Gelukkig waren er ook mensen die hem begrepen...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:32 schreef Tchock het volgende:
Dus iemand noemt je huis te schoon en jouw gevatte antwoord is dat de schoonmaker net is geweest want normaal is het heel schoon? Touche.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
Normaal ligt er genoeg om op te eten
Ja, altijd lastig dat de koeien in het weiland zo mee kunnen kijken als je TV kijkt....quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
Komen er nog iets van gordijnen of een andere vorm van verduistering aan de achterzijde?
Vooral 's avonds met de verlichting aan heb je zo natuurlijk een hoop inkijk en dus weinig privacy.
Precies...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:48 schreef Leandra het volgende:
Ja, altijd lastig dat de koeien in het weiland zo mee kunnen kijken als je TV kijkt....
We hebben aan de achterzijde raambekleding van Wood en Washi. Ik zal er eens een fotootje van maken...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
Komen er nog iets van gordijnen of een andere vorm van verduistering aan de achterzijde?
Vooral 's avonds met de verlichting aan heb je zo natuurlijk een hoop inkijk en dus weinig privacy.
Wat je voor een eigen woning kwijt bent is een ruime vraag, want dat hangt af van een hoop zaken. Maar in zijn algemeenheid ben je 300 euro per kuub kwijt aan bouwkosten voor een simpele afwerking en een zeer luxe afwerking kan tot over de 1.000 euro per kuub gaan. Dat is een beetje de norm nog steeds. Prijzen ex BTW. Ex keuken, ex sanitair, ex inrichting, ex. tuinaanleg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 02:34 schreef PKRChamp het volgende:
Mooi huis, even een persoonlijke vraag hoor maar wat ben je nu ongeveer kwijt aan het bouwen van een eigen huis?
(ik ga er van uit dat je alles door een aannemer heb laten doen.)
Nou, dat zou best kunnen, want het is gewoon een van de twee tuintafels... We zijn nog in afwachting van de bestelde tafel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:18 schreef Seasonic het volgende:
Valt die tafel toch even tegen. Waar alle meubels in het huis van hoogwaardig kwaliteit is, is je tafel net een tuintafel.
Oud teak + RVS.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:16 schreef Seasonic het volgende:
Wel van hout, mag ik hopen? Tafels van ander materiaal (daar valt mijn inziens MDF ook onder) dan hout vind ik een gruwel..
Het (nog te bouwen) bijgebouw is voorzien van een dubbele garage.quote:
Dubbele garage, je wilt nooit meer zonder.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het (nog te bouwen) bijgebouw is voorzien van een dubbele garage.
Erg mooie raambekleding!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
We hebben aan de achterzijde raambekleding van Wood en Washi. Ik zal er eens een fotootje van maken...
Alleen het serredeel blijft altijd open.
Edit: zie foto.
[ afbeelding ]
De komende weken komen er al volwassen bomen in, want wij houden ook niet van een kale tuin. En hagen, hekwerk... brug over de waterpartij voor het huis...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:22 schreef popolon het volgende:
Ga je nog wat groen (bomen) planten? 't Lijkt een beetje kaal rondom het huis. Somige mensen houden daar echter van.
We zijn nog steeds bezig. Eigenlijk is het pas komend voorjaar dat je echt er iets over kan zeggen. Als je er woont ga je tweaken. Je ziet nu vooral de basis. Ik sluit niet uit dat het dan nog steeds te strak blijft voor sommigen, maar dat is een ander verhaal.quote:Ziet er strak uit, iets te strak voor mij persoonlijk, ik hou meer van wat 'oneffenheden' hier en daar.![]()
Verdwijnt boven in een alu cassette. Die je overigens op de foto kan zien. Netjes electrisch, zodat er niet van die kettingen in het zicht hangen. En het is ook gewoon praktisch.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:27 schreef jdel het volgende:
Erg mooie raambekleding!
Hoe werkt dat als je de raambekleding open doet, schuift dit opzij of gaat dit omhoog?
En blijft er dan dus altijd een stukje waar de raambekleding dus zichtbaar blijft? (voor het raam of voor een muur of iets)
Heggen en ander groen, het houdt je wel bezig. Zelf vind ik het geweldig om te banjeren in de tuin en het wat bij te houden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
De komende weken komen er al volwassen bomen in, want wij houden ook niet van een kale tuin. En hagen, hekwerk... brug over de waterpartij voor het huis...
Het blijft druk.
[..]
We zijn nog steeds bezig. Eigenlijk is het pas komend voorjaar dat je echt er iets over kan zeggen. Als je er woont ga je tweaken. Je ziet nu vooral de basis. Ik sluit niet uit dat het dan nog steeds te strak blijft voor sommigen, maar dat is een ander verhaal.
Soms, maar dan moet je wel inspiratie hebben... en tijd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:40 schreef popolon het volgende:
Heggen en ander groen, het houdt je wel bezig. Zelf vind ik het geweldig om te banjeren in de tuin en het wat bij te houden.
Dit zijn de rollo's. Je hebt ook een variant met panelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:41 schreef jdel het volgende:
Ok, bedankt DS4.
Ik dacht dat het misschien complete panelen zouden zijn. Maar ze rollen dus op als ik goed begrijp?
Ah even een passend muziekje speciaal voor DS4quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:35 schreef DS4 het volgende:.....
De komende weken komen er al volwassen bomen in, want wij houden ook niet van een kale tuin...
Met deze temperaturen zal het gras nog amper gaan groeien. Veels te laat ingezaaid als je het mij vraagt, hadden beter zoden ingerold kunnen worden. Voor een echte goede mat moet het ook nog doorgezaaid worden en dat kan je nu wel vergeten. De basis voor de mat is eigenlijk al verkeerd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ah even een passend muziekje speciaal voor DS4![]()
Dolly is al begonnen met haar werk. En het gras groeit best aardig.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:36 schreef RichardHammond het volgende:
Ik had er gewoon zoden in laten rollen, had je nu een mooie strakke mat gehad en had de maaier zijn kunstje al kunnen vertonen.
Kan jij nu al niet meer samen met je vrouw/vriendin door een deurquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:07 schreef DS4 het volgende:
Ik heb ook maar weer eens een foto gemaakt van de voorzijde....
[ afbeelding ]
Nou, die deuren zijn per stuk al breed genoeg dat twee stevige mensen er samen doorheen kunnen, dus mijn vrouw en ik gaan prima samen door beide deuren hoor... Don't worry.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kan jij nu al niet meer samen met je vrouw/vriendin door een deur![]()
Dat belooft nog wat
Als ik zo de voorgaande post lees wordt het eerder een ArenA matjequote:Op zondag 23 oktober 2011 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dolly is al begonnen met haar werk. En het gras groeit best aardig.
Voor de goede orde: ik hoef inderdaad geen golfbaangazon, ik wil er op kunnen ballen. Lekker 2 tegen 2.
Nee hoor... Het komt allemaal goed. En de arena is overigens een graszodenmat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 04:19 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik zo de voorgaande post lees wordt het eerder een ArenA matje
Buurman wil enorme garage bouwen, mag dat?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:11 schreef DS4 het volgende:
Het (nog te bouwen) bijgebouw is voorzien van een dubbele garage.
Bij ons is er iets meer ruimte in het plan...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buurman wil enorme garage bouwen, mag dat?
http://www.elitis.fr/en/c(...)emoires_396.htm?d=34quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:59 schreef aloe_vera het volgende:
Wat zit er eigenlijk op de muur in de slaapkamer? Die paarse vlakken vind ik prachtg, maar ik snap niet wat het is...
Er zijn wat kabels gelegd, gaten geboord in muren... en morgen wordt er weer houtwerk gemonteerd. Dat hopen we morgen af te ronden, zodat het tapijt gelegd kan worden en dan kunnen de stoelen gemonteerd worden, techniek, en.... klaar.quote:
Heel goed!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:00 schreef Ml-etje het volgende:
http://www.elitis.fr/en/c(...)emoires_396.htm?d=34
Best kans dat onze plaatselijke leverancier van behang het boek tevoorschijn mag halen, alleen niet in die kleur dat past niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel goed!
(voor de goede orde: het is dus behang)
Er zijn genoeg mooie alternatieven, dus dat gaat wel goed komen...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:08 schreef Ml-etje het volgende:
Best kans dat onze plaatselijke leverancier van behang het boek tevoorschijn mag halen, alleen niet in die kleur dat past niet.
Nee, er komt dik tapijt overheen. Maar het blijft toegankelijk, dus als het nodig is kan het altijd nog.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heb je het nu ook nog opgevuld met iets geluiddempends?
quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
..............De première nadert...
Hoe bevalt mister maaier?quote:Op donderdag 3 november 2011 12:14 schreef DS4 het volgende:
De hovenier is weer verder gegaan met de tuin... Het gaat wat meer leven en door het mooie weer is het grasveld ook ver boven arena-niveau... je kan er zelfs al op voetballen (ok, daarvoor moet het nog een paar keer goed worden gerold)!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er moet nog een boom bij in de rij, maar die komt pas als de rest van de bomen gezet gaan worden, wat ergens over twee weken zal gebeuren.
Verder slecht nieuws tav het karpet: is vertraagd en komt pas in de loop van volgende week. Daar baal ik wel een beetje van.
On the upside: techniek in de bioscoop vordert. Oorspronkelijke plan om reciever te houden is de deur uit. De NAD was wat verouderd en dat gaf een hoop gezeik. Een Onkyo TX-NR3008 lost de NAD af. Kon ik een mooie deal mee maken bij Correct... Een minstens zo'n goede deal heb ik met de nieuwe subwoofer gemaakt, die ik voor minder dan een kwart van de prijs mee kon nemen. Gelukkig past die sub (nog net...) onder de stoelen, waar ik met een beetje kruip door sluip door deze gisteren heb geplaatst. Vandaag komt de beamer te hangen (als het goed is) en dan kan er in ieder geval al wat bekeken worden (het wordt alleen wel nog even een stomme film, waarmee ik niet de kwaliteit van de film bedoel...).
Dolly is natuurlijk geen mister... maar verder uitstekend!quote:
Die zie ik over een paar uurtjes al niet meer. Het is gewoon gras wat even plat is gereden... Zal ook wel minder worden als het gras sterker wordt.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:02 schreef RichardHammond het volgende:
Wel jammer dat die van die lelijke banen achterlaat in het gras.
Ja, maar het is zo weinig dat het niet opvalt en het is meteen mest.quote:Laat die het maaisel liggen?
Klopt, maar we zetten er wel wat volwassen spul bij om het al wat meer op niveau te krijgen. Dan nog moet je het even geven, maar het oogt in ieder geval vanaf het begin meer.quote:Verder ziet het er netjes uit, ben benieuwd hoe het er uitziet als het af is. Tuin moet je ook minstens 2 à 3 jaar geven om te ontwikkelen.
Blijf het jammer vinden van die banen, daarom hebben zowel onze grasmaaier als verticuteermachine een achterwals. Maar als je niet zo veeleisend bent is dit ook prima. Ik was ook benieuwd, want maaisel kan je inderdaad prima laten liggen als je regelmatig maait. Deze maait toch elke dag?quote:Op donderdag 3 november 2011 13:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die zie ik over een paar uurtjes al niet meer. Het is gewoon gras wat even plat is gereden... Zal ook wel minder worden als het gras sterker wordt.
[..]
Ja, maar het is zo weinig dat het niet opvalt en het is meteen mest.
[..]
Klopt, maar we zetten er wel wat volwassen spul bij om het al wat meer op niveau te krijgen. Dan nog moet je het even geven, maar het oogt in ieder geval vanaf het begin meer.
Nu heb ik hem ingesteld op 2 keer in de week. Maar komende zomer gaat dat naar 5 dagen in de week.quote:
Lijkt mij prima rond deze tijd, zit ik zelf ook op. Zomers maai ik elke dag m.u.v. de zondag, dat doe ik de buren niet aan.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nu heb ik hem ingesteld op 2 keer in de week. Maar komende zomer gaat dat naar 5 dagen in de week.
Tja, punt voor de Dolly. Hoef je met een benzinemaaier niet te proberen hier.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:17 schreef DS4 het volgende:
Dolly werkt nu juist wel op zondag, maar ze is ook zo stil dat de buren daar geen last van hebben.
Ruim 4 meter breed.quote:
Nee, hij stond op pauze, want anders krijg je zo'n onscherpe foto...quote:En ik mag hopen dat de blauwe balk eronder niet continu vertoond wordt?
De nieuwe Panasonic. De PT-AT5000E.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:05 schreef Iemand91 het volgende:
Je hebt het geloof ik al gezegd, maar wat voor systeem krijg je in de bios?
Beamertype,
quote:receiver (Onkyo TX-NR3008 dus),
B&W DM309 vloerstaanders, surround en rear DM303 en bijbehorende LCR3 center. Sub is van final sound, de S220.quote:speakers,
Wii staat in de fitnessruimte en de PS3 staat in de woonkamer.quote:ps3? Wii?
We hebben een NAS, maar ik heb een collectie films die inmiddels rond de 500 titels bevat, allemaal legaal gekocht enzo. Heel ouderwets...quote:NAS met films/series erop, of een grote kast met dvd's/blu-ray's?
Volgende week dinsdag, woensdag en waarschijnlijk ook nog donderdag... worden wanden en vloer bekleed met tapijt.quote:Ziet er ontzettend tof uit, ik hoop dat je die bios wat 'warmer aankleed' als de rest van de woning (waar het prima past), en dan lijkt me dat een ontzettend gave ruimte.
Maar dan ben je waarschijnlijk ook weer een paar jaar jonger dan ik...quote:Als filmliefhebber leek mij dat ook wel gaaf, maar woon thuis/student?
Mooi dingetje, ze hebben enorme ontwikkeling doorgemaakt afgelopen jarenquote:Op donderdag 3 november 2011 12:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dolly is natuurlijk geen mister... maar verder uitstekend!
Tof! En inderdaad, niets zo fijn als even een fysieke disc de speler in drukken.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:22 schreef DS4 het volgende:
De nieuwe Panasonic. De PT-AT5000E.
B&W DM309 vloerstaanders, surround en rear DM303 en bijbehorende LCR3 center. Sub is van final sound, de S220.
Wii staat in de fitnessruimte en de PS3 staat in de woonkamer.
We hebben een NAS, maar ik heb een collectie films die inmiddels rond de 500 titels bevat, allemaal legaal gekocht enzo. Heel ouderwets...Op zo'n groot scherm werkt orgineel natuurlijk beter dan gecomprimeerd. Dat zie je vaak al op een laptop... Ook een DVD valt wat door de mand op zo'n groot scherm (anders gezegd: op dit formaat heeft blu-ray echt meerwaarde).
Volgende week dinsdag, woensdag en waarschijnlijk ook nog donderdag... worden wanden en vloer bekleed met tapijt.
Maar dan ben je waarschijnlijk ook weer een paar jaar jonger dan ik...
Wanneer worden de eerste bioscoopkaartjes verkocht? Kunnen we het filmprogramma al in de bioscoopagenda vinden?quote:Op donderdag 3 november 2011 23:22 schreef DS4 het volgende:
Volgende week dinsdag, woensdag en waarschijnlijk ook nog donderdag... worden wanden en vloer bekleed met tapijt.
Vorige woning was bestaande bouw, dus, hoewel het een erg leuk huis is op een geweldig mooie plek, niet interessant voor dit forum. Ik heb er ook niet in geklust. Nou ja, ik heb het tuinhuis daar zelf gebouwd en de inbouwkast, maar dat is ook al weer zo lang geleden....quote:Op vrijdag 4 november 2011 02:14 schreef Proletenjager het volgende:
Even een 'aparte' vraag tussendoor.. bij het aanzien van al dit, valt mij op dat je niks zegt over hoe het was vergeleken met je vorige huis? Is dit bewust, daar het een klein huis was of paste het niet bij je smaak? Voorbeeldpics?
Klopt. Voor verwarming en warm water.quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:18 schreef Barretje80 het volgende:
je hebt van die duurzame warmtebronnen diep in de aarde toch?
Dat kan in beginsel ook met convectoren (die we overigens in enkele ruimtes wel hebben om meer te kunnen koelen en om sneller van temperatuur te kunnen wisselen), maar we hebben overal vloerverwarming, zelfs in de kelder... Enige uitzondering is de 2e verdieping, die heeft nl. geen verwarming nodig (want bovenin gaat de warme lucht zitten, dus daar werken we alleen met convectoren om te kunnen koelen, want dat is wel nodig.quote:en dan heb je vloerverwarming in het huis toch?
Parket kan ook. Maar wij vinden inderdaad tegels mooier passen bij de begane grond. Boven hebben we overigens wel de uitstraling van parket met PVC. Is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar het is wel een prima alternatief voor parket en de meest efficiënte oplossing met vloerverwarming. Maar als je parket wil, gewoon doen. Kan prima met vloerverwarming. Mits goed gelegd!quote:moet je met dat systeem perse tegels hebben?? of kan parket dan ook??
(afgezien van het feit dat jullie die tegels misschien wel mooier vonden)
De première is al uitverkocht...quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:26 schreef FrankV34 het volgende:
Wanneer worden de eerste bioscoopkaartjes verkocht?
Fuck, ik moet inderdaad nog even het programma doorgeven aan de regionale krant (ik vond landelijk een tikje overdreven).quote:Kunnen we het filmprogramma al in de bioscoopagenda vinden?
tnx!quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Voor verwarming en warm water.
[..]
Dat kan in beginsel ook met convectoren (die we overigens in enkele ruimtes wel hebben om meer te kunnen koelen en om sneller van temperatuur te kunnen wisselen), maar we hebben overal vloerverwarming, zelfs in de kelder... Enige uitzondering is de 2e verdieping, die heeft nl. geen verwarming nodig (want bovenin gaat de warme lucht zitten, dus daar werken we alleen met convectoren om te kunnen koelen, want dat is wel nodig.
[..]
Parket kan ook. Maar wij vinden inderdaad tegels mooier passen bij de begane grond. Boven hebben we overigens wel de uitstraling van parket met PVC. Is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar het is wel een prima alternatief voor parket en de meest efficiënte oplossing met vloerverwarming. Maar als je parket wil, gewoon doen. Kan prima met vloerverwarming. Mits goed gelegd!
Nee, het is graniet, dus dat kan wel wat hebben en onder alles zit vilt...quote:Op maandag 7 november 2011 11:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ben je niet bang voor krassen op je vloer?
Het is een keukentafel... De eetkamertafel staat in de eetkamer, dus daar zal het langduriger eten plaats vinden. Voor de hele avond is zo'n bank niet alles, hoewel ik bij vrienden die ook zo'n soort bank hebben bij de keukentafel nog nooit last heb gehad van langdurig op de bank zitten en ik ga daar eigenlijk altijd op die bank zitten... Ik hou wel van een wat meer actieve zit. Maar ik ben daarin kennlijk wat vreemd, want een hocker gebruiken om muziek te luisteren is volgens sommigen hier ook vreemd.quote:Mooie set overigensAl vind ik zo'n bank vooral oncomfortabel aan een eettafel.
Morgen. Deo volente.quote:Op maandag 7 november 2011 11:09 schreef Saisai het volgende:
Sieht gut aus! Maar ik ben nog steeds zo benieuwd naar het karpet in de zithoek!
Is die al binnen?
quote:
vreemd, ik heb hem al weken binnen!quote:Op maandag 7 november 2011 11:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]En dan te bedenken dat de uitnodigingen voor de Fok housewarming party nog niet ontvangen zijn
Sommigen snappen kennelijk niet dat je je adres wel door moet geven...quote:
*noteertquote:Op maandag 7 november 2011 11:11 schreef Saisai het volgende:
mocht ik ein-de-lijk een vaste baan krijgen en een huisje kunnen kopen, dan ga ik ook een verslag ervan plaatsen. Ik vind het leuk om zo mee te kunnen kijken
Audentes Deus iuvatquote:
Mag ik jou weer even uitzwaaien? Je begint me weer op te vallen in K&W.quote:
Ik zou de boel nog even even openschroeven en opvullen met glas- of steenwol, anders ga je daar later spijt van krijgen. Buiten de vrijwel zekerheid dat de holle kast gaat resoneren als je een flinke subwoofer gebruikt, heb je ook veel meer last van loopgeluiden en eventuele kraakjes in stoelen of banken worden ook versterkt door de klankkast waar je op zit.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, er komt dik tapijt overheen. Maar het blijft toegankelijk, dus als het nodig is kan het altijd nog.
Nee hoor.quote:
Ik denk dat het daar wat killer van was geworden eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:53 schreef Saisai het volgende:
ik vind hem mooi, maar had een wit/creme knusser gevonden.
De bank er volledig op oogt wat saai als je het mij vraagt. Het karpet is er groot genoeg voor... Maar wij hebben bewust het karpet zo geplaatst.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:59 schreef Bottenteelter het volgende:
Beetje jammer dat de bank niet compleet op staat. Oogt wat meer bij elkaar gefrot in mijn ogen.
Nicequote:Op woensdag 9 november 2011 08:49 schreef DS4 het volgende:
Met wat beter licht...
[ afbeelding ]
En van dichtbij, zodat de structuur zichtbaar is:
[ afbeelding ]
Ja, Cheetah is zeer tevreden met onze keuze...quote:
Jij hebt aandelen Arte Espina?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:44 schreef kevin20vt het volgende:
Geen Arte Espina karpet, gemiste kans! Desondanks zeker wel een net kleed
Ahh okay, die had ik nog niet gezienquote:
Nou ja, we moeten nog iets hebben voor in de serre, dus wie weet. Het is iig prijstechnisch interessant wat ik zie, maar ik heb er ook nog niet meteen iets bij gezien waar ik meteen iets mee heb... Ik heb ook alleen maar even vluchtig gekeken, kende het merk niet.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:57 schreef kevin20vt het volgende:
Nederlandse fabrikant, veelal gewaagd design, je moet er van houden. Heb er zelf 2 van liggen
Precies. Ik vind het echt het ontbrekende puzzelstukje.quote:
Heb je het nog opgevuld, zoals hier aangeraden werd?quote:Op woensdag 9 november 2011 23:21 schreef DS4 het volgende:
De bioscoop is inmiddels bekleed...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen meer...
Nee. En het blijkt ook nergens voor nodig te zijn. Niet voor de akoestiek en niet om piepjes en kraakjes te voorkomen.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:22 schreef Tchock het volgende:
Heb je het nog opgevuld, zoals hier aangeraden werd?
mee eens. maar smaken verschillen nou eenmaal.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:46 schreef knappekloon het volgende:
ik vind alles zo donker...
wit kleed of een witte bank had ik zelf mooier gevonden.
Vind je 't gek met zo'n bak licht vanaf de achterkant!quote:Op donderdag 10 november 2011 12:38 schreef DS4 het volgende:
Het grappige is dat iedereen die bij ons in huis komt eerst roept hoe licht het wel niet is...
Dat vermoeden heb ik ook hoor...quote:Op donderdag 10 november 2011 12:52 schreef Iemand91 het volgende:
Vind je 't gek met zo'n bak licht vanaf de achterkant!![]()
Precies. Een witte bank past niet bij de rest. Dan hadden we op andere punten andere keuzes moeten maken.quote:Ontopic; kleed maakt het af inderdaad. Er mist nog wel iets maar ik weet zo niet wat. Maar het ziet er super uit, en zeker niet donker. Persoonlijk zou ik een witte bank of kleed juist afbreuk doen en de ruime killer doen lijken.
Onpersoonlijk? Dat is op zich vreemd, want in het huis zit echt de ziel die mijn vrouw en ik erin gestopt hebben.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het nog wat onpersoonlijk en wat ongezellig.
Ja, dat is een foutje van Samsung. Ik had de maat van de tv opgevraagd... Bij Samsung vonden ze het normaal om dan de maat door te geven van de hoogte van de tv incl. voet... Vandaar ook de paslat boven de tv.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik vind je tv-hoek echt fantastisch, alleen vind ik dat de tv wat wegvalt in de witte (kast?)wandpanelen. En ik zou me er zelf ontzettend aan storen dat de tv niet verticaal gecentreerd is uitgelijnd, maar dat is meer iets dwangneurotisch denk ik
Nee, dat is nu precies wat ik bedoel met rommelig. Boeken zet je (wat mij betreft) in de werkkamers of in de bibliotheek. Dat hoort gewoon niet in een woonkamer.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:10 schreef Lienekien het volgende:
Maar ik zie bij jullie bijvoorbeeld geen boeken(kast).
Nou weet ik bijna zeker dat er verhalen zitten achter onze meubelen, daar heb ik zelfs nog wat over verteld. Dus wat bedoel je precies?quote:Of meubelstukken met een mogelijk verhaal.
Ja, de afdeling modern bij een hele mooie zaak. Maar zou zo'n meubelzaak niet ook pogen om de opstelling te maken conform een gezellige woonkamer? Want het lijkt mij dat de juiste sfeer verkoopt.quote:Het kon een toonzaal uit een meubelzaak zijn.
Noem eens drie dingen in jouw kamer waar jij van vindt dat het jouw persoonlijkheid laat zien en ik denk dat ik in al die drie gevallen kan vertellen waarom dat niet bij onze inrichting past.quote:Voor mij is het persoonlijke er niet zo goed aan af te zien.
Werkkamer is nog leeg, want de trap daar naartoe is nog steeds niet gereed en ook de inbouwkast moet nog gemaakt worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:30 schreef Bottenteelter het volgende:
Ik mis nog steeds foto's van je studeerkamer/badkamer/enz?
Dat weet ik niet, althans, ik neem aan dat met ons budget anderen andere keuzes maken. Dat mag ook allemaal, maar ik protesteer wel tegen termen als onpersoonlijk als ik pottedimme 3,5 jaar ziel en zaligheid in de woning heb gestopt.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:33 schreef TwyLight het volgende:
Mensen in dit topic zijn gewoon jaloers, en iedereen wil eigenlijk wel in jouw huis wonen
Het is wel duidelijk dat dit jullie smaak is en dat jullie daar heel goed over hebben nagedacht. Ik reageer met mijn persoonlijke observatie. Ik houd inderdaad niet van dat strakke tot in detail doorgevoerd.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat is nu precies wat ik bedoel met rommelig. Boeken zet je (wat mij betreft) in de werkkamers of in de bibliotheek. Dat hoort gewoon niet in een woonkamer.
[..]
Nou weet ik bijna zeker dat er verhalen zitten achter onze meubelen, daar heb ik zelfs nog wat over verteld. Dus wat bedoel je precies?
[..]
Ja, de afdeling modern bij een hele mooie zaak. Maar zou zo'n meubelzaak niet ook pogen om de opstelling te maken conform een gezellige woonkamer? Want het lijkt mij dat de juiste sfeer verkoopt.
Maar let maar eens op: de afdeling modern is vaak beter verlicht en ruimer van opzet dan b.v. de afdeling klassiek. Bij de laatste afdeling vind je snel zo'n rommelkastje, waar je bij de afdeling modern juist weer grote stukken aan de muur vindt.
Less is more...
[..]
Noem eens drie dingen in jouw kamer waar jij van vindt dat het jouw persoonlijkheid laat zien en ik denk dat ik in al die drie gevallen kan vertellen waarom dat niet bij onze inrichting past.
Wij hebben een hele strakke, moderne, doch tijdloze (dat is niet noodzakelijk een tegenstelling) woning + inrichting, met daarin contrasten om de edge eraf te halen. Maar wel duidelijk doorgevoerd. Als je niet van dat strakke houdt, dan wordt het nooit wat met onze inrichting, want wij hebben het tot in details doorgevoerd.
En dat mag je natuurlijk helemaal niets vinden, maar zo vind ik verreweg de meeste woningen in NL erg slecht ingericht. Je weet wel: een combinatie van Ikea met rommelmarkt.
Heeft een meubelstuk pas een verhaal als de vorkafdrukken van een ruzie er nog in staan? Of de brandvlek van dat rampzalige kerstdiner?quote:Op donderdag 10 november 2011 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat dit jullie smaak is en dat jullie daar heel goed over hebben nagedacht. Ik reageer met mijn persoonlijke observatie. Ik houd inderdaad niet van dat strakke tot in detail doorgevoerd.
En verhalen achter dingen in je interieur... Iets wat je niet onlangs nieuw hebt gekocht? Al zal dat dus bij jou al snel in de rommelmarktcategorie passen.
Het is overigens geen jalouzie. Als ik een groot huis had en veel geld zou ik het nog niet zo inrichten.
Nou ja... eigenlijk een beetje wel...quote:Op donderdag 10 november 2011 13:40 schreef Lienekien het volgende:
En verhalen achter dingen in je interieur... Iets wat je niet onlangs nieuw hebt gekocht? Al zal dat dus bij jou al snel in de rommelmarktcategorie passen.
Zie mijn post boven jouw post...quote:Het is overigens geen jalouzie. Als ik een groot huis had en veel geld zou ik het nog niet zo inrichten.
Precies.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:47 schreef Tchock het volgende:
Ik vind een meubel waar DS4 jaren naar heeft gezocht, misschien wel al tijden van heeft gedroomd om in huis te hebben net zo goed een verhaal hebben. Dat het nieuw is doet daar niets van af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Dat heb ik niet gedaan... Van mij mag je het niets vinden. Maar onpersoonlijk... die term suggereert dat ik een (interieur-)architect een zakje geld gegeven heb met de opmerking "ik zie het wel hoe het geworden is".quote:Op donderdag 10 november 2011 14:04 schreef Lienekien het volgende:
I touched a nerve, obviously.
Terwijl ik toch alleen maar zeg wat ik ervan vind. Ook te veel eer om daar zo uitgebreid op in te gaan en een beetje zinloos om mij ervan proberen te overtuigen dat ik het wél te gek mooi zou moeten vinden.
7 cijfers. Maar dat lijkt mij evident...quote:Op donderdag 10 november 2011 14:31 schreef TwyLight het volgende:
Hoeveel heeft het je eigenlijk allemaal gekost, als ik vragen mag?
Meestal is het andersomquote:Op donderdag 10 november 2011 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
die is veel beter met dat soort zaken. Zonder mijn vrouw was ik al lang failliet.
Dat weet ik niet, volgens mij zijn vrouwen gemiddeld gezien veel beter in financiële zaken beheren.quote:
Je kunt je maar ergens druk om maken om maar te kunnen posten is het niet? 1x is toch genoeg als je het niks vind? Klaar toch?quote:Op donderdag 10 november 2011 14:04 schreef Lienekien het volgende:
I touched a nerve, obviously.
Terwijl ik toch alleen maar zeg wat ik ervan vind. Ook te veel eer om daar zo uitgebreid op in te gaan en een beetje zinloos om mij ervan proberen te overtuigen dat ik het wél te gek mooi zou moeten vinden.
Nee, kritiek mag best en ook meermaals. Ik ben prima in staat om uit te leggen hoe we tot keuzes gekomen zijn en een beetje discussie daarover is alleen maar goed. Al is het maar om het draadje een beetje bovenin te houden.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:04 schreef theKiD het volgende:
Je kunt je maar ergens druk om maken om maar te kunnen posten is het niet? 1x is toch genoeg als je het niks vind? Klaar toch?
En als er dan op me gereageerd wordt, dan me maar stil houden?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:04 schreef theKiD het volgende:
[..]
Je kunt je maar ergens druk om maken om maar te kunnen posten is het niet? 1x is toch genoeg als je het niks vind? Klaar toch?
Nou, dát wou ik er nou echt niet mee suggereren.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gedaan... Van mij mag je het niets vinden. Maar onpersoonlijk... die term suggereert dat ik een (interieur-)architect een zakje geld gegeven heb met de opmerking "ik zie het wel hoe het geworden is".
En dat is na 3,5 jaar echt veel tijd in een project stoppen inderdaad het verkeerde knopje om op te drukken.
Goed verwoord.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:31 schreef SV-tje het volgende:
Ik denk dat ik wel snap wat Lienekien bedoeld. Het is niet onpersoonlijk omdat er niet door DS4 veel tijd en moeite ingestopt is. Maar het past allemaal goed bij elkaar (wat ook een compliment is) en alles is nieuw. Ik zou zelf en wat ik begrijp Lienekien ook een foto of ander familiestuk op welke manier dan ook bij mij thuis willen zien. Maar als dat je smaak niet is moet je dat vooral niet doen.
Over smaak valt te twisten over het feit dat alles tot in perfectie afgewerkt is niet.
Ik zal vaker de spiegelreflexcamera pakken...quote:Op donderdag 10 november 2011 20:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik denk dat je een andere camera moet gebruiken, DS4
Het is inderdaad een "stijlprobleem". Wat sommigen kennelijk als heel gezellig zien (veel familiefoto's) vind ik rommelig. Ik zoek in een woning rust. Sereniteit. In mijn hoofd stormt het al voldoende...quote:Op vrijdag 11 november 2011 01:40 schreef Naira1900 het volgende:
Ik zie dat persoonlijke toch echt heel duidelijk. Misschien inderdaad op een andere manier dan veel familiefoto's of iets dergelijks, maar in alles is duidelijk dat hier met heel veel aandacht aan wordt gewerkt en over wordt nagedacht.
Peter Likquote:Uit DS4's posts blijkt ook heel veel planning en enthousiasme voor zaken zoals de bioscoop en die bekende natuurfoto's aan de wand (hoe heet de fotograaf ook alweer?).
Dank.quote:Ik zou voor mijn eigen huis waarschijnlijk ook voor net iets minder strak gaan, maar deze uitvoering kan ik ook erg waarderen. In ieder geval een schitterend huis en heel leuk om dit project te kunnen volgen!
Ja, met gepaste trots (lees: trots als een hond met 7 staartenquote:Op vrijdag 11 november 2011 06:39 schreef FrankV34 het volgende:
Alleen al voor de bioscoopzaal zou ik het huis willen hebben
Gaaaf man!quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, met gepaste trots (lees: trots als een hond met 7 staarten lullenpresenteer ik: de bioscoop!
[ afbeelding ]
Doek is helaas te laat en komt pas maandag... en de deur moet nog een keer zwart worden geschilderd. En de luidsprekers voor en achter nog op verhogingen gezet worden, maar voor het oog is het nu echt een bioscoop!
quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, met gepaste trots (lees: trots als een hond met 7 staartenpresenteer ik: de bioscoop!
[ afbeelding ]
Doek is helaas te laat en komt pas maandag... en de deur moet nog een keer zwart worden geschilderd. En de luidsprekers voor en achter nog op verhogingen gezet worden, maar voor het oog is het nu echt een bioscoop!
[..]
Ja, met gepaste trots (lees: trots als een hond met 7 staartenpresenteer ik: de bioscoop!
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Daar moet ik heb met je eens zijn. Aan de muur ermee!quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:08 schreef TwyLight het volgende:
Dat kleed vind ik dan weer gruwelijk lelijk![]()
Ik noteer 2x een "niet doen".quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:08 schreef TwyLight het volgende:
Dat kleed vind ik dan weer gruwelijk lelijk![]()
in die open haard!!quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar moet ik heb met je eens zijn. Aan de muur ermee!
Gas. Maar verderop is een houthaard.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:19 schreef Barretje80 het volgende:
in die open haard!!
of is het een gas geval???
Wat heb je nu gedaan!quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gas. Maar verderop is een houthaard.
Ik noteer 3x een "niet doen".
Wij mogen geen mening hebben? Best een domme opmerkingquote:Op zaterdag 12 november 2011 17:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik de kleur van het kleed heel erg mooi vind, maar als het je eigen persoonlijke keus is; wie zijn wij dan om te zeggen dat we het lelijk vinden
Die hoort dan ook bij de buitentafels...quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:27 schreef TwyLight het volgende:
Dat houten tafeltje past trouwens ook niet bij de rest van het huis
Nog helemaal niets.quote:
Drie keer raden waarom er nog een kaartje aan hangt!quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:41 schreef Lottekoekkie het volgende:
(en dan heb ik het niet eens over dat stickertje op dat ding
Af en toe.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:00 schreef Ml-etje het volgende:
Ben nu wel benieuwd of jij ooit op de bank zit met een laptop![]()
Kleurstelling is inderdaad mooi, maar komt niet helemaal goed over op de foto vind ik.quote:Oh en de kleur vind ik wel mooi maar het geheel gewoonweg niet.
Hij is te simpel.
Het is niet hoogpolig, maar ook niet dun.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:21 schreef loecje het volgende:
ik vind de kleur enzo wel mooi. maar het lijkt te dun.
zeker in vergelijking met het andere vloerkleed lijkt dit bijna een stukje stof die ff op de vloer ligt.
al met al hier ook een nee
Jij zou het niet eens overwogen hebben denk ik.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:21 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik zou woensdag maar teruggaan![]()
![]()
, denk ik
Precies.quote:
Toch, als ik van de eerste verdieping op de serre kijk vind ik dat juist wel mooi...quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:37 schreef ForumGek het volgende:
Ik vind de kleuren van het kleed mooi, maar de vlakken staan me een beetje tegen t.o.v. de tegels van de vloer, als de vloer egaal was geweest had het er beter bij gepast.
Waarom zou dat geen aanbeveling zijn?quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:16 schreef sigme het volgende:
Ik vind het een prachtig kleed. Ik betwijfel of dat een aanbeveling is
.
Ik ben niet van de planning. Maar iig niet meer dit jaar, ik begreep enige tijd geleden al dat we dit jaar al helemaal volgeboekt zijn met sociale verplichtingen...quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:40 schreef FL_Freak het volgende:
Wanneer komt de meet in jullie huis?
In het algemeen verafschuwt fok mijn smaak (en ik die van bijna iedereen). Vermoedelijk volgt daaruit dat ik geen smaak heb (of een verkeerde).quote:
Wat een geweldig huis! Ontdek het topic nu pas.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:43 schreef DS4 het volgende:
Op de valreep vandaag nog gekomen...
[ afbeelding ]
Het begon al donker te worden, dus geen geweldige foto, morgen doen we dat gewoon opnieuw.
Zou dat echt verschil maken ja?quote:Op zondag 13 november 2011 09:17 schreef DS4 het volgende:
De luidsprekers zijn geplaatst met de oren...
Ik vind hem ook prachtig, beide kleden trouwens.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:16 schreef sigme het volgende:
Ik vind het een prachtig kleed. Ik betwijfel of dat een aanbeveling is
.
Ja, dat is zeer duidelijk hoorbaar. Zowel ten aanzien van staging als ten aanzien van met name de lagere tonen.quote:
Oh jammer.quote:Op zondag 13 november 2011 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat is zeer duidelijk hoorbaar. Zowel ten aanzien van staging als ten aanzien van met name de lagere tonen.
Nee, dit is een enkele woning. En ja, de woning is best groot...quote:Op zondag 13 november 2011 10:02 schreef OeJ het volgende:
Ik moet nog even iets stoms vragen, aangezien ik te lui ben om terug te lezen, dit zijn toch wel twee huizen hè? Ik zie tenminste twee voordeuren. Anders is het echt een kasteel!
quote:Op zondag 13 november 2011 10:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dit is een enkele woning. En ja, de woning is best groot...
Even offtopic.. Lage tonen zijn niet richtingsgevoelig... Hoge tonen welquote:Op zondag 13 november 2011 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat is zeer duidelijk hoorbaar. Zowel ten aanzien van staging als ten aanzien van met name de lagere tonen.
Nee, maar als je een luidspreker teveel tegen een muur positioneert, of teveel in een hoek, dan kan hij daardoor boemerig gaan klinken...quote:Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef theKiD het volgende:
Even offtopic.. Lage tonen zijn niet richtingsgevoelig... Hoge tonen wel
Uitstekend. Zeker de stoomoven is een aanrader. Die wordt vaak gebruikt.quote:Op zondag 13 november 2011 15:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Vraagje, hoe bevalt de keuken in dagelijks gebruik?
Wat een enorm gave klok!quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik denk niet dat ik voor bioscoopstoelen was gegaan maar ziet er erug vet uit!
Dit niet wat voor jou trouwens?:
[ afbeelding ]
http://qlocktwo.com/index.php?lang=enquote:Op maandag 14 november 2011 10:03 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Wat een enorm gave klok!
Wat is het merk/type?
Die is echt gaafquote:Op maandag 14 november 2011 10:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
http://qlocktwo.com/index.php?lang=en
855euro maarquote:Op maandag 14 november 2011 10:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die is echt gaaf![]()
Wat kost die klok?
Koopje!quote:
Oef! Dat verklaart waarom ik eenzelfde ontwerp met enige regelmaat als "zelfbouwproject" langs zie komen op een ander forum! Het is een leuke klok, maar voor 855 eure kun je er een hoop lol aan beleven om het zelf te makenquote:
Ik heb ook plannen om hem zelf te gaan maken. D.m.v. een Arduino controller en ledlampjes achter een glasplaat e.d. Zodra ik doorheb hoe het qua software/programmeren moet kan ik aan de slag. Voordeel is dat je dan zelf kunt bepalen welke taal, welke kleuren, welke grootte (1x1 meterquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Oef! Dat verklaart waarom ik eenzelfde ontwerp met enige regelmaat als "zelfbouwproject" langs zie komen op een ander forum! Het is een leuke klok, maar voor 855 eure kun je er een hoop lol aan beleven om het zelf te maken
Nog even verder off-topic, maar dat zou nou echt een leuk topic voor op FOK! zijnquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb ook plannen om hem zelf te gaan maken. D.m.v. een Arduino controller en ledlampjes achter een glasplaat e.d. Zodra ik doorheb hoe het qua software/programmeren moet kan ik aan de slag. Voordeel is dat je dan zelf kunt bepalen welke taal, welke kleuren, welke grootte (1x1 meter, of juist klein maar fijn)
Maar dat is oftopic.
Wat mis je precies?quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:36 schreef Iemand91 het volgende:
DS4: ziet er netjes uit.![]()
Hoe ziet de rest van het huis er eigenlijk uit? Dingen die je zeg maar nog niet gepost hebt.
Die heb ik alleen op A1 formaat, dus dat is wat lastig scannen enzo...quote:Plattegrond?*
Ik heb alle delen bekeken. Woonkamer/keuken is bekend. Tuin is bekend. Badkamer heb je ooit gepost. Kantoor was nog niet klaar zei je.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat mis je precies?
(en heb je ook even de vorige delen bekeken?)
[..]
Die heb ik alleen op A1 formaat, dus dat is wat lastig scannen enzo...
Waarom is je dakrand wit? Wordt die nog een andere kleur?quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:
De luiken zijn eindelijk geplaatst.
[ afbeelding ]
Binnenkort zal ik het wat beter op de foto zetten met de spiegelreflex...
Nee, die blijft wit. Die had natuurlijk ook in een grijstint gekund, b.v. passend bij het riet, maar dat had het huis donkerder gemaakt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:18 schreef Pikhoofd het volgende:
Waarom is je dakrand wit? Wordt die nog een andere kleur?
Arubablauw?quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:
De luiken zijn eindelijk geplaatst.
[ afbeelding ]
Daar was ik al bang voor, dat ie ver boven mijn budget zou zittenquote:
quote:
quote:
Heb jij geen A1 scanner! Valt me tegen van je...quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat mis je precies?
(en heb je ook even de vorige delen bekeken?)
[..]
Die heb ik alleen op A1 formaat, dus dat is wat lastig scannen enzo...
met een fototoestel kan je niet scannenquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:53 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heb jij geen A1 scanner! Valt me tegen van je... [ afbeelding ]
Klopt.quote:
Ja. Dat had ik toch al gepost?quote:
Ik heb Star Wars 1 als eerste gekeken, met name ook omdat deze in 6.1 is opgenomen, waardoor ik meteen het 7.1 systeem kon testen. Inmiddels zijn er al wat meer films bekeken, zoals Pirates of the Carrabean 3D (vanwege 3D), State of Play, Machete, Bridge on the River Kwai, Twelve, Pulp Fiction, Charlie Wilson's war, Seven Pounds, Limitless...quote:Zo ja, welke film heb je als eerste gekeken?
Zo nee, welke film ga je als eerste kijken?
Volgens mij heb ik Caligula op blu-ray, maar verder houdt de collectie HD porno wel op. En overigens heb ik Caligula er niet in gehad. Het is een film die je in de collectie moet hebben, maar niet uitnodigt om heel vaak te kijken.quote:
Ow ik ben net wakker. Niet gezienquote:
quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:
heel symmetrisch tot het saaie aan toe, gelukkig trekt het dakraam genoeg aandacht om het strenge symmetrische te brekenquote:Op donderdag 29 december 2011 13:57 schreef DS4 het volgende:
Ik heb er al een paar gemaakt...
De voorkant is nu zo goed als gereed. Zelfs de buitenlampen hangen er nu. Het is alleen nu wat lastig om foto's te maken, want de werklieden hebben hun auto's meegenomen en niet drie straten verderop geparkeerd gek genoeg...
[ afbeelding ]
ziet er goed uit. Hier zal je veel plezier aan beleven, vooral de serrequote:Lang op moeten wachten, maar eindelijk gereed: de schuifpui in de serre is nu echt een schuifpui:
[ afbeelding ]
En ook vandaag gemonteerd: de traptreden voor de trappen naar de tweede verdieping:
[ afbeelding ]
ga je diepvriesvissen?quote:Hoop vandaag nog toe te komen aan wat meer foto's, w.o. mijn werkkamer (inbouwkast eindelijk gereed, dus die kan worden ingericht) en de badkamer (ook zo goed als gereed). Maar ben ook druk met voorbereidingen voor...
[ afbeelding ]
... dus dat laat misschien ook weer even op zich wachten.
Even off-topic: Heel veel plezier in de sneeuw! Qua wintersportuitrusting komt het wel goed zo te zien, je zit lekker in de Bogner! Mooi spul!quote:Op donderdag 29 december 2011 13:57 schreef DS4 het volgende:
......
Maar ben ook druk met voorbereidingen voor...
[ afbeelding ]
We gingen voor "zeer ingetogen". Ik neem saai in dit verband dan ook als positief...quote:Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef lipje het volgende:
heel symmetrisch tot het saaie aan toe,
Dat gaat allemaal wel lukken. Lekker even twee weken los in de Dolomieten. Nog een weekje... (ja, ik check het materiaal altijd ruim van tevoren).quote:Op donderdag 29 december 2011 17:09 schreef vanKampen het volgende:
Even off-topic: Heel veel plezier in de sneeuw! Qua wintersportuitrusting komt het wel goed zo te zien, je zit lekker in de Bogner! Mooi spul!
Noord-Brabant.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:19 schreef Bananenman het volgende:
Waar staat het ergens als ik vragen mag?
Ik ben blij dat we ze hebben, want zonder die luiken is het wel erg veel steen...quote:
Je moet de voorkant en de achterkant van het huis scheiden. Met de voorkant is weldegelijk bedoeld om aan te sluiten bij een langgevelboerderij. En de achterzijde wijkt daar volledig vanaf omdat we daar hebben gekozen voor een enorm moderne manier van bouwen met iets meer dan gemiddeld glas...quote:Op donderdag 29 december 2011 17:33 schreef k_man het volgende:
Ze hebben echter geen enkel praktisch nut, toch? Of doe je ze wel eens dicht? Lijkt me niet.
Zonder de luiken heb je veel stenen, maar dit ziet er (op de foto althans) uit alsof er aan weerskanten een plank tegen de muur zit. Ik vind het ook niet echt passend bij de architectuur. Het heeft iets van een historiserende verwijzing, terwijl de rest van dat huis dat helemaal niet heeft (misschien muv de kap).
Dat zou wellicht wel helpen om de luiken er meer als luiken uit te laten zien. Als ze bij de ramen ook zouden zitten, is meteen duidelijk wat die 'planken aan de muur' daar doen.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:39 schreef DS4 het volgende:
Ik kan mij overigens voorstellen dat de luiken op de foto niet zo best overkomen. Je kunt je wel afvragen of de luiken niet ook dan bij de ramen hadden gemoeten. Daar twijfel ik nl. wel een beetje over.
Daar heb ik ook al aan zitten denken... Nepscharnieren toevoegen...quote:Op donderdag 29 december 2011 17:54 schreef k_man het volgende:
Dat zou wellicht wel helpen om de luiken er meer als luiken uit te laten zien.
Het zou wat meer afgewogen kunnen worden. Ik moet er nog eens goed naar kijken.quote:Als ze bij de ramen ook zouden zitten, is meteen duidelijk wat die 'planken aan de muur' daar doen.
Welja, we gaan even voor een paar duizend euro aan eiken luiken wegmikken...quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:15 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zou die grote luiken bij de deur laten vervangen door niet vierkante maar rechthoekige luiken dus zegmaar : [] DEUR [] en dan bij de ramen dezelfde luiken maar dan voor raam grote gemaakt.
Laten deze computerspeakers nou behoren tot de beste luidsprekers voor computers. Indertijd gewoon de top. Ik ga ze waarschijnlijk niet gebruiken omdat ik toch geen muziek daar ga luisteren, maar als ik dat zou willen zijn het echt heel geschikte luidsprekers daarvoor...quote:En de speakers bij je computer vervangen voor iets van mee kwaliteit tenzij je geen muziek op hebt onder het werken.
Ook voor jou de beste wensen natuurlijk.quote:groetjes en een gelukkig nieuwjaar
boterige bart
Ik heb wel een idee hoe ik een raar luchtje kan herkennen...quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat ik me afvraag als je met zijn tweeen in dat bubbelbad zit he ......
Hoe weet je dan zeker dat de luchtbelletjes allemaal uit de pomp komen![]()
En er niet eentje met een raar luchtje tussenzit
Ja, echt mooi zo'n rookkanaal als stijlobject... Nu ik dit zie had ik het zeker anders gedaan. En hij lijkt ook niet verticaal te lopen het laatste stukje?quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:18 schreef Fender75 het volgende:
Dat laatste mag je even uitleggen...
quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:18 schreef Fender75 het volgende:
Dat laatste mag je even uitleggen...
Hij maakt een knik de werkkamer in, wat nodig is omdat het rookkanaal door het glas vragen was om problemen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:31 schreef _VoiD_ het volgende:
Ja, echt mooi zo'n rookkanaal als stijlobject... Nu ik dit zie had ik het zeker anders gedaan. En hij lijkt ook niet verticaal te lopen het laatste stukje?
Ik ook! Het laten doen is nl. best prijzig...quote:Verder alles mooi! Ik zou willen dat ik ooit zoiets kan bouwen
Nee. Zelfs ondanks het feit dat ik best door blaas op de piste ben ik in staat geweest om dit jaar op de ski's te blijven staan. Beetje geleerd van vorig jaar toen ik de eerste dag twee keer op hoge snelheid gecrashed ben en de rest van de tijd vanwege de pijn niet meer heel lekker kon skiën....quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar ik denk
[ afbeelding ]
En als je er van de verkeerde kant afspringt heb je gegarandeerd hoofdpijnquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:37 schreef Fender75 het volgende:
Ah...ik denk "die is wezen basejumpen van de toren van Pisa"...vond het al apart, want zo hoog is deze nu ook weer niet!
Ik bedoel na die knik, dus vanuit je werkkamer door het dakquote:Op donderdag 26 januari 2012 17:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij maakt een knik de werkkamer in, wat nodig is omdat het rookkanaal door het glas vragen was om problemen.
Dat is een kwestie van lijkt, want gaat loodrecht omhoog.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:45 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik bedoel na die knik, dus vanuit je werkkamer door het dakDat lijkt niet helemaal verticaal te staan.
Over anderhalve week moet ik weer...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |