op directe vervolging. Mauro redt zich wel. Wordt een goeie vent.

Die linkse wereldverbeteraars lopen allemaal migratie en wereldburgerschap op te hemelen, maar Angola is geen optie voor Angolezen. _O-

pi_103640693
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:52 schreef Mangostine het volgende:

[..]

als dat het criterium is, dan moeten dus alle gehandicapten bijv. ook het land uit? Check je eigen argumenten vriend.
Hebben gehandicapten een vluchtelingenstatus en zijn ze -dus- illegaal in Nederland? :o

De non-argumenten vliegen in het rond hier. _O-

pi_103640718
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is geen oorlogssituatie met kans op directe vervolging.
Wel een negatief reisadvies.
pi_103640719
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:53 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nee, maar dat moet vast te regelen zijn! :7
Knock out dus. Mooi :7

pi_103640744
Je lijkt me een warrig figuur Matador.
pi_103640776
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel een negatief reisadvies.
Er gaan 18-jarigen naar grensgebieden in Irak om te thrillseeken en komen onbeschadigd (maar geestelijk veel rijker) terug, wat is je punt?

pi_103640784
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:55 schreef Gattaca het volgende:
Je lijkt me een warrig figuur Matador.
Is-ie ook. Check UVT.
pi_103640810
quote:

[..]

Er is geen oorlogssituatie met kans op directe vervolging. Mauro redt zich wel. Wordt een goeie vent.

Die linkse wereldverbeteraars lopen allemaal migratie en wereldburgerschap op te hemelen, maar Angola is geen optie voor Angolezen. _O-
HAHAHA LINKS.

Kom eens uit die ideologische onzinstrijd man.
pi_103640898
Ik zou het wel weten in angola, nieuwe baas van de foks! :7
quote:
fok.co.ao Available
pi_103640911
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er gaan 18-jarigen naar grensgebieden in Irak om te thrillseeken en komen onbeschadigd (maar geestelijk veel rijker) terug, wat is je punt?
Dat.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:57:57 #42
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103640936
Waar komt die houding vandaan dat iemand die hier wil blijven ook wat toe moet voegen? Zolang ze niets verkeerd doen en gewoon werken of studeren is er toch geen probleem?

Straks gaan we nog ongeboren babies checken op hun mogelijke kwaliteiten en dan alsnog aborteren wanneer we denken dat het kind weinig toevoegt?
pi_103640941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daar heb je je verschil. Deze jongen is eerst door zijn ouders op het vliegtuig gezet en nu wordt hij uit het gezin van zijn nieuwe ouderfiguren gerukt om in zijn uppie naar een land te moeten waar hij niks meer mee heeft. Voor hem geen Muzzy-cursus maar gewoon een enkeltje Weetikveelwaaristan. "Luanda opbouwen". Wat heeft hij met Luanda? Komt ie aankakken met zijn zachte G.
Dat de situatie verschilt zegt toch niks over hoe die kinderen dat ervaren, Mwanatubu? Die kinderen kunnen "getraumatiseerd" raken, wat papa met een nieuwe Playstation afkoopt. Ik bedoel, wat is het gevoel van Mauro op dit moment nu waard? Denk jij niet dat die jongen zich daar heel goed gaat redden?

donderdag 27 oktober 2011 @ 20:58:15 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103640965
quote:

[..]

Hebben gehandicapten een vluchtelingenstatus en zijn ze -dus- illegaal in Nederland? :o

De non-argumenten vliegen in het rond hier. _O-
De status is of wij die ze wel of niet willen verlenen. We praten over hoe het anders kan (moet). Jij praat dan over welk nut die jongen voor de samenleving heeft. Maar heel weinig mensen hebben nut voor de samenleving. Derhalve is dat geen goed criterium. En voorbeelden om je ongelijk aan te tonen dan aan de situatie van nu meten en zeggen dat dat niet kan, dat vind ik een beetje gek. Je begint er zelf over.
Laffe huichelaar
pi_103641028
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat.
Nederland is de magneet van de wereld? Iedereen terug naar Nederland? Of pas als je ergens 8 jaar woont?

Kom nou es met een argument waarom Mauro moet blijven?

Kan ie een beetje voetballen? ;)

pi_103641047
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat het een precedent schept. En we hebben al een generaal pardon gehad, waarna we nóóit meer afgewezen asielzoekers zouden toelaten.

Het is trouwens niet alleen Leers die dit nu stopt. Hiervoor hebben meerdere rechters, Albayrak en wie weet nog meer ook al besloten dat hij terug moest. Dat hij niet gaat is een ander verhaal. Je wil niet dat "iedereen" die naar Nederland komt en eenvoudigweg weigert te vertrekken uiteindelijk een verblijfsvergunning krijgt.

En daar zit het probleem. Iedereen gunt het deze Mauro wel, maar we willen niet nog langer openstaan voor hele groepen asielzoekers.
Lol. Vanmiddag kwam het nog voorbij bij het debat: in totaal gaat het om 75 kinderen zoals Mauro. Wat een generaal pardon, zeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:00:00 #47
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641101
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland is de magneet van de wereld? Iedereen terug naar Nederland? Of pas als je ergens 8 jaar woont?

Omdat hij in Nederland thuis is. Mauro is niet jouw bezit hoor, dat jij beslist of hij wel of niet weg moet omdat je wel of niet wat aan hem hebt. Slaventijdperk is al een tijdje voorbij.
pi_103641173
quote:

[..]

Hou eens op met je gezeur en lees de post van Tim
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:01:09 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103641186
In ieder geval zou het goed zijn wanneer asielprocedures maximaal een jaar duurden en dat er daarna ook onverbiddelijke uitzetting volgde. Daarmee voorkom je dit soort ellende.

En natuurlijk gun ik het die jongen zelf van harte dat hij in Nederland mag blijven. Dat doet denk ik bijna iedereen. Daarom is het ook zo lastig om hier een oordeel over te vellen. Het gaat in dit geval niet enkel om die Mauro.

Maar wat stelt de "Mauro moet blijven"-groep dan voor? Mauro laten blijven. En die andere 2400 minderjarige asielzoekers? En hun familie? Laten overkomen? En nieuwe ama's die binnenkomen en niet weggaan en verwesteren? En hun families weer?

Kortom, waar trek je uiteindelijk de grens?
The End Times are wild
pi_103641250
quote:
Dat dan maar de maatstaf voor een verblijfsvergunning maken? Ga ik wel een boot vol arme jonge kindertjes halen in Afrika. Vraag ik aan de ouders daar 100¤ 'voor de betere toekomst van hun kind'. Leer ze onderweg Nederlands, en aangezien je kinderen in Nederland geen onderwijs mag weigeren is dat ook geen probleem. Tadaaa, een hele boot vol nieuwe Nederlanders.

Ouders blij, kinderen blij, ik blij. Win-win-win

Gelukkig zijn onze immigratieregels iets serieuzer.
Ja, ik generaliseer.
pi_103641255
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:01 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval zou het goed zijn wanneer asielprocedures maximaal een jaar duurden en dat er daarna ook onverbiddelijke uitzetting volgde. Daarmee voorkom je dit soort ellende.

En natuurlijk gun ik het die jongen zelf van harte dat hij in Nederland mag blijven. Dat doet denk ik bijna iedereen. Daarom is het ook zo lastig om hier een oordeel over te vellen. Het gaat in dit geval niet enkel om die Mauro.

Maar wat stelt de "Mauro moet blijven"-groep dan voor? Mauro laten blijven. En die andere 2400 minderjarige asielzoekers? En hun familie? Laten overkomen? En nieuwe ama's die binnenkomen en niet weggaan en verwesteren? En hun families weer?

quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Lol. Vanmiddag kwam het nog voorbij bij het debat: in totaal gaat het om 75 kinderen zoals Mauro. Wat een generaal pardon, zeg.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:02:08 #52
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103641276
quote:

[..]

Nee, want alles wat die jongen kent, is hier, hij is hier opgegroeid, zijn hele leven is hier. Dan is het niet meer dan normaal te blijven, tenzij er een goeie reden is dat hij weg moet. Dus kom nou eens met een argument waarom hier niet kan blijven. Hoe heeft zijn aanwezigheid een negatieve invloed op ons?
Laffe huichelaar
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:02:53 #53
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641331
Matador, woon je zelf niet in Spanje of iets dergelijks? Wat heeft Spanje eigenlijk precies aan jou?
pi_103641344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:57 schreef Strani het volgende:
Waar komt die houding vandaan dat iemand die hier wil blijven ook wat toe moet voegen? Zolang ze niets verkeerd doen en gewoon werken of studeren is er toch geen probleem?
Wel als het "Nieuwe Nederlanders" betreft.

Het is toch simpel:
- vluchtelingen/asielzoekers kunnen in Nederland verblijven als veilige tijdelijke thuisbasis
- immigranten die gewoon werken en niets verkeerd doen, mogen blijven
- immigranten die Nederland bevuilen met gruwelijke criminaliteit, die verliezen het en gaan met Mauro mee op het vliegtuig
- waardevolle immigranten die in Nederland iets toe kunnen voegen kunnen op tijdelijke basis ook komen (Iraanse kernwetenschappers, Russische musicologen, Israëlische vredesonderhandelaars, etc.)

quote:
Straks gaan we nog ongeboren babies checken op hun mogelijke kwaliteiten en dan alsnog aborteren wanneer we denken dat het kind weinig toevoegt?
Die aguardiente valt je zwaar. :')
Argumenten zitten er niet in?

donderdag 27 oktober 2011 @ 21:03:33 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103641377
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het punt is dat er ooit een generaal pardon is geweest onder de voorwaarde dat we mensen die daarna illegaal waren en weigerden te vertrekken zouden uitzetten. Gaan we dat nu toch weer anders doen? Waarom dan destijds dat pardon?
The End Times are wild
pi_103641394
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:02 schreef timmmmm het volgende:
Nee, want alles wat die jongen kent, is hier, hij is hier opgegroeid, zijn hele leven is hier. Dan is het niet meer dan normaal te blijven, tenzij er een goeie reden is dat hij weg moet. Dus kom nou eens met een argument waarom hier niet kan blijven. Hoe heeft zijn aanwezigheid een negatieve invloed op ons?
Een argument waarom hij niet kan blijven? Omdat de wet zegt dat hij niet mag blijven.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:04:08 #57
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641430
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is toch simpel:
- vluchtelingen/asielzoekers kunnen in Nederland verblijven als veilige tijdelijke thuisbasis
- immigranten die Nederland bevuilen met gruwelijke criminaliteit, die verliezen het en gaan met Mauro mee op het vliegtuig
- waardevolle immigranten die in Nederland iets toe kunnen voegen kunnen op tijdelijke basis ook komen (Iraanse kernwetenschappers, Russische musicologen, Israëlische vredesonderhandelaars, etc.)

[..]

Dat argument was natuurlijk bedoeld om aan te tonen hoe belachelijk het is om alleen te kijken naar iemand's toegevoegde waarde voor een samenleving. Timmm verwoordt dat trouwens ook prima.
pi_103641438
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:01 schreef LXIV het volgende:

Wanneer een kind een aantal jaar bij een pleeggezin heeft geleefd, mag het blijven, van mijn part. Ook als de persoon inmiddels al volwassen is.

Waarom mogen mensen hier wel blijven als je ze tot partner maakt dmv een huwelijk, maar niet wanneer je een soort ouder-kind-band met ze hebt?
pi_103641447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Een argument waarom hij niet kan blijven? Omdat de wet zegt dat hij niet mag blijven.
"Befehl ist befehl!" :')
pi_103641458
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:53 schreef timmmmm het volgende:
Je argumenteert een beetje op je onderbuik, ipv de logica, matador.
Onderbuik? Ben ik racist? Helemaal niet? Ik heb het beste met Mauro voor, maar ook met Nederland en Europa in het algemeen.

Wil de wereld echt beter worden, zorgt Angola beter dat ze groeien dat dat we in Europa alle ellende van de wereld op onze hals halen en daarvoor onze eigen pensioenen uithollen.

Dat is toch geen werkbare oplossing?? :')

donderdag 27 oktober 2011 @ 21:04:45 #61
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641469
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Befehl ist befehl!" :')
Moest ik ook aan denken maar dan gaan ze weer zeiken over Godwin.
pi_103641476
quote:

[..]

Dat is geen argument natuurlijk.
pi_103641491
Met Mauro halen we inderdaad heel Angola binnen, ik begrijp je zorgen.
pi_103641503
quote:
Het is toch simpel:

[..]

Obvious troll...
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:06:24 #65
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103641588
quote:

[..]

Alleen maar iets doen omdat de wet het zegt, is natuurlijk een beetje gek. Als de wet zegt dat ik elke dag 6 kindjes moet verdrinken, doe ik dat ook niet.

De wet klopt niet altijd, omdat de wet niet altijd alle gevallen dekt.
Laffe huichelaar
pi_103641590
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:04 schreef Gattaca het volgende:
Dat is geen argument natuurlijk.
Oh jee, de wet is tegenwoordig geen argument? Ik zal het volgende keer zeggen als ik een boete krijg voor te hard rijden hoor. :')
Ja, ik generaliseer.
pi_103641618
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Omdat hij in Nederland thuis is. Mauro is niet jouw bezit hoor, dat jij beslist of hij wel of niet weg moet omdat je wel of niet wat aan hem hebt. Slaventijdperk is al een tijdje voorbij.
Thuis? Is dat een argument? Laten we iedereen opnemen die zich hier thuisvoelt. 2 miljoen toeristen per jaar in Amsterdam. Wie zich thuisvoelt mag blijven. Oh, en naar school. Oh en daarna ook blijven. Wij betalen.

:?

donderdag 27 oktober 2011 @ 21:06:50 #68
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641620
Ach ja ik ben ook maar een naieve idealist die eigenlijk helemaal niet in grenzen gelooft. Dus mijn uitgangspunt is al dat men in principe welkom moet zijn omdat wij niet eens het menselijke recht hebben een stuk land te claimen als zijnde het onze.

En als je zo over de wereld denkt als ik, wordt het een stuk moeilijker om te zeggen dat iemand weg moet uit een land.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:06:58 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103641627
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:04 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Wanneer een kind een aantal jaar bij een pleeggezin heeft geleefd, mag het blijven, van mijn part. Ook als de persoon inmiddels al volwassen is.

Waarom mogen mensen hier wel blijven als je ze tot partner maakt dmv een huwelijk, maar niet wanneer je een soort ouder-kind-band met ze hebt?
Ok, dus dat is dan jouw grens? Een aantal jaren bij een pleeggezin.

Dat hoeft natuurlijk geen blond/blank gezin te zijn, dat zou discriminatie worden. Dus als dan een Angolese Ama naar Nederland komt, op familiebezoek, en die familie houdt hem hier en laat hem niet teruggaan, ondanks gerechterlijke bevelen, dan heeft hij na een aantal jaar recht op een verblijfsvergunning? Dan gaat iedere Angolees/Congolees, etc dit natuurlijk doen. Dat is juist het hele probleem. Het gaat niet om dit individu, het gaat om het precedent.
The End Times are wild
pi_103641652
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:06 schreef timmmmm het volgende:
Alleen maar iets doen omdat de wet het zegt, is natuurlijk een beetje gek. Als de wet zegt dat ik elke dag 6 kindjes moet verdrinken, doe ik dat ook niet.

De wet klopt niet altijd, omdat de wet niet altijd alle gevallen dekt.
Dan verander je de wet maar als je het er niet mee eens bent. Maar je kan geen uitzonderingen op de wet gaan maken, dan is het eind zoek.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:07:48 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103641683
quote:

[..]

Het is toch simpel:

- immigranten die Nederland bevuilen met gruwelijke criminaliteit, die verliezen het
[..]

Onder welke van deze 2 valt mauro?
Laffe huichelaar
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:08:03 #72
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641699
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Thuis? Is dat een argument? Laten we iedereen opnemen die zich hier thuisvoelt. 2 miljoen toeristen per jaar in Amsterdam. Wie zich thuisvoelt mag blijven. Oh, en naar school. Oh en daarna ook blijven. Wij betalen.

:?
Niet toeristen, nou begin je inderdaad echt te trollen. Mauro doet MBO en zal dus waarschijnlijk een normale burger worden met een leuke baan. Misschien zet hij wel een eigen zaakje op en kan hij mensen (Nederlanders) inhuren. Wat betalen wij dan precies?
pi_103641733
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Onder welke van deze 2 valt mauro?
Geen van beide, sufferd. Hij is vluchteling.

donderdag 27 oktober 2011 @ 21:08:42 #74
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103641752
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan verander je de wet maar als je het er niet mee eens bent. Maar je kan geen uitzonderingen op de wet gaan maken, dan is het eind zoek.
Pak er anders gewoon eens een wetboek bij? De wet staat werkelijk BOMvol met uitzonderingen en specificaties.
Laffe huichelaar
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:09:09 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103641790
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:06 schreef Strani het volgende:
Ach ja ik ben ook maar een naieve idealist die eigenlijk helemaal niet in grenzen gelooft. Dus mijn uitgangspunt is al dat men in principe welkom moet zijn omdat wij niet eens het menselijke recht hebben een stuk land te claimen als zijnde het onze.

En als je zo over de wereld denkt als ik, wordt het een stuk moeilijker om te zeggen dat iemand weg moet uit een land.
Zo'n systeem kan wel, maar dan moet je meteen de hele sociale zekerheid afschaffen. Want én totale globalisatie én een verzorgingsstaat, dat kan gewoon niet. Bij volledig open grenzen zou iedereen die het significant beter zou krijgen wanneer hij naar Nederland kwam ook komen. En dan heb je het over honderden miljoenen mensen. Dat kan gewoon niet.
The End Times are wild
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:09:25 #76
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641808
Iemand die te hard rijdt omdat hij z'n bevallende vrouw naar het ziekenhuis moet brengen krijgt ook maar zelden een boete. Eerder een politie-escorte.
pi_103641820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat kan prima. Iets met redelijkheid en billijkheid.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:09:56 #78
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641852
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo'n systeem kan wel, maar dan moet je meteen de hele sociale zekerheid afschaffen. Want én totale globalisatie én een verzorgingsstaat, dat kan gewoon niet. Bij volledig open grenzen zou iedereen die het significant beter zou krijgen wanneer hij naar Nederland kwam ook komen. En dan heb je het over honderden miljoenen mensen. Dat kan gewoon niet.
Daar heb je gelijk in, dat is ook onderdeel van die liberale houding.
pi_103641875
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Niet toeristen, nou begin je inderdaad echt te trollen. Mauro doet MBO en zal dus waarschijnlijk een normale burger worden met een leuke baan. Misschien zet hij wel een eigen zaakje op en kan hij mensen (Nederlanders) inhuren. Wat betalen wij dan precies?
"Een normale burger met een leuke baan" :')

Welk belang heeft Nederland met deze 17.000.001e bewoner Mauro op 38.000 km2?

En waarom mogen dan die volgende 3464 Mauro's uit Kirgizië, Zuid-Soedan en Gambia dan ook niet gelijk blijven?

pi_103641923
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:08 schreef timmmmm het volgende:
Pak er anders gewoon eens een wetboek bij? De wet staat werkelijk BOMvol met uitzonderingen en specificaties.
Ja, uitzonderingen en specificaties die stuk voor stuk in de wet zijn vastgelegd, zoals je zelf al zegt, in het wetboek.

Dus niet dat we tijdens een sentimenteel momentje spontaan zeggen, nee, nu doet de wet het even niet, en bij de volgende wel weer.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:11:13 #81
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103641953
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En waarom mogen dan die volgende 3464 Mauro's uit Kirgizië, Zuid-Soedan en Gambia dan ook niet gelijk blijven?
Waarom niet inderdaad. Er zijn veel meer Nederlanders die het land juist uitgaan (emigreren) dus dat maakt dan wel weer ruimte.
pi_103641994
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
Dat kan prima. Iets met redelijkheid en billijkheid.
Iets met rechtszekerheid.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:11:45 #83
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103642004
quote:

[..]

Als die hier opgegroeid zijn, en in deze samenleving passen qua mentaliteit en de taal kennen, en ze hier niet op onze zak komen teren, maar gewoon een studie gaan volgen voor een goede baan, mag wat mij betreft iedereen hier blijven ja
Laffe huichelaar
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:11:49 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103642012
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Ok, ja dan kan het. Ik denk alleen dat je daar weinig draagvlak voor krijgt binnen de Nl-se samenleving. Dat impliceert dan ook dat onze werkelozen of zieken die niet door de familie en/of liefdadigheidsinstellingen verzorgd gaan worden dus op straat eindigen, zonder gezondheidszorg of geld.
The End Times are wild
pi_103642030
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Het maakt niet uit, wij betalen.

Als je daadwerkelijk iets toevoegt aan Nederland, prima. Maar de zoveelste mbo'er is in Nederland vrij matig nuttig. In Angola kan ie veel meer bereiken.

pi_103642041
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, dus dat is dan jouw grens? Een aantal jaren bij een pleeggezin.

Dat hoeft natuurlijk geen blond/blank gezin te zijn, dat zou discriminatie worden. Dus als dan een Angolese Ama naar Nederland komt, op familiebezoek, en die familie houdt hem hier en laat hem niet teruggaan, ondanks gerechterlijke bevelen, dan heeft hij na een aantal jaar recht op een verblijfsvergunning? Dan gaat iedere Angolees/Congolees, etc dit natuurlijk doen. Dat is juist het hele probleem. Het gaat niet om dit individu, het gaat om het precedent.
Ik heb al in andere delen gezegd dat de pleegouders een straf opgelegd moet worden. Voor het onvoldoende voorbereiden van Mauro dat hij wel eens zou moeten terugkeren.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:13:28 #87
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103642139
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, ja dan kan het. Ik denk alleen dat je daar weinig draagvlak voor krijgt binnen de Nl-se samenleving. Dat impliceert dan ook dat onze werkelozen of zieken die niet door de familie en/of liefdadigheidsinstellingen verzorgd gaan worden dus op straat eindigen, zonder gezondheidszorg of geld.
Inderdaad. Ik besef ook dat het niet tijdens mijn leven zal gebeuren maar voor mezelf baseer ik in elk geval m'n meningen op dat gedachtengoed. :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:13:43 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103642165
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:10 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, uitzonderingen en specificaties die stuk voor stuk in de wet zijn vastgelegd, zoals je zelf al zegt, in het wetboek.

Dus niet dat we tijdens een sentimenteel momentje spontaan zeggen, nee, nu doet de wet het even niet, en bij de volgende wel weer.
Maar die uitzonderingen en specificaties zijn minstens de helft van de tijd niet bij het maken van de wet al opgenomen hoor. Later kwamen ze erachter dat de wet niet alle situaties dekte, en een aanpassing nodig was. Wat nu dus ook heel goed kan. Maar de minister wil liever stug aan zijn regels vast blijven houden, omdat hij anders billenkoek van Geert krijgt.
Laffe huichelaar
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:13:51 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103642171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:12 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Ik heb al in andere delen gezegd dat de pleegouders een straf opgelegd moet worden. Voor het onvoldoende voorbereiden van Mauro dat hij wel eens zou moeten terugkeren.
DIe me
quote:

[..]

Die mensen hebben ook slechts vanuit hun hart gehandeld. Dat kun je moeilijk gaan bestraffen. Bovendien is wat zij gedaan hebben niet strafbaar.

De fout zit hem echt in het OM, dat het gewoon te lang op z'n beloop heeft gelaten. Dat moet je gewoon voorkomen in de toekomst.
The End Times are wild
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:13:51 #90
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103642172
quote:

[..]

Die krijgen al straf genoeg, als hij daadwerkelijk weg moet.
pi_103642283
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het maakt niet uit, wij betalen.

Als je daadwerkelijk iets toevoegt aan Nederland, prima. Maar de zoveelste mbo'er is in Nederland vrij matig nuttig. In Angola kan ie veel meer bereiken.
nou, gezien de aanstaande vergrijzing en de oprukkende kenniseconomie hebben we zeker behoefte aan jonge beroepskrachten.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:15:34 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103642315
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:15 schreef Mangostine het volgende:

[..]

nou, gezien de aanstaande vergrijzing en de oprukkende kenniseconomie hebben we zeker behoefte aan jonge beroepskrachten.
Word
Laffe huichelaar
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:15:38 #93
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103642319
We gaan weer vergaderen mensen.
pi_103642325
quote:
Nee, want die belanden niet in dezelfde situatie als Mauro.
pi_103642330
Jarenlang zijn de grootste analfabeten, criminelen en oorlogsmisdadigers het land binnengehaald. En nu moet deze jongen die vloeiend Nederlands spreekt, hier een opleiding volgt, geen vlieg kwaad doet etc etc terug naar Angola? Ik vind het echt te belachelijk voor woorden!
pi_103642361
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Waarom niet inderdaad. Er zijn veel meer Nederlanders die het land juist uitgaan (emigreren) dus dat maakt dan wel weer ruimte.
Huh? Nederland daalt qua bevolking? Dat is nieuw voor me. We groeien nog steeds. Het land barst uit zijn voegen, iedereen is gefrustreerd en men ergert :D zich aan de "hufterigheid" :D

pi_103642472
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh? Nederland daalt qua bevolking? Dat is nieuw voor me. We groeien nog steeds. Het land barst uit zijn voegen, iedereen is gefrustreerd en men ergert :D zich aan de "hufterigheid" :D
Ik denk dat we de Mauro's hier hard nodig gaan hebben om onze aow te betalen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:18:10 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103642503
quote:
13s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:15 schreef Mercer het volgende:
Jarenlang zijn de grootste analfabeten, criminelen en oorlogsmisdadigers het land binnengehaald. En nu moet deze jongen die vloeiend Nederlands spreekt, hier een opleiding volgt, geen vlieg kwaad doet etc etc terug naar Angola? Ik vind het echt te belachelijk voor woorden!
Het criterium voor de vluchtelingenstatus is niet Nederlands spreken of een opleiding volgen. Dat is het hele punt. Het criterium is vervolging in het thuisland. Dat is ook de definitie van een vluchteling.

Willen we dan enkel gaan selecteren op die vaardigheden en de echte vluchtelingen laten staan?

Het knorrige is natuurlijk dat er heel veel slecht volk is binnengehaald, ook beslist geen vluchteling maar wel zo erkend, die meteen na het verkrijgen van de status op vakantie gingen naar eigen land en hier geen zak uitvoerden. Die fout staat hier echter los van.
The End Times are wild
pi_103642535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:13 schreef timmmmm het volgende:
Maar die uitzonderingen en specificaties zijn minstens de helft van de tijd niet bij het maken van de wet al opgenomen hoor. Later kwamen ze erachter dat de wet niet alle situaties dekte, en een aanpassing nodig was. Wat nu dus ook heel goed kan. Maar de minister wil liever stug aan zijn regels vast blijven houden, omdat hij anders billenkoek van Geert krijgt.
Pas de wet maar aan en laat hem dan blijven, mij best. Maar maak geen uitzondering alleen voor deze ene jongen en geef daarmee vele anderen vergeefse hoop
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:19:24 #100
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103642597
Even opgezocht en volgens http://www.nationaalkompas.nl/bevolking/toekomst/ gaat de bevolking vanaf 2038 juist afnemen in Nederland. Dus het excuus dat Nederland vol is zal niet zo lang meer opgaan, gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')