Ja dit dus (zei ik ook al). Maar wel op tijd aangeven! Niet op de laatste dag.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:52 schreef Twinkly het volgende:
Wickie, wat een ramp![]()
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij en ook R er doorheen zitten! Het is ook echt k*t dat je nu weer geen probleemloze kraamtijd hebt, dat had ik zo voor jullie gehoopt.
Heeft de LK nog verteld wat er gedaan kan worden wanneer de schijf niet verdwijnt?
Ik hoop zo dat je je vanaf vandaag echt beter gaat voelen
Als je je nog steeds niet fit voelt na je zwangerschapsverlof kun je bij de Arbo-arts aangeven dat je ziek bent na aanleiding van de zwangerschap, dan krijg je 100% van je laatst verdiende loon doorbetaald. Misschien geeft die wetenschap ook wat rust?
(dat is suf, ik mag geen twee berichten vlak na elkaar plaatsen. Maar ik plaatste geen nieuw bericht, ik opende een nieuw deel)
quote:Op maandag 17 oktober 2011 05:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dames, even een vraagje: welke kolf is erg fijn in gebruik?
Ik heb een oude mini elektrische kolf van medela maar die vind ik niet fijn en die maakt erge herrie.
Ik zoek dus een wat stillere en die fijn kolft!
quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:08 schreef Jipster het volgende:
Ik heb nu een medelabsymphony gehuurd, dezelfde als in het zkh, kan dubbel kolven. Op zich fijn, maar geen handformaat.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das een echt professionele kolf om je borstvoeding goed op gang te helpen.
Kolven die je zelf koop om op je werk mee te kolven zijn inderdaad een stuk handzamer
Baby'tjes die op tijd geboren zijn halen per voeding meer uit de borst dan je kunt kolven, maar dat zal jullie kleintje misschien nog niet lukken?quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Wicky, Rust zelf ook voldoende, voor zover mogelijk natuurlijk. Heb je antibiotica?
Mijn ervaring met antibiotica is dat de koorts en ziek voelen vrij snel weg zijn, maar de plek wel even kan blijven, dat moet je lichaam nog opruimen zeg maar.
Niet slecht dat je weer even aan de bel trekt verder, maar het klinkt niet raar zeg maar. Hou het inderdaad goed in de gaten.
Uhuh... Ik weet het...quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:10 schreef wickie het volgende:
Wachten bij de dokter...
Tico, ja ik heb een kuur. De arts van de huisartsenpost zei dat ik maandag moest bellen als de plek niet kleiner was geworden of minder pijnlijk was, daarom braaf weer gebeld.
Ik heb vannacht gelezen over wat ze doen als de plek niet weggaat, had ik beter niet kunnen doen
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die b2b kolf.. Ik zou het niet doen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:28 schreef Take_A_Picture het volgende:
Lijkt me echt vreselijk, een borstontsteking. Een vriendin van me heeft t ook gehad en die heeft vele ab kuren gehad voordat t weg was. Ik hoop voor jou dat t zsm weg is.
Heel veel beterschap!!
Wat betreft de kolven: ik ga m elke dag gebruiken, ik ga namelijk op werk kolven.
Heb ook een mooie gezien van Difrax, de BtoB.
Zit te twijfelen tussen die (want handsfree) of eentje van Medela.
Ga vandaag ook ff bij de babydump kijken.
Het is gewoon niet hygienisch.. Zeker met hele kleintjes ga je gewoon je kolf netjes uitkoken enzo.. Maar melk is vet en dat blijft dus in die slang zitten. Ik zou me daar gewoon niet prettig bij voelen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
En ik kan me voorstellen dat er ook nog wat druppeltjes in die slangen blijft zitten en dat lijkt me, zeker in het begin, als alle beetjes tellen ook zonde toch?
Zijn ze toch al niet, we gebruiken te weinig flessen!quote:
Ja uiteraard, met uitkoken zie ik die slangetjes ook niet snel schoon worden idd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is gewoon niet hygienisch.. Zeker met hele kleintjes ga je gewoon je kolf netjes uitkoken enzo.. Maar melk is vet en dat blijft dus in die slang zitten. Ik zou me daar gewoon niet prettig bij voelen.
Ja, dat doet zeer, kan voor druk op de oortjes zorgen.. Kortom, tandjes ellende..quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:57 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Zijn ze toch al niet, we gebruiken te weinig flessen!
Zeg, tandjes die doorkomen, zorgt dat ook voor niet/onrustig willen drinken?
Het zou aan de vroege kant zijn, maar ik ben niet verbaasd als er hier binnenkort een tandje verschijnt...quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, dat doet zeer, kan voor druk op de oortjes zorgen.. Kortom, tandjes ellende..
Ik heb zo'n set voor de symphony en die gooide ik er ook gewoon in. Geen problemen mee gehad. Ook mn Avent handkolf ging gewoon (in delen) in de vaatwasser. Toen Nathan nog klein was (quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:27 schreef Juud79 het volgende:
Zou ik mijn Medela spullekes ook in de vaatwasser kunnen gooien? Ik moet idd ook goed poetsen en uikoken voordat het vet verdwijnt...
Das wel waar.. Als de druk eraf is is het ook bijna meteen klaar met de pijn..quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:08 schreef DaviniaHR het volgende:
Wickie hopelijk is het geen abces. Uitzuigen doet gemeen zeer, maar het voelt wel beter als het gedaan is.
qua kolf, ik heb het altijd met de pisa gedaan. Werkte prima
Prima tip! Maar ik zie mezelf dat dus niet dagelijks doen, zeker niet als er betere slimmere merken op de markt zijn die makkelijker schoon te maken zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:48 schreef Linda2205 het volgende:
Tips voor slangetjes: Spuitje halen bij de apotheek, vullen met een sopje. Slangetje erop aansluiten, sopje erdoor spuiten en daarna schoon water. Dit een paar keer herhalen en dan even met het slangetje door de lucht zwaaien om het water eruit te krijgen. Zo kreeg ik mijn bv-hulpset melk- en vetvrij
Das waar, twas een rotklusquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Prima tip! Maar ik zie mezelf dat dus niet dagelijks doen, zeker niet als er betere slimmere merken op de markt zijn die makkelijker schoon te maken zijn.
TAP, ik heb mijn swing bij amazon.co.uk gekocht. Daar was ie omgerekend 100 euro, hier is ie overal 150. Je moet alleen een verloopstekkertje hebben vanwege de engelse stekker (of je knipt em eraf en maakt er een nieuwe stekker aan). Ik had hem binnen 3 dagen thuis.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ga met de kolf kiezen tussen een avent en medela, ik denk dat ik wel voor een enkele ga.
Ik krijg toch tijd vrij op werk om te kolven en er is zelfs een heuse kolfkamer dus dat moet goedkomen.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:02 schreef PM-girl het volgende:
De aanlegpijn is zo goed als verdwenen en het wondje ook.
Ja echt! Een hel! Je kan ook gewoon zelf naar de eerste hulp he?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef wickie het volgende:
Wies krijgt de borst niet meer leeg gedronken, hij blijft gespannen![]()
Ik ben volledig ingestort. We hebben contact gehad met de LK, die wil dat er in het ziekenhuis naar wordt gekeken. Aangezien het een hele grote schijf is kan het goed een abces zijn.
De huisarts belt na 11 uur terug, als zij het weghoont gaat de LK de huisarts bellen.
BJ, ik slik sinds zaterdag de antibiotica.
Wat een hel is dit zeg.
Ik wil nog wel even meegeven, dat je grote kans hebt dat je productie aan die slechte kant echt flink instort. En als je twijfelt of je nog met die borst durft te voeden, dat je ook prima alleen met de goede kant kan voeden. (Als je dat nog wilt, als je nog puf hebt.. Meer als overweging)quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef wickie het volgende:
Wies krijgt de borst niet meer leeg gedronken, hij blijft gespannen![]()
Ik ben volledig ingestort. We hebben contact gehad met de LK, die wil dat er in het ziekenhuis naar wordt gekeken. Aangezien het een hele grote schijf is kan het goed een abces zijn.
De huisarts belt na 11 uur terug, als zij het weghoont gaat de LK de huisarts bellen.
BJ, ik slik sinds zaterdag de antibiotica.
Wat een hel is dit zeg.
Bij mij komt er ook vanaf het begin af aan veel minder uit rechts dan uit links en Nathan groeit er goed van!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wil nog wel even meegeven, dat je grote kans hebt dat je productie aan die slechte kant echt flink instort. En als je twijfelt of je nog met die borst durft te voeden, dat je ook prima alleen met de goede kant kan voeden. (Als je dat nog wilt, als je nog puf hebt.. Meer als overweging)
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
Na het lezen van dit soort problemen durf ik amper mijn vraag nog te stellen
De (sporadische) keren dat ik weg was kreeg mijn man haar helaas niet zonder slag of stoot op bed. Legt jouw man haar regelmatig op bed? Ging dat vanzelf goed of kostten de eerste keren ook moeite? In dat laatste geval kunnen we wel proberen om haar een tijdje alleen op bed te laten leggen door mijn man. Dan ga ik inderdaad wel weg. Niet alleen voor haar, maar als ik haar hoor huilen breekt m'n hartquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:21 schreef Ticootje het volgende:
CP,
als ik er ben krijgt mijn man Leyla echt niet in slaap, maar op wonderbaarlijke wijze als ik gewoon niet thuis ben en mijn man geeft haar een beetje melk gaat madammeke wel slapen.
Heb je een leuke buurvrouw? Probeer eens uit om een kopje thee te gaan drinken en je man het bed ritueel te laten doen...
We hebben inderdaad een nieuw ritueel nodigquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:24 schreef pessie het volgende:
[..]we zijn er toch voor elkaar? Niet dat ik er nou verstand van heb, maar hé af en toe heeft iedereen advies nodig.
Wat betreft het slapen. Voeden in een lichte kamer (lamp aan dus), valt ze dan ook in slaap aan de borst? En drinkt ze ook echt 20 minuten? Je zou kunnen proberen af te koppelen zodra ze niet weer drinkt en dan je slaapritueel uitvoeren (klinkt alsof je een nieuw slaapritueel nodig hebt en vervelend genoeg duurt het meestal even voordat het 'werkt'.
Ok, situatie hier: Manlief doet Nathan zijn pyjama aan en poets zijn tanden, dan kom ik, ik ga zitten voeden op zijn kamer, doe daarna de lamp uit, zing een liedje, doe de liedjes van de babyfoon aan, zeg 'welterusten lieve Nathan' leg hem in bed, speen geven, deken over, en wegwezen. Werkt (op dit moment) als een trein.
Nee, ik leg Leyla altijd op bed als ik thuis ben, en ze drinkt zich altijd in slaap bij me... En als ik er niet ben dan gaat mijn man bij haar liggen en tutten desnoods als ze zich niet weg laat leggen.. Wij slapen natuurlijk wel nog steeds samen... Dus ze is M. wel een soort van gewent naast zich.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:27 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
De (sporadische) keren dat ik weg was kreeg mijn man haar helaas niet zonder slag of stoot op bed. Legt jouw man haar regelmatig op bed? Ging dat vanzelf goed of kostten de eerste keren ook moeite? In dat laatste geval kunnen we wel proberen om haar een tijdje alleen op bed te laten leggen door mijn man. Dan ga ik inderdaad wel weg. Niet alleen voor haar, maar als ik haar hoor huilen breekt m'n hart
Ik vind het zo lastig om een goede strategie te bedenken. En als je er een gaat uitvoeren, na hoeveel tijd besluit je dan of het gewerkt heeft of niet? Een week? Twee weken? Nog langer?
Sinds een aantal maanden wordt ze 's nacht minimaal 1 keer wakker. Dan halen we haar altijd uit bed en slaapt ze verder bij ons. Wat dat betreft is ze mijn man ook gewend. Maar we leggen haar wel altijd eerst in haar eigen bed 's avonds. Daar zie ik mijn man nog niet bijkruipenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ik leg Leyla altijd op bed als ik thuis ben, en ze drinkt zich altijd in slaap bij me... En als ik er niet ben dan gaat mijn man bij haar liggen en tutten desnoods als ze zich niet weg laat leggen.. Wij slapen natuurlijk wel nog steeds samen... Dus ze is M. wel een soort van gewent naast zich.
Leyla begint ook in haar eigen bedje. En eerlijk, ik voel me zwaar gezegend met Leyla dat ik haar om 7 uur op bed lig en dat ze gewoon gaat slapen, en dat is bij M. niet anders.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Sinds een aantal maanden wordt ze 's nacht minimaal 1 keer wakker. Dan halen we haar altijd uit bed en slaapt ze verder bij ons. Wat dat betreft is ze mijn man ook gewend. Maar we leggen haar wel altijd eerst in haar eigen bed 's avonds. Daar zie ik mijn man nog niet bijkruipen
Als hij haar op bed legt blijft hij er wel bij zitten. Af en toe neerleggen als ze rechtop gaat zitten, boekje lezen, beetje tegen d'r praten. Maar leuk vindt ze dat absoluut niet.
Nou moet ik wel zeggen dat ze vanaf het begin een 'slechte' slaper is geweest. Middagdutje doet ze pas sinds kort (nadat ik haar op ons bed ben gaan voeden en haar daar vervolgens laat liggen in plaats van in haar eigen bed). Ze heeft zich nooit zomaar op bed laten leggen, dan was het altijd meteen krijsen. Als ik dan wel eens andere baby's zie die dat wel toelaten en dan rustig gaan liggen spelen of brabbelen alleen, ben ik wel eens jaloers
En dat. Jammer dan denk ik dan..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:00 schreef pessie het volgende:
Trouwens, ik zou niet weten hoe manlief Nathan in bed zou moeten leggen, Nathan drinkt voor het slapengaan bij mij en dan leg ik hem er gewoon in. Ik kan dus niet weg voordat Nathan in bed ligt en aangezien alle zaken in mijn sociale leven om 19.30 beginnen ben ik standaard een kwartier tot een half uur te laat.
Precies! We hebben ook zaken veranderd, maar gemeentevergaderingen beginnen bijvoorbeeld altijd om 19.30. Nu is het bij ons gelukkig zo dat op tijd zijn niet de beste kwaliteit van de meesten is en dat er op 19.30 "al" 3 mensen zijn en als ik om 19.40 binnen kom stormen met verhit hoofd iedereen nog rustig aan de koffie/thee isquote:
Ik voed Soneal rond 20.00 uur beneden op de bank, en daarna brengt N. hem naar bed, soms slapend, maar meestal wakker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:00 schreef pessie het volgende:
Trouwens, ik zou niet weten hoe manlief Nathan in bed zou moeten leggen, Nathan drinkt voor het slapengaan bij mij en dan leg ik hem er gewoon in. Ik kan dus niet weg voordat Nathan in bed ligt en aangezien alle zaken in mijn sociale leven om 19.30 beginnen ben ik standaard een kwartier tot een half uur te laat.
+1quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:40 schreef WupWup het volgende:
Ik werk onregelmatige diensten en als ik er niet ben, geeft mijn man een flesje melk. Werkt als een tiet
Trouwens, over het in slaap vallen aan de borst en afhankelijkheid enzo: je kunt nu hele plannen gaan maken en rituelen volgen, maar tijd lost het 'probleem' ip ook op. Even relativeren
Tja, ach. Ik gaf Ivan geen borstvoeding meer en toch zaten we in bepaalde fases regelmatig 1-2 uur naast zijn bed om hem gerust te stellen en in slaap te troosten. Ik probeerde dat te beperken en er geen gewoonte van te maken, maar als hij het nodig leek te hebben dan ging ik er maar in mee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:49 schreef Juud79 het volgende:
Ik wil alles doen vor mijn meis, maar ik wil geen in slaap voedende moeder zijn, die iedere avond 3 kwartier bij haar kind moet liggen totdat ze slaapt.
Dit ja. Ik vind het wel heel moeilijk hoor. Aan de ene kant vind ik het niet erg haar in slaap te voeden, maar aan de andere kant zijn het voor haar verschrikkelijke momenten als iemand anders haar op bed legt. En ik ben ook maar een mens, wil heel af en toe ook eens een avondje niet haar op bed moeten leggen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:32 schreef Juud79 het volgende:
Ja, ik begrijp en weet ook wel de de verschillende leeftijden, ook wisselende behoeftes met zich meebrengen, dat vind ik ook geen probleem. Maar ik wil wel 'proberen' te vermijden dat ik structureel er zo aan vast zit.
Lientje wil momenteel heel graag handje vasthouden![]()
Ik vind dat zo aandoenlijk, als ze in haar eigen bedje ligt, hou ik even haar handje vast totdat haar oogjes zwaar worden, soms ik dat ook niet nodig, maar als ze heel moe is wel.
's Avonds ligt ze in de co-sleeper en zoekt ze me op, ik reik dan naar haar toe met mijn hand.
Als ze bij me ligt als we gaan slapen dan legt ze haar hand op mijn gezicht, ze wil zo graag huid voelen....
Wat vervelend dat het zoveel moeite kost om er naar te laten kijken. Lijkt me toch een serieus probleem dat ze niet zomaar zouden mogen afwimpelenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:13 schreef wickie het volgende:
Wat Claudia zegt, het is niet altijd een bv probleem. Wij hebben wat afgehannest met Mette's inslapen. En die kreeg geen bv en vanaf haar 1e jaar helemaal geen fles meer. We konden haar niet troosten met melk, soms was dat wel erg fijn TM makkelijk geweest.
Hier een hele zware, niet leuke dag gehad. Ik vertel het nog wel een keer.
Na veel gedoe heeft de LK geregeld dat er morgen even naar gekeken wordt door de chirurg.
De productie is nog verder gekelderd, ik leg haar heel vaak aan. We voeden haar nu bij met hypoallergene kv. Gewone kv moest ze niks van weten.
Dank jullie allemaal voor jullie lieve steunende woorden, die hebben me erg goed gedaan vandaag. Jullie zijn lief![]()
Ook voor de dames die me hebben gepmt
Dat je geen verstand van borstvoeding hebt OK, maar om iemand met een heftige onsteking waar dan ook in het lichaam rond te laten lopen, daar kan ik echt niet bijquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:28 schreef wickie het volgende:
Cp, dat zou je denken![]()
Niets is minder waar. We hebben echt ervoor moeten vechten.
Er is echt een hoop onkunde over borstvoeding en gerelateerde problemen.
Misschien lucht het voor jou wel op? Dan doen!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:34 schreef wickie het volgende:
Dan zal ik vanavond maar niet het hele verhaal posten want dan ga je erg opgefokt naar bed.
Hier gebeurt het ook wel dat Truus klaar is met drinken en nog wakker is. Maar ik kan haar dan niet relaxed in bed leggen. Dan moet ik echt even een tijdje wachten en als ze in haar ogen begint te poetsen weer aanleggen en dan drinkt ze tot ze slaapt en kan ik haar in bed leggen. Ze wil echt per se niet wakker in bed liggenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:38 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb Harry eigenlijk altijd in slaap gevoed. Dat hoorde gewoon bij het ritueel.
Het veranderde vanzelf in dat hij nog wakker was terwijl hij klaar was met drinken en ik hem in zijn bed legde. En nu dus net zo makkelijk veranderd in niet meer drinken bij mama 's avonds.
Maar dat gebeurde hier ook hoor!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:43 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hier gebeurt het ook wel dat Truus klaar is met drinken en nog wakker is. Maar ik kan haar dan niet relaxed in bed leggen. Dan moet ik echt even een tijdje wachten en als ze in haar ogen begint te poetsen weer aanleggen en dan drinkt ze tot ze slaapt en kan ik haar in bed leggen. Ze wil echt per se niet wakker in bed liggen
Heeft hier al twee keer voor een (dubbele) oorontsteking gezorgd, inclusief slecht drinken + bijten (met tandenquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:57 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Zijn ze toch al niet, we gebruiken te weinig flessen!
Zeg, tandjes die doorkomen, zorgt dat ook voor niet/onrustig willen drinken?
Wat een dikke drama zeg... Succes zometeen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 08:42 schreef wickie het volgende:
BJ, ik heb een 2de soort kuur geweigerd, op aanraden van de LK wil ik eerst dat er naar gekeken wordt. De arts wilde gisteren Ammoxiciline voorschrijven.
Van Augmentin heb ik een keer heftige spruw in mn mond gehad![]()
Dat neem ik dus alleen als het echt echt niet anders kan.
Dus als er geconstateerd wordt dat het geen abces is dan schakel ik over. Deze AB doet volgens mij weinig, ik zat dagen lang op 37.8 en nu 38.3 (ik heb eigenlijk nooit koorts zelfs niet toen ik een heftige nierbekkenontsteking had, had ik ook rond de 38. Best nadelig, niemand geloofd je dan), voel me ook alleen maar zieker worden.
Om 11 uur afspraak. Ben zooo blij met de LK die ik heb gekozen.
Nou dat was weer genoeg BO dagboek gepraat
Een half uurtje voor je weggaat nog even kolven?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:06 schreef krijtlijk het volgende:
Jeetje wickie, het zit je niet mee, Succes voor straks!
Vanavond krijgt mijn grietje haar eerste flesje kunstmelk ben ik bang, of ik moet voor half 5 nog een volle fles kunnen kolven maar dat lukt me nooit. Bah, ik baal er van.
Ben de hele dag kleine beetjes er uit aan het persen, nu al 60 ml, valt me nog mee.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een half uurtje voor je weggaat nog even kolven?
Das toch al best wat?? Tenminste, ik zou zeggen dat je dan om half 5 echt wel een flesje hebt..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:37 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ben de hele dag kleine beetjes er uit aan het persen, nu al 60 ml, valt me nog mee.
Hahahaquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:51 schreef krijtlijk het volgende:
Misschien ben ik wel heel vroeg klaar met werken en heeft ze sowieso geen flesje nodig, volgens mij maak ik me druk om niks![]()
Mignonne, jammer dat er geen stijgend lijntje te zien is, ben benieuwd of de kinderarts wat kan vinden.
Omg...:'(quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:14 schreef wickie het volgende:
Abces van 4,5 cm.. bestaat uit 2 delen..wordt straks geopereerd.
Het blijft een week een open wond.
Omdat anders bacteriën kunnen worden ingesloten die een nieuw infect veroorzaken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:33 schreef PM-girl het volgende:
Wat is de reden dat je week een open wond houdt? Om het vocht weg te laten trekken? Is dat te doen met jouw bern en de medicatie die daarbij hoort?
ZO... En dan weet je ook meteen waarom de antibiotica niets deed.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:14 schreef wickie het volgende:
Abces van 4,5 cm.. bestaat uit 2 delen..wordt straks geopereerd.
Het blijft een week een open wond.
Hmmmm, dat kan ik ook nog proberenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar dat gebeurde hier ook hoor!
Ik heb toen gekozen voor de strategie: eenmaal losgelaten is niet meer drinken. Dus hij mocht wel bij me liggen (soms ook langere tijd) maar niet meer drinken.
Ik heb mezelf toen een soort van blokken in mijn hoofd bedacht van 3 uur en binnen 3 uur had hij geen voeding nodig dus het was makkelijker voor mij om me daar strikt aan te houden en dus wel bij mij leggen, maar niet drinken...
De eerste avonden heeft hij heel erg boos gekrijst, maar dat vond ik minder erg omdat hij bij mij lag en ik wist dat het enige wat ik hem ontzei (borst) datgene was dat hem zo boos maakte.
Het was even doorbijten en mijn man is echt wel eens komen vragen of ik hem niet tóch gewoon kon aanleggen, maar elke dag werd het minder en ik geloof dat het met een week beslecht was...
Wat een gedoe zeg.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:35 schreef mignonne het volgende:
Och Wickie nee tochwat een ongelofelijke baggerzooi voor jullie zeg. Getver
![]()
Ik hoop dat jullie heel snel gewoon goed geholpen worden
Wij zijn gister bij het cb geweest, ik ben niet meer tussentijds gaan wegen omdat B. vond dat ik me aanstelde en dat ik me niet zo druk moest maken. Volgens hem viel het ook wel mee allemaal.
Op t cb bleek wel dat ik me niet aanstelde of iets inbeelde ofzo.
Op zich niets zorgelijks omdat alles zakt, de lengte, maar ook het gewicht en de hoofdomtrek. We moeten van de kinderarts horen of die er iets mee wil of dat ze het verklaarbaar vindt door jongste haar actieve houding enzo.
stats 66 cm/7800 gr.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat we allebei het idee hebben dat het huilen bij Elin weer erger wordt en dat ze weer meer last krijgt en kramp heeft gaan we op advies van het cb weer terug naar volledige bv zonder verdere bijvoeding. Om dan in iets versneld tempo te herintroduceren waar ze al tegen kon volgens ons. Er is nu namelijk nergens meer een pijl op te trekken wat reacties betreft.
De wvk was blij dat ik nog bv gaf, dat maakte het volgens haar stukken makkelijker om weer terug naar de basis te gaan en dikke pluim en veer in mn kont enzo. Jeuh
Ik zou graag eens met een gerust hart een avondje weg kunnen. Dus zonder dat steeds dat knagende gevoel blijft dat mijn meisje onbedaarlijk aan het huilen is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:53 schreef Morretje het volgende:
Hm Cp, maar als het toch goed voelt voor iedereen in je gezin, dan is het toch geen probleem?
Nu is het nog fijn begrijp ik eigenlijk uit je posts, alleen straks wil je misschien wat anders. Dat komt, zoals de dames boven ook al ergens zeggen, ook wel gedeeltelijk met de tijd. Echt!
Nee hoor er zitten geen meetfouten inquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:55 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wat een gedoe zeg.
Ik vind overigens de lengtegroei wel apart. Zo te zien zitten er wat meetfouten in. Wat naturlijk niet wil zeggen dat de lengtegroei ook echt minder hard gaat, maar misschien wel de moeite waard om nog eens te laten meten?
Ga je sowieso nu vaker laten meten?
wijkverpleegkundigequote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:47 schreef Twinkly het volgende:
Bluh Mignonne, hopelijk komt het inderdaad gewoon doordat ze zo actief is. Het klinkt wel alsof jullie een heel fijne CB arts hebben die goed meedenkt en veel van borstvoeding afweet.
Mij vielen week 6 en 9 op. Daar is ze volgens de curve gekrompen en dat lijkt me stugquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee hoor er zitten geen meetfouten in
ze is een paar keer hard gespurt en heeft toen een paar keer een beetje stil gestaan.
Deze meting van 66 cm is 3 keer nagemeten door de meetmevrouw omdat ze er zeker van wilde zijn of ie echt klopte want ze vond t verschil zo groot. Vorige meting was ook op dezelfde meetbak.
Ik ben er vrij zeker van dat er geen fouten in zitten.
We wachten even af wat de kinderarts zegt, als zij wil dat we vaker gaan meten dan doen we dat op t cb omdat ze daar steeds gemeten is. Eind november gaan we voor oudste naar t cb en dan laat ik jongste ook gelijk even meten. En dan begin januari moeten we voor jongste weer daarheen. En dan tussendoor ook nog naar het ziekenhuis.
Dat is een rechte lijnquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Mij vielen week 6 en 9 op. Daar is ze volgens de curve gekrompen en dat lijkt me stug
Maar belangrijkste zijn de laatste metingen
Ik zou zelf zo vreselijk nieuwsgierig zijn dat ik wel regelmatig zou gaan laten meten denk ik
Fijn inderdaad dat je een relaxed cb hebt. Je klinkt er zelf ook heel relaxed onder
Senna is ook nooit een gemakkelijke slaper geweest en ik heb haar ook heel lang inslaap gevoed. Ik denk toch wel tot 18 maanden ofzo. Toen vond ik het zelf eigenlijk ook wel mooi geweest, en toen hebben we een plan van aanpak gemaakt om het te veranderen. Bijvoorbeeld niet meer in haar slaapkamer de laatste keer voeden, maar in de huiskamer op de bank. Schaap is haar toen ook naar bed gaan doen, nadat ze in op de bank bij mij had gedronken. Dat heeft wel wat tijd nodig gehad, zoals alles met betrekking tot slapen bij Senna. We hebben haar nooit laten huilen, maar wel zijn we op andere manieren gaan troosten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:00 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zou graag eens met een gerust hart een avondje weg kunnen. Dus zonder dat steeds dat knagende gevoel blijft dat mijn meisje onbedaarlijk aan het huilen is.
Gisteravond nog met mijn man over gehad en misschien moeten we er maar gewoon heel anders naar kijken. Niet een keertje 's avonds weg willen, maar vaker overdag weg. Ik alleen, of mijn man en ik samen. Met andere mensen op zich heeft Truus namelijk geen probleem. Het is echt het door mij op bed leggen waar ze enorm aan gehecht is.
Ben ik nu overigens niet teveel het bv-topic aan het vervuilen met iets dat, zoals al gezegd, niet per definitie bv-gerelateerd hoeft te zijn?
Dat idee heb ik ook, ze staat ook al heel erg jong natuurlijk, en volgens mij kost dat gewoon een hoop energie.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:47 schreef Twinkly het volgende:
Bluh Mignonne, hopelijk komt het inderdaad gewoon doordat ze zo actief is. Het klinkt wel alsof jullie een heel fijne CB arts hebben die goed meedenkt en veel van borstvoeding afweet.
Matig maar dat is maar even zo dan. Eventjes doorbijten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Mignonne, wat vervelend dat de groei zo achterblijft... Terug naar volledig bv en daarna herintroduceren klinkt op zich goed (fijn CB!). Trek jij dat ook met je opleiding nu, kolven ed?
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:19 schreef wickie het volgende:
Mignonne, wat vervelend dat het zo achterblijft. Het zit jullie ook maar niet mee zeg. Móet ook maar eens over zijn![]()
Ik ben geopereerd, lekker geslapen
Het was een grote ontsteking met veel viezigheid. De incisie zit onder mn tepel, het kon niet anders.. ik moet zo kolven... Auw dus..
Dit! En (desnoods) een andere ha zoeken. Grrquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef Vanyel het volgende:
Itt die huisarts. Vette klacht indienen! Nadat je genezen bent en je weer helemaal lekker voelt.
Niet zo gekquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:09 schreef Keshet het volgende:
Mignonne, sorry dat ik zo over je post heenwals trouwens.![]()
Ik ben benieuwd of de kinderarts jullie wil zien!
Ik vind het erg jammer dat het alleen nog maar in het westen is. Heb een flinke voorraad in de diepvries liggen waar meneer niet zoveel meer van wil drinken..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:20 schreef Keshet het volgende:
Mag ik vragen waar nu aan gedacht wordt dan? Ik lees al vanaf het begin van de poepperikelen mee en hoop echt nog steeds dat er *poef* een permanente, simpele en pijnloze oplossing wordt gevonden.
Mag ik trouwens nog een keer de moedermelkbank website spammen hier?
http://www.vumc.nl/afdeli(...)elkbank/donoreninfo/
Ik wilde ten tijde van oudste meedoen aan die moedermelkbank van het Sophia maar dat kon toen niet, en nu kolf ik dusdanig bagger dat ik niet mee kan doen al zou ik willen. Muh.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:20 schreef Keshet het volgende:
Mag ik vragen waar nu aan gedacht wordt dan? Ik lees al vanaf het begin van de poepperikelen mee en hoop echt nog steeds dat er *poef* een permanente, simpele en pijnloze oplossing wordt gevonden.
T/m welke maat?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:27 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik ben gisteren bij de Wibra geweest voor een heleboel babyspulletjes, en ze hadden daar ook voedingsbh's voor 4,99. Ze zijn wat simpel, maar ik vind ze heerlijk zitten!
Och meis, ik zat me vandaag nog te bedenken dat ik het vooral zo erg voor je vindt dat je nooit het genieten van zorgeloos voeden hebt mogen ervarenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef wickie het volgende:
Mignonne, ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen als Keshet, waar wordt aan gedacht?
Ik heb net voor het eerst sinds wekoen weer heerlijk rustig mn meisje gevoed (aan de goede borst).![]()
Twijfel twijfel toch door te gaan.
+1quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Och meis, ik zat me vandaag nog te bedenken dat ik het vooral zo erg voor je vindt dat je nooit het genieten van zorgeloos voeden hebt mogen ervarenTerwijl juist jij zo gemotiveerd bent en het zo graag echt had gewild. Maar ik ben even een emo-doos vandaag
![]()
Mignonne, ik ben ook erg nieuwsgierig
75B t/m 80E volgens de folderquote:
Die gaan we even onthouden. Ik kolf nogal makkelijk en als Joris net zo bagger uit de fles gaat drinken als Pepijn dan gaat het hier heel hard qua voorraad, aangezien ik fulltime ga werken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:20 schreef Keshet het volgende:
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef wickie het volgende:
Mignonne, ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen als Keshet, waar wordt aan gedacht?
Ik heb net voor het eerst sinds weken weer heerlijk rustig mn meisje gevoed (aan de goede borst).![]()
Twijfel twijfel toch door te gaan.
En had ik al gezegd hoe lief en geweldig ik jullie allemaal vind? Ik heb heel veel aan jullie gehad de afgelopen weken.
Eenvoor jullie allemaal!
BJ ik moest even huilen toen ik je postje lasik hen als lurker erg met je meegeleefd toen met Evie. Ik heb bij Mette 2 weken fulltime gekolfd wat heftig vond ik dat zeg!
Ik lach meestal daaromquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef WupWup het volgende:
B-MEcht he, we moeten het eens bundelen die uitspraken. en dan met z'n allen een potje keihard janken over zoveel domheid
![]()
Gaan spamaccounts nou ook al in topics posten zodat de link uit de sig wellicht aandacht krijgt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:07 schreef heelsnelafvallen het volgende:
Beterschap, ik zie hier problemen die mijn vrouw ook heeft meegemaakt. Maar het is allemaal goed gekomen hoor! Kleine kinderen blijken toch vaak veel sterker te zijn dan je als ouders denkt. Ik ging eerst al bij een beetje koorts naar de huisarts maar ze zijn nu 8 en 10 en jeetje het beginnen al echte persoonlijkheidjes te worden.
bij dat zinnetje krijg ik tranen in m'n ogen. Ik proef gewoon het verdriet in je verhaal en het feit dat je wies het beste boven alles (hebt) wil(len) geven raakt me enorm. vooral ook omdat ik na het falen bij jan, nu wel zo fijn kan voeden, denk ik te weten wat een pijn je beslissing gekost moet hebben. Maar dat je voor Wies kiest, maakt je de beste moeder die je kunt zijnquote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:17 schreef wickie het volgende:
Ik heb vanochtend voor het laatst de borst gegeven. Heel misschien morgenvroeg nog want dan móet de borst weer helemaal goed leeg.
Ik heb de afgelopen weken veel foto's gemaakt![]()
Maar ik kolf dus nu alles, zo kunnen we gecontroleerd afbouwen en voor Wies kan ik merken dat het betere werkt. Het was erg verwarrend voor haar de afgelopen week met eerst borst, te weinig voeding, daarna fles. We hebben haar voor het eerst echt horen huilen. En door het lint zien gaan. Dat was heel erg zielig. Nu is ze weer lekker haarzelf, lekker mn serene meisje. Dus ik kolf eerst en dat krijgt ze dan gevoed met daarna nog wat kv.
quote:
Het is niet dezelfde verstopping maar wel dezelfde plek die vorige week ook opgezet was. De klieren zijn allemaal geïrriteerd, ontstoken, beschadigd. Dus het luister allemaal best nauw nu. Maar de LK heeft goed vertrouwen anders zouden ze me niet naar huis laten gaan vandaag.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef Twinkly het volgende:
Wickie, alwéér?!!Argh! Maar goed dat je nog in het ziekenhuis bent, zodat je direct goed geholpen kon worden. Zit de verstopping er nog steeds dat je weer een harde schijf kreeg? Of was het op een andere plek. Hoe is het nu met de spruw? En is Wies al ietsjes meer gewend om op een andere manier mama-aandacht te krijgen?
Ik heb ook nog nooit van spriet gehoord
Is gespacte muurquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dat wordt nog een keer verven mrien...
Persoonlijk zou ik hem er juist wél uitsturen. HIJ wil dat je stopt, dus moet hij het probleem dat hij zelf veroorzaakt maar zelf oplossen ook...quote:
Omdat ik zélf destijds de indruk kreeg dat die afspraak helemaal niet zo wederzijds was. Maar dat is iets wat verder tussen Twinkly en partner is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom die opmerking nu weer met die 'man is boeman'toon moet.
Een afspraak is m.i. wederzijds. Van een probleemveroorzaker is dan geen sprake.
Ja goeie.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:31 schreef Leandra het volgende:
Mignonne, als jij nu zo extreem veel last van je eigen allergieën hebt, is het dan niet iets wat je lichaam afscheidt via de borstvoeding... ik bedoel eigenlijk; geeft je lichaam geen overdosis stoffen mee in de borstvoeding omdat het zichzelf probeert te reinigen van de zaken waar jij last van hebt?
Dus als je je eigen allergieën beter onder controle zou hebben dat je mini dan minder last zou hebben?
Ik kom een beetje lastig uit m'n woorden, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel
Ik lijk nu ook veel meer allergisch dan eerst. Ik had altijd al en hele lichte vorm van astma. Sinds de bevalling heb ik al 2-3x een hele heftige astma-aanval gehad. Ook voor allergieen laten testen en ik ben dus voor alles allergisch. Nu weet ik niet hoe dat voor de zwangerschap was, want toen heb ik het niet laten testen. Maar we hebben nu onze kat weg moeten doen, kleden en gordijnen weg en veel beter poetsen, nu gaat het wel...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:22 schreef mignonne het volgende:
Misschien weet jij dat trouwens Wup?...
Mijn eigen allergie (stof, huisstofmijt, dierenharen etc.) lijkt drie keer zo erg geworden na deze bevallingkan dat? Ik had er tijdens beide zwangerschappen geen last van (hoezee!
) en tijdens de bv-periode van oudste nauwelijks. Maar nu krijg ik even alles op mn bord wat ik afgelopen jaren mis heb gelopen lijkt het wel
![]()
Vraag niet gezien. Blijft onduidelijk. We zijn dan een week zonder haar, weet niet of ik op vakantie dan nog wil kolven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:50 schreef mignonne het volgende:
Fijn zeg dat je productie gewoon stabiel is! Dat zijn dan toch wel de fijne knusse momentjes nog nu 's ochtends en 's avonds en dan tussendoor geen gedoe en gehannes met kolven. Ging je nou definitief afbouwen rond Kerst ofzo?
Kan zijn. Het kan einde bv zijn, maar dat weet ik nog niet. Als ik stop met bv, doe ik dat omdat ik daar klaar voor ben. Als ik niet wil stoppen, ga ik wel kolven daar.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:49 schreef Juud79 het volgende:
@Vanyel, nu ik het voor de tweede keer lees vraag ik het toch maar. Waarom ga je zonder je kind op vakantie? Ik vraag het me helemaal af omdat het dan zoals ik het nu lees ook nog eens einde BV zal zijn....
Das een leuk leerdoel voor jequote:Op zondag 23 oktober 2011 18:42 schreef WupWup het volgende:
Mignonne heb je geen leukere vragen? Over afwijkende hoofdliggingen of iets over bloedgroepantagonisme ofzo? Ik zal dus even in de boeken moeten duiken voor het hoe-zat-het-ook-weer-precies
Wicks, echt balen joh. Je kunt moedermelk in elk gerecht gebruiken waar je melk gebruikt en inderdaad, vanaf 60 graden dood je de schimmel. Maar ook in het badje is het fijn, krijgt Wies een superzacht huidje van.
Meer dan 2x per dag zou ik dan sowieso niet willen kolven. Misschien hou ik het zelfs op 1x en stap ik over naar 1 voeding. Of kolf ik niet en probeer het daarna toch weer (hoorde laatst van iemand die een week na stoppen spijt kreeg en toen gewoon weer begon). Ik weet het allemaal nog niet eigenlijk. En zo gaat het al de hele bvtijd. Mijn eerste idee was minimaal 6 weken en als ik de 6 maanden haal ben ik blij. Absoluut niet verwacht dusquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:17 schreef mignonne het volgende:
Ik hoop dat je heerlijk op kunt laden op je vakantie Vanyel.
Jullie klinken allebei als enorm harde werkers en ontspannen is ook belangrijk. áls je daar gaat kolven zou je het dan redden met 's ochtends en 's avonds kolven?
Maar sowieso, als je dan stopt heb je alsnog bijna een jaar gevoed! Keiknap! Had je dat verwacht van tevoren?
quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:41 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben ook al een paar keer gestopt, Vanyel.En nu zitten we aan de 25 maanden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:12 schreef mignonne het volgende:
Ik hou van voeden in de herfst/winter!![]()
okay je ziet t niet aan de fotomaar ik vind dat zo knus zo saampjes onder het grote deken en zo'n klein warm lijfje tegen je aan
en die ijsklompjes van handjes die dan aan jouw warme lijf opgewarmd worden
en dan vooral 's nachts, en dat t dan een beetje stormt buiten enzo. Dat zijn nou van die kleine geluksmomentjes voor mij <3
Duim nodig? take mine!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook heerlijk. Daarom vind ik het ook erg dat het afgelopen is.
Volgende week ga ik de ochtendvoeding er ook afhalen. Het doet echt zo'n pijn bij mij momenteel.
Ik vind het heel jammer, zeker omdat Harry nog zo enthousiast is maar goed...
quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:25 schreef Asyniur het volgende:
Dan kom je hierheen en dan maak ik een paar mooie foto's
Ik word hier echt verdrietig vanquote:Ik durf voor het eerst sinds weken weer Mette vast te houden omdat het niet uitmaakt als ze tegen mn borst aan komt.
cute... but WRONGquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:17 schreef mignonne het volgende:
mn stagebegeleider kwam namelijk niet veel verder dan "eh ja dan maak ik een persoonlijk beleid... ofzo... denk ik."
quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:12 schreef mignonne het volgende:
Ik hou van voeden in de herfst/winter!![]()
okay je ziet t niet aan de fotomaar ik vind dat zo knus zo saampjes onder het grote deken en zo'n klein warm lijfje tegen je aan
en die ijsklompjes van handjes die dan aan jouw warme lijf opgewarmd worden
en dan vooral 's nachts, en dat t dan een beetje stormt buiten enzo. Dat zijn nou van die kleine geluksmomentjes voor mij <3
Duim nodig? take mine!
Wat schattig die fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat doet Truus ook regelmatig bij mij
En wat naar dat de jongste aan allerlei tests moet. Zo zielig met die kleintjes
En eenvoor de 'onvrijwillige' afbouwers
En een hele grotevoor wickie. Wat ontzettend fijn dat het goed gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |