Tof! En inderdaad, niets zo fijn als even een fysieke disc de speler in drukken.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:22 schreef DS4 het volgende:
De nieuwe Panasonic. De PT-AT5000E.
B&W DM309 vloerstaanders, surround en rear DM303 en bijbehorende LCR3 center. Sub is van final sound, de S220.
Wii staat in de fitnessruimte en de PS3 staat in de woonkamer.
We hebben een NAS, maar ik heb een collectie films die inmiddels rond de 500 titels bevat, allemaal legaal gekocht enzo. Heel ouderwets...Op zo'n groot scherm werkt orgineel natuurlijk beter dan gecomprimeerd. Dat zie je vaak al op een laptop... Ook een DVD valt wat door de mand op zo'n groot scherm (anders gezegd: op dit formaat heeft blu-ray echt meerwaarde).
Volgende week dinsdag, woensdag en waarschijnlijk ook nog donderdag... worden wanden en vloer bekleed met tapijt.
Maar dan ben je waarschijnlijk ook weer een paar jaar jonger dan ik...
Wanneer worden de eerste bioscoopkaartjes verkocht? Kunnen we het filmprogramma al in de bioscoopagenda vinden?quote:Op donderdag 3 november 2011 23:22 schreef DS4 het volgende:
Volgende week dinsdag, woensdag en waarschijnlijk ook nog donderdag... worden wanden en vloer bekleed met tapijt.
Vorige woning was bestaande bouw, dus, hoewel het een erg leuk huis is op een geweldig mooie plek, niet interessant voor dit forum. Ik heb er ook niet in geklust. Nou ja, ik heb het tuinhuis daar zelf gebouwd en de inbouwkast, maar dat is ook al weer zo lang geleden....quote:Op vrijdag 4 november 2011 02:14 schreef Proletenjager het volgende:
Even een 'aparte' vraag tussendoor.. bij het aanzien van al dit, valt mij op dat je niks zegt over hoe het was vergeleken met je vorige huis? Is dit bewust, daar het een klein huis was of paste het niet bij je smaak? Voorbeeldpics?
Klopt. Voor verwarming en warm water.quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:18 schreef Barretje80 het volgende:
je hebt van die duurzame warmtebronnen diep in de aarde toch?
Dat kan in beginsel ook met convectoren (die we overigens in enkele ruimtes wel hebben om meer te kunnen koelen en om sneller van temperatuur te kunnen wisselen), maar we hebben overal vloerverwarming, zelfs in de kelder... Enige uitzondering is de 2e verdieping, die heeft nl. geen verwarming nodig (want bovenin gaat de warme lucht zitten, dus daar werken we alleen met convectoren om te kunnen koelen, want dat is wel nodig.quote:en dan heb je vloerverwarming in het huis toch?
Parket kan ook. Maar wij vinden inderdaad tegels mooier passen bij de begane grond. Boven hebben we overigens wel de uitstraling van parket met PVC. Is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar het is wel een prima alternatief voor parket en de meest efficiënte oplossing met vloerverwarming. Maar als je parket wil, gewoon doen. Kan prima met vloerverwarming. Mits goed gelegd!quote:moet je met dat systeem perse tegels hebben?? of kan parket dan ook??
(afgezien van het feit dat jullie die tegels misschien wel mooier vonden)
De première is al uitverkocht...quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:26 schreef FrankV34 het volgende:
Wanneer worden de eerste bioscoopkaartjes verkocht?
Fuck, ik moet inderdaad nog even het programma doorgeven aan de regionale krant (ik vond landelijk een tikje overdreven).quote:Kunnen we het filmprogramma al in de bioscoopagenda vinden?
tnx!quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Voor verwarming en warm water.
[..]
Dat kan in beginsel ook met convectoren (die we overigens in enkele ruimtes wel hebben om meer te kunnen koelen en om sneller van temperatuur te kunnen wisselen), maar we hebben overal vloerverwarming, zelfs in de kelder... Enige uitzondering is de 2e verdieping, die heeft nl. geen verwarming nodig (want bovenin gaat de warme lucht zitten, dus daar werken we alleen met convectoren om te kunnen koelen, want dat is wel nodig.
[..]
Parket kan ook. Maar wij vinden inderdaad tegels mooier passen bij de begane grond. Boven hebben we overigens wel de uitstraling van parket met PVC. Is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar het is wel een prima alternatief voor parket en de meest efficiënte oplossing met vloerverwarming. Maar als je parket wil, gewoon doen. Kan prima met vloerverwarming. Mits goed gelegd!
Nee, het is graniet, dus dat kan wel wat hebben en onder alles zit vilt...quote:Op maandag 7 november 2011 11:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ben je niet bang voor krassen op je vloer?
Het is een keukentafel... De eetkamertafel staat in de eetkamer, dus daar zal het langduriger eten plaats vinden. Voor de hele avond is zo'n bank niet alles, hoewel ik bij vrienden die ook zo'n soort bank hebben bij de keukentafel nog nooit last heb gehad van langdurig op de bank zitten en ik ga daar eigenlijk altijd op die bank zitten... Ik hou wel van een wat meer actieve zit. Maar ik ben daarin kennlijk wat vreemd, want een hocker gebruiken om muziek te luisteren is volgens sommigen hier ook vreemd.quote:Mooie set overigensAl vind ik zo'n bank vooral oncomfortabel aan een eettafel.
Morgen. Deo volente.quote:Op maandag 7 november 2011 11:09 schreef Saisai het volgende:
Sieht gut aus! Maar ik ben nog steeds zo benieuwd naar het karpet in de zithoek!
Is die al binnen?
quote:
vreemd, ik heb hem al weken binnen!quote:Op maandag 7 november 2011 11:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]En dan te bedenken dat de uitnodigingen voor de Fok housewarming party nog niet ontvangen zijn
Sommigen snappen kennelijk niet dat je je adres wel door moet geven...quote:
*noteertquote:Op maandag 7 november 2011 11:11 schreef Saisai het volgende:
mocht ik ein-de-lijk een vaste baan krijgen en een huisje kunnen kopen, dan ga ik ook een verslag ervan plaatsen. Ik vind het leuk om zo mee te kunnen kijken
Audentes Deus iuvatquote:
Mag ik jou weer even uitzwaaien? Je begint me weer op te vallen in K&W.quote:
Ik zou de boel nog even even openschroeven en opvullen met glas- of steenwol, anders ga je daar later spijt van krijgen. Buiten de vrijwel zekerheid dat de holle kast gaat resoneren als je een flinke subwoofer gebruikt, heb je ook veel meer last van loopgeluiden en eventuele kraakjes in stoelen of banken worden ook versterkt door de klankkast waar je op zit.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, er komt dik tapijt overheen. Maar het blijft toegankelijk, dus als het nodig is kan het altijd nog.
Nee hoor.quote:
Ik denk dat het daar wat killer van was geworden eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:53 schreef Saisai het volgende:
ik vind hem mooi, maar had een wit/creme knusser gevonden.
De bank er volledig op oogt wat saai als je het mij vraagt. Het karpet is er groot genoeg voor... Maar wij hebben bewust het karpet zo geplaatst.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:59 schreef Bottenteelter het volgende:
Beetje jammer dat de bank niet compleet op staat. Oogt wat meer bij elkaar gefrot in mijn ogen.
Nicequote:Op woensdag 9 november 2011 08:49 schreef DS4 het volgende:
Met wat beter licht...
[ afbeelding ]
En van dichtbij, zodat de structuur zichtbaar is:
[ afbeelding ]
Ja, Cheetah is zeer tevreden met onze keuze...quote:
Jij hebt aandelen Arte Espina?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:44 schreef kevin20vt het volgende:
Geen Arte Espina karpet, gemiste kans! Desondanks zeker wel een net kleed
Ahh okay, die had ik nog niet gezienquote:
Nou ja, we moeten nog iets hebben voor in de serre, dus wie weet. Het is iig prijstechnisch interessant wat ik zie, maar ik heb er ook nog niet meteen iets bij gezien waar ik meteen iets mee heb... Ik heb ook alleen maar even vluchtig gekeken, kende het merk niet.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:57 schreef kevin20vt het volgende:
Nederlandse fabrikant, veelal gewaagd design, je moet er van houden. Heb er zelf 2 van liggen
Precies. Ik vind het echt het ontbrekende puzzelstukje.quote:
Heb je het nog opgevuld, zoals hier aangeraden werd?quote:Op woensdag 9 november 2011 23:21 schreef DS4 het volgende:
De bioscoop is inmiddels bekleed...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen meer...
Nee. En het blijkt ook nergens voor nodig te zijn. Niet voor de akoestiek en niet om piepjes en kraakjes te voorkomen.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:22 schreef Tchock het volgende:
Heb je het nog opgevuld, zoals hier aangeraden werd?
mee eens. maar smaken verschillen nou eenmaal.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:46 schreef knappekloon het volgende:
ik vind alles zo donker...
wit kleed of een witte bank had ik zelf mooier gevonden.
Vind je 't gek met zo'n bak licht vanaf de achterkant!quote:Op donderdag 10 november 2011 12:38 schreef DS4 het volgende:
Het grappige is dat iedereen die bij ons in huis komt eerst roept hoe licht het wel niet is...
Dat vermoeden heb ik ook hoor...quote:Op donderdag 10 november 2011 12:52 schreef Iemand91 het volgende:
Vind je 't gek met zo'n bak licht vanaf de achterkant!![]()
Precies. Een witte bank past niet bij de rest. Dan hadden we op andere punten andere keuzes moeten maken.quote:Ontopic; kleed maakt het af inderdaad. Er mist nog wel iets maar ik weet zo niet wat. Maar het ziet er super uit, en zeker niet donker. Persoonlijk zou ik een witte bank of kleed juist afbreuk doen en de ruime killer doen lijken.
Onpersoonlijk? Dat is op zich vreemd, want in het huis zit echt de ziel die mijn vrouw en ik erin gestopt hebben.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het nog wat onpersoonlijk en wat ongezellig.
Ja, dat is een foutje van Samsung. Ik had de maat van de tv opgevraagd... Bij Samsung vonden ze het normaal om dan de maat door te geven van de hoogte van de tv incl. voet... Vandaar ook de paslat boven de tv.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik vind je tv-hoek echt fantastisch, alleen vind ik dat de tv wat wegvalt in de witte (kast?)wandpanelen. En ik zou me er zelf ontzettend aan storen dat de tv niet verticaal gecentreerd is uitgelijnd, maar dat is meer iets dwangneurotisch denk ik
Nee, dat is nu precies wat ik bedoel met rommelig. Boeken zet je (wat mij betreft) in de werkkamers of in de bibliotheek. Dat hoort gewoon niet in een woonkamer.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:10 schreef Lienekien het volgende:
Maar ik zie bij jullie bijvoorbeeld geen boeken(kast).
Nou weet ik bijna zeker dat er verhalen zitten achter onze meubelen, daar heb ik zelfs nog wat over verteld. Dus wat bedoel je precies?quote:Of meubelstukken met een mogelijk verhaal.
Ja, de afdeling modern bij een hele mooie zaak. Maar zou zo'n meubelzaak niet ook pogen om de opstelling te maken conform een gezellige woonkamer? Want het lijkt mij dat de juiste sfeer verkoopt.quote:Het kon een toonzaal uit een meubelzaak zijn.
Noem eens drie dingen in jouw kamer waar jij van vindt dat het jouw persoonlijkheid laat zien en ik denk dat ik in al die drie gevallen kan vertellen waarom dat niet bij onze inrichting past.quote:Voor mij is het persoonlijke er niet zo goed aan af te zien.
Werkkamer is nog leeg, want de trap daar naartoe is nog steeds niet gereed en ook de inbouwkast moet nog gemaakt worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:30 schreef Bottenteelter het volgende:
Ik mis nog steeds foto's van je studeerkamer/badkamer/enz?
Dat weet ik niet, althans, ik neem aan dat met ons budget anderen andere keuzes maken. Dat mag ook allemaal, maar ik protesteer wel tegen termen als onpersoonlijk als ik pottedimme 3,5 jaar ziel en zaligheid in de woning heb gestopt.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:33 schreef TwyLight het volgende:
Mensen in dit topic zijn gewoon jaloers, en iedereen wil eigenlijk wel in jouw huis wonen
Het is wel duidelijk dat dit jullie smaak is en dat jullie daar heel goed over hebben nagedacht. Ik reageer met mijn persoonlijke observatie. Ik houd inderdaad niet van dat strakke tot in detail doorgevoerd.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat is nu precies wat ik bedoel met rommelig. Boeken zet je (wat mij betreft) in de werkkamers of in de bibliotheek. Dat hoort gewoon niet in een woonkamer.
[..]
Nou weet ik bijna zeker dat er verhalen zitten achter onze meubelen, daar heb ik zelfs nog wat over verteld. Dus wat bedoel je precies?
[..]
Ja, de afdeling modern bij een hele mooie zaak. Maar zou zo'n meubelzaak niet ook pogen om de opstelling te maken conform een gezellige woonkamer? Want het lijkt mij dat de juiste sfeer verkoopt.
Maar let maar eens op: de afdeling modern is vaak beter verlicht en ruimer van opzet dan b.v. de afdeling klassiek. Bij de laatste afdeling vind je snel zo'n rommelkastje, waar je bij de afdeling modern juist weer grote stukken aan de muur vindt.
Less is more...
[..]
Noem eens drie dingen in jouw kamer waar jij van vindt dat het jouw persoonlijkheid laat zien en ik denk dat ik in al die drie gevallen kan vertellen waarom dat niet bij onze inrichting past.
Wij hebben een hele strakke, moderne, doch tijdloze (dat is niet noodzakelijk een tegenstelling) woning + inrichting, met daarin contrasten om de edge eraf te halen. Maar wel duidelijk doorgevoerd. Als je niet van dat strakke houdt, dan wordt het nooit wat met onze inrichting, want wij hebben het tot in details doorgevoerd.
En dat mag je natuurlijk helemaal niets vinden, maar zo vind ik verreweg de meeste woningen in NL erg slecht ingericht. Je weet wel: een combinatie van Ikea met rommelmarkt.
Heeft een meubelstuk pas een verhaal als de vorkafdrukken van een ruzie er nog in staan? Of de brandvlek van dat rampzalige kerstdiner?quote:Op donderdag 10 november 2011 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat dit jullie smaak is en dat jullie daar heel goed over hebben nagedacht. Ik reageer met mijn persoonlijke observatie. Ik houd inderdaad niet van dat strakke tot in detail doorgevoerd.
En verhalen achter dingen in je interieur... Iets wat je niet onlangs nieuw hebt gekocht? Al zal dat dus bij jou al snel in de rommelmarktcategorie passen.
Het is overigens geen jalouzie. Als ik een groot huis had en veel geld zou ik het nog niet zo inrichten.
Nou ja... eigenlijk een beetje wel...quote:Op donderdag 10 november 2011 13:40 schreef Lienekien het volgende:
En verhalen achter dingen in je interieur... Iets wat je niet onlangs nieuw hebt gekocht? Al zal dat dus bij jou al snel in de rommelmarktcategorie passen.
Zie mijn post boven jouw post...quote:Het is overigens geen jalouzie. Als ik een groot huis had en veel geld zou ik het nog niet zo inrichten.
Precies.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:47 schreef Tchock het volgende:
Ik vind een meubel waar DS4 jaren naar heeft gezocht, misschien wel al tijden van heeft gedroomd om in huis te hebben net zo goed een verhaal hebben. Dat het nieuw is doet daar niets van af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |