abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103179552
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103179572
Wickie, wat een ramp ;( :* Ik kan me heel goed voorstellen dat jij en ook R er doorheen zitten! Het is ook echt k*t dat je nu weer geen probleemloze kraamtijd hebt, dat had ik zo voor jullie gehoopt.
Heeft de LK nog verteld wat er gedaan kan worden wanneer de schijf niet verdwijnt?
Ik hoop zo dat je je vanaf vandaag echt beter gaat voelen :*
Als je je nog steeds niet fit voelt na je zwangerschapsverlof kun je bij de Arbo-arts aangeven dat je ziek bent na aanleiding van de zwangerschap, dan krijg je 100% van je laatst verdiende loon doorbetaald. Misschien geeft die wetenschap ook wat rust?

(dat is suf, ik mag geen twee berichten vlak na elkaar plaatsen. Maar ik plaatste geen nieuw bericht, ik opende een nieuw deel }:| )
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:53:54 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103179600
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:52 schreef Twinkly het volgende:
Wickie, wat een ramp ;( :* Ik kan me heel goed voorstellen dat jij en ook R er doorheen zitten! Het is ook echt k*t dat je nu weer geen probleemloze kraamtijd hebt, dat had ik zo voor jullie gehoopt.
Heeft de LK nog verteld wat er gedaan kan worden wanneer de schijf niet verdwijnt?
Ik hoop zo dat je je vanaf vandaag echt beter gaat voelen :*
Als je je nog steeds niet fit voelt na je zwangerschapsverlof kun je bij de Arbo-arts aangeven dat je ziek bent na aanleiding van de zwangerschap, dan krijg je 100% van je laatst verdiende loon doorbetaald. Misschien geeft die wetenschap ook wat rust?

(dat is suf, ik mag geen twee berichten vlak na elkaar plaatsen. Maar ik plaatste geen nieuw bericht, ik opende een nieuw deel }:| )
Ja dit dus (zei ik ook al). Maar wel op tijd aangeven! Niet op de laatste dag.
pi_103179676
Oh sorry Asy, niet goed gelezen :@

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 05:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dames, even een vraagje: welke kolf is erg fijn in gebruik?
Ik heb een oude mini elektrische kolf van medela maar die vind ik niet fijn en die maakt erge herrie.
Ik zoek dus een wat stillere en die fijn kolft!
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:08 schreef Jipster het volgende:
Ik heb nu een medelabsymphony gehuurd, dezelfde als in het zkh, kan dubbel kolven. Op zich fijn, maar geen handformaat.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das een echt professionele kolf om je borstvoeding goed op gang te helpen.

Kolven die je zelf koop om op je werk mee te kolven zijn inderdaad een stuk handzamer ;)
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Wicky, Rust zelf ook voldoende, voor zover mogelijk natuurlijk. Heb je antibiotica?

Mijn ervaring met antibiotica is dat de koorts en ziek voelen vrij snel weg zijn, maar de plek wel even kan blijven, dat moet je lichaam nog opruimen zeg maar.

Niet slecht dat je weer even aan de bel trekt verder, maar het klinkt niet raar zeg maar. Hou het inderdaad goed in de gaten.
Baby'tjes die op tijd geboren zijn halen per voeding meer uit de borst dan je kunt kolven, maar dat zal jullie kleintje misschien nog niet lukken?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_103179690
Pfoe, Wickie, wat een heftige stitatie.
Ik kan me goed voorstellen dat je zin hebt om te kappen. Als ik dit zo lees allemaal vind ik het knap dat je nog steeds bv geeft. Ik was denk ik al gestopt. Wat je zegt: niet ten koste van alles (zo voel ik dat dan)
Veel sterkte, en ik hoop dat als dit achter de rug is, je nog meer ellende bespaard wordt, zodat je lekker kan doorvoeden.

Ik heb sinds kort een Medela Swing, bevalt prima.
pi_103180053
Wachten bij de dokter...
Tico, ja ik heb een kuur. De arts van de huisartsenpost zei dat ik maandag moest bellen als de plek niet kleiner was geworden of minder pijnlijk was, daarom braaf weer gebeld.
Ik heb vannacht gelezen over wat ze doen als de plek niet weggaat, had ik beter niet kunnen doen
:X

Van verlof laten overgaan in ziekteverlof weet ik, vorige keer ook rustig opgebouwd. Alleen mn baas was het vergeten te regelen met de UWV :') dus dat is uiteindelijk niet goed gevallen bij mn baas al was het niet mijn schuld.. moeilijke, gecompliceerde situatie. Maar heb eigenlijk geen zin in weer zo'n situatie.

Aoraki, ik kan en mag nu niet eens stoppen. Dat is nog veel slechte voor een BO. Je kan pas stoppen als alles helemaal weg is. En vooralsnog wil ik nog niet stoppen, wil alleen wel een grens voor mezelf stellen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103180191
Ik snap dat je nu nog niet kan en wilt stoppen. Maar ik vind het heel goed dat je voor jezelf een grens hebt gesteld. Ook omdat je ziet dat het ook voor je man en Mette zwaar is.
pi_103180288
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:10 schreef wickie het volgende:
Wachten bij de dokter...
Tico, ja ik heb een kuur. De arts van de huisartsenpost zei dat ik maandag moest bellen als de plek niet kleiner was geworden of minder pijnlijk was, daarom braaf weer gebeld.
Ik heb vannacht gelezen over wat ze doen als de plek niet weggaat, had ik beter niet kunnen doen
:X

Uhuh... Ik weet het... :'(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_103180552
Lijkt me echt vreselijk, een borstontsteking. Een vriendin van me heeft t ook gehad en die heeft vele ab kuren gehad voordat t weg was. Ik hoop voor jou dat t zsm weg is.
Heel veel beterschap!! :*

Wat betreft de kolven: ik ga m elke dag gebruiken, ik ga namelijk op werk kolven.
Heb ook een mooie gezien van Difrax, de BtoB.
Zit te twijfelen tussen die (want handsfree) of eentje van Medela.
Ga vandaag ook ff bij de babydump kijken.
Tralalalaaa
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:34:00 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103180697
TAP als je echt dagelijks moet kolven zou ik als ik jou was echt voor een dubbelzijdige gaan, dat gaat volgens mij een stuk sneller.

Wickie :*
Wat betreft ziekteverlof, misschien klinkt het gemeen maar dat van de vorige keer is het robleem van je baas en niet van jou. Laat dat geen invloed hebben op hoe het nu gaat. Is er anders geen mogelijkheid je verlof sowieso een maand te verlengen met ouderschapsverlof?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103180867
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:28 schreef Take_A_Picture het volgende:
Lijkt me echt vreselijk, een borstontsteking. Een vriendin van me heeft t ook gehad en die heeft vele ab kuren gehad voordat t weg was. Ik hoop voor jou dat t zsm weg is.
Heel veel beterschap!! :*

Wat betreft de kolven: ik ga m elke dag gebruiken, ik ga namelijk op werk kolven.
Heb ook een mooie gezien van Difrax, de BtoB.
Zit te twijfelen tussen die (want handsfree) of eentje van Medela.
Ga vandaag ook ff bij de babydump kijken.
Die b2b kolf.. Ik zou het niet doen.
Waarom:
Te weinig zuigkracht...
Melk moet door de slangen, die je vervolgens niet erg goed kan schoonmaken
Het ding wordt verkocht als handsfree kolf, maar in praktijk valt dat handsfree erg tegen, sterker nog, het ding drukt op de borst en kan dus een melkkanaal dichtdrukken en dat kan dus in het ergste geval zorgen voor ontstekingen
De kolf wordt geleverd zonder fles (belachelijk want het ding kost dikke centen, en je kan alleen difrax flessen gebruiken)
De slangen moeten elke 6 weken vervangen worden, lekkere kostenpost ook (gewoon niet handig dat die melk door slangen moet.)
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:44:25 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103181025
En ik kan me voorstellen dat er ook nog wat druppeltjes in die slangen blijft zitten en dat lijkt me, zeker in het begin, als alle beetjes tellen ook zonde toch?
pi_103181098
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
En ik kan me voorstellen dat er ook nog wat druppeltjes in die slangen blijft zitten en dat lijkt me, zeker in het begin, als alle beetjes tellen ook zonde toch?
Het is gewoon niet hygienisch.. Zeker met hele kleintjes ga je gewoon je kolf netjes uitkoken enzo.. Maar melk is vet en dat blijft dus in die slang zitten. Ik zou me daar gewoon niet prettig bij voelen.
pi_103181157
Naja wat stom dat die fles er niet bij zit. Nou dan doe ik die niet. Ook niet idd vanwege de slangetjes.
Een dubbele lijkt me ook handig inderdaad.
Vind over t algemeen kolven wel duur! Maarja ik ga m toch elke dag gebruiken.
Ik ga in ieder geval kijken naar die medela swing.
Tralalalaaa
pi_103181236
Difrax zal blij met me zijn :')
pi_103181398
Jammer voor Difrax ;)
Tralalalaaa
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:57:26 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103181457
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:50 schreef Ticootje het volgende:
Difrax zal blij met me zijn :')
Zijn ze toch al niet, we gebruiken te weinig flessen! :P

Zeg, tandjes die doorkomen, zorgt dat ook voor niet/onrustig willen drinken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:58:26 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103181491
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is gewoon niet hygienisch.. Zeker met hele kleintjes ga je gewoon je kolf netjes uitkoken enzo.. Maar melk is vet en dat blijft dus in die slang zitten. Ik zou me daar gewoon niet prettig bij voelen.
Ja uiteraard, met uitkoken zie ik die slangetjes ook niet snel schoon worden idd. :N
pi_103181601
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:57 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Zijn ze toch al niet, we gebruiken te weinig flessen! :P

Zeg, tandjes die doorkomen, zorgt dat ook voor niet/onrustig willen drinken?
Ja, dat doet zeer, kan voor druk op de oortjes zorgen.. Kortom, tandjes ellende..
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:19:06 #20
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103182129
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat doet zeer, kan voor druk op de oortjes zorgen.. Kortom, tandjes ellende..
Het zou aan de vroege kant zijn, maar ik ben niet verbaasd als er hier binnenkort een tandje verschijnt...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:20:04 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103182158
Twinks, zo bedoelde ik het niet. Jij zei het veel duidelijker...
En wickie, ik sluit me bij pessie aan. Dat je baas een fout heeft gemaakt indertijd, maakt niet dat je je daardoor moet laten tegenhouden. 'Mijn' Arbo-arts zei dat ze liever hadden dat je meteen aansluitend nog aanvullend zwangerschapsverlof opneemt dan dat je je later alsnog ziek meldt. Dit omdat ze het aanvullende zwangerschapsverlof volledig vergoed krijgen van het UWV...

Ow en melk door slangen: dat krijg je nooit goed schoon. Ook niet met uitkoken.
Sterker nog: ik kwam er achter dat je de ventielen van de Medela ook even uit elkaar moet halen en met een wattenstaafje moet schoonmaken, want als je dat niet doet dan zie je toch zwarte schimmelplekjes ontstaan, ondanks dagelijks uitkoken. Gewoon omdat het vet erin blijft staan.
De rest was ik ook altijd eerst af met een sopje voordat ik het uitkook, want in de flessen zie je duidelijk de vetlaag nog zitten. Zelfs na 10 minuten uitkoken :Y
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:09:50 #22
259886 pessie
pi_103184120
Ik gooide op een gegeven moment alles regelmatig in de vaatwasser. Kwam er hier dan weer blinkend uit ^O^ . Maar met slangetjes gaat dat vrees ik ook niet werken nee.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:27:31 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103184941
Zou ik mijn Medela spullekes ook in de vaatwasser kunnen gooien? Ik moet idd ook goed poetsen en uikoken voordat het vet verdwijnt...
Ik ben deze week vrij en wil weer wat gaan kolven, voor mijn voorraad. Er staan twee bakjes in de vriezer, voor als we eens oppas nodig hebben, maar ik vind het prettiger om wat meer te hebben staan.

Lientje drinkt maar eens in de 3 weken uit de fles (ik ben daar nogal laks in), maar blijft dat prima doen, als er maar melk uit komt dan wil ze er wel aan sabbelen.

Ik heb overigens een enkele elektrische kolf van Medela, de mini electric. Een prima ding voor zo af en toe kolven, als ik het dagelijks zou moeten doen dan zou ik ook voor de Swing gaan.

@Wickie. :*
Ik word er haast verdrietig van, dat je zo graag wil en dat het je dan zo tegenzit allemaal.
Beterschap ermee. ;)
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:45:43 #24
259886 pessie
pi_103185722
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:27 schreef Juud79 het volgende:
Zou ik mijn Medela spullekes ook in de vaatwasser kunnen gooien? Ik moet idd ook goed poetsen en uikoken voordat het vet verdwijnt...
Ik heb zo'n set voor de symphony en die gooide ik er ook gewoon in. Geen problemen mee gehad. Ook mn Avent handkolf ging gewoon (in delen) in de vaatwasser. Toen Nathan nog klein was ( :') ) kookte ik het erna wel uit, nu niet meer.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:03:59 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103186580
Hehe, mijn Lientje is nu 4 maanden, ik ben ook niet zo bang voor bacterieen, kindjes leven enorm steriel tegenwoordig.

Ik ben ook makkelijk met speentjes uitkoken enz, onder de kraan afspoelen maakt ook prima schoon.... :) (uitkoken doe ik zo nu en dan)

Maar ik weet dat de melk kan bederven door slechte hygiene, en aangezien ik maar zo weinig op voorraad heb, ben ik daar wel heel voorzichtig mee.

In de vaatwas dus, ideaal! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')