abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103179552
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103179572
Wickie, wat een ramp ;( :* Ik kan me heel goed voorstellen dat jij en ook R er doorheen zitten! Het is ook echt k*t dat je nu weer geen probleemloze kraamtijd hebt, dat had ik zo voor jullie gehoopt.
Heeft de LK nog verteld wat er gedaan kan worden wanneer de schijf niet verdwijnt?
Ik hoop zo dat je je vanaf vandaag echt beter gaat voelen :*
Als je je nog steeds niet fit voelt na je zwangerschapsverlof kun je bij de Arbo-arts aangeven dat je ziek bent na aanleiding van de zwangerschap, dan krijg je 100% van je laatst verdiende loon doorbetaald. Misschien geeft die wetenschap ook wat rust?

(dat is suf, ik mag geen twee berichten vlak na elkaar plaatsen. Maar ik plaatste geen nieuw bericht, ik opende een nieuw deel }:| )
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:53:54 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103179600
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:52 schreef Twinkly het volgende:
Wickie, wat een ramp ;( :* Ik kan me heel goed voorstellen dat jij en ook R er doorheen zitten! Het is ook echt k*t dat je nu weer geen probleemloze kraamtijd hebt, dat had ik zo voor jullie gehoopt.
Heeft de LK nog verteld wat er gedaan kan worden wanneer de schijf niet verdwijnt?
Ik hoop zo dat je je vanaf vandaag echt beter gaat voelen :*
Als je je nog steeds niet fit voelt na je zwangerschapsverlof kun je bij de Arbo-arts aangeven dat je ziek bent na aanleiding van de zwangerschap, dan krijg je 100% van je laatst verdiende loon doorbetaald. Misschien geeft die wetenschap ook wat rust?

(dat is suf, ik mag geen twee berichten vlak na elkaar plaatsen. Maar ik plaatste geen nieuw bericht, ik opende een nieuw deel }:| )
Ja dit dus (zei ik ook al). Maar wel op tijd aangeven! Niet op de laatste dag.
pi_103179676
Oh sorry Asy, niet goed gelezen :@

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 05:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dames, even een vraagje: welke kolf is erg fijn in gebruik?
Ik heb een oude mini elektrische kolf van medela maar die vind ik niet fijn en die maakt erge herrie.
Ik zoek dus een wat stillere en die fijn kolft!
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:08 schreef Jipster het volgende:
Ik heb nu een medelabsymphony gehuurd, dezelfde als in het zkh, kan dubbel kolven. Op zich fijn, maar geen handformaat.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das een echt professionele kolf om je borstvoeding goed op gang te helpen.

Kolven die je zelf koop om op je werk mee te kolven zijn inderdaad een stuk handzamer ;)
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Wicky, Rust zelf ook voldoende, voor zover mogelijk natuurlijk. Heb je antibiotica?

Mijn ervaring met antibiotica is dat de koorts en ziek voelen vrij snel weg zijn, maar de plek wel even kan blijven, dat moet je lichaam nog opruimen zeg maar.

Niet slecht dat je weer even aan de bel trekt verder, maar het klinkt niet raar zeg maar. Hou het inderdaad goed in de gaten.
Baby'tjes die op tijd geboren zijn halen per voeding meer uit de borst dan je kunt kolven, maar dat zal jullie kleintje misschien nog niet lukken?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_103179690
Pfoe, Wickie, wat een heftige stitatie.
Ik kan me goed voorstellen dat je zin hebt om te kappen. Als ik dit zo lees allemaal vind ik het knap dat je nog steeds bv geeft. Ik was denk ik al gestopt. Wat je zegt: niet ten koste van alles (zo voel ik dat dan)
Veel sterkte, en ik hoop dat als dit achter de rug is, je nog meer ellende bespaard wordt, zodat je lekker kan doorvoeden.

Ik heb sinds kort een Medela Swing, bevalt prima.
pi_103180053
Wachten bij de dokter...
Tico, ja ik heb een kuur. De arts van de huisartsenpost zei dat ik maandag moest bellen als de plek niet kleiner was geworden of minder pijnlijk was, daarom braaf weer gebeld.
Ik heb vannacht gelezen over wat ze doen als de plek niet weggaat, had ik beter niet kunnen doen
:X

Van verlof laten overgaan in ziekteverlof weet ik, vorige keer ook rustig opgebouwd. Alleen mn baas was het vergeten te regelen met de UWV :') dus dat is uiteindelijk niet goed gevallen bij mn baas al was het niet mijn schuld.. moeilijke, gecompliceerde situatie. Maar heb eigenlijk geen zin in weer zo'n situatie.

Aoraki, ik kan en mag nu niet eens stoppen. Dat is nog veel slechte voor een BO. Je kan pas stoppen als alles helemaal weg is. En vooralsnog wil ik nog niet stoppen, wil alleen wel een grens voor mezelf stellen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103180191
Ik snap dat je nu nog niet kan en wilt stoppen. Maar ik vind het heel goed dat je voor jezelf een grens hebt gesteld. Ook omdat je ziet dat het ook voor je man en Mette zwaar is.
pi_103180288
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:10 schreef wickie het volgende:
Wachten bij de dokter...
Tico, ja ik heb een kuur. De arts van de huisartsenpost zei dat ik maandag moest bellen als de plek niet kleiner was geworden of minder pijnlijk was, daarom braaf weer gebeld.
Ik heb vannacht gelezen over wat ze doen als de plek niet weggaat, had ik beter niet kunnen doen
:X

Uhuh... Ik weet het... :'(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_103180552
Lijkt me echt vreselijk, een borstontsteking. Een vriendin van me heeft t ook gehad en die heeft vele ab kuren gehad voordat t weg was. Ik hoop voor jou dat t zsm weg is.
Heel veel beterschap!! :*

Wat betreft de kolven: ik ga m elke dag gebruiken, ik ga namelijk op werk kolven.
Heb ook een mooie gezien van Difrax, de BtoB.
Zit te twijfelen tussen die (want handsfree) of eentje van Medela.
Ga vandaag ook ff bij de babydump kijken.
Tralalalaaa
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:34:00 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103180697
TAP als je echt dagelijks moet kolven zou ik als ik jou was echt voor een dubbelzijdige gaan, dat gaat volgens mij een stuk sneller.

Wickie :*
Wat betreft ziekteverlof, misschien klinkt het gemeen maar dat van de vorige keer is het robleem van je baas en niet van jou. Laat dat geen invloed hebben op hoe het nu gaat. Is er anders geen mogelijkheid je verlof sowieso een maand te verlengen met ouderschapsverlof?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103180867
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:28 schreef Take_A_Picture het volgende:
Lijkt me echt vreselijk, een borstontsteking. Een vriendin van me heeft t ook gehad en die heeft vele ab kuren gehad voordat t weg was. Ik hoop voor jou dat t zsm weg is.
Heel veel beterschap!! :*

Wat betreft de kolven: ik ga m elke dag gebruiken, ik ga namelijk op werk kolven.
Heb ook een mooie gezien van Difrax, de BtoB.
Zit te twijfelen tussen die (want handsfree) of eentje van Medela.
Ga vandaag ook ff bij de babydump kijken.
Die b2b kolf.. Ik zou het niet doen.
Waarom:
Te weinig zuigkracht...
Melk moet door de slangen, die je vervolgens niet erg goed kan schoonmaken
Het ding wordt verkocht als handsfree kolf, maar in praktijk valt dat handsfree erg tegen, sterker nog, het ding drukt op de borst en kan dus een melkkanaal dichtdrukken en dat kan dus in het ergste geval zorgen voor ontstekingen
De kolf wordt geleverd zonder fles (belachelijk want het ding kost dikke centen, en je kan alleen difrax flessen gebruiken)
De slangen moeten elke 6 weken vervangen worden, lekkere kostenpost ook (gewoon niet handig dat die melk door slangen moet.)
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:44:25 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103181025
En ik kan me voorstellen dat er ook nog wat druppeltjes in die slangen blijft zitten en dat lijkt me, zeker in het begin, als alle beetjes tellen ook zonde toch?
pi_103181098
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
En ik kan me voorstellen dat er ook nog wat druppeltjes in die slangen blijft zitten en dat lijkt me, zeker in het begin, als alle beetjes tellen ook zonde toch?
Het is gewoon niet hygienisch.. Zeker met hele kleintjes ga je gewoon je kolf netjes uitkoken enzo.. Maar melk is vet en dat blijft dus in die slang zitten. Ik zou me daar gewoon niet prettig bij voelen.
pi_103181157
Naja wat stom dat die fles er niet bij zit. Nou dan doe ik die niet. Ook niet idd vanwege de slangetjes.
Een dubbele lijkt me ook handig inderdaad.
Vind over t algemeen kolven wel duur! Maarja ik ga m toch elke dag gebruiken.
Ik ga in ieder geval kijken naar die medela swing.
Tralalalaaa
pi_103181236
Difrax zal blij met me zijn :')
pi_103181398
Jammer voor Difrax ;)
Tralalalaaa
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:57:26 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103181457
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:50 schreef Ticootje het volgende:
Difrax zal blij met me zijn :')
Zijn ze toch al niet, we gebruiken te weinig flessen! :P

Zeg, tandjes die doorkomen, zorgt dat ook voor niet/onrustig willen drinken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:58:26 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103181491
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is gewoon niet hygienisch.. Zeker met hele kleintjes ga je gewoon je kolf netjes uitkoken enzo.. Maar melk is vet en dat blijft dus in die slang zitten. Ik zou me daar gewoon niet prettig bij voelen.
Ja uiteraard, met uitkoken zie ik die slangetjes ook niet snel schoon worden idd. :N
pi_103181601
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:57 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ja, dat doet zeer, kan voor druk op de oortjes zorgen.. Kortom, tandjes ellende..
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:19:06 #20
94046 PM-girl
pi_103182129
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat doet zeer, kan voor druk op de oortjes zorgen.. Kortom, tandjes ellende..
Het zou aan de vroege kant zijn, maar ik ben niet verbaasd als er hier binnenkort een tandje verschijnt...
*
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:20:04 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103182158
Twinks, zo bedoelde ik het niet. Jij zei het veel duidelijker...
En wickie, ik sluit me bij pessie aan. Dat je baas een fout heeft gemaakt indertijd, maakt niet dat je je daardoor moet laten tegenhouden. 'Mijn' Arbo-arts zei dat ze liever hadden dat je meteen aansluitend nog aanvullend zwangerschapsverlof opneemt dan dat je je later alsnog ziek meldt. Dit omdat ze het aanvullende zwangerschapsverlof volledig vergoed krijgen van het UWV...

Ow en melk door slangen: dat krijg je nooit goed schoon. Ook niet met uitkoken.
Sterker nog: ik kwam er achter dat je de ventielen van de Medela ook even uit elkaar moet halen en met een wattenstaafje moet schoonmaken, want als je dat niet doet dan zie je toch zwarte schimmelplekjes ontstaan, ondanks dagelijks uitkoken. Gewoon omdat het vet erin blijft staan.
De rest was ik ook altijd eerst af met een sopje voordat ik het uitkook, want in de flessen zie je duidelijk de vetlaag nog zitten. Zelfs na 10 minuten uitkoken :Y
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:09:50 #22
259886 pessie
pi_103184120
Ik gooide op een gegeven moment alles regelmatig in de vaatwasser. Kwam er hier dan weer blinkend uit ^O^ . Maar met slangetjes gaat dat vrees ik ook niet werken nee.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:27:31 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103184941
Zou ik mijn Medela spullekes ook in de vaatwasser kunnen gooien? Ik moet idd ook goed poetsen en uikoken voordat het vet verdwijnt...
Ik ben deze week vrij en wil weer wat gaan kolven, voor mijn voorraad. Er staan twee bakjes in de vriezer, voor als we eens oppas nodig hebben, maar ik vind het prettiger om wat meer te hebben staan.

Lientje drinkt maar eens in de 3 weken uit de fles (ik ben daar nogal laks in), maar blijft dat prima doen, als er maar melk uit komt dan wil ze er wel aan sabbelen.

Ik heb overigens een enkele elektrische kolf van Medela, de mini electric. Een prima ding voor zo af en toe kolven, als ik het dagelijks zou moeten doen dan zou ik ook voor de Swing gaan.

@Wickie. :*
Ik word er haast verdrietig van, dat je zo graag wil en dat het je dan zo tegenzit allemaal.
Beterschap ermee. ;)
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:45:43 #24
259886 pessie
pi_103185722
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:27 schreef Juud79 het volgende:
Zou ik mijn Medela spullekes ook in de vaatwasser kunnen gooien? Ik moet idd ook goed poetsen en uikoken voordat het vet verdwijnt...
Ik heb zo'n set voor de symphony en die gooide ik er ook gewoon in. Geen problemen mee gehad. Ook mn Avent handkolf ging gewoon (in delen) in de vaatwasser. Toen Nathan nog klein was ( :') ) kookte ik het erna wel uit, nu niet meer.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:03:59 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103186580
Hehe, mijn Lientje is nu 4 maanden, ik ben ook niet zo bang voor bacterieen, kindjes leven enorm steriel tegenwoordig.

Ik ben ook makkelijk met speentjes uitkoken enz, onder de kraan afspoelen maakt ook prima schoon.... :) (uitkoken doe ik zo nu en dan)

Maar ik weet dat de melk kan bederven door slechte hygiene, en aangezien ik maar zo weinig op voorraad heb, ben ik daar wel heel voorzichtig mee.

In de vaatwas dus, ideaal! ^O^
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:08:01 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103186766
Wickie hopelijk is het geen abces. Uitzuigen doet gemeen zeer, maar het voelt wel beter als het gedaan is. :*

qua kolf, ik heb het altijd met de pisa gedaan. Werkte prima :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_103187108
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:08 schreef DaviniaHR het volgende:
Wickie hopelijk is het geen abces. Uitzuigen doet gemeen zeer, maar het voelt wel beter als het gedaan is. :*

qua kolf, ik heb het altijd met de pisa gedaan. Werkte prima :)
Das wel waar.. Als de druk eraf is is het ook bijna meteen klaar met de pijn..
pi_103187339
Ik ga met de kolf kiezen tussen een avent en medela, ik denk dat ik wel voor een enkele ga.
Ik krijg toch tijd vrij op werk om te kolven en er is zelfs een heuse kolfkamer dus dat moet goedkomen.
Tralalalaaa
pi_103188158
wickie, ik verbaas me erover dat nu pas hebt overwogen om de brui eraan te geven. Dat is toch haske logisch! Er zijn maar bijzonder weinig vrouwen die zóveel rottigheid met hun lichaam hebben in de kraamtijd en ik bewonder je enorm voor de manier waarop je ermee omgaat. Ondanks de tegenslag, blijf je zoeken naar oplossingen, je komt voor jezelf op, je hebt oog voor je gezin en je doet je best. Petje af!
ik weet even niet zo gauw wat je bedoelt met de Ik, remind me? :@

TAP, als de kosten meespelen, heb je dan ook al eens gekeken naar de Ameda Lactaline? Dat is ook één van de beste merken, alleen dan half zo duur. Voor 150 euro heb je dan een dubbelzijdige elektrische kolf. Ik heb 'm zelf anderhalf jaar gebruikt.
pi_103188503
Tips voor slangetjes: Spuitje halen bij de apotheek, vullen met een sopje. Slangetje erop aansluiten, sopje erdoor spuiten en daarna schoon water. Dit een paar keer herhalen en dan even met het slangetje door de lucht zwaaien om het water eruit te krijgen. Zo kreeg ik mijn bv-hulpset melk- en vetvrij
Lotte!
Noah!
pi_103189105
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:48 schreef Linda2205 het volgende:
Tips voor slangetjes: Spuitje halen bij de apotheek, vullen met een sopje. Slangetje erop aansluiten, sopje erdoor spuiten en daarna schoon water. Dit een paar keer herhalen en dan even met het slangetje door de lucht zwaaien om het water eruit te krijgen. Zo kreeg ik mijn bv-hulpset melk- en vetvrij
Prima tip! Maar ik zie mezelf dat dus niet dagelijks doen, zeker niet als er betere slimmere merken op de markt zijn die makkelijker schoon te maken zijn.
pi_103189557
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prima tip! Maar ik zie mezelf dat dus niet dagelijks doen, zeker niet als er betere slimmere merken op de markt zijn die makkelijker schoon te maken zijn.
Das waar, twas een rotklus :P
Lotte!
Noah!
pi_103189586
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ga met de kolf kiezen tussen een avent en medela, ik denk dat ik wel voor een enkele ga.
Ik krijg toch tijd vrij op werk om te kolven en er is zelfs een heuse kolfkamer dus dat moet goedkomen.
TAP, ik heb mijn swing bij amazon.co.uk gekocht. Daar was ie omgerekend 100 euro, hier is ie overal 150. Je moet alleen een verloopstekkertje hebben vanwege de engelse stekker (of je knipt em eraf en maakt er een nieuwe stekker aan). Ik had hem binnen 3 dagen thuis.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:24:59 #34
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103190022
Ik heb mijn kolf tijdens mijn zwangerschap al gekocht, toen hadden ze 20% korting op alles bij Prenatal. Ook onze babyfoon hebben we toen gekocht.

Het loont sowieso wel even om goed rond te shoppen waar je een kolf het goedkoopste kan kopen.
pi_103190080

Hier is de spruw helaas nog niet weg, nog even aankijken en anders maar even langs de huisarts
pi_103195728
Jullie zijn allemaal zo ontzettend lief, ik word er wat emo van :'(

De dokter wil het nog aankijken en de kuur afwachten. Ik moet nog meer rusten en koelen (ik ben verward want op borstvoeding.com staat toch warmtecompressie?). Ik leg haar nu elke voeding eerst aan die borst. En zorg dat die ander als die goed leeggedronken wordt leeg wordt door te kolven ( ik geef normaal 1 borst per keer). Tico, Davinia en ook anderen met BO in de geschiedenis. Hoe snel nam bij jullie die harde plek/schijf/bal af na start van antibiotica? En begrijp ik dat jullie beiden een abces hebben gehad
:X ? Ik hoor graag ervaringsverhalen, mag ook per pm.
Ik weet namelijk niet meer wanneer ik wel of niet aan de moet trekken. De dokter vanochtend begreep niet dat de dokter op de huisartsenpost had gezegd dat ik moest bellen vandaag als het niet afnam. Terwijl die er erg stellig in was.

Oja helpt het slikken van lecithine?

Wup, we hadden het er een week ofzo geleden over dat borstvoeding geven op een gegeven moment niet meer alleen jou beslissing is, maar ook dat van je kind. Dat de IK in borst leden dan ook een soort van verdwijnt. Jij wist dat mooi onder woorden te brengen :)

Buh.. Mrien het zit jullie ook niet mee zeg... :*
pi_103195951
Wicky,

Kou doe je tegen de pijn, voordat je gaat voeden warmte toepassen. De antibiotica zorgt voor het doden van de bacterieen, maar die schijf moet door je lichaam worden opgeruimd. Bij mij duurde het echt wel dik een week dat de schijf ook weg was.
Persoonlijk, ik zou de ontstoken borst inderdaad goed laten drinken. Kolven kan, maar is minder effectief.
Abces is flink knake! Maar komt meestal van een verwaarloosde borstontsteking.. Ik had er al een paar gehad voordat er een abces vormde.
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:32:01 #38
94046 PM-girl
pi_103198366
Wickie, ik weet het niet meer precies, maar volgens mij voelde ik met de Ab binnen 2 etmalen echt wel wat beter, of in elk geval koortsvrij. De pijn was 1 of 2 dagen afschuwelijk, dan weer te hebben.
Ik lag wel in bed die dagen, maar dat ging ook met 1 kleine baby.

Ik ben nu heel trouw met mijn lecithine, slik 2x per dag 2 capsules van 1200 mg, de melk zou er dunner van blijven.

Overigens, koelen kan wel, tegen de pijn, maar daarmee gaan je melkkanaaltjes wel dichter zitten. Dan is kool (of aardappelschijfjes) beter denk ik.
*
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:33:06 #39
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103198398
Ik heb de enkele semiautomatische kolf van Avent en bevalt erg goed. Je hebt nog een hand vrij om iets te doen.
En ik heb een snelle drinker en kolf ook snel.

En een aparte kolfruimte is fijn, heb ik ook op mijn werk.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:47:05 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103203313
Wickie, bij mij was de boel na de AB-kuur weer soepel.
Wat ik deed, was om na de tsr mee te masseren. Vanaf de rand van de schijf op het drinkritme zachtjes meemasseren/drukken. Easy does it. Meemasseren doet niet echt pijn. Drukt een beetje. Vooral het aankappen en de eerste slokken doen het meeste zeer en je gaat dus daarna pas meemasseren.
Als je er zelf niet bij kan, vraag dan of je vriend er doet.

Als je het goed, zul je merken dat wies zich een paar keer verslikt. Dan heeft ze een slok "ontstoken" melk binnengekregen en is jouw schijf hopelijk een stukje kleiner.

Ik deed het altijd langs de rand, want als je vol in de aanval gaat, doe je jezelf alleenmaar pijn en schiet het nog geen zak op.

Succes iig!

(oh, ik voel het zo weer terug :X )
pi_103208194
Pm, had jij die hydrogel pads al gebruikt? En werkt het voor je?
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:09:57 #42
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103208382
over kolf en slangen schoonmaken; ik heb de mijne ook wel eens een sopje laten 'drinken', dus slangetje in een glas sop en maar aanzetten... wordt het binnenwerk ook goed schoon. (die van mij heeft ook wel eens wat melk binnen gekregen). Daarna 2 glazen water op dezelfde manier...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103208852
Wick, wat lijkt me dat enorm pijnlijk. Sterkte!

Lente dronk tot voor kort alleen nog maar 's ochtends. Maar de laatste tijd ook weer na d'r middagdutje. Veel komt er niet uit volgens mij, het gaat 'r meer om het kroelmomentje. O+ Ze is sowieso erg aanhankelijk de laatste tijd, dus daar zou het best eens mee te maken kunnen hebben, bedenk ik me net.
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:06:15 #44
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103212506
TAP,

Ik heb ook de Ameda Lactaline en die bevalt super! Ik gebruik hem nu alweer 9 maanden zo'n 4 dagen per week en hij doet het nog steeds uitstekend. Ik heb hem voor een schijntje op mp gekocht en er zelf een nieuw kolfsetje bij gedaan.
Hij is heel goed tweedehands te kopen want er kan gewoon geen melk in de motor komen. De toegang tot de slangetjes is afgesloten door een zuigbalgje.
pi_103213641
Ik heb de PISA van Medela en die bevalt me uitstekend. Gekocht na de zwangerschap van Lotte, gekolfd tot ze een jaar was. Nu gebruik ik hem nog 2x in de week en ik vind het een erg fijn ding.

Even wat anders, op de creche drinkt Jelle eigenlijk nu nog maar 1x een fles melk. De 2e wil hij eigenlijk nooit tot amper. Als ik op het werk kolf (nog 1x per dag) kolf ik genoeg voor 2 voedingen. Mijn diepvries heeft een flinke overschot aan melk en daarvoor hoef ik het dus echt niet te doen. Ik twijfel dus een beetje tussen stoppen met kolven of niet. Thuis drinkt hij gerust een keer of 3/4 overdag
pi_103213968
Davinia, dank voor de masseer tip. Ik heb net even gekolfd (wies maakt altijd lange ruk op de vroege avond, maar borst wel weer vol) en ik echt de rand gemasseerd, ik zag een paar keer een korstondige melkexplosie en voelde de zijkant van de plek zachter worden *O*
Nu tijdens het voeden de bovenkant en onderkant. Die zijn er moeilijk goed te masseren omdat het precies achter de tepel zit.
Maar heel erg bedankt. Ik masseerde al de hele tijd mee maar niet op deze manier.

/lief dagboek om 5 uur 's nachts
Een vette edit van deze post, want na deze post ging het behoorlijk slecht. 2 slechte voedingen achter de rug die zo goed als in elkaar overliepen met een kort slaapje ertussen. Oftewel m'n productie is volledig aan het instorten en m'n goede borst kan het niet bijbenen. Dus hangt ze continu aan de borst en ook heb ik weer verhoging. Door het vele aanleggen is de pijn weer erg geworden. Het trekt door tot in m'n oksel en rug en de goede kant van de slechte borst voelt alsof het hardhandig in elkaar is geslagen.
Sorry dat ik zo zever, lees er gewoon overheen, ik moet gewoon even ergens m'n ei kwijt. Ik weet dat ik hier doorheen moet en dat het overgaat maar voor nu, op dit tijdstip zie ik even geen licht meer aan de einde van de tunnel.
Ik hoop zo in slaap te vallen of aangesloten te worden op een morfinepomp en daarna in slaap te vallen :')
Sorry nogmaals voor het oeverloze gelul over m'n borstontsteking.
/einde lief dagboek

Ssserpente wat fijn zulke momentjes O+

[ Bericht 54% gewijzigd door wickie op 18-10-2011 05:17:01 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 07:57:44 #47
94046 PM-girl
pi_103223725
Wickie, je zevert absoluut niet!! Een bo voelt ontzettend rot en zeker als die niet wil verdwijnen! Ik weet niet of een lk nog iets kan betekenen voor je? En heb ke iemand die je helpt vandaag, zodat jij in bed kunt blijven met Wies?
Sterkte :*
*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:02:04 #48
94046 PM-girl
pi_103223763
Wup, die patch werkt erg fijn, ik had ze supersnel in huis via Aidulac!
Met een pad erachter blijft hij goed zitten op mijn borst en de wond krijgt geen korstje. De aanlegpijn is zo goed als verdwenen en het wondje ook.
*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:58:25 #49
94046 PM-girl
pi_103224369
Wickie, ik koop mijn lecithine overigens gewoon bij de hema!
*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:01:08 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_103224423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:02 schreef PM-girl het volgende:
De aanlegpijn is zo goed als verdwenen en het wondje ook.
*O* :*

Och Wickie toch. heel veel sterkte! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_103224455
Wickie :* .
Ik hoop dat je nu nog lekker slaapt... Hopelijk is deze beproeving snel voorbij voor je
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:05:56 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103224504
och wickie toch, ik kan me niet half voorstellen hoe jij je moet voelen :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:10:57 #53
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103224604
och meid toch, arme Wicks!! je zeurt toch helemaal niet joh... het is gewoon ronduit K*T en het doet onwijs zeer en je voelt je ziek en moe... logisch dat je je verhaal kwijt moet en logisch dat je het even niet meer ziet zitten. Ik hoop zo ontzettend voor je dat het nog bete wordt vandaag.
AB heeft meestal 24-48 uur nodig om aan te slaan, weet niet wanneer je bent begonnen en wat je hebt gekregen?
:*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:19:28 #54
259886 pessie
pi_103224751
Wickie :* lucht je hard lekker, het is ook zeer heftig op deze manier zeg!

PM wat fijn *O* . Ben je nu spruw en kloof loos?
pi_103225244
Wies krijgt de borst niet meer leeg gedronken, hij blijft gespannen :'(
Ik ben volledig ingestort. We hebben contact gehad met de LK, die wil dat er in het ziekenhuis naar wordt gekeken. Aangezien het een hele grote schijf is kan het goed een abces zijn.
De huisarts belt na 11 uur terug, als zij het weghoont gaat de LK de huisarts bellen.

BJ, ik slik sinds zaterdag de antibiotica.

Wat een hel is dit zeg.
pi_103225666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef wickie het volgende:
Ik ben volledig ingestort. We hebben contact gehad met de LK, die wil dat er in het ziekenhuis naar wordt gekeken. Aangezien het een hele grote schijf is kan het goed een abces zijn.
De huisarts belt na 11 uur terug, als zij het weghoont gaat de LK de huisarts bellen.

Wat een hel is dit zeg.
Ja echt! Een hel! Je kan ook gewoon zelf naar de eerste hulp he?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:03:10 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103225704
Wicky :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103225740
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef wickie het volgende:

Wat een hel is dit zeg.
Ik wil nog wel even meegeven, dat je grote kans hebt dat je productie aan die slechte kant echt flink instort. En als je twijfelt of je nog met die borst durft te voeden, dat je ook prima alleen met de goede kant kan voeden. (Als je dat nog wilt, als je nog puf hebt.. Meer als overweging)
pi_103225754
Wickie -O-
Dikke knuffel voor jou :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:11:39 #60
259886 pessie
pi_103225869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik wil nog wel even meegeven, dat je grote kans hebt dat je productie aan die slechte kant echt flink instort. En als je twijfelt of je nog met die borst durft te voeden, dat je ook prima alleen met de goede kant kan voeden. (Als je dat nog wilt, als je nog puf hebt.. Meer als overweging)
Bij mij komt er ook vanaf het begin af aan veel minder uit rechts dan uit links en Nathan groeit er goed van!

Wickie, ik hoop zo dat je nu eindelijk geholpen wordt zoals nodig is!!! :*

Ik snap nu beter waarom de arts van de HAP heeft gezegd dat als het maandag niet beter was je weer moest bellen, volgens mij had de HA gisteren moeten zien dat deze AB niet genoeg deed. Ik hoop dat je naar het ZH mag en je snel geholpen mag worden. Veel sterkte vandaag. Wat een doorzettingsvermogen, echt!!!!
pi_103226723
Och Wickie, wat vreselijk :'( Hele dikke knuffel!
Hopelijk neemt de huisarts je serieus en wordt je goed geholpen in het ziekenhuis.
:*
Ik heb inderdaad wel vaker gelezen dat moeders maar 1 borst geven omdat in de andere steeds een ontsteking komt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_103233321
Wickie :X Wat een drama zeg -O- :*

Na het lezen van dit soort problemen durf ik amper mijn vraag nog te stellen :@

Truus (16 maanden) valt altijd aan de borst in slaap. Zowel bij het middagdutje (als dat er al is) als bij het 's avonds naar bed gaan. Ik wil hier vanaf, omdat ik wil dat mijn man haar ook eens op bed kan leggen (en anderen als ze daar eens zou gaan logeren). Mijn idee is om haar nog maximaal 10 minuten aan elke borst te laten drinken en haar dan in haar bed te leggen.

De afgelopen 2 avonden was de 20 minuten drinken sowieso al voldoende om haar in slaap te krijgen, maar het komt normaal ook wel regelmatig voor dat ze langer nodig heeft dan 20 minuten. Soms koppelt ze dan zelfs af en kruipt zelfs van schoot nog wat te gaan spelen (altijd in haar kamer) en dan kan ik haar na zeg maximaal een half uur weer aanleggen. Dan drinkt ze nog een beetje en valt in slaap. Andere keren blijft ze liggen drinken tot ze slaapt.

Nu ben ik op zoek naar ervaringsverhalen van anderen. Ik wil het zo vriendelijk mogelijk oplossen. Ben absoluut niet van het laten huilen in bed (echt krijsen bedoel ik dan he, beetje mopperen moet kunnen, maar hier is het bijna altijd krijsen).

Mijn man stelt voor om haar in ieder geval in bed te leggen, erbij te blijven en telkens als ze rechtop gaat zitten haar toch weer neer te leggen. De enkele keer dat hij haar op bed legde werkte dat uiteindelijk wel. maar ja, wel met huilen natuurlijk, al weet ik niet hoe erg. dat wil ik dus zeker wel gaan proberen.

Vraag me nu wel af of ik die twee keer 10 minuten voeden niet moet verkorten. Want werkt het niet verwarrend voor haar als ze de ene keer wel aan de borst in slaap valt en de andere keer niet?
pi_103233411
CP,
als ik er ben krijgt mijn man Leyla echt niet in slaap, maar op wonderbaarlijke wijze als ik gewoon niet thuis ben en mijn man geeft haar een beetje melk gaat madammeke wel slapen.

Heb je een leuke buurvrouw? Probeer eens uit om een kopje thee te gaan drinken en je man het bed ritueel te laten doen...
pi_103233434
Wickie wat naar zeg ;( t zit je allemaal ook niet mee :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:24:45 #65
259886 pessie
pi_103233531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:18 schreef CrazyPrincess het volgende:

Na het lezen van dit soort problemen durf ik amper mijn vraag nog te stellen :@

}:| we zijn er toch voor elkaar? Niet dat ik er nou verstand van heb, maar hé af en toe heeft iedereen advies nodig.

Wat betreft het slapen. Voeden in een lichte kamer (lamp aan dus), valt ze dan ook in slaap aan de borst? En drinkt ze ook echt 20 minuten? Je zou kunnen proberen af te koppelen zodra ze niet weer drinkt en dan je slaapritueel uitvoeren (klinkt alsof je een nieuw slaapritueel nodig hebt en vervelend genoeg duurt het meestal even voordat het 'werkt'.
Ok, situatie hier: Manlief doet Nathan zijn pyjama aan en poets zijn tanden, dan kom ik, ik ga zitten voeden op zijn kamer, doe daarna de lamp uit, zing een liedje, doe de liedjes van de babyfoon aan, zeg 'welterusten lieve Nathan' leg hem in bed, speen geven, deken over, en wegwezen. Werkt (op dit moment :') ) als een trein.
pi_103233647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:21 schreef Ticootje het volgende:
CP,
als ik er ben krijgt mijn man Leyla echt niet in slaap, maar op wonderbaarlijke wijze als ik gewoon niet thuis ben en mijn man geeft haar een beetje melk gaat madammeke wel slapen.

Heb je een leuke buurvrouw? Probeer eens uit om een kopje thee te gaan drinken en je man het bed ritueel te laten doen...
De (sporadische) keren dat ik weg was kreeg mijn man haar helaas niet zonder slag of stoot op bed. Legt jouw man haar regelmatig op bed? Ging dat vanzelf goed of kostten de eerste keren ook moeite? In dat laatste geval kunnen we wel proberen om haar een tijdje alleen op bed te laten leggen door mijn man. Dan ga ik inderdaad wel weg. Niet alleen voor haar, maar als ik haar hoor huilen breekt m'n hart :X

Ik vind het zo lastig om een goede strategie te bedenken. En als je er een gaat uitvoeren, na hoeveel tijd besluit je dan of het gewerkt heeft of niet? Een week? Twee weken? Nog langer?
pi_103233861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:24 schreef pessie het volgende:

[..]

}:| we zijn er toch voor elkaar? Niet dat ik er nou verstand van heb, maar hé af en toe heeft iedereen advies nodig.

Wat betreft het slapen. Voeden in een lichte kamer (lamp aan dus), valt ze dan ook in slaap aan de borst? En drinkt ze ook echt 20 minuten? Je zou kunnen proberen af te koppelen zodra ze niet weer drinkt en dan je slaapritueel uitvoeren (klinkt alsof je een nieuw slaapritueel nodig hebt en vervelend genoeg duurt het meestal even voordat het 'werkt'.
Ok, situatie hier: Manlief doet Nathan zijn pyjama aan en poets zijn tanden, dan kom ik, ik ga zitten voeden op zijn kamer, doe daarna de lamp uit, zing een liedje, doe de liedjes van de babyfoon aan, zeg 'welterusten lieve Nathan' leg hem in bed, speen geven, deken over, en wegwezen. Werkt (op dit moment :') ) als een trein.
We hebben inderdaad een nieuw ritueel nodig :Y

Op zich vind ik het voor mezelf geen groot probleem om haar aan de borst in slaap te laten vallen, maar ik wil niet dat zij te afhankelijk wordt van mij. Minstens mijn man moet haar ook normaal op bed kunnen leggen.

Ons ritueel is nu als volgt:
Rond 18:00 eten we, daarna speelt ze nog wat. Afhankelijk van hoe moe we haar achten gaat ze ergens tussen 18:30 en 19:00 in bad. De ene keer blijft mijn man erbij en ruim ik het huis op, de andere keer andersom, maar de opruimer komt in ieder geval wel altijd regelmatig bij haar kijken tussen het opruimen door.

We poetsen haar tanden in bad, daarna gaat d'r pyjama aan en krijgt ze in haar kamer, bij mij op schoot haar vitaminedruppels. Dan een nachtzoen voor papa en mij en ze gaat aan de borst. M'n man verlaat dan de kamer. Het licht is altijd gedimd, maar ik denk dat ze met vol licht aan ook wel zo in slaap zou vallen.

Ze begint met echt drinken, dan wordt het vaak sabbelen met af en toe wat flinke slokken tussendoor. Als ik wil afkoppelen gaat ze als een bezetene zuigen :')
pi_103234140
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:27 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

De (sporadische) keren dat ik weg was kreeg mijn man haar helaas niet zonder slag of stoot op bed. Legt jouw man haar regelmatig op bed? Ging dat vanzelf goed of kostten de eerste keren ook moeite? In dat laatste geval kunnen we wel proberen om haar een tijdje alleen op bed te laten leggen door mijn man. Dan ga ik inderdaad wel weg. Niet alleen voor haar, maar als ik haar hoor huilen breekt m'n hart :X

Ik vind het zo lastig om een goede strategie te bedenken. En als je er een gaat uitvoeren, na hoeveel tijd besluit je dan of het gewerkt heeft of niet? Een week? Twee weken? Nog langer?
Nee, ik leg Leyla altijd op bed als ik thuis ben, en ze drinkt zich altijd in slaap bij me... En als ik er niet ben dan gaat mijn man bij haar liggen en tutten desnoods als ze zich niet weg laat leggen.. Wij slapen natuurlijk wel nog steeds samen... Dus ze is M. wel een soort van gewent naast zich.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:46:06 #69
94046 PM-girl
pi_103234320
Och lieve Wickie! Wat ontzettend rot, ik snap dat je nu niet meer ziet zitten... :*
*
pi_103234349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, ik leg Leyla altijd op bed als ik thuis ben, en ze drinkt zich altijd in slaap bij me... En als ik er niet ben dan gaat mijn man bij haar liggen en tutten desnoods als ze zich niet weg laat leggen.. Wij slapen natuurlijk wel nog steeds samen... Dus ze is M. wel een soort van gewent naast zich.
Sinds een aantal maanden wordt ze 's nacht minimaal 1 keer wakker. Dan halen we haar altijd uit bed en slaapt ze verder bij ons. Wat dat betreft is ze mijn man ook gewend. Maar we leggen haar wel altijd eerst in haar eigen bed 's avonds. Daar zie ik mijn man nog niet bijkruipen :+

Als hij haar op bed legt blijft hij er wel bij zitten. Af en toe neerleggen als ze rechtop gaat zitten, boekje lezen, beetje tegen d'r praten. Maar leuk vindt ze dat absoluut niet.

Nou moet ik wel zeggen dat ze vanaf het begin een 'slechte' slaper is geweest. Middagdutje doet ze pas sinds kort (nadat ik haar op ons bed ben gaan voeden en haar daar vervolgens laat liggen in plaats van in haar eigen bed). Ze heeft zich nooit zomaar op bed laten leggen, dan was het altijd meteen krijsen. Als ik dan wel eens andere baby's zie die dat wel toelaten en dan rustig gaan liggen spelen of brabbelen alleen, ben ik wel eens jaloers :(
pi_103234362
Jemig Wickie wat heftig! Sterkte!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:49:24 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103234426
Mijn kleine uk wil 's avonds ook sinds deze week perse bij mij drinken voordat ze gaat slapen. Overdag niet, dan valt ze gewoon in slaap als ze moe is.
Maar als ze om 18.00 heeft gedronken en ik leg haar om 19.15 in bed, dan gaat ze huilen totdat ze nog even de borst heeft gehad.

Dus geef ik haar op onze kamer de borst (5 minuten ofzo) en leg ik haar daarna meteen in bed, of ze nu wakker is of slaapt.

Maar ik ben dus ook een beetje bang dat zich zo een ritueel ontwikkeld en ze dat altijd zal willen. Dus ik ga wel nadenken hoe ik dit kan veranderen, wellicht beneden voeden, dan pyjama aan en in bed...

Ik wil alles doen vor mijn meis, maar ik wil geen in slaap voedende moeder zijn, die iedere avond 3 kwartier bij haar kind moet liggen totdat ze slaapt.

Dat doe ik namelijk de hele nacht al.... :O
En ja, nog steeds 22.30/ 01.00/ 03.30/ 06.30 uur. En dan om 08.45 ongeveer.
Maar gelukkig heb ik deze week vakantie en tukken we dan tot de voeding van 8.45/09.00 samen verder, daarna is t mupke echt wakker en wil ze spelen. :)
pi_103234470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:47 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Sinds een aantal maanden wordt ze 's nacht minimaal 1 keer wakker. Dan halen we haar altijd uit bed en slaapt ze verder bij ons. Wat dat betreft is ze mijn man ook gewend. Maar we leggen haar wel altijd eerst in haar eigen bed 's avonds. Daar zie ik mijn man nog niet bijkruipen :+

Als hij haar op bed legt blijft hij er wel bij zitten. Af en toe neerleggen als ze rechtop gaat zitten, boekje lezen, beetje tegen d'r praten. Maar leuk vindt ze dat absoluut niet.

Nou moet ik wel zeggen dat ze vanaf het begin een 'slechte' slaper is geweest. Middagdutje doet ze pas sinds kort (nadat ik haar op ons bed ben gaan voeden en haar daar vervolgens laat liggen in plaats van in haar eigen bed). Ze heeft zich nooit zomaar op bed laten leggen, dan was het altijd meteen krijsen. Als ik dan wel eens andere baby's zie die dat wel toelaten en dan rustig gaan liggen spelen of brabbelen alleen, ben ik wel eens jaloers :(
Leyla begint ook in haar eigen bedje. En eerlijk, ik voel me zwaar gezegend met Leyla dat ik haar om 7 uur op bed lig en dat ze gewoon gaat slapen, en dat is bij M. niet anders.

De totale tegenstelling is haar zus, waar we nu al bijna 4 jaar slaapproblemen mee hebben.. Afgewisseld gelukkig door perioden dat het wel even gaat, maar over het algemeen genomen is het gewoon drama.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:51:01 #74
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103234486
@Wickie, ik vind het zo erg voor je....wat een narigheid, wat zul jij je rot voelen.
Ik hoop zo dat ze wat voor je kunnen doen en dat er iemand doorpakt om je op de rit te helpen.
En ik kan me zo goed voorstellen dat je besluit te stoppen en overstapt op de fles. Tis ondoenlijk zo.... :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:59:01 #75
259886 pessie
pi_103234778
CP een ritueel veranderen kost moeite. Ook hier kostte het nogal wat moeite en je weet ook dat Nathan geen makkelijke slaper is. Misschien is het gewoon handig om te kijken wat voor slaapritueel bij jullie past? In het begin hebben wij ook echt wel moeite moeten doen en 20x heen voordat hij sliep, ernaast blijven zitten terwijl we over zn hoofdje aaiden, laten weten dat we er zijn... Het is ook niet niets, de verandering van 'lekker bij mama tutten totdat ik slaap' naar zelf in slaap vallen. Daar zitten een heleboel stapjes tussen. Is "lekker slapen zonder huilen" een idee? Daarin beschrijft ze ook hoe je deze situatie zou kunnen veranderen. Ik had em uit de bieb maar volgens mij had laatst iemand em te koop aangeboden in V&A.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:00:23 #76
259886 pessie
pi_103234830
Trouwens, ik zou niet weten hoe manlief Nathan in bed zou moeten leggen, Nathan drinkt voor het slapengaan bij mij en dan leg ik hem er gewoon in. Ik kan dus niet weg voordat Nathan in bed ligt en aangezien alle zaken in mijn sociale leven om 19.30 beginnen ben ik standaard een kwartier tot een half uur te laat.
pi_103235318
Oh Wickie, verdorie wat een sh*tzooi zo! Ik hoop dat er gauw verbetering komt!

CP, wij zijn eerder begonnen, maar wel met hetzelfde 'probleem'. Ik weet niet meer precies wanneer wij het veranderd hebben in: drinken, wakker in bed en daar in slaap vallen. Maar dat is wel zoals het nu is. Afgelopen zomer was het drama, mede dankzij verlatingsangst en Ravage die een week weg was. Nu vraag ik haar ook, voor ik haar afkoppel:'Zal mama je in bed leggen?', en dan grijnst ze vaak nog een keer en blijft drinken/tutten. Na een min. of 2 zeg ik:' Nu legt mama je in bed' en dat is eig altijd prima. Soms is het mekkeren, maar dan sus ik door de babyfoon en is het klaar.
Je zult idd je ritueel wat aan moeten passen, en Truus moet gaan accepteren dat het anders gaat dan voorheen. Je zou al wat voorbereiding kunnen doen door het te vertellen van te voren soms denk ik wel eens dat ze meer snappen dan je denkt.

Hier ging het veranderen van ritueel ook wel met gemekker hoor, maar Ravage was dan degene die bij haar op de kamer bleef. Niet alleen, maar ook niet wat zij wilde, nml mama. Dat werd met een week echt beter. Van 20 min mekkeren en mopperen en huilen tot 2 minuten. En uiteindelijk weer helemaal lekker stil gaan slapen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:00 schreef pessie het volgende:
Trouwens, ik zou niet weten hoe manlief Nathan in bed zou moeten leggen, Nathan drinkt voor het slapengaan bij mij en dan leg ik hem er gewoon in. Ik kan dus niet weg voordat Nathan in bed ligt en aangezien alle zaken in mijn sociale leven om 19.30 beginnen ben ik standaard een kwartier tot een half uur te laat.
En dat. Jammer dan denk ik dan.. :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103235332
boeh, editten is moeilijk :P
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:18:42 #79
259886 pessie
pi_103235579
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:12 schreef Morretje het volgende:
[..]

En dat. Jammer dan denk ik dan.. :P
Precies! We hebben ook zaken veranderd, maar gemeentevergaderingen beginnen bijvoorbeeld altijd om 19.30. Nu is het bij ons gelukkig zo dat op tijd zijn niet de beste kwaliteit van de meesten is en dat er op 19.30 "al" 3 mensen zijn en als ik om 19.40 binnen kom stormen met verhit hoofd iedereen nog rustig aan de koffie/thee is :P . En zo wel meer dingen.
Het hangt er gewoon ook vanaf hoe Nathan die dag geslapen heeft. Laatst hadden we een concert dat om 19.30 begon, maar Nathan had overdag zo dramatisch weinig geslapen dat hij om 19.00 al in bed lag en wij dus zat op tijd waren.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:42:33 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103238991
Cp, je kan natuurlijk ook haar voeden en dan weer een beetje wakker maken. Of slaap kindje slaap zingen in het volle licht oid. Heeft ze een speen? Als ik Aviva 's avonds afkoppel gaat ze ook als een bezetene zuigen. Vrder afdraaien en ze pakt haar vingers, prima opgelost.

En verder is het ff doorzetten om een ritueel te wijzigen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:13:08 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103240307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:00 schreef pessie het volgende:
Ik voed Soneal rond 20.00 uur beneden op de bank, en daarna brengt N. hem naar bed, soms slapend, maar meestal wakker.
In de deuropening zwaait Soneal naar mij, en ik blaas een handkusje en op het moment dat het kusje zou moeten landen geeft N. hem een kus op z'n wang.

Anyway; ook naar bed brengen na de voeding kun je door manlief laten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103241307
Ik werk onregelmatige diensten en als ik er niet ben, geeft mijn man een flesje melk. Werkt als een tiet ;)
Trouwens, over het in slaap vallen aan de borst en afhankelijkheid enzo: je kunt nu hele plannen gaan maken en rituelen volgen, maar tijd lost het 'probleem' ip ook op. Even relativeren ;)
pi_103244180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:40 schreef WupWup het volgende:
Ik werk onregelmatige diensten en als ik er niet ben, geeft mijn man een flesje melk. Werkt als een tiet ;)
Trouwens, over het in slaap vallen aan de borst en afhankelijkheid enzo: je kunt nu hele plannen gaan maken en rituelen volgen, maar tijd lost het 'probleem' ip ook op. Even relativeren ;)
+1
Tijd, ik hou ervan O+ de oplossing voor alles :+ Alleen jammer dat je dr op termijn niet mooier van wordt. :+
:)
pi_103252839
Wickie, ik heb het al gezegd, maar nogmaals heel veel sterkte gewenst. :* Ook voor je lief, want die had het al zo ontzettend gehad met alle ziekenhuisbezoeken. Het wordt hoog tijd voor onbekommerd kunnen genieten van jullie Wies.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:49 schreef Juud79 het volgende:
Ik wil alles doen vor mijn meis, maar ik wil geen in slaap voedende moeder zijn, die iedere avond 3 kwartier bij haar kind moet liggen totdat ze slaapt.
Tja, ach. Ik gaf Ivan geen borstvoeding meer en toch zaten we in bepaalde fases regelmatig 1-2 uur naast zijn bed om hem gerust te stellen en in slaap te troosten. Ik probeerde dat te beperken en er geen gewoonte van te maken, maar als hij het nodig leek te hebben dan ging ik er maar in mee.

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat dit geen borstvoedingsprobleem hoeft te zijn maar dat veel dreumesjes een soortgelijke behoefte kunnen hebben. Borstvoeding geven lijkt me in die situatie wel handig, want dat gaat misschien sneller dan maar naast een bed blijven zitten wachten.

Lena heb ik de afgelopen weken ook regelmatig 's avonds en 's middags in slaap gevoed, maar die behoefte lijkt nu ineens weer voorbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:32:37 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103254039
Ja, ik begrijp en weet ook wel de de verschillende leeftijden, ook wisselende behoeftes met zich meebrengen, dat vind ik ook geen probleem. Maar ik wil wel 'proberen' te vermijden dat ik structureel er zo aan vast zit.

Lientje wil momenteel heel graag handje vasthouden O+
Ik vind dat zo aandoenlijk, als ze in haar eigen bedje ligt, hou ik even haar handje vast totdat haar oogjes zwaar worden, soms ik dat ook niet nodig, maar als ze heel moe is wel.
's Avonds ligt ze in de co-sleeper en zoekt ze me op, ik reik dan naar haar toe met mijn hand.
Als ze bij me ligt als we gaan slapen dan legt ze haar hand op mijn gezicht, ze wil zo graag huid voelen.... :)
pi_103255955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:32 schreef Juud79 het volgende:
Ja, ik begrijp en weet ook wel de de verschillende leeftijden, ook wisselende behoeftes met zich meebrengen, dat vind ik ook geen probleem. Maar ik wil wel 'proberen' te vermijden dat ik structureel er zo aan vast zit.

Lientje wil momenteel heel graag handje vasthouden O+
Ik vind dat zo aandoenlijk, als ze in haar eigen bedje ligt, hou ik even haar handje vast totdat haar oogjes zwaar worden, soms ik dat ook niet nodig, maar als ze heel moe is wel.
's Avonds ligt ze in de co-sleeper en zoekt ze me op, ik reik dan naar haar toe met mijn hand.
Als ze bij me ligt als we gaan slapen dan legt ze haar hand op mijn gezicht, ze wil zo graag huid voelen.... :)
Dit ja. Ik vind het wel heel moeilijk hoor. Aan de ene kant vind ik het niet erg haar in slaap te voeden, maar aan de andere kant zijn het voor haar verschrikkelijke momenten als iemand anders haar op bed legt. En ik ben ook maar een mens, wil heel af en toe ook eens een avondje niet haar op bed moeten leggen.

De ervaring van vanavond: twee keer 9 minuten aan de borst en toen afgekoppeld en in haar bed gelegd. Ik ben in totaal bijna twee uur bezig geweest, maar nu slaapt ze. Morgen weer een poging. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
pi_103256526
Wat Claudia zegt, het is niet altijd een bv probleem. Wij hebben wat afgehannest met Mette's inslapen. En die kreeg geen bv en vanaf haar 1e jaar helemaal geen fles meer. We konden haar niet troosten met melk, soms was dat wel erg fijn TM makkelijk geweest.

Hier een hele zware, niet leuke dag gehad. Ik vertel het nog wel een keer.
Na veel gedoe heeft de LK geregeld dat er morgen even naar gekeken wordt door de chirurg.
De productie is nog verder gekelderd, ik leg haar heel vaak aan. We voeden haar nu bij met hypoallergene kv. Gewone kv moest ze niks van weten.

Dank jullie allemaal voor jullie lieve steunende woorden, die hebben me erg goed gedaan vandaag. Jullie zijn lief :*
Ook voor de dames die me hebben gepmt :*
pi_103256670
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:13 schreef wickie het volgende:
Wat Claudia zegt, het is niet altijd een bv probleem. Wij hebben wat afgehannest met Mette's inslapen. En die kreeg geen bv en vanaf haar 1e jaar helemaal geen fles meer. We konden haar niet troosten met melk, soms was dat wel erg fijn TM makkelijk geweest.

Hier een hele zware, niet leuke dag gehad. Ik vertel het nog wel een keer.
Na veel gedoe heeft de LK geregeld dat er morgen even naar gekeken wordt door de chirurg.
De productie is nog verder gekelderd, ik leg haar heel vaak aan. We voeden haar nu bij met hypoallergene kv. Gewone kv moest ze niks van weten.

Dank jullie allemaal voor jullie lieve steunende woorden, die hebben me erg goed gedaan vandaag. Jullie zijn lief :*
Ook voor de dames die me hebben gepmt :*
Wat vervelend dat het zoveel moeite kost om er naar te laten kijken. Lijkt me toch een serieus probleem dat ze niet zomaar zouden mogen afwimpelen -O-
pi_103257581
Cp, dat zou je denken ;(
Niets is minder waar. We hebben echt ervoor moeten vechten.
Er is echt een hoop onkunde over borstvoeding en gerelateerde problemen.
pi_103257798
Wickie, ik heb er niks van meegekregen. Maar toch even een :* zo.
pi_103257800
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:28 schreef wickie het volgende:
Cp, dat zou je denken ;(
Niets is minder waar. We hebben echt ervoor moeten vechten.
Er is echt een hoop onkunde over borstvoeding en gerelateerde problemen.
Dat je geen verstand van borstvoeding hebt OK, maar om iemand met een heftige onsteking waar dan ook in het lichaam rond te laten lopen, daar kan ik echt niet bij :X

Zit me hier zo op te winden. Heb zin om wat mensen eens flink de oren te wassen :(
pi_103257898
Klopt.
pi_103258034
Dan zal ik vanavond maar niet het hele verhaal posten want dan ga je erg opgefokt naar bed.
pi_103258259
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:34 schreef wickie het volgende:
Dan zal ik vanavond maar niet het hele verhaal posten want dan ga je erg opgefokt naar bed.
Misschien lucht het voor jou wel op? Dan doen!
Anders lekker laten :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:38:31 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103258333
Ik heb Harry eigenlijk altijd in slaap gevoed. Dat hoorde gewoon bij het ritueel.
Het veranderde vanzelf in dat hij nog wakker was terwijl hij klaar was met drinken en ik hem in zijn bed legde. En nu dus net zo makkelijk veranderd in niet meer drinken bij mama 's avonds.
pi_103258714
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:38 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb Harry eigenlijk altijd in slaap gevoed. Dat hoorde gewoon bij het ritueel.
Het veranderde vanzelf in dat hij nog wakker was terwijl hij klaar was met drinken en ik hem in zijn bed legde. En nu dus net zo makkelijk veranderd in niet meer drinken bij mama 's avonds.
Hier gebeurt het ook wel dat Truus klaar is met drinken en nog wakker is. Maar ik kan haar dan niet relaxed in bed leggen. Dan moet ik echt even een tijdje wachten en als ze in haar ogen begint te poetsen weer aanleggen en dan drinkt ze tot ze slaapt en kan ik haar in bed leggen. Ze wil echt per se niet wakker in bed liggen -O-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:49:27 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103259117
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:43 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hier gebeurt het ook wel dat Truus klaar is met drinken en nog wakker is. Maar ik kan haar dan niet relaxed in bed leggen. Dan moet ik echt even een tijdje wachten en als ze in haar ogen begint te poetsen weer aanleggen en dan drinkt ze tot ze slaapt en kan ik haar in bed leggen. Ze wil echt per se niet wakker in bed liggen -O-
Maar dat gebeurde hier ook hoor!
Ik heb toen gekozen voor de strategie: eenmaal losgelaten is niet meer drinken. Dus hij mocht wel bij me liggen (soms ook langere tijd) maar niet meer drinken.
Ik heb mezelf toen een soort van blokken in mijn hoofd bedacht van 3 uur en binnen 3 uur had hij geen voeding nodig dus het was makkelijker voor mij om me daar strikt aan te houden en dus wel bij mij leggen, maar niet drinken...
De eerste avonden heeft hij heel erg boos gekrijst, maar dat vond ik minder erg omdat hij bij mij lag en ik wist dat het enige wat ik hem ontzei (borst) datgene was dat hem zo boos maakte.

Het was even doorbijten en mijn man is echt wel eens komen vragen of ik hem niet tóch gewoon kon aanleggen, maar elke dag werd het minder en ik geloof dat het met een week beslecht was...
pi_103259647
Bij Elin ben ik er te ver in meegegaan geloof ik, 18 mnd gevoed en nog bouwde ze niet af, zat op zo'n 9 - 12 voedingen per dag..soort van levende speen was ik.. ook 's nachts kwam er geen eind aan.
Dat gaat me deze keer niet gebeuren..
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:44:51 #99
94046 PM-girl
pi_103262143
Lieve Wickie toch, ik heb zó met je te doen... :'( Zo rot dat je tegen een muur van onkunde kunt aanlopen met bv(problemen).
Deze dag is bijna voorbij, ik hoop dat er morgen verlichting komt, hoe dan ook. :* :*
*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 oktober 2011 @ 00:13:02 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103263447

quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:57 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Heeft hier al twee keer voor een (dubbele) oorontsteking gezorgd, inclusief slecht drinken + bijten (met tanden :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:26:36 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103266858
och lieve Wicks; zo te horen was het gister echt dik drama, wat vind ik dit ontzettend rot voor je... ik hoop zo dat ze je serieus nemen en iets voor je kunnen betekenen!
Hebben ze je AB al geprobeerd aan te passen? Misschien een andere soort? Augmentin? (breed spectrum antibiotica??).
pi_103267588
BJ, ik heb een 2de soort kuur geweigerd, op aanraden van de LK wil ik eerst dat er naar gekeken wordt. De arts wilde gisteren Ammoxiciline voorschrijven.
Van Augmentin heb ik een keer heftige spruw in mn mond gehad :')
Dat neem ik dus alleen als het echt echt niet anders kan.
Dus als er geconstateerd wordt dat het geen abces is dan schakel ik over. Deze AB doet volgens mij weinig, ik zat dagen lang op 37.8 en nu 38.3 (ik heb eigenlijk nooit koorts zelfs niet toen ik een heftige nierbekkenontsteking had, had ik ook rond de 38. Best nadelig, niemand geloofd je dan), voel me ook alleen maar zieker worden.
Om 11 uur afspraak. Ben zooo blij met de LK die ik heb gekozen.

Nou dat was weer genoeg BO dagboek gepraat :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:46:28 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103267638
Succes vandaag Wickie :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103269089
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:42 schreef wickie het volgende:
BJ, ik heb een 2de soort kuur geweigerd, op aanraden van de LK wil ik eerst dat er naar gekeken wordt. De arts wilde gisteren Ammoxiciline voorschrijven.
Van Augmentin heb ik een keer heftige spruw in mn mond gehad :')
Dat neem ik dus alleen als het echt echt niet anders kan.
Dus als er geconstateerd wordt dat het geen abces is dan schakel ik over. Deze AB doet volgens mij weinig, ik zat dagen lang op 37.8 en nu 38.3 (ik heb eigenlijk nooit koorts zelfs niet toen ik een heftige nierbekkenontsteking had, had ik ook rond de 38. Best nadelig, niemand geloofd je dan), voel me ook alleen maar zieker worden.
Om 11 uur afspraak. Ben zooo blij met de LK die ik heb gekozen.

Nou dat was weer genoeg BO dagboek gepraat :)
Wat een dikke drama zeg... Succes zometeen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:06:13 #105
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_103269400
Jeetje wickie, het zit je niet mee, Succes voor straks!

Vanavond krijgt mijn grietje haar eerste flesje kunstmelk ben ik bang, of ik moet voor half 5 nog een volle fles kunnen kolven maar dat lukt me nooit. Bah, ik baal er van.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:28:43 #106
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_103272103
Wickie! :* Ook voor R. een hele dikke :* .
A grand adventure has begun.
pi_103272173
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:06 schreef krijtlijk het volgende:
Jeetje wickie, het zit je niet mee, Succes voor straks!

Vanavond krijgt mijn grietje haar eerste flesje kunstmelk ben ik bang, of ik moet voor half 5 nog een volle fles kunnen kolven maar dat lukt me nooit. Bah, ik baal er van.
Een half uurtje voor je weggaat nog even kolven?
pi_103272370
Och Wickie nee toch :{ wat een ongelofelijke baggerzooi voor jullie zeg. Getver -O-
Ik hoop dat jullie heel snel gewoon goed geholpen worden :*

Wij zijn gister bij het cb geweest, ik ben niet meer tussentijds gaan wegen omdat B. vond dat ik me aanstelde en dat ik me niet zo druk moest maken. Volgens hem viel het ook wel mee allemaal.
Op t cb bleek wel dat ik me niet aanstelde of iets inbeelde ofzo.
Op zich niets zorgelijks omdat alles zakt, de lengte, maar ook het gewicht en de hoofdomtrek. We moeten van de kinderarts horen of die er iets mee wil of dat ze het verklaarbaar vindt door jongste haar actieve houding enzo.

stats 66 cm/7800 gr.

Omdat we allebei het idee hebben dat het huilen bij Elin weer erger wordt en dat ze weer meer last krijgt en kramp heeft gaan we op advies van het cb weer terug naar volledige bv zonder verdere bijvoeding. Om dan in iets versneld tempo te herintroduceren waar ze al tegen kon volgens ons. Er is nu namelijk nergens meer een pijl op te trekken wat reacties betreft.

De wvk was blij dat ik nog bv gaf, dat maakte het volgens haar stukken makkelijker om weer terug naar de basis te gaan en dikke pluim en veer in mn kont enzo. Jeuh :+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:37:17 #109
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_103272440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een half uurtje voor je weggaat nog even kolven?
Ben de hele dag kleine beetjes er uit aan het persen, nu al 60 ml, valt me nog mee.
pi_103272495
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:37 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Ben de hele dag kleine beetjes er uit aan het persen, nu al 60 ml, valt me nog mee.
Das toch al best wat?? Tenminste, ik zou zeggen dat je dan om half 5 echt wel een flesje hebt..
pi_103272585
Klinkt inderdaad wel alsof je redelijk goed op weg bent met bij elkaar sprokkelen krijtlijk :Y maar het is zo frustrerend om zo'n mini flesje te zien staan als je een volle nodig hebt :{
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:41:46 #112
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_103272638
Ik verbaas me er zelf ook over, normaal komt er minder uit.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:51:35 #113
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_103273027
Misschien ben ik wel heel vroeg klaar met werken en heeft ze sowieso geen flesje nodig, volgens mij maak ik me druk om niks :@

Mignonne, jammer dat er geen stijgend lijntje te zien is, ben benieuwd of de kinderarts wat kan vinden.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:53:03 #114
259886 pessie
pi_103273098
Wickie, wat ontzettend balen! Ik hoop zo dat je iets aan de afspraak hebt! :*

Mignonne, wanneer ga je weer naar de KA? Ik hoop dat hij/zij je kan geruststellen en anders een actieplan bedenken.
pi_103273280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:51 schreef krijtlijk het volgende:
Misschien ben ik wel heel vroeg klaar met werken en heeft ze sowieso geen flesje nodig, volgens mij maak ik me druk om niks :@

Mignonne, jammer dat er geen stijgend lijntje te zien is, ben benieuwd of de kinderarts wat kan vinden.
Hahaha :D
dat heb ik ook best vaak. Dikke stress en uiteindelijk slaapt ze de halve dag en ben ik alweer thuis als t voedingstijd is :') Hopelijk ben je vroeg klaar dan :*

De kinderarts zei de vorige keer al dat de lijn iets daalde maar zolang hij niet verder daalde vond ze het niet zorgwekkend. Maar nu is ie dus wel verder gedaald.
Op zich vind ik het niet heel zorgwekkend want ze doet het gewoon goed verder en heeft voldoende reserve. Bovendien is alles in verhouding, niet alleen een dalende lengtelijn. Maar ik vind het frappant dat de daling inzet (of de groei stokt eigenlijk want ze krimpt niet ofcourse :+ ) vanaf het moment dat we bijvoeding zijn gaan geven. De knik begint echt bij 6 maanden. Gezien die allergie-toestand vraag ik me gewoon af of dat een gegeven is waar ik iets mee moet.
pi_103273294
@pessie, maandag moeten we :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:00:12 #117
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103275722
he Mignonne wat vervelend dat het weer wta minder lijkt te gaan met je mini... zo sneu... ik hoop zo dat het beter gaat worden; dat jullie erachter komen wat jullie meiden nu eigenlijk hebben.
En idd wel fijn dat je BV geeft; en dat dat wel goed gaat...
O+

Wickie; ik denk aan je... :*

ik had ook nog een curve voor jullie, maar die doe ik later vandaag ff...
pi_103276326
Abces van 4,5 cm.. bestaat uit 2 delen..wordt straks geopereerd.
Het blijft een week een open wond.
pi_103276358
Buh wicks toch ;( ik vind het zó naar voor je :{
pi_103276397
Wickie :* sterkte voor zo
pi_103276413
wickie, sterkte zometeen. Overigens is Augmentin amoxicilline met clavulaanzuur.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:18:29 #122
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_103276458
Wickie, wat naar zeg. Sterkte!
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 13:19:00 #123
5428 crew  miss_sly
pi_103276481
wickie toch, wat een narigheid. Sterkte :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:19:02 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103276482
Jeetje Wickie wat heftig, sterkte straks :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103276492
Jemig Wickie, wat een medische toestanden de laatste tijd zeg!
Hopelijk heb je straks na de operatie er niet zoveel pijn meer aan en blijf je de komende maaaanden ver van het ziekenhuis vandaan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_103276766
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:14 schreef wickie het volgende:
Omg...:'(
Heel veel sterkte straks en heel veel beterschap! :*
Jemig, het is maar goed dat jullie en de lk zo doorgezet hebben!
pi_103276807
Wicks wat heb je het te verduren momenteel. Sterkte en beterschap :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103276845
Arme wickie :N beterschap!! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:33:40 #129
94046 PM-girl
pi_103277080
Wickie :o :{ Dat klinkt als een flink abces... Jee meid, wat rot. Wel 'fijn' dat je vanmiddag meteen geholpen wordt.

Wat is de reden dat je week een open wond houdt? Om het vocht weg te laten trekken? Is dat te doen met jouw bern en de medicatie die daarbij hoort?

Heel veel sterkte! :*
*
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:44:48 #130
259886 pessie
pi_103277532
Ach wickie toch, wat onbeschrijfelijk naar! :* Ik hoop dat je snel weer opknapt. Beterschap!
pi_103277700
:o Wickie...

Sterkte voor straks en komende tijd! :*
pi_103277986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:33 schreef PM-girl het volgende:

Wat is de reden dat je week een open wond houdt? Om het vocht weg te laten trekken? Is dat te doen met jouw bern en de medicatie die daarbij hoort?
Omdat anders bacteriën kunnen worden ingesloten die een nieuw infect veroorzaken.
pi_103278097
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:14 schreef wickie het volgende:
ZO... En dan weet je ook meteen waarom de antibiotica niets deed.
Zwaar klote is het wel. De wond viel bij mij wel mee, moest inderdaad openhouden om het vuil eruit te kunnen spoelen. Maar als die druk eraf is dan is de pijn ook eindelijk weg. En dat was echt een opluchting.
Ik vond het trouwens grappig om te zien dat er een kanaaltje was geraakt bij snijden en dat ik daar een soort kristalletje uit kon knijpen dat dat kanaaltje dus afgeklemt had gezeten door het abces wat erop duwde...
pi_103278303
Jezus Wickie :o Dat is niet niks!
Sterkte en ik hoop dat het gauw beter gaat! :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:22:59 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103279207
Wickie, succes en sterkte vanmiddag! :*
pi_103280243
Mozes kriebel Wickie, wat een ding :o
Hoop dat de artsen er iets van geleerd hebben :(
En sterkte met de operatie en erna. Fijn dat er nu in ieder geval schot in de zaak zit :*
pi_103280457
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar dat gebeurde hier ook hoor!
Ik heb toen gekozen voor de strategie: eenmaal losgelaten is niet meer drinken. Dus hij mocht wel bij me liggen (soms ook langere tijd) maar niet meer drinken.
Ik heb mezelf toen een soort van blokken in mijn hoofd bedacht van 3 uur en binnen 3 uur had hij geen voeding nodig dus het was makkelijker voor mij om me daar strikt aan te houden en dus wel bij mij leggen, maar niet drinken...
De eerste avonden heeft hij heel erg boos gekrijst, maar dat vond ik minder erg omdat hij bij mij lag en ik wist dat het enige wat ik hem ontzei (borst) datgene was dat hem zo boos maakte.

Het was even doorbijten en mijn man is echt wel eens komen vragen of ik hem niet tóch gewoon kon aanleggen, maar elke dag werd het minder en ik geloof dat het met een week beslecht was...
Hmmmm, dat kan ik ook nog proberen ^O^

Ik ging gisteravond om 11 uur naar bed en voelde me zo rot. Heb haar uit bed gevist en bij me gelegd. Uiteraard werd ze daar wakker van en heb ik haar in ons bed nog gevoed en toen zijn we gaan slapen. Ik ben een watje :')
pi_103280528
Hm Cp, maar als het toch goed voelt voor iedereen in je gezin, dan is het toch geen probleem?
Nu is het nog fijn begrijp ik eigenlijk uit je posts, alleen straks wil je misschien wat anders. Dat komt, zoals de dames boven ook al ergens zeggen, ook wel gedeeltelijk met de tijd. Echt!
pi_103280622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:35 schreef mignonne het volgende:
Och Wickie nee toch :{ wat een ongelofelijke baggerzooi voor jullie zeg. Getver -O-
Ik hoop dat jullie heel snel gewoon goed geholpen worden :*

Wij zijn gister bij het cb geweest, ik ben niet meer tussentijds gaan wegen omdat B. vond dat ik me aanstelde en dat ik me niet zo druk moest maken. Volgens hem viel het ook wel mee allemaal.
Op t cb bleek wel dat ik me niet aanstelde of iets inbeelde ofzo.
Op zich niets zorgelijks omdat alles zakt, de lengte, maar ook het gewicht en de hoofdomtrek. We moeten van de kinderarts horen of die er iets mee wil of dat ze het verklaarbaar vindt door jongste haar actieve houding enzo.

stats 66 cm/7800 gr.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Omdat we allebei het idee hebben dat het huilen bij Elin weer erger wordt en dat ze weer meer last krijgt en kramp heeft gaan we op advies van het cb weer terug naar volledige bv zonder verdere bijvoeding. Om dan in iets versneld tempo te herintroduceren waar ze al tegen kon volgens ons. Er is nu namelijk nergens meer een pijl op te trekken wat reacties betreft.

De wvk was blij dat ik nog bv gaf, dat maakte het volgens haar stukken makkelijker om weer terug naar de basis te gaan en dikke pluim en veer in mn kont enzo. Jeuh :+
Wat een gedoe zeg.
Ik vind overigens de lengtegroei wel apart. Zo te zien zitten er wat meetfouten in. Wat naturlijk niet wil zeggen dat de lengtegroei ook echt minder hard gaat, maar misschien wel de moeite waard om nog eens te laten meten?

Ga je sowieso nu vaker laten meten?
pi_103280870
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:53 schreef Morretje het volgende:
Hm Cp, maar als het toch goed voelt voor iedereen in je gezin, dan is het toch geen probleem?
Nu is het nog fijn begrijp ik eigenlijk uit je posts, alleen straks wil je misschien wat anders. Dat komt, zoals de dames boven ook al ergens zeggen, ook wel gedeeltelijk met de tijd. Echt!
Ik zou graag eens met een gerust hart een avondje weg kunnen. Dus zonder dat steeds dat knagende gevoel blijft dat mijn meisje onbedaarlijk aan het huilen is.

Gisteravond nog met mijn man over gehad en misschien moeten we er maar gewoon heel anders naar kijken. Niet een keertje 's avonds weg willen, maar vaker overdag weg. Ik alleen, of mijn man en ik samen. Met andere mensen op zich heeft Truus namelijk geen probleem. Het is echt het door mij op bed leggen waar ze enorm aan gehecht is.

Ben ik nu overigens niet teveel het bv-topic aan het vervuilen met iets dat, zoals al gezegd, niet per definitie bv-gerelateerd hoeft te zijn?
pi_103282665
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:55 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Wat een gedoe zeg.
Ik vind overigens de lengtegroei wel apart. Zo te zien zitten er wat meetfouten in. Wat naturlijk niet wil zeggen dat de lengtegroei ook echt minder hard gaat, maar misschien wel de moeite waard om nog eens te laten meten?

Ga je sowieso nu vaker laten meten?
Nee hoor er zitten geen meetfouten in :)
ze is een paar keer hard gespurt en heeft toen een paar keer een beetje stil gestaan.
Deze meting van 66 cm is 3 keer nagemeten door de meetmevrouw omdat ze er zeker van wilde zijn of ie echt klopte want ze vond t verschil zo groot. Vorige meting was ook op dezelfde meetbak.
Ik ben er vrij zeker van dat er geen fouten in zitten.

We wachten even af wat de kinderarts zegt, als zij wil dat we vaker gaan meten dan doen we dat op t cb omdat ze daar steeds gemeten is. Eind november gaan we voor oudste naar t cb en dan laat ik jongste ook gelijk even meten. En dan begin januari moeten we voor jongste weer daarheen. En dan tussendoor ook nog naar het ziekenhuis.
pi_103282803
Bluh Mignonne, hopelijk komt het inderdaad gewoon doordat ze zo actief is. Het klinkt wel alsof jullie een heel fijne CB arts hebben die goed meedenkt en veel van borstvoeding afweet.
pi_103282970
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:47 schreef Twinkly het volgende:
Bluh Mignonne, hopelijk komt het inderdaad gewoon doordat ze zo actief is. Het klinkt wel alsof jullie een heel fijne CB arts hebben die goed meedenkt en veel van borstvoeding afweet.
wijkverpleegkundige :Y
de arts is een beetje een meutje die overal GAAAAAAF op roept. Heel eng :P
ze bedoelt het heel lief maar t komt niet over :+
Ik ben heel blij met ons cb ja, ze denken echt goed mee. Dit is dezelfde wvk die ook over koemelkallergie begon en eventueel dieet proberen enz. Overigens is dit dan weer niet de wvk die lactatiekundige is, maar t is duidelijk dat ze evengoed veel van bv weet.

Buh ik moet steeds aan Wicks denken :{ hopelijk gaat alles goed.
pi_103283157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee hoor er zitten geen meetfouten in :)
ze is een paar keer hard gespurt en heeft toen een paar keer een beetje stil gestaan.
Deze meting van 66 cm is 3 keer nagemeten door de meetmevrouw omdat ze er zeker van wilde zijn of ie echt klopte want ze vond t verschil zo groot. Vorige meting was ook op dezelfde meetbak.
Ik ben er vrij zeker van dat er geen fouten in zitten.

We wachten even af wat de kinderarts zegt, als zij wil dat we vaker gaan meten dan doen we dat op t cb omdat ze daar steeds gemeten is. Eind november gaan we voor oudste naar t cb en dan laat ik jongste ook gelijk even meten. En dan begin januari moeten we voor jongste weer daarheen. En dan tussendoor ook nog naar het ziekenhuis.
Mij vielen week 6 en 9 op. Daar is ze volgens de curve gekrompen en dat lijkt me stug ;)
Maar belangrijkste zijn de laatste metingen :)

Ik zou zelf zo vreselijk nieuwsgierig zijn dat ik wel regelmatig zou gaan laten meten denk ik :D
Fijn inderdaad dat je een relaxed cb hebt. Je klinkt er zelf ook heel relaxed onder ^O^
pi_103283276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:54 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Mij vielen week 6 en 9 op. Daar is ze volgens de curve gekrompen en dat lijkt me stug ;)
Maar belangrijkste zijn de laatste metingen :)

Ik zou zelf zo vreselijk nieuwsgierig zijn dat ik wel regelmatig zou gaan laten meten denk ik :D
Fijn inderdaad dat je een relaxed cb hebt. Je klinkt er zelf ook heel relaxed onder ^O^
Dat is een rechte lijn :) Uiteraard is ze niet gekrompen, ze heeft een tijd op 57 centimeter gehangen. Maar omdat ie daar eerst boven de 0 lijn en later onder de 0 lijn hangt lijkt het misschien net of ze gekrompen is.
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 16:02:08 #146
5428 crew  miss_sly
pi_103283512
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik zou graag eens met een gerust hart een avondje weg kunnen. Dus zonder dat steeds dat knagende gevoel blijft dat mijn meisje onbedaarlijk aan het huilen is.

Gisteravond nog met mijn man over gehad en misschien moeten we er maar gewoon heel anders naar kijken. Niet een keertje 's avonds weg willen, maar vaker overdag weg. Ik alleen, of mijn man en ik samen. Met andere mensen op zich heeft Truus namelijk geen probleem. Het is echt het door mij op bed leggen waar ze enorm aan gehecht is.

Ben ik nu overigens niet teveel het bv-topic aan het vervuilen met iets dat, zoals al gezegd, niet per definitie bv-gerelateerd hoeft te zijn?
Senna is ook nooit een gemakkelijke slaper geweest en ik heb haar ook heel lang inslaap gevoed. Ik denk toch wel tot 18 maanden ofzo. Toen vond ik het zelf eigenlijk ook wel mooi geweest, en toen hebben we een plan van aanpak gemaakt om het te veranderen. Bijvoorbeeld niet meer in haar slaapkamer de laatste keer voeden, maar in de huiskamer op de bank. Schaap is haar toen ook naar bed gaan doen, nadat ze in op de bank bij mij had gedronken. Dat heeft wel wat tijd nodig gehad, zoals alles met betrekking tot slapen bij Senna. We hebben haar nooit laten huilen, maar wel zijn we op andere manieren gaan troosten.
Inmiddels gaat Senna huppelend naar haar kamertjes als het bedtijd is en slaapt ze steeds vaker de hele nacht tot een uur of 7 in haar eigen bed.

Ze is dan ook wel ruim 2 nu, dus het is wel de vraag hoe lang je de tijd hebt/wilt nemen om dingen meer in het tempo van Truus te veranderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:04:05 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103283609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:47 schreef Twinkly het volgende:
Dat idee heb ik ook, ze staat ook al heel erg jong natuurlijk, en volgens mij kost dat gewoon een hoop energie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:39:45 #148
94046 PM-girl
pi_103285371
Mignonne, wat vervelend dat de groei zo achterblijft... Terug naar volledig bv en daarna herintroduceren klinkt op zich goed (fijn CB!). Trek jij dat ook met je opleiding nu, kolven ed?
*
pi_103286137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Mignonne, wat vervelend dat de groei zo achterblijft... Terug naar volledig bv en daarna herintroduceren klinkt op zich goed (fijn CB!). Trek jij dat ook met je opleiding nu, kolven ed?
Matig maar dat is maar even zo dan. Eventjes doorbijten.

Leandra ik denk het ook hoor, ik maak me er ook niet echt zorgen om verder. Maar achterblijvende lengtegroei is wel iets wat nagekeken hoort te worden en voor de volledigheid vind ik dat ook wel prettig als het gewoon even bekeken wordt.
pi_103287135
Mignonne, wat vervelend dat het zo achterblijft. Het zit jullie ook maar niet mee zeg. Móet ook maar eens over zijn :*

Ik ben geopereerd, lekker geslapen :P
Het was een grote ontsteking met veel viezigheid. De incisie zit onder mn tepel, het kon niet anders.. ik moet zo kolven... Auw dus..
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:21:10 #151
94046 PM-girl
pi_103287221
Fijn dat de ingreep achter de rug is Wickie! Wel rotdat de wond onder je tepel zit, dat is bij het aanleggen/kolven niet handig.
Hopelijk is de pijn vlug minder, succes met kolven!
*
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:29:15 #152
259886 pessie
pi_103287526
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:19 schreef wickie het volgende:
Mignonne, wat vervelend dat het zo achterblijft. Het zit jullie ook maar niet mee zeg. Móet ook maar eens over zijn :*

Ik ben geopereerd, lekker geslapen :P
Het was een grote ontsteking met veel viezigheid. De incisie zit onder mn tepel, het kon niet anders.. ik moet zo kolven... Auw dus..
:'( ik vind het zo ontzettend naar voor je! Ligt Wies ook bij je? Of heb je haar thuis gelaten bij papa?
pi_103287761
Wies blijft. Dan kan R. Ook eens weer een keer goed slapen. Die slaapt ook al meer dan een week bijna niet.
Ik móet 2 nachten blijven, ik krijg antibiotica met het infuus voor de wond.
Ik heb gelukkig een kamer alleen.
pi_103287921
Wickie, wat klinkt dat afgrijslijk pijnlijk :X Als je kolft, komt het schild er dan tegenaan? :X Merk je wel dat de druk eraf is nu het abces eruit is?
Wat fijn dat je een eigen kamer hebt en dat Wies bij je mag blijven. Hoe lang moet je blijven? En is er een lactatiekundige die je kan helpen zodat je je borsten nu zo goed mogelijk verzorgt?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:40:26 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103287923
Oh, ik was weg vandaag en lees het nu pas. Wat ongelooflijk naar voor je Wickie, maar wat fijn dat het achter de rug is.

Goed dat Wies lekker bij haar mama is, lijkt me wel fijn ter afleiding.

Beterschap ermee, hoop dat je snel opknapt.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:52:05 #156
94046 PM-girl
pi_103288350
Krijg je vanuit het zkh (goede) lactatiekundige begeleiding, of misschien nog van je eigen lk?

Fijn dat je een eigen kamer hebt!
*
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:57:37 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103288569
Ow wickie, vreselijk! Mijn maag krimpt gewoon samen...
Vanaf nu gaat het alleen maar beter worden! :*

mignonne, balen zeg! Ik hoop dat er een goede verklaring voor is. Wel goed dat je naar je eigen instinct geluisterd hebt :Y

CP, ik heb ook de eerste avonden echt úren gelegen hoor. Maar het werd vanzelf minder (en ik ben ook echt een watje). Overigens heb ik mezelf nooit een doel gesteld van: dan en dan moet het beter zijn, want dat gaat volgens mij niet werken.
En wat ik voor mijzelf gemerkt heb: hoe eerder ik me er bij neerlegde dat ik de hele avond boven zou doorbrengen, hoe sneller Harry sliep en bleef slapen, terwijl als ik bijv een film wilde zien Harry de hele tijd aan het spoken bleef. Waarschijnlijk omdat ik zelf dan ook niet rustig en ontspannen lag.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:18:23 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103289343
Wickie :*.

Mignonne ik sluit me aan bij t advies even terug naar puur bv ( en wat een herkenning..) :* jullie doen het hartstikke goed!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_103291858
Kolfen ging goed, de incisie zit precies onder de tepel. Hij doet geen pijn. De zuster heeft mn borst eerst leeggemasseerd. Daarna hebben we gekolfd zonder schelp. Dan zit het alleen op de tepel, dat werkte heel goed. Alleen de randjes zijn wat scherp dus morgen even met de lactatiekundige daar wat op verzinnen.

Ik heb best flinke koorts maar voel me stukken beter dan de afgelopen weken. En wat een genot, de pijn en druk is weg.

Twinks, ze hebben hier een lactatiekundige, morgen ga ik uitgebreid net haar praten. Zij kent ook de ook mijn LK, zo ben ik ook in dit zhs terecht gekomen.

Waar het gisteren op neer kwam was dat de huisarts het niet nodig achtte dat ik onderzocht zou worden. Na flink zeuren van onze kant kreeg ik een verwijsbrief. Maar daar kan je niks mee, je hebt eerst een afspraak nodig met een chirurg en dat móet zij regelen. Dat deed ze niet. De doktersassistente heeft nog rondgebeld voor ergens een echoafspraak. Dat zou dan pas volgende week donderdag zijn.
Wij hebben toen weer radeloos de LK gebeld en die was erg boos en heeft geregeld dat we vandaag in het Ikazia terecht konden. Zij heeft hier contacten omdat ze verloskundige geweest is in dit gebied.
Ze wil er werk van maken net de huisarts als we in rustiger vaarwater zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 20-10-2011 03:17:22 ]
pi_103292123
Fijn dat het kolven opzich wel gaat. Bij mij zat de wond ook vrij dicht op de tepel en ik kon jen in rugby houding net zo aanleggen dat ze de wond niet meenam in de hap.
Fijn ook dat je dezelfde ervaring hebt dat nu de druk eraf is het echt al een hele opluchting is.
Blijft wel dat je echt een pechvogel bent en dat het gewoon echt flink kut is.
pi_103293517
Wat een fijne LK heb je zeg Wickie! Fijn dat ze zo daadkrachtig is!
pi_103293808
Itt die huisarts. Vette klacht indienen! Nadat je genezen bent en je weer helemaal lekker voelt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:59:11 #163
259886 pessie
pi_103293937
Wickie wat fijn dat je je weer wat beter voelt! Inderdaad een daadkrachtige LK!
pi_103294522
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef Vanyel het volgende:
Itt die huisarts. Vette klacht indienen! Nadat je genezen bent en je weer helemaal lekker voelt.
Dit! En (desnoods) een andere ha zoeken. Grr :(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:39:22 #165
265732 Keshet
pi_103296012
Och Wickie toch, wat een drama's toch. Ik hoop echt echt echt dat 't nu klaar is met alle narigheid. :*
Als er iets is wat ik kan doen voor jullie, geef je dan even een gil? :*

Ik zou trouwens ook een klacht indienen tegen de huisarts.
pi_103296436
Wat een gedoe Wickie, en wat een huisarts :(
Ik hoop ook dat het nu gewoon klaar is
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:09:01 #167
265732 Keshet
pi_103297732
Mignonne, sorry dat ik zo over je post heenwals trouwens. :*
Ik ben benieuwd of de kinderarts jullie wil zien!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:11:42 #168
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103297889
och Lieve Wicks... ik vind het zo naar voor jullie. Wat een kraamperiode.... ik hoop zo dat het nu klaar is met de ellende, dat de AB aanslaat en je hierna normaal kan voeden... wat een drama allemaal!
En bij deze; mijn stem voor de vergulde tepelschijf award van dit jaar; die gaat overduidelijk naar jou!! wat ben jij een stoere doorzetter!
Heel veel sterkte en succes.. O+ :*
pi_103298014
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:09 schreef Keshet het volgende:
Mignonne, sorry dat ik zo over je post heenwals trouwens. :*
Ik ben benieuwd of de kinderarts jullie wil zien!
Niet zo gek :D t was gewoon een curve!

De afspraak bij de KA stond al sowieso, dus k ben benieuwd wat ze te zeggen heeft erop. maar eigenlijk ben ik nerveuzer voor oudste, ik heb de echopapieren gevonden en daar stonden wat zaken in die best heel relevant kunnen zijn voor nu :{ toen is er verder niets gevonden maar wie weet.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:20:08 #170
265732 Keshet
pi_103298365
Mag ik trouwens nog een keer de moedermelkbank website spammen hier?
http://www.vumc.nl/afdeli(...)elkbank/donoreninfo/

[ Bericht 32% gewijzigd door Keshet op 19-10-2011 22:46:43 ]
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:27:43 #171
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103298811
Wickie, ik hoop dat je snel opknapt :*
Pluim voor je LK, en voor jou en je partner voor het doorzetten!

Ik ben gisteren bij de Wibra geweest voor een heleboel babyspulletjes, en ze hadden daar ook voedingsbh's voor 4,99. Ze zijn wat simpel, maar ik vind ze heerlijk zitten! :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_103299214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:20 schreef Keshet het volgende:
Mag ik vragen waar nu aan gedacht wordt dan? Ik lees al vanaf het begin van de poepperikelen mee en hoop echt nog steeds dat er *poef* een permanente, simpele en pijnloze oplossing wordt gevonden.

Ik vind het erg jammer dat het alleen nog maar in het westen is. Heb een flinke voorraad in de diepvries liggen waar meneer niet zoveel meer van wil drinken..

Heb trouwens steeds vaker dat bij het ontdooien van de melk de moedermelkbewaarzakjes gescheurd blijken te zijn. Ben toch meer fan van de avent bekers geloof ik
pi_103299714
quote:
Mag ik vragen waar nu aan gedacht wordt dan? Ik lees al vanaf het begin van de poepperikelen mee en hoop echt nog steeds dat er *poef* een permanente, simpele en pijnloze oplossing wordt gevonden.

Ik wilde ten tijde van oudste meedoen aan die moedermelkbank van het Sophia maar dat kon toen niet, en nu kolf ik dusdanig bagger dat ik niet mee kan doen al zou ik willen. Muh.

Ik pm je ff over de rest. :)
pi_103300206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:27 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik ben gisteren bij de Wibra geweest voor een heleboel babyspulletjes, en ze hadden daar ook voedingsbh's voor 4,99. Ze zijn wat simpel, maar ik vind ze heerlijk zitten! :)
T/m welke maat?
pi_103301225
Mignonne, ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen als Keshet, waar wordt aan gedacht?

Ik heb net voor het eerst sinds weken weer heerlijk rustig mn meisje gevoed (aan de goede borst). O+
Twijfel twijfel toch door te gaan.

En had ik al gezegd hoe lief en geweldig ik jullie allemaal vind? Ik heb heel veel aan jullie gehad de afgelopen weken.
Een :* voor jullie allemaal!

BJ ik moest even huilen toen ik je postje las :* ik hen als lurker erg met je meegeleefd toen met Evie. Ik heb bij Mette 2 weken fulltime gekolfd wat heftig vond ik dat zeg!

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 20-10-2011 03:20:11 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 oktober 2011 @ 22:09:39 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103301388
Wickie, ik heb je 'n DM gestuurd :*

Migonne ook voor jou een :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_103303706
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef wickie het volgende:
Mignonne, ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen als Keshet, waar wordt aan gedacht?

Ik heb net voor het eerst sinds wekoen weer heerlijk rustig mn meisje gevoed (aan de goede borst). O+

Och meis, ik zat me vandaag nog te bedenken dat ik het vooral zo erg voor je vindt dat je nooit het genieten van zorgeloos voeden hebt mogen ervaren :'( Terwijl juist jij zo gemotiveerd bent en het zo graag echt had gewild. Maar ik ben even een emo-doos vandaag ;(

Mignonne, ik ben ook erg nieuwsgierig :@
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:49:27 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103303861
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:

[..]

Och meis, ik zat me vandaag nog te bedenken dat ik het vooral zo erg voor je vindt dat je nooit het genieten van zorgeloos voeden hebt mogen ervaren :'( Terwijl juist jij zo gemotiveerd bent en het zo graag echt had gewild. Maar ik ben even een emo-doos vandaag ;(

Mignonne, ik ben ook erg nieuwsgierig :@
+1
pi_103304472
ja je hoela :P ik update er allemaal wel over als het besproken is verder, misschien is er wel helemaal niets aan de hand. :D
pi_103313302
Maar als je nu uitgebreid alles vertelt wat in je opkomt, kunnen we straks beter meevieren als het goed is ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:25:31 #181
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103313763
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

T/m welke maat?
75B t/m 80E volgens de folder :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_103315600
quote:

Die gaan we even onthouden. Ik kolf nogal makkelijk en als Joris net zo bagger uit de fles gaat drinken als Pepijn dan gaat het hier heel hard qua voorraad, aangezien ik fulltime ga werken.

Net zat ik niet op te letten (Joris had ivm zijn waterpokken nogal slecht gedronken vannacht). Overstroomt mijn flesje :+ Toch de grotere flesjes maar uit de verhuisdoos trekken.
pi_103316433
Brrrr wickie... denk je alles gehad te hebben :X
Heb je een indicatie gekregen van hoe lang het duurt voor de wond geheeld is en je er minder van moet gaan voelen? :*

Mignonne, stom optisch bedrog :( Ik ging er met m'n neus opzitten en zag toen inderdaad pas dat het een rechte lijn is :D

Asy, ik ga jouw tactiek proberen: niet meer terug aan de borst dus :)
Miss_sly, ik heb er geen haast mee. Het is iets dat ik ergens wel veranderd wil zien, maar niet ten koste van haarzelf (lees: niet laten huilen om het af te dwingen).
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:01:04 #184
94046 PM-girl
pi_103317062
Piglet, dat heb ik ook wel eens! Dan denk je: wat maakt die kolf een gek geluid? Oeps! :D

Mijn mannetje is voor het eerst op het kdv, ik ben heel benieuwd of en hoeveel hij daar drinkt...!
*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:04:15 #185
259886 pessie
pi_103317149
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef wickie het volgende:

Ik heb net voor het eerst sinds weken weer heerlijk rustig mn meisje gevoed (aan de goede borst). O+

En had ik al gezegd hoe lief en geweldig ik jullie allemaal vind? Ik heb heel veel aan jullie gehad de afgelopen weken.
Een :* voor jullie allemaal!

BJ ik moest even huilen toen ik je postje las :* ik hen als lurker erg met je meegeleefd toen met Evie. Ik heb bij Mette 2 weken fulltime gekolfd wat heftig vond ik dat zeg!
_O_ Ik heb echt respect dat je zelfs nu nog erover denkt door te gaan. De bv-award heb je, wat mij betreft, in je broekzak hoor, daarvoor "moet" je niet blijven voeden.
Voor de hart-onder-de-riem: Als je wilt blijven voeden gewoon doen, het is heerlijk en ik hoop zo dat je dan een makkelijke periode mee mag maken. :*

CP, wij zijn inderdaad ook begonnen met blokken, eerst 3 uur, dan 4 uur, dan 5 uur. Het is moeilijk, het kost doorzettingsvermogen. Wat betreft het laten huilen. Nathan huilde wel omdat hij geen melk kreeg maar niet in zijn eentje. We waren erbij als hij huilde en probeerden hem op een andere manier te troosten. Nu is het genoeg om hem even op schoot te nemen zodat hij weer tot rust komt en kunnen we hem terug leggen.
pi_103319210
Eerste CB bezoekje achter de rug. Eerst het duidelijk nogal veel vinden dat Leonore 4980 gram weegt op drie weken en dan vijf minuten later vragen of er nog genoeg melk is voor het kleintje als er nog een groter kindje meedrinkt... Hehe :D
pi_103320038
Net uitgebreid gepraat met de lactatiekundige. Ze is gelukkig heel realistisch. Ze ziet een hoop beren op de weg, ik heb grote kans op spruw (volgens mij voel ik het ook alweer steken :X ) .
Ook zal ik vanwege overproductie en gevoeligheid daarvoor vatbaar zijn voor ontstekingen. En de overproductie in toom houden gaat tijd kosten.
En dan nog de slechte borst. Het is snee van zeker een 2 euro munt en er weefsel is flink beschadigd. Het gaat veel tijd kosten om er überhaupt nog een goede productie uit te krijgen.
Al met al een hoop werk en tijd.
En dan ook nog de trombose...
We hebben dus besloten toch te stoppen. Die beslissing geeft erg veel rust.
En ik ben koorts en zo goed als pijnvrij *O* ik voel me weer wat meer mens.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:26:49 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103320213
Bass-Miss, wat zei je: ze heeft toch teveel spek dus het is niet erg dat ze wat minder binnen krijgt? ;)

wickie, heel erg veel respect :*
pi_103320409
Wat fijn wicks dat het zoveel rust geeft. En wat fijn ook dat je de keuze zo afgewogen hebt kunnen maken, dat lijkt me voor jezelf heel prettig, het is duidelijk doordacht enzo.
Héél goed om te lezen dat je zo goed als pijn en koortsvrij bent. En dat je nu maar heul snel op die loeigrote roze wolk mag gaan zitten en kan gaan genieten <3
pi_103320437
Wickie, ik lees nu pas je beproevingen van afgelopen dagen. Wat een ellende heb je doorstaan.
Fijn dat je een goed gesprek met je LK hebt gehad. Mij lijkt het een hele goede keuze die je maakt, fijn dat het je ook rust geeft, dat is nu denk ik ook het belangrijkste, zodat je eindelijk kan gaan genieten!
Veel sterkte met je herstel.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:34:33 #191
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103320556
@Wickie, wat goed dat je een beslissing hebt genomen, fijn dat je zo kon overleggen met de LK. Wat zal het een rust geven nu dat je gaat stoppen, en je kan richten op je herstel en genieten van je meiden, zonder verdere zorgen over kolven, voeden en evt complicaties.

Ik wens je heel veel beterschap en hoop dat je je snel weer goed zal voelen. Fijn dat de pijn en koorts al verdwijnt.
pi_103322176
Yay voor de goede berichten van wickie! Klinkt als een hele prettige lactatiekundige die goed met je heeft meegedacht en reëel bleef.
En als je denkt dat je alweer spruw hebt, gelijk gaan behandelen!!!!!! Sowieso is de kans erop iets verhoogd, gezien alle antibiotica die je hebt (gehad).

B-M 8)7 Echt he, we moeten het eens bundelen die uitspraken. en dan met z'n allen een potje keihard janken over zoveel domheid :X
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:38:26 #193
259886 pessie
pi_103323361
Wickie wat ontzettend fijn te horen dat je je zoveel beter voelt! En ook super dat je een LK hebt die realistisch is en goed met je meedenkt. Ik heb heel veel respect voor je, je hebt echt meer dan alles gegeven. Goed om te horen dat deze beslissing zoveel rust geeft. Ik hoop dat je herstel voorspoedig zal verlopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef WupWup het volgende:

B-M 8)7 Echt he, we moeten het eens bundelen die uitspraken. en dan met z'n allen een potje keihard janken over zoveel domheid :X
Ik lach meestal daarom :')
Maar ik ben voor bundelen ^O^
pi_103323373
Heel veel respect Wickie :* Hopelijk knap je nu heel snel op zodat je eindelijk volop kunt gaan genieten!!!!

Omg, BM :') !
pi_103324628
Wicks; ik ben heel blij dat je een weloverwogen keuze hebt kunnen maken. en dat je er rust en vrede mee hebt bereikt. Ik ben supertrots op je! knap doorgezet; maar er zijn grenzen.. en soms is het nog moeilijker om de keuze te maken om te stoppen of zonder nadenken door te gaan. Ik vind het enorm knap!!
(ik kon de knoop toendertijd niet doorhakken; maar heb wel een aantal maal datzelfde moment meebeleeft.. en ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om te stoppen als je zo graag wilt voeden..).

O+ :Y

en een dikke :*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:17:28 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103325120
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:07 schreef heelsnelafvallen het volgende:
Beterschap, ik zie hier problemen die mijn vrouw ook heeft meegemaakt. Maar het is allemaal goed gekomen hoor! Kleine kinderen blijken toch vaak veel sterker te zijn dan je als ouders denkt. Ik ging eerst al bij een beetje koorts naar de huisarts maar ze zijn nu 8 en 10 en jeetje het beginnen al echte persoonlijkheidjes te worden.
Gaan spamaccounts nou ook al in topics posten zodat de link uit de sig wellicht aandacht krijgt?
Want je post gaat werkelijk nergens over mbt dit topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:18:49 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103325189
Wickie, wat fijn dat je weloverwogen een goede keuze hebt kunnen maken.
Ik hoop op een snel herstel :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103328644
:'( en een :* voor allen.

En ik heb weer echt spruw ja :')
R. is nu naar huis en neemt de GV zalf zo mee (er is ook een zalfvorm, dat is GV met lanoline, heel erg fijn voor spruw op tepels en spruw op babybilletjes).
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:51:34 #199
259886 pessie
pi_103329391
Ook dat nog wickie -O-
Maar fijn dat de beslissing te stoppen je in ieder geval rust geeft :*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 oktober 2011 @ 16:34:30 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_103330771
succes Wickie, zo nu ben ik ook weer bij qua nieuws :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_103333779
Bleh Wickie, wat een enorm nare verhalen toch. Al erg om alleen al mee te lezen laat staan om het daadwerkelijk mee te maken. Ik hoop dat je met de begeleiding van de lactatiekundige goed kunt gaan afbouwen. Dat je het niet meer ziet zitten is volkomen begrijpelijk. Succes of beter veel sterkte met de periode dat je nog moet kolven/voeden.

Mignonne, lastig dat jongste op de rem staat wat groeien betreft. Fijn dat je toevallig maandag al naar de kinderarts kan om onder andere de groei te bespreken. Wel "lekker" dat je in ieder geval terug kunt vallen op back to basic borstvoeding en vandaar uit weer opnieuw introduceren. Maar ik vind je jongste nog altijd flink ;)

Voor CP helaas geen adviezen. Marit valt al heel erg lang niet meer aan de borst in slaap en eigenlijk heb ik de borst ook vanaf twee maanden niet bewust gebruikt om haar 's avonds in slaap te krijgen (dan sliepen we om 2 uur 's nachts nog niet). Wakker in bed leggen werkte hier na even oefenen al heel snel heel goed. Ze gaat juist heel graag slapen.
pi_103338121
Wow Wickie, ik heb jouw operatie helemaal gemist. Wat fijn dat er uiteindelijk toch snel gehandeld is door je LK! En ik hoop dat je nu meer rust hebt, nu je een beslissing hebt genomen en lekker kunt gaan genieten van je twee dames, zonder al dat medische en lichamelijke rompslomp. :* :* voor jou, sterke dame!!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:47:39 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103339573
Jipster, hoe gaat het nu bij jou?
pi_103340086
Wickie, fijn, een besluit waar je je goed bij voelt!
En verdorie, ook nog ff spruw op de valreep!
pi_103341213
Rubbereend, handig he fok :P

Jipster ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Alles wat meer op de rit inmiddels?

Och, spruw, dat kon haast niet anders met de hoeveelheden antibiotica die ik krijg momenteel, en mn verminderde weerstand.
Ik merk deze keer wel gelijk het effect van de gentiaan, gaat snel wel goedkomen denk ik. En spruw is peanuts vergeleken bij die abces :')
Maar volgens mij mag ik morgen naar huis, en het goed hier hoor. Wies krijgt alle moedermelk die er nog uitkomt. De LK verwacht een week afbouwtijd.
Vanaf nu gaan we weer over leuke dingen praten *O*
En ik blijf straks lekker wel meelezen O+
pi_103341507
Wickie, voed je Wies nog aan de borst? Vergeten jullie niet nog wat foto's ervan te maken? Heerlijk dat je morgen naar huis mag *O*
pi_103344836
Ik heb vanochtend voor het laatst de borst gegeven. Heel misschien morgenvroeg nog want dan móet de borst weer helemaal goed leeg.
Ik heb de afgelopen weken veel foto's gemaakt O+
Maar ik kolf dus nu alles, zo kunnen we gecontroleerd afbouwen en voor Wies kan ik merken dat het betere werkt. Het was erg verwarrend voor haar de afgelopen week met eerst borst, te weinig voeding, daarna fles. We hebben haar voor het eerst echt horen huilen. En door het lint zien gaan. Dat was heel erg zielig. Nu is ze weer lekker haarzelf, lekker mn serene meisje. Dus ik kolf eerst en dat krijgt ze dan gevoed met daarna nog wat kv.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 oktober 2011 @ 22:40:27 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103350191
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:17 schreef wickie het volgende:
Ik heb vanochtend voor het laatst de borst gegeven. Heel misschien morgenvroeg nog want dan móet de borst weer helemaal goed leeg.
Ik heb de afgelopen weken veel foto's gemaakt O+
Maar ik kolf dus nu alles, zo kunnen we gecontroleerd afbouwen en voor Wies kan ik merken dat het betere werkt. Het was erg verwarrend voor haar de afgelopen week met eerst borst, te weinig voeding, daarna fles. We hebben haar voor het eerst echt horen huilen. En door het lint zien gaan. Dat was heel erg zielig. Nu is ze weer lekker haarzelf, lekker mn serene meisje. Dus ik kolf eerst en dat krijgt ze dan gevoed met daarna nog wat kv.
bij dat zinnetje krijg ik tranen in m'n ogen. Ik proef gewoon het verdriet in je verhaal en het feit dat je wies het beste boven alles (hebt) wil(len) geven raakt me enorm. vooral ook omdat ik na het falen bij jan, nu wel zo fijn kan voeden, denk ik te weten wat een pijn je beslissing gekost moet hebben. Maar dat je voor Wies kiest, maakt je de beste moeder die je kunt zijn :*

pi_103373689
Vandaag al 2 kolfsessies bezig geweest een harde plek weer weg te krijgen in de geopereerde borst samen met de lactatiekundige }:|
Maar grotendeels weg nu.

Inmiddels weet ik er wel een hoop vanaf, over allerlei masseertechnieken, borstontstekingen, abcessen, spruw en hoe je al die dingen kan behandelen enz.
Heb er welgeteld een week wat aan :')
Misschien móet ik maar opnieuw gaan studeren en lactatiekundige worden :P

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 21-10-2011 15:24:30 ]
pi_103374251
Spriet? Die kende ik nog niet :D
pi_103374673
Wickie, alwéér?!! :( Argh! Maar goed dat je nog in het ziekenhuis bent, zodat je direct goed geholpen kon worden. Zit de verstopping er nog steeds dat je weer een harde schijf kreeg? Of was het op een andere plek. Hoe is het nu met de spruw? En is Wies al ietsjes meer gewend om op een andere manier mama-aandacht te krijgen?
Ik heb ook nog nooit van spriet gehoord :o
pi_103375137
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef Vanyel het volgende:
Spriet? Die kende ik nog niet :D
:D mensen vergeef me, die telefoon van mij verzint de raarste woorden.
pi_103376115
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef Twinkly het volgende:
Wickie, alwéér?!! :( Argh! Maar goed dat je nog in het ziekenhuis bent, zodat je direct goed geholpen kon worden. Zit de verstopping er nog steeds dat je weer een harde schijf kreeg? Of was het op een andere plek. Hoe is het nu met de spruw? En is Wies al ietsjes meer gewend om op een andere manier mama-aandacht te krijgen?
Ik heb ook nog nooit van spriet gehoord :o
Het is niet dezelfde verstopping maar wel dezelfde plek die vorige week ook opgezet was. De klieren zijn allemaal geïrriteerd, ontstoken, beschadigd. Dus het luister allemaal best nauw nu. Maar de LK heeft goed vertrouwen anders zouden ze me niet naar huis laten gaan vandaag.
De spruw is niet erger geworden, dus ook niet pijnlijk. Ik ben gisteren begonnen met Daktarin smeren, dit mag ik langer gebruiken dan de gentiaan want ik zit nog eventjes aan de antibiotica dus anders komt de spruw daarna weer vrolijk terug.
Wies heeft echt tijd nodig, maar dat komt wel goed.

Twinks, hoe vaak voed je Niels nog?

[ Bericht 3% gewijzigd door wickie op 22-10-2011 08:05:16 ]
pi_103388440
Hier hebben we afgelopen dagen met de fles gevoed, om baby goed te laten aankomen. Dat is gelukt, op 20 gram na zit hij nu op zijn geboortegewicht! Hij krijgt ongeveer 75% van zijn voedingen afgekolfde moedermelk, de rest aangevuld met kv. Ik heb hem afgelopen dagen nog wel 1x per dag aangelegd, om hem niet dat gevoel van de borst kwijt te laten raken.

Vandaag heb ik 2 uur lang een lactatiekundige over de vloer gehad, heel fijn. Ze heeft allerlei tips en trucs gegeven, ook met aanleggen en aanhappen. Het lijkt hem nog steeds wat moeite te kosten om goed de borst leeg te drinken (ik geloof de achtermelk 'te bereiken'), dus ze heeft me nu geleerd door compressie toe te passen (in mijn borst te knijpen als hij zuigt) en dan zie je hem zichtbaar meer en beter slikken. Dus op deze manier helpen we hem nog een handje met goed leegdrinken, en als ie dan wat sterker is kan ik dat afbouwen.

Komende paar dagen even bezig zijn met voeden, oefenen oefenen oefenen door elke 3 uur aan te leggen. We zijn steeds wel 45min tot een uur bezig. Steeds als 'ie niet goed aanhapt hem er af halen en opnieuw laten aanhappen, dat moet hij ook nog oefenen, een goede grote hap nemen, hij heeft de neiging om snel maar wat te sabbelen.

Ik ben blij dat ze geweest is, ik denk dat het wel intensief wordt komende dagen, maar ik heb er nog wel vertrouwen in dat het goed gaat komen *O* , het kost alleen even tijd.
pi_103388617
Ow Wickie, sterkte! Het zit je niet mee -O- Ik hoop dat je mooie herinneringen hebt aan de laatste keer de borst geven aan Wies. Je hebt een goede beslissing gemaakt. Ik hoop dat je nu lekker kunt uitrusten, herstellen en genieten van je dames!
pi_103409358
Klinkt pittig Jipster, hopelijk gaat het na deze dagen goed!

Hoe gaat het wickie? Lekker thuis zag ik, geen plekken meer bijgekomen?
pi_103411071
Alles gaat goed! We hebben allemaal goed geslapen vannacht. Ik had vanochtend alleen een opgezette klier die met wat warmte en massage snel weg was.
Ook hebben we gisteravond besloten helemaal al op kv te gaan. Wies snapt de combi niet, dan wordt ze heel erg onrustig. Heel erg jammer maar ja, we moeten doen wat het beste voor haar is.
U
Dus dat was de borstvoeding dan voor haar :'( 6 weken...

Ik ga snel afbouwen. Het is klaar, jammer maar het zij zo. Ik zag het echt zitten zeker een half jaar te voeden en misschien wel langer. Maar ons gezin, ons geluk en bovenal de gezondheid is belangrijker.
/Slotje :P

Jipster, klinkt als een goede en fijne begeleiding. Het zal deze week even pittig voor jullie worden.

Mrien hoe is het bij jullie met spruw?

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 22-10-2011 12:59:32 ]
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:23:33 #219
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103411670
ooo Jipster; elke keer als ik jouw verhaal lees krijg ik flashbacks.. ik hoop ontzettend voor jullie dat jullie kleintje sneller 'live' goed drinkt als Evie toendertijd.

Wicks gewoon ff een :*
pi_103414345
Wicks :*

De spruw was weg, en ook weer aan het terugkomen geloof ik. Kijk het even een paar dagen aan voor ik weer behandel. Duurde nu ook vrij lang voor het wegtrok namelijk. En dan heb ik eerst nieuwe gentiaan violet nodig ...

Wamt even wat je niet moet doen met Gentiaan Violet
wattenstaafje uit je handen laten slaan, tegen de muur aan laten spetteren en vervolgens het flesje omgooien tegen de muur |:(
we wonen er net 3 maanden :X }:|

pi_103414797
Dat wordt nog een keer verven mrien... ;)
pi_103415163
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dat wordt nog een keer verven mrien... ;)
Is gespacte muur :(
pi_103415523
Hm..

Misschien kijken of je het met wat water of alcohol nog weg kan krijgen?
pi_103415618
Bleek? Wel direct naspoelen met heel veel water, anders wordt het geel. :(
pi_103415714
Ik ga de stucadoor gewoon maar even vragen :) we zouden nog een bus met spac krijgen. Voor straks de hele muur lelijk wordt..
En het zat ook op de commode (er af gekregen gelukkig), de laminaatvloer (ook eraf) de vuilnisbak (paars met grijs nu). Zucht
pi_103416024
Ohhhhh mrien :X :X :X Lege glassexspuit (of soortgelijk) vullen met water en wat bleek en dat erop sprayen. En wat rot dat de spruw ook weer terugkomt bij jullie! Volgens mij heeft het ook iets te maken met het weer, vrij plots van warm naar koud brengt toch wat verminderde weerstand mee. Dat het maar gauw over mag zijn.

Wick, fijn dat jullie weer thuis zijn. Ik snap je tranen, maar je kunt in elk geval jezelf niks verwijten. Je hebt superhard gevochten, maar je hebt echt gewoon alle pech van de wereld op één bordje gekregen ;(

Jipster, fijn dat je kleintje goed aankomt! Heb je al eens van de borstvoedingshulpset gehoord? Dan kan je je baby aan de borst voeden, terwijl hij (ook) moedermelk via een slangetje krijgt. Kost hem minder moeite, terwijl hij toch aan de borst drinkt. Misschien kan hij daardoor sneller effectief leren drinken dan wanneer hij soms aan de borst drinkt en soms aan de fles. _O_ ook voor jou en je doorzettingsvermogen!
pi_103416232
Oops :o
Mrien, heeft Jelle weer of nog steeds antibiotica?
Dat is voor mij namelijk nu weer waarom het weer aanwakkert. Hij is er dus gevoelig voor, voor schimmel. Ik zou elke keer goed opletten als hij antibiotica krijgt.
pi_103416476
Hij heeft nog antibiotica, kuur van nu al iets van ruim 4 weken, nu nog 2 weken te gaan. En de pufjes die hij krijgt zijn ook spruw-veroorzakers. Maar heb het idee dat het vooral van deze ab komt, andere gingen wel goed namelijk.
pi_103416932
GV mag Je maar een week aan een geven. Waarschijnlijk zal de spruw terugkeren zolang hij met de antibiotica en de pufjes bezig is.

Vanwege die reden gebruik ik deze keer dus geen GV, al hielp het goed de vorige keer.
Ik heb nu Daktarin gekregen, dat mag gebruikt blijven worden. Voor mij helpt dat gelukkig ook en het levert geen knoeiboel op :)
pi_103418098
Toch is dit pas de 1e keer spruw sinds de pufjes en ook ab had hij al langer en vaker gehad. Ach, het gaat wel weer weg :)
pi_103421095
Oh sorry, ik begreep dat hij het al een keer eerder had gehad. Hopelijk blijft het hierna lekker weg :)
En nog meer hoop ik dat hij geopereerd kan worden binnenkort en dat antibiotica enzo niet meer nodig is!
pi_103429923
Argh Mrien! Hopelijk werkt de bleekoplossing! Ik heb het ook een keer gehad, maar dat was gelukkig in de badkamer :P
Hopelijk zijn jullie snel van de spruw af!!

Wickie, wat sneu dat Wies zo verward raakte van de combinatie bv/kv. Gelukkig werkte het om direct op kv over te schakelen. Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou moeilijk is om nog meer plotseling over te moeten schakelen :* Ik had het je zo gegund om zorgeloos te voeden meid, maar je hebt alles gegeven en zo ontzettend veel pech gehad!
Vanaf nu lekker gaan genieten hoor! :*

Niels is vandaag twee jaar geworden!!! En ik voed hem dus ook al twee jaar O+ Wat ben ik dan nu? Extreemlangvoedster? ;) :P
Hij drinkt nu nog 's morgens, 's avonds en meestal een keer 's nachts. Overdag zou hij eigenlijk wel vaker willen, vooral als ik hem optil en hij kijkt naar mijn decolleté, dan herinnert hij het zich weer. Maar ik probeer hem dan af te leiden, tenzij er echt wat is en afleiden niet werkt.
Met mijn man had ik de afspraak dat hij met twee jaar zou stoppen, maar ik vind het erg moeilijk om hem te dwingen. Klinkt misschien heel zwak :@ Maar ik heb het gevoel dat ik hem lichamelijke nabijheid ontzeg wanneer ik hem weiger. Hij is namelijk absoluut geen knuffelkind en ik heb het idee dat hij zo aan zijn behoefte aan lichamelijk contact voldoet. 's Morgens en 's avonds vind hij niets interessant voordat hij gedronken heeft en 's nachts voeden zorgt ervoor dat hij direct weer verder slaapt (en ik dus ook).

[ Bericht 26% gewijzigd door Twinkly op 22-10-2011 21:42:29 ]
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:53:55 #233
259886 pessie
pi_103430743
Wickie :* .

Twinkly, dat is echt moeilijk. :* Stuur je je man er 's nachts uit?

Mrien, ik vind het heel naar dat je nu GV op de muur hebt maar toch moest ik grinniken om je beschrijving van hoe het ging :@ . Sorry, :* Ik hoop dat jullie een keer definitief van de sruw af kunnen zijn
pi_103430999
Nee, want die moet werken overdag ;)
pi_103431187
Heb je het al met je lief besproken, Twinkly? Wat lastig. En ik kan me je gevoel heel goed indenken. Maar wauw, je voedt Niels al 2 jaar! O+

Wickie, wat is het toch allemaal veel gedoe voor je geweest. En nog steeds moet je goed opletten. Gelukkig zal dat gauw voorbij zijn. :* Het is heel jammer dat het je niet is gelukt om in ieder geval 6 maanden te voeden, maar ze heeft mooi 6 weken borstvoeding binnen! En ik hoop dat je er ook vrede mee kunt hebben doordat je alles gedaan hebt wat je kon en je nu misschien ook beter doorhebt dan de vorige keer dat de manier waarop je lichaam functioneerde het voeden wel erg moeilijk maakte.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:05:44 #236
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_103431285
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:00 schreef Twinkly het volgende:
Nee, want die moet werken overdag ;)
Persoonlijk zou ik hem er juist wél uitsturen. HIJ wil dat je stopt, dus moet hij het probleem dat hij zelf veroorzaakt maar zelf oplossen ook...

Gefeliciteerd met de mijlpaal. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_103432167
Ik snap niet zo goed waarom die opmerking nu weer met die 'man is boeman'toon moet.
Een afspraak is m.i. wederzijds. Van een probleemveroorzaker is dan geen sprake.
pi_103432230
Vanyel, heb jij het kolven overdag eigenlijk al afgebouwd?
pi_103432414
Helemaal. Ik voed nog 's ochtends en 's avonds en verder krijgt ze kunstvoeding. Gaat best soepel, mijn productie blijft al een kleine drie weken stabiel voor zover ik weet.
pi_103432448
*O* WHO-advies-mijlpaal ;)
Je hebt gelijk dat je 's nachts nog gewoon voedt als je het mij vraagt. Je gaat toch geen dikke drama's opzoeken als dat niet nodig is? En jouw nachtrust is minstens zoveel waard, jij moet immers voor jullie kostbaarste bezit zorgen. Ach weet je, geniet er nog even van. Voor je het weet is het afgelopen. Althans, dat gevoel krijg ik zelf inmiddels met mijn eigen bijna-peuter.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:36:53 #241
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_103432707
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom die opmerking nu weer met die 'man is boeman'toon moet.
Een afspraak is m.i. wederzijds. Van een probleemveroorzaker is dan geen sprake.
Omdat ik zélf destijds de indruk kreeg dat die afspraak helemaal niet zo wederzijds was. Maar dat is iets wat verder tussen Twinkly en partner is.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_103432927
en dan maak je een nieuwe en kun je weer van voor af aan beginnen *O* *O* O+

Feli Twinks :* wat een prestatie!

voor mijn gevoel zit ik nog met een hele kleine mini baby aan de borst maar jeetje, ze is alweer bijna 9 (!!!) maanden. :o
Maar als ik dan die peuterfoto's zie en naar mn eigen peuter kijk dan is mn mini nog maar zo klein.

T gaat hier okay-ish met terug naar alleen borstvoeding. Jongste drinkt (uiteraard) veel meer en vooral 's nachts. Als ik hier niet met ploftetten uit kom dan weet ik het ook niet meer :')
De eczeemplekken in haar gezichtje worden alleen almaar groter, ik snap er niets van en ik probeer mn eigen eten na te gaan maar kan er zo snel niets uithalen wat het zou moeten triggeren.

Kolven op mn stage gaat trouwens beduidend beter dan elders, gelukkig!
En voordeeltje voor mij, tot drie keer toe (ja ik ben een gnork :') ) onderdelen van mn kolf vergeten, maar ze hebben van alles staan daar dus ik kon met een beetje mixen en matchen gewoon kolven.
pi_103433065
Fijn dat t goed gaat, -O- van dat eczeem.
pi_103433363
ja nouja misschien komt het wel van heel iets anders dan eten. Misschien moet k dr bedje maar weer ns verschonen :+ nee grap, serieus, gister nog gebeurd :D
T stomme is dat je jezelf toch een beetje blind staart op dat eten en een mogelijke reactie enzo, ondanks dat k me ervan bewust ben dat het niet per se door eten hoeft te komen.

Fijn zeg dat je productie gewoon stabiel is! Dat zijn dan toch wel de fijne knusse momentjes nog nu 's ochtends en 's avonds en dan tussendoor geen gedoe en gehannes met kolven. Ging je nou definitief afbouwen rond Kerst ofzo?
pi_103434095
Even mee brainstormen: (nieuwe) wasverzachter, wasmiddel, zeep (geurstoffen), zalf, dierenharen, dierenhuidschilfers, huisstofmijt, euhhhhh... Maar hoogst waarschijnlijk heb je dat zelf allemaal al bedacht :)
pi_103434202
Twinks, ik vind het heel erg wat hoor, zo 2 jaar voeden en dat jullie er saampjes nog zo lekker van kunnen genieten O+ Heerlijk toch. Het is een beslissing die jij samen met je man maakt :*
Gewoon lekker van genieten zolang Niels nog wil!

Vanyel, dat lijkt me een ware droom, 's ochtends en 's avonds kunnen voeden. Toch bijzonder vind ik dat dat je je borsten daarop kan trainen.
Jammer dat ik dit hele gebeuren op een te jonge leeftijd van Wies mee maak anders had ik ook nog wel zoiets kunnen doen met alleen de goede borst. nu gaat dat gewoon echt niet werken en volledig voeden nu met 1 borst zie ik niet zitten (ja ja daar heb ik ook nog nagedacht)
Er was trouwens een zuster die mij verzorgde in het ziekenhuis, na de operatie, die mij probeerde te pushen toch doorgaan met borstvoeden. Dat vond ik best vervelend
Maar Vanyel wat fijn voor jullie zo op deze manier :)

Mignonne, eerlijk gezegd vind ik dat jij de vergulde tepelschijf award behoord te winnen dit jaar (eigenlijk verdienen we hem allemaal). Voor mij ben jij oermama, niet zeuren maar doet en ook al is het zwaar er ook heel erg van geniet. Je doet het met zoveel zorg voor jullie lieve jongste. Het lijkt mij heel erg zwaar wat je doet en alle kopzorgen die het met zich meebrengt en die jullie hebben om jullie schatjes.
Ik heb intense bewondering voor je. Voor het voeden maar ook vooral voor jou als moeder en persoon. :*

Claudia, was je vandaag alleen met Ivan op stap? Heb je dan ook gekolfd tussendoor?
pi_103434779
haha ja had k al aan gedacht, maar eigenlijk blijft alleen huisstofmijt over als mogelijkheid. De rest valt allemaal af.
Wie weet. Zou niet raar zijn met mijn eigen allergie zullen we maar denken :P

Misschien weet jij dat trouwens Wup?...
Mijn eigen allergie (stof, huisstofmijt, dierenharen etc.) lijkt drie keer zo erg geworden na deze bevalling ;( kan dat? Ik had er tijdens beide zwangerschappen geen last van (hoezee! *O* ) en tijdens de bv-periode van oudste nauwelijks. Maar nu krijg ik even alles op mn bord wat ik afgelopen jaren mis heb gelopen lijkt het wel :X
Zou zich dat nog een beetje reguleren of komt dit vaker voor en moet k het er maar mee doen? Ik word er echt gestoord van, moet misschien ook maar eens naar de huisarts om te kijken of ik meer/andere medicijnen mag maar t zou fijn zijn om te weten of t iets tijdelijks is of niet.

Och Wicks niet zo gek :D
die tepelschijf mag iedereen houden hoor, ik heb genoeg aan mn eigen tepelschijven :+ ik doe gewoon wat ik moet doen en dat is mn kind te eten geven, zo zie ik het en niet anders. Het kost mij nauwelijks moeite, ik moet alleen een beetje opletten en wat vaker nee zeggen tegen taart en chocola (vooruit dat is soms best lastig :') )
Maar bedankt voor je compliment, je bent een lieverd :*
En ik krijg op mijn beurt dan weer de rillingen van jouw verhaal. Zoveel ellende blagh. Ik vind het dapper van je dat je die knoop om te stoppen gewoon door hebt gehakt. Dat kost best moeite en je hebt ook nog es het belang voor je Wiezeliefje voorop gesteld door de verwarring voor haar eruit te halen, ondanks dat dat voor jou ook de laatste voedingen eraf haalde. Dat je vanaf nu alleen maar knalhard mag genieten met zn viertjes O+
pi_103436072
Ja maar Mignonne (ik mis het nog steeds om gewoon Huup te kunnen zeggen :') ) ik doe wel gek.
Ik hoef ook geen prijs te winnen zeg maar, ik heb precies dezelfde instelling als jij. Ik heb gewoon pech gehad, maar dat ben ik gewend :D Ik deed gewoon wat iedere vrouw zou doen.
Ik voel me eerder zwak dat ik toch stop, al weet ik heeeeel goed dat dat niet zo is, het zijn die verrekte hormonen nog. Ik moet gewoon niet op borstvoeding.com allemaal verhalen gaan lezen van vrouwen die ondanks een abces en tig ontstekingen door blijven voeden.

En het is best een prestatie vind ik je voedingspatroon zo aan te passen al lijkt het voor jou niet ingrijpend. Je stelt je lichaam in dienst voor iemand anders. Natuurlijk voor ons logisch. Maar geloof me, echt niet vanzelfsprekend.
Ik vind dat je best wel eens wat veren in je reet gepropt mag krijgen. Zo, mijn mening en ik zeg het lekker toch :P

Oja en dat abces gebeuren. Het is net als bevallen. Het deed verschrikkelijk veel pijn en dat vergeet je niet echt maar wel net zoals een bevalling. Dus ik vind het nu al niet erg meer enzo.
Ik ben al blij dat ik onderzeil was toen ze dat ding hebben opengemaakt. De horror als ze dat met een naald hadden gedaan met mijn volle besef enzo. Daar had ik volgens mij wel een trauma aan overgehouden :')
pi_103436836
van het idee alleen krijg je al een trauma :')

Haha ik ken dat wel, toch die verhalen gaan lezen van vrouwen die doorgezet hadden. Maar laat je niet gekmaken hoor, dat zijn persoonlijke verhalen en wat een ander doet zegt niets over jou of jullie situatie. Om de vergelijking met een bevalling maar even door te trekken, iemand met een ruggenprik of keizersnede is ook niet minder bevallen dan iemand die dat niet heeft gehad. Er spelen zoveel meer factoren mee bij zo'n beslissing.
Jij zit natuurlijk ook nog met de ellende met je been, je spruwigheden en blijkbaar was je toch een beetje ontstekingsgevoelig ofzo. Jij hebt gewoon een beslissing gemaakt die voor jou, voor jullie, en voor jullie situatie juist is. Je hebt ook nóg een kind natuurlijk, en R. is er ook nog en hij moet ook flink aanpoten nu. Ik vind het niet niks allemaal, niks zwaks aan iig.
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:31:40 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103437839
Mignonne, als jij nu zo extreem veel last van je eigen allergieën hebt, is het dan niet iets wat je lichaam afscheidt via de borstvoeding... ik bedoel eigenlijk; geeft je lichaam geen overdosis stoffen mee in de borstvoeding omdat het zichzelf probeert te reinigen van de zaken waar jij last van hebt?

Dus als je je eigen allergieën beter onder controle zou hebben dat je mini dan minder last zou hebben?
Ik kom een beetje lastig uit m'n woorden, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 oktober 2011 @ 09:15:33 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103443761
Pff wel bijgelezen maar mijn geheugen is echt zó slecht...
Maar even een hart onder de riem voor de mensen die zo doorzetten en bij wie het niet zo makkelijk gaat :*

Twinkly, 2 jaar bv! *O*
pi_103445725
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:31 schreef Leandra het volgende:
Mignonne, als jij nu zo extreem veel last van je eigen allergieën hebt, is het dan niet iets wat je lichaam afscheidt via de borstvoeding... ik bedoel eigenlijk; geeft je lichaam geen overdosis stoffen mee in de borstvoeding omdat het zichzelf probeert te reinigen van de zaken waar jij last van hebt?

Dus als je je eigen allergieën beter onder controle zou hebben dat je mini dan minder last zou hebben?
Ik kom een beetje lastig uit m'n woorden, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel ;)
Ja goeie.
Geen idee.

Of nouja, ik heb er wel een beetje een idee over maar ik weet niet zeker of dat klopt :P ik reageer natuurlijk op die dingen en maak dan IgE aan als ik ermee in contact kom. Van alle immunoglobines gaat IgA geloof ik het best over in de moedermelk, IgG weinig en IgE ook niet heel erg.
Die IgE zorgt bij mij voor een allergische reactie maar ik weet dus niet of míjn IgE's ook bij mijn kind voor een reactie zouden kunnen zorgen, of dat ze alleen een reactie krijgt als het haar lichaamseigen IgE's zijn.

In principe klinkt het natuurlijk plausibel wat je zegt, maar aan de andere kant is het wel zo dat mijn jongste duidelijk baat heeft bij het dieet wat ik volg, ze is een tijd helemaal klachtvrij geweest terwijl ik dat echt niet was op dat moment. Op zo'n punt zou zij van mij óók een stoot IgE's krijgen terwijl er bij haar dan dus niet echt een reactie te merken is. Door dat laatste ben ik geneigd om te denken dat zij geen klachten krijgt door de IgE's die ze van mij krijgt maar dat ze alleen klachten krijgt van de IgE's die ze zelf aanmaakt.

Desalniettemin goeie dat je het zegt, want ik wilde wel nog aan de kinderarts vragen of mijn mini wellicht baat zou kunnen hebben van de anti-histamine die ik zelf slik, maar ik was het alweer bijna vergeten :D
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:34:42 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103445879
Wickie, ik vind het erg jammer dat je geen onbezorgde en probleemloze bv-periode hebt gehad.
Ga je nu svp niet vergelijken met mensen die ondanks abcessen en andere bv-gerelateerde feesten toch hebben door gevoed. Iedere situatie is anders, en een ieder heeft zijn redenen om al dan niet te stoppen met bv.
Je schreef dat de keuze om te stoppen met bv je veel rust gaf. Dat is nu het belangrijkste, toch?

Ik heb wel een klein vraagje: konden ze het abces niet uitzuigen? Bij mij was het met 10 (pijnlijke) minuutjes gepiept en kon ik met een pleister naar huis. Dat werd met een dikke naald icm echo leeggezogen.
Ik hoop dat je niet teveel last hebt van de open wond.

Asy, doe je nog de ochtendvoeding of is die inmiddels ook vervallen? (kan je nog een beetje lopen met je bekken en alles?)
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:45:07 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103446154
Davinia, ik geef nog wel een ochtendvoeding maar het wordt steeds pijnlijker. Omdat er niks uitkomt, doet Harry zijn hoofd ook wat meer naar beneden dus voel ik meer druk op mijn (toch al pijnlijke) tepels. Als ik hem bijstuur, dan doet hij zijn hoofd toch weer naar beneden.
Dus ik denk dat ik binnenkort ook de ochtendvoeding laat wegvallen. Enige nadeel is dan, dat ik meteen uit bed moet 's morgens en me moet aankleden en dat ik dus niet meer met kind kan soezen en stoeien in bed... :{
bekken is prut, maar ik loop nog ;)
pi_103446629
Davinia, de abces was te groot ervoor schijnt. Ook bestond hij uit 2 delen, er liep een zeer actief bloedvat tussendoor waardoor prikken te gevaarlijk zou worden (heb ik weer :') )
Ook zat hij recht achter de tepel en dan naar achteren, dus ook nog eens te diep.
Oftewel alles zat tegen, ik heb het heel erg uitdrukkelijk gevraagd of het niet uitgezogen kon worden en ze hebben er naar gekeken maar het was niet mogelijk.

Van de open wond heb ik zo goed als geen last. Hij begint momenteel wat te jeuken omdat het helen begint en omdat er een soort van golfplaat in zit die fungeert als drain. Die mag er morgen uit, gelukkig, want die begint dus wel te irriteren.

Ik lijkt net wel of mijn goede borst zich verzet tegen het afbouwen. Het lijkt wel of hij alleen maar voller wordt weer. Ik kolf niet langer dan 6 minuten, probeer de tijd tussen de kolfsessies op te rekken (zit nu op 5 uur ertussen en 's nachts probeer ik 7 uur). En na het kolven gelijk koud compressen erop (al die kraamverbanden komen eindelijk van pas). Maar nu, 3 uur na het kolven voelt het wel alsof ik alweer stuwing heb... Stomme fanatieke borsten van mij.. Wil iemand met me ruilen?
En wat ik helemaal dramatisch vind ik dat ik elke kolfbeurt bijna 100cc melk moet weggooien..
pi_103446748
maar dat hoef je niet weg te gooien toch? Dat mag je toch gewoon nog geven aan Wies in een fles?
Scheelt weer in kosten voor poedermelk :P
pi_103446848
Nee dat is dus het probleem, dat hebben we de afgelopen week gedaan en dat ging helemaal fout. Ze snapt het niet en heeft het er moeilijk mee wat resulteert in gekrijs de hele avond en halve nacht. Nu we helemaal over zijn gestapt begint ze weer zichzelf te worden.
Het allerliefste had ik het haar natuurlijk gegeven... Maar het is voor haar te verwarrend :'(
Ik denk dat ze er te jong voor is.
pi_103446908
ooooh ik dacht dat het verwarrend was dat ze nog bij jou dronk en daarnaast uit een flesje kreeg.
Ja dat is lastig. En zo zonde om dat dan de gootsteen in te zien verdwijnen. -O-
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:10:33 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103446912
Wickie, wil Mette het ook toevallig niet drinken?
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:30:14 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103447479
Of invriezen dat je er laten pannenkoeken van kan maken?
pi_103447886
Mette heeft een slokje op uit de fles en keek er heel naar bij en zei 'bah' en daarna Wies!
Invriezen voor pannenkoeken vind ik wel een goede maar volgens mij mag ik het niet invriezen omdat het spruwmelk is.

Anders had ik me ook nog bij de melkbank kunnen melden heb ik vorige week over nagedacht. Maar dat kan dus ook niet.

Daarom wil ik de boel zo snel mogelijk afkappen, maar mijn borsten leven een eigen leven, die zijn losgekoppeld van mijn hoofd :')
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:22:36 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103449441
Als je spruwmelk eventjes aan de kook brengt, gaat de spruw dood. Dan kan je dus wel gebruiken.

Het lijkt me best naar als je hebt besloten om af te bouwen, dat e borsten het er niet mee eens lijken te zijn. -O- heeft de LK mss tips?
pi_103452371
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:22 schreef mignonne het volgende:

Misschien weet jij dat trouwens Wup?...
Mijn eigen allergie (stof, huisstofmijt, dierenharen etc.) lijkt drie keer zo erg geworden na deze bevalling ;( kan dat? Ik had er tijdens beide zwangerschappen geen last van (hoezee! *O* ) en tijdens de bv-periode van oudste nauwelijks. Maar nu krijg ik even alles op mn bord wat ik afgelopen jaren mis heb gelopen lijkt het wel :X

Ik lijk nu ook veel meer allergisch dan eerst. Ik had altijd al en hele lichte vorm van astma. Sinds de bevalling heb ik al 2-3x een hele heftige astma-aanval gehad. Ook voor allergieen laten testen en ik ben dus voor alles allergisch. Nu weet ik niet hoe dat voor de zwangerschap was, want toen heb ik het niet laten testen. Maar we hebben nu onze kat weg moeten doen, kleden en gordijnen weg en veel beter poetsen, nu gaat het wel...
pi_103454622
Ik kan je helaas niet helpen met je stuwing wickie, maar ik vind het zooooooooooo sneu voor je dat echt alles zo tegen zit. Ik hoop dat je borst snel in het gareel komt en gaat doen wat jij wilt :*
pi_103455563
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:50 schreef mignonne het volgende:
Fijn zeg dat je productie gewoon stabiel is! Dat zijn dan toch wel de fijne knusse momentjes nog nu 's ochtends en 's avonds en dan tussendoor geen gedoe en gehannes met kolven. Ging je nou definitief afbouwen rond Kerst ofzo?
Vraag niet gezien. Blijft onduidelijk. We zijn dan een week zonder haar, weet niet of ik op vakantie dan nog wil kolven.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:49:27 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103458528
@Vanyel, nu ik het voor de tweede keer lees vraag ik het toch maar. Waarom ga je zonder je kind op vakantie? Ik vraag het me helemaal af omdat het dan zoals ik het nu lees ook nog eens einde BV zal zijn....
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:14:13 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103459475
Och wickie, je lijf is echt een dwarsligger hè?
pi_103463058
Mignonne heb je geen leukere vragen? Over afwijkende hoofdliggingen of iets over bloedgroepantagonisme ofzo? Ik zal dus even in de boeken moeten duiken voor het hoe-zat-het-ook-weer-precies ;)
Wicks, echt balen joh. Je kunt moedermelk in elk gerecht gebruiken waar je melk gebruikt en inderdaad, vanaf 60 graden dood je de schimmel. Maar ook in het badje is het fijn, krijgt Wies een superzacht huidje van.
pi_103466628
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:49 schreef Juud79 het volgende:
@Vanyel, nu ik het voor de tweede keer lees vraag ik het toch maar. Waarom ga je zonder je kind op vakantie? Ik vraag het me helemaal af omdat het dan zoals ik het nu lees ook nog eens einde BV zal zijn....
Kan zijn. Het kan einde bv zijn, maar dat weet ik nog niet. Als ik stop met bv, doe ik dat omdat ik daar klaar voor ben. Als ik niet wil stoppen, ga ik wel kolven daar.

Waarom we zonder haar gaan? In de basis omdat het (voor het laatst) kan. De gelegenheid deed zich voor. Wij zijn allebei heel erg moe en hebben echt behoefte aan bijkomen, bijslapen en elkaar. We gaan haar vast en zeker enorm missen, maar het lijkt me hemels om me weer eens gewoon goed en fris te voelen.
pi_103471436
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:42 schreef WupWup het volgende:
Mignonne heb je geen leukere vragen? Over afwijkende hoofdliggingen of iets over bloedgroepantagonisme ofzo? Ik zal dus even in de boeken moeten duiken voor het hoe-zat-het-ook-weer-precies ;)
Wicks, echt balen joh. Je kunt moedermelk in elk gerecht gebruiken waar je melk gebruikt en inderdaad, vanaf 60 graden dood je de schimmel. Maar ook in het badje is het fijn, krijgt Wies een superzacht huidje van.
Das een leuk leerdoel voor je >:) :')
ik vraag het morgen sowieso dan ook even aan de kinderarts, ik heb toch een hele rits aan lastige vragen voor de KA dus dit kan er dan ook wel bij :D

hoofdligging hmmm... heb k zo niet. Maar je mag me best jouw beleid mbt RhC neg. uit de doeken doen ofzo. Ah toe? O+ mn stagebegeleider kwam namelijk niet veel verder dan "eh ja dan maak ik een persoonlijk beleid... ofzo... denk ik. Ja t komt niet zoveel voor..."

Ik hoop dat je heerlijk op kunt laden op je vakantie Vanyel.
Jullie klinken allebei als enorm harde werkers en ontspannen is ook belangrijk. áls je daar gaat kolven zou je het dan redden met 's ochtends en 's avonds kolven?
Maar sowieso, als je dan stopt heb je alsnog bijna een jaar gevoed! Keiknap! Had je dat verwacht van tevoren?

@Aoraki hmm t klinkt jou bekend dus. Bummer. -O-
Toch maar eens langs de huisarts dan. Ik ben wel getest en daar kwam al best een waslijst uit. Met zo'n prikjestest was dat, ik zwol toen gelijk zo op dat de arts gelijk zei van nou hm ik hoef in ieder geval niet te twijfelen :') :D
pi_103473244
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:17 schreef mignonne het volgende:
Ik hoop dat je heerlijk op kunt laden op je vakantie Vanyel.
Jullie klinken allebei als enorm harde werkers en ontspannen is ook belangrijk. áls je daar gaat kolven zou je het dan redden met 's ochtends en 's avonds kolven?
Maar sowieso, als je dan stopt heb je alsnog bijna een jaar gevoed! Keiknap! Had je dat verwacht van tevoren?
Meer dan 2x per dag zou ik dan sowieso niet willen kolven. Misschien hou ik het zelfs op 1x en stap ik over naar 1 voeding. Of kolf ik niet en probeer het daarna toch weer (hoorde laatst van iemand die een week na stoppen spijt kreeg en toen gewoon weer begon). Ik weet het allemaal nog niet eigenlijk. En zo gaat het al de hele bvtijd. Mijn eerste idee was minimaal 6 weken en als ik de 6 maanden haal ben ik blij. Absoluut niet verwacht dus :)

Ben jij zo allergisch voor alles?
pi_103473405
Ik ben ook al een paar keer gestopt, Vanyel. :') En nu zitten we aan de 25 maanden. :D
pi_103473776
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:41 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben ook al een paar keer gestopt, Vanyel. :') En nu zitten we aan de 25 maanden. :D
:o
Waarom dan steeds gestopt? En hoe lang? En met welke gevolgen?
pi_103474188
Pfoe, ik weet het niet eens meer. De argumenten van toen spelen nu iig geen rol meer. Ik geloof gewoon omdat ik er geen zin meer in had. Het kost me 's ochtends tijd, ik moest tijdens trainingen van m'n werk op rare plekken kolven en ik moest Domperidon slikken omdat ik dacht dat m'n productie onvoldoende was.

Dat laatste was de belangrijkste reden, bedenk ik me nu. Maar toen ik stopte bleek het geloof ik toch wel goed te zitten met die productie of zo. Ik weet het echt niet meer precies. Zal het eens terug moeten lezen. :D

En nu drinkt ze alleen nog 's ochtends. Vijf minuutjes maar, maar ze krijgt er best nog wel wat uit. Als ze eens een ochtendje overslaat, voel ik het de volgende dag.
pi_103475279
@Vanyel In dit geval zou ik het gewoon lekker aankijken dus. Dat werkt blijkbaar heel goed voor jou. :Y en wie weet voed je straks ook wel 25 maanden! :D

en over allergieën, mwah het valt wel mee in het dagelijks gebruik hoor, alleen alle losse dingetjes bij elkaar opgeteld is best een lijstje.
pi_103475609
Ik zou het ook lekker aan kijken als ik jou was, Vanyel. Een beslissing nemen kun je altijd nog. :)
pi_103477080
Story of my life ;)
pi_103477129
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:39 schreef Vanyel het volgende:

Mijn eerste idee ...
Mijn idee was een jaar, het liep ook een beetje anders... :P
pi_103477491
mijn idee was 6 weken, werd ook 18 mnd :+
  maandag 24 oktober 2011 @ 08:39:10 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103486771
Ik had geen idee en nu voed ik al 20 maanden ;)
pi_103489447
Ik wilde in elk geval een jaar. Dat zijn er over een paar weken twee.
pi_103494100
Ik hou van voeden in de herfst/winter! O+
okay je ziet t niet aan de foto :') maar ik vind dat zo knus zo saampjes onder het grote deken en zo'n klein warm lijfje tegen je aan O+ en die ijsklompjes van handjes die dan aan jouw warme lijf opgewarmd worden }:| en dan vooral 's nachts, en dat t dan een beetje stormt buiten enzo. Dat zijn nou van die kleine geluksmomentjes voor mij <3

Duim nodig? take mine! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:29:16 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103494703
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:12 schreef mignonne het volgende:
okay je ziet t niet aan de foto :') maar ik vind dat zo knus zo saampjes onder het grote deken en zo'n klein warm lijfje tegen je aan O+ en die ijsklompjes van handjes die dan aan jouw warme lijf opgewarmd worden }:| en dan vooral 's nachts, en dat t dan een beetje stormt buiten enzo. Dat zijn nou van die kleine geluksmomentjes voor mij <3

SPOILER
O+

Ik vind het ook heerlijk. Daarom vind ik het ook erg dat het afgelopen is.
Volgende week ga ik de ochtendvoeding er ook afhalen. Het doet echt zo'n pijn bij mij momenteel.
Ik vind het heel jammer, zeker omdat Harry nog zo enthousiast is maar goed...
pi_103495355
Mignonne O+ O+ wat een heerlijke foto.

Nou mijn golfplaat is verwijderd. Er kwam nog 4cm aan plaat uit mn borst zetten. Ik was in shock :o
De wond móet wel open blijven, dus ik heb er net een gaasje ingepropt. Sorry voor de plastische details.
Samen met de LK besloten alleen de spanning eraf te gaan kolven, als ik dat trek. Hopelijk werkt dat.

Ik zal ook eens wat bv foto's opzoeken. Kan ik met een vrolijke noot afscheid nemen van hier :)
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:01:33 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103496007
wickie, ik word er gewoon plaatsvervangend akelig van. Hopelijk gaat het snel beter met je.
pi_103496201
Jammer hoor Asy, maar als het zo'n pijn doet is het ook niet leuk meer :* Ik verbaas me er wel over dat Harry doorslaapt nu hij geen avondvoeding meer krijgt :o! (ok ok, vannacht niet ;) ) Ik ben benieuwd of dat hier ook zo gaat zijn.

Argh Wickie :X Wat zal dat pijnlijk zijn! Slik je veel pijnstillers nu? Wat een eigenwijze borsten heb jij dat ze niet leger worden }:| Ik dacht dat er ook medicijnen bestonden die de melkaanmaak remmen? Die kreeg de vrouw van mijn neef voorgeschreven toen ze stopte met voeden na tig ontstekingen.

Vanaf vanavond brengt mijn man Niels naar bed zonder borstvoeding. Ik vind het jammer dat hij nu niet zelf af kan bouwen, ik denk dat hij er uit zichzelf heel snel klaar mee zal zijn, er komt nog maar zo weinig melk. Maar mijn man ziet het echt niet meer zitten dat we doorgaan. Maar ik denk dat de avondvoeding afbouwen wel het makkelijkste zal gaan, dan zit hij nog vol van het avondeten en hij is al gewend om voorgelezen te worden wanneer ik hem 's middags naar bed breng.
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:16:55 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103496518
Twinkly, het is natuurlijk wel zo dat er bij mij nauwelijks nog wat uitkomt en dat hij er dus geen drinken of voeding meer uithaalt. Ik geef hem wel nog wat water voordat hij het bed in gaat.

's Morgens wordt hier een groter probleem denk ik. Het eerste wat hij doet als ik hem uit bed haal 's morgens is zijn hand in mijn tshirt stoppen en 'huhuhuhu' geluidjes maken.
Nu moet ik me dus eerst helemaal gaan aankleden 's morgens en dan hem meteen aankleden en dan naar beneden voor een boterham.
Ik vind het erg jammer, want ik vind het o zo gezellig en had liever net als jij gehad dat hij er zelf een einde aan gebreid had. Maar ik ga niet nog maanden (extra) pijn lijden...

Heel veel succes komende avonden/nachten. Btw ik zou dan wel R even terug naar boven sturen als in slaap vallen moeilijk lukt. Dit omdat hij anders misschien denkt dat je hem alsnog iets komt geven...
pi_103496689
Ja, precies dat is zo jammer aan het verliezen van de ochtendvoeding. Ipv lekker samen wakker worden moet je direct uit de veren.

's Nachts en 's morgens voed ik hem dan nog wel gewoon hoor. Ik hoop die voedingen er nog lang in te kunnen houden, net als Ssserpenten en Lente. Ik vind het zo knus zo 's morgens O+ en de nachtvoeding vind ik ook helemaal niet erg, dan gaat hij tenminste weer slapen :P
R zal 's avonds inderdaad terug moeten om hem te troosten, indien nodig, want bij mij wil hij dan zeker drinken.
pi_103496749
Ik wil nog wel heel graag een mooie borstvoedingsfoto, voordat het echt voorbij is :'( Maar R heeft het nooit leuk gevonden daar een foto van te maken en nu hij ouder is helemaal niet.
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:25:38 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103496822
Dan kom je hierheen en dan maak ik een paar mooie foto's O+
pi_103496876
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:25 schreef Asyniur het volgende:
Dan kom je hierheen en dan maak ik een paar mooie foto's O+
O+ Ik zou dat heel graag willen!
Regel jij de

Ik ga mijn moeder vragen denk ik, maar dan moet ik hem dus wel 's middags voeden terwijl ik dat niet meer zou doen ...
pi_103497268
Twinks, echt jammer dat Niels niet zelf kan afbouwen. Maar klinkt wel als een goed plan dat R. het naar bed breng ritueel overneemt. Het zal voor Jou emotioneel ook wel even zwaar worden (kan me voorstellen dat het na 2 jaar wel even missen zal worden, ook al had Niels zelf besloten af te bouwen, dan was het voor Jou ook even slikken geweest).
Ook voor R. Zal het misschien even doorzetten worden. Gewoon consequent en rustig blijven, dat hielp bij Mette. En elke avond alles exact hetzelfde doen hielp ook. Wij hebben geen bv hoeven af te bouwen maar wel veel inslaapproblemen door verandering gehad en duidelijkheid helpt het beste.

En over mijn mooie gapende gat. Hij doet geen pijn, echt niet. Ik slik al 2 dagen geen pijnstillers *O* terwijl ik daar weken lang op heb geleefd. Ik durf voor het eerst sinds weken weer Mette vast te houden omdat het niet uitmaakt als ze tegen mn borst aan komt.
Ik ben eindelijk zo goed als pijnvrij.
Ik móet alleen even over gruwel heenstappen van het verzorgen van die wond. Maar de verzorging doet ook geen pijn, het is alleen freaky.
Maar echt, lieve mensen, het gaat goed met me! Ik voel me op moeheid na weer helemaal normaal. Zelfs de spruw is sinds vandaag wat rustiger.

Over die medicijnen heb ik het toenstraks gehad met de LK, we kijken het tot woensdag aan. Het is alleen de vraag of ik die mag met de trombose, want het is hormonaal geloof ik.
Oh ik heb morgen nacontrole bij de gyn, dan kan ik het wel vragen.
Wup, weet jij wat dat voor medicijnen zijn?
pi_103497464
Ja, het remt of de aanmaak van prolactine of het gaat op de prolactine receptoren zitten, dat weet ik zo niet.
Wat fijn dat je geen pijn hebt!! Dat zou je echt niet verwachten zeg! Wanneer mag de wond dichtgroeien?

quote:
Ik durf voor het eerst sinds weken weer Mette vast te houden omdat het niet uitmaakt als ze tegen mn borst aan komt.
Ik word hier echt verdrietig van :'( Dikke knuffel voor jou en Mette :*

Ik ga het vooral zwaar krijgen wanneer Niels gaat huilen en om mij gaat vragen :'( Ik vind ook vaak dat R net te laat naar boven gaat om te troosten :P dat valt vast wel mee en komt vooral door mijn moedergevoel ;)
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:44:02 #294
94046 PM-girl
pi_103497495
Wickie, wat fijn positieve dingen te lezen! Wel vervelend dat je productie zo eigenwijs blijft, maar de pijn is weg! *O*
Jullie hebben/krijgen rust, je kunt genieten, van je meisje op schoot! O+
*
pi_103498002
De wond móet van binnenuit dichtgroeien. En de wond is nogal diep. De chirurg dacht dat een week of 3 zal duren. De opening móet ik dus openhouden totdat het binnenste begint te genezen.
De chirurg zei dat ik het met mijn vinger moest doen, dat vind ik te eng. De LK snapte dat volkomen en zei dat ik er een gaasje in kan stoppen dan kan het ook niet dichtgroeien.

En over het slapen. Heel logisch! Het is 2 jaar lang Jou momentje geweest. Mijn R. heeft het ritueel ook overgenomen van mij op een gegeven moment, ik vond het echt heel moeilijk het los te laten. Maar geef Jou R. de kans zijn manier erin te vinden. En R. móet niet in de stress raken als Niels over de rooie gaat. Hij móet echt doorzetten en dat avonden volhouden. Dan gaat het echt wel werken. Het vergt alleen een weekje doorzettingsvermogen van jullie beiden.
pi_103498177
Het lijkt mij inderdaad prettiger dat met een gaasje te doen!

Op zich denk ik wel dat het goed gaat komen hoor, Niels gaat de laatste tijd goed slapen wanneer hij door R naar bed gebracht wordt 's middags of als ik er niet ben 's avonds. Ik ben wel benieuwd hoe hij reageert wanneer ik wel thuis ben, dat weet hij nu natuurlijk precies!
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:12:13 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103498673
Ik ben zo blij dat het goed met je gaat wickie :*

Twinkly, ik heb de eerste paar dagen gezorgd dat ik helemaal niet boven was. Gewoon echt uit het zicht. En J deed alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat hij hem in bed ging stoppen.
Ow en 1x 's middags voeden voor een mooie bv foto kan toch nog wel?
ik heb laatst ook Harry nog 's middags aangelegd omdat hij zo geschrokken was dat J in de kruipruimte aan het boren was. Ik wist hem even niet op een andere manier uit zijn paniek te krijgen op dat moment
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:17:51 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103506248
En nu baal ik dus dat ik geen voeding meer heb. Harry is ziek en heeft vandaag 3x overgegeven en nauwelijks iets gegeten en gedronken. En het is nou niet bepaald zo dat hij wat kilo's kan missen :X
Hopelijk is hij er morgen weer wat beter aan toe...
pi_103506318
Och lieve Twinks joh, dan neem ik toch mn camera mee als we op kraamvisite gaan ooit? Ik wil met liefde een paar mooie foto's voor je maken hoor, vind ik stiekem wel leuk om te doen ook nog :D

We zijn terug van de kinderarts.
Met oudste gelukkig alles goed, speciaal voor wup ;) wel weer verder onderzoek naar die darm. Nu onderzoek op hirschsprung.

Over mn kleine was de ka niet zo tevreden. Ze vond de stilstand in lengte zorgwekkend. Het feit dat mn kleine nu ook obstipatieklachten begint te vertonen en de afbuigende lengtecurve zorgen ervoor dat ze gelijk een zelfde batterij aan tests uit wil voeren als oudste heeft gehad, met coeliakie voorop en op de voet gevolgd door de zweetproef. We zijn vandaag alvast bloed wezen prikken (hoe zielig, dr adertje was nauwelijks aan te prikken ;( ) en over twee weken uitslag.
Langzaamaan weer starten met bijvoeding en in versneld tempo herintroduceren. Daarnaast krijgt ze forlax en we moeten dat niet opgelost in water geven maar opgelost in een fles nutramigen zodat ze die kcal ook extra binnentikt ipv water. Qua borstvoeding vooral zo doorgaan, hoe vaker aanleggen hoe beter en zolang het voor mij allemaal nog te doen was moedigde zij het eigenlijk alleen maar aan.

Dus.
Daar gaan we weer.
Gelukkig zijn we dr nu eerder bij.
Koelkast!
sorry, t was net een haiku zo :') /nerdhumor
pi_103521433
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:17 schreef mignonne het volgende:

mn stagebegeleider kwam namelijk niet veel verder dan "eh ja dan maak ik een persoonlijk beleid... ofzo... denk ik."

cute... but WRONG :') Nee tis vrij simpel, je doet wat Sanquin je opdraagt ;)
Die foto O+ ! En we gaan inderdaad foto's maken van Twinks en Niels. Je kunt toch niet afsluiten zonder een paar mooie foto's?! Had ik het geweten, had ik het bij de WBW al gedaan voor je.

Mignonne, zelfs ik zit te zuchten van opluchting dat dát in elk geval niet de oorzaak is. Maar ja... wat wel :{ En de kleinste nu ook al die richting op, man man... Ik vind het echt vreselijk voor je lieve meisjes ;(

wickie, ik kan wel 2 soorten medicatie bedenken die je huisarts zou kunnen voorschrijven, namelijk dostinex of parlodel. Dat laatste werd vooral vroeger veelvuldig voorgeschreven als lactatieremmer, inmiddels niet meer vanwege de heftige bijwerkingen. Ook dostinex geeft een relatief grote kans op bijwerkingen (farmacotherapeutisch kompas meldt 14% van de gebruikers). Laat je goed voorlichten door je arts als hij/zij het je aanbiedt en maak een afgewogen keuze.

Asyniur, ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Beterschap voor Harry!
pi_103556358
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:12 schreef mignonne het volgende:

SPOILER
Wat schattig die foto O+ Dat doet Truus ook regelmatig bij mij O+
En wat naar dat de jongste aan allerlei tests moet. Zo zielig met die kleintjes ;(

En een :* voor de 'onvrijwillige' afbouwers :*

En een hele grote *O* voor wickie. Wat ontzettend fijn dat het goed gaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')