Bedankt voor je verhaal. Afgezien van het lijk op straat zijn het taferelen die je in elk 3e wereldland ziet. Zelfs in Egypte zijn die dingen gewoon normaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:29 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Okay.
Sowieso chaos op straat trouwens aangezien je daar een rijbewijs kan kopen (dan raad je het al toch), we hebben twee keer een ongeluk gehad dat d'r iemand tegen ons aan botste. Verder zie je veel bedelende mensen (ook kinderen) op straat die héél mager zijn/verminkt/één arm, één been enzovoort, maar goed, dat went. Wel heb ik één lijk op straat gezien en twee dagen later lag de man daar nog. Het is heel corrupt, je wordt bijvoorbeeld aangehouden door de politie om niks, je geeft ¤0,50 en je mag weer verder. Ik heb wel met mijn eigen ogen gezien dat zes politieagenten een man met een stok sloegen op de weg, niet gelogen. Verder is het simpelweg onveilig. Mensen zijn dom; ze slaan kinderen (dat is daar normaal), geloven in hekserij, ze zijn opdringerig als ze weten dat je uit het westen komt. Verder mag je je wassen met een emmer met water, elektriciteit valt vaak uit aangezien de overheid het moet verdelen over plaatsen en je ziet heel veel armoede op de wegen. Ik kan zoveel negatieve dingen gaan vertellen.
Verder heeft hij daar geen enkele kans qua een baan. Daar is het zo dat als jij bijvoorbeeld rechten studeert, je je diploma succesvol hebt behaald, je vervolgens aan de slag kan bij een boerderij. Helaas. Je hebt daar echt geen kansen, tenzij je heel rijk bent.
Ga je nou met droge oren beweren dat dit normaal is? Ook voor een verwesterse jongen, in zijn eentje?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bedankt voor je verhaal. Afgezien van het lijk op straat zijn het taferelen die je in elk 3e wereldland ziet. Zelfs in Egypte zijn die dingen gewoon normaal.
Maar Mauro kan dus niet bij de McDonald's aan de slag? Waarom kunnen zijn leeftijdsgenoten dat dan wel in Luanda?
Ik kan geen bron vinden van het idee dat uitgeprocedeerde asielzoekers zomaar een zak met geld meekrijgen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geen bron... maar voor zover ik weet is het sinds jaar en dag heel gebruikelijk om naast de vliegticket een leuke premie mee te geven.
Is hetzelfde als dat ze jou opeens wegtrekken uit je vertrouwde omgeving en je naar Angola sturen waar je totaal niks hebt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:11 schreef El_Matador het volgende:
Waarom kan Mauro niet gewoon naar Angola? Wat is daar nou op tegen?
Ik ben ook opgegroeid in Nederland. Moet je daar dan je hele leven blijven? Wat is dat voor kolder?
Mauro heeft dik geprofiteerd van Nederland en dat is hem van harte gegund, maar we kunnen niet aan de gang blijven.
Een prima reden om Mauro terug te sturen dus... iemand met zijn geweldige capaciteiten kan daar wonderen verrichten (immers hier zou hij ook een fantastische aanwinst geweest zijn). Hij staat een stuk dichter bij de lokale bevolking dan de rijke westerling die daar zo in het nauw gedreven wordquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:29 schreef mrk.n het volgende:
Verder heeft hij daar geen enkele kans qua een baan. Daar is het zo dat als jij bijvoorbeeld rechten studeert, je je diploma succesvol hebt behaald, je vervolgens aan de slag kan bij een boerderij. Helaas. Je hebt daar echt geen kansen, tenzij je heel rijk bent.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:27 schreef Ringo het volgende:
Zo'n totaal gebrek aan empathie, het is haast aandoenlijk.
het IMO steunt wel met financiële middelen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan geen bron vinden van het idee dat uitgeprocedeerde asielzoekers zomaar een zak met geld meekrijgen.
Zou het ook wel een beetje vreemd vinden als ze dat allemaal zomaar krijgen.
Ik beweer met droge ogen dat ik die zaken ook wel ken, uit Egypte en vooral ook Zuid-Amerikaanse landen. Dat het een schok is kan ik begrijpen, maar komop, dat is de maatschappij in die landen. Bezoek eens Haiti, Colombia of Venezuela, ik garandeer je dat je precies hetzelfde ziet (exclusief het lijk).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:34 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ga je nou met droge oren beweren dat dit normaal is? Ook voor een verwesterse jongen, in zijn eentje?
Anders gesteld, zou jij je puberzoon daar in zijn eentje naar toe sturen? Dag schat, succes!?
Een asielzoeker die mag blijven krijgt zelfs een veel grotere zak geld mee. Waar moet zo'n arme vluchteling anders zijn inboedel van betalen? Nog nooit een dag mogen werken van onze overheid... dus doen we even een graai in de belastingpot (feitelijk verhogen we de staatsleningquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan geen bron vinden van het idee dat uitgeprocedeerde asielzoekers zomaar een zak met geld meekrijgen.
Zou het ook wel een beetje vreemd vinden als ze dat allemaal zomaar krijgen.
Het is daar ook normaal maar niet voor iemand die Nederlands is, dat ga je gewoon niet volhouden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bedankt voor je verhaal. Afgezien van het lijk op straat zijn het taferelen die je in elk 3e wereldland ziet. Zelfs in Egypte zijn die dingen gewoon normaal.
Maar Mauro kan dus niet bij de McDonald's aan de slag? Waarom kunnen zijn leeftijdsgenoten dat dan wel in Luanda?
Ik snap je niet goed. Mauro kan prima naar dat land toe, want zo werkt dat daar nu eenmaal qua zulke praktijken? Rare redenering, maar misschien volg ik je niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik beweer met droge ogen dat ik die zaken ook wel ken, uit Egypte en vooral ook Zuid-Amerikaanse landen. Dat het een schok is kan ik begrijpen, maar komop, dat is de maatschappij in die landen. Bezoek eens Haiti, Colombia of Venezuela, ik garandeer je dat je precies hetzelfde ziet (exclusief het lijk).
Dat is de maatschappij daar, inderdaad. Maar vind je dat Mauro zich daarin maar staande moet kunnen houden? Zo komt je post over.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik beweer met droge ogen dat ik die zaken ook wel ken, uit Egypte en vooral ook Zuid-Amerikaanse landen. Dat het een schok is kan ik begrijpen, maar komop, dat is de maatschappij in die landen. Bezoek eens Haiti, Colombia of Venezuela, ik garandeer je dat je precies hetzelfde ziet (exclusief het lijk).
ach, ook als klapjosti kun je tegenwoording all-in naar Egypte.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:39 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Het is daar ook normaal maar niet voor iemand die Nederlands is, dat ga je gewoon niet volhouden.
Ik denk trouwens dat je trollt en niet verder bent gekomen dan het boerendorpje waar je nu woont. Heb ik gelijk?
De halve wereld is een open riool welke in geen enkel opzicht overeenkomt met het Hollandse paradijs. Wat doen we daaraan? Iedereen hier naartoe halen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:39 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Het is daar ook normaal maar niet voor iemand die Nederlands is, dat ga je gewoon niet volhouden.
Ik denk trouwens dat je trollt en niet verder bent gekomen dan het boerendorpje waar je nu woont. Heb ik gelijk?
Je mag de vakantiefoto's komen bekijkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:39 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat deze jongen flink gespaard heeft... Anders doneren de voorstanders voor zijn verblijf even het nodige om hem in een comfortabele situatie te werkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:41 schreef capricia het volgende:
Hier staan de voorwaarden om geld mee te krijgen bij remigratie. En volgens mij voldoet Mauro daar niet aan.
http://www.rijksoverheid.(...)k-ga-remigreren.html
Propsquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:42 schreef Wokkel het volgende:
na een weekje wimpel je de bedelaars en gehandicapten net zo af als de locals.
Prima, maar loop dan niet te verkondigen dat hij een zak met geld mee krijgt, als dat kennelijk niet zo is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat deze jongen flink gespaard heeft... Anders doneren de voorstanders voor zijn verblijf even het nodige om hem in een comfortabele situatie te werken
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik snap je niet goed. Mauro kan prima naar dat land toe, want zo werkt dat daar nu eenmaal qua zulke praktijken? Rare redenering, maar misschien volg ik je niet.
Ik ageer tegen de stelling dat Angola een hel op aarde zou zijn. Natuurlijk is het geen Nederland met aangeveegde stoepjes maar er valt gewoon te leven. Zeker voor iemand die er geboren is en dus geen last heeft van het Westerlingen effect (lastigvallen, bedelen, beroven etc).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Dat is de maatschappij daar, inderdaad. Maar vind je dat Mauro zich daarin maar staande moet kunnen houden? Zo komt je post over.
http://www.iom-nederland.(...)nd_van_herkomst_REANquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:41 schreef capricia het volgende:
Hier staan de voorwaarden om geld mee te krijgen bij remigratie. En daar voldoet Mauro zo te lezen niet aan.
http://www.rijksoverheid.(...)k-ga-remigreren.html
Sorryquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima, maar loop dan niet te verkondigen dat hij een zak met geld mee krijgt, als dat kennelijk niet zo is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |